Die ontploffingen die sloegen hele kraters in het lndschap en de ontploffingen waren vergelijkbaar met een atoombom, dat moet enorm zijn geweest.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:43 schreef hoogvlieger het volgende:
http://www.1914-1918.net/tunnelcoyre.htm
pretty impresive hoeveel werk dr eigenlijk in is gaan zitten.
Albert, Bapaume en Arras heb ik gezien.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:51 schreef Clan het volgende:
[..]
Die ontploffingen die sloegen hele kraters in het lndschap en de ontploffingen waren vergelijkbaar met een atoombom, dat moet enorm zijn geweest.
Stikt daar van de oorlogsgraven, jammer genoeg heb ik nooit een film gezien die een duidelijk beeld geeft van die slagen, je krijgt wel wat fragmenten, Westerlijk front geen nieuws, Paschendaele, Hill 60, of Joyeux noël, maar ik zou eens een uigebreidere film over de verschrikkingen van die slagvelden willen zien.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Albert, Bapaume en Arras heb ik gezien.
Wil ik best doen, maar volgens mij had jij de bingo.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:09 schreef Clan het volgende:
Trouwens AchJa, jij moet een volgende plaatsen
Nee, nu heb je het helemaal mis.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:43 schreef Thaboel het volgende:
Batterij onderscheidingsplaat. Zoniet geef ik het op
Dat is goed, een straatnaam heet dat, ik had bij de 14Afdva één waarop Prins Frederik stond ( 1963 afgeschaft ), en dat is de tweede vraag, waarom?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:55 schreef Schild het volgende:
Straatnaam heet z'n ding volgens mij...![]()
Weet wel dat zn dingen bij oa genie op het gvt zitten, maar bij de artillerie nog nooit gezien...
Een van de 3 regimenten veldartillerie was het Regiment Veldartillerie Prins Frederik. Vanuit dit regiment werd op 8 maart 1953 de 44e Afdeling Veldartillerie (44 Afdva) opgericht. Eind 1957 werd deze afdeling onder bevel van de 1e Divisie geplaatst. Volgens de toen geldende naamsconventies moest de afdeling omgenummerd worden; het eerste cijfer uit de naam diende het nummer van de divisie te zijn. 44 Afdva ging dus 14 Afdva heten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 00:00 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is goed, een straatnaam heet dat, ik had bij de 14Afdva één waarop Prins Frederik stond ( 1963 afgeschaft ), en dat is de tweede vraag, waarom?
Zo, jij hebt nooit in dienst gezeten, dat merk ik nu wel, UNIFIL, laat me niet lachen, toen hadden ze helemaal niet deze uniformen, dikke neus,quote:
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:31 schreef Mores het volgende:
[..]
Zo, jij hebt nooit in dienst gezeten, dat merk ik nu wel, UNIFIL, laat me niet lachen, toen hadden ze helemaal niet deze uniformen, dikke neus,
fout dus!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |