abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:29:47 #76
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_94515510
Mevrouw Mus, wat heftig zeg! :o Fijn dat de klachten nu minder zijn en je je kindje lijkt te voelen! *O* Sterkte met het herstel in elk geval.

P_iglet, dat geeft toch helemaal niets! Dat huishouden loopt niet weg! Tenminste voorlopig niet ;)

Volgens mij had ik She-Wolf nog helemaal niet gefeliciteerd met de geboorte van haar dochter, dus bij deze alsnog! *O*

Mefke, wat fijn dat de band verlichting geeft. Die paar dagen zullen inderdaad niet uitmaken lijkt me.

Ik voel me de laatste tijd prima, eindelijk! Weer wat energie, niet meer zo hondsmoe de hele dag door. Dus nu heb ik ook weer zin om dingen te ondernemen. Ik ben gisteren bij Fontys geweest als 'test-buik' voor de echoscopisten in opleiding. Wat een verschil zeg! De ene is heel voorzichtig, de ander zegt helemaal niets over wat ze doet, en de volgende legt weer alles uit. Leuk om zo uitgebreid naar het menneke te kunnen kijken!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:04:15 #77
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94519302
Mevr. Mus, wat een heftig verhaal, dat is normaal al een drama om mee te maken, maar als je zo zwanger bent lijkt het me helemaal doodeng... Wel heel fijn dat je het kleine ukje hebt gevoeld! ;)

Planeet Eigen Wereld!
30 weken zwanger vandaag, een mijlpaal. *O*
Ik vind het nog steeds zo snel gaan, de weken vliegen voorbij.... :)
Ik ga voor mij gevoel nu echt de aftel weken in. Lichamelijk wordt het allemaal wat pittiger, maar de meeste dagen zijn nog goed te doen.

Vandaag zo iets leuks gehad van mijn allerbeste vriendinnetje. Ze kwam met haar man en dochter even op visite en had en doos met 30 kleine cadeautjes erin bij zich.
Een 'laatste loodjes doos', als ik me een dag niet zo goed voel of zin heb om een cadeautje uit te pakken dan mag ik er eentje openmaken. Ik vond het zo enorm lief van haar, zo leuk om te krijgen en de laatste weken mee te vullen.

woensdag 23 maart 2011 @ 18:14:21 #78
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_94519669
Wauw Juud, wat origineel en ontzettend lief van je vriendin! :)

Mevr Mus, wat een toestand zeg, kan me goed voorstellen dat je dat nog even moet verwerken.. Sterkte! Zo fijn wel dat je meteen dat bijzondere signaal van je kleintje hebt gekregen. Wat is de natuur toch wonderlijk geregeld af en toe.

Hier niets nieuws, gister weer helemaal goedgekeurd door de vk en ook de Cesar therapeute was vanmorgen tevreden over de voortgang (Ischias). Verder schopt ons meisje zodra ik even rustig ga zitten en dat is heel geruststellend. O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_94520023
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 08:11 schreef Susie het volgende:
goedemorgen! Wat spannend J-net!
Ik zelf kan niet wachten tot 12 april, dan heb ik weer een echo, vind het nu nog steeds raar en onwerkelijk eigenlijk, het idee dat er een mini mensje aan het groeien is.... Ik moet het gewoon weer met eigen ogen zien denk ik.
Fijne dag allemaal!
ik mag maandag weer!

ik merk wel dat ik deze week voor het eerst last heb van misselijkheid en best erg ook..dat is alleen als ik NIET eet. dus nu eet ik de hele dag door. opgelost
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:25:22 #80
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94520142
Juud, wat een lieve vriendin heb jij :)

Vraagje. Morgen ga ik bij P&O mijn verlof regelen. Ik neem mijn zwangerschapsverklaring mee.
Wat is handig om te doen. N.a.v. mijn aanleg voor een hoge bloeddruk heb ik nu steeds in mijn achterhoofd dat mijn kind eerder geboren wordt. Ik heb geen glazen bol, het is een gevoel.
Wat is in verband daarmee handig om te doen qua verlof? zoals ik er nu in sta, wil ik het liefst al met 34 weken stoppen. Na mijn verlof wil ik dan nog 2 weken vakantie opnemen. Eerst wilde ik met 36 weken stoppen en die 2 weken ervoor plakken, maar mijn yogalerares zei dat dat helemaal niet slim is en zeker niet als je dan eerder bevalt. Ik vind het eigenlijk nogal ingewikkeld, hoe doen jullie dit?
pi_94520559
Het is maar wat je fijn vindt.
Maar zoals jij de situatie schetst heb jij sowieso 12 weken na je bevalling met je kleine. Of je nou met 34wkn stopt en er nog 2 weken vakantie aanplakt of met 36wkn stopt en daarvoor al 2 weken vakantie opneemt. Qua tijd met je kleintje maakt het dus helemaal niet uit.

Als je eerder bevalt krijg je alles tot aan je uitgerekende datum nog extra als verlof achteraf dus ik zie niet helemaal wat je yogalerares er niet slim aan vindt. Die paar weken rust vooraf aan je bevalling kan ook heel lekker zijn om te hebben dus ik vind die 2 weken ervoor plakken helemaal niet gek als je echt denkt eerder te bevallen.
Maar linksom of rechtsom komt het op hetzelfde neer qua aantal weken voor en na je uitgerekende datum.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 23-03-2011 18:41:08 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94520842
Wat heftig mevrouw Mus
Piglet diep respect heb ik voor je
Lenehe beterschap
Mefke fijn dat de buikband hielp hoeveel wk ben je nu?

Ik ben ook moe maar slaap gewoon slecht
pi_94521401
Nou we zijn zo goed als uit de namen (of het moet zijn dat er nog iets anders/beters komt.. Zit alleen met een dilemma; een van de namen is ook de naam van een collega van een van ons. Vinden jullie dat dit kan? Ik vind het echt een hele mooie naam en mn vriend ook (verder lopen onze smaken aardig uiteen qua namen..)
We moeten er zelf nog even goed over na denken maar ben benieuwd naar jullie meningen hierover
pi_94521698
Is het ook de roepnaam van de collega?
pi_94521727
collega of kind van collega, eerste geval is eerder een eer dan een probleem

2e geval kan gevoelig liggen, maar lekker aan je laars lappen
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:05:15 #86
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94521797
Ik kan me niet indenken dat een collega er een probleem mee zou hebben, leuk toch dat iemand zijn kind jouw naam geeft...
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:10:36 #87
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94522054
Lastig. Ik vind de naam van mijn baas mooi, maar zit met hetzelfde als jij. Het is toch een beetje raar.
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:13:36 #88
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94522191
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:10 schreef Aventura het volgende:
Lastig. Ik vind de naam van mijn baas mooi, maar zit met hetzelfde als jij. Het is toch een beetje raar.
Ik denk dan maar, een naam gaat een leven lang mee, de baas kan volgende maand weg zijn....
Bij wijze van spreken dan he....
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:21:01 #89
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94522578
Zo is het ook ja!
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:22:48 #90
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_94522666
Ik sluit me bij Juud aan! En bovendien is het toch vleiend dat je zijn/haar naam kiest?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_94523178
bij mij bedoel je verdorie :P ik ben de hele dag al onzichtbaar en dat terwijl ik zoveel schreeuw vandaag :P
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:33:27 #92
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94523203
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:32 schreef Kleurdoos het volgende:
bij mij bedoel je verdorie :P ik ben de hele dag al onzichtbaar en dat terwijl ik zoveel schreeuw vandaag :P
Eet je net zoveel als dat je schreeuwt??? :D
pi_94524145
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:13 schreef Mevr_Mus het volgende:
Die acute pijn was inderdaad afschuwelijk. Gelukkig waren ze in het ziekenhuis echt heel lief en hebben ze me echt heel fijn geholpen, ondanks dat het heel druk was met bevallingen en de nodige mensen voor mij uit bed moesten komen ;) Ik ga wat dat betreft met een gerust gevoel terug om in dit ziekenhuis te bevallen over een tijdje :Y

En de timing van die eerste plopjes in mijn buik is wel heel goed Inderdaad O+
Heel fijn dat alles goed is en dat je met goed gevoel gaat bevallen in het ziekenhuis!! :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:00:38 #94
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94524567
naam van een collega.. tja, dat ligt er ook aan hoeveel collega's je hebt, en hoe nauw contact je hebt met je collega's.
Ik zou het zelf niet doen, maar dat is omdat ik heel nauw samenwerk met mijn collega's.

KD wanneer komt de foto van die groeispurt van je buik?? Ik ben zo nieuwsgierig joh!

En wij hebben vandaag slecht nieuws gehad, vriendlief was werkloos, had nu net sinds een maandje weer een baan (via een uitzendbureau), maar hij voldoet niet aan de verwachtingen.. ofwel; we zitten weer in de stress..want hij moet wederom op zoek naar iets anders..
en de banen liggen nu niet voor het oprapen..

:(
bah zo rot! is maar goed dat ik een goede baan heb, maar het voelt zo kut...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_94524707
Balen zeg BJ hopelijk vindt hij snel iets anders
pi_94524820
Jeetje Mevr Mus, dat was even schrikken!

