Een zwangere collega van mij vertelde dat het bij haar voelde alsof een vis in har buik aan het zwemmen wasquote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat een verschil is het ook met hoe ie eruit zag met 11 weken en dan nu!![]()
Maar wat heerlijk zeg om het te zien bewegen![]()
De dokter zei ook dat ik zeer binnenkort het moet gaan voelen omdat mijn placenta dus aan de achterkant zit. Ben zooo benieuwd. Soms heb ik het idee dat ik al iets voel, maar wuif het weg als in, ik beeld het me in, of het zijn mn darmen![]()
Als je iets onderin voelt, vlak boven je blaas ongeveer, en het zijn plopjes, bloebjes, een trilling of iets, dan is het vast het ukje.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat een verschil is het ook met hoe ie eruit zag met 11 weken en dan nu!![]()
Maar wat heerlijk zeg om het te zien bewegen![]()
De dokter zei ook dat ik zeer binnenkort het moet gaan voelen omdat mijn placenta dus aan de achterkant zit. Ben zooo benieuwd. Soms heb ik het idee dat ik al iets voel, maar wuif het weg als in, ik beeld het me in, of het zijn mn darmen![]()
Je tip werkt super! idd, ik had de stoel elke keer naar achteren gedaan, maar op dit moment is dus naar voren een stuk beterquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:01 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik heb ook last met autorijden. Ik zit nu zover mogelijk rechtop en het zitgedeelte probeer ik ook zo recht mogelijk te verstellen. Ik zat een beetje achterover, zodat ik meer ruimte zou hebben, maar dan ga je heel vaak naar voren leunen om te kijken en zit je alsnog in elkaar.
Maar een genoegen is het sowieso niet, ik sla langere ritjes de komende tijd maar even over, een half uurtje is echt de max.
We werden in 2 lege verloskamers gelaten: een grote en een kleine. Verder hebben we de verschoon/was/babyslaapkamer gezien, die was ook leeg.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:08 schreef Zana het volgende:
Mochten jullie echt langs de bedden met een hele groep???
Toen ik hier in het ziekenhuis op de voorlichtingsavond was, schrok ik van het aantal mensen, voor mijn gevoel zeker 50 of zo. Hier hebben ze alleen een video laten zien hoe het ongeveer uitziet en wat ze doen bij een normale bevalling en een keijzersnede, omdat de rondleidingen teveel onrust op de afdeling brachten. Ik kan mij daar eerlijk gezegd iets bij voorstellen, ik zou ook niet willen dat er hoordes nieuwsgierige mensen langs mijn bed lopen.
Eerlijk gezegd was ik een beetje teleurgesteld van hoe het in het ziekenhuis aan toe gaat, maar ja nu weet ik zo ongeveer wat mij eventueel staat te wachten. Volgens mijn verloskundige gebruiken ze dezelfde kamers voor poliklinische en medische bevallingen en het zag er best wel "steriel" uit. Volgens mij had je een gewoon ziekenhuisbed voor de zwangere en een stoel ernaast voor de partner. Ik had het iets "gezelliger" verwacht.
Binnenkort gaat hier ook een geboortehotel in het ziekenhus open, maar daar kan ik geen gebruik meer van maken...
Trouwens, ik dacht dat er een elektronisch patientendossier bestond, maar doen daar de verloskundigen niet aan mee?
In mijn praktijk wordt het op de computer bijgehouden en per hand op mijn zwangerschapskaart ingevuld.
Nu was ik al twee keer in het ziekenhuis voor een groeiecho en ook nog voor lanoratoriumonderzoek.
Bij de groeiecho's hebben ze de waardes met de hand in een grafiek ingevuld en ze schreven alle gegevens ook met de hand in een mapje, verder kreeg ik een handgeschreven briefje mee voor de verloskundige met de resultaten van het onderzoek....het lijkt daar wel alsof geen computers bestaan...
Tevens was de afspraak dat ik alleen gebeld wordt als laboratoriumresultaten niet goed waren...waarom niet altijd, ze
kunnen het bellen toch ook door omstandigheden vergeten...
Komt vast nog wel als de prille weken voorbij zijn. Bovendien moeten de aanstaande decembermama's nog 2 streepjes piesen, stuk ongeduldquote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:48 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vind het maar een zwak zwangerenclubje voor t eind van t 2011
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |