abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94174148
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige delen zijn:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20,
23

De OP vind je hier.

En we gaan weer verderrrr!
pi_94174356
Zou overigens fijn zijn als degene die het topic sluit een nieuw deel opent. :+

@ JL: volgens mij benaderen uitzendbureaus je in deze tijden niet meer zo snel. Houd je ook de vacatures op de websites van desbetreffende uitzendbureaus bij?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:51:42 #3
62913 Blik
The one and Only!
pi_94174831
morgen voorbereiden voor de spannende dag van donderdag. Dan heb ik een halve dag testen, cases en afsluitend interview. Krijg diezelfde te horen of ze me een contract aanbieden of niet :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:12:11 #4
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_94184541
Hallo dames en heren werkzoekenden,

Ik heb ongeveer een maand geleden gesolliciteerd, waarna ik enkele dagen later een bevestiging kreeg van mijn sollicitiatie. Hierin werd vermeld dat:

Na 21 februari zal er een brievenselectie plaatsvinden. Na deze selectie
ontvangt u nader bericht van ons.

Echter nog steeds geen bericht gehad. Ik weet niet hoelang zoiets duurt, er zit in dit geval een week vakantie tussen. Het lijkt me wel zo netjes dat, zelfs wanneer ik niet wordt uitgenodigd voor een gesprek, ze me dit wel laten weten (zoals ze in de brief ook vermelden).

NB Ik weet niet of het van belang is, maar het betreft hier een gemeente
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:18:00 #5
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_94184741
Spannende week. 2 gesprekken gehad, en zover ik begrepen heb zou ik deze week 'uitsluitsel' krijgen.
Ben héél benieuwd.

Ook langs UWV geweest, en de aanvraag tot uitkering is ook ingediend; daar krijg ik ook nog deze week over te horen als het goed is :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:58:22 #6
62913 Blik
The one and Only!
pi_94186028
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:12 schreef T_Killer het volgende:
Hallo dames en heren werkzoekenden,

Ik heb ongeveer een maand geleden gesolliciteerd, waarna ik enkele dagen later een bevestiging kreeg van mijn sollicitiatie. Hierin werd vermeld dat:

Na 21 februari zal er een brievenselectie plaatsvinden. Na deze selectie
ontvangt u nader bericht van ons.

Echter nog steeds geen bericht gehad. Ik weet niet hoelang zoiets duurt, er zit in dit geval een week vakantie tussen. Het lijkt me wel zo netjes dat, zelfs wanneer ik niet wordt uitgenodigd voor een gesprek, ze me dit wel laten weten (zoals ze in de brief ook vermelden).

NB Ik weet niet of het van belang is, maar het betreft hier een gemeente
Ik zou gewoon even bellen en vragen naar de stand van zaken. Dat kan nooit kwaad en als je door de brievenselectie heenkomt heb je meteen laten zien dat je graag ervoor wilt gaan.
pi_94187287
Ik had verrassend genoeg een voicemailberichtje van een uitzendbureau waar ik al een tijdje geen contact mee heb gehad, of ik nog steeds op zoek ben naar werk. Straks maar even terugbellen.
pi_94188060
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 12:39 schreef Balisto het volgende:
Ik had verrassend genoeg een voicemailberichtje van een uitzendbureau waar ik al een tijdje geen contact mee heb gehad, of ik nog steeds op zoek ben naar werk. Straks maar even terugbellen.
Verheug je maar niet te veel...

Ik werd ook onlangs gebeld door een uitzendbureau of ik nog steeds werk zocht. Ik antwoordde dat ik nog steeds op zoek was en of ze nog wat hadden. Helaas zei degene die me belde, ze wilden alleen checken of ik nog steeds iets zocht.
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:25:14 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94188957
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:43 schreef bluejean het volgende:
Zou overigens fijn zijn als degene die het topic sluit een nieuw deel opent. :+
JL... dus! Foei! Ik had het al gezien, maar ik heb ook geen zin om het steeds te doen ;).

Wordt er nog wel eens gevraagd om een getuigschrift / aanbevelingsbrief van de vorige werkgever trouwens? Ik heb er net één gekregen van m'n vorige werkgever, maar er is me nog nooit naar gevraagd tijdens een sollicitatiegesprek.
Niet meer actief op Fok!
pi_94189293
Ik heb niks gesloten...ben ertoe nieteens gemachtigd.
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:35:19 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94189318
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:34 schreef JL... het volgende:
Ik heb niks gesloten...ben ertoe nieteens gemachtigd.
Jawel, jij had de laatste post en dan sluit het topic automatisch. Het is gebruikelijk dat degene die de lapo heeft een nieuwe opent.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:44:11 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94189663
Dit wordt voor mij ook een spannende maand: hoor of ik word uitgenodigd voor een tweede gesprek, hoor of ik word uitgenodigd voor een eerste gesprek (en dan volgende wk do gesprek) en ik heb volgende wk een infobijeenkomst over een mogelijk interessante functie. Dus ik hoop dat er deze maand eindelijk eens wat meer duidelijkheid komt over hoe en wat!

Heb het bedrijf dat mij wilde aannemen, maar mij toch niet kon aannemen aangeboden om 3 dagen voor ze te komen werken, met uitzicht op 32 uur - fulltime, als dat wel een optie is. Zij blij, ik blij ;). Maar of dat doorgaat, hoor ik pas eind april en bij voorkeur ben ik tegen die tijd al aan het werk natuurlijk :).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:46:09 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94189722
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:18 schreef Sjowhan het volgende:
Spannende week. 2 gesprekken gehad, en zover ik begrepen heb zou ik deze week 'uitsluitsel' krijgen.
Ben héél benieuwd.

Ook langs UWV geweest, en de aanvraag tot uitkering is ook ingediend; daar krijg ik ook nog deze week over te horen als het goed is :)
WW of bijstand? (bijstand krijg je alleen als je niet met iemand woont die meer dan tweemaal de bijstandsnorm verdient)
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:01:24 #14
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_94190253
Het bedrijf waar ik werkte is door de lange sneeuwval van vorig jaar bijna failliet gegaan en zodoende heb ik in oktober mijn baan verloren.

Ik deed de kwaliteit/inkoop met beetje calculeren en tekenen erbij en als het bedrijf gewoon doorgegroeid was had ik een erg leuk baantje kunnen krijgen, maar helaas.

Nu ben ik dus (voor het eerst) werkzoekende.
Ik dacht voor het eind van het jaar nieuw werk te vinden maar helaas is dat niet gelukt.

Maar nu heb ik iets leuk ''lopen'' bij een ''grote international'' als kwaliteitsmedewerker.
Volgens de vrouw van het uitzendbureau waren ze erg te spreken over mijn cv
en ben ik uitgenodigd voor een gesprek volgende week dinsdag.

Morgen ga ik ff langs de kapper en heb alle info over het bedrijf gegoogled en ben mij aan het voorbereiden op de vragen die ik eventueel zou kunnen verwachten.

Spannende tijd dus.

Verder wens ik iedereen die zoekt naar een baan succes, want het valt niet mee om iets te vinden wat ook ''passend'' is.
Het is een vak apart dat solliciteren en ''jezelf verkopen''.
To BG or not to BG!
pi_94190633
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:00 schreef JL... het volgende:

[..]

Verheug je maar niet te veel...
Je hebt gelijk. Ze hadden callcenterwerk voor me. }:|
Toen ik zei dat ik dat niet wilde (wat overigens ook duidelijk in mijn profiel op hun site staat), zeiden ze "maar het gaat hier om een functie van helpdeskmedewerker". Ja, en? Dan zit je toch ook in een callcenter? }:|
pi_94190754
Net een brief ontvangen. Strekking: de informatie op onze site klopt niet, er was geen vacature beschikbaar. :{
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:29:26 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_94191385
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

JL... dus! Foei! Ik had het al gezien, maar ik heb ook geen zin om het steeds te doen ;).

Wordt er nog wel eens gevraagd om een getuigschrift / aanbevelingsbrief van de vorige werkgever trouwens? Ik heb er net één gekregen van m'n vorige werkgever, maar er is me nog nooit naar gevraagd tijdens een sollicitatiegesprek.
Er echt om gevraagd is mij ook nog niet overkomen, maar ik stuur het getuigschrift gewoon standaard mee bij een sollicitatie. Kan alleen maar positief zijn
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:32:21 #18
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_94191514
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zou gewoon even bellen en vragen naar de stand van zaken. Dat kan nooit kwaad en als je door de brievenselectie heenkomt heb je meteen laten zien dat je graag ervoor wilt gaan.
Was ik zelf ook al van plan, maar ik wilde eerst even de die-hard solliciteerders hier raadplegen :P
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_94192969
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:44 schreef Viking84 het volgende:
Dit wordt voor mij ook een spannende maand: hoor of ik word uitgenodigd voor een tweede gesprek, hoor of ik word uitgenodigd voor een eerste gesprek (en dan volgende wk do gesprek) en ik heb volgende wk een infobijeenkomst over een mogelijk interessante functie. Dus ik hoop dat er deze maand eindelijk eens wat meer duidelijkheid komt over hoe en wat!

Heb het bedrijf dat mij wilde aannemen, maar mij toch niet kon aannemen aangeboden om 3 dagen voor ze te komen werken, met uitzicht op 32 uur - fulltime, als dat wel een optie is. Zij blij, ik blij ;). Maar of dat doorgaat, hoor ik pas eind april en bij voorkeur ben ik tegen die tijd al aan het werk natuurlijk :).
Klinkt allemaal spannend, Viking. Hoop dat er iets voor je uitrolt. :) Overigens, fijn om te lezen dat je nog steeds de goede moed erin houdt. Ik probeer wat van je positiviteit over te nemen. Die zwaarmoedigheid brengt me namelijk ook nergens. :P
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:21:27 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94193429
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:09 schreef bluejean het volgende:

[..]

Klinkt allemaal spannend, Viking. Hoop dat er iets voor je uitrolt. :) Overigens, fijn om te lezen dat je nog steeds de goede moed erin houdt. Ik probeer wat van je positiviteit over te nemen. Die zwaarmoedigheid brengt me namelijk ook nergens. :P
Ik heb geen keus hè ;). Negativiteit brengt je nergens. Bovendien klinkt een negatieve toon ook door in je brieven en tijdens evt gesprekken. Ik heb wel het voordeel dat ik financieel niet aan de grond zit. Normaal gesproken zou ik me nu zorgen moeten gaan maken, maar m'n ouders delen om de paar jaar wat uit aan hun kinderen en nu zit ik er nog wel een tijdje warmpjes bij :).
Niet meer actief op Fok!
pi_94194196
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb geen keus hè ;). Negativiteit brengt je nergens. Bovendien klinkt een negatieve toon ook door in je brieven en tijdens evt gesprekken. Ik heb wel het voordeel dat ik financieel niet aan de grond zit. Normaal gesproken zou ik me nu zorgen moeten gaan maken, maar m'n ouders delen om de paar jaar wat uit aan hun kinderen en nu zit ik er nog wel een tijdje warmpjes bij :).
Dat scheelt, inderdaad. Ik heb eigenlijk ook geen keus - zit financieel wél aan de grond }:| - maar ik merk wel dat het moeilijk is de goede spirit erin te houden, omdat het toch wel een aanslag op je zelfvertrouwen is. Ik heb als starter vooral het idee niet interessant genoeg te zijn voor een potentiële werkgever en onder te doen voor andere kandidaten. Aan de ene kant logisch, want hoe je het ook wendt of keert, ik heb nu eenmaal weinig werkervaring. Aan de andere kant een irrationeel angstgevoel, want ik weet dat ik de competenties bezit en dat ik, áls ik eenmaal binnen ben, gewoon goed ben ik wat ik doe.

Vicieuze cirkel. Als je eenmaal een beetje werkervaring hebt, ben je veel zekerder van jezelf, denk ik. Tot die tijd ga ik me toch voornemen iets positiever naar de zaak te kijken en wat liever voor mezelf te zijn. Zoveel mensen die een baan hebben, dan moet het mij ook gewoon lukken. Hop. ^O^
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:02:04 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_94195268
Ben net gebeld met terugkoppeling over mijn sollicitatie van afgelopen maandag. Ik had er zelf al geen goed gevoel over en hun gelukkig ook niet. Was gewoon niet mijn ding. Als ik wel naar een tweede ronde zou gaan, dan had ik vriendelijke bedankt :)
pi_94195456
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:40 schreef bluejean het volgende:

[..]

Dat scheelt, inderdaad. Ik heb eigenlijk ook geen keus - zit financieel wél aan de grond }:| - maar ik merk wel dat het moeilijk is de goede spirit erin te houden, omdat het toch wel een aanslag op je zelfvertrouwen is. Ik heb als starter vooral het idee niet interessant genoeg te zijn voor een potentiële werkgever en onder te doen voor andere kandidaten. Aan de ene kant logisch, want hoe je het ook wendt of keert, ik heb nu eenmaal weinig werkervaring. Aan de andere kant een irrationeel angstgevoel, want ik weet dat ik de competenties bezit en dat ik, áls ik eenmaal binnen ben, gewoon goed ben ik wat ik doe.

Vicieuze cirkel. Als je eenmaal een beetje werkervaring hebt, ben je veel zekerder van jezelf, denk ik. Tot die tijd ga ik me toch voornemen iets positiever naar de zaak te kijken en wat liever voor mezelf te zijn. Zoveel mensen die een baan hebben, dan moet het mij ook gewoon lukken. Hop. ^O^
Dit heb ik ook als starter. Ik zit erover te denken om een baan op wat lager niveau te zoeken voor het minimale inkomen en daarnaast vrijwilligerswerk te doen dat wat meer aansluit op mijn opleiding om zo ervaring op te doen.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:21:36 #24
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_94196328
Ik ben op het moment ook werkzoekend en ben gelukkig in een fase beland waarbij ik aan het onderhandelen ben over salaris. Weet voor mezelf niet zo goed wat een redelijk startsalaris zou zijn voor mijn. Sites als intermediair geven daarin ook een vrij grote range.

Is een startsalaris van ¤ 2200 bruto per maand redelijk voor iemand met een Marketing Management studie aan de Erasmus Universiteit?
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:21:53 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94196340
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:40 schreef bluejean het volgende:

[..]

Klopt. Ik ben ook geen echte starter meer, want ik heb al 3 maanden op mijn niveau gewerkt. En dat stelt misschien weinig voor, maar ik merk wel dat ik nu veel meer zelfvertrouwen heb dan toen ik voor het eerst moest solliciteren. Ik ben ook minder bescheiden. Ik weet wat ik kan en ben ook gerust bereid de zaken een beetje mooier voor te stellen dan ze zijn (vergelijkbaar met mensen die een paar jaar slechts één dag per week ergens werkten, maar dat niet op hun cv vermelden :P)

En tuurlijk lukt het jou. Er zijn zoveel domme mensen die de baan hebben die ik wil hebben, dan lukt het mij zeker ook! :P.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')