Waarom is de geboorte dan zo'n harde grens? Een kind blijft tot circa zijn/haar 18e nog handelsonbekwaam, kan de ouder er ook op 2 of 3-jarige leeftijd voor kiezen dat ze niet voor het kind kan zorgen? Het kind kiest niet voor een abortus, de moeder kiest daarvoor.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:04 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
wat is er niet normaal dan? en zoveel zijn we helemaal niet geevolueerd. bovendien is het geen drogredenatie. wanneer iemand niet voor een kind kan zorgen mag zoiemand best de beslissing nemen om een abortus te nemen
read and wheepquote:Op woensdag 23 maart 2011 14:57 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
fucking A, abortus stamt uit de prehistorie, kut. dat wordt al gedaan zolang dat de mens er is...
zeker wanneer men al op 9 maanden zat. zodra het even tegenzat met voedsel of de moeder in spe liep gevaar, gingen ze gewoon naar binnen met een stuk vuursteen
wat mij betreft ook na de geboorte, alles wat ik leven geef mag ik ook weer terugnemen
Okay. Een vader mag z'n kinderen verkrachten en vermoordenquote:
ik heb niets gezegd over verkrachten... en het is inderdaad kort door de bocht... sorry ik meen het nietquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Okay. Een vader mag z'n kinderen verkrachten en vermoorden
Weten we dat ook weer van je.
Je hebt de moeder ook gegeven, dus je mag de kinderen nemen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:24 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
ik heb niets gezegd over verkrachten...
het kind heeft ook niet voor het leven gekozen. wanneer ouders het kind niet kunnen opvoeden en het kind een toekomstloos bestaan van ellende in het vooruitzicht heeft, daar kiest het kind ook niet voor. het kind kiest nergens voor het is immers nog niet geboren laat staan in staat om te kiezenquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom is de geboorte dan zo'n harde grens? Een kind blijft tot circa zijn/haar 18e nog handelsonbekwaam, kan de ouder er ook op 2 of 3-jarige leeftijd voor kiezen dat ze niet voor het kind kan zorgen? Het kind kiest niet voor een abortus, de moeder kiest daarvoor.
bovendien zal er eerst democratisch gestemd moeten worden voor een sociocratische stemming voor sociocratiequote:Op woensdag 23 maart 2011 15:35 schreef Ezell het volgende:
Een sociocratie klinkt als bestuursvorm onhaalbaar. Niet iedereen is voor sociocratie, dus hoe moet dit ooit worden ingevoerd?
Ja, zo kan het ook. Maar daar is toch niets sociocratisch aan? Een sociocraat wilt dat iedereen beslist en dat gebeurt niet als er democratisch voor wordt gekozen. Het klopt dan toch niet om een democratische beslissing te maken voor sociocratie? Het lijkt mij logisch dat een sociocratische bestuursvorm op een sociocratische manier wordt gekozen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:36 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
bovendien zal er eerst democratisch gestemd moeten worden voor een sociocratische stemming voor sociocratie
of zoiets??![]()
ja maar aangezien we nu nog in een democratie leven zal er eerst democratisch besloten moeten worden om over te gaan tot een sociacratische verkiezing, waar men voor of tegen de sociocratie kan stemmen,...quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:40 schreef Ezell het volgende:
[..]
Ja, zo kan het ook. Maar daar is toch niets sociocratisch aan? Een sociocraat wilt dat iedereen beslist en dat gebeurt niet als er democratisch voor wordt gekozen. Het klopt dan toch niet om een democratische beslissing te maken voor sociocratie? Het lijkt mij logisch dat een sociocratische bestuursvorm op een sociocratische manier wordt gekozen.
Dat begrijp ik. Ik vind het gewoon vreemd als sociocraten bereid zouden zijn om op een onsociocratische manier het bestuur sociocratisch te maken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:41 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
ja maar aangezien we nu nog in een democratie leven zal er eerst democratisch besloten moeten worden om over te gaan tot een sociacratische verkiezing, waar men voor of tegen de sociocratie kan stemmen,...
op die fiets zegmaar... heel gedoe in ieder geval
dat is het ook.. daarom gaat het ook niet werken denk ikquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:43 schreef Ezell het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Ik vind het gewoon vreemd als sociocraten bereid zouden zijn om op een onsociocratische manier het bestuur sociocratisch te maken.
Ik denk precies hetzelfde.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:44 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
dat is het ook.. daarom gaat het ook niet werken denk ik
Maar dat idee concreet toegepast op de Tweede Kamer.... ieder kamerlid kan toch stemmen en dus meebeslissen ?quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:40 schreef Ezell het volgende:
[..]
Ja, zo kan het ook. Maar daar is toch niets sociocratisch aan? Een sociocraat wilt dat iedereen beslist en dat gebeurt niet als er democratisch voor wordt gekozen.
Volgens mij is het sociocratisch als iedereen stemt. Dus de hele bevolking.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar dat idee concreet toegepast op de Tweede Kamer.... ieder kamerlid kan toch stemmen en dus meebeslissen ?
Wat wil die sociocratie dan ? Dat iedereen hetzelfde stemt?
En wie anders stemt wordt .... wat? Uit de kamer gestoten? Zijn stem wordt ongeldig verklaard?
Toegepast op de hele bevolking... tjaaaaa die stemt niet in de Tweede Kamer, uitgezonderd 150 gekozenen.
Dus een paar honderd referenda per jaar ?quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:54 schreef Ezell het volgende:
[..]
Volgens mij is het sociocratisch als iedereen stemt. Dus de hele bevolking.
nee hoor die kun je gerust een aantal tegelijk doen, zeg een keer per maand, en heb je geen mening dan hoef je niet tegaanquote:Op woensdag 23 maart 2011 16:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus een paar honderd referenda per jaar ?
Dat werkt toch niet ?
Ik stel voor moord op kinderen onder de 22 jaar (dan zijn hersenen pas een beetje volgroeid) legaal te maken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom is de geboorte dan zo'n harde grens? Een kind blijft tot circa zijn/haar 18e nog handelsonbekwaam, kan de ouder er ook op 2 of 3-jarige leeftijd voor kiezen dat ze niet voor het kind kan zorgen? Het kind kiest niet voor een abortus, de moeder kiest daarvoor.
Niet iedereen is voor democratie of een dictatuur, maar die regeringsvormen bestaan ook gewoon.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:35 schreef Ezell het volgende:
Een sociocratie klinkt als bestuursvorm onhaalbaar. Niet iedereen is voor sociocratie, dus hoe moet dit ooit worden ingevoerd?
Jij bent 23+?quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik stel voor moord op kinderen onder de 22 jaar (dan zijn hersenen pas een beetje volgroeid) legaal te maken.![]()
Maar ik ben bereidt tot een compromis.
moet je van een paar koters af?quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik stel voor moord op kinderen onder de 22 jaar (dan zijn hersenen pas een beetje volgroeid) legaal te maken.![]()
Maar ik ben bereidt tot een compromis.
Nee, maar ik vind abortus een zaak van de vrouw, en verder van niemand. Dus ik zet hoog in.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:21 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
moet je van een paar koters af?
preciesquote:Op woensdag 23 maart 2011 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind abortus een zaak van de vrouw, en verder van niemand. Dus ik zet hoog in.
Klopt. Op dezelfde manier wil ik religie afschaffen en kerken slopen om van de verplichte Zondagsrust af te komen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:24 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
preciesen elkaar dan ergens in het midden treffen
precies, wie heeft er nou een god nodig om op zondag niets uit te voeren?quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Klopt. Op dezelfde manier wil ik religie afschaffen en kerken slopen om van de verplichte Zondagsrust af te komen.
Ik hoorde laatste een politie chef roepen dat van alle NL-ers een DNA profiel genomen moest worden. Die werd natuurlijk afgemaakt, maar er waren meteen mensen die wel "een serieuze discussie" wilde over bepaalde dingen. Hoog inzetten en dan terrein winnen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:30 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
precies, wie heeft er nou een god nodig om op zondag niets uit te voeren?
Ik vind de vrouw een zaak van de man en daarmee haar zaken, ook zijn zaken. Nu jij weerquote:Op woensdag 23 maart 2011 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind abortus een zaak van de vrouw, en verder van niemand. Dus ik zet hoog in.
Het is wel een argument, alleen je snapt er geen ruk van. Ik zeg toch ook niet dat de huidige overheid wel of geen goede beslissingen kan nemen en of die per definitie altijd beter zijn dan die van een andere bestuursvorm? Ik ben ook helemaal niet voor de huidige vorm van democratie, als je mijn posts een beetje zou lezen dan zou je dat inmiddels moeten weten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:16 schreef meth77 het volgende:
[..]
geen argument
zelfs op aandelen gebied kan een hype ontstaan waar onjuiste beslissingen worden genomen, ook de overheid kan gehypte beslissingen nemen, zoals helikopter naar een land sturen zonder landingsvergunning om snel te scoren
Dat een overheid juiste beslisingen neemt dat kun je overal zien
Stalin , Hitler, Bush
Nee ik vertrouw meer op referenda zeker in zaken als Donor tenzij en abortus en defensiezaken
Ik vind dat mensen die denken dat vrouwen bezit zijn moeten worden gedeporteerd naar Siberiëquote:Op woensdag 23 maart 2011 16:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind de vrouw een zaak van de man en daarmee haar zaken, ook zijn zaken. Nu jij weer
Ik vind dat mensen die denken dat jongeren (m/v) tot hun 22e bezit zijn moeten worden gedeporteerd naar Somalië.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen die denken dat vrouwen bezit zijn moeten worden gedeporteerd naar Siberië
Bewijs maar dat Somalië nog bestaat.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen die denken dat jongeren (m/v) tot hun 22e bezit zijn moeten worden gedeporteerd naar Somalië.
Somaliëquote:Op woensdag 23 maart 2011 17:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bewijs maar dat Somalië nog bestaat.
oud nieuwsquote:
Bewijs maar dat het niet bestaat.quote:
Dat kan je oplossen door de organisatie totaal transparant te maken zodat iedereen alles kan controleren. Dat werkt niet als je hele ingewikkelde regels bedenkt en wollige taal gebruikt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:28 schreef jogy het volgende:
Het is meestal niet de bestuursvorm die negatief/corrupt is maar de mensen erin. Zo ook mogelijk met sociocratie. Het werkt wat breder maar zo te zien nog steeds met meerdere lagen, de eerste laag is dan de gewone bevolking, de tweede laag de 'buurtoudsten' ofzo, etc etc etc. Zodra er één laag binnen die constructie dus gecorrupteerd wordt door eigenbelang dan hangt het systeem al hopeloos. En shit always floats to the top dus macht trekt wellustellingen aan als stront vliegen aantrekt. WELKE bestuursvorm er ook ooit gekozen wordt als de bevolking niet oplet gaat deze een keer kapot zolang de instelling niet veranderd wordt.
Jup, gewoon ALLE geldstromen voor en van iedereen totaal transparant en dan ben je al een heel eind. Zal wel wat gewenning kosten maarja, het is een begin.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat kan je oplossen door de organisatie totaal transparant te maken zodat iedereen alles kan controleren. Dat werkt niet als je hele ingewikkelde regels bedenkt en wollige taal gebruikt.
Mondragan komt heel positief over.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:18 schreef truepositive het volgende:
Kijk ook hier eens naar:
Hoe het ook kan; Mondragon.
Hoe het ook kan; Deliberative Polling
Dit dus. Nu wordt alles al zo langzaam besloten, laat staan als we sociocratie invoeren...Tenzij je een meerderheid van 80-90% handhaaft als ''iedereen''...Maarja dan heb je ook niet echt sociocratie maar meer in het midden van sociocratie en democratie in...Hoewel ik wel in theorie geloof dat sociocratie het beste is, is het in praktijk op dit moment onmogelijk..quote:Op maandag 21 maart 2011 23:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
en aldus worden er nauwelijks besluiten genomen ......
* miljoenen kiesgerechtigden moeten per referendumvoor 100% gelijk stemmen ?
* een parlement moet voor 100% unaniem stemmen ?
dit is waanzin
quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:03 schreef truepositive het volgende:
Leest het stukje in de NRC, link staat erin
Grote organisaties moeten kapotquote:Kritiek op deliberatieve peilingen is er ook. “Selecteer mensen, laat ze luisteren, vragen, debatteren en beslissen. Noemen we dat niet gewoon een parlement?”, reageert Frank Bruni op de website van Time. Daar heeft hij een punt. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat dit soort beraadslagingen de betrokkenheid vergroten (volgens Pauly het centrale doel in het Groningse experiment), politieke patstellingen doorbreekt (Fishkin), mensen genuanceerder maakt (Stokkom) en een breder mandaat oplevert voor de uiteindelijke beslissing. In de woorden van Fishkin: “Mensen zijn moe van elites die zeggen wat ze moeten doen. De tijd is rijp om het proces om te keren.”
Ik heb ooit bij een hele dure persoonlijkheidstraining (ik zal niet spammen en geen naam noemen) geleerd om te brainstormen en dan mogen of moeten bijna juist de meest waanzinnige ideeen de ruimte krijgen. Waarom? Zodat de hersenen lucht krijgen. Lucht niet alleen je huis, maar ook eens je hersenen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:45 schreef truepositive het volgende:
![]()
Het is tijd voor echte oplossingen.
Anarchie!quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Vraag is bijvoorbeeld: 'Wat is het allerbeste systeem dat werkt voor iedereen? ' (Ja leg die lat maar lekker hoog![]()
![]()
)
Hoppaaaquote:Tsjakkaa!
Papierocratie. Maximale vrijheid, noodzakelijke wetten, niet gestuurd door persoonlijk- of deel-belangen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:49 schreef truepositive het volgende:
De vraag moet niet zijn: 'Welke aspecten van het systeem kunnen we aanpassen/ omvormen op een praktische manier'. Of wat dan ook in die trant.
De vraag moet wel zijn: 'Zo willen we het niet, maar hoe willen we het wel?'
quote:
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is niks mis met anarchie.
Geweldige users zoals jij, Papier, zorgen er voor dat ik verslaafd ben geworden aan dit forum fok.nlquote:Op donderdag 24 maart 2011 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Anarchie!
[..]
Hoppaaa
Anarchie is chaos, alles gaat fout en iedereen gaat aan het moorden toch?quote:
quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Geweldige users zoals jij, Papier, zorgen er voor dat ik verslaafd ben geworden aan dit forum fok.nl![]()
Echt super ben je, mag ik je omhelzen?![]()
![]()
Um abraco grande! (zoals ze in Brazilië zeggen).
Mag ik je vragen hoe je op je Username bent gekomen? Papierquote:
Koffiezetapparaat was al bezet.quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:14 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Mag ik je vragen hoe je op je Username bent gekomen? Papier
quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Koffiezetapparaat was al bezet.
Noem eens een paar industrie landen die het beter doen?quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:17 schreef truepositive het volgende:
Nee, als we het over resultaat gaan hebben is dat nou juist een van DE redenen waarom het anders moet.
Dit.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:17 schreef truepositive het volgende:
Nee, als we het over resultaat gaan hebben is dat nou juist een van DE redenen waarom het anders moet.
Daarbij moet je naar meer factoren kijken. Zoals is iedereen gelukkig en gezond in een land.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Noem eens een paar industrie landen die het beter doen?
Hoe wil je culturele waarden als gelukkig zijn objectief vergelijken?quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Daarbij moet je naar meer factoren kijken. Zoals is iedereen gelukkig en gezond in een land.
Beter qua wat?quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Noem eens een paar industrie landen die het beter doen?
Economie zal hij wel bedoelen. Alsof dat alleszeggend is. Dan kan nog 1% alle rijkdom in bezit hebben en de rest lijdt honger, maar het gemiddelde BNP is dan wel hoog.quote:
Precies. Een concurrentiemodel is gewoon lekker makkelijk en voordelig voor de mensen die het voor het zeggen hebben.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik wil graag een systeem zonder uitvallers, zonder mensen die worden verschopt en vertrapt. Waar er plek is voor iedereen. En dat kan, maar dan moet je die hersenpan laten werken en voor conservatieve mensen is dat wat lastig en zit de boel wat vastgeroest, vanwege dat het jaren niet gebruikt is.
Ben je weer eens stoned? Lees anders de draad even terugquote:
Grappig hoe je er vreselijk om heen blijft draaien maar niet ingaat op het punten die ik maak.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Economie zal hij wel bedoelen. Alsof dat alleszeggend is. Dan kan nog 1% alle rijkdom in bezit hebben en de rest lijdt honger, maar het gemiddelde BNP is dan wel hoog.
De VS heeft een hoog BNP, maar een groot deel van de mensen woont in tentenkampen en 1% van de bevolking zit momenteel onder erbarmelijke omstandigheden in de bak. Heel veel Amerikanen hebben geen toegang tot gezondheidszorg of goede scholing.
Ik wil graag een systeem zonder uitvallers, zonder mensen die worden verschopt en vertrapt. Waar er plek is voor iedereen. En dat kan, maar dan moet je die hersenpan laten werken en voor conservatieve mensen is dat wat lastig en zit de boel wat vastgeroest, vanwege dat het jaren niet gebruikt is.
Misschien moet Pietverdriet even een paar koprollen maken en een handstand om de boel los te schudden.
Voor jou zou een keertje helemaal uit je plaat gaan wel goed zijn. Met of zonder pilletjes of wiet. Je zit echt teveel vast en dan word je grumpy van.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben je weer eens stoned? Lees anders de draad even terug
Ik gebruik Weleda tandpasta, alleen voor eckte bazen. En mijn gebit is fantastisch dankzij mijn antroposofische tandarts.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig hoe je er vreselijk om heen blijft draaien maar niet ingaat op het punten die ik maak.
Mondje vol ongepoetste tanden zeker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |