ik mocht xylo 0,25. Is ook voor baby's maar werkte bij mij prima.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:38 schreef wickie het volgende:
Zoutoplossing werkt niet jammergenoeg (ik spoel er wel mee).
Dat mag inderdaad wel gewoon.
Ik wacht de dokter woensdag af.
Mwhahahaah, daar zoek ik ook niet naar hoorquote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:34 schreef Jeetjejom het volgende:
Takkembah goed gedaan meid! (want nog niemand anders had het gedaan hè)
Nienna, heb je al eens gebeld met de verloskundige? Hoofdpijn en misselijk aan einde zwangerschap zou op HELLP kunnen wijzen, zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/HELLP-syndroomquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:52 schreef -Nienna- het volgende:
Goedemorgen, ik meld me even.
Ik heb niet bijgelezen, want ik ben helemaal niet lekker.
Gistermiddag zomaar ineens weer moeten overgeven, de rest van de dag een enorm moe gevoel gehad, knallende koppijn...
Ik ben vroeg op bed gegaan, maar heb de hele nacht liggen draaien. Nu voel ik me wel iets beter, maar nog niet optimaal. Vandaag dus maar heel rustig aan doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
Das mooi F_R! Buikomvang is nog in te halen hoor, ik had hetzelfde bij de 20 weken echo en de pretecho van 27 weken. Met de groeiecho (30 weken) was alles weer primaquote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Wickie beterschap
poppedein geniet van je verlof
nienna hopelijk gaat het snel beter
Ik ben goed gekeurd in het z-huis buik omvang loopt 2wk achter maar het kindje ligt precies op schema.
R.E.S.P.E.C.T.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:27 schreef mefke79 het volgende:
\. Vandaag ook keurig de lift naar beneden gepakt, dat liep ik tot nu toe nog, maar nu dus ook maar niet meer.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:34 schreef Marlinde het volgende:
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap t HELLP syndroom gehad, maar wat ik me nou afvraag: is er een kans dat dit bij een 2de zwangerschap ook weer kan komen?Die kans is bij een 2e zwangerschap idd verhoogd. Ik neem aan dat je toen ook door een gynaecoloog begeleid bent aan het eind van je eerste zwangerschap/ tijdens de opname.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat je zou kunnen doen is een preconceptioneel advies afspraak aanvragen, dan kunnen ze je alle informatie geven en vragen beantwoorden. Gewoon vrijblijvend voordat je een 2e keer zwanger bent.
Hier gisteravond weer goedgekeurd door de vk, alleen MOEOEOEOEOEEEEEE!!
Maar dat zal ongetwijfeld niet alleen aan het zwanger zijn liggen, maar ook aan het 50+uur en 6 dagen per week werken... Kan echt weinig meer doen behalve werken en slapen.
Nog iets meer dan 2 weken dan 20 weken echo. Zo'n super zin in!Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
Ik ben juist heel erg slecht begeleid..quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:55 schreef t_igger het volgende:
[..]
Die kans is bij een 2e zwangerschap idd verhoogd. Ik neem aan dat je toen ook door een gynaecoloog begeleid bent aan het eind van je eerste zwangerschap/ tijdens de opname.
Wat je zou kunnen doen is een preconceptioneel advies afspraak aanvragen, dan kunnen ze je alle informatie geven en vragen beantwoorden. Gewoon vrijblijvend voordat je een 2e keer zwanger bent.
Hier gisteravond weer goedgekeurd door de vk, alleen MOEOEOEOEOEEEEEE!!
Maar dat zal ongetwijfeld niet alleen aan het zwanger zijn liggen, maar ook aan het 50+uur en 6 dagen per week werken... Kan echt weinig meer doen behalve werken en slapen.
Nog iets meer dan 2 weken dan 20 weken echo. Zo'n super zin in!
ik mag maandag weer!quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:11 schreef Susie het volgende:
goedemorgen! Wat spannend J-net!
Ik zelf kan niet wachten tot 12 april, dan heb ik weer een echo, vind het nu nog steeds raar en onwerkelijk eigenlijk, het idee dat er een mini mensje aan het groeien is.... Ik moet het gewoon weer met eigen ogen zien denk ik.
Fijne dag allemaal!
Ik denk dan maar, een naam gaat een leven lang mee, de baas kan volgende maand weg zijn....quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:10 schreef Aventura het volgende:
Lastig. Ik vind de naam van mijn baas mooi, maar zit met hetzelfde als jij. Het is toch een beetje raar.
Eet je net zoveel als dat je schreeuwt???quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:32 schreef Kleurdoos het volgende:
bij mij bedoel je verdorieik ben de hele dag al onzichtbaar en dat terwijl ik zoveel schreeuw vandaag
Heel fijn dat alles goed is en dat je met goed gevoel gaat bevallen in het ziekenhuis!!quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:13 schreef Mevr_Mus het volgende:
Die acute pijn was inderdaad afschuwelijk. Gelukkig waren ze in het ziekenhuis echt heel lief en hebben ze me echt heel fijn geholpen, ondanks dat het heel druk was met bevallingen en de nodige mensen voor mij uit bed moesten komenIk ga wat dat betreft met een gerust gevoel terug om in dit ziekenhuis te bevallen over een tijdje
![]()
En de timing van die eerste plopjes in mijn buik is wel heel goed Inderdaad
Heeeeele late reactie... maar echt Mefke... ik dacht dat jouw kinderen ècht Tienus en Driekus heetten..!!quote:Op zondag 20 maart 2011 10:23 schreef mefke79 het volgende:
En, goed nieuws, we zijn uit de naam![]()
![]()
![]()
En ik heb ons geboortekaartje geregeld. Nou nog even het ontwerp doorgeven...
Ik heb ook last met autorijden. Ik zit nu zover mogelijk rechtop en het zitgedeelte probeer ik ook zo recht mogelijk te verstellen. Ik zat een beetje achterover, zodat ik meer ruimte zou hebben, maar dan ga je heel vaak naar voren leunen om te kijken en zit je alsnog in elkaar.quote:Op donderdag 24 maart 2011 08:56 schreef The_Tankgirl het volgende:
Goedemorgen dames!
Eindelijk een heerlijke nachtrust gehadEn vandaag wordt het laatste deel van de babykamer, de commode geleverd! Ik ben zo benieuwd!! Dit allemaal dankzij Twentemeisje
![]()
Verder heb ik van het uwv een goedkeuring van mijn ZEZ (zwanger en zelfstandige) uitkering gekregen, gelukkig!!!
Het enige probleem dat ik nu heb is het autorijden; mijn meisje zit namelijk nogal hoog, en het lukt mij nog niet om een goede houding te vinden. Het is zelfs zo erg dat het autorijden echt vermoeiend/pijnlijk wordt. Ik ga ook even googelen, maar alle tips qua houdingen/verzetten van de autostoel zijn welkomStoel en stuur zijn beide in hoogte verstelbaar by the way.
Nou dat zeg je nou wel, maar als we er te lang mee wachten loopt alles vanzelf naar buiten!quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:29 schreef PM-girl het volgende:
P_iglet, dat geeft toch helemaal niets! Dat huishouden loopt niet weg! Tenminste voorlopig niet
Ja hee, wat is er mis met Driekus en Tienus? Past prima in de namentraditie van onze konijnen: Janus en Neel (ook wel Nelis)quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:05 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Heeeeele late reactie... maar echt Mefke... ik dacht dat jouw kinderen ècht Tienus en Driekus heetten..!!en wat ben ik blij dat dat niet zo is
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oe, wat zal die echo spannend zijn voor je morgen! Hoe laat mag je?
BJ, neem die rust dan ook he! Echt, ik merk het deze keer zoveel beter dat het echt echt echt goed is om gewoon een dagje niets te doen. Of bijna niets te doen.
Bitterend, welkom!
F_R had je nou al een gesprek gehad met het maatschappelijk werk? Kan je daar nog iets mee?
Danic, heb je een lekkere vakantie tot nu toe?
Wij waren uit de naam. NIet meer dus. Ik vind het zelf ineens niets. Handig he...
Oja, Jose, er komen vandaag kijkers toch? Succes!
Hier alles oke. Vandaag de bekkenband ook meegenomen naar het werk en daar omgehad om stukjes te lopen. Morgen naar de fysio, ben benieuwd wat die er over te zeggen heeft.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Hechting met je kindje omdat je nu de lol er allemaal niet zo van in ziet door het spugen?quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben idd bij MW geweest had er niet zoveel aan.
Wel gaan ze naar de bevalling filmen omdat ik angst heb te weinig hechting te hebben.
Is puur mijn angst die ik ook moeilijk uit kan leggen
Ow, ja dat is logischer inderdaadquote:Op donderdag 24 maart 2011 17:23 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk dat FR bedoelt dat ze ná de bevalling gaan filmen?
*meldt*quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
-knip- prenatale depressie had en ik heel lang het helemaal niet wilde. -knip
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik mag morgen om 10 uur de echo laten makenScan m wel weer in en post m dan wel weer hier
Ben zooooooooooo benieuwd hoe het verschilt van de 11-weken echo!
Oh, en welkom en gefeliciteerd bitterend!!
Tralalalaaa
ben niet echt bijgelezen... alleen de laatste pagina....quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:36 schreef Takkembah het volgende:
Ik ben wat dat betreft ook net een vent. Mijn "roze wolk" kwam pas toen ik echt interactie kreeg met Alexa Thomas. Toen was ze hij 6 maanden.
Jij te zwaar? Nee toch?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:07 schreef Sannne het volgende:
Nee ze zei alleen, geen zout drop etc. Gewicht laag houden. Ben te zwaar, vandaar
En als hij oploopt moet ik naar de gyneacoloog.
Dus over 2 weken weer een meting, zal zorgen dat ik op tijd ben en rustig ben als ik naar binnen stap. Maar zal je zien dat ik dan zenuwen krijg haha
Huh? Je wordt op een zondag ingeleid? Of maandag en hoor je zondag hoelaat je er wezen moet?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:15 schreef grizzlybear het volgende:
Aanstaande zondag gaat het gebeuren! Dan wordt de bevalling ingeleid in het ziekenhuis. Helaas weten we zondag pas hoe laat we er moeten zijn
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik werd vanochtend gebeld of ik wilde werken. Heb toch maar ja gezegd had een leuke klas nu wel moe dus rustig aan. En na een paar uur durfde een ll pas te vragen of ik misschien zwanger was. Ik heb een megabuik hoor dus dat is niet te missen.
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nu schaam ik me helemaal dat mensen zich zorgen hebben gemaakt om mijSorry!!
Vervelend Mefke, dat het toch zo slecht gaat met je bekken.... Al weinig doen en dan nog minder mogen is buitengewoon vervelend.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:38 schreef mefke79 het volgende:
Voor op het werk ga ik gewoon zo'n kampeermatje meenemen, ik mag toch maar een kwartier liggen, dus dat is te doen. Ik merk ook dat ik beter op iets hards lig dan op iets zachts. En me heel consequent aan de uur extra pauze houden. Nog 1 weekje vier dagen en dan nog maar drie, gelukkig.
Een zwangere collega van mij vertelde dat het bij haar voelde alsof een vis in har buik aan het zwemmen wasquote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat een verschil is het ook met hoe ie eruit zag met 11 weken en dan nu!![]()
Maar wat heerlijk zeg om het te zien bewegen![]()
De dokter zei ook dat ik zeer binnenkort het moet gaan voelen omdat mijn placenta dus aan de achterkant zit. Ben zooo benieuwd. Soms heb ik het idee dat ik al iets voel, maar wuif het weg als in, ik beeld het me in, of het zijn mn darmen![]()
Als je iets onderin voelt, vlak boven je blaas ongeveer, en het zijn plopjes, bloebjes, een trilling of iets, dan is het vast het ukje.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat een verschil is het ook met hoe ie eruit zag met 11 weken en dan nu!![]()
Maar wat heerlijk zeg om het te zien bewegen![]()
De dokter zei ook dat ik zeer binnenkort het moet gaan voelen omdat mijn placenta dus aan de achterkant zit. Ben zooo benieuwd. Soms heb ik het idee dat ik al iets voel, maar wuif het weg als in, ik beeld het me in, of het zijn mn darmen![]()
Je tip werkt super! idd, ik had de stoel elke keer naar achteren gedaan, maar op dit moment is dus naar voren een stuk beterquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:01 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik heb ook last met autorijden. Ik zit nu zover mogelijk rechtop en het zitgedeelte probeer ik ook zo recht mogelijk te verstellen. Ik zat een beetje achterover, zodat ik meer ruimte zou hebben, maar dan ga je heel vaak naar voren leunen om te kijken en zit je alsnog in elkaar.
Maar een genoegen is het sowieso niet, ik sla langere ritjes de komende tijd maar even over, een half uurtje is echt de max.
We werden in 2 lege verloskamers gelaten: een grote en een kleine. Verder hebben we de verschoon/was/babyslaapkamer gezien, die was ook leeg.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:08 schreef Zana het volgende:
Mochten jullie echt langs de bedden met een hele groep???
Toen ik hier in het ziekenhuis op de voorlichtingsavond was, schrok ik van het aantal mensen, voor mijn gevoel zeker 50 of zo. Hier hebben ze alleen een video laten zien hoe het ongeveer uitziet en wat ze doen bij een normale bevalling en een keijzersnede, omdat de rondleidingen teveel onrust op de afdeling brachten. Ik kan mij daar eerlijk gezegd iets bij voorstellen, ik zou ook niet willen dat er hoordes nieuwsgierige mensen langs mijn bed lopen.
Eerlijk gezegd was ik een beetje teleurgesteld van hoe het in het ziekenhuis aan toe gaat, maar ja nu weet ik zo ongeveer wat mij eventueel staat te wachten. Volgens mijn verloskundige gebruiken ze dezelfde kamers voor poliklinische en medische bevallingen en het zag er best wel "steriel" uit. Volgens mij had je een gewoon ziekenhuisbed voor de zwangere en een stoel ernaast voor de partner. Ik had het iets "gezelliger" verwacht.
Binnenkort gaat hier ook een geboortehotel in het ziekenhus open, maar daar kan ik geen gebruik meer van maken...
Trouwens, ik dacht dat er een elektronisch patientendossier bestond, maar doen daar de verloskundigen niet aan mee?
In mijn praktijk wordt het op de computer bijgehouden en per hand op mijn zwangerschapskaart ingevuld.
Nu was ik al twee keer in het ziekenhuis voor een groeiecho en ook nog voor lanoratoriumonderzoek.
Bij de groeiecho's hebben ze de waardes met de hand in een grafiek ingevuld en ze schreven alle gegevens ook met de hand in een mapje, verder kreeg ik een handgeschreven briefje mee voor de verloskundige met de resultaten van het onderzoek....het lijkt daar wel alsof geen computers bestaan...
Tevens was de afspraak dat ik alleen gebeld wordt als laboratoriumresultaten niet goed waren...waarom niet altijd, ze
kunnen het bellen toch ook door omstandigheden vergeten...
Komt vast nog wel als de prille weken voorbij zijn. Bovendien moeten de aanstaande decembermama's nog 2 streepjes piesen, stuk ongeduldquote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:48 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vind het maar een zwak zwangerenclubje voor t eind van t 2011
Misschien wil jorja me alvast voorbereiden op de gebroken nachten die eraan zitten te komenquote:Op zondag 27 maart 2011 14:05 schreef ferrari_rood het volgende:
Jeetjejom zo vroeg al in bad en je was alweer vroeg wakker respect hoor.
Sorry hoor, maar het gaat niet alleen over weten. Dan zouden ouders van een tweede, derde of weet ik hoeveelste kind daar ook van afzien. Je hebt nogal niet een fysieke arbeid verricht. je moet bijkomen. Het feit dat jij als kraamverzorgende denkt dat het alleen aanvullen van kennis is vind ik eigenlijk wel raar. als iemand weet wáárom je kraamzorg krijgt zou ik toch verwachten juist van een kraamverzorgende....quote:Op zondag 27 maart 2011 19:02 schreef Sannne het volgende:
De meeste kraambureau's geven snachts echt geen normale zorg hoor.. Je mag bij alle dringende vragen gewoon je verloskundige bellen.
Maar dat er gezegd wordt ze kan niet de komende dagen vind ik wel heel raar..
En anders mag je mij ook wel bellen hoor
Ik heb getwijfeld of ik wel kraamzorg wilde. Ik weet zelf gewoon alles over die eerste week. Maar eigenlijk vind ik dat ik het na jaren werken in de kraamzorg wel mijn tijd om verwend te worden met fruitsalades en schone bedjes
Dus ik ga er gewoon maar van genieten!
die misvatting is nogal standaard hoorquote:Op zondag 27 maart 2011 20:05 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar het gaat niet alleen over weten. Dan zouden ouders van een tweede, derde of weet ik hoeveelste kind daar ook van afzien. Je hebt nogal niet een fysieke arbeid verricht. je moet bijkomen. Het feit dat jij als kraamverzorgende denkt dat het alleen aanvullen van kennis is vind ik eigenlijk wel raar. als iemand weet wáárom je kraamzorg krijgt zou ik toch verwachten juist van een kraamverzorgende....
Inderdaad, dit kan je aangeven bij je kraamverzorgster.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:03 schreef bitterend het volgende:
Ik ben bang dat het ons te chaotisch wordt met al die hulp en bezoek, omdat we ver weg van familie wonen zullen ze in het hotel hiernaast komen logeren en dan zie ik ze hier elke ochtend staan met z'n allen...schoonouders, ouders, zusjes, kraamhulp.......pff.....ik weet nog niet hoe het allemaal gaan lopen maar ik moet zeggen dat ik hiervan nog meer zenuwachtig wordt dan van het idee van een bevalling. 10 mensen in 50 m2 die allemaal wat te zeggen hebben (hoe goed bedoeld het ook is) lijkt me echt stressvol.
Dat vetgedrukte heb ik dus vooral. En dat maakt me onzeker.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:11 schreef Zana het volgende:
@ Danic
ik heb een beetje hetzelfde gevoel, vooral omdat je alles rond de geboorte niet kunt plannen, het loopt zoals het loopt, maar ik wil wel graag vooraf ervan op de hoogte zijn wat mij eventueel te wachten staat.
Verder weet ik absoluut niet hoe ik op pijn reageer, ik heb ook in mijn omgeving niet veel mensen met ervaring en lees daarom ook af en toe bevallingsverhalen op internet, het meest verschrikkelijke vind ik nog dat je zelf helemaal van de wereld kunt zijn en op gegeven moment geen controle meer hebt maar van anderen afhankelijk bent, een geboorte is natuurlijk iets heel natuurlijks wat een vrouw ook gewoon moet aankunnen, maar door de eigen keuzes die je hebt en die deels ook voor jou gemaakt worden ( thuis, poliklinisch, medisch, inleiden, medizijnen, knip, vacuüm, tang, keijzersnede) wordt ik er ook onzeker van. Je wilt het natuurlijk graag goed doen en je sterk houden, maar ik weet niet of ik het in die situatie ben/ kan zijn.
Verder maak ik mij ook zorgen over de verzorging van het kind, kan ik dat wel en ook nog wanneer het veel huilt / ziek is, ik heb geen ervaring ermee.
Tenslotte ben ik nu al een beetje afscheid aan het nemen van mijn oude leven, waar ik spontaan dingen kon doen. Dat gaat zeker veranderen, ook omdat wij door omstandigheden geen oppas in de directe buurt hebben.
Volgens mjn gaan dingen ook gewoon vanzelf als het eens zo ver is, maar deze onzekerheden horen gewoon erbij, wanneer je aan kinderen begint. En is het eerst nog gericht op de zwangerschap, het houdt niet meer op, een kind veranderd gewoon je leven.
Ik heb precies hetzelfde! Ik heb gevoelige neusslijmvliezen en had daar altijd nasonex neusspray voor. Die mag je als je zwanger bent niet gebruiken dus ik was er al een tijdje mee gestopt. Nu ben ik drie maanden zwanger en heb ik al drie maanden permanent een verstopte neus. Heel vervelend. Otrivin voor baby's is inderdaad zoutoplossing en werkt bij mij nauwelijks.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:32 schreef mefke79 het volgende:
Wickie, mijn holtes zitten nu ook veel sneller dicht dan als ik niet zwanger ben. Ik heb neusspray voor baby's (das gewoon zout geloof ik) en dat mocht wel van de huisarts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |