Dat kan weleens snel veranderen, onderschat die dwaas niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:28 schreef Halcon het volgende:
Los daarvan: Ghadaffi was voor het buitenland de laatste jaren niet echt een probleem meer.
Jij zou zelf graag in zo'n land leven? Ook er van uitgaande dat de kans aanwezig is dat je zelf niet bij de top hoort. Hoe dan ook doet het me goed dat ik een paar topics terug van je gehoord hebt dat je geen Nederlander bent. Ik ben blij dat wij hier in een vrije democratie leven.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Omdat het volk een stelletje stomme losers is dat te dom is om te schijten (is in Nederland trouwens ook zo, daarom zou je de democratie hier moeten afschaffen), en gewoon hun bek moeten houden.
Doe jij dat niet, dan word je gepopt of gedjoekt.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:31 schreef Staal het volgende:
[..]
Jankzak. De meeste mensen volgen deze reeks omdat ze het nieuws willen volgen i.pv. dat geschreeuw van meninkjes en dat is gewoon niet meer te doen. Start je eigen discussie dan.
Que?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er werd handel met hem gedreven. Er waren echt wel andere (en belangrijkere) voordelen dan alleen het zich gedeisd houden van Ghadaffi.
De Arabische Liga is volgens mij toch ook voor ingrijpen van de VNquote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:32 schreef Pharmacist het volgende:
Ik ben het eigenlijk deels eens met LinkseFrieseVegetarier.
Ik weet echt niet wat ik hier van moet denken. Maar de kans is heel groot dat er burgerdoden gaan vallen, veroorzaakt door Westerse landen. Was net ook op Al Jazeera. Hoe de Moslimwereld hier op gaat reageren...
Verder weten we ook niet wat het alternatief is voor Khaddafi. Wat gebeurt er na de air strikes en no-fly zone? Ik zie de rebellen die grondgevechten niet winnen. Ik ben heel bang dat er dan weer Westerse soldaten op Libische grond moeten komen en we weer worden uitgekotst.
Ghadaffi heeft al eerder duizenden mensen van zijn eigen volk afgemaakt, maar toen kon het niemand in het westen wat schelen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat was pappen en nathouden dus.
De man is sws onberekenbaar.
Maar nu stond hij dus op het punt een deel van zijn bevolking af te maken... dat willen we niet als internationale gemeenschap... en dus toch nog redelijk snel hebben we nu gelukkig een andere situatie... dankzij de VN...
Dat is het altijd. Je kunt niet elke keer ingrijpen in interne aangelegenheden als iemand een grote mond heeft.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat was pappen en nathouden dus.
De man is sws onberekenbaar.
Maar nu stond hij dus op het punt een deel van zijn bevolking af te maken... dat willen we niet als internationale gemeenschap... en dus toch nog redelijk snel hebben we nu gelukkig een andere situatie... dankzij de VN...
De Liga steunt de resolutie..quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:32 schreef Pharmacist het volgende:
Ik ben het eigenlijk deels eens met LinkseFrieseVegetarier.
Ik weet echt niet wat ik hier van moet denken. Maar de kans is heel groot dat er burgerdoden gaan vallen, veroorzaakt door Westerse landen. Was net ook op Al Jazeera. Hoe de Moslimwereld hier op gaat reageren...
Verder weten we ook niet wat het alternatief is voor Khaddafi. Wat gebeurt er na de air strikes en no-fly zone? Ik zie de rebellen die grondgevechten niet winnen. Ik ben heel bang dat er dan weer Westerse soldaten op Libische grond moeten komen en we weer worden uitgekotst.
Hij heeft zijn handen nu vol aan zijn eigen, interne aangelegenheden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat kan weleens snel veranderen, onderschat die dwaas niet.
Volgens mij issie het nog steeds.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:32 schreef Ulpianus het volgende:
Je hebt echt geen idee van wat voor Madman hij was he?
Gelukkig nu wel... dat is verbetering...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ghadaffi heeft al eerder duizenden mensen van zijn eigen volk afgemaakt, maar toen kon het niemand in het westen wat schelen.
Soms. Bij ingrijpen zou een onhoudbare situatie in stand kunnen worden gehouden doordat beide kampen nog niet zijn uitgevochten, en waardoor deze zich kunnen herbewapenen/hergroeperen. Wat onvermijdbaar leidt tot een nieuwe oorlog. Als iemand gaat ingrijpen moet het conflict worden afgemaakt, er moet een duidelijke winnaar zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:23 schreef Khadgar het volgende:
[..]
Dan blijft de hufter met de grootste stok bovenop in plaats van de mensen die het verdienen.
Maar wat betekend dat praktisch? Dat je toch liever Ghadaffi aan de macht ziet blijven? Of zie je problemen aankomen in een post-Ghadaffi tijdperk maar vind je het begrijpelijk dat de bevolking daar die accepteert om zo op de lange termijn in een beter Libië te leven. Ik neem aan dat je zelf ook snapt dat Ghadaffi of zijn zoons op een gegeven moment uit hun macht gehaald moeten worden om de omstandigheden daar te verbeteren.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ben niet pro-Ghadaffi, maar wel realistisch genoeg om te zien dat hij de laatste jaren geen probleem meer was en om te zien dat de problemen in Libië waarschijnlijk straks pas echt beginnen.
Yep. Dat is positief nieuws. Ik hoop dat dat zo blijft en de Arabische bevolking hetzelfde denkt als de Liga.quote:De Arabische Liga is volgens mij toch ook voor ingrijpen van de VN
Het is geen censuur, dit is gewoon niet een discussietopic, maar een nieuwstopic. Er staat dat je gewoon die discussie mag starten, maar dan wel in een eigen topic.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Censuur zou banwaardig moeten zijn.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:22 schreef Ulpianus het volgende:
Mensen hier hebben geen idee wie Gadhaffi is. Deze man heeft aanslagen geregeld in Berlijn, de IRA en ETA bewapend en is waarschijnlijk verantwoordelijk voor de Lockerbie aanslag.
De VS bewapent gelukkig geen terroristen, of haalt gewoon Iraans burgervliegtuig uit de lucht.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:23 schreef Noz het volgende:
[..]
Ik weet hier gewoonweg het fijne niet van maar vraag me idd ook af tot wat deze man in staat is.
Die top is wel in staat betere beslissingen te maken voor die mensen onder die top. Daar zitten nou eenmaal veel mensen bij die alleen maar korte termijn kunnen denken waardoor ze ook hun eigenbelang ondermijnen als ze zichzelf besturen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:32 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Jij zou zelf graag in zo'n land leven? Ook er van uitgaande dat de kans aanwezig is dat je zelf niet bij de top hoort. Hoe dan ook doet het me goed dat ik een paar topics terug van je gehoord hebt dat je geen Nederlander bent. Ik ben blij dat wij hier in een vrije democratie leven.
#UNSC The Arab League nations involved in the #NoFly implementation are Jordan, UAE and Qatar joining with member states of the UNSC.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:33 schreef Blik het volgende:
[..]
De Arabische Liga is volgens mij toch ook voor ingrijpen van de VN
Onzin. Nieuwsdumps worden door de policy juist verboden. Topics moeten discussie bevatten. En blijkbaar valt niemand erover dat er aan de lopende band positieve geluiden worden geuit over de prestaties van de rebellen en de steun die zij internationaal krijgen, maar als je een tegengesteld geluid laat horen valt half Fok! ineens over je heen. En krijg je een DM van een mod om lekker ergens anders heen te gaan met je mening.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:31 schreef Staal het volgende:
[..]
Jankzak. De meeste mensen volgen deze reeks omdat ze het nieuws willen volgen i.pv. dat geschreeuw van meninkjes en dat is gewoon niet meer te doen. Start je eigen discussie dan.
Nu wellicht wel. Er zijn echter ook allerlei groeperingen die zich al klaarmaken voor het aanstaande machtsvacuum. Als deze hype over is, dan zijn Europeanen gewoon weer varkens die geslacht moeten worden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:34 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Yep. Dat is positief nieuws. Ik hoop dat dat zo blijft en de Arabische bevolking hetzelfde denkt als de Liga.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |