quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wij moesten vroeagah (dipli) oude munitie verschieten met dat apparaat op het ASK. Het was de kunst om zo snel te schieten dat je zes granaten in de lucht had voordat de eerste de grond raakte. En het kon, het was wel ff doorwerken.
Was ook lichte artillerie, die hadden aan de linkerkant bij de kijker zo'n hele mooie witte kegel met de gradenbogen erop, ook op de bepantsering hadden ze dat staan, dat moest wel want ze moesten mobiel blijven met dat geschut, dat zette je niet even neer om op je gemak iets te beschieten.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wij moesten vroeagah (dipli) oude munitie verschieten met dat apparaat op het ASK. Het was de kunst om zo snel te schieten dat je zes granaten in de lucht had voordat de eerste de grond raakte. En het kon, het was wel ff doorwerken.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
Ohquote:
1955 tot 1993, maar ik tel die goed, niet iedereen kent die nogquote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:44 schreef AchJa het volgende:
Korps mobiele colonnes. Hoe lang weet ik niet, volgens mij opgeheven ergens in de jaren 80.
Ik weet dat toevallig omdat ik me daar een keer in verdiept heb ivm een collega die als mobilisatie bestemming geplaatst zou worden bij een rampenbestrijdings bataljon.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:45 schreef Clan het volgende:
[..]
1955 tot 1993, maar ik tel die goed, niet iedereen kent die nog
Ik had eigenlijk verwacht dat Cobra die wel zou weten, maar hij stelde, in deze, teleur.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet dat toevallig omdat ik me daar een keer in verdiept heb ivm een collega die als mobilisatie bestemming geplaatst zou worden bij een rampenbestrijdings bataljon.
Sorry.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:51 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk verwacht dat Cobra die wel zou weten, maar hij stelde, in deze, teleur.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Helemaal goed! De echte PRTL, niet dat zure ding wat ze Cheetah noemen...
goed topic!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:24 schreef Thaboel het volgende:
Godver!!!! Helemaal vergeten dat m'n ouders 20jaar getrouwt
Dat was de Cheetah in Todendorf. (ik was erbij)quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:25 schreef gerco94 het volgende:
[..]
goed topic!
btw mooi filmpje over de PRTL
De duitse versie de Gepard ziet er net wat anders uit, een andere zoek en volg radar en hij mist de pantserplaten voor de tracks. Ook de rookbuslanceerinrichting is net wat anders.quote:
is er nou eigenlijk een heel groot verschil tussen de Gepard en de Tunguska? Of vraag ik dan iets heel doms...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
De duitse versie de Gepard ziet er net wat anders uit, een andere zoek en volg radar en hij mist de pantserplaten voor de tracks. Ook de rookbuslanceerinrichting is net wat anders.
[ afbeelding ]
Tunguska??? Dat is een oostblok bak.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:46 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
is er nou eigenlijk een heel groot verschil tussen de Gepard en de Tunguska? Of vraag ik dan iets heel doms...
Dat is een moeilijke, is het in Nederland?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:33 schreef Cobra4 het volgende:
De naam van deze locatie graag.
[ afbeelding ]
Ik schat België of noord Frankrijk. Maar waar precies zou ik zo niet weten.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:01 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is een moeilijke, is het in Nederland?
Oh, weet je dit topic nu wel te vinden?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:24 schreef Pumatje het volgende:
Achja!
vertel eens wat over die verschillen in PRTL's en waarom is de cheetah knudde?
Paschendaele? Al was dat een Canadeze filmquote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:21 schreef Cobra4 het volgende:
Clan zit er dichtbij.
Volgende hint. Er is vorig jaar een film over gemaakt in Australië.
Beneath hill 60 is die over die grote explosie in de buurt van Ieper, dat waren idd Australiersquote:
Film heb ik gezien, gvd hoe heette die ook alweer. Ging over die aussies die tunnels onder de stellingen groeven en vol met explosieven stopten.quote:
Ik trap hem ff door naar de SC!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:24 schreef Pumatje het volgende:
Achja!
vertel eens wat over die verschillen in PRTL's en waarom is de cheetah knudde?
Hill 60 is inderdaad juist.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Film heb ik gezien, gvd hoe heette die ook alweer. Ging over die aussies die tunnels onder de stellingen groeven en vol met explosieven stopten.
Edit: Beneath Hill 60 dus, met dank aan Clan!
Maar jij vroeg waar die bunker was en Hill 60 is geen plaats! Ieper is dat wel en de omgeving waar die heuvel ligt heet Ieper Saillantquote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hill 60 is inderdaad juist.
Sorry Clan. Door die laatste regel kan ik het niet goed keuren.
Je maakt het wel moeilijk hoorquote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:39 schreef Cobra4 het volgende:
Ik vroeg om de naam van de locatie.
Anders was Zillebeke het juiste antwoord geweest.
quote:
Die ontploffingen die sloegen hele kraters in het lndschap en de ontploffingen waren vergelijkbaar met een atoombom, dat moet enorm zijn geweest.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:43 schreef hoogvlieger het volgende:
http://www.1914-1918.net/tunnelcoyre.htm
pretty impresive hoeveel werk dr eigenlijk in is gaan zitten.
Albert, Bapaume en Arras heb ik gezien.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:51 schreef Clan het volgende:
[..]
Die ontploffingen die sloegen hele kraters in het lndschap en de ontploffingen waren vergelijkbaar met een atoombom, dat moet enorm zijn geweest.
Stikt daar van de oorlogsgraven, jammer genoeg heb ik nooit een film gezien die een duidelijk beeld geeft van die slagen, je krijgt wel wat fragmenten, Westerlijk front geen nieuws, Paschendaele, Hill 60, of Joyeux noël, maar ik zou eens een uigebreidere film over de verschrikkingen van die slagvelden willen zien.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Albert, Bapaume en Arras heb ik gezien.
Wil ik best doen, maar volgens mij had jij de bingo.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:09 schreef Clan het volgende:
Trouwens AchJa, jij moet een volgende plaatsen
Nee, nu heb je het helemaal mis.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:43 schreef Thaboel het volgende:
Batterij onderscheidingsplaat. Zoniet geef ik het op
Dat is goed, een straatnaam heet dat, ik had bij de 14Afdva één waarop Prins Frederik stond ( 1963 afgeschaft ), en dat is de tweede vraag, waarom?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:55 schreef Schild het volgende:
Straatnaam heet z'n ding volgens mij...![]()
Weet wel dat zn dingen bij oa genie op het gvt zitten, maar bij de artillerie nog nooit gezien...
Een van de 3 regimenten veldartillerie was het Regiment Veldartillerie Prins Frederik. Vanuit dit regiment werd op 8 maart 1953 de 44e Afdeling Veldartillerie (44 Afdva) opgericht. Eind 1957 werd deze afdeling onder bevel van de 1e Divisie geplaatst. Volgens de toen geldende naamsconventies moest de afdeling omgenummerd worden; het eerste cijfer uit de naam diende het nummer van de divisie te zijn. 44 Afdva ging dus 14 Afdva heten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 00:00 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is goed, een straatnaam heet dat, ik had bij de 14Afdva één waarop Prins Frederik stond ( 1963 afgeschaft ), en dat is de tweede vraag, waarom?
Zo, jij hebt nooit in dienst gezeten, dat merk ik nu wel, UNIFIL, laat me niet lachen, toen hadden ze helemaal niet deze uniformen, dikke neus,quote:
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:31 schreef Mores het volgende:
[..]
Zo, jij hebt nooit in dienst gezeten, dat merk ik nu wel, UNIFIL, laat me niet lachen, toen hadden ze helemaal niet deze uniformen, dikke neus,
fout dus!
Maar wel dat blauwe VN-koord!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:31 schreef Mores het volgende:
[..]
Zo, jij hebt nooit in dienst gezeten, dat merk ik nu wel, UNIFIL, laat me niet lachen, toen hadden ze helemaal niet deze uniformen, dikke neus,
fout dus!
We got a winner idd VN Onderdeelkoordquote:
Ja, ik kwam er toen ineens op, dus jij mag de volgende doenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:39 schreef FadetoGreen het volgende:
Hee het is wel een bakkerskar
Mores vroeg je je dat af omdat ik het postte omdat ik dacht dat het een APC was of als antwoord?![]()
Tracks!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:29 schreef Mores het volgende:
Dat is de M 577, aan dat logo voorop rupsband met kogel erin kun je zien dat het pantserrupsartillerie is, dus er zit achterin een mortier
KL natuurlijkquote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:14 schreef FadetoGreen het volgende:
1 tip aub: landmacht, luchtmacht of vloot/marine?
Volgens mij is dat niet goed maar kan ook zijn dat ik het mis heb en die van hem gewoon in een andere kleur is maar die van hem is volgens mij ouder...quote:
Ah ok ik was ff weg dus heb dat alles niet gevolgdquote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:02 schreef FadetoGreen het volgende:
Ja weten we al maar ik had het eerder gezegd ik d8 dat het een APC was dus zei ik bakkerswagen en toen mocht ik van Mores(dat staat er nu niet meer ik d8 dat het onzin was
) dus als je je dat afvroeg... Nu zijn we bezig met dat pak
.
Daar kom je wel heel makkelijk van af...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:36 schreef Mores het volgende:
Amerikaans kerkhof in Normandië, Frankrijk
Volgens mij nietquote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:06 schreef m.k het volgende:
[..]
Ah ok ik was ff weg dus heb dat alles niet gevolgdhoud er nog iemand de score bij eigenlijk?
M577/ Bakkerskar is goed, maar de rest niet helemaal. De stip in dat logo wil zeggen veldartillerie en de track erom heen dat het zelfvoortbewegend (gemechaniseerd) is. De getrokken artillerie had alleen een stip.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:29 schreef Mores het volgende:
Dat is de M 577, aan dat logo voorop rupsband met kogel erin kun je zien dat het pantserrupsartillerie is, dus er zit achterin een mortier
Nou heb ik weer wat bijgeleerd, maar een stip alleen is toch gewoon getrokken veldartillerie?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
M577/ Bakkerskar is goed, maar de rest niet helemaal. De stip in dat logo wil zeggen veldartillerie en de track erom heen dat het zelfvoortbewegend (gemechaniseerd) is. De getrokken artillerie had alleen een stip.
In die M577 zit geen mortier. De bakkerskar was het VRC (vuurregel centrum) van de batterij, daar werden alle schietgegevens berekend voor de stukken.
Klopt, dat schreef ik ook.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:04 schreef Mores het volgende:
[..]
Nou heb ik weer wat bijgeleerd, maar een stip alleen is toch gewoon getrokken veldartillerie?
Ik heb ze nog nooit in de M577 gezien.quote:Ik dacht trouwens dat ik zo'n M577 met een mortier erachterin heb gezien, of was dat de M106?
Dan vergis ik me met de M106, dat was ook zo'n bakbeestquote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, dat schreef ik ook.
[..]
Ik heb ze nog nooit in de M577 gezien.
En daar liepen dan enorm veel kabels in van al die vuurmonden, 10 km lang waren ze wel eens.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
M577/ Bakkerskar is goed, maar de rest niet helemaal. De stip in dat logo wil zeggen veldartillerie en de track erom heen dat het zelfvoortbewegend (gemechaniseerd) is. De getrokken artillerie had alleen een stip.
In die M577 zit geen mortier. De bakkerskar was het VRC (vuurregel centrum) van de batterij, daar werden alle schietgegevens berekend voor de stukken.
De M577 en M106 zijn dan ook afgeleiden van de M113. De M577 is wel heel herkenbaar met zijn "hoge" dak.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:57 schreef Mores het volgende:
[..]
Dan vergis ik me met de M106, dat was ook zo'n bakbeest
dus niet hequote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:20 schreef Mores het volgende:
[..]
In Nederland worden dat gewoon rupsbanden genoemd hoor
Zie voorbeeld hierboven, wij noemden dat gewoon rupsbanden, dat ze nu ineens al die engelse termen hanteren is een beetje onzin.quote:
Nee, rupsband klinkt gay... daarom gebruiken wij dat bijna niet meer...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:45 schreef Clan het volgende:
[..]
Zie voorbeeld hierboven, wij noemden dat gewoon rupsbanden, dat ze nu ineens al die engelse termen hanteren is een beetje onzin.
Door die kangaroe het best te zien op de middelste Abrams is het niet zo moeilijk...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 07:55 schreef Cobra4 het volgende:
Welk land is hier bezig met een schietserie?
Ik herken die kangaroe dan ook omdat ik die wel vaker gezien heb in Afghanistan.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:35 schreef Mores het volgende:
Zo, dan heb je een goed oog, dat zag ik geeneens, zo klein
Yup, een Australische leo1, tevens het antwoord dus.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:45 schreef hoogvlieger het volgende:
wat is die tank op de voorgrond er eigenlijk voor een? lijkt wel op een leo1?
Aan jou de eer.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, een Australische leo1, tevens het antwoord dus.
wtfquote:Op maandag 28 maart 2011 16:58 schreef stoeptegel_ het volgende:
Je zou haast zeggen dat het geen bemanning in het onderstel heeft.
Of helemaal geen bemanning. Gezien het ontbreken van openingsluiken en geen
los machinegeweer op de koepel.
daar was ik al achter, maar zit te bedenken waar ik die koepel van ken.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:06 schreef Pumatje het volgende:
Dat onderstel is zelfs van een Leopard.. a1/2/3/4 onderstel
aan u nogmaals de eer. Inspiratieloos atmquote:
eh... dat heeft de Gepard/cheetah ook.. is gewoon de stinger update.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:16 schreef thesystem het volgende:
[..]
Verschil:
Tunguska heeft ook nog geleide raketten....
Een Sherman of Tiger heeft ook charme, en die uniformen van vroeger ook, maar ik ruil charme liever in voor doeltreffendheidquote:Op maandag 28 maart 2011 23:26 schreef Thaboel het volgende:
Fennek is een mooi voertuig hoor. Net wat tactieser mee op tetreden dan een prtl.
Alleen mist het wel charme natuurlijk
Vond het echt prachtig toen puma met z'n tankje langs mn slaap gebouw kwam crossen om even op de snelweg te toerenquote:Op maandag 28 maart 2011 23:43 schreef Mores het volgende:
[..]
Een Sherman of Tiger heeft ook charme, en die uniformen van vroeger ook, maar ik ruil charme liever in voor doeltreffendheid
no more maybequote:Op maandag 28 maart 2011 23:45 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Vond het echt prachtig toen puma met z'n tankje langs mn slaap gebouw kwam crossen om even op de snelweg te toeren
Vrijdag is de dag. Heb zelfs met mn AMO en presentatie bij jou onder de overkapping gedaan! Vaak genoeg stiekem zitten gluren als jullie bezig waren met de tanksquote:
onderstel van een T-72?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:42 schreef Pumatje het volgende:
even zomaar..
wat krijg je als je Oost en west combineerd! ?
[ http://img523.imageshack.us/img523/8232/img0040r.jpg (copy/paste deze link) ]
volgens mij niet. T84 heeft een ronde koepel, niet zo'n hoekige als op de pica. Of er moet allemaal extra ERA in de koepel verwerkt zijn, ipv erop.quote:
Zijn een aantal in dienst geweest, maar is nooit echt de conceptfase voorbij gekomen. Alhoewel het ansich wel werkte.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:51 schreef thesystem het volgende:
Alleen is de Tunguska van originele ontworpen met 4 geleide raketten aan beide zijden....dit is puur een update. Tevens is het een beam rider en de stinger een hittezoeker...
Is die stinger update wel echt in dienst geweest of was dit puur een concept?
Tsja...quote:Ben nog altijd van mening dat we die dingen nooit weg hadden mogen doen
Prachtige voertuigen
Dat mag.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Als hij goed is mag iemand anders de volgende doen.Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
Klopt, nu jij weerquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:04 schreef Rave_NL het volgende:
De frisc.
Maar die was wel heel makkelijk..
Bajonet...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:12 schreef Rave_NL het volgende:
Bonus: hoe hij genoemd wordt ipv bayonet.
quote:
Wat nu toeval, de M9 is special ontworpen voor de Colt M16/M4, dus is ook passend voor de Diemaco.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:34 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
![]()
Buck M9, het "multifunctioneel gevechtsmes" wat door louter toeval op de bajonetfitting past.
achja 2
cobra 2
schild 1
mk 2
mores 3
gerco 1
puma 1
thaboel 1
leo +2
rave 1
No shit..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:23 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Wat nu toeval, de M9 is special ontworpen voor de Colt M16/M4, dus is ook passend voor de Diemaco.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:47 schreef leovanw het volgende:
No, maar Rave hij moet jou toch bekend voorkomen...?
Een museum in Doorn? Ben je niet in de war met R'dam?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:52 schreef leovanw het volgende:
Yep Clan, ik had van jou niets anders verwacht. M38A1 Nekaf. En Rave, dit exemplaar staat of stond iig in het museum op jullie kazerne in Doorn. Vandaar...
Als het zo doorgaat met die bezuinigingen wel jaquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Of zullen jullie in antieke museumstukken rondrijden?
Ik weet het wel zeker.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:01 schreef leovanw het volgende:
http://www.ipms.nl/specials/kl-vehicles/nekaf-M38.html
Zullen zij het wel verkeerd hebben...
Waarom hebben wij (oa lumbl) dan het VECHTMES EICKHORN (BAYONET SYSTEM 2005)?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:42 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
No shit..
Het is heel toevallig dat we dus nu een "multifunctioneel gevechtsmes" hebben die op een bajonetfitting past, omdat we vanwege een verdrag geen bajonet meer mogen hebben.
Vechtmes, geen bajonetquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom hebben wij (oa lumbl) dan het VECHTMES EICKHORN (BAYONET SYSTEM 2005)?
(dacht ook dat dat hem was op dat plaatje...)
Andersom?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:38 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Vechtmes, geen bajonet
Horizontaal effectswapen, geen claymore...
Hier spreken ze van KLnummers op de Buck-knives:
http://www.muetstege.com/m9_buck.htm
Incl een foto van LMB uit 07 waar ze het over een M9 hebben.
En zelfs bij boekje pienter hebben ze het over de M9:
http://www.boekje-pienter.nl/html/b.htm#bajonet
Bij ons hebben we het ook steevast over de Buckknife, en ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van eickhorn gehoord heb.
Kan het niet zo zijn dat de Buck in 2005 is vervangen door de eickhorn?
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:57 schreef AchJa het volgende:
Voor 2005 hadden we volgens mij nog niets, behalve de bajonet voor de FAL. Althans de reguliere clubs niet.
quote:
Als ik terug ben van verlof zal ik het controleren..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:57 schreef m.k het volgende:
@rave: Maar waarom ken jij dan alleen de buck? t is inmiddels 2011 zou toch wel ongeveer bij de KPU aangekomen moeten zijn toch?
Of ben ik nou helemaal in de war?
Daarom ook mijn opmerking "reguliere eenheden". Zal wel alleen in gebruik zijn geweest bij het KCT/ marns schat ik zo in.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef Rave_NL het volgende:
In the nineties the Dutch Armed Forces replaced their FN FAL Assault rifles for the Canadian made Diemaco C7(A1) Assault Rifles & C8(A1) Assault Carbines. At first these rifles were to be fixed with the Buck made M9 bayonets but from 2005 these M9 bayonets were replaced with the Eickhorn made Bayonet System 2000 (B2K).
http://www.muetstege.com/bayonet2000wc.htm
De 'Buck' is voor 2005 ook altijd verstrekt geweest bij LMBquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarom ook mijn opmerking "reguliere eenheden". Zal wel alleen in gebruik zijn geweest bij het KCT/ marns schat ik zo in.
Is LMB dan ooit "regulier" geweest?quote:Op zondag 24 juli 2011 12:57 schreef leovanw het volgende:
[..]
De 'Buck' is voor 2005 ook altijd verstrekt geweest bij LMB
Eens.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:23 schreef leovanw het volgende:
naar mijn beste weten wel... gewoon een lichte infanterie-eenheid die bij uitstek expeditionair ingericht is om snel ingezet te kunnen worden. iig geen elite-eenheid in mijn ogen. Net als bijvoorbeeld het KMarns, alleen hebben zij wel het predikaat 'Elite' opgeplakt gekregen vanwege dat ze blijkbaar het oudste krijgsmachtdeel zijn...
M.b.t. Welk onderwerp?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:38 schreef Rave_NL het volgende:
Voelt iemand zich geroepen om de honneurs voor Clan waar te nemen?
Ik kan hem met de link wel zien, maar die staat op een gesloten forum dus je moet m ff met tinypic uploaden ofso.quote:
Ligt dan aan jou want ik kan m wel zienquote:Op maandag 25 juli 2011 10:38 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ik kan hem met de link wel zien, maar die staat op een gesloten forum dus je moet m ff met tinypic uploaden ofso.
Het is trouwens de staart van een Hunter.
Nee, alhoewel hij er wel veel op lijkt ja.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:38 schreef hoogvlieger het volgende:
Het is trouwens de staart van een Hunter.
Ook niet.quote:
Die twee droptanks achteraan hielpen ook moet ik zeggenquote:
Nee, zou ik niet weten.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:43 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die twee droptanks achteraan hielpen ook moet ik zeggenHeb je enig idee waar deze foto gemaakt is trouwens?
Als je het weet mag je het altijd DM'en..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:25 schreef Nobu het volgende:
Mooi, dan mag een andere deze raden zodat ik geen plaatje hoef te zoeken.
Met apen in de mast...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:15 schreef Rave_NL het volgende:
Ik neem de verantwoordelijkheid wel op me.
[ afbeelding ]
Wat, wanneer en waarom?
achja 2quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:38 schreef Clan het volgende:
Hr. Ms. Abraham Crijnssen rond 8/9 maart 1942?
Ergens in de buurt van Kangean eiland?
Op de vlucht, was vast een lumbl boot.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:45 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
achja 2
cobra 2
schild 1
mk 2
mores 3
gerco 1
puma 1
thaboel 1
leo 2
rave 1
Clan 2
Nobu 1
Hr MS Abraham Crijnssen en maart 42 zijn allebei goed, nu voor de goede orde nog even waarom ze er uit zien als een intratuinfiliaal?
Ik kan er nog steeds niet bij dat ik de Crijnssen verwisseld heb met de Kinsbergen....quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:49 schreef Rave_NL het volgende:
Idd, vermomd als een tropisch eiland () uitgeweken naar Australie toen de jappen binnenvielen.
Australiërs, Borneo, '45?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:50 schreef Clan het volgende:
Ze probeerden vermomd als eiland via de kustlijnen naar Australië uit te wijken.
Ook maar één om te kijken of jullie hebben opgelet![]()
[ afbeelding ]
Wie, waar en wanneer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |