abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94273118
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:28 schreef Halcon het volgende:
Los daarvan: Ghadaffi was voor het buitenland de laatste jaren niet echt een probleem meer.
Dat kan weleens snel veranderen, onderschat die dwaas niet.
pi_94273124
USS Enterprise is niet onderweg naar de Middellandse Zee.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:32:08 #253
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94273125
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:28 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Omdat het volk een stelletje stomme losers is dat te dom is om te schijten (is in Nederland trouwens ook zo, daarom zou je de democratie hier moeten afschaffen), en gewoon hun bek moeten houden.

Doe jij dat niet, dan word je gepopt of gedjoekt.
Jij zou zelf graag in zo'n land leven? Ook er van uitgaande dat de kans aanwezig is dat je zelf niet bij de top hoort. Hoe dan ook doet het me goed dat ik een paar topics terug van je gehoord hebt dat je geen Nederlander bent. Ik ben blij dat wij hier in een vrije democratie leven.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_94273126
Ik ben het eigenlijk deels eens met LinkseFrieseVegetarier.

Ik weet echt niet wat ik hier van moet denken. Maar de kans is heel groot dat er burgerdoden gaan vallen, veroorzaakt door Westerse landen. Was net ook op Al Jazeera. Hoe de Moslimwereld hier op gaat reageren...

Verder weten we ook niet wat het alternatief is voor Khaddafi. Wat gebeurt er na de air strikes en no-fly zone? Ik zie de rebellen die grondgevechten niet winnen. Ik ben heel bang dat er dan weer Westerse soldaten op Libische grond moeten komen en we weer worden uitgekotst.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:32:22 #255
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94273136
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:31 schreef Staal het volgende:

[..]

Jankzak. De meeste mensen volgen deze reeks omdat ze het nieuws willen volgen i.pv. dat geschreeuw van meninkjes en dat is gewoon niet meer te doen. Start je eigen discussie dan.
^O^ ^O^
pi_94273156
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er werd handel met hem gedreven. Er waren echt wel andere (en belangrijkere) voordelen dan alleen het zich gedeisd houden van Ghadaffi.
Que?
Zijn olieproductie was duur en onbetrouwbaar, strookte totaal niet met wat de rest van de wereld deed om de prijs te stabiliseren. Maar het was in ieder geval iets. Daarom geld, want ook minder terrorisme.

Je hebt echt geen idee van wat voor Madman hij was he?
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_94273169
Wat gebeurt er idd als Khadaffi aftreed... En wat gebeurt er ondertussen met Egypte en Jemen ea? Nu 2e plaats in het nieuws door de ramp in Japan maar wie organiseert wat zodra de dictators zijn afgetreden? Het kan 2 kanten uit behalve dat het duidelijk is dat het Libische volk niet zomaar aan zijn lot kan worden over gelaten.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:33:16 #258
62913 Blik
The one and Only!
pi_94273170
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:32 schreef Pharmacist het volgende:

Ik weet echt niet wat ik hier van moet denken. Maar de kans is heel groot dat er burgerdoden gaan vallen, veroorzaakt door Westerse landen. Was net ook op Al Jazeera. Hoe de Moslimwereld hier op gaat reageren...

Verder weten we ook niet wat het alternatief is voor Khaddafi. Wat gebeurt er na de air strikes en no-fly zone? Ik zie de rebellen die grondgevechten niet winnen. Ik ben heel bang dat er dan weer Westerse soldaten op Libische grond moeten komen en we weer worden uitgekotst.
De Arabische Liga is volgens mij toch ook voor ingrijpen van de VN
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:33:27 #259
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_94273176
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat was pappen en nathouden dus.
De man is sws onberekenbaar.
Maar nu stond hij dus op het punt een deel van zijn bevolking af te maken... dat willen we niet als internationale gemeenschap... en dus toch nog redelijk snel hebben we nu gelukkig een andere situatie... dankzij de VN...
Ghadaffi heeft al eerder duizenden mensen van zijn eigen volk afgemaakt, maar toen kon het niemand in het westen wat schelen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:33:33 #260
104871 remlof
Europees federalist
pi_94273182
Eindelijk, beter laat dan nooit. Vive la France *O*

En nu maar hopen dat ze vannacht de troepen van de kolonel die onderweg zijn naar Benghazi aan gort schieten.
pi_94273185
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat was pappen en nathouden dus.
De man is sws onberekenbaar.
Maar nu stond hij dus op het punt een deel van zijn bevolking af te maken... dat willen we niet als internationale gemeenschap... en dus toch nog redelijk snel hebben we nu gelukkig een andere situatie... dankzij de VN...
Dat is het altijd. Je kunt niet elke keer ingrijpen in interne aangelegenheden als iemand een grote mond heeft.

Er ontstaat straks een machtsvacuum en dat staat vrijwel altijd garant voor veel bloed. Er kan ook zomaar een regime aan de macht komen dat wel gevaarlijk is voor de (nabije) omgeving. Dat was Ghadaffi niet meer.
pi_94273186
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:32 schreef Pharmacist het volgende:

De Liga steunt de resolutie..
pi_94273206
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:32 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat kan weleens snel veranderen, onderschat die dwaas niet.
Hij heeft zijn handen nu vol aan zijn eigen, interne aangelegenheden.
pi_94273211
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:32 schreef Ulpianus het volgende:

Je hebt echt geen idee van wat voor Madman hij was he?
Volgens mij issie het nog steeds.
pi_94273213
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:33 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ghadaffi heeft al eerder duizenden mensen van zijn eigen volk afgemaakt, maar toen kon het niemand in het westen wat schelen.
Gelukkig nu wel... dat is verbetering...
I´m back.
pi_94273217
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:23 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Dan blijft de hufter met de grootste stok bovenop in plaats van de mensen die het verdienen.
Soms. Bij ingrijpen zou een onhoudbare situatie in stand kunnen worden gehouden doordat beide kampen nog niet zijn uitgevochten, en waardoor deze zich kunnen herbewapenen/hergroeperen. Wat onvermijdbaar leidt tot een nieuwe oorlog. Als iemand gaat ingrijpen moet het conflict worden afgemaakt, er moet een duidelijke winnaar zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:34:38 #267
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94273236
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik ben niet pro-Ghadaffi, maar wel realistisch genoeg om te zien dat hij de laatste jaren geen probleem meer was en om te zien dat de problemen in Libië waarschijnlijk straks pas echt beginnen.
Maar wat betekend dat praktisch? Dat je toch liever Ghadaffi aan de macht ziet blijven? Of zie je problemen aankomen in een post-Ghadaffi tijdperk maar vind je het begrijpelijk dat de bevolking daar die accepteert om zo op de lange termijn in een beter Libië te leven. Ik neem aan dat je zelf ook snapt dat Ghadaffi of zijn zoons op een gegeven moment uit hun macht gehaald moeten worden om de omstandigheden daar te verbeteren.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_94273245
quote:
Yep. Dat is positief nieuws. Ik hoop dat dat zo blijft en de Arabische bevolking hetzelfde denkt als de Liga.
pi_94273247
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Censuur zou banwaardig moeten zijn.
Het is geen censuur, dit is gewoon niet een discussietopic, maar een nieuwstopic. Er staat dat je gewoon die discussie mag starten, maar dan wel in een eigen topic.
pi_94273257
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:22 schreef Ulpianus het volgende:
Mensen hier hebben geen idee wie Gadhaffi is. Deze man heeft aanslagen geregeld in Berlijn, de IRA en ETA bewapend en is waarschijnlijk verantwoordelijk voor de Lockerbie aanslag.
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:23 schreef Noz het volgende:

[..]

Ik weet hier gewoonweg het fijne niet van maar vraag me idd ook af tot wat deze man in staat is.
De VS bewapent gelukkig geen terroristen, of haalt gewoon Iraans burgervliegtuig uit de lucht.
pi_94273260
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:32 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Jij zou zelf graag in zo'n land leven? Ook er van uitgaande dat de kans aanwezig is dat je zelf niet bij de top hoort. Hoe dan ook doet het me goed dat ik een paar topics terug van je gehoord hebt dat je geen Nederlander bent. Ik ben blij dat wij hier in een vrije democratie leven.
Die top is wel in staat betere beslissingen te maken voor die mensen onder die top. Daar zitten nou eenmaal veel mensen bij die alleen maar korte termijn kunnen denken waardoor ze ook hun eigenbelang ondermijnen als ze zichzelf besturen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:35:31 #272
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94273279
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:33 schreef Blik het volgende:

[..]

#UNSC The Arab League nations involved in the #NoFly implementation are Jordan, UAE and Qatar joining with member states of the UNSC.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_94273282
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:31 schreef Staal het volgende:

[..]

Jankzak. De meeste mensen volgen deze reeks omdat ze het nieuws willen volgen i.pv. dat geschreeuw van meninkjes en dat is gewoon niet meer te doen. Start je eigen discussie dan.
Onzin. Nieuwsdumps worden door de policy juist verboden. Topics moeten discussie bevatten. En blijkbaar valt niemand erover dat er aan de lopende band positieve geluiden worden geuit over de prestaties van de rebellen en de steun die zij internationaal krijgen, maar als je een tegengesteld geluid laat horen valt half Fok! ineens over je heen. En krijg je een DM van een mod om lekker ergens anders heen te gaan met je mening.

Voor dat soort censuur pas ik. Ga maar lekker mooi weer spelen hier. Ik wacht rustig tot de ban volgt die ik blijkbaar ga krijgen.
pi_94273283
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:34 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Yep. Dat is positief nieuws. Ik hoop dat dat zo blijft en de Arabische bevolking hetzelfde denkt als de Liga.
Nu wellicht wel. Er zijn echter ook allerlei groeperingen die zich al klaarmaken voor het aanstaande machtsvacuum. Als deze hype over is, dan zijn Europeanen gewoon weer varkens die geslacht moeten worden.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:36:03 #275
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94273300
Mmm revolutie op Fok! ? Het Libië conflict polariseert. :9
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')