abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 maart 2011 @ 17:30:02 #176
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94606845
15 kg valt heel erg mee hoor Danic; die 12 kg is een gemiddelde; er zijn dames die nog geen 5 kg aankomen en dames die 30 kg aankomen..
zolang je niet buitensporig eet enzo, moet je je er vooral niet al te druk over maken;
er is overigens ergens een tabel; hoe lichter je bent, des te meer mag je aankomen..

ik was bij Evie ook 15,5 kg aangekomen en vond dat best keurig; zit nu op + 3,5 bij 18 weken, dat was toen veel meer. Maar kan best in de 2e helft heel snel gaan.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_94609388
bitterend; gefeliciteerd en welkom!

Jipster: fijne vakantie nog!

Grizzly; spannend, heel veel succes!

Ben nu ook wel benieuwd hoe het met T_A_P gaat, hopelijk is alles goed.

Ik ben weer ietsje opgeknapt, hoest wat minder nu, maar nu zit m'n neus helemaal vol en mijn oren dicht. Ben dus echt snot en snot verkouden nu. Nou ja, er zit een stijgende lijn is dus hopelijk elke dag wat beter want ik ben het wel zat nu. Voel me ook helemaal niet zwanger nu en ben er bijna niet mee bezig.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_94612563
ik was vorige keer ongeveer 11 kilo aangekomen, ik vind zelf 12 kilo voor het gemiddelde wel erg laag als ik eerlijk ben.

Vlindur, mijn buik is ook al veel beter zichtbaar. Vorige keer had ik mijn zwangerschapsbroeken pas bij een week of 21-22 aan. Als ik nu heel eerlijk ben, zou ik ze nu eigenlijk wel uit de kast willen trekken (misschien moet ik dat ook maar gewoon doen....). Aan mijn gewicht merk ik niet zoveel, is eigenlijk nog steeds niks aan (en dat met al die vreetbuien :@ )

LeNeHe, veel beterschap. Hopelijk voel je je snel weer beter.

Hoge bloeddruk kan zeker door spanning en inspanning komen. Bij mijn vorige zwangerschap moest ik vanaf 34 weken 2-3x per week mijn bloeddruk laten meten, een half uur lang elke 5 minuten. Ik was op een gegeven moment zo gestressed dat de eerste meting steevast absurd hoog lag, nadat ik wat ontspande werd hij wat lager (maar bleef hoog). Ze hebben zelfs het scherm van me afgedraaid zodat ik niet kon meekijken, anders werd ie nog hoger... (hoezo stresskip??)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:21:38 #179
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94612976
Ik heb thuis een bloeddrukmeter. Een geijkte. Helaas mat ik zojuist 140/100. Daarna nog een keer gemeten, 136/91. Dinsdag een afspraak met de bloeddrukvpk in het ziekenhuis, eens kijken wat zij meet en zegt.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:21:53 #180
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94612988
Aoraki; ik vind dat dus ook, 12 kg is helemaal niet veel als ik alle ex-zwangeren om me heen ook hoor..
geloof ook niet dat je er altijd zoveel invloed op hebt.

En net als Vlindur en jij; mijn buik wordt ook veeeel sneller groter. ik heb mijn positiebroeken inmiddels wel uit de kast gehaald en vind het een genot. Zit veeeeeel lekkerder. geen knellende randjes meer enzo...
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:26:45 #181
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94613271
@Aventura

Jakkie zeg, wat naar dat je bloeddruk nu al zo hoog is....
Je moet nog een flinke tijd, denk je dat je er pillen tegen krijgt?
pi_94613600
Aventura, balen joh, nu al gedoe met je bloeddruk..

Ik stond vanmorgen op iets meer dan 5 kilo erbij, en dat bij bijna 30 weken, ik ben er best blij mee.

Ik had vanavond controle, Hb was in orde, mijn lunchcurve was keurig, en ukkie ligt lekker met het koppie naar beneden.
Nog even gehad over de groeiecho, en zij maakte zich er ook niet erg druk over, en mocht de baby straks toch erg groot uitvallen, dan wordt dat gewoon goed in de gaten gehouden en grijpen ze in indien nodig.
Ik ben dus wel opgelucht nu..
pi_94613625
Dankjulliewel voor het verwelkomen@ Ik ga in het weekend beetje bij lezen hier! Ben nog aan het wennen aan het krampen/koud/misselijk/moe zijn

:W
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:33:21 #184
100412 mefke79
komt goed!
pi_94613694
Nog geen nieuws van T_A_P? nou begin ik me toch even echt zorgen te maken zeg...

Ik had ook echt verwacht de tweede keer in no-time uit mijn broeken te knallen, maar dat was bij mij dus helemaal niet zo. En volgens mij loop ik nu nog achter op de vorige keer. Toen was ik trouwens 14 kilo aangekomen, maar dat was met vocht. Nu houd ik veel minder vocht vast, dus ben benieuwd. Ik geloof dat ik met 27 weken op iets van +4 zat ofzo.

Vanmiddag naar de fysio geweest en daar eigenlijk met tranen in mijn ogen vandaan gekomen. Bekkenband gekocht (had em geleend), massage gehad en het advies gekregen om maar maximaal 3 uur te belasten. Dus 3 uur wat doen (zitten, staan, lopen) en dan een kwartier plat. En ik doe al zo weinig. Dus de tranen zitten hoog en ik heb ook met mijn lief afgesproken dat ik maandag bij de verloskundige al ga aangeven dat ik deze keer echt niet overtijd wil lopen. Ik reageer heeeeel goed op inleiden (iets te goed), maar dat doe ik dan liever dan verder strompelen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:35:24 #185
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94613816
ach arme Mef; wat ontzettend balen dat je bekken je nu toch weer parten speelt..weet niet wat ik kan zeggen; alleen een hart onder je riem steken.
:*
en goed dat je het met je VK gaat bespreken. :Y
pi_94613870
Balen hoor Mefke.
Hoe ga je dit doen op je werk?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:38:49 #187
100412 mefke79
komt goed!
pi_94614019
Voor op het werk ga ik gewoon zo'n kampeermatje meenemen, ik mag toch maar een kwartier liggen, dus dat is te doen. Ik merk ook dat ik beter op iets hards lig dan op iets zachts. En me heel consequent aan de uur extra pauze houden. Nog 1 weekje vier dagen en dan nog maar drie, gelukkig.
pi_94614039
Jemig Mefke, das niet best meid. Even een :* voor jou!
Goed dat je het gaat aangeven bij je vk.

Even een vraagje: ik hou ook best veel vocht vast, vooral in mijn handen. 's Ochtends bij het opstaan kan ik ze bijna niet bewegen en sommige vingerkootjes lijken dan ook een eigen leven te leiden. Het ergste verdwijnt met een minuut of 5, maar het blijft de hele dag wel irritant aanwezig.
Nou kreeg ik van mijn vk de tip om brandnetelthee te drinken. Dat doe ik braaf en vind em ook nog eens lekker (je had gelijk Mef, hij is goed te doen!).
Nu had ik net mijn (zwangere) zusje aan de telefoon die me vertelde dat brandnetelthee helemaal niet goed zou zijn. De vk van een zwangere vriendin van haar had het afgeraden om te drinken, omdat het ook ander vocht zou afdrijven. Vruchtwater neem ik dan aan.
Weet iemand hier meer over? Aan de ene kant lijkt het mij dat mijn vk wel weet waar ze het over heeft, maar ja, dat geldt ook voor de vk van die vriendin......
pi_94614125
Sorry geen ervaring mee
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:44:15 #190
100412 mefke79
komt goed!
pi_94614301
Danic, je kan maar op 1 manier vruchtwater verliezen: door een scheur of gat in je vliezen, niet door brandnetelthee. Bovendien, je lichaam maakt het zelf weer aan. Dus dat lijkt me onzin.

En ik hield de vorige keer echt heel veel vocht vast, plaste me een ongeluk, dronk groene thee en brandnetelthee maar had me toch een plens vruchtwater! Daar hebben ze echt lang op moeten dweilen kan ik je vertellen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:44:34 #191
100412 mefke79
komt goed!
pi_94614318
niemand trouwens een sms nummer van T_A_P ofzo?
pi_94614414
Oh meisjes toch!! Sorry sorry sorry dat ik nog niet eerder mn snuitje heb laten zien vandaag...
Was een beetje druk vandaag dus kon nog niet eerder even roepen!

Ik had inderdaad echo vandaag en alles is in orde. Kijk, een heel mensje:

Hij/zij was flink in de weer, lekker bewegen en vooral steeds draaien, haha. En we zagen het op z'n hoofd krabben, dat was wel even heel erg grappig om te zien.

Verder heb ik de SEO ingepland, mn kraamzorg geregeld en heb ik uitslag van mn urine: Een blaasontsteking. Dat had ik al een beetje verwacht. Heb nu medicijnen ervoor maar ik ga wel probiotica drinken. Met al die extra afscheiding is de kans op een infectie toch wel groter, zeker nu ik met antibiotica aan de haal ga.
Tralalalaaa
pi_94614466
Nu schaam ik me helemaal dat mensen zich zorgen hebben gemaakt om mij :@ Sorry!!
Tralalalaaa
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:50:58 #194
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94614676
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 20:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nu schaam ik me helemaal dat mensen zich zorgen hebben gemaakt om mij :@ Sorry!!
*O* *O*
Dat is iedereen nu alweer kwijt, wat fijn dat alles goed is!!! Een bewegend minimensje. O+
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:51:55 #195
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94614734
TAP; ik ben alleen maar heeeeeeel blij met goed bericht van jou!

en ik drink net als Mef ook brandnetelthee; net weer mee begonnen. De voirge zwangerschap heeft me dat echt wel wat geholpen. En ook ik vind het best lekker...
pi_94614767
Wat een mooie echo TAP!! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_94614899
Wat een verschil is het ook met hoe ie eruit zag met 11 weken en dan nu! :o
Maar wat heerlijk zeg om het te zien bewegen O+
De dokter zei ook dat ik zeer binnenkort het moet gaan voelen omdat mijn placenta dus aan de achterkant zit. Ben zooo benieuwd. Soms heb ik het idee dat ik al iets voel, maar wuif het weg als in, ik beeld het me in, of het zijn mn darmen :P :')
Tralalalaaa
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:55:20 #198
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94614924
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 20:38 schreef mefke79 het volgende:
Voor op het werk ga ik gewoon zo'n kampeermatje meenemen, ik mag toch maar een kwartier liggen, dus dat is te doen. Ik merk ook dat ik beter op iets hards lig dan op iets zachts. En me heel consequent aan de uur extra pauze houden. Nog 1 weekje vier dagen en dan nog maar drie, gelukkig.
Vervelend Mefke, dat het toch zo slecht gaat met je bekken.... Al weinig doen en dan nog minder mogen is buitengewoon vervelend.
En overtijd lopen lijkt me ook inderdaad een slecht plan, hoe korter je nog zwanger bent, hoe beter volgens mij. Goed dat je daar zelf een uitgesproken mening over hebt. Sterkte ermee....
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:55:39 #199
100412 mefke79
komt goed!
pi_94614947
*O* *O* *O* *O* *O* *O* voor de echo van TAP! *O* *O* *O* *O* *O*
joh en voel je niet schuldig omdat deze sentimentele hormonendoos zich druk maakte

Danic, heb je trouwens stressballetjes voor je handen? Dat helpt ook om het vocht er een beetje uit te houden. En je kan ook nog bij de verloskundige vragen naar een voetzoolreflextherapeut die zwangeren behandelt. Die schijnen het vocht ook weg te kunnen krijgen.
pi_94615085
Fijn dat alles goed is TAP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')