abonnement Unibet Coolblue
pi_93867090
Wat willekeurige plaatjes











En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

Japan deel 1
Japan deel 2
Japan deel 3
Japan deel 4
Japan deel 5
Japan deel 6
Japan deel 7
Japan deel 8
Japan deel 9
Japan deel 10
Japan deel 11
Japan deel 12
Japan deel 13
Japan deel 14
Japan deel 15
Japan deel 16
Japan deel 17
Japan deel 18

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O*
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*

Japan op TV.



[USA] The Pacific #5 - Schedels en steentjes.

Wie is wanneer in Japan?
Strolie75: 17-7 t/m 9-8
Kabuto_Raiger: 17-7 t/m 16-8
Pheno & _Arual: 9-5 t/m 23-5.
happynjitram: 16-7 t/m 31-8
Melochan: 23-12 t/m 11-1
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:36:29 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_93872630
Ik lees weer mee in dit topic

Eigen reis is geboekt, vertrek op 24 juli. 3 weken, waarvan 1 in Tokyo, een dag of 4/5 in de Alpen en de rest in Kyoto/Osaka. Vandaag transitvisum voor Rusland aangevraagd omdat we met Aeroflot een dagje vertraging op de terugweg inbouwen om in een bliksembezoek Moskou te zien. Verder een internationaal rijbewijs dat in Japan geaccepteerd wordt aangevraagd voor de autohuur. (In Tokyo moet het OV voldoen, in de Alpen willen we auto rijden, daarna Japan Railpass voor de rest).

De hotels in de steden zijn geboekt, in de Alpen zoeken we nu de verborgen juweeltjes en Japanse traditie. In de steden verblijven we eigenlijk in Westerse vestingen (Hilton, Starwood) omdat ik daar veel gratis nachten te besteden heb en van een hoge status geniet. Als hier dus tips voor zijn: Graag! Accent van het bezoek aan de Alpen ligt op bergwandelen, wellicht wat vulkanen beklimmen?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_93877254
Klinkt als een mooie reis, XL!

Heb eindelijk alle foto's van de vorige trip uitgezocht. Zitten nog wel een paar mooie tussen. Zal er vandeweek nog wel een paar posten :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:18:12 #4
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_93885626
Geen deuntjes, wel de aankondigingen, erg leuk om terug te horen:
http://www.rickbenedict.com/jams/?p=701
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 10 maart 2011 @ 17:46:07 #5
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_93914636
Heeft iemand nog meer Yamanote Line ringtonedeuntjes voor iPhone? :D
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:12:29 #8
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_93945484
Neeeeeee!!!! Niet Sendai!!!! Mijn home town, wat doe je!!!! :'( :'( :'(
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:23:05 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_93945711
Heb je nog contact met de mensen daar Doodkapje?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:30:32 #10
17979 MissMSX
Knightmare
pi_93945876
http://www.bbc.co.uk/news/ :{

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12710020 :{ :{

[ Bericht 48% gewijzigd door MissMSX op 11-03-2011 09:38:10 ]
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:42:22 #11
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_93946121
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:23 schreef speknek het volgende:
Heb je nog contact met de mensen daar Doodkapje?
Mja,... moeder van een vriendin van mij woont in Ishinomaki. Zij en haar vriend zijn verhuisd naar Morioka, dus ik hoop dat ze okee zijn. Voor de rest al mijn collega's in Sendai, maar die wonen meer dan 5km van de kust van Sendai vandaan... Kutzooi...

Heb maar ook ff de professor gemaild...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_93946334
Godjezus ik heb zoveel kennissen in S'dai wonen, krijg ze niet te pakken :{

Edit: Doodkapje ook zie ik. Sterkte, hoop dat alles goed is met je kennissen.

Eergisteren is er een klasgenoot vertrokken om een jaar te gaan studeren vlakbij Sendai. Hij zou eerst naar Sendai gaan omdat hij z'n kamer nog niet in kan tot maandag. Het laatste dat ik las op FB is dat hij in S'dai is aangekomen, hoop zo dat alles goed is.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:58:15 #13
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_93946517
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:51 schreef Melochan het volgende:
Godjezus ik heb zoveel kennissen in S'dai wonen, krijg ze niet te pakken :{

Edit: Doodkapje ook zie ik. Sterkte, hoop dat alles goed is met je kennissen.

Eergisteren is er een klasgenoot vertrokken om een jaar te gaan studeren vlakbij Sendai. Hij zou eerst naar Sendai gaan omdat hij z'n kamer nog niet in kan tot maandag. Het laatste dat ik las op FB is dat hij in S'dai is aangekomen, hoop zo dat alles goed is.
Jij ook sterkte!

Pfoeh,... wel kut om te zien dat die plekken waar je bent geweest (Sendai Airport een paar keer) zo getroffen worden...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  vrijdag 11 maart 2011 @ 10:53:21 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_93948184
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:42 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Mja,... moeder van een vriendin van mij woont in Ishinomaki. Zij en haar vriend zijn verhuisd naar Morioka, dus ik hoop dat ze okee zijn. Voor de rest al mijn collega's in Sendai, maar die wonen meer dan 5km van de kust van Sendai vandaan... Kutzooi...

Heb maar ook ff de professor gemaild...
Zat jij op Tohoku university? Daar waren net twee Nederlanders van op Radio 1, een universiteitsgebouw was gescheurd, maar voor zover die konden zien was er alleen nog materiele schade.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 10:54:20 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_93948226
Firefox can't find the server at www.tohoku.ac.jp.

Ja de stroom ligt er ook overal uit.

Zou Binsentu hier nog wel eens komen? Die zal wel wat geprikkelde luchtwegen hebben in Chiba :P.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_93948695
Ik denk dat er van Miyakojima weinig meer overblijft. :{
Wat ben ik blij dat ik nog hier zit..
pi_93949086
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 10:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Zat jij op Tohoku university? Daar waren net twee Nederlanders van op Radio 1, een universiteitsgebouw was gescheurd, maar voor zover die konden zien was er alleen nog materiele schade.
Daar gaat die klasgenoot van mij ook heen, blij dat niet de complete universiteit is weggevaagd. Andere klasgenoot zit in Osaka en zelfs daar konden ze schokken flink voelen. Best bizar.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 17:06:16 #18
17979 MissMSX
Knightmare
pi_93964067
Weet iemand waarom veel van de officials (MP o.a.) in zo'n blauwe outfit lopen?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_93964760
Zit je op je werk, beginnen mensen te vragen of ik ook in Sendai ben geweest...Ja hoezo. Kijk ook eens geen nieuws op het werk...
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_93965393
ff een crosspostje:

quote:
Fon Community Gives Free WiFi Access at 500,000 hotspots in Japan to Help People Connect after Tsunami
By FON | Published March 11, 2011
Our hearts go out to all the people affected by the huge earthquake and tsunami that hit Japan today. To help people reach their family and friends while many mobile phone networks are not working, we are offering free WiFi access to everyone at 500,000 Fon hotspots across Japan for the next 5 days.
To get free access at Fon Spots (FON_FREE_INTERNET), simply enter your desired url in the browser. No need to log in.
If you are Fon community member (Fonero) in Japan we hope youll lend a hand by keeping your Fon Spot activated.
We are also thankful and happy to report that we have been in contact the Fon team in Japan and everyone is safe. We wish a speedy recovery to all.
http://ow.ly/4cx3W

  zaterdag 12 maart 2011 @ 10:32:18 #21
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_93995338
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Zat jij op Tohoku university? Daar waren net twee Nederlanders van op Radio 1, een universiteitsgebouw was gescheurd, maar voor zover die konden zien was er alleen nog materiele schade.
Yep,... ik zat op de campus waar ook het ziekehuis zit en de biomedische onderzoeks faciliteiten. Heb inmiddels een mail gehad van een collega. De mensen zijn okee, maar alles op het lab is verwoest.

Een vriendin van mij uit Morioka heeft teruggemaild dat zij okee is, maar ze kan haar ouders in Ishinomaki niet bereiken :N
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  zaterdag 12 maart 2011 @ 10:33:32 #22
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_93995361
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 11:18 schreef Melochan het volgende:

[..]

Daar gaat die klasgenoot van mij ook heen, blij dat niet de complete universiteit is weggevaagd. Andere klasgenoot zit in Osaka en zelfs daar konden ze schokken flink voelen. Best bizar.
Hmmm... ik weet niet hoeveel je klasgenoot eraan zal hebben om daar nu heen te gaan. Het dagelijks leven ligt op z'n gat, dus veel kan ie ook niet doen kwa werk...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_94000583
Kennis van me in Tokyo is OK.
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 10:32 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Yep,... ik zat op de campus waar ook het ziekehuis zit en de biomedische onderzoeks faciliteiten. Heb inmiddels een mail gehad van een collega. De mensen zijn okee, maar alles op het lab is verwoest.

Een vriendin van mij uit Morioka heeft teruggemaild dat zij okee is, maar ze kan haar ouders in Ishinomaki niet bereiken :N
Brrrrrrr, vreselijk zenuwslopend zoiets :{
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:34:40 #24
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_94002468
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:34 schreef MissMSX het volgende:
Kennis van me in Tokyo is OK.

[..]

Brrrrrrr, vreselijk zenuwslopend zoiets :{
Mja,... Ishinomaki ligt vlakbij Nobiru... waar die trein is vermist. :{
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  zondag 13 maart 2011 @ 10:17:33 #25
17979 MissMSX
Knightmare
pi_94036957
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:34 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Mja,... Ishinomaki ligt vlakbij Nobiru... waar die trein is vermist. :{
Ondertussen al meer nieuws? :{
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_94037188
Wat ik begrijp is dat er veel mensen daar wel willen bellen, maar het niet kan. Net iemand op NHK: ze staat bij de lijst van vermiste personen, maar er kan niet gecommuniceerd worden naar haar familie om ze gerust te stellen. Ik mag aannemen dat dat door NHK nu gedaan is, maar communciatie in het gebied is dus *** met peren.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 13 maart 2011 @ 11:53:43 #27
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_94039245
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:17 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ondertussen al meer nieuws? :{
Nope :{ Wat Pheno zegt... communicatie is gewoon bagger... en ze kan daar ook niet zomaar naartoe om te zoeken... Wat een ondenkbaar nare situatie voor die lui daar zeg :N
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_94045512
Ben van plan om in april naar Japan te gaan. Gaat dat nog door? Of moet ik andere plannen maken.

Het gaat niet zo zeer of ik nog daar naar toe kan gaan of niet. Maar of er dan nog wel lol valt te bevelen als ik een rondreis door Japan maak.
  zondag 13 maart 2011 @ 14:35:02 #29
8369 speknek
Another day another slay
pi_94045600
Ik denk dat je in de Tokyo regio en alles zuidelijk daarvan nog prima vakantie kunt vieren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 13 maart 2011 @ 14:36:04 #30
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_94045641
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:32 schreef dieselnoi het volgende:
Ben van plan om in april naar Japan te gaan. Gaat dat nog door? Of moet ik andere plannen maken.

Het gaat niet zo zeer of ik nog daar naar toe kan gaan of niet. Maar of er dan nog wel lol valt te bevelen als ik een rondreis door Japan maak.
Jawel hoor... Tokyo stad zelf is denk ik niet overspoeld... genoeg bezienswaardigheden in het binnenland. Kyoto is ook onaangetast en daar heb je ook nog genoeg te zien. Plus het hele westen is goed te doen.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_94047348
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 10:33 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Hmmm... ik weet niet hoeveel je klasgenoot eraan zal hebben om daar nu heen te gaan. Het dagelijks leven ligt op z'n gat, dus veel kan ie ook niet doen kwa werk...
Hij was er al voor de ramp. Gelukkig is hij inmiddels terecht, vanaf maandag zou hij beginnen. Hoe nu verder enzo weet ik niet. En hij ook niet for that matter.
  zondag 13 maart 2011 @ 15:25:48 #32
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_94047829
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:13 schreef Melochan het volgende:

[..]

Hij was er al voor de ramp. Gelukkig is hij inmiddels terecht, vanaf maandag zou hij beginnen. Hoe nu verder enzo weet ik niet. En hij ook niet for that matter.
Hij kan beter terug naar huis gaan... Exodus uit Sendai en het duurt wel even, voordat alles weer operationeel is...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_94054895
Ja ach makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Hij kan niet bellen, en overnacht these days in een sporthal. Dat is het laatste wat we hebben gehoord. Vind het zo triest, hij zat er nog geen week toen het gebeurde.
pi_94209625
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:58 schreef Melochan het volgende:
Ja ach makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Hij kan niet bellen, en overnacht these days in een sporthal. Dat is het laatste wat we hebben gehoord. Vind het zo triest, hij zat er nog geen week toen het gebeurde.
Dat is wel echt een gevalletje slechte timing ja :{

Doodkapje? Al nieuws? :*
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_94210069
De laatste Nederlander (een vrouw) was toch levend gevonden begreep ik uit het nieuws?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:16:37 #36
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94212293
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 20:38 schreef Pheno het volgende:
De laatste Nederlander (een vrouw) was toch levend gevonden begreep ik uit het nieuws?
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 00:25 schreef blessed19 het volgende:
Zojuist vernomen dat ze gevonden is. :)
Die :D?
AFC AJAX
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:41:27 #37
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_94234278
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:31 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dat is wel echt een gevalletje slechte timing ja :{

Doodkapje? Al nieuws? :*
Yep, inmiddels een mail gehad van een collega in Sendai met foto's van het lab. Het gebouw staat gewoon nog, maar alle apparatuur is naar beneden gevallen. De professor heeft me ook nog gemaild dat ze okee waren en eindelijk weer electriciteit hebben. Gas en water werkt nog niet.

Een vriendin heeft sinds vrijdag/zaterdag niet teruggemaild, maar die is denk ik naarstig op zoek naar haar ouders. Heb haar vandaag weer even gemaild, dus da's even afwachten.

En een vriend in Morioka, de laatste waar ik nog niks van had gehoord, heeft inmiddels ook gemaild dat hij okee is. Pas gisteren kon hij zijn ouders in Sendai bereiken.

Wel heavy als je zo lang in onzekerheid moet leven :{

Tnx :*
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_94234384
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:16 schreef msnk het volgende:

[..]

[..]

Die :D?
Zou zo maar kunnen. Er was nog een Nederlander vermist, dus ja denk ik?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_94237548
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:41 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Yep, inmiddels een mail gehad van een collega in Sendai met foto's van het lab. Het gebouw staat gewoon nog, maar alle apparatuur is naar beneden gevallen. De professor heeft me ook nog gemaild dat ze okee waren en eindelijk weer electriciteit hebben. Gas en water werkt nog niet.

Een vriendin heeft sinds vrijdag/zaterdag niet teruggemaild, maar die is denk ik naarstig op zoek naar haar ouders. Heb haar vandaag weer even gemaild, dus da's even afwachten.

En een vriend in Morioka, de laatste waar ik nog niks van had gehoord, heeft inmiddels ook gemaild dat hij okee is. Pas gisteren kon hij zijn ouders in Sendai bereiken.

Wel heavy als je zo lang in onzekerheid moet leven :{

Tnx :*
Zeker heavy ja. Fijn dat je iig nog iets van goed nieuws hebt gehad :*
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:32:25 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_94238410
'Mijn' oud-professor had er alle vertrouwen in dat het goed zou komen, want de minister president kwam van zijn universiteit :D :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:35:00 #41
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_94238511
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:32 schreef speknek het volgende:
'Mijn' oud-professor had er alle vertrouwen in dat het goed zou komen, want de minister president kwam van zijn universiteit :D :').
Whehehe... helaas verschillen de meningen van TEPCO en MP Kan dat daar geen pijl over te trekken valt.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_94294504
De Japanners op mijn twitter beweren dat JR-line mostly rijdt, dat er geen straling is in Tokyo en dat ik gerust kan komen. Rumors zijn erger dan de werkelijkheid, zeggen ze. (Maar goed, ze denken daar ook dat hun koningshuis zo die-hard sterk was in WOII :P )
pi_95823204
Eindelijk mail ontvangen met info over watvoor mogelijkheden ik heb qua accommodatie. Géén.

Het plan was een summerschool te doen van 4 á 6 weken en dan nog week of 2 wat steden aandoen. De school is in Tokyo (shinjuku, in de buurt van shinokubo) en het zou eerst wellicht mogelijk zijn om op de zelfde plaats als de school acco te kunnen krijgen, maar helaas. Nu ben ik dus op zoek naar een accommodatie, ze hebben me sakura house en wat andere doorgelinkt (DK-house, fujimidai, dikke afstand tbh), maar tot nu toe lukt het niet om een kamer te vinden met eigen wc+douche of überhaupt duidelijk 'douche beschikbaar'.

Ik realiseer me dat het badgebeuren in Japan nogal wat anders gaat, maar ik verwachtte dat de opties om te kunnen douchen enzo wat meer prevalenter zouden zijn. Zit ik gewoon verkeerd te kijken of? Verder ook laundries/wasserette ben ik naar op zoek, zodat ik straks niet een week lang met vieze doorweekte kleren rondloop zoekend naar een plek ze te kunnen wassen.
pi_95825479
Sakura House is wel fijn. Ook al heb je huisgenoten (die werken, dus er nooit zijn), je hebt een badkamer die je deelt, en bij ons stond buiten een wasmachine die op muntjes werkte.
Als je teveel geld hebt (en nu hebben ze ook help-japan-aanbiedingen) kun je ook Sakura Hotel doen, en dan een eenpersoonskamer. Met eigen badkamer, anderhalfpersoonsbed, tv en internetz.
pi_95833597
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:30 schreef Sushimonster het volgende:
Sakura House is wel fijn. Ook al heb je huisgenoten (die werken, dus er nooit zijn), je hebt een badkamer die je deelt, en bij ons stond buiten een wasmachine die op muntjes werkte.
Als je teveel geld hebt (en nu hebben ze ook help-japan-aanbiedingen) kun je ook Sakura Hotel doen, en dan een eenpersoonskamer. Met eigen badkamer, anderhalfpersoonsbed, tv en internetz.
Voor me idee was het verschil shared room / nonshared niet zo megaveel? Ik moet dus in ieder geval beter gaan kijken, aangezien je zegt dat er eigen badkamer enzo zou bij zitten.
pi_95857520
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 23:28 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Voor me idee was het verschil shared room / nonshared niet zo megaveel? Ik moet dus in ieder geval beter gaan kijken, aangezien je zegt dat er eigen badkamer enzo zou bij zitten.
Standard Single Room heeft idd gewoon badkamer. Zo'n typische Japanse alles-plastic-unit, met zo'n diep zitbad. (Wat overigens veel lekkerder baddert dan zo'n westers semi-ligbad.) Als je geluk hebt ook nog een plee met kontwasfunctie. (Oh joy, Japan!)
  vrijdag 22 april 2011 @ 19:54:05 #47
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_95861713
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 18:00 schreef Sushimonster het volgende:

[..]

Standard Single Room heeft idd gewoon badkamer. Zo'n typische Japanse alles-plastic-unit, met zo'n diep zitbad. (Wat overigens veel lekkerder baddert dan zo'n westers semi-ligbad.) Als je geluk hebt ook nog een plee met kontwasfunctie. (Oh joy, Japan!)
oh god die toiletten idd _O-
quite an interesting feeling :+
  vrijdag 22 april 2011 @ 19:55:26 #48
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_95861797
Het is toch zo'n verdomde tegenvaller om na een tijd Japan weer thuis te komen en je eigen reet te moeten afvegen na op een koude bril te hebben gezeten. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_95915136
Iemand bekend met Naha (Okinawa) Airport?
Door wat schemawijzigingen heb ik maar 1 uur en 5 minuten de tijd om mijn koffers op te pikken, opnieuw in te checken, door security en te boarden..
Is dat te doen?
  zondag 24 april 2011 @ 16:06:03 #50
343044 albymangels
cafe & cognac
pi_95920817
Ik was snel klaar in Naha, is niet druk of groot, dunno of 1 uur genoeg is.

Okinawa is allejezus goedkoop trouwens, 10 dollar per nacht betaald in coole tent, minder dan 100 euro voor de vlucht van en naar fukuoka (skymark airlines, aanrader), uit eten is er ook erg goedkoop. Had op een gegeven moment voor mezelf een vis besteld, kreeg een dude aan tafel die 'm helemaal voor me ging bakken en met zoutvaatjes ging jongleren, salade en thee en nog wat dingen erbij, vis zelf smaakte onwijs lekker. Prijs: 8 euro ofzo. Kerama atoll is ook erg mooi. Ik wil terug naar dat eiland.

Heb zelf 2 maanden overal rondgetoerd. Ook een aanrader is yakushima, en zelf ben ik nog naar de ruimtevaartbasis op tanegashima geweest (was de eerste buitenlander in mijn hotel blijkbaar), maar dat moet je op zich wel interesseren. Op tanegashima zijn ook de beste surfstranden in japan.

Als je in Tokyo bent zou ik eens naar Enoshima gaan (eerst naar shonan-shinjuku lijn naar ofuna, dan met vette monorail of oud boemeltreintje naar de kust). Cool strand met kalme zee en veel jonge mensen, gaaf eiland (met brug om er te komen) om op rond te kijken en wat te eten.
pi_95923762
Bedankt voor de tips, maar ik ben alleen op Okinawa om het vliegtuig naar Miyakojima te pakken. ;)

Ik lees net dat de check-in een kwartier voor vertrek pas sluit, dus met een beetje geluk ga ik het wel halen.
  zondag 1 mei 2011 @ 01:14:06 #52
69211 koffiegast
langzinnig
pi_96195506
Weer een stomme vraag waar ik graag op een antwoordje wil zodat ik eindelijk mijn ouders de mond kan snoeren die zich hierover zorgen maken:

Voor een toeristenvisum, die hoef ik niet speciaal aan te vragen, maar verkrijg ik op het moment van aankomst aldaar? Of moet ik het toch "aanvragen" en zelf persoonlijk bij de ambassade hier ophalen?

Ik vind enkel info dat ik geen visumplicht heb zolang ik er maximaal 90 dagen verblijf, maar eigenlijk niet zo goed over of ik het daar krijg of niet. Enkel dat ik een geldig paspoort moet hebben op de dag van vertrek, maar dat is logisch.
  zondag 1 mei 2011 @ 01:37:37 #53
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96196129
Ja, je krijgt er een ter plaatse nadat ze een foto van je hebben gemaakt en je vingerafdruk hebben genomen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 1 mei 2011 @ 12:58:43 #54
69211 koffiegast
langzinnig
pi_96203068
Oke hartstikke bedankt
pi_96374914
JR Railpass besteld, nog maar twee weken *O*
  donderdag 5 mei 2011 @ 06:36:57 #56
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_96375347
wah leuk hoor
ik ga zelf pas weerin 2012 helaas :'(
pi_97206077
Wat is het hier rustig?.. :@

Momenteel zit ik Matsumoto, niet echt een aanrader. Maar morgen ga ik wat plaatsen niet ver hier vandaan bekijken. Overmorgen ga ik naar Kyoto, iemand zin om met me daar te bieren w/ ?


Wel mooi kasteel in Matsumoto..
pi_97210855
O ja, dit topic bestond ook nog. :)

Ik zou graag ook naar Kyoto gaan, maar dat wordt helaas niet voor eind juli. ;)

Dan ga ik voor het eerst naar Japan, maar met concreet plannen maken schiet het nog niet echt op.

Onder andere zit ik eraan te denken om ergens een wandeling te gaan maken in de bergen. Maar vanwege de astronomische verzendkosten van Amazon.jp kan ik niet zomaar van te voren een goede wandelkaart in handen krijgen, en het liefst zou ik ook wat flexibel willen zijn vanwege het weer.

Nou vraag ik me dus af: zit alles in de zomer vol en moet je echt van te voren reserveren, of kun je ook een beetje flexibel 'op de bonnefooi' reizen?

O ja, ook al heb ik geen specifiek budget, ik wil het graag niet te duur maken. Dus liever een seishun-18-treinkaartje dan een Rail Pass. En in principe slapen in hostels etc. Of misschien ook wel een tentje meenemen, als dat echt het handigste is. Weet ik nog niet precies.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2011 18:32:59 ]
pi_97211610
Dat soort info kan ik ook wel gebruiken

Ik heb summerschool rond, vliegticket vandaag/morgen bestellen (was eerst nog uitgoochelen of andere meeginge..), en een slaapplaats moet ik nog vinden, maar ik heb het naïeve vermoeden dat dat geen groot probleem hoeft te worden.

Ik ga overigens ~6 weken, omstreeds 28 juni heen, ~12 augustus terug. Mijn summerschool houdt eind juli op, en in de laatste 12 dagen heb ik nog niet iets concreets. Ik overweeg met de shinkansen naar Hiroshima/Kyoto/Osaka te gaan, maar zoals Igen er ook mee zit: kun je wel op je dooie akkertje ergens naartoe en hopen dat er plaats is?
  maandag 23 mei 2011 @ 18:49:43 #60
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97211844
Vandaag mijn reis naar Japan gecancelled. Vanwege radio actieve risico's in centrales en eten. Zelf zou ik wel gegaan zijn, mijn vriendin wil niet. Nu wordt het Beijing and Hong Kong
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_97212234
1 aug - 1 feb, wie wilt meeten is van harte welkom :) Kansai area trouwens :)

XL, zouden jullie naar de Fukushima-regio gaan dan? Heb van mensen in Japan gehoord dat er nu bijna niks meer van de ramp te merken is in iig Tokyo en Osaka. Maar desalniettemin viele spass in Beijing en HK!
  maandag 23 mei 2011 @ 19:03:48 #62
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97212499
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:58 schreef Melochan het volgende:
1 aug - 1 feb, wie wilt meeten is van harte welkom :) Kansai area trouwens :)

XL, zouden jullie naar de Fukushima-regio gaan dan? Heb van mensen in Japan gehoord dat er nu bijna niks meer van de ramp te merken is in iig Tokyo en Osaka. Maar desalniettemin viele spass in Beijing en HK!
Sendai zat in de oorspronkelijke route, maar het was eenvoudig om dat nog om te fietsen naar langer westkust of zuiden. Mijn vriendin wil ook niet meer naar Kensai. Eigenlijk alleen Okinawa kan nog :D

De angst voor de reactor is niet groot, maar omdat we geen Japans spreken/lezen vindt ze het eten een te groot risico. Ik vertrouw daarin meer op de Japanse overheid. Ik verheugde me enorm op de reis... maar het is uitstel, geen afstel.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 23 mei 2011 @ 19:44:37 #63
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97214708
Ik had verdomme bijna gratis naar Japan kunnen gaan over drie weken, maar het ging op de valreep niet door. :'(

En zelf een reis bekostigen zit er op dit moment even niet in, nog maar even geduld hebben voor mijn terugkeer dan. Eind juli het Hyper Japan event in Londen als zoethoudertje. :P

Wat ga je een halfjaar in Japan doen Melochan? Studie? :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 23 mei 2011 @ 19:47:40 #64
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97214923
Voor de liefhebbers is het komend weekend ook Japan dag in Duesseldorf
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_97217051
Nope Japan tag is verplaatst naar 15 oktober dus als je van plan was dit weekend te gaan zou ik dat niet doen.. http://www.japantag-duesseldorf-nrw.de/

de "japan week" gaat nog wel door.
pi_97244623
Hmm...blijkbaar erg druk in Kyoto, bijna alles was vol! Nu een kamer geboekt voor een nacht voor 6300 yen, niet echt mijn budget. Hopen dat er nog ergens een plaatsje vrijkomt... :@
pi_97279609
Nu weet ik wat jullie met de vending machines bedoelen..Life savers zijn het.
Ben nu op Miyako island en zelfs in de middle of nowhere staat zo`n ding. _O_

Het is hier echt machtig mooi. De mensen zijn superaardig en nauwelijks toerisen te bekennen.
Het is volgens mij ook redelijk bijzonder dat hier Europeanen komen, want ik moet regelmatig op de foto.
Dit zijn pas de eerste 3 dagen van mijn reis, nog 17 te gaan.

Als jullie me willen volgen, kan je hier terecht: http://twitter.com/michelinjapan.
Ik vlieg straks naar Hiroshima. Hopelijk heb ik dan ook wat beter internet, zodat ik foto`s kan uploaden.
  woensdag 25 mei 2011 @ 06:53:20 #68
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_97281854
Weet iemand of KLM standaard elke jaar met wereldweken de prijzen omlaag gooit naar rond de 550? Was vorig jaar wel zo, als ik nu kijk liggen prijzen nog rond de 770, dat was dacht ik redelijk standaard bij KLM? Wereldweken pas in september dacht ik, maar ben nu al nieuwsgierig :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_97281975
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:20 schreef loonytik het volgende:
Nope Japan tag is verplaatst naar 15 oktober dus als je van plan was dit weekend te gaan zou ik dat niet doen.. http://www.japantag-duesseldorf-nrw.de/

de "japan week" gaat nog wel door.
En wanneer is die?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_97282547
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 06:53 schreef matthijst het volgende:
Weet iemand of KLM standaard elke jaar met wereldweken de prijzen omlaag gooit naar rond de 550? Was vorig jaar wel zo, als ik nu kijk liggen prijzen nog rond de 770, dat was dacht ik redelijk standaard bij KLM? Wereldweken pas in september dacht ik, maar ben nu al nieuwsgierig :)
Ah, wij zijn dus niet de enigen die daarop wachten :D

Twee jaar geleden kochten we tickets tijdens de wereldweken in september en dat kostte ons inderdaad 550 euro p.p.

Vorig jaar was de 'going rate' ook rond de 750 euro en toen we tijdens de wereldweken boekten, betaalden we rond de 630 euro.

Dit jaar zitten de prijzen inderdaad rond de 770 euro, maar gezien het feit dat KLM al tijden loopt te roepen dat het slecht gaat verwacht ik dat tijdens de wereldweken de prijzen niet spectaculair zullen zakken. Ben al blij als we rond de 700 euro uitkomen. Wij gaan overigens rond 28 december.

[ Bericht 0% gewijzigd door IntensiveGary op 25-05-2011 09:32:38 ]
pi_97283420
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:44 schreef Jabberwocky het volgende:

[knip]

Wat ga je een halfjaar in Japan doen Melochan? Studie? :)
Jep! Ik ga me volledig storten op de taal, heb er zin in :)
pi_97283502
Oh en misschien wel interessant voor hier :)

Japanmarkt in Leiden, aanstaande zondag 29 mei 2011

quote:
Plaats en tijd: Leiden, Rapenburg, 12.00 - 17.00 uur.

Het SieboldHuis organiseert weer de jaarlijkse Japanmarkt. Op deze dag wordt het bezoek van de Japanse keizer aan het Rapenburg op 25 mei 2000 op feestelijke wijze herdacht. Het Rapenburg wordt gevuld met kraampjes die alle facetten van de Japanse cultuur aanbieden: van sushi tot kimono’s en van Japanse keramiek tot bonsai-boompjes.
Dit jaar staat het SieboldHuis in het teken van de jongerencultuur, wat ook zal terug komen bij de Japanmarkt. De markt wordt naast de traditionele aspecten van de Japanse cultuur aangevuld met stands van anime-conventies en kraampjes met lolita-kleding. Zelfs manga-stripboeken zijn dit jaar te vinden op de Japanmarkt.

Info: http://www.sieboldhuis.org
pi_97283805
Grmbl...drukte op 'quote' ipv 'edit'. Sorry :+
pi_97292117
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 07:24 schreef Pheno het volgende:

[..]

En wanneer is die?
afgelopen maandag tot en met deze vrijdag. Lang niet zo boeiend als japan tag zelf geloof ik. Al weet ik mijn god niet wat er alles in "japan week" gebeurt :P

@Melochan
Hey leuk! die wist ik nog niet even kijken of ik daar heen ga :+ zullen wss helaas geen Japans talige manga zijn denk ik zo :P
pi_97293182
voorlopig geen japan voor mij, wegens chronisch geldgebrek..
dan maar dit topic lezen, is bijna hetzelfde. :(
pi_97317168
Even een vraagje. Wat is de beste manier om vanuit Japan naar Nederland terug te bellen? Een telefoonkaart kopen daar?
  woensdag 25 mei 2011 @ 23:28:20 #77
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97320275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 22:31 schreef Gsus86 het volgende:
Even een vraagje. Wat is de beste manier om vanuit Japan naar Nederland terug te bellen? Een telefoonkaart kopen daar?
Ik heb het gewoon met mijn eigen telefoon gedaan, al moet hij een bepaald signaal (vraag me niet welke) ondersteunen, maar met nieuwere telefoons zit dat allemaal wel goed.
Als je een beetje een ok abonnement hebt moet dat wel lukken, of een goedkoop sim kaartje kopen daar.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97325360
Skype op je laptop installeren en tegoed inkopen. Bel je ineens voor 25 cent (naar mensen op hun mobiel!) in plaats van 3 euro per minuut.
pi_97417078
Vandaag naar Miyajima geweest.
Het was regenachtig en in het begin baalde ik flink, maar Mt Misen was erg sfeervol met die laaghangende bewolking.
Voordeel was ook nog eens dat er geen hond te bekennen was op de top. Heb er een half uur alleen gestaan!

Morgen naar Tokyo. Als ik de berichten mag geloven trekt er di weekend een tyfoon over Japan, dus het zal nog wel even regenachtig blijven.
pi_97419826
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:07 schreef Luck het volgende:
Vandaag naar Miyajima geweest.
Het was regenachtig en in het begin baalde ik flink, maar Mt Misen was erg sfeervol met die laaghangende bewolking.
Voordeel was ook nog eens dat er geen hond te bekennen was op de top. Heb er een half uur alleen gestaan!

Morgen naar Tokyo. Als ik de berichten mag geloven trekt er di weekend een tyfoon over Japan, dus het zal nog wel even regenachtig blijven.
Miyajima wil ik morgen heen als het weer beetje redelijk is, was het de moeite waard? :)

Wel jammer, idd. Het blijft regenachtig tot maandag ongeveer, dinsdag op sommige plaatsen mooi weer.

Vandaag in Hiroshima de atomic bomb museum bezocht met dit weer, dat was erg indrukwekkend!

pi_97427148
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:42 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Miyajima wil ik morgen heen als het weer beetje redelijk is, was het de moeite waard? :)

Wel jammer, idd. Het blijft regenachtig tot maandag ongeveer, dinsdag op sommige plaatsen mooi weer.

Vandaag in Hiroshima de atomic bomb museum bezocht met dit weer, dat was erg indrukwekkend!

[ afbeelding ]
Ooh cool! Moet ik ook eens heen :)

Heeft iemand hier een idee hoe ik goedkoop met de shinkansen zou kunnen reizen als ik in Japan zit op een studentenvisum ipv op een toeristenvisum? Het aanvragen van een rail pass is dan niet mogelijk, maar ik wil wel regelmatig richting Sapporo en Aomori om daar vrienden te bezoeken. Maar om nou elke keer zoveel geld te betalen.. Vliegen kan natuurlijk ook, is ook niet zo heel duur, maar met de trein vind ik zelf wel heel leuk altijd. Of anders in etappes, dus eerst naar Tokyo en dan verder naar het noorden.
pi_97428339
Goedkoop met de Shinkansen? Lijkt mij lastig worden. Heb voor mijn zomervakantie ook al zitten zoeken en de passen voor mensen met een toeristenvisum lijken op dit moment eigenlijk de enige manier.

Er was wel de JR East Weekend Pass maar die is intussen uit het assortiment. De enige manier om echt goedkoop te treinreizen als je geen toerist bent, lijken mij aanbiedingen zoals het seishun-18-ticket of de Hokkaido&Oost-Japan Pass, maar die gelden alleen in langzame treinen en zijn ook alleen in de vakantieperiodes geldig.

(Maar ik kan natuurlijk iets over het hoofd zien hè)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2011 19:10:56 ]
pi_97431687
Bedankt voor je reactie, Igen. Nou ja, "goedkoop" bedoel ik hè, want de shinkansen is sowieso best prijzig. Maar om nou iedere keer 100+ euro neer te moeten tellen voor een treinkaartje gaat hem natuurlijk niet worden :+ Ik zal me eens verdiepen in de langzamere treinen (desnoods voor een deel van de reis om de kosten te drukken), en anders vraag ik tegen die tijd wel aan mensen van de universiteit of zij iets weten.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 20:32:30 #84
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_97431961
Melo, wat studeer jij eigenlijk :)?
AFC AJAX
pi_97435204
Nog even wat de treinkaartjes betreft: ik zie net dat er ook kantoortjes zijn die goedkopere shinkansen-kaartjes met kwantumkorting (bijv 25 keer heen en weer voor zakenmensen) inkopen en per stuk weer doorverkopen (link). Maar echt enorme kortingen lijkt dat ook niet op te leveren.
pi_97435234
100+ euro kan ik anders best graag geloven, we hebben het immers over een afstand die meer is dan tokyo - sapporo? Wat denk je dat ICE train kost Amsterdam-Berlijn? :D
pi_97440078
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:43 schreef koffiegast het volgende:
100+ euro kan ik anders best graag geloven, we hebben het immers over een afstand die meer is dan tokyo - sapporo? Wat denk je dat ICE train kost Amsterdam-Berlijn? :D
Ik ook wel, hoor, maar dat betekent niet dat ik het er graag voor neerleg. Tuurlijk, voor een keertje heen en weer vind ik het niet erg, maar ik ben wel van plan om regelmatig die kant op te gaan. Vandaar dat ik graag iets van een "deal" zou vinden, waardoor ik de kosten een beetje kan drukken.

Wat een ICE-kaartje van Amsterdam naar Berlijn kost weet ik echt niet. Wel dat het veel te duur is :') Amsterdam - D'dorf was al 70¤ volgens mij. Ik vind dat je de kwaliteit/punctualiteit van de treinen in Nederland/Duitsland/België niet echt kunt vergelijken met die in Japan. 't Is daar zo veel beter :D

msnk, je hebt DM :)
pi_97440393
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:43 schreef Igen het volgende:
Nog even wat de treinkaartjes betreft: ik zie net dat er ook kantoortjes zijn die goedkopere shinkansen-kaartjes met kwantumkorting (bijv 25 keer heen en weer voor zakenmensen) inkopen en per stuk weer doorverkopen (link). Maar echt enorme kortingen lijkt dat ook niet op te leveren.
Oh, bedankt! Zal het zo allemaal even op m'n gemak lezen, bedankt voor het meedenken in ieder geval :)
  zondag 29 mei 2011 @ 02:09:03 #89
274453 okiokinl
blablabla
pi_97445750
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:07 schreef Luck het volgende:
Vandaag naar Miyajima geweest.
Het was regenachtig en in het begin baalde ik flink, maar Mt Misen was erg sfeervol met die laaghangende bewolking.
Voordeel was ook nog eens dat er geen hond te bekennen was op de top. Heb er een half uur alleen gestaan!

haha dit is precies hoe ik daar was... regen, berg in de mist, was geweldig. :)
pi_97445755
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:42 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Miyajima wil ik morgen heen als het weer beetje redelijk is, was het de moeite waard? :)

Wel jammer, idd. Het blijft regenachtig tot maandag ongeveer, dinsdag op sommige plaatsen mooi weer.

Vandaag in Hiroshima de atomic bomb museum bezocht met dit weer, dat was erg indrukwekkend!

[ afbeelding ]

Grappig dat je ook in Hiroshima zit!

Miyajima is zeer zeker aan te raden, ik vond het zeer de moeite waard.
Zoals gezegd vond ik vooral Mt Misen erg mooi. En de floating torii is natuurlijk een leuk fotomomentje.

De winkelstraat is ook wel grappig, vooral vanwege de locale lekkernijen.

Al zou ik wel morgen gaan want het stortregent aardig nu..
pi_97608096
Enig idee waar ik goedkoop een extra koffer kan scoren in Tokyo? Voor eenmalig gebruik 10.000 yen aftikken gaat me wat te ver.
pi_97612498
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:50 schreef Luck het volgende:
Enig idee waar ik goedkoop een extra koffer kan scoren in Tokyo? Voor eenmalig gebruik 10.000 yen aftikken gaat me wat te ver.
In de Donki? :P (Daar verkopen ze immers alles...)
pi_97624329
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:50 schreef Luck het volgende:
Enig idee waar ik goedkoop een extra koffer kan scoren in Tokyo? Voor eenmalig gebruik 10.000 yen aftikken gaat me wat te ver.
Ook toevallig, heb mijn nieuwe koffer gekocht in Hiroshima. Superding, met wieltjes en kan het gebruiken als rugzak.

Zit nu in Kyushu, morgen naar het eiland Shodoshima (naar een camping met Japanse/Nederlandse eigenaar).
pi_97625094
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:50 schreef Luck het volgende:
Enig idee waar ik goedkoop een extra koffer kan scoren in Tokyo? Voor eenmalig gebruik 10.000 yen aftikken gaat me wat te ver.
in ueno hebben ze veel goedkope winkeltjes, vast ook een die koffers verkoopt. straajes langs het spoor.
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:55:55 #95
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_97635421
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:20 schreef okiokinl het volgende:

[..]

in ueno hebben ze veel goedkope winkeltjes, vast ook een die koffers verkoopt. straajes langs het spoor.
Is dat niet eerder in de buurt van Okachimachi eki?
Ameyoko zit ik dan aan te denken :)
pi_97641557
Thanks, ik ben toch van plan vandaag Ueno Park in te duiken.
Het wordt eindelijk lekker weer!
pi_97652558
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:55 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

Is dat niet eerder in de buurt van Okachimachi eki?
Ameyoko zit ik dan aan te denken :)
ja, ameyoko; tussen okachimachi st. en ueno st. in eigenlijk, dat stuk, aan beide kanten van het spoor en ook nog ertussen in en eronder. een van de leukste stukjes tokyo, vind ik, ook om te eten.
pi_97685563
Ameyoko it was inderdaad. In die heerlijke chaos een trolley voor 1000 yen gevonden.

Gisteren naar een honkbalwedstrijd van de Yakult Swallows geweest. 9-0 verloren, maar het was 1 groot feest. Afgesproken om maandagavond weer te gaan. Nog even mijn dansmoves instuderen!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 05:53:29 #99
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_97688459
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 01:40 schreef Luck het volgende:
Ameyoko it was inderdaad. In die heerlijke chaos een trolley voor 1000 yen gevonden.

Gisteren naar een honkbalwedstrijd van de Yakult Swallows geweest. 9-0 verloren, maar het was 1 groot feest. Afgesproken om maandagavond weer te gaan. Nog even mijn dansmoves instuderen!
ik mis die plek zo erg ;_;
heerlijk ronddolen daar en bevroren fruit op een stokje naar binnenwerken tijdens de wandeling :3
  zaterdag 4 juni 2011 @ 13:44:40 #100
274453 okiokinl
blablabla
pi_97694716
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 01:40 schreef Luck het volgende:
Ameyoko it was inderdaad. In die heerlijke chaos een trolley voor 1000 yen gevonden.

:) ah mooi.
  Eindredactie Games dinsdag 7 juni 2011 @ 20:44:09 #101
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_97856535
Ik ga nu voor de 3de keer weer terug naar Japan, maar ik lees nu overal dat in oktober 2010 de sigaretten prijzen zijn gestegen, hoeveel kost een pakje marlboro nu :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Oscar. op 07-06-2011 22:14:02 ]
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_97876632
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:44 schreef donald_dick het volgende:
Ik ga nu voor de 3de keer weer terug naar Japan, maar ik lees nu overal dat in oktober 2010 de sigaretten prijzen zijn gestegen, hoeveel kost een pakje marlboro nu :P
Ik had voor mezelf shag meegenomen en had een keer pakje sigaretten gekocht end dat was geloof ik 420 yen voor een pakje van ong.10 of 15 sigaretten, maar je mag niet meer overal in het openbaar roken in Japan. Er zijn wel veel restaurants dat speciaal een plek heeft voor rokers, dat dan weer wel. Het scheelt wel, ik heb maar 4 pakken shag leeg kunnen roken in drie weken tijd (voor mij erg knap).
pi_97882779
Ik zal eens voor je kijken wat een pakje kost.

Morgen alweer de laatste dag. Ik denk dat ik even ga relaxen buiten Tokyo..Kamakura denk ik.
Wilde ik gisteren en vandaag ook al doen, maar steeds verslapen..fail.

Morgenavond wel in stijl afscheid nemen onder het genot van een Yebisu. Wat een fijn biertje is dat toch.
pi_97887827
Ik moest maar eens een lijst opstellen wat ik allemaal moet bezoeken in Tokyo. Tijd is er genoeg (6 weken), maar het vinden van een juiste lijst aan wat te bezoeken is nog lastig hehe. Ik dacht wellicht een fiets te huren en er zelf wat op rond uit te trekken en zien wat ik zo al nog wil bezichtigen enzo.

Iemand die toevallig weet hoe/waar je fietsen kunt huren? En of ze beetje redelijk zijn (aka geen omafiets)?
pi_97888574
Look no further: http://www.tokyorentabike.com/

Goedkoop en prima fiets met versnellingen.
Je krijgt er ook nog eens een hele handige kaart bij (maar verdwalen is zoveel leuker).
pi_97891059
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:13 schreef Luck het volgende:
Look no further: http://www.tokyorentabike.com/

Goedkoop en prima fiets met versnellingen.
Je krijgt er ook nog eens een hele handige kaart bij (maar verdwalen is zoveel leuker).
Mijn issue is dat ik daar, als ik dus die post bovenaan mag geloven, de fiets ook weer terug moet brengen. Ik wil hem gewoon voor een maand kunnen huren voor een redelijk bedrag. :')
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:28:46 #107
274453 okiokinl
blablabla
pi_97900043
dan kan je beter gewoon eentje kopen denk ik.
en trouwens, tokyo met de yamanote lijn is zoveel leuker.. beetje te groot om alles te fietsen, tokyo.

[ Bericht 0% gewijzigd door okiokinl op 08-06-2011 19:57:01 ]
pi_97905077
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:28 schreef okiokinl het volgende:
dan kan je beter gewoon eentje kopen denk ik.
en trouwens, tokyo met de yamanote lijn is zoveel leuker.. beetje te groot om alles te fietsen, tokyo.
Maar met de fiets kun je beetje leuk op je gemak rondkijken :')

Meh, ik ga verder zoeken... wellicht mogelijk om zelfs een deal te sluiten ofzo. Het is toch nog zo zeldzaam dat je geen fiets kunt huren voor een tijdje? Als je een auto kunt huren, why not een bike?
pi_97907781
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:28 schreef okiokinl het volgende:
dan kan je beter gewoon eentje kopen denk ik.
en trouwens, tokyo met de yamanote lijn is zoveel leuker.. beetje te groot om alles te fietsen, tokyo.
Yamanote lijn is grappig om een keer mee te maken, maar met de fiets zie je veel meer. Ik zou idd gewoon een fiets kopen en dan weer verkopen. Scootertje is ook leuk, maar dan heb je een internationaal rijbewijs voor nodig. En hou rekening mee met de verkeersregels, als je wordt aangehouden kan je het land uitgestuurd worden.

Pff..irritante jetlag :O

[ Bericht 14% gewijzigd door Watashiwa op 08-06-2011 21:32:12 ]
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:36:35 #110
274453 okiokinl
blablabla
pi_97913477
ja okee fietsen is natuurlijk ook superleuk.. :) ik heb wel elke keer in kyoto een fiets gehuurd.

koffiegast, ik kon bij het hostel waar ik verbleef gewoon fietsen huren, dus vraag ook even bij je hotel of ze fietsen hebben.
pi_97915852
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:26 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Yamanote lijn is grappig om een keer mee te maken, maar met de fiets zie je veel meer. Ik zou idd gewoon een fiets kopen en dan weer verkopen. Scootertje is ook leuk, maar dan heb je een internationaal rijbewijs voor nodig. En hou rekening mee met de verkeersregels, als je wordt aangehouden kan je het land uitgestuurd worden.

Pff..irritante jetlag :O
Eh als ik me niet aan verkeersregels houd als fietser kan ik het land uit worden gezet? Lijkt me stug :')

Maar goed, wellicht weten ze meer bij me hotel idd.

Een fiets kopen klinkt zo omslachtig aangezien ik maar paar weken verblijf.

Me enige echte issue is de visa nog. Mij is verteld dat ik voor deze summerschool geen student visa hoef aan te vragen (minder dan een maand enzo) en dat ik verder niks vooraf hoef te regelen. Pas als ik in het land ben krijg ik een visa/greencard enzo. Desondanks heb ik nog altijd twijfels..
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:31:38 #112
274453 okiokinl
blablabla
pi_97917160
nee dat klopt, je krijgt gewoon een stempeltje als je aankomt.
ik ben in kyoto aangehouden voor zonder licht fietsen, ging ze al mn gegevens checken en verder alleen een waarschuuwing. en ze flirtte nog een beetje mnet me ook. :) v
verder mag/ moet je op de stoep fietsen, kan niet veel fout gaan, alleen oppassen voor voetgangers. en als voetganger voor fietsers..
pi_97919288
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 23:09 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Eh als ik me niet aan verkeersregels houd als fietser kan ik het land uit worden gezet? Lijkt me stug :')

Maar goed, wellicht weten ze meer bij me hotel idd.

Een fiets kopen klinkt zo omslachtig aangezien ik maar paar weken verblijf.

Me enige echte issue is de visa nog. Mij is verteld dat ik voor deze summerschool geen student visa hoef aan te vragen (minder dan een maand enzo) en dat ik verder niks vooraf hoef te regelen. Pas als ik in het land ben krijg ik een visa/greencard enzo. Desondanks heb ik nog altijd twijfels..
Een 'Koban' zal misschien alleen je gegevens checken als hij daar zin in heeft, maar als er een supervisor aanwezig is met daarboven nog een supervisor etc. heb je wel een probleem. Heb laatst bij een feest in Tokyo nog van iemand gehoord dat zijn Australische vriend daardoor was uitgezet alleen maar vanwege doorrijden bij rood licht :') .
pi_97919887
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 23:31 schreef okiokinl het volgende:
nee dat klopt, je krijgt gewoon een stempeltje als je aankomt.
ik ben in kyoto aangehouden voor zonder licht fietsen, ging ze al mn gegevens checken en verder alleen een waarschuuwing. en ze flirtte nog een beetje mnet me ook. :) v
verder mag/ moet je op de stoep fietsen, kan niet veel fout gaan, alleen oppassen voor voetgangers. en als voetganger voor fietsers..
Fietsen in Kyoto was best zwaar met die heuvels, beetje balen dat ik een verkeerde fiets mee had. Ik moest steeds om de minuut mijn zadel hoger zetten... _O-
pi_97940891
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 00:03 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Een 'Koban' zal misschien alleen je gegevens checken als hij daar zin in heeft, maar als er een supervisor aanwezig is met daarboven nog een supervisor etc. heb je wel een probleem. Heb laatst bij een feest in Tokyo nog van iemand gehoord dat zijn Australische vriend daardoor was uitgezet alleen maar vanwege doorrijden bij rood licht :') .
Zo extreem zijn ze toch ook niet? O_O

Nou hou ik me vrij netjes aan de regels (op 2 punten in Zaandam na met verkeerd ingestelde verkeerslichten + domme legging van een fietsweg)... maar dat doet toch wel paniekzaaien.. want dan kunnen ze je net zo goed bij een groen licht stoppen en zeggen dat het rood is en je op de eerste vliegtuig laten verkassen. :')
pi_97949922
gewoon netjes voor de lichten wachten, en als ze je aanhouden, verontschuldigen. ze checken wel of je niet je visum hebt overschreden, misschien dat die australische gast daarom eruit werd gegooid?
japan is wel streng op regeltjes inderdaad, ook de sociale regels.
pi_97950010
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 00:15 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Fietsen in Kyoto was best zwaar met die heuvels, beetje balen dat ik een verkeerde fiets mee had. Ik moest steeds om de minuut mijn zadel hoger zetten... _O-
lol.. ach ja, na omhoog komt ook weer naar beneden :) ik had gewoon steeds zo'n huurfiets, modelletje kleine japanner, met mandje voorop.
pi_97958821
Kamakura was prima te doen om een dag de chaos van Tokyo te ontvluchten.
De tempels had ik halverwege de middag wel gezien, dus de rest van de dag op het strand doorgebracht.
Zeker niet het allermooiste strand, maar ik ben nou eenmaal een sucker for beaches (en het was prima weer).

Nu klaarmaken voor de terugvlucht. Bah..
Ben benieuwd hoeveel overgewicht ik heb...
pi_97987376
Zo boring als Narita ben ik ze nog niet vaak tegengekomen. Zelfs een fatsoenlijk ontbijt was nauwelijks te vinden..

Koffer was 22,8kg, hehe.
pi_97995866
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:56 schreef Luck het volgende:
Zo boring als Narita ben ik ze nog niet vaak tegengekomen. Zelfs een fatsoenlijk ontbijt was nauwelijks te vinden..

Koffer was 22,8kg, hehe.
Het vliegveld bedoel je? :o Best doods idd :')
pi_97998283
Is tokyo niet het grootste vliegveld? Althans dat heb ik me laten wijs maken...

Ik vlieg daarheen verder mmh
  vrijdag 10 juni 2011 @ 21:14:53 #122
274453 okiokinl
blablabla
pi_97998802
tokyo heeft 2 of 3 vliegvelden geloof ik. narita is wel groot maar niet echt de gezelligste..
pi_97998975
Narita is behoorlijk groot, ja, maar er is niet veel te doen. Vroegah, say 2008, waren er veel meer restaurantjes, maar die zijn allemaal verdwenen ofzo. Laatste keer dat ik er was eindigde ik ook met iets ranzigs te eten omdat ik niks beters kon vinden. In dat opzicht vind ik KIX toch een fijner airport :) Haneda in Tokyo vind ik superleuk, voornamelijk vanwege de vele winkeltjes :)
pi_98030097
Ik ben geen enthousiaste (en zeker geen geoefende) fotograaf, maar ik heb voor mijn doen nog wel aardig wat plaatjes geschoten..

pi_98034733
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:14 schreef Luck het volgende:
Ik ben geen enthousiaste (en zeker geen geoefende) fotograaf, maar ik heb voor mijn doen nog wel aardig wat plaatjes geschoten..

[ Flickr Photoset ]
Heimwee :'(
pi_98036728
Ja hou maar op, hier nog 1.
Vanmiddag al Lost in Translation zitten kijken. :')
pi_98169082
Ik probeer uit te vinden welke phones zouden werken in Japan.. Nou heb ik heel wat gevonden, over dat er geen GMS netwerken zijn enzo. Maar wel juist wat aparte UMTS en G3/3G ofzo. De informatie die ik alleen dusver heb gevonden, stamt af van 2005-27, met uitzondering van wiki... die het beetje onduidelijk uitlegt.

Iemand die hier meer van af weet?
pi_98169455
M'n BlackBerry en iPhone 3Gs doen het beide in Japan. GSM hebben ze daar idd niet volgens mij, maar de gemiddelde moderne telefoon werkt daar wel :)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:46:33 #129
274453 okiokinl
blablabla
pi_98176857
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:14 schreef Luck het volgende:
Ik ben geen enthousiaste (en zeker geen geoefende) fotograaf, maar ik heb voor mijn doen nog wel aardig wat plaatjes geschoten..

[ Flickr Photoset ]
ik krijg gelijk weer zin..
pi_98189345
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:14 schreef Luck het volgende:
Ik ben geen enthousiaste (en zeker geen geoefende) fotograaf, maar ik heb voor mijn doen nog wel aardig wat plaatjes geschoten..

[ Flickr Photoset ]
Mooie foto's, Luck!! :)

Heb iets van 40 gig aan foto's, moet alleen nog sorteren!..
  woensdag 15 juni 2011 @ 06:39:59 #131
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_98189462
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:39 schreef koffiegast het volgende:
Ik probeer uit te vinden welke phones zouden werken in Japan.. Nou heb ik heel wat gevonden, over dat er geen GMS netwerken zijn enzo. Maar wel juist wat aparte UMTS en G3/3G ofzo. De informatie die ik alleen dusver heb gevonden, stamt af van 2005-27, met uitzondering van wiki... die het beetje onduidelijk uitlegt.

Iemand die hier meer van af weet?
als je telefoon hier UMTS ondersteund dan zal die het in Japan gewoon doen ;)
mijn eigen foons deden het in elk geval gewoon. (Samsung Galaxy S, Nokia N82 en de Xperia X1 van me reisgenoot deden het in elk geval :) )
pi_98259412
ik heb een blikje pocari sweat. :)
pi_98270277
Ik een flesje CC Lemon :P
  Eindredactie Games donderdag 16 juni 2011 @ 22:07:44 #134
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98270425
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 06:39 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

als je telefoon hier UMTS ondersteund dan zal die het in Japan gewoon doen ;)
mijn eigen foons deden het in elk geval gewoon. (Samsung Galaxy S, Nokia N82 en de Xperia X1 van me reisgenoot deden het in elk geval :) )
elke umts telefoon werkt, anders kijk even als je telefoon 1950 of 2100 mhz netwerken ondersteund!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_98272917
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:04 schreef Melochan het volgende:
Ik een flesje CC Lemon :P
ook lekker, maar de mijne heeft een raardere naam. :)
pi_98273073
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:52 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ook lekker, maar de mijne heeft een raardere naam. :)
You win :D Sowieso namen van Japanse drankjes: GOO, Melon Soda, Pocari Sweat :')
  vrijdag 17 juni 2011 @ 00:09:01 #137
274453 okiokinl
blablabla
pi_98276703
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:55 schreef Melochan het volgende:

[..]

You win :D Sowieso namen van Japanse drankjes: GOO, Melon Soda, Pocari Sweat :')
and calpis and coolpis, lol...
  vrijdag 17 juni 2011 @ 00:35:29 #138
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_98277851
which reminds me
had deze op vorig jaar _O-

fanta cola mix :P

deze vond ik ook erg lekker :)
pi_98278849
Bij het voorbereiden ben ik nou tegen een 'leuke' kwestie aangelopen. Zoals gezegd wil ik ook een paar dagen gaan kamperen en daar hoort natuurlijk ook een kookstelletje bij. Probleem is dat die absoluut niet met het vliegtuig mee mogen, ook zonder gasfles niet. Maar een fatsoenlijke campingbrander is ook wel weer wat duur om na een paar dagen gebruik weg te gooien. Na afloop als postpakket naar Nederland sturen dan maar? De site van Japanse Post geeft aan dat ook dat problematisch kan zijn, maar eerlijk gezegd geloof ik gewoon niet dat ze voor superslome surface mail net zulke strenge veiligheidsstandaards als voor luchtpost hanteren. Maar navragen? Dat gaat niet, want de enige contactmogelijkheid bij de Japanse Post is een telefoonnummer dat vanuit het buitenland niet te bereiken is. :X

Maar aan de andere kant is het ook wel leuk, dat je niet alles van te voren precies kunt weten en ter plekke nog wat moet improviseren. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2011 01:07:34 ]
pi_98281048
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 01:06 schreef Igen het volgende:
Bij het voorbereiden ben ik nou tegen een 'leuke' kwestie aangelopen. Zoals gezegd wil ik ook een paar dagen gaan kamperen en daar hoort natuurlijk ook een kookstelletje bij. Probleem is dat die absoluut niet met het vliegtuig mee mogen, ook zonder gasfles niet. Maar een fatsoenlijke campingbrander is ook wel weer wat duur om na een paar dagen gebruik weg te gooien. Na afloop als postpakket naar Nederland sturen dan maar? De site van Japanse Post geeft aan dat ook dat problematisch kan zijn, maar eerlijk gezegd geloof ik gewoon niet dat ze voor superslome surface mail net zulke strenge veiligheidsstandaards als voor luchtpost hanteren. Maar navragen? Dat gaat niet, want de enige contactmogelijkheid bij de Japanse Post is een telefoonnummer dat vanuit het buitenland niet te bereiken is. :X

Maar aan de andere kant is het ook wel leuk, dat je niet alles van te voren precies kunt weten en ter plekke nog wat moet improviseren. :)
Mag je ook niet een coleman brander meenemen?

Als je een camping zoekt, ik was onlangs bij de camping Dutch Pancake geweest!! Het ligt op de eiland Shodoshima. Wel zou ik willen adviseren een fiets te gaan huren, openbaar vervoer is niet echt op zijn best daar. Liften is ook een goede optie! Paar honderd meter verder van de camping is er ook een goede Onsen!
pi_98282370
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:32 schreef okiokinl het volgende:
ik heb een blikje pocari sweat. :)
Omnomnom! Ze verkochten die shit laatst op Schiphol in die supermarkt, VOOR ZES EURO, maar het is nu helaas alweer even uitverkocht...
pi_98286135
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 03:20 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Mag je ook niet een coleman brander meenemen?
AirFrance neemt gewoon geen campingbranders mee, punt. En ik wil niet lullig doen, maar van wat ik op andere fora lees is zo'n ding wat jij noemt zo'n beetje de slechtste keus die maar kan, omdat alles waar benzine in kan ook bij andere maatschappijen problematisch is.

quote:
Als je een camping zoekt, ik was onlangs bij de camping Dutch Pancake geweest!! Het ligt op de eiland Shodoshima. Wel zou ik willen adviseren een fiets te gaan huren, openbaar vervoer is niet echt op zijn best daar. Liften is ook een goede optie! Paar honderd meter verder van de camping is er ook een goede Onsen!
Leuk! Heb je die camping niet eerder al eens genoemd in deze topicreeks? I.i.g. heb ik toen totaal niet beseft dat het eigenlijk min of meer gewoon op de route ligt die ik ga doen (zie hieronder), dus bedankt dat je 'm (weer) even noemt. :)

Moet alleen nog wel even kijken of ik er überhaupt tijd voor ga hebben, want ik wil ook nog wel wat anders doen dan kamperen in de natuur.

Ik was zelf trouwens van plan om naar de Iya-vallei (Shikoku) te gaan. Daar is een kleine camping waar een bus voor de ingang stopt omdat het bij een van de 'vine bridges' is, en vanaf daar wil ik dan gaan bergwandelen. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2011 11:14:25 ]
  vrijdag 17 juni 2011 @ 13:12:21 #143
274453 okiokinl
blablabla
pi_98290512
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 08:29 schreef Sushimonster het volgende:

[..]

Omnomnom! Ze verkochten die shit laatst op Schiphol in die supermarkt, VOOR ZES EURO, maar het is nu helaas alweer even uitverkocht...
ik ben even paar weekjes in amsterdam geweest, in amstelveen zit winkelcentrum kosterverlorenhof. daar zitten een paar japanse winkeltjes. hadden ze dus ook sweat, voor een normale prijs. :)
pi_98300207
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:12 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ik ben even paar weekjes in amsterdam geweest, in amstelveen zit winkelcentrum kosterverlorenhof. daar zitten een paar japanse winkeltjes. hadden ze dus ook sweat, voor een normale prijs. :)
Iseya O+ kken die mensen = gratis sushi :9
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:43:56 #145
274453 okiokinl
blablabla
pi_98301138
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:16 schreef Melochan het volgende:

[..]

Iseya O+ kken die mensen = gratis sushi :9
ik had daar ook een paar sushitjes gekocht, haha! was lekker :) en een paar pakken japanse curry. in de utrecht tokos hebben ze alleen 1 soort...
pi_98301280
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:43 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ik had daar ook een paar sushitjes gekocht, haha! was lekker :) en een paar pakken japanse curry. in de utrecht tokos hebben ze alleen 1 soort...
Aaah curry ;( Ik kan dat niet maken, ik faal in het maken van instant curry :')
pi_98302548
Heeft iemand trouwens enig idee of je het serieus moet nemen als de treinplanner verbindingen uitspuugt waarbij je 1 minuut hebt om over te stappen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2011 18:29:57 ]
pi_98306053
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:28 schreef Igen het volgende:
Heeft iemand trouwens enig idee of je het serieus moet nemen als de treinplanner verbindingen uitspuugt waarbij je 1 minuut hebt om over te stappen?
Als de andere trein op het zelfde perron is, dan wel. Maar bij Ikebukuro van track 3 naar 14 red je niet :')
pi_98306822
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:59 schreef Melochan het volgende:

[..]

