Ik zou gewoon even bellen en vragen naar de stand van zaken. Dat kan nooit kwaad en als je door de brievenselectie heenkomt heb je meteen laten zien dat je graag ervoor wilt gaan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:12 schreef T_Killer het volgende:
Hallo dames en heren werkzoekenden,
Ik heb ongeveer een maand geleden gesolliciteerd, waarna ik enkele dagen later een bevestiging kreeg van mijn sollicitiatie. Hierin werd vermeld dat:
Na 21 februari zal er een brievenselectie plaatsvinden. Na deze selectie
ontvangt u nader bericht van ons.
Echter nog steeds geen bericht gehad. Ik weet niet hoelang zoiets duurt, er zit in dit geval een week vakantie tussen. Het lijkt me wel zo netjes dat, zelfs wanneer ik niet wordt uitgenodigd voor een gesprek, ze me dit wel laten weten (zoals ze in de brief ook vermelden).
NB Ik weet niet of het van belang is, maar het betreft hier een gemeente
Verheug je maar niet te veel...quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:39 schreef Balisto het volgende:
Ik had verrassend genoeg een voicemailberichtje van een uitzendbureau waar ik al een tijdje geen contact mee heb gehad, of ik nog steeds op zoek ben naar werk. Straks maar even terugbellen.
JL... dus! Foei! Ik had het al gezien, maar ik heb ook geen zin om het steeds te doenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:43 schreef bluejean het volgende:
Zou overigens fijn zijn als degene die het topic sluit een nieuw deel opent.![]()
Jawel, jij had de laatste post en dan sluit het topic automatisch. Het is gebruikelijk dat degene die de lapo heeft een nieuwe opent.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:34 schreef JL... het volgende:
Ik heb niks gesloten...ben ertoe nieteens gemachtigd.
WW of bijstand? (bijstand krijg je alleen als je niet met iemand woont die meer dan tweemaal de bijstandsnorm verdient)quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:18 schreef Sjowhan het volgende:
Spannende week. 2 gesprekken gehad, en zover ik begrepen heb zou ik deze week 'uitsluitsel' krijgen.
Ben héél benieuwd.
Ook langs UWV geweest, en de aanvraag tot uitkering is ook ingediend; daar krijg ik ook nog deze week over te horen als het goed is
Je hebt gelijk. Ze hadden callcenterwerk voor me.quote:
Er echt om gevraagd is mij ook nog niet overkomen, maar ik stuur het getuigschrift gewoon standaard mee bij een sollicitatie. Kan alleen maar positief zijnquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
JL... dus! Foei! Ik had het al gezien, maar ik heb ook geen zin om het steeds te doen.
Wordt er nog wel eens gevraagd om een getuigschrift / aanbevelingsbrief van de vorige werkgever trouwens? Ik heb er net één gekregen van m'n vorige werkgever, maar er is me nog nooit naar gevraagd tijdens een sollicitatiegesprek.
Was ik zelf ook al van plan, maar ik wilde eerst even de die-hard solliciteerders hier raadplegenquote:Op woensdag 16 maart 2011 11:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zou gewoon even bellen en vragen naar de stand van zaken. Dat kan nooit kwaad en als je door de brievenselectie heenkomt heb je meteen laten zien dat je graag ervoor wilt gaan.
Klinkt allemaal spannend, Viking. Hoop dat er iets voor je uitrolt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:44 schreef Viking84 het volgende:
Dit wordt voor mij ook een spannende maand: hoor of ik word uitgenodigd voor een tweede gesprek, hoor of ik word uitgenodigd voor een eerste gesprek (en dan volgende wk do gesprek) en ik heb volgende wk een infobijeenkomst over een mogelijk interessante functie. Dus ik hoop dat er deze maand eindelijk eens wat meer duidelijkheid komt over hoe en wat!
Heb het bedrijf dat mij wilde aannemen, maar mij toch niet kon aannemen aangeboden om 3 dagen voor ze te komen werken, met uitzicht op 32 uur - fulltime, als dat wel een optie is. Zij blij, ik blij. Maar of dat doorgaat, hoor ik pas eind april en bij voorkeur ben ik tegen die tijd al aan het werk natuurlijk
.
Ik heb geen keus hèquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:09 schreef bluejean het volgende:
[..]
Klinkt allemaal spannend, Viking. Hoop dat er iets voor je uitrolt.Overigens, fijn om te lezen dat je nog steeds de goede moed erin houdt. Ik probeer wat van je positiviteit over te nemen. Die zwaarmoedigheid brengt me namelijk ook nergens.
Dat scheelt, inderdaad. Ik heb eigenlijk ook geen keus - zit financieel wél aan de grondquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb geen keus hè. Negativiteit brengt je nergens. Bovendien klinkt een negatieve toon ook door in je brieven en tijdens evt gesprekken. Ik heb wel het voordeel dat ik financieel niet aan de grond zit. Normaal gesproken zou ik me nu zorgen moeten gaan maken, maar m'n ouders delen om de paar jaar wat uit aan hun kinderen en nu zit ik er nog wel een tijdje warmpjes bij
.
Dit heb ik ook als starter. Ik zit erover te denken om een baan op wat lager niveau te zoeken voor het minimale inkomen en daarnaast vrijwilligerswerk te doen dat wat meer aansluit op mijn opleiding om zo ervaring op te doen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:40 schreef bluejean het volgende:
[..]
Dat scheelt, inderdaad. Ik heb eigenlijk ook geen keus - zit financieel wél aan de grond- maar ik merk wel dat het moeilijk is de goede spirit erin te houden, omdat het toch wel een aanslag op je zelfvertrouwen is. Ik heb als starter vooral het idee niet interessant genoeg te zijn voor een potentiële werkgever en onder te doen voor andere kandidaten. Aan de ene kant logisch, want hoe je het ook wendt of keert, ik heb nu eenmaal weinig werkervaring. Aan de andere kant een irrationeel angstgevoel, want ik weet dat ik de competenties bezit en dat ik, áls ik eenmaal binnen ben, gewoon goed ben ik wat ik doe.
Vicieuze cirkel. Als je eenmaal een beetje werkervaring hebt, ben je veel zekerder van jezelf, denk ik. Tot die tijd ga ik me toch voornemen iets positiever naar de zaak te kijken en wat liever voor mezelf te zijn. Zoveel mensen die een baan hebben, dan moet het mij ook gewoon lukken. Hop.
Klopt. Ik ben ook geen echte starter meer, want ik heb al 3 maanden op mijn niveau gewerkt. En dat stelt misschien weinig voor, maar ik merk wel dat ik nu veel meer zelfvertrouwen heb dan toen ik voor het eerst moest solliciteren. Ik ben ook minder bescheiden. Ik weet wat ik kan en ben ook gerust bereid de zaken een beetje mooier voor te stellen dan ze zijn (vergelijkbaar met mensen die een paar jaar slechts één dag per week ergens werkten, maar dat niet op hun cv vermeldenquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:40 schreef bluejean het volgende:
[..]
Dat scheelt, inderdaad. Ik heb eigenlijk ook geen keus - zit financieel wél aan de grond- maar ik merk wel dat het moeilijk is de goede spirit erin te houden, omdat het toch wel een aanslag op je zelfvertrouwen is. Ik heb als starter vooral het idee niet interessant genoeg te zijn voor een potentiële werkgever en onder te doen voor andere kandidaten. Aan de ene kant logisch, want hoe je het ook wendt of keert, ik heb nu eenmaal weinig werkervaring. Aan de andere kant een irrationeel angstgevoel, want ik weet dat ik de competenties bezit en dat ik, áls ik eenmaal binnen ben, gewoon goed ben ik wat ik doe.
Vicieuze cirkel. Als je eenmaal een beetje werkervaring hebt, ben je veel zekerder van jezelf, denk ik. Tot die tijd ga ik me toch voornemen iets positiever naar de zaak te kijken en wat liever voor mezelf te zijn. Zoveel mensen die een baan hebben, dan moet het mij ook gewoon lukken. Hop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |