abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 maart 2011 @ 21:55:46 #51
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_94487630
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:34 schreef Marlinde het volgende:
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap t HELLP syndroom gehad, maar wat ik me nou afvraag: is er een kans dat dit bij een 2de zwangerschap ook weer kan komen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die kans is bij een 2e zwangerschap idd verhoogd. Ik neem aan dat je toen ook door een gynaecoloog begeleid bent aan het eind van je eerste zwangerschap/ tijdens de opname.
Wat je zou kunnen doen is een preconceptioneel advies afspraak aanvragen, dan kunnen ze je alle informatie geven en vragen beantwoorden. Gewoon vrijblijvend voordat je een 2e keer zwanger bent.

Hier gisteravond weer goedgekeurd door de vk, alleen MOEOEOEOEOEEEEEE!!
Maar dat zal ongetwijfeld niet alleen aan het zwanger zijn liggen, maar ook aan het 50+uur en 6 dagen per week werken... Kan echt weinig meer doen behalve werken en slapen.
Nog iets meer dan 2 weken dan 20 weken echo. Zo'n super zin in!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_94487682
grrr dat was ik dus....
  dinsdag 22 maart 2011 @ 22:50:13 #53
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_94491125
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:55 schreef t_igger het volgende:

[..]

Die kans is bij een 2e zwangerschap idd verhoogd. Ik neem aan dat je toen ook door een gynaecoloog begeleid bent aan het eind van je eerste zwangerschap/ tijdens de opname.
Wat je zou kunnen doen is een preconceptioneel advies afspraak aanvragen, dan kunnen ze je alle informatie geven en vragen beantwoorden. Gewoon vrijblijvend voordat je een 2e keer zwanger bent.

Hier gisteravond weer goedgekeurd door de vk, alleen MOEOEOEOEOEEEEEE!!
Maar dat zal ongetwijfeld niet alleen aan het zwanger zijn liggen, maar ook aan het 50+uur en 6 dagen per week werken... Kan echt weinig meer doen behalve werken en slapen.
Nog iets meer dan 2 weken dan 20 weken echo. Zo'n super zin in!
Ik ben juist heel erg slecht begeleid.. }:| Er is mij naderhand niet verteld hoe het precies kwam, wat het tot gevolgen heeft, hoe verder met een 2de (etc) zwangerschap(pen)
Ik ga me er eens goed in verdiepen en dan via de huisarts maar een verwijsbrief vragen naar een gyn en hoop dat dan alles duidelijk gaat worden..
Bedankt! :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  woensdag 23 maart 2011 @ 07:44:52 #54
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94498592
Goedemorgen. Weer vroeg wakker na geen ontzettend lekkere nacht; manlief is verkouden dus berg gesnurk.
Verder wat krampen, ga k maar even in de gaten houden. Man js aan t werk, ga hem nig nix zeggen wordt ie alleen maar te zenuwachfig van. En t kan natuurlijk gewoon alleen voorwerk zijn en zwakt het weer af. Het is net als ongesteldheidspijn; ff een kramp erin en dan weer niet. Maar nog niet noemenswaardig dat er een ritme in zit (na ja wil ik nog niet weten, nog niet naar gekeken).
Ga nu ffies film kijken.

BTW heerlijk boek om te lezen: Heerlijk Vals van Sascha Wagstaff !!!! Echt genoten.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  woensdag 23 maart 2011 @ 08:11:23 #55
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94498929
goedemorgen! Wat spannend J-net!
Ik zelf kan niet wachten tot 12 april, dan heb ik weer een echo, vind het nu nog steeds raar en onwerkelijk eigenlijk, het idee dat er een mini mensje aan het groeien is.... Ik moet het gewoon weer met eigen ogen zien denk ik.
Fijne dag allemaal!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_94499269
Goedemorgen iedereen,

Nog heel wat dames met verkoudheid en zelfs al voorwerk :+, hopelijk mogen we snel weer genieten van een verse baby!

Ik heb weer goed geslapen, van 22:00 tot 06:50 uur.. Was ik wel aan toe! Vanmiddag een check up bij de VK, benieuwd wat de stand nu is qua gewicht. :)
  woensdag 23 maart 2011 @ 08:51:25 #57
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_94499555
Dag lieve meiden, weer eens even snel door het topic gescrolled om te zien hoe het met jullie is. Wat een hoop kwakkelende meisjes zie ik voorbij komen! :{ Hopelijk voelen jullie je snel weer beter!

J-net, spannend! Zou dit zomaar het begin zijn???

Nienna hoe is het nu met je? Zoals hier al geroepen werd zou ik ook maar even aan de bel trekken als je dat niet hebt gedaan. Mij werd dat ook telkens op mijn hart gedrukt door de gyn, bellen bij hoofdpijn/misselijkheid (en de andere symptomen van HELLP).

Cyntiaa succes bij de vk vanmiddag!

Susie, nog even geduld en dan zie je dat minimensje dat in je groeit!
  woensdag 23 maart 2011 @ 09:09:25 #58
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94499962
K weet niet of t het begin is. Zit mezelf een beetje in de weg. Heb nu ffies op bank gelegen, ga misschien zo ffies naar baby ijsbeer in blijdorp, ffies hoofd leeg maken en ffies er uit. K ga anders tegen muren aanlopen denk ik ;)
  woensdag 23 maart 2011 @ 09:13:38 #59
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_94500069
Ik zou inderdaad niet tegen muren aan gaan lopen met die dikke buik meis ;).
  woensdag 23 maart 2011 @ 09:14:34 #60
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94500083
Oeh Spannend Jnet

Nienna, hoe is het nu? Hopelijk alles goed!

Cynthia, fijn dat je lekkah hebt geslapen!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_94501366
Goeiemorgen, wat lief jullie bezorgde reacties.
Ik heb de VK niet gebeld, de hoofdpijn kwam puur door het overgeven.
Verder gister de hele dag door wat krampjes gehad en onwijs moe.

Helaas vannacht niet veel beter geslapen, we werden rond 12 uur gebeld door een goede vriendin, dat haar partner naar het ziekenhuis was gegaan met klachten rond de borst (alleen!). Dus vriendlief is die kant opgegaan...en daarna kon ik niet in slaap komen. Vandaag overdag maar een beetje bijslapen dan.

Verder voel ik me wel wat beter hoor, hoofdpijn is weg. Ik ga dus nog even verder met heel rustig aan doen.
pi_94502030
Jnet, tegen de muur aanlopen is nog goed mikken met een buik als stootbeugel :P
Nienna, gelukkig, je bent er weer. Goed om te horen.

Ik heb dankzij voedingskussen en kruik best goed geslapen. En Driekus liet me uitslapen, dus dat is fijn. Geen harde buik meer, wel spierpijn aan alle kanten. Het zal dus toch wel een groeispurt zijn. Straks eens even proberen om met Driekus naar het centrum te fietsen (300 meter ofzo), lopen gaat niet meer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 23 maart 2011 @ 11:27:34 #63
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94504007
Nienna, wat goed dat je toch even gecheckt hebt bij de VK, better safe than sorry toch?
Ik heb een baggernacht gehad, me het licht uit gezweet, terwijl ik normaal in bed een koukleum ben.
Jorja is ook nog niet echt heel fit, dus dat schiet allemaal niet echt lekker op hier....
Maar we komen er wel hoor!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_94506327
JeetjeJom, ik heb de VK niet gebeld hoor, hoofdpijn kwam overduidelijk van het overgeven en slecht slapen.
  woensdag 23 maart 2011 @ 12:55:29 #65
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_94507206
Helemaal niet bijgelezen kom ik hier weer even binnenvallen. Namelijk een nogal onverwacht heftig weekend achter de rug :X

Zaterdagnacht ben ik met spoed geopereerd aan mijn rechter eierstok die door een cyste om z'n as was gedraaid. Ik was er echt heel beroerd aan toe, maar het kind lijkt nergens last van te hebben gehad en ze hebben mijn eierstok kunnen sparen! Zaterdag had ik teveel pijn om me zorgen te maken, pas nu komt het besef dat het toch wel heel heftig was :{ bah :{

Het goede nieuws is dat gister voor het eerst iets gevoeld heb wat wel eens ons kindje zou kunnen zijn O+ Ons stoere kind O+
Oude (on)bekende.
pi_94507327
Och Jemig Mevr_Mus, wat enorm schrikken voor jou en je vriend/man... Die bijbehorende acute pijn is echt afschuwelijk! Wat zul je bezorgd geweest zijn een operatie zo dicht bij je baarmoeder, maar wat fijn dat het allemaal goed is gegaan en wat een heerlijkheid dat je juist vandaag dan ook iets lijkt te voelen!! "Mam...ik ben er hoor, alles is goed! O+ " Fijn!
Beterschap nu...

En Nienna, lekker rustig aan doen, hopelijk nemen je klachten af en anders toch even kortsluiten hoor!

Piglet, 50+uur over 6 dagen en 2e zwangerschap... ik heb echt diep respect voor je!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_94507377
Beterschap Mevr_Mus!
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:04:21 #68
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94507501
Jee Mevr Mus, heftig hoor. Hoe werd het uiteindelijk ontdekt, op de SEH?

En Nienna, goed dat je je hier weer meldt en dat het beter gaat!

Hier baggernacht gehad, maar gek genoeg energieker dan de dagen hiervoor. Hoe het komt, geen idee!
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:13:19 #69
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_94507813
Die acute pijn was inderdaad afschuwelijk. Gelukkig waren ze in het ziekenhuis echt heel lief en hebben ze me echt heel fijn geholpen, ondanks dat het heel druk was met bevallingen en de nodige mensen voor mij uit bed moesten komen ;) Ik ga wat dat betreft met een gerust gevoel terug om in dit ziekenhuis te bevallen over een tijdje :Y

En de timing van die eerste plopjes in mijn buik is wel heel goed Inderdaad O+
Oude (on)bekende.
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:23:08 #70
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94508159
Mevr_Mus wat heftig. Kan me voorstellen dat het besef pas later komt, holy crap. Wat moet jij een stoer mannetje/vrouwtje daarbinnen hebben O+

En het is iig wel fijn om het vertrouwen te hebben in het zkh....
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:48:50 #71
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94509068
Nix dat doorzet, gewoon soms een kramp.
En baby ijsbeertje 20 minuutjes in actie gezien en toen gingen ze uit zicht grrrrr maar wel leuke fotootjes ;)
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:05:41 #72
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94509710
jeeetje Mw Mus; wat heftig zeg!! wat ben ik blij voor je dat de operatie goed is gegaan, je eierstok het heeft overleefd; je kindje er niets van heeft gemerkt;
ennnn
dat je je kindje voelt!!!!
*O* *O* *O*

Poppedein; ben je lekker aan het genieten van je verlof? :Y Heerlijk weer heb je erbij!

Piglet ook zo moe dus?? ik blijf dat ook; en wordt nog niet makkelijker... maar gelukkig werk ik wel iets minder..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_94509852
Mevrouw Mus, wat heftig! Wat zul je geschrokken zijn. Wel fijn dat de operatie goed is gegaan en dat je eierstok is gespaard.
En wat een cadeautje om je kindje dan te voelen. O+
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_94510030
pfff wat heftig MevrMus, en wat fijn dat je kleine juist nu wat van zich laat horen.

Jup BJ, hier ook zo moe. Weet nog wel dat ik dat bij Pepijn ook wel heel lang, toen ging vermoeidheid over in bekkenklachten rond de 20 weken, en pas met een week of 30 zat ik lekker in mijn vel... Hopelijk komt dat nu iets eerder.

Tsja dat werken is helaas niet anders, fulltime co-schappen + parttime baan. Met een van beide stoppen is geen optie, minder werken ook niet. Nu ben ik precies met 34 weken klaar, en kan ik dus 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof. En dan hopelijk tot 1 december verlof, en dan pas per 1 januari of 1 februari nieuwe baan.

Maar ons huishouden wil je nu even niet zien ;). De prioriteiten liggen eventjes anders.
pi_94511569
MevrMus dat is schrikken zeg! En inderdaad een betere timing is er niet voor die eerste plopjes.
P_iglet, huishouden heeft hier ook niet de hoogste prioriteit hoor, je kan niet alles hebben.

ik doe een voorzichtige *O* voor mijn buik. Ik heb volgens mij gevonden wat het probleem is. Mijn buik deed zeer sinds het hoesten en vanochtend voelde ik ook heel duidelijk mijn schaambeen. Dus maar eens de bekkenband om gedaan en toen gekeken of ik op de fiets kon. Dat ging. En ik heb het ding maar even niet meer af gedaan. Eigenlijk mag dit pas van 30 weken van de fysio, maar die paar dagen zullen wel niet uitmaken. En zodra ik minder hoest ga ik eens kijken of ik weer zonder kan. Dan kan mijn middenrif weer stabiliseren.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')