M577/ Bakkerskar is goed, maar de rest niet helemaal. De stip in dat logo wil zeggen veldartillerie en de track erom heen dat het zelfvoortbewegend (gemechaniseerd) is. De getrokken artillerie had alleen een stip.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:29 schreef Mores het volgende:
Dat is de M 577, aan dat logo voorop rupsband met kogel erin kun je zien dat het pantserrupsartillerie is, dus er zit achterin een mortier
Nou heb ik weer wat bijgeleerd, maar een stip alleen is toch gewoon getrokken veldartillerie?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
M577/ Bakkerskar is goed, maar de rest niet helemaal. De stip in dat logo wil zeggen veldartillerie en de track erom heen dat het zelfvoortbewegend (gemechaniseerd) is. De getrokken artillerie had alleen een stip.
In die M577 zit geen mortier. De bakkerskar was het VRC (vuurregel centrum) van de batterij, daar werden alle schietgegevens berekend voor de stukken.
Klopt, dat schreef ik ook.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:04 schreef Mores het volgende:
[..]
Nou heb ik weer wat bijgeleerd, maar een stip alleen is toch gewoon getrokken veldartillerie?
Ik heb ze nog nooit in de M577 gezien.quote:Ik dacht trouwens dat ik zo'n M577 met een mortier erachterin heb gezien, of was dat de M106?
Dan vergis ik me met de M106, dat was ook zo'n bakbeestquote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, dat schreef ik ook.
[..]
Ik heb ze nog nooit in de M577 gezien.
En daar liepen dan enorm veel kabels in van al die vuurmonden, 10 km lang waren ze wel eens.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
M577/ Bakkerskar is goed, maar de rest niet helemaal. De stip in dat logo wil zeggen veldartillerie en de track erom heen dat het zelfvoortbewegend (gemechaniseerd) is. De getrokken artillerie had alleen een stip.
In die M577 zit geen mortier. De bakkerskar was het VRC (vuurregel centrum) van de batterij, daar werden alle schietgegevens berekend voor de stukken.
De M577 en M106 zijn dan ook afgeleiden van de M113. De M577 is wel heel herkenbaar met zijn "hoge" dak.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:57 schreef Mores het volgende:
[..]
Dan vergis ik me met de M106, dat was ook zo'n bakbeest
dus niet hequote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:20 schreef Mores het volgende:
[..]
In Nederland worden dat gewoon rupsbanden genoemd hoor
Zie voorbeeld hierboven, wij noemden dat gewoon rupsbanden, dat ze nu ineens al die engelse termen hanteren is een beetje onzin.quote:
Nee, rupsband klinkt gay... daarom gebruiken wij dat bijna niet meer...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:45 schreef Clan het volgende:
[..]
Zie voorbeeld hierboven, wij noemden dat gewoon rupsbanden, dat ze nu ineens al die engelse termen hanteren is een beetje onzin.
Door die kangaroe het best te zien op de middelste Abrams is het niet zo moeilijk...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 07:55 schreef Cobra4 het volgende:
Welk land is hier bezig met een schietserie?
Ik herken die kangaroe dan ook omdat ik die wel vaker gezien heb in Afghanistan.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:35 schreef Mores het volgende:
Zo, dan heb je een goed oog, dat zag ik geeneens, zo klein
Yup, een Australische leo1, tevens het antwoord dus.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:45 schreef hoogvlieger het volgende:
wat is die tank op de voorgrond er eigenlijk voor een? lijkt wel op een leo1?
Aan jou de eer.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, een Australische leo1, tevens het antwoord dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |