Kraamzorg is fijn, deze ook weer gewoon hoor. Het volledige aantal uren zal ik wel niet halen (vorige keer 28 uur gekregen)maar een weekje wat hulp en begeleiding in huis vond ik erg prettig. En dat zal met de 2de ook wel zo zijn.
Ik was flink ingeknipt vanwege de vacuumpomp en de hechtingen begonnen toch wat te ontsteken, ik had dat zelf waarschijnlijk niet zo snel door gehad. Nu waren we er snel bij dankzij de controles van de kraamhulp en voldeden sodabadjes. Oftewel de controles voor jezelf zijn ook niet onbelangrijk, zeker niet als je een zware bevalling hebt gehad.
Ik denk dat als ik een week eerder een trombosebeen had gekregen, dus toen de hulp er nog was, dan had zij het wel gelijk doorgehad wat er aan de hand was. Ik had geen idee en heb er nog een halve week mee rond gelopen.
Ook liep de borstvoeding niet soepel, we hadden ervaren hulp die er veel verstand van had en het aardig mee op de rails heeft gekregen.
En gewoon het feit dat ze wat huishoudelijke dingen deed, natuurlijk kan mijn vriend dat ook. Maar die was ook net vader geworden en had ook gebroken nachten, ik was blij dat hij ook wat rust kon nemen daardoor tussendoor.
Sannne ik snap je motivatie, maar vond het in eerste instantie ook even wat raar staan hoor (maar ik was ook even vergeten dat jij het alleen doet, dat je geen vriend of man hebt die je bijstaat. Wat fijn dat je een groot sociaal vangnet hebt van lieve mensen die voor je klaarstaan. Dat is inmens waardevol

).
Maak er gewoon een leuke tijd van met je kraamhulp, ze kan zich altijd wel nuttig maken en anders kan je er nog altijd voor kiezen haar eerder te laten gaan.
Hierin de randstad moet je wel echt rond de 3 maanden kraamzorg aanvragen trouwens.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..