abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94534328
Laiveneertiekje, fijn dat je je vandaag weer eens goed voelde.
Wat betreft het uitzoeken van het geboortekaartje, dat hebben wij vrij laat pas gedaan...ik was ongeveer 34 weken zwanger...

De laptop gaat maar eens uit hier, morgenvroeg eerst naar het ziekenhuis voor controle, dus ik meld me wat later morgen.
  woensdag 23 maart 2011 @ 23:05:16 #104
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_94535100
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 10:23 schreef mefke79 het volgende:
En, goed nieuws, we zijn uit de naam *O* *O* *O* *O* En ik heb ons geboortekaartje geregeld. Nou nog even het ontwerp doorgeven...
Heeeeele late reactie... maar echt Mefke... ik dacht dat jouw kinderen ècht Tienus en Driekus heetten..!! :@ en wat ben ik blij dat dat niet zo is _O-

Mevrouw Mus, jemig wat heftig :o ! Die pijn schijnt inderdaad afgrijselijk te zijn. Mijn beste vriendin heeft dat ook gehad en zij zei ook dat het niet te harden was. Ze zei letterlijk 'ik dacht op een gegeven moment, schiet mij maar neer, dan ben ik er vanaf!'. Haar eierstok was niet meer te redden trouwens...
gelukkig die van jou wel! ^O^ :*

Sannne, wat fijn dat je een goeie echo hebt gehad!! ^O^

Nienna, succes morgen in het ziekenhuis! ^O^

Hier een paar drukke dagen gehad... maandag dus die lange ouderavond; ik was pas om 22.30 uur thuis. Gister gewoon gewerkt en 's avonds de rapportgesprekken in de dossiers uitgewerkt (online overigens ;)). Vandaag eerst mijn moeder opgehaald die vandaag kwam helpen ons huis schoon te maken, omdat we morgen kijkers krijgen ( :o ), daarna gezwommen met Bas, daarna boodschappen gedaan en toen ik thuis kwam heb ik mijn moeder geholpen met schoonmaken. De zolder gezogen en hier en daar gestoft. De badkamer is weer kalkvrij en helemaal spik en span. Toen nog even stofzuigen :O ... Mèn! Wat een werk! Om 22.10 uur was ik klaar en ging de laptop even aan...

Morgen naar een oude vriendin van mij en 's middags komt mijn vriendin hier en zullen we wel in het centrum te vinden zijn in de middag. Om 17.00 uur vluchten we in ieder geval even het huis uit i.v.m de bezichtiging...

En ik had het een tijdje terug al gepost, maar zou iemand in de OP willen zetten dat we weer een jongetje krijgen? Thanks... ;)

Welterusten!! :W :z
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 24 maart 2011 @ 07:23:51 #105
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94542610
Meldt zich; redelijke nacht gehad. Wel steeds gekkere domen.

Grappige is al ik zo met Ipad op buik zit de kleine er altijd tegenaan gaat duwen, terwijl ik niet echt met dat ding in mn buik zit te duwen, alleen lichtjes op mn buik leun. (btw hoe moet ik straks ipadden zonder die buik? Die is juist zo handig hiermee hihi)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  donderdag 24 maart 2011 @ 07:51:14 #106
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94542799
Haha J-net herkenbaar hoor! Gebeurt hier met de laptop, mijn drinken, bakjes youghurt, etc. Fijn dat je een redelijke nacht hebt gehad :Y

Jose bakt een jongetje *O*

Nienna, je laatste reguliere controle, succes !!

V.w.b. namen, ik heb zelf zoiets van: wat bij ons past, dat kiezen we. En dat is al lastig genoeg. Bovendien zit er geen eigendomsrecht op namen ofzo :{w

Geboortekaartje hebben we genoeg ideeen. Maar dat komt wel tijdens het verlof.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:05:44 #107
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94542966
Nienna succes bij de controle! Nog eventjes!
Bj ik hoop dat vriendlief snel ergens anders kan beginnen
José hopelijk een goede mijlenver zodat het snel verkocht wirdt.
Wat betreft namen, ik ben ontzettend kieskeurig dus als ik iemand irl ken met die naam, valt ie gewoon al af. Maar als een collega haar kind dezelfde naam als mij zou geven zou ik daar geen probleem mee hebben, zou er gekozen worden voor jorja had ik het graag van te voren geweten.
Geboortekaartje hebben wij al een hele tijd geleden besteld. Het was voor ons het kaartje, dus wilde ik het ook meteen geregeld hebben :)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:27:29 #108
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94543212
Ook straks naar de verloskundige trouwens.

Ik moet elke keer sinds in de 30 weken gepasseerd ben urine meenemen; maar dit schijnt niet standaard te zijn bij andere praktijken. Hoe is dat bij jullie?

Druk bezig met het kaartje; laatste handelingen doen nu.
pi_94543286
Morning a.s. mamma's!

Gisteren weer goedgekeurd bij de VK :) 60 kg nu, bloeddruk was goed en mijn buik ligt mooi op schema. Het hartje even weer gehoord, baby schopte weer tegen de doptone aan _O- .

Iedereen een goede nacht gehad?

Ons geboortekaartje hebben we al gevonden, proefdrukje gekregen en grote kans dat dit hem wordt. *O*
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:33:09 #110
238474 Jeetjejom
pi_94543306
Jnet ik hoef nergens (dus bij gyn en vk) mijn urine in te leveren.
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:53:23 #111
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_94543656
Hoi, ik kom ook weer om de hoek kijken.
Nog 1 dag weken en dan heb ik verlof, maar moet nog even zien hoe ik dat aan ga pakken.
Ik ben behoorlijk uitgeput, maar wil me ook weer niet de laatste dag afmelden, lastig.
Kraamzorg is ook al langs geweest en stond 20 minuten later al weer buiten, dat stelde niet zo veel voor :D
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:56:11 #112
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94543710
Goedemorgen dames!

Eindelijk een heerlijke nachtrust gehad O+ En vandaag wordt het laatste deel van de babykamer, de commode geleverd! Ik ben zo benieuwd!! Dit allemaal dankzij Twentemeisje O+
Verder heb ik van het uwv een goedkeuring van mijn ZEZ (zwanger en zelfstandige) uitkering gekregen, gelukkig!!!

Het enige probleem dat ik nu heb is het autorijden; mijn meisje zit namelijk nogal hoog, en het lukt mij nog niet om een goede houding te vinden. Het is zelfs zo erg dat het autorijden echt vermoeiend/pijnlijk wordt. Ik ga ook even googelen, maar alle tips qua houdingen/verzetten van de autostoel zijn welkom ^O^ Stoel en stuur zijn beide in hoogte verstelbaar by the way.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 24 maart 2011 @ 09:01:36 #113
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94543811
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 08:56 schreef The_Tankgirl het volgende:
Goedemorgen dames!

Eindelijk een heerlijke nachtrust gehad O+ En vandaag wordt het laatste deel van de babykamer, de commode geleverd! Ik ben zo benieuwd!! Dit allemaal dankzij Twentemeisje O+
Verder heb ik van het uwv een goedkeuring van mijn ZEZ (zwanger en zelfstandige) uitkering gekregen, gelukkig!!!

Het enige probleem dat ik nu heb is het autorijden; mijn meisje zit namelijk nogal hoog, en het lukt mij nog niet om een goede houding te vinden. Het is zelfs zo erg dat het autorijden echt vermoeiend/pijnlijk wordt. Ik ga ook even googelen, maar alle tips qua houdingen/verzetten van de autostoel zijn welkom ^O^ Stoel en stuur zijn beide in hoogte verstelbaar by the way.
Ik heb ook last met autorijden. Ik zit nu zover mogelijk rechtop en het zitgedeelte probeer ik ook zo recht mogelijk te verstellen. Ik zat een beetje achterover, zodat ik meer ruimte zou hebben, maar dan ga je heel vaak naar voren leunen om te kijken en zit je alsnog in elkaar.
Maar een genoegen is het sowieso niet, ik sla langere ritjes de komende tijd maar even over, een half uurtje is echt de max.
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:19:13 #114
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_94550130
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:29 schreef PM-girl het volgende:

P_iglet, dat geeft toch helemaal niets! Dat huishouden loopt niet weg! Tenminste voorlopig niet ;)
Nou dat zeg je nou wel, maar als we er te lang mee wachten loopt alles vanzelf naar buiten! ;)
Ik zal beloven beter mijn best te gaan doen, vanaf zaterdag alle tijd!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  donderdag 24 maart 2011 @ 14:39:18 #115
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94555168
Weer helemaal goedgekeurd door de verloskundige.
Geen eiwit in urine, geen suiker (daarom checken ze het). Bloeddruk stabiel zoals altijd op 135/70.
Baby lag goed, en ook hartslag goed.
Verloor vanochtend wat vocht, ze heeft het gecontroleerd en was geen vruchtwater.

Verder verwachtte ze dat de kans aanwezig is dat de kleine eerder komt, omdat het al best diep ingedaald ligt (ik had vorige week al de vast op mn kaart staan) en ook al een paar weken ingedaald is (sinds week 32/33).
Maar ja dat ze het verwacht is nog geen garantie dat het gaat gebeuren.

Van een klein kindje rond week 24 naar een normaal kindje rond week 30 naar een fors kindje in week 37 (bijna 38). K ben erg benieuwd wat er uit komt ;)

Toch nog wat vragen opgekomen over de bevalling en gelukkig daar antwoord op gekregen; dus ben weer helemaal gerustgesteld.
pi_94555576
Goed nieuws j-net
pi_94556386
Ik moest van mn arts deze week weer urine laten testen omdat anderhalve week geleden er sporen in zaten van een ontsteking.
Dat was nu weer zo, ze gaan het op kweek zetten en dan moet ik morgenmiddag bellen voor de uitslag en evt wat te doen. ben benieuwd. Soms heb ik het idee dat er een beginnende blaasontsteking zit, maar het zet niet door en het verschilt heel erg. De ene dag moet ik veel plassen terwijl er soms een paar druppels uitkomen, de andere dag heb ik er helemaal geen last van.
Waar ik wel last van heb is afscheiding, dat vind ik wel irritant! Maar hoe vies het ook klinkt de afscheiding zelf ruikt niet ofzo.

Morgen weer een echo!! Ben dan bijna 15 weken. Vind het zo spannend! Nu gaan we zien of het inderdaad gegroeid is. Heb zelf het idee van wel, want als we het hartje luisteren moeten we al een stukje omhoog, ik voel al een bolletje zitten. Maar ik moet het echt zien.
Dus ik heb er zin in om ons mensje morgen weer te zien rommelen!
Tralalalaaa
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:15:12 #118
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94556488
TAP; ik ga voor je duimen; en morgen heb je vast een heerlijke echo.. kan me voorstellen dat het spannend voor jullie is...
blijft toch in je achterhoofd spoken, en het is allemaal niet zo vanzelfsprekend meer. :*

en kom ff jompelen voor de goede echo's en stickertjes! *O* *O* *O*

wij zitten inmiddels ook alweer op 18 weken! en mijn buik groeit jeeeeeej *O*
en o ja, ik ben enorm kapot na een heeeeel gezellig dierentuinbezoek en ga zo een dutje inlassen.. :z
moest van de VK vaker mijn rust nemen..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_94559552
Hallo lieve dames, ik kom me hier heel voorzichtig aanmelden....

Ik heb gisteren 2 mooie streepjes geplast en een digitale..Morgen bloed onderzoek doen en 7 April bij de verloskunde eerste keer langs met mannetje. Misschien dat het dan pas echt werkelijk wordt..tot nu toe is het toch erg onwerkelijk allemaal...

Ik moet hier een beetje lezen om jullie en jullie zwangerschappen beter te leren kennen!
:Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_94559723
Welkom, Bitterend! *O*
pi_94559748
Welkom Bitterend

En kan iemand mijn lichaam duidelijk maken dat je echt niet 40wk hoeft te spugen. Naar mij luistert mijn lichaam niet.
pi_94560135
Hier even kort een reactie vanuit center park met de telefoon van vriend. Gaat me een uurtje kosten vrees ik, maar het houdt me van de straat. Het geboortekaartje is een paar weken geleden geregeld. En....we zijn eindelijk uit de naam. Oftewel, ik heb zonder te zeuren toch nog mijn zin gekregen. Yeah! Kregen mijn hormonen natuurlijk gelijk last van een schuldgevoel, maar dat vond vriendlief onzin. Wat geeft dat rust zeg.
pi_94560362
Toch je zin Danic.
Wij zijn ook uit de namen en daarin heb ik ook een grote inbreng gehad.
pi_94560800
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 23:05 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Heeeeele late reactie... maar echt Mefke... ik dacht dat jouw kinderen ècht Tienus en Driekus heetten..!! :@ en wat ben ik blij dat dat niet zo is _O-
Ja hee, wat is er mis met Driekus en Tienus? Past prima in de namentraditie van onze konijnen: Janus en Neel (ook wel Nelis)

T_A-P effe in spoiler want smerig

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oe, wat zal die echo spannend zijn voor je morgen! Hoe laat mag je?

BJ, neem die rust dan ook he! Echt, ik merk het deze keer zoveel beter dat het echt echt echt goed is om gewoon een dagje niets te doen. Of bijna niets te doen.

Bitterend, welkom!

F_R had je nou al een gesprek gehad met het maatschappelijk werk? Kan je daar nog iets mee?

Danic, heb je een lekkere vakantie tot nu toe?

Wij waren uit de naam. NIet meer dus. Ik vind het zelf ineens niets. Handig he...

Oja, Jose, er komen vandaag kijkers toch? Succes!

Hier alles oke. Vandaag de bekkenband ook meegenomen naar het werk en daar omgehad om stukjes te lopen. Morgen naar de fysio, ben benieuwd wat die er over te zeggen heeft.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94560971
Ik ben idd bij MW geweest had er niet zoveel aan.
Wel gaan ze naar de bevalling filmen omdat ik angst heb te weinig hechting te hebben.
Is puur mijn angst die ik ook moeilijk uit kan leggen
pi_94561135
f_r: ik heb het geloof ik al vaker gezegd, maar ik doe het gewoon nog een keertje: zoek hulp! En dan dus niet bij een mw van het ziekenhuis oid, maar ga naar je huisarts en vraag hulp aan een psycholoog ofzo.
En ik denk dat ik je angst ook ergens wel begrijp: je wordt 9 maanden lang 'gepest' door een kindje dat je voornamelijk erg ziek maakt en waar je dan 'ineens' van moet houden. Had je nog gekeken op die site voor lotgenotencontact? Wie weet kan iemand je daar helpen!
pi_94561382
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben idd bij MW geweest had er niet zoveel aan.
Wel gaan ze naar de bevalling filmen omdat ik angst heb te weinig hechting te hebben.
Is puur mijn angst die ik ook moeilijk uit kan leggen
Hechting met je kindje omdat je nu de lol er allemaal niet zo van in ziet door het spugen?
Ik kan je vertellen dat ik prenatale depressie had en ik heel lang het helemaal niet wilde. Tegen het eind werd dit iets beter mede door gesprekken met een psychotherapeut en nu wil ik 'm absoluut niet inruilen ;)
Het is geen roze wolk, mede door pijn van de bevalling nog steeds, maar ik hou erg veel van 'Puck' en heb geen gevoelens meer gehad zoals tijdens de zwangerschap.

Ik weet dat miss_sly dezelfde ervaring had. Sterker nog die zat wel op die roze wolk nadien volgens mij :)
Kortom, ik snap je angst maar het hoeft niet perse zo te lopen. Overigens was ik toen hij op mijn buik werd gelegd vooral moe en niet meteen in de gloria hoor dus die bevalling filmen vind ik niet veel zeggen over de hechting. Die ontstaat in de loop der tijd.
Maar goed, ik heb je al vaker aangeraden er over te praten om dus juist de kans op postnatale negatieve gevoelens te verminderen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94561435
Ik denk dat FR bedoelt dat ze ná de bevalling gaan filmen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94561546
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:23 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk dat FR bedoelt dat ze ná de bevalling gaan filmen?
Ow, ja dat is logischer inderdaad :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:27:02 #130
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94561577
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

-knip- prenatale depressie had en ik heel lang het helemaal niet wilde. -knip
*meldt*

Tijdens mijn 1e zwangerschap idem dito, en in combi met een psycholoog heeft het veel geholpen.
Na de bevalling 'veranderde' ik langzaam weer ik mezelf.

Nu, 2e zwangerschap, heel anders.

F_R zoek de hulp waar je het gevoel hebt, waar je echt iets aan hebt! De uitspraken die je doet over angsten die je hebt, zijn niet niks hoor :*
Alexa en Seth zijn lief
pi_94561730
En, F_R en alle andere 'eerste kindjes' zwangeren: laat je ook niet gek maken over die 'roze wolk'! Die is er soms gewoon niet. Punt. En dat is niks om je voor te schamen, dat kan nou eenmaal. En het maakt je ook geen slechtere moeder en het hoeft ook echt niet zo te zijn dat je niet van je kindje gaat houden. Maar praat er wel over! Ga niet je gevoelens opkroppen.
Ik heb never nooit een roze (blauwe) wolk gezien of ervaren, maar mijn manneke is mijn manneke en daar ga ik voor door het vuur.
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:36:20 #132
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94561891
Ik ben wat dat betreft ook net een vent. Mijn "roze wolk" kwam pas toen ik echt interactie kreeg met Alexa. Toen was ze 6 maanden.

Holy crap, mijn schoonzusje is vandaag bevallen van de 3e (Kjeld <3). In anderhalf uur!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_94561949
An-der-half uur! OMG!

En Takkembah, dan ben ik ook een vent, vrees ik.
pi_94562603
Meld!

Vanochtend dus de laatste controle, waar ze vonden dat het vruchtwater toch wat matig was qua hoeveelheid, en toen ik dan ook vertelde dat ik gister heel vaak van inlegkruisje moest wisselen, hebben ze getest. De spanning zat er dus eventjes goed in, was het vruchtwater geweest dan had ik direct mogen blijven. Het was dus geen vruchtwater.
Al met al duurde het weer een dikke 2 uur voor we het ziekenhuis konden verlaten.

Vanmiddag weer die kant op geweest omdat een vriend van ons met spoed is opgenomen, dus het was weer een fijn dagje ziekenhuis. Vandaar dat ik me ook zo laat meld.

Nu is het gewoon echt een week wachten...of ze moet toch besluiten eerder te willen komen natuurlijk.
pi_94562780
Even snel bijgelezen:

Bitterend, gefeliciteerd!
Danic, fijn dat jullie uit de naam zijn.
J-net weer goedgekeurd, ook fijn!
F-R, ik zou als ik jou was ook hulp zoeken.
pi_94568791
@mefke, (even in een spoiler, want vies ook)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik mag morgen om 10 uur de echo laten maken :) Scan m wel weer in en post m dan wel weer hier :D Ben zooooooooooo benieuwd hoe het verschilt van de 11-weken echo!

Oh, en welkom en gefeliciteerd bitterend!! *O*
Tralalalaaa
pi_94571821
T_A_P al die vieze praatjes, durf je wel :P Veel plezier bij de echo morgen!
  donderdag 24 maart 2011 @ 21:24:57 #138
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94573312
Urine inleveren is beste schone middenochtendurine ; dus eerst beetje laten lopen dan vangen. Ben nu deskundige na al die potjes die k inlever ;)
pi_94573469
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:36 schreef Takkembah het volgende:
Ik ben wat dat betreft ook net een vent. Mijn "roze wolk" kwam pas toen ik echt interactie kreeg met Alexa Thomas. Toen was ze hij 6 maanden.

ben niet echt bijgelezen... alleen de laatste pagina....
Hier controle gehad bij de gynaecoloog die me ook de rest van de zwangerschap gaat begeleiden. Een goed en realistisch gesprek. Gelukkig vindt hij een keizersnede ook noodzakelijk (ivm met baarmoederafwijking), net als wij en de vorige gynaecoloog. Of deze daadwerkelijk in week 37 gaat gebeuren laten we nog even in het midden, dat hangt van het formaat van het kindje af.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 00:01:59 #140
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_94582417
Vanmiddag de dame van Moeders voor Moeders langs gehad voor uitleg en dergelijke. Vorige keer zat ik in een regio waar alles opgehaald werd, waar ik nu zit mag ik het zelf wegbrengen. Mooi dat het beter weer wordt. Hopelijk dan... :P

De test was wel mooi: ik zag een streepje heel snel verschijnen en dacht dat het de controlestreep was. Bleek het om de teststreep te gaan. :o Nu weet ik wat ze bedoelen met een knallende test... :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_94584878
Hai! Niet bijgelezen, want post nu vanuit de woestijn in Arizona, maar als ik weer thuis ben kom ik gezellig meekletsen!

Hier nu 7 weken, de vliegreizen zijn allemaal goed verlopen. Alleen wel behoorlijk last van misselijkheid, maar door 's nachts en 's ochtends vroeg wat te eten is het redelijk te onderdrukken. Het heeft de vakantiepret nog niet mogen bederven gelukkig! Alleen een keer flink wat gal moeten spugen 's ochtends :'(

Het is alleen wel vermoeiend, we maken een roadtrip en ik rijd, ik ben elke avond om 19u uitgeteld.

Sterkte voor alle LLM'ers en de rest!
pi_94587109
Veel plezier bij de echo T_A_P!

Ik ga zo de deur uit, even lekker naar de schoonheidsspecialiste! O+ Vandaag het huis schoonmaken, opruimen en nog even van de zon genieten! Fijne dag dames! :*
  vrijdag 25 maart 2011 @ 08:33:24 #143
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94587265
Goedemorgen. Best goed geslapen. Wel die rare dromen ........
  vrijdag 25 maart 2011 @ 08:42:33 #144
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94587369
J-net, fijn dat je goed geslapen hebt. Die dromen had ik toen ook op het einde...

Cynthia have fun bij de SP!

TAP veel plezier bij de echo *O*

Jipster, zowaar een berichtje uit de woestijn :D Vakantie vier ze nog!

GWS dat is inderdaad een knaltest :o

Aoraki dus ook een keizersnede. Dat was ook wat jij prefereerde?

Oh man, ik heb gisteren met mijn verse neefje geknuffeld. Ik ben helemaal flieft. Ik ging spontaan rammelen ondanks dat ik zelf nog maar 7 weken hoef

Alexa en Seth zijn lief
pi_94587820
Goedemorgen, ook hier redelijk geslapen. Beter dan de afgelopen nachten.
Wel steeds meer last van mijn linkerheup.

Fijne dag allemaal :*
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:20:13 #146
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94588016
Wat een mopje!
Hier voor de derde keer slecht geslapen, na een dag werken, uit eten en een concert. Heel moe, maar gelukkig nu 3 dagen weekend.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:59:58 #147
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94589091
Ow Takkembah zo'n foto maakt mn geduld nog minder groot.......
Ik wil die kleine in mn buik leren kennen, ik wil weten of k een zoon of dochter heb straks, of het haar heeft, op wie het lijkt, of het net zo actief in t leven is als in mn buik, hoe groot het is, of het een dikkerdje is of .........
Na ja kortom; het is van harte welkom!!!!!
Vandaag nog allermaximaalst 4 weken.....
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:48:42 #148
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94590744
* Susie is verliefd op het neefje van Takkembah Wat heerlijk om te zien zeg!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_94591043
Jemig Takkembah! Wat een lekker ding! O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_94593259
Ohhhh wat een drupke!! Mooi mannetje zeg! Gefeliciteerd nog Takkembah!

Ik ben 21 weken zwanger vandaag en kom net van de verloskundige. Ze groeit goed, baarmoeder voelt prima, hartslag was oke.
Alleen had ik een wat hoge bloeddruk.. 125/90 terwijl ik normaal rond de 120/75 zit.
Maar, ik was wel een steile weg op gelopen (een lange!) voor ik binnen kwam en ze begon meteen met meten. Zou dat schelen?
Maak me beetje zorgen..
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:58:50 #151
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94593339
Heeft de VK iets opgemerkt over de hoge bloeddruk?? Volgens mij kan dat prima door de lange steile weg komen hoor, maar goed, ben geen arts natuurlijk. Maar als de vk er niets over heeft gezegd, dan hoef je je toch geen zorgen te maken?
En met de beeb was alles ok! ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_94593633
Nee ze zei alleen, geen zout drop etc. Gewicht laag houden. Ben te zwaar, vandaar ;)
En als hij oploopt moet ik naar de gyneacoloog.
Dus over 2 weken weer een meting, zal zorgen dat ik op tijd ben en rustig ben als ik naar binnen stap. Maar zal je zien dat ik dan zenuwen krijg haha
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:23:15 #153
100412 mefke79
komt goed!
pi_94596269
nog geen nieuws van t-a-p? Ze had toch al om 10 uur echo? Ik hoop zo dat alles goed is.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:25:48 #154
238474 Jeetjejom
pi_94596401
Eerste dag meldplicht en ik verzuim al meteen, niet bijgelezen, vermoeiende ochtend dus zometeen even een uurtje slapen. Tot strax!
Jouw warmte is genoeg
pi_94597844
Krijg net een mail met het nieuwe rooster na mijn verlof :7 Alleen denkt mijn baas dat ik verlof heb van 20/6 tot 20/11... (Hij denkt er een maand bij geloof ik) Blij dat het op papier staat :) Ma/Di/Woe werken en de rest vrij! Kan het nu niet al beginnen? ;)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:53:03 #156
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_94600197
Roze wolk? Wat is dat :') ? Ik heb bij de eerste ook geen roze wolk gekend en heb lang niet goed in mijn vel gezeten. Ik heb me voorgenomen als het deze keer weer zo dreigt te gaan lopen, dat ik dan hulp inschakel...
Ik weet nog goed dat Bas een paar dagen oud was en dat mijn (8> naar de avondapotheek moest om medicijnen te halen tegen aambeien (dankzij de bevalling). Ik zat op de bank met een huilende baby, ik voelde me zwaar ellendig. Mijn (8> zei 'kan ik echt wel even gaan of zal ik maar hier blijven? Want volgens mij gaat het echt niet goed met je!'. Hij was echt bang dat ik Bas wat aan zou doen... :@
F_R, het is inderdaad verstandig om er met iemand over te praten... ik heb het destijds ook niet gedaan, maar soms dacht ik 'had ik maar...'.

Verder vandaag; bij de vk geweest. En doorgestuurd voor suikercontrole (tuurlijk vanwege mijn gewicht. Ben nu 9 kilo aangekomen met 26 weken zwangerschap). Heb het net maar gelijk gedaan, dan is dat maar klaar. Eerst een prik in de vinger (waarde was 5.0, dus netjes) en daarna zo'n suikerdrankje, een uur wachten en toen bloed prikken. Wel lastig hoor, een uur in de wachtkamer zitten met een peuter die er een paar keer vandoor ging en ik dus zoveel mogelijk moest blijven zitten.. ;) Maar 't is goed gekomen! :)

Gister naar een oude schoolvriendin geweest, mijn andere vriendin kwam 's middags en zijn we inderdaad even wezen winkelen. Later snel de hond uit de bench gehaald voor de kijkers en even een stukje gaan lopen. Mijn vriendin had even mijn telefoon en portemonnee in haar tas gedaan (had ik gevraagd), omdat ik al mijn spullen in de auto liet liggen toen we gingen wandelen... Ging vanmorgen de telefoon; mijn tel. en portemonnee liggen nu nog steeds in haar tas, maar nu in Zutphen (is 45 min.rijden vanaf hier)... lekker handig dus. Ach ja, gelukkig ben ik niet zo erg van de mobiele brigade, dus die mobiel mis ik niet... maar mijn pinpas is toch wel lastig! En omdat ik vanmorgen onverwacht naar het ziekenhuis moest, had ik geen kaart mee en moest dus even een nieuwe laten maken. 'Heeft u legitimatie?'... uuuh... nee dus. Maar goed, komt wel weer goed. :9~

[ Bericht 42% gewijzigd door Jose81 op 25-03-2011 15:00:40 ]
pi_94600270
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 12:07 schreef Sannne het volgende:
Nee ze zei alleen, geen zout drop etc. Gewicht laag houden. Ben te zwaar, vandaar ;)
En als hij oploopt moet ik naar de gyneacoloog.
Dus over 2 weken weer een meting, zal zorgen dat ik op tijd ben en rustig ben als ik naar binnen stap. Maar zal je zien dat ik dan zenuwen krijg haha
Jij te zwaar? Nee toch? :o Maar die stijle helling en dan gelijk meten is wel wat flauw. Kun je niet even bellen en nog een keer gaan en dan pas meten als je 5 minuten hebt uitgerust?

Ik ben nu 5 weken zwanger en mn broek zit te strak/knelt bij de sluiting. Verwacht ik nou een vierling of is het prima mogelijk bij een 2e zwangerschap?
pi_94600373
En oh ja, ik had ook geen roze wolk. Met het zwanger worden niet (ziekenhuisstress) met het zwanger zijn niet (ziekenhuisstress) en na de bevalling ook niet.
Maar ik hield wel gelijk van hem. Met heel mijn hart *; En nu hij ouder is wordt het alleen maar leuker. Ze beginnen je te snappen, je hebt interactie en als het meezit slaap je eens een nacht door :P
pi_94600415
Sannne, dat van dat lopen kan er goed kloppen hoor. Ik heb bij de vorige zwangerschap ook bij de gyn gelopen uiteindelijk vanwege hoge bloeddruk, maar daar kreeg ik ook regelmatig op mijn kop als ik weer eens de trap op was gelopen (2 verdiepingen) voor het meten... Dat kon zo 10-20 punten schelen (op de onderdruk). Dus ja, gewoon rustig aan volgende keer dat je moet.
pi_94601088
Aanstaande zondag gaat het gebeuren! Dan wordt de bevalling ingeleid in het ziekenhuis. Helaas weten we zondag pas hoe laat we er moeten zijn :(
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:34:55 #161
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_94602044
Spannend Grizzly!! Succes!
pi_94602119
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 15:15 schreef grizzlybear het volgende:
Aanstaande zondag gaat het gebeuren! Dan wordt de bevalling ingeleid in het ziekenhuis. Helaas weten we zondag pas hoe laat we er moeten zijn :(
Huh? Je wordt op een zondag ingeleid? Of maandag en hoor je zondag hoelaat je er wezen moet?
En met welke reden leiden ze je in dan?

Succes!
pi_94602650
Ik hou het maar op de steile weg dan, tnx meiden!

Grizzly wat spannend! Idd wel gek een zondag....
  vrijdag 25 maart 2011 @ 16:05:10 #164
238474 Jeetjejom
pi_94603433
Grizzly, wat spannend!
Ach ja, op deze manier kan ik zo ongeveer bij niemand voorkruipen!
Jouw warmte is genoeg
pi_94603804
Mijn vrouw wordt ingeleid vanwege haar hoge bloeddruk. Waarom ze op zondag beginnen weet ik niet precies, maar waarschijnlijk vanwege de drukte die ze volgende week verwachten. We moeten toch echt zondag al binnen zijn. Hoe laat wordt nog even bekeken i.v.m. eventuele drukte.
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
pi_94604271
Nog even spannend dus grizzly
@sanne het kan best van die steile helling komen. Wij waren onze kat kwijt toen ik een keer op controle moest meteen was mijn bloeddruk ook hoger.

Ik werd vanochtend gebeld of ik wilde werken. Heb toch maar ja gezegd had een leuke klas nu wel moe dus rustig aan. En na een paar uur durfde een ll pas te vragen of ik misschien zwanger was. Ik heb een megabuik hoor dus dat is niet te missen.
pi_94604664
Grizzly, wat spannend!

Over een te hoge bloeddruk kan ik niet mee praten, de mijne is de hele zwangerschap goed en erg constant geweest.
JeetjeJom ook al meldplicht en J-net, nog maximaal 4 weken inderdaad!
Wat gaat het hard allemaal hè.

Ik zit de hele dag al op de klok te kijken en ieder moment me dan af te vragen of onze dochter er rond deze tijd volgende week al zal zijn...zo raar.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 16:33:54 #168
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_94604720
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 16:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik werd vanochtend gebeld of ik wilde werken. Heb toch maar ja gezegd had een leuke klas nu wel moe dus rustig aan. En na een paar uur durfde een ll pas te vragen of ik misschien zwanger was. Ik heb een megabuik hoor dus dat is niet te missen.
:P Zo zat ik 2 weken terug bij de huisarts. Deed ze lichamelijk onderzoek (longen luisteren, dus trui omhoog), zegt ze: "Je bent niet zwanger... of wel?"... Ik dacht echt: 8)7 Ook hier een mega buik. en een huisarts die d'r lenzen niet in had ofzo }:| ...

Trouwens, hoe doe je dat; lesgeven als je steeds zo misselijk bent... Lijkt me knap lastig! :*
  vrijdag 25 maart 2011 @ 16:33:56 #169
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94604722
@ jose is 9 kilo eraan met 26 weken teveel dan? Ik ben nu 7 kilo aangekomen en ben 24wk3d. Afgelopen week is buik mega geworden. Kreeg er gister al commentaar op van een vriendin.
pi_94604905
Ik ben nog niks aangekomen
En als ik niet eet spuug ik ook niet. En daarbij kan ik het lang tegenhouden maar prettig is anders
En als ik eerlijk ben valt mij buik wel mee maar te missen is die niet meer
  vrijdag 25 maart 2011 @ 16:39:14 #171
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_94604965
Aventura, gemiddeld komen mensen tussen de 10-12 kilo aan in de totale zwangerschap... dus nu 9 kilo is best veel. Maar ja, bij Bas ben ik 21 kilo aangekomen en was ik na 4 weken al 17 kilo kwijt; ik hield veel vocht vast. En ook mijn moeder is bij beide zwangerschappen 20+ kilo aangekomen, terwijl zij altijd heel tenger was. En ook zij was het zo weer kwijt.

Was trouwens wel apart; ik zei dus tegen de vk dat ik best veel aangekomen ben in totaal. Zegt ze 'dat valt toch wel mee vergeleken met de vorige keer? Ja, oke, het is... 9 kilo in totaal.. da's wel aardig.'. Krijgt ze later van die rooie lettertjes in beeld waarin dus stond dat ik m'n suiker moest laten checken. Ach ja, ik ken het allemaal nog wel van de vorige keer ;) ...
pi_94605003
Goedemiddag!

Ben weer terug van weggeweest en moet zeggen: het was heerlijk! Vooral de tijd samen was echt even prettig. Ik ben vanmiddag bij thuiskomst gelijk mijn bedje ingedoken omdat ik wel heel moe was, maar dat is niet erg. Ik denk dat de vermoeidheid er deze week goed uitgekomen is als eerste verlofweek. Had ook daar regelmatig rond 16.00 een dipje, maar ben toen vooral op de bank geploft en niet in bed gekropen.

Ik heb dus wel bijgelezen, maar niet echt gereageerd de afgelopen week, sorry.
Ik zie dat Grizzly ook gaat voorkruipen? Dames (en heer) als iedereen ineens 2 weken eerder bevalt, moeten jullie straks zo lang op mij wachten.....Mits er mensen na mij ook weer gaan voorkruipen o|O

Nog even terugkomend op de naam: ik ben er heel blij mee. Ook de naam die vriendlief had uitgekozen vond ik goed, maar ik merkte dat ik me er niet helemaal bij neer kon leggen. Toen hij aangaf dat mijn optie ook goed was, ging ik spontaan huilen en de volgende dag gebruikte ik hem al bijna in een zin! :o Zegt voor mij genoeg. Afspraak is wel dat zijn naam blijft staan voor een eventuele volgende dochter.
Mefke, ik kan me dus heel goed voorstellen hoe je je voelt, bij ons lag het 'probleem' ook bij mij.

Daarbij werd ik er een paar weken geleden door mijn vriend heel fijntjes op gewezen dat ik niet zo goed keuzes kan maken op het moment. Was me tot dan niet opgevallen, maar holy crap, dat is bij mij echt heeeeeeeel erg geworden.
Van: 'schat, wat wil je op je brood?'(eeeeuuuuuh......) tot de naamskwestie toe.
Vaak komt het er op neer dat ik de issue naast me neerleg en maar helemaal geen beslissing neem (dus bv ook nog niet ga eten haha :X ).
  vrijdag 25 maart 2011 @ 16:45:17 #173
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94605211
Ik ben nu inmiddels 30 weken zwanger en 7 kilo zwaarder dan voorheen. De laatste kilo heeft zich er de afgelopen vier weken eraan geplakt. Ik zal dus wellicht nog een kilo of 3/4 zwaarder worden, dat is dan maar zo. Ik gok dat dat na de bevalling bijna in zijn geheel weg is en dan ben ik al lang blij.

Ik hoop dat alles goed is met TAP, en dat we snel iets van haar zullen horen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 25-03-2011 16:50:44 ]
pi_94605381
Nou Juud, das toch hartstikke netjes? Ik ben nu bijna 35 weken zwanger en zit inmiddels op 15 kg! :X Hoop dat dat er net zo snel weer afgaat, maar mijn streven is om iig onder de 20 kg te blijven.
Moet lukken, want ik was niet van plan een kg per week nog aan te komen.....
  vrijdag 25 maart 2011 @ 16:49:39 #175
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94605393
@Danic, wat fijn dat je het naar je zin hebt gehad. En ook de de namenkwestie zichzelf heeft opgelost.

Dipjes rond 16.00 uur zijn volgens mij doodnormaal. Ik heb het ook wel na het warm eten, ik ga ook zelden in bed, eerder met een kopje warme thee op de bank, beentjes ook op de bank. Dan na een half uurtje/drie kwartier gaat het wel weer.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 17:30:02 #176
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94606845
15 kg valt heel erg mee hoor Danic; die 12 kg is een gemiddelde; er zijn dames die nog geen 5 kg aankomen en dames die 30 kg aankomen..
zolang je niet buitensporig eet enzo, moet je je er vooral niet al te druk over maken;
er is overigens ergens een tabel; hoe lichter je bent, des te meer mag je aankomen..

ik was bij Evie ook 15,5 kg aangekomen en vond dat best keurig; zit nu op + 3,5 bij 18 weken, dat was toen veel meer. Maar kan best in de 2e helft heel snel gaan.
pi_94609388
bitterend; gefeliciteerd en welkom!

Jipster: fijne vakantie nog!

Grizzly; spannend, heel veel succes!

Ben nu ook wel benieuwd hoe het met T_A_P gaat, hopelijk is alles goed.

Ik ben weer ietsje opgeknapt, hoest wat minder nu, maar nu zit m'n neus helemaal vol en mijn oren dicht. Ben dus echt snot en snot verkouden nu. Nou ja, er zit een stijgende lijn is dus hopelijk elke dag wat beter want ik ben het wel zat nu. Voel me ook helemaal niet zwanger nu en ben er bijna niet mee bezig.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_94612563
ik was vorige keer ongeveer 11 kilo aangekomen, ik vind zelf 12 kilo voor het gemiddelde wel erg laag als ik eerlijk ben.

Vlindur, mijn buik is ook al veel beter zichtbaar. Vorige keer had ik mijn zwangerschapsbroeken pas bij een week of 21-22 aan. Als ik nu heel eerlijk ben, zou ik ze nu eigenlijk wel uit de kast willen trekken (misschien moet ik dat ook maar gewoon doen....). Aan mijn gewicht merk ik niet zoveel, is eigenlijk nog steeds niks aan (en dat met al die vreetbuien :@ )

LeNeHe, veel beterschap. Hopelijk voel je je snel weer beter.

Hoge bloeddruk kan zeker door spanning en inspanning komen. Bij mijn vorige zwangerschap moest ik vanaf 34 weken 2-3x per week mijn bloeddruk laten meten, een half uur lang elke 5 minuten. Ik was op een gegeven moment zo gestressed dat de eerste meting steevast absurd hoog lag, nadat ik wat ontspande werd hij wat lager (maar bleef hoog). Ze hebben zelfs het scherm van me afgedraaid zodat ik niet kon meekijken, anders werd ie nog hoger... (hoezo stresskip??)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:21:38 #179
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94612976
Ik heb thuis een bloeddrukmeter. Een geijkte. Helaas mat ik zojuist 140/100. Daarna nog een keer gemeten, 136/91. Dinsdag een afspraak met de bloeddrukvpk in het ziekenhuis, eens kijken wat zij meet en zegt.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:21:53 #180
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94612988
Aoraki; ik vind dat dus ook, 12 kg is helemaal niet veel als ik alle ex-zwangeren om me heen ook hoor..
geloof ook niet dat je er altijd zoveel invloed op hebt.

En net als Vlindur en jij; mijn buik wordt ook veeeel sneller groter. ik heb mijn positiebroeken inmiddels wel uit de kast gehaald en vind het een genot. Zit veeeeeel lekkerder. geen knellende randjes meer enzo...
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:26:45 #181
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94613271
@Aventura

Jakkie zeg, wat naar dat je bloeddruk nu al zo hoog is....
Je moet nog een flinke tijd, denk je dat je er pillen tegen krijgt?
pi_94613600
Aventura, balen joh, nu al gedoe met je bloeddruk..

Ik stond vanmorgen op iets meer dan 5 kilo erbij, en dat bij bijna 30 weken, ik ben er best blij mee.

Ik had vanavond controle, Hb was in orde, mijn lunchcurve was keurig, en ukkie ligt lekker met het koppie naar beneden.
Nog even gehad over de groeiecho, en zij maakte zich er ook niet erg druk over, en mocht de baby straks toch erg groot uitvallen, dan wordt dat gewoon goed in de gaten gehouden en grijpen ze in indien nodig.
Ik ben dus wel opgelucht nu..
pi_94613625
Dankjulliewel voor het verwelkomen@ Ik ga in het weekend beetje bij lezen hier! Ben nog aan het wennen aan het krampen/koud/misselijk/moe zijn

:W
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:33:21 #184
100412 mefke79
komt goed!
pi_94613694
Nog geen nieuws van T_A_P? nou begin ik me toch even echt zorgen te maken zeg...

Ik had ook echt verwacht de tweede keer in no-time uit mijn broeken te knallen, maar dat was bij mij dus helemaal niet zo. En volgens mij loop ik nu nog achter op de vorige keer. Toen was ik trouwens 14 kilo aangekomen, maar dat was met vocht. Nu houd ik veel minder vocht vast, dus ben benieuwd. Ik geloof dat ik met 27 weken op iets van +4 zat ofzo.

Vanmiddag naar de fysio geweest en daar eigenlijk met tranen in mijn ogen vandaan gekomen. Bekkenband gekocht (had em geleend), massage gehad en het advies gekregen om maar maximaal 3 uur te belasten. Dus 3 uur wat doen (zitten, staan, lopen) en dan een kwartier plat. En ik doe al zo weinig. Dus de tranen zitten hoog en ik heb ook met mijn lief afgesproken dat ik maandag bij de verloskundige al ga aangeven dat ik deze keer echt niet overtijd wil lopen. Ik reageer heeeeel goed op inleiden (iets te goed), maar dat doe ik dan liever dan verder strompelen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:35:24 #185
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94613816
ach arme Mef; wat ontzettend balen dat je bekken je nu toch weer parten speelt..weet niet wat ik kan zeggen; alleen een hart onder je riem steken.
:*
en goed dat je het met je VK gaat bespreken. :Y
pi_94613870
Balen hoor Mefke.
Hoe ga je dit doen op je werk?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:38:49 #187
100412 mefke79
komt goed!
pi_94614019
Voor op het werk ga ik gewoon zo'n kampeermatje meenemen, ik mag toch maar een kwartier liggen, dus dat is te doen. Ik merk ook dat ik beter op iets hards lig dan op iets zachts. En me heel consequent aan de uur extra pauze houden. Nog 1 weekje vier dagen en dan nog maar drie, gelukkig.
pi_94614039
Jemig Mefke, das niet best meid. Even een :* voor jou!
Goed dat je het gaat aangeven bij je vk.

Even een vraagje: ik hou ook best veel vocht vast, vooral in mijn handen. 's Ochtends bij het opstaan kan ik ze bijna niet bewegen en sommige vingerkootjes lijken dan ook een eigen leven te leiden. Het ergste verdwijnt met een minuut of 5, maar het blijft de hele dag wel irritant aanwezig.
Nou kreeg ik van mijn vk de tip om brandnetelthee te drinken. Dat doe ik braaf en vind em ook nog eens lekker (je had gelijk Mef, hij is goed te doen!).
Nu had ik net mijn (zwangere) zusje aan de telefoon die me vertelde dat brandnetelthee helemaal niet goed zou zijn. De vk van een zwangere vriendin van haar had het afgeraden om te drinken, omdat het ook ander vocht zou afdrijven. Vruchtwater neem ik dan aan.
Weet iemand hier meer over? Aan de ene kant lijkt het mij dat mijn vk wel weet waar ze het over heeft, maar ja, dat geldt ook voor de vk van die vriendin......
pi_94614125
Sorry geen ervaring mee
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:44:15 #190
100412 mefke79
komt goed!
pi_94614301
Danic, je kan maar op 1 manier vruchtwater verliezen: door een scheur of gat in je vliezen, niet door brandnetelthee. Bovendien, je lichaam maakt het zelf weer aan. Dus dat lijkt me onzin.

En ik hield de vorige keer echt heel veel vocht vast, plaste me een ongeluk, dronk groene thee en brandnetelthee maar had me toch een plens vruchtwater! Daar hebben ze echt lang op moeten dweilen kan ik je vertellen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:44:34 #191
100412 mefke79
komt goed!
pi_94614318
niemand trouwens een sms nummer van T_A_P ofzo?
pi_94614414
Oh meisjes toch!! Sorry sorry sorry dat ik nog niet eerder mn snuitje heb laten zien vandaag...
Was een beetje druk vandaag dus kon nog niet eerder even roepen!

Ik had inderdaad echo vandaag en alles is in orde. Kijk, een heel mensje:

Hij/zij was flink in de weer, lekker bewegen en vooral steeds draaien, haha. En we zagen het op z'n hoofd krabben, dat was wel even heel erg grappig om te zien.

Verder heb ik de SEO ingepland, mn kraamzorg geregeld en heb ik uitslag van mn urine: Een blaasontsteking. Dat had ik al een beetje verwacht. Heb nu medicijnen ervoor maar ik ga wel probiotica drinken. Met al die extra afscheiding is de kans op een infectie toch wel groter, zeker nu ik met antibiotica aan de haal ga.
Tralalalaaa
pi_94614466
Nu schaam ik me helemaal dat mensen zich zorgen hebben gemaakt om mij :@ Sorry!!
Tralalalaaa
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:50:58 #194
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94614676
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 20:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nu schaam ik me helemaal dat mensen zich zorgen hebben gemaakt om mij :@ Sorry!!
*O* *O*
Dat is iedereen nu alweer kwijt, wat fijn dat alles goed is!!! Een bewegend minimensje. O+
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:51:55 #195
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94614734
TAP; ik ben alleen maar heeeeeeel blij met goed bericht van jou!

en ik drink net als Mef ook brandnetelthee; net weer mee begonnen. De voirge zwangerschap heeft me dat echt wel wat geholpen. En ook ik vind het best lekker...
pi_94614767
Wat een mooie echo TAP!! O+
pi_94614899
Wat een verschil is het ook met hoe ie eruit zag met 11 weken en dan nu! :o
Maar wat heerlijk zeg om het te zien bewegen O+
De dokter zei ook dat ik zeer binnenkort het moet gaan voelen omdat mijn placenta dus aan de achterkant zit. Ben zooo benieuwd. Soms heb ik het idee dat ik al iets voel, maar wuif het weg als in, ik beeld het me in, of het zijn mn darmen :P :')
Tralalalaaa
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:55:20 #198
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94614924
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 20:38 schreef mefke79 het volgende:
Voor op het werk ga ik gewoon zo'n kampeermatje meenemen, ik mag toch maar een kwartier liggen, dus dat is te doen. Ik merk ook dat ik beter op iets hards lig dan op iets zachts. En me heel consequent aan de uur extra pauze houden. Nog 1 weekje vier dagen en dan nog maar drie, gelukkig.
Vervelend Mefke, dat het toch zo slecht gaat met je bekken.... Al weinig doen en dan nog minder mogen is buitengewoon vervelend.
En overtijd lopen lijkt me ook inderdaad een slecht plan, hoe korter je nog zwanger bent, hoe beter volgens mij. Goed dat je daar zelf een uitgesproken mening over hebt. Sterkte ermee....
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:55:39 #199
100412 mefke79
komt goed!
pi_94614947
*O* *O* *O* *O* *O* *O* voor de echo van TAP! *O* *O* *O* *O* *O*
joh en voel je niet schuldig omdat deze sentimentele hormonendoos zich druk maakte

Danic, heb je trouwens stressballetjes voor je handen? Dat helpt ook om het vocht er een beetje uit te houden. En je kan ook nog bij de verloskundige vragen naar een voetzoolreflextherapeut die zwangeren behandelt. Die schijnen het vocht ook weg te kunnen krijgen.
pi_94615085
Fijn dat alles goed is TAP
pi_94615131
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 20:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat een verschil is het ook met hoe ie eruit zag met 11 weken en dan nu! :o
Maar wat heerlijk zeg om het te zien bewegen O+
De dokter zei ook dat ik zeer binnenkort het moet gaan voelen omdat mijn placenta dus aan de achterkant zit. Ben zooo benieuwd. Soms heb ik het idee dat ik al iets voel, maar wuif het weg als in, ik beeld het me in, of het zijn mn darmen :P :')
Een zwangere collega van mij vertelde dat het bij haar voelde alsof een vis in har buik aan het zwemmen was :D
pi_94615167
Ik blijf toch echt visioenen van de film Alien voor me zien :')
Tralalalaaa
pi_94615273
_O-
pi_94615274
Thanks Mef, voor je uitleg. Eerlijk gezegd dacht ik ook al zoiets, maar het maakte me toch aan het twijfelen. Ga ik er lekker door mee! Nee geen stressballetjes hier, maar maak dezelfde beweging met mijn handen zonder stressballetjes, dus die oefening doe ik wel.
Ach, nog een paar weken dan ben ik er van af, denk ik dan maar.

TAP, fijn dat alles goed is meid *O* ik begon me toch ook al een beetje zorgen te maken, maar dat is gelukkig helemaal nergens voor nodig. Leuk ook dat hij/zij zo lekker actief was. Wanneer staat je SEO gepland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')