Ik voel me vandaag een stuk beter. Wel dacht ik vanochtend even dat mijn vliezen gebroken waren...ik bleef maar inlegkruisjes wisselen. Maar ik las ook dat afscheiding op het laatst heel waterig kan worden, dus ik houd het daar maar even op.
Morgen mijn laatste reguliere controle om half 11, raar idee nog steeds hoor. Over een week en 2 dagen ben ik gewoon niet meer zwanger en heb ik mijn dochter in mijn armen.

Wat de namenkwestie betreft, ik zou me daar niet al te druk over maken, inderdaad meer een eer voor je collega.

Voor iedereen die ik nu oversla :* (ik ben zoooo slecht in alles onthouden en adequaat reageren...)
pi_94524894
Toch even reageren ook op BJ, we posten zowat tegelijk...
Ik ga duimen dat je vriend heel snel iets anders vindt :*
pi_94524905
Ik zou het wel aangenaam vinden als mijn collega me vertelde dat zij/hij van plan was mijn naam aan het kind te geven voordat dat daadwerkelijk gebeurde.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94524973
Hoe veel voorkomend is de naam?
Kijk als iemand mijn naam zou geven dan zal ik het prettig vinden van te voren te weten. Maar een naam die heel veel voorkomend is daarbij is de kans aanwezig dat die vaker gegeven wordt.
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:17:23 #100
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_94525482
BJ wat balen zeg, hopelijk vindt hij snel wat anders, scheelt toch weer wat zorgen.

KD... Hahaha! Oké, sluit me bij Juud EN jou aan! ;)

Ik vind het trouwens helemaal niet nodig om de naam vooraf met die collega te bespreken, ook al zou het een aparte naam zijn. Wat heeft die collega er nu verder voor 'schade' van?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_94527555
BJ, balen voor je O+, ik hoop dat hij snel weer wat anders vindt.

Mevrouw_Mus, wat een heftig verhaal zeg...

Wat namen betreft, bij mij valt een heleboel al af vanwege leerlingen met dezelfde naam. Ik ben dus ook allang blij dat we iets hebben gevonden die ik nog niet in de les heb gehad, ik zou het voor oud-leerlingen nog niet eens zo erg vinden, maar leerlingen die ik nog even in de klas heb wil ik niet opzadelen met een kindje van mij met dezelfde naam... :P

Ik zie trouwens nogal wat reacties over geboortekaartjes, wanneer moet je die zo'n beetje uitgezocht hebben? Ik ben er nog niet zo mee bezig moet ik zeggen.

En even een *O*, ik had vandaag voor het eerst in weken weer zoveel energie dat ik alleen eten heb staan koken. En we zijn net met de muur in de babykamer bezig geweest, en die wordt ook erg mooi zoals het er nu naar uitziet...
pi_94533286
Dank jullie allemaal voor jullie reacties, het is een naam van een collega, niet van een kind er van. Ook is het een naam die net buiten de top 50 valt dus wel een redelijk voorkomende naam zeker niet apart ofzo. En inderdaad hoe lang zijn we nog collega's, het is een weekend/vakantiekracht en is waarschijnlijk na z'n studie weg (duurt nog wel een jaar of twee dat wel) en ik werk met hem een keer of 3a4 in de maand mee samen. Maar als we samen werken, werken we wel nauw samen (maar das met alle collega's waar ik mee op dienst sta). Ik verwacht ook wel dat hij het wel leuk zou vinden hoor als we een kindje zijn naam geven.. Misschien als het eens terloops ter sprake komt m'n kwestie voorleggen zonder hem er op te wijzen dat het om hem gaat (dan breng ik het wel als zijnde "de naam van een collega van mij of van m'n vriend") Dan geef ik ook niet al te veel te gokken prijs.. We gaan er nog eens over denken maar bedankt voor jullie meningen, vind het fijn te horen dat de meesten van jullie denken dat het wel kan (evt na eerst vertellen)

*O* En laiveneertiekje wat fijn dat je vandaag de puf had om lekker te staan koken *O* En dan ook nog aan de babykamer aan de gang!! ^O^
pi_94534328
Laiveneertiekje, fijn dat je je vandaag weer eens goed voelde.
Wat betreft het uitzoeken van het geboortekaartje, dat hebben wij vrij laat pas gedaan...ik was ongeveer 34 weken zwanger...

De laptop gaat maar eens uit hier, morgenvroeg eerst naar het ziekenhuis voor controle, dus ik meld me wat later morgen.
  woensdag 23 maart 2011 @ 23:05:16 #104
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_94535100
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 10:23 schreef mefke79 het volgende:
En, goed nieuws, we zijn uit de naam *O* *O* *O* *O* En ik heb ons geboortekaartje geregeld. Nou nog even het ontwerp doorgeven...
Heeeeele late reactie... maar echt Mefke... ik dacht dat jouw kinderen ècht Tienus en Driekus heetten..!! :@ en wat ben ik blij dat dat niet zo is _O-

Mevrouw Mus, jemig wat heftig :o ! Die pijn schijnt inderdaad afgrijselijk te zijn. Mijn beste vriendin heeft dat ook gehad en zij zei ook dat het niet te harden was. Ze zei letterlijk 'ik dacht op een gegeven moment, schiet mij maar neer, dan ben ik er vanaf!'. Haar eierstok was niet meer te redden trouwens...
gelukkig die van jou wel! ^O^ :*

Sannne, wat fijn dat je een goeie echo hebt gehad!! ^O^

Nienna, succes morgen in het ziekenhuis! ^O^

Hier een paar drukke dagen gehad... maandag dus die lange ouderavond; ik was pas om 22.30 uur thuis. Gister gewoon gewerkt en 's avonds de rapportgesprekken in de dossiers uitgewerkt (online overigens ;)). Vandaag eerst mijn moeder opgehaald die vandaag kwam helpen ons huis schoon te maken, omdat we morgen kijkers krijgen ( :o ), daarna gezwommen met Bas, daarna boodschappen gedaan en toen ik thuis kwam heb ik mijn moeder geholpen met schoonmaken. De zolder gezogen en hier en daar gestoft. De badkamer is weer kalkvrij en helemaal spik en span. Toen nog even stofzuigen :O ... Mèn! Wat een werk! Om 22.10 uur was ik klaar en ging de laptop even aan...

Morgen naar een oude vriendin van mij en 's middags komt mijn vriendin hier en zullen we wel in het centrum te vinden zijn in de middag. Om 17.00 uur vluchten we in ieder geval even het huis uit i.v.m de bezichtiging...

En ik had het een tijdje terug al gepost, maar zou iemand in de OP willen zetten dat we weer een jongetje krijgen? Thanks... ;)

Welterusten!! :W :z
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 24 maart 2011 @ 07:23:51 #105
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94542610
Meldt zich; redelijke nacht gehad. Wel steeds gekkere domen.

Grappige is al ik zo met Ipad op buik zit de kleine er altijd tegenaan gaat duwen, terwijl ik niet echt met dat ding in mn buik zit te duwen, alleen lichtjes op mn buik leun. (btw hoe moet ik straks ipadden zonder die buik? Die is juist zo handig hiermee hihi)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  donderdag 24 maart 2011 @ 07:51:14 #106
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94542799
Haha J-net herkenbaar hoor! Gebeurt hier met de laptop, mijn drinken, bakjes youghurt, etc. Fijn dat je een redelijke nacht hebt gehad :Y

Jose bakt een jongetje *O*

Nienna, je laatste reguliere controle, succes !!

V.w.b. namen, ik heb zelf zoiets van: wat bij ons past, dat kiezen we. En dat is al lastig genoeg. Bovendien zit er geen eigendomsrecht op namen ofzo :{w

Geboortekaartje hebben we genoeg ideeen. Maar dat komt wel tijdens het verlof.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:05:44 #107
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94542966
Nienna succes bij de controle! Nog eventjes!
Bj ik hoop dat vriendlief snel ergens anders kan beginnen
José hopelijk een goede mijlenver zodat het snel verkocht wirdt.
Wat betreft namen, ik ben ontzettend kieskeurig dus als ik iemand irl ken met die naam, valt ie gewoon al af. Maar als een collega haar kind dezelfde naam als mij zou geven zou ik daar geen probleem mee hebben, zou er gekozen worden voor jorja had ik het graag van te voren geweten.
Geboortekaartje hebben wij al een hele tijd geleden besteld. Het was voor ons het kaartje, dus wilde ik het ook meteen geregeld hebben :)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:27:29 #108
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94543212
Ook straks naar de verloskundige trouwens.

Ik moet elke keer sinds in de 30 weken gepasseerd ben urine meenemen; maar dit schijnt niet standaard te zijn bij andere praktijken. Hoe is dat bij jullie?

Druk bezig met het kaartje; laatste handelingen doen nu.
pi_94543286
Morning a.s. mamma's!

Gisteren weer goedgekeurd bij de VK :) 60 kg nu, bloeddruk was goed en mijn buik ligt mooi op schema. Het hartje even weer gehoord, baby schopte weer tegen de doptone aan _O- .

Iedereen een goede nacht gehad?

Ons geboortekaartje hebben we al gevonden, proefdrukje gekregen en grote kans dat dit hem wordt. *O*
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:33:09 #110
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94543306
Jnet ik hoef nergens (dus bij gyn en vk) mijn urine in te leveren.
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:53:23 #111
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_94543656
Hoi, ik kom ook weer om de hoek kijken.
Nog 1 dag weken en dan heb ik verlof, maar moet nog even zien hoe ik dat aan ga pakken.
Ik ben behoorlijk uitgeput, maar wil me ook weer niet de laatste dag afmelden, lastig.
Kraamzorg is ook al langs geweest en stond 20 minuten later al weer buiten, dat stelde niet zo veel voor :D
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:56:11 #112
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94543710
Goedemorgen dames!

Eindelijk een heerlijke nachtrust gehad O+ En vandaag wordt het laatste deel van de babykamer, de commode geleverd! Ik ben zo benieuwd!! Dit allemaal dankzij Twentemeisje O+
Verder heb ik van het uwv een goedkeuring van mijn ZEZ (zwanger en zelfstandige) uitkering gekregen, gelukkig!!!

Het enige probleem dat ik nu heb is het autorijden; mijn meisje zit namelijk nogal hoog, en het lukt mij nog niet om een goede houding te vinden. Het is zelfs zo erg dat het autorijden echt vermoeiend/pijnlijk wordt. Ik ga ook even googelen, maar alle tips qua houdingen/verzetten van de autostoel zijn welkom ^O^ Stoel en stuur zijn beide in hoogte verstelbaar by the way.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 24 maart 2011 @ 09:01:36 #113
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94543811
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 08:56 schreef The_Tankgirl het volgende:
Goedemorgen dames!

Eindelijk een heerlijke nachtrust gehad O+ En vandaag wordt het laatste deel van de babykamer, de commode geleverd! Ik ben zo benieuwd!! Dit allemaal dankzij Twentemeisje O+
Verder heb ik van het uwv een goedkeuring van mijn ZEZ (zwanger en zelfstandige) uitkering gekregen, gelukkig!!!

Het enige probleem dat ik nu heb is het autorijden; mijn meisje zit namelijk nogal hoog, en het lukt mij nog niet om een goede houding te vinden. Het is zelfs zo erg dat het autorijden echt vermoeiend/pijnlijk wordt. Ik ga ook even googelen, maar alle tips qua houdingen/verzetten van de autostoel zijn welkom ^O^ Stoel en stuur zijn beide in hoogte verstelbaar by the way.
Ik heb ook last met autorijden. Ik zit nu zover mogelijk rechtop en het zitgedeelte probeer ik ook zo recht mogelijk te verstellen. Ik zat een beetje achterover, zodat ik meer ruimte zou hebben, maar dan ga je heel vaak naar voren leunen om te kijken en zit je alsnog in elkaar.
Maar een genoegen is het sowieso niet, ik sla langere ritjes de komende tijd maar even over, een half uurtje is echt de max.
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:19:13 #114
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_94550130
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:29 schreef PM-girl het volgende:

P_iglet, dat geeft toch helemaal niets! Dat huishouden loopt niet weg! Tenminste voorlopig niet ;)
Nou dat zeg je nou wel, maar als we er te lang mee wachten loopt alles vanzelf naar buiten! ;)
Ik zal beloven beter mijn best te gaan doen, vanaf zaterdag alle tijd!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  donderdag 24 maart 2011 @ 14:39:18 #115
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94555168
Weer helemaal goedgekeurd door de verloskundige.
Geen eiwit in urine, geen suiker (daarom checken ze het). Bloeddruk stabiel zoals altijd op 135/70.
Baby lag goed, en ook hartslag goed.
Verloor vanochtend wat vocht, ze heeft het gecontroleerd en was geen vruchtwater.

Verder verwachtte ze dat de kans aanwezig is dat de kleine eerder komt, omdat het al best diep ingedaald ligt (ik had vorige week al de vast op mn kaart staan) en ook al een paar weken ingedaald is (sinds week 32/33).
Maar ja dat ze het verwacht is nog geen garantie dat het gaat gebeuren.

Van een klein kindje rond week 24 naar een normaal kindje rond week 30 naar een fors kindje in week 37 (bijna 38). K ben erg benieuwd wat er uit komt ;)

Toch nog wat vragen opgekomen over de bevalling en gelukkig daar antwoord op gekregen; dus ben weer helemaal gerustgesteld.
pi_94555576
Goed nieuws j-net
pi_94556386
Ik moest van mn arts deze week weer urine laten testen omdat anderhalve week geleden er sporen in zaten van een ontsteking.
Dat was nu weer zo, ze gaan het op kweek zetten en dan moet ik morgenmiddag bellen voor de uitslag en evt wat te doen. ben benieuwd. Soms heb ik het idee dat er een beginnende blaasontsteking zit, maar het zet niet door en het verschilt heel erg. De ene dag moet ik veel plassen terwijl er soms een paar druppels uitkomen, de andere dag heb ik er helemaal geen last van.
Waar ik wel last van heb is afscheiding, dat vind ik wel irritant! Maar hoe vies het ook klinkt de afscheiding zelf ruikt niet ofzo.

Morgen weer een echo!! Ben dan bijna 15 weken. Vind het zo spannend! Nu gaan we zien of het inderdaad gegroeid is. Heb zelf het idee van wel, want als we het hartje luisteren moeten we al een stukje omhoog, ik voel al een bolletje zitten. Maar ik moet het echt zien.
Dus ik heb er zin in om ons mensje morgen weer te zien rommelen!
Tralalalaaa
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:15:12 #118
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94556488
TAP; ik ga voor je duimen; en morgen heb je vast een heerlijke echo.. kan me voorstellen dat het spannend voor jullie is...
blijft toch in je achterhoofd spoken, en het is allemaal niet zo vanzelfsprekend meer. :*

en kom ff jompelen voor de goede echo's en stickertjes! *O* *O* *O*

wij zitten inmiddels ook alweer op 18 weken! en mijn buik groeit jeeeeeej *O*
en o ja, ik ben enorm kapot na een heeeeel gezellig dierentuinbezoek en ga zo een dutje inlassen.. :z
moest van de VK vaker mijn rust nemen..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_94559552
Hallo lieve dames, ik kom me hier heel voorzichtig aanmelden....

Ik heb gisteren 2 mooie streepjes geplast en een digitale..Morgen bloed onderzoek doen en 7 April bij de verloskunde eerste keer langs met mannetje. Misschien dat het dan pas echt werkelijk wordt..tot nu toe is het toch erg onwerkelijk allemaal...

Ik moet hier een beetje lezen om jullie en jullie zwangerschappen beter te leren kennen!
:Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_94559723
Welkom, Bitterend! *O*
pi_94559748
Welkom Bitterend

En kan iemand mijn lichaam duidelijk maken dat je echt niet 40wk hoeft te spugen. Naar mij luistert mijn lichaam niet.
pi_94560135
Hier even kort een reactie vanuit center park met de telefoon van vriend. Gaat me een uurtje kosten vrees ik, maar het houdt me van de straat. Het geboortekaartje is een paar weken geleden geregeld. En....we zijn eindelijk uit de naam. Oftewel, ik heb zonder te zeuren toch nog mijn zin gekregen. Yeah! Kregen mijn hormonen natuurlijk gelijk last van een schuldgevoel, maar dat vond vriendlief onzin. Wat geeft dat rust zeg.
pi_94560362
Toch je zin Danic.
Wij zijn ook uit de namen en daarin heb ik ook een grote inbreng gehad.
pi_94560800
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 23:05 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Heeeeele late reactie... maar echt Mefke... ik dacht dat jouw kinderen ècht Tienus en Driekus heetten..!! :@ en wat ben ik blij dat dat niet zo is _O-
Ja hee, wat is er mis met Driekus en Tienus? Past prima in de namentraditie van onze konijnen: Janus en Neel (ook wel Nelis)

T_A-P effe in spoiler want smerig

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oe, wat zal die echo spannend zijn voor je morgen! Hoe laat mag je?

BJ, neem die rust dan ook he! Echt, ik merk het deze keer zoveel beter dat het echt echt echt goed is om gewoon een dagje niets te doen. Of bijna niets te doen.

Bitterend, welkom!

F_R had je nou al een gesprek gehad met het maatschappelijk werk? Kan je daar nog iets mee?

Danic, heb je een lekkere vakantie tot nu toe?

Wij waren uit de naam. NIet meer dus. Ik vind het zelf ineens niets. Handig he...

Oja, Jose, er komen vandaag kijkers toch? Succes!

Hier alles oke. Vandaag de bekkenband ook meegenomen naar het werk en daar omgehad om stukjes te lopen. Morgen naar de fysio, ben benieuwd wat die er over te zeggen heeft.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94560971
Ik ben idd bij MW geweest had er niet zoveel aan.
Wel gaan ze naar de bevalling filmen omdat ik angst heb te weinig hechting te hebben.
Is puur mijn angst die ik ook moeilijk uit kan leggen
pi_94561135
f_r: ik heb het geloof ik al vaker gezegd, maar ik doe het gewoon nog een keertje: zoek hulp! En dan dus niet bij een mw van het ziekenhuis oid, maar ga naar je huisarts en vraag hulp aan een psycholoog ofzo.
En ik denk dat ik je angst ook ergens wel begrijp: je wordt 9 maanden lang 'gepest' door een kindje dat je voornamelijk erg ziek maakt en waar je dan 'ineens' van moet houden. Had je nog gekeken op die site voor lotgenotencontact? Wie weet kan iemand je daar helpen!
pi_94561382
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben idd bij MW geweest had er niet zoveel aan.
Wel gaan ze naar de bevalling filmen omdat ik angst heb te weinig hechting te hebben.
Is puur mijn angst die ik ook moeilijk uit kan leggen
Hechting met je kindje omdat je nu de lol er allemaal niet zo van in ziet door het spugen?
Ik kan je vertellen dat ik prenatale depressie had en ik heel lang het helemaal niet wilde. Tegen het eind werd dit iets beter mede door gesprekken met een psychotherapeut en nu wil ik 'm absoluut niet inruilen ;)
Het is geen roze wolk, mede door pijn van de bevalling nog steeds, maar ik hou erg veel van 'Puck' en heb geen gevoelens meer gehad zoals tijdens de zwangerschap.

Ik weet dat miss_sly dezelfde ervaring had. Sterker nog die zat wel op die roze wolk nadien volgens mij :)
Kortom, ik snap je angst maar het hoeft niet perse zo te lopen. Overigens was ik toen hij op mijn buik werd gelegd vooral moe en niet meteen in de gloria hoor dus die bevalling filmen vind ik niet veel zeggen over de hechting. Die ontstaat in de loop der tijd.
Maar goed, ik heb je al vaker aangeraden er over te praten om dus juist de kans op postnatale negatieve gevoelens te verminderen.
The way you rock'n'roll
pi_94561435
Ik denk dat FR bedoelt dat ze ná de bevalling gaan filmen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94561546
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:23 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk dat FR bedoelt dat ze ná de bevalling gaan filmen?
Ow, ja dat is logischer inderdaad :+
The way you rock'n'roll
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:27:02 #130
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94561577
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

-knip- prenatale depressie had en ik heel lang het helemaal niet wilde. -knip
*meldt*

Tijdens mijn 1e zwangerschap idem dito, en in combi met een psycholoog heeft het veel geholpen.
Na de bevalling 'veranderde' ik langzaam weer ik mezelf.

Nu, 2e zwangerschap, heel anders.

F_R zoek de hulp waar je het gevoel hebt, waar je echt iets aan hebt! De uitspraken die je doet over angsten die je hebt, zijn niet niks hoor :*
Alexa en Seth zijn lief
pi_94561730
En, F_R en alle andere 'eerste kindjes' zwangeren: laat je ook niet gek maken over die 'roze wolk'! Die is er soms gewoon niet. Punt. En dat is niks om je voor te schamen, dat kan nou eenmaal. En het maakt je ook geen slechtere moeder en het hoeft ook echt niet zo te zijn dat je niet van je kindje gaat houden. Maar praat er wel over! Ga niet je gevoelens opkroppen.
Ik heb never nooit een roze (blauwe) wolk gezien of ervaren, maar mijn manneke is mijn manneke en daar ga ik voor door het vuur.
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:36:20 #132
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94561891
Ik ben wat dat betreft ook net een vent. Mijn "roze wolk" kwam pas toen ik echt interactie kreeg met Alexa. Toen was ze 6 maanden.

Holy crap, mijn schoonzusje is vandaag bevallen van de 3e (Kjeld <3). In anderhalf uur!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_94561949
An-der-half uur! OMG!

En Takkembah, dan ben ik ook een vent, vrees ik.
pi_94562603
Meld!

Vanochtend dus de laatste controle, waar ze vonden dat het vruchtwater toch wat matig was qua hoeveelheid, en toen ik dan ook vertelde dat ik gister heel vaak van inlegkruisje moest wisselen, hebben ze getest. De spanning zat er dus eventjes goed in, was het vruchtwater geweest dan had ik direct mogen blijven. Het was dus geen vruchtwater.
Al met al duurde het weer een dikke 2 uur voor we het ziekenhuis konden verlaten.

Vanmiddag weer die kant op geweest omdat een vriend van ons met spoed is opgenomen, dus het was weer een fijn dagje ziekenhuis. Vandaar dat ik me ook zo laat meld.

Nu is het gewoon echt een week wachten...of ze moet toch besluiten eerder te willen komen natuurlijk.
pi_94562780
Even snel bijgelezen:

Bitterend, gefeliciteerd!
Danic, fijn dat jullie uit de naam zijn.
J-net weer goedgekeurd, ook fijn!
F-R, ik zou als ik jou was ook hulp zoeken.
pi_94568791
@mefke, (even in een spoiler, want vies ook)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik mag morgen om 10 uur de echo laten maken :) Scan m wel weer in en post m dan wel weer hier :D Ben zooooooooooo benieuwd hoe het verschilt van de 11-weken echo!

Oh, en welkom en gefeliciteerd bitterend!! *O*
Tralalalaaa
pi_94571821
T_A_P al die vieze praatjes, durf je wel :P Veel plezier bij de echo morgen!
  donderdag 24 maart 2011 @ 21:24:57 #138
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94573312
Urine inleveren is beste schone middenochtendurine ; dus eerst beetje laten lopen dan vangen. Ben nu deskundige na al die potjes die k inlever ;)
pi_94573469
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:36 schreef Takkembah het volgende:
Ik ben wat dat betreft ook net een vent. Mijn "roze wolk" kwam pas toen ik echt interactie kreeg met Alexa Thomas. Toen was ze hij 6 maanden.

ben niet echt bijgelezen... alleen de laatste pagina....
Hier controle gehad bij de gynaecoloog die me ook de rest van de zwangerschap gaat begeleiden. Een goed en realistisch gesprek. Gelukkig vindt hij een keizersnede ook noodzakelijk (ivm met baarmoederafwijking), net als wij en de vorige gynaecoloog. Of deze daadwerkelijk in week 37 gaat gebeuren laten we nog even in het midden, dat hangt van het formaat van het kindje af.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 00:01:59 #140
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_94582417
Vanmiddag de dame van Moeders voor Moeders langs gehad voor uitleg en dergelijke. Vorige keer zat ik in een regio waar alles opgehaald werd, waar ik nu zit mag ik het zelf wegbrengen. Mooi dat het beter weer wordt. Hopelijk dan... :P

De test was wel mooi: ik zag een streepje heel snel verschijnen en dacht dat het de controlestreep was. Bleek het om de teststreep te gaan. :o Nu weet ik wat ze bedoelen met een knallende test... :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_94584878
Hai! Niet bijgelezen, want post nu vanuit de woestijn in Arizona, maar als ik weer thuis ben kom ik gezellig meekletsen!

Hier nu 7 weken, de vliegreizen zijn allemaal goed verlopen. Alleen wel behoorlijk last van misselijkheid, maar door 's nachts en 's ochtends vroeg wat te eten is het redelijk te onderdrukken. Het heeft de vakantiepret nog niet mogen bederven gelukkig! Alleen een keer flink wat gal moeten spugen 's ochtends :'(

Het is alleen wel vermoeiend, we maken een roadtrip en ik rijd, ik ben elke avond om 19u uitgeteld.

Sterkte voor alle LLM'ers en de rest!
pi_94587109
Veel plezier bij de echo T_A_P!

Ik ga zo de deur uit, even lekker naar de schoonheidsspecialiste! O+ Vandaag het huis schoonmaken, opruimen en nog even van de zon genieten! Fijne dag dames! :*
  vrijdag 25 maart 2011 @ 08:33:24 #143
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94587265
Goedemorgen. Best goed geslapen. Wel die rare dromen ........
  vrijdag 25 maart 2011 @ 08:42:33 #144
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94587369
J-net, fijn dat je goed geslapen hebt. Die dromen had ik toen ook op het einde...

Cynthia have fun bij de SP!

TAP veel plezier bij de echo *O*

Jipster, zowaar een berichtje uit de woestijn :D Vakantie vier ze nog!

GWS dat is inderdaad een knaltest :o

Aoraki dus ook een keizersnede. Dat was ook wat jij prefereerde?

Oh man, ik heb gisteren met mijn verse neefje geknuffeld. Ik ben helemaal flieft. Ik ging spontaan rammelen ondanks dat ik zelf nog maar 7 weken hoef

Alexa en Seth zijn lief
pi_94587820
Goedemorgen, ook hier redelijk geslapen. Beter dan de afgelopen nachten.
Wel steeds meer last van mijn linkerheup.

Fijne dag allemaal :*
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:20:13 #146
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94588016
Wat een mopje!
Hier voor de derde keer slecht geslapen, na een dag werken, uit eten en een concert. Heel moe, maar gelukkig nu 3 dagen weekend.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:59:58 #147
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94589091
Ow Takkembah zo'n foto maakt mn geduld nog minder groot.......
Ik wil die kleine in mn buik leren kennen, ik wil weten of k een zoon of dochter heb straks, of het haar heeft, op wie het lijkt, of het net zo actief in t leven is als in mn buik, hoe groot het is, of het een dikkerdje is of .........
Na ja kortom; het is van harte welkom!!!!!
Vandaag nog allermaximaalst 4 weken.....
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:48:42 #148
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94590744
* Susie is verliefd op het neefje van Takkembah Wat heerlijk om te zien zeg!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_94591043
Jemig Takkembah! Wat een lekker ding! O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_94593259
Ohhhh wat een drupke!! Mooi mannetje zeg! Gefeliciteerd nog Takkembah!

Ik ben 21 weken zwanger vandaag en kom net van de verloskundige. Ze groeit goed, baarmoeder voelt prima, hartslag was oke.
Alleen had ik een wat hoge bloeddruk.. 125/90 terwijl ik normaal rond de 120/75 zit.
Maar, ik was wel een steile weg op gelopen (een lange!) voor ik binnen kwam en ze begon meteen met meten. Zou dat schelen?
Maak me beetje zorgen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')