quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wij moesten vroeagah (dipli) oude munitie verschieten met dat apparaat op het ASK. Het was de kunst om zo snel te schieten dat je zes granaten in de lucht had voordat de eerste de grond raakte. En het kon, het was wel ff doorwerken.
Was ook lichte artillerie, die hadden aan de linkerkant bij de kijker zo'n hele mooie witte kegel met de gradenbogen erop, ook op de bepantsering hadden ze dat staan, dat moest wel want ze moesten mobiel blijven met dat geschut, dat zette je niet even neer om op je gemak iets te beschieten.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wij moesten vroeagah (dipli) oude munitie verschieten met dat apparaat op het ASK. Het was de kunst om zo snel te schieten dat je zes granaten in de lucht had voordat de eerste de grond raakte. En het kon, het was wel ff doorwerken.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
Ohquote:
1955 tot 1993, maar ik tel die goed, niet iedereen kent die nogquote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:44 schreef AchJa het volgende:
Korps mobiele colonnes. Hoe lang weet ik niet, volgens mij opgeheven ergens in de jaren 80.
Ik weet dat toevallig omdat ik me daar een keer in verdiept heb ivm een collega die als mobilisatie bestemming geplaatst zou worden bij een rampenbestrijdings bataljon.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:45 schreef Clan het volgende:
[..]
1955 tot 1993, maar ik tel die goed, niet iedereen kent die nog
Ik had eigenlijk verwacht dat Cobra die wel zou weten, maar hij stelde, in deze, teleur.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet dat toevallig omdat ik me daar een keer in verdiept heb ivm een collega die als mobilisatie bestemming geplaatst zou worden bij een rampenbestrijdings bataljon.
Sorry.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:51 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk verwacht dat Cobra die wel zou weten, maar hij stelde, in deze, teleur.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Helemaal goed! De echte PRTL, niet dat zure ding wat ze Cheetah noemen...
goed topic!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:24 schreef Thaboel het volgende:
Godver!!!! Helemaal vergeten dat m'n ouders 20jaar getrouwt
Dat was de Cheetah in Todendorf. (ik was erbij)quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:25 schreef gerco94 het volgende:
[..]
goed topic!
btw mooi filmpje over de PRTL
De duitse versie de Gepard ziet er net wat anders uit, een andere zoek en volg radar en hij mist de pantserplaten voor de tracks. Ook de rookbuslanceerinrichting is net wat anders.quote:
is er nou eigenlijk een heel groot verschil tussen de Gepard en de Tunguska? Of vraag ik dan iets heel doms...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
De duitse versie de Gepard ziet er net wat anders uit, een andere zoek en volg radar en hij mist de pantserplaten voor de tracks. Ook de rookbuslanceerinrichting is net wat anders.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |