abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94554659
Ik moet ook maar voor een hoedje kijken denk ik, Sarah heeft rossig haar daarbij dus waarschijnlijk ook de kans snel te verbranden..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94554750
Ik heb net Kruidvat voor kinderen factor 50 gekocht. Was de enige 50 die ze hadden..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94554857
Wij hebben van zwitsal want die ruikt zo lekker ;)
  donderdag 24 maart 2011 @ 14:37:09 #104
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94555092
zwitsal lag hier nog niet bij de kruidvat, dus maar eigen merk meegenomen.

wbt de discussie, ik doe het heel afwisselend, ik draag graag, maar kinderwagen wordt hier ook regelmatig gebruikt. Ik geef bv, maar straks waarschijnlijk wel weer potjes afgewisseld met vers en rapley. Eline slaapt bij ons op de kamer en bram zelfs regelmatig bij ons in bed, maar ik heb hem liever op zijn eigen kamer. Etc,etc,etc.
Laat iedereen in haar waarde en geef opties bij worstelingen, oftewel laat weten hoe het ook zou kunnen

my ¤0,02
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 maart 2011 @ 14:41:55 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94555288
ik heb de zonnebrand ook maar tevoorschijn gehaald. Geert wil net als z'n broer niks over z'n hoofd hebben. Hij worstelt zelfs zodanig dat hij met z'n hoofd uit de draagdoek komt. Huisarts vond 'm ook goed sterk in z'n nek (houd z'n hoofd nu al overeind, al dwing ik 'm vaak tegen me aan in de draagdoek omdat ik 't te eng vind als hij los hangt met z'n hoofd zeg maar.

Ook ik ben dit keer van plan te gaan rapleyen, maar meer omdat het me makkelijker lijkt dan hem te moeten voeren terwijl er nog een hongerig snaveltje naast me zit dat geholpen moet worden. Hij zal heus ook wel potjes krijgen, maar 't meeste toch wel vers iig.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94557294
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 11:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik heb met het meeste geen moeite maar vond het stoppen met bv idd ook lastig om hier te melden. Op dit moment is puck ook de enige van zijn leeftijd hier die fv krijgt en ik vind het lastig dat ik mijn vragen niet kwijt kan. Want die flessen en hoeveelheid zijn best een geklooi 8)7
Lees mee op mobiel,te weinig tijd voor laptop met baby die niet super in zn vel zir en dreumes van 17mnd ;-)

Post niet meer zoveel o.a. ivm voorgaande discussie maar algs ik iets kwijt wil post ik,zoals nu haha.

Ik geef vanaf begin fv,was bewuste keuze dus als je vragen hebt,pm of stel ze.....
J.was dins 2mnd en lacht ook sinds vorige week pas,t deed dat met 4wkn dus begon me al lichtelijk zorgen te maken ;-- nu naar bureau voor ddr eerste prikjes
pi_94557767
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:32 schreef Hik het volgende:

Pvvvoes: heb je wel door dat jouw "als je het maar kunt uitleggen/als je er maar over hebt nagedacht" ook wel een beetje uit de hoogte kan overkomen? Al mijn stekels gingen overeind staan toen mijn schoonmoeder zich afvroeg "of ik wel genoeg had nagedacht" over het stoppen met bv.
Eerlijk gezegd denk ik dat er door ouders over dingen eerder te veel dan te weinig wordt nagedacht en mijn eerste aanname zal dan ook altijd zijn dat, ook al maakt iemand een andere keus voor zijn kind dan ik, dat daar natuuuurlijk over is nagedacht. De suggestie, zeker van iemand die mij kent, vond ik in elk geval nogal beledigend.
En let op: pragmatisch (soms ook: kiezen voor de makkelijkste weg) met zaken omgaan (dus in mijn geval: stoppen met bv toen ik begon met werken omdat ik kolven op het werk niet zag zitten) is OOK een keuze. Ook al heb ik niet alle onderzoeken gelezen of me overal tot in de naad in verdiept, ik geloof (!) dat mijn (!) kind prima gedeid bij een relaxte moeder die zich niet overal druk om maakt (en hiermee probeer ik niet te suggereren dat mensen die wel onderzoeken lezen, neurotische ouders zijn :+ )

Nu trek je het wel heel ver door voor mijn gevoel.
ik vind dit namelijk totaal niet wat ik zeg.
Want ik zeg niet dat je alle onderzoeken moet lezen of dat een keuze met je hart of de makkelijke keuze verkeerd is. Ik als kolver kan heel goed begrijpen dat iemand dat niet ziet zitten.
En als ik een post zou lezen van jou met dit hierboven dan had ik gemeld dat ik dat wel kon begrijpen en dat ik (fysiek) heel erg moe ben na een kolfsessie en uit mijn werkritme raak.
Dat als je het niet ziet zitten je het ook niet moet doen want zeker volledig bv eruit kolven kan heel zwaar zijn.

Maar ik vind en dan doel ik niet op jou dat mensen toch vaak doen wat normaal is of de dingen direct doen omdat het CB dat zegt.. Zo gaf mijn moeder sinaasappelsap want dat deed toch iedereen. Terwijl ze dat achteraf helemaal niet als een goed plan zag.

Ik zou dat "heb je er heel goed over nagedacht " juist wel lief vinden, zeker omdat relactatie heel lastig is.En bij sommige mensen gaat het kolven als appeltje eitje.
Ik vat zoiets niet als naar op. Maar dat hangt er misschien ook wel vanaf wie het zegt en op welke toon
pi_94558275
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:41 schreef DJMO het volgende:
ik heb de zonnebrand ook maar tevoorschijn gehaald. Geert wil net als z'n broer niks over z'n hoofd hebben. Hij worstelt zelfs zodanig dat hij met z'n hoofd uit de draagdoek komt. Huisarts vond 'm ook goed sterk in z'n nek (houd z'n hoofd nu al overeind, al dwing ik 'm vaak tegen me aan in de draagdoek omdat ik 't te eng vind als hij los hangt met z'n hoofd zeg maar.

Ook ik ben dit keer van plan te gaan rapleyen, maar meer omdat het me makkelijker lijkt dan hem te moeten voeren terwijl er nog een hongerig snaveltje naast me zit dat geholpen moet worden. Hij zal heus ook wel potjes krijgen, maar 't meeste toch wel vers iig.
Hier een hoofdje zonder ondersteuning hoor al vanaf het begin. Ik trok de banden in zijn nekje gewoon strak en dat was het. Mensen schrokken altijd als ik hem niet ondersteunde.
Maar al snel deden ze het zelf ook niet meer. Hij is en was zo sterk. :Y

Ik zit dus wat betreft rapley een beetje met een dilemma. Hier thuis gaat het ala rapley.
En bij het kdv ook vanaf een maand of 8 a 10.
Ze hebben potjes die wil ik sowieso niet hebben en ik wil bepaalde fruit ook niet voor het jaar.
Dus wat dan. :?
Zelf een semi prut blenderen of hem alleen banaan laten eten :+ (wat wel makkelijk gegeven zal worden ala rapley)Of heel erg moeilijk doen dat ik wil dat ze alles rapleyen.
Maar als ze het eng vinden ben ik bang dat ze angstvallig op hem gaan letten en dat is
1. geen doen voor de leidsters aangezien die wel 5 anderen te lepelen hebben.
2. niet erg fijn eten voor hem als hij om de minuten hulp krijgt en niet lekker kan doen wat hij wil.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 maart 2011 @ 16:23:00 #109
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94559186
@DML ik heb bij Jan (noodgedwongen) fv gegeven, dus als je vragen hebt stel ze gewoon. áls ik het antwoord weet kan ik je allicht helpen als je dat wil. En mbt tot de bv/fv discussie, daar meng ik me verder niet in, ik heb bij Jan uiteindelijk voor fv gekozen, nu gaat de bv wel goed (gelukkig). Maar dat is een keuze die ieder voor zich moet maken, en zolang jij achter die keuze staat is het gewoon goed. ;)

Lijkt me idd lastig Pvoesss
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:43:21 #110
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94559990
DML, Bram heeft ook flesvoeding gehad, dus ik kan ook vragen beantwoorden
pi_94560263
over zonnebrand nog even, dat is max een jaar houdbaar daarna is de uv-bescherming eraf. (of in elk geval vele malen lager.) voor je mini wel nieuwe kopen dus en niet die van vorig jaar gebruiken.
Je kunt het sowieso wel nog gebruiken als bodylotion ofzo maar ik zou voorzichtig zijn met de kleintjes ermee. :)

Ik haal morgen ook factor 50 van kruidvat of etos huismerk, even kijken waar het al staat :)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94560998
Ik heb een zonnehoedje bij de h&m gekocht waar maat 62 in stond. Ik had Puck niet bij me maar hij heeft maar een klein hoofdje dus ik ben benieuwd hoe het zit/past.

Vanaf wanneer mag je met je baby zwemmen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94561078
Sommige zwembaden hanteren na de eerste enting.
Verder is dat helemaal aan jezelf.
pi_94561257
Shit, vergeet ik de zonnebrandcrème, daar ging ik eigenlijk voor weg :P
Wel 3 pakken pampers gescoord voor 16,50 met een sesamstraatDVD.
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:18:25 #115
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94561260
Over dat zwemmen, dat ligt aan wat voor soort zwembad en de concentratie chloor in het water. Tegenwoordig wordt afgeraden voor de 6 maanden te gaan zwemmen omdat de hoeveelheid chloor vaak hoog is en slecht is voor longen en de huid. Maar sommige zwembaden hebben minder chloor, en babyzwemmen is vaak weer eerder.

Fijn vaag antwoord he! :D
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:19:33 #116
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94561304
Sorry Pvvoes, maar nee, ik vind "heb je er goed over nagedacht" erg neerbuigend. Van mijn schoonmoeder, maar ook van heel veel andere mensen. Ook al bedoel je het lief (ofzo). ik beweer ook niet dat iemand (jij, of zij in dit geval) dat soort dingen naar of neerbuigend bedoelt. Maar over iets dat zo privé is kan dat wel zo overkomen.

Ik heb Nivea for kids 50.

Net even met Neve naar de stad gelopen. Op het Neude is een soort theaterfestival bezig. Liggen allemaal zitzakken. Dus daar lekker een poosje gehangen met een tosti.
Er was ook een dj allemaal dance aan het draaien met gekke geluiden erin. Neve vond het hilaaarisch, echt schateren gewoon! :D (en ik houd helemaal niet van dance :') )

Ik heb Nivea for kids 50.

Ik ben net met Neve
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:21:58 #117
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94561379
Over het zwemmen: het cb hier vond de relatie met enten onzin. Wij hebben voor het eerst gezwommen toen Neve precies 3 maanden was. Ze vond het heeeerlijk, maar werd er wel heel moe van. We gaan daarom ook niet iedere week, maar ik vind het wel een aanrader!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_94562242
Zo, wat een discussie! Ik vind het juist wel fijn om verschillende ervaringen van moeders te lezen. Ook vindt ik het wel prettig als af en toe de vraag gesteld wordt of ik er goed over nagedacht heb. Ik als nieuwe mama vindt het best moeilijk om tussen de bomen het bos te zien. Straks meer nu huilende baby!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_94562253
Wij hebben met Anne voor het eerst gezwommen toen ze bijna 3 maanden was. Ging prima,al was ze het wel na een kwartiertje beu.

Troeta, 3 pakken pampers voor 16,50? Bedoel je niet 26,50? Anders wil ik graag weten waar! :D

Ik heb net ook even zonnecreme gehaald, Etos huismerk voor baby's, factor 50. Stonden nog twee tubetjes, kennelijk hadden meer mensen dit plan ;)
pi_94562789
Ken je die lekker in het levenbonnen? waar je elke keer maandverband bij krijgt, die kan je inleveren bij die actie van 3 voor 26,50, dus een tientje korting op een aanbieding!
pi_94562845
Ah ja, die heb ik inderdaad ook! Ik wist alleen niet dat je ze ook nog op een aanbieding mocht inleveren! Thanks voor de tip, ik zal ze zaterdag even halen!
pi_94562863
Waarom heeft iedereen lekker leven bonnen ;( ik krijg ze maar niet...
pi_94562909
Daar kun je je kennelijk voor aanmelden Orea, ze hebben een site.
Ik heb dat nooit gedaan, maar kennelijk is mijn adres toch op de een of andere manier bij ze aangewaaid...
pi_94562959
Aanmelden via die site werkt niet ;)
pi_94563015
Oh... dat is jammer. Even bellen/mailen?
pi_94563081
Oh, dit staat er in hun FAQ:

Helaas kun je je niet abonneren op het magazine. Wij maken namelijk gebruik van aangekochte adressenbestanden die voor iedere uitgave opnieuw geselecteerd worden. Het kan voorkomen, dat je voorheen geen magazine kreeg en nu wel of visa versa.

Stom zeg...
pi_94563300
ja, het is een heel vreemd bedrijf, snap er niks van en ik vond maandverband sturen naar een zwangere vrouw ook al raar.
Nu zat er een tandenborsteltje in, dus ik denk dat het via felicitas is overgekocht, want alleen kindjes rond de 4 maanden hebben zo'n tandenborstel gekregen.

Orea, misschien kan je eigen adres verkopen: :P
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:23:03 #128
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94563514
Wij kregen ook een tandenborstel! *O*
en maandverband. :{
pi_94563577
Dan heb je geluk want intern mogen ze die korting niet geven op een aanbieding bij de etos
En horen ze het dan voor 20 te verkopen en niet voor 16. Maar niet elke etos is zo stom ;)
pi_94563640
Wij hebben inderdaad geen tandenborstel gekregen :N
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94563672
Wij kregen alleen maandverband net rond mijn uitgerekende datum...
pi_94564170
Haha ik dus wel.. En ik krijg die bonnen nu al 2,5 jaar.
Ik kreeg ze na de geboorte van X en nu dus met baby borstel dus ze zijn wat mijn gegevens iig uptodate :+
pi_94565673
Wij kregen ook een tandenborstel :Y
pi_94565739
maandverband hier. :s)
met dank aan alle gratis toestanden heb ik geloof ik behalve kraam-units de afgelopen 3 jaar geen maandverband hoeven kopen, en we kunnen nog wel ff vooruit :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94566338
Ik vind ze erg handig om in mijn handtas te stoppen.

Pvoess op zwangerschapspaginaforum hebben ze een hele lijst met etossen die de bonnen aannemen bovenop een aanbieding, het verschilt per vestiging idd.
pi_94569875
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nog geen ervaring mee Hik dus ik kan je niet helpen.

Claudia! Kiek dan! Ivan shirtje

[ afbeelding ]
Ooooh! O+ Wat gaaf om te zien! Ik vind het haast jammer dat ik geen klein babyjongetje meer heb om te kleden, haha.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94570179
Ik ben jaloers :'( als ik mijn adres kon verkopen zou ik het doen :P volgens mij scheelt het best veel!

Of zou ik dan nog maar een kind moeten baren? :P
pi_94570626
Pvoesss: ik weet nu al dat ik van het kinderdagverblijf niet ga vragen om te rapley'en. Ik kan het me namelijk heel goed voorstellen dat ze het eng vinden. Ik denk dat ik gewoon zelf fruitprutjes maak die ik in een bakje doe en meegeef, denk aan mango en peer bijvoorbeeld.
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:42:47 #139
54772 Silmarwen
pi_94570753
Ik als leidster had niet gerapleyd met een kindje. Je hebt gewoon te weinig overzicht met nog 11 anderen, waarvan er waarschijnlijk nog 2 een potje krijgen, 3 zitten te klieren, 2 moeilijke drinkers et cetera. :D Ik weet ook niet zeker of het zou mogen trouwens, ivm aansprakelijkheid en veiligheid van de kinderen.
pi_94570917
Maar op een bepaald moment gaan kinderen toch ook bijvoorbeeld boterhammen eten, Silmarwen? Ik neem aan dat die niet tot ruim 12 maanden in melk gedoopt worden of zo?

Ivan krijgt trouwens geen appel, want dat vind ik nog steeds eng.
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:51:53 #141
54772 Silmarwen
pi_94571285
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:45 schreef Claudia_x het volgende:
Maar op een bepaald moment gaan kinderen toch ook bijvoorbeeld boterhammen eten, Silmarwen? Ik neem aan dat die niet tot ruim 12 maanden in melk gedoopt worden of zo?

Ivan krijgt trouwens geen appel, want dat vind ik nog steeds eng.
Jawel, maar vaak krijgen die kinderen iets later of eerder brood dan de grote, ivm slaaptijden. Meestal iets later. Lunch voor de grote om 11:45 tot 12:30 dan naar bed, kleintjes eruit en die brood.
pi_94571551
Vanaf wanneer krijgen ze ongeveer brood?
  donderdag 24 maart 2011 @ 21:21:17 #143
54772 Silmarwen
pi_94573071
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Wanneer de ouders dat willen over het algemeen, dus dat verschilt.
pi_94576433
De groep is bij ons niet 11 kinderen eerder 5 dus dat scheelt ook.
En als brood met 6 maanden kan moet een banaan in stukjes ook kunnen vind ik.
Ach als ze maar goed vinden dat ik in ieder geval geen potje wil ben ik al blij :)
pi_94579485
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Broodkorstje vanaf een maand of 6. Echt gesmeerde boterhammen iets later als ze het kauwen een beetje doorhebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94579625
Mijn kdv geeft ook geen stukken. Ze maken gewoon vers fruit voor alle kindjes en voor de mini's gaat de blender er overheen. Prima toch?!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:21:07 #147
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94580578
Hier precies hetzelfd, grote kindjes in stukken en babietjes met de staafmixer eroverheen. Vanaf 1 jaar eten ze mee met de stukken.
pi_94587347
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:32 schreef mrien het volgende:

[..]

Ik zag dat de h&m kleine maatjes zonnehoedjes heeft (wit en blauw), verder heeft de prenetal wel iets maar nog niet zoveel.
Ja bedankt, nu zit ik online te shoppen bij de H&M.. :P

Dottir zit nu bij de Hema tussen 2 maten in. Het meeste in 56 is te klein, sommige 62's passen en andere 62's zijn nog te groot (heerlijk dat ze zelfs binnen een merk niet maatbetrouwbaar zijn). Van andere merken weet ik even niet wat haar nu past.

Maar ik wil dus zomerdingen kopen bij de H&M. Iemand enig idee hoe de maten bij H&M vallen en hoe die zich verhouden tot de Hemamaten?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 25 maart 2011 @ 08:52:03 #149
54772 Silmarwen
pi_94587495
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:21 schreef Sugarsnap het volgende:
Hier precies hetzelfd, grote kindjes in stukken en babietjes met de staafmixer eroverheen. Vanaf 1 jaar eten ze mee met de stukken.
Zo deden ze het ook mijn werk. Geen potjes tenzij de ouders dat graag wilde. Sommige ouders gaven gepureerd fruit mee, zoals tropische vruchten omdat wij alleen appel/peer/banaan/druif/sinaasappel/mandarijn/kiwi/meloen (seizoens afhankelijk) aanboden.
pi_94588093
h&m vind ik aan de kleine kant vallen vanyel. De rompers 62 past Ilse daar al lang niet meer van, terwijl de 62/68 van de Hema nog ruim zitten.

De pruim en de lactulose hebben werk gedaan. Gisteren om 23 uur zat de hele luier vol. Het was al wat overstroomd. Nooit gedacht dat we zo blij zouden zijn om een poepluier te verschonen.
Het is gister bij de gastouder helemaal goed gegaan. Ilse heeft er zelfs een uur geslapen. Dat kreeg de oude gastouder niet voor elkaar. N heeft gister een blij meisje opgehaald, bij de oude gastouder haalde hij een moe en jengelend meisje op.
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')