Als de andere trein op het zelfde perron is, dan wel. Maar bij Ikebukuro van track 3 naar 14 red je niet :')
Ging o.a. om Himeji spoor 5 en 6. Ik weet niet hoe dat station er precies uit ziet, maar het klinkt wel aardig als twee kanten van hetzelfde perron. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2011 20:18:32 ]
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:28:13 #150
274453 okiokinl
blablabla
pi_98307211
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:48 schreef Melochan het volgende:

[..]

Aaah curry ;( Ik kan dat niet maken, ik faal in het maken van instant curry :')
hoe kan dat, lol? water, curryblokkies drbij, groente/ vlees erin,. 20 minuutjes pruttelen.
pi_98307233
Heb ook nog zitten puzzelen met Watashiwa's suggestie van de Dutch Pancake camping. En het is zowaar best te doen, zelfs met het openbaar vervoer. Kost wel een dag reizen extra en de verbinding rijdt alleen op zaterdag en zondag, maar het kan.

Alleen, hebben ze in Japan niet zoiets als 9292ov? Een van de routes die ik moest opzoeken was bus-bus-trein-boot-bus, met dus vijf verschillende vervoerders, vaak kleine lokale bedrijfjes die alleen een Japanstalige website hebben. Een hel dus om dat uit te zoeken, zeker als je niet zo veel Japans kan. Aan de andere kant, het is uiteindelijk wel gelukt, alle informatie is tenminste wel on-line te vinden. :)

Shodoshima-eiland ziet er op zich trouwens ook best wel okee uit.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2011 20:32:29 ]
pi_98307511
^ Google eens op Hyperdia, voor de Japanse 9292OV :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:28 schreef okiokinl het volgende:

[..]

hoe kan dat, lol? water, curryblokkies drbij, groente/ vlees erin,. 20 minuutjes pruttelen.
En bij mij smaakt het naar niks :( maar ik blijf oefenen :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Ging o.a. om Himeji spoor 5 en 6. Ik weet niet hoe dat station er precies uit ziet, maar het klinkt wel aardig als twee kanten van hetzelfde perron. :)
Ooh, lukt prima :)
pi_98309232
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:35 schreef Melochan het volgende:
^ Google eens op Hyperdia, voor de Japanse 9292OV :)
Die kan dat ook niet hoor. Als je de optie 'lopen' uitvinkt dan vindt 'ie niks, laat je het aangevinkt dan is zijn beste suggestie om de eerste en laatste 40 km met de auto te doen. :D

Sowieso ben ik niet zo'n fan van Hyperdia. Die 1-minuut-overstap in Himeji vindt 'ie prima, maar bij een klein stationnetje als Kotohira vindt 'ie 4 minuten ineens te weinig en laat 'ie je liever meer dan een uur wachten. Jorudan of Ekikara doen niet zo gek.

Ekikara is trouwens sowieso wel een mooie site, je kan daar ook per station de vertrektijden bekijken of per lijn de hele dienstregeling zien, net zoals in het spoorboekje. :)

quote:
[..]

Ooh, lukt prima :)
Mooi, dank je. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2011 21:15:43 ]
  vrijdag 17 juni 2011 @ 21:27:51 #154
274453 okiokinl
blablabla
pi_98310061
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:35 schreef Melochan het volgende:
^ Google eens op Hyperdia, voor de Japanse 9292OV :)

[..]

En bij mij smaakt het naar niks :( maar ik blijf oefenen :)

meer curryblok erin, en een scheutje japanse sojasaus, en wat knoflook. :)
maar inderdaad, het is wel haast onmogelijk om t zo lekker te krijgn als bij een japans curry restaurantje...
pi_98343283
Hoppaa *O* In augustus een maandje naar Tokyo. De muren verfen bij mijn favoriete hostel voor gratis verblijf :)
pi_98343517
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:27 schreef okiokinl het volgende:

[..]

meer curryblok erin, en een scheutje japanse sojasaus, en wat knoflook. :)
maar inderdaad, het is wel haast onmogelijk om t zo lekker te krijgn als bij een japans curry restaurantje...
Morgen weer proberen :s) dank voor de tips :)

@Happynjitram, mag ik ook komen helpen? :7
pi_98345569
Je mag best komen helpen, maar ik denk dat je alsnog voor je kamer moet betalen :D
pi_98349121
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:31 schreef happynjitram het volgende:
Hoppaa *O* In augustus een maandje naar Tokyo. De muren verfen bij mijn favoriete hostel voor gratis verblijf :)
dat klinkt goed... welk hostel?
pi_98349276
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:28 schreef happynjitram het volgende:
Je mag best komen helpen, maar ik denk dat je alsnog voor je kamer moet betalen :D
Hehe welk hostel? :P
pi_98367543
Ik ga mezelf niet in de vingers snijden jongens :D . Het is een vriendendienst vooral. Ben daar bij elkaar zo'n 10 weken geweest de afgelopen 2 jaar en heb een erg goede band met iedereen die daar werkt.

Ik ben toch wel heel benieuwd hoe het daar nu is. Ik verwacht dat er niet zoveel veranderd is, maar ik vraag me af hoe de ramp het toerisme heeft aangetast.
  zondag 19 juni 2011 @ 14:18:34 #161
274453 okiokinl
blablabla
pi_98369712
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:15 schreef happynjitram het volgende:
Ik ga mezelf niet in de vingers snijden jongens :D . Het is een vriendendienst vooral. Ben daar bij elkaar zo'n 10 weken geweest de afgelopen 2 jaar en heb een erg goede band met iedereen die daar werkt.

Ik ben toch wel heel benieuwd hoe het daar nu is. Ik verwacht dat er niet zoveel veranderd is, maar ik vraag me af hoe de ramp het toerisme heeft aangetast.
groot gelijk. :) ja, zal wel raar zijn..
pi_98374649
Is er trouwens al iemand geweest na de ramp?
  zondag 19 juni 2011 @ 17:52:52 #163
69211 koffiegast
langzinnig
pi_98377875
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 16:32 schreef happynjitram het volgende:
Is er trouwens al iemand geweest na de ramp?
Ik ga over 8 dagen, alhoewel dan niet naar Fukushima :o
  Eindredactie Games zondag 19 juni 2011 @ 17:54:34 #164
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98377928
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:52 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Ik ga over 8 dagen, alhoewel dan niet naar Fukushima :o
Mooi, dan kan je alvast verslag doen wat er allemaal niet meer werkt, want ik ga over 2 maanden :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_98380971
Modellenvriendinnetje van me zit er nu, wat ik van haar facebook opmaak is het partyparty als vanouds. En er is erg veel werk voor modellen nu, want er zijn nu niet zo veel westerse meisjes als anders.
pi_98385437
Fietsenverhuurder in Tokyo had nauwelijks iets te doen de afgelopen maanden.
Ik kon een fiets kiezen uit het hele assortiment, ik was telkens de enige huurder.
Geeft denk ik wel aan hoe rustig het was qua toeristen..
pi_98391151
Hallo, mijn naam is Ricardo en ik heb me na jaren meelezen (vooral deze topic) ook maar eens aangemeld om mijn ervaringen te delen.

Ik ga in september voor de 2e keer naar japan. De vorige keer was in '09 en ik ben toen voor tien dagen naar Tokyo en Nagoya geweest. Was de eerste keer dat ik alleen zo'n trip heb ondernomen vandaar dat ik niet te lang wilde. Omdat het echter zo goed beviel was het al snel duidelijk dat ik weer terug wilde om meer te zien. Dit is mijn reisplan :

09-23-11 vrijdag vlucht
09-24-11 zaterdag Singapore F1 Race Singapore
09-25-11 zondag Singapore F1 Race Singapore
09-26-11 maandag Singapore
09-27-11 dinsdag vlucht
09-28-11 woensdag Tokyo
09-29-11 donderdag Tokyo
09-30-11 vrijdag Tokyo
10-01-11 zaterdag Tokyo
10-02-11 zondag Tokyo
10-03-11 maandag Osaka
10-04-11 dinsdag Osaka (Kyoto)
10-05-11 woensdag Osaka (Kobe)
10-06-11 donderdag Osaka (Hiroshima)
10-07-11 vrijdag Nagoya
10-08-11 zaterdag Nagoya F1 Race Japan
10-09-11 zondag Nagoya F1 Race Japan
10-10-11 maandag Tokyo
10-11-11 dinsdag vlucht

De vluchten en een aantal hotels heb ik al eind vorig jaar geboekt. Ondanks de aardbeving en de vervelende nasleep daarvan heb ik nooit getwijfeld aan mijn reis ondanks dat familie, vrienden en collega's mij voor gek verklaarden. Ik heb ook goed de berichtgeving in de gaten gehouden en heb het volste vertrouwen dat het een geslaagde trip gaat worden.

Zijn er nog meer mensen hier die rond deze data ook richting Japan gaan?
pi_98396310
Plan atm:

28 juni 11 vertrek schiphol -> narita
29 juni 11 aankomst, naar Tokyo Shinjuku
???
summerschool, lijstje opgesteld wat ik iig moet doen
12 aug 11 vertrek narita -> parijs -> schiphol

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 20:56 schreef Luck het volgende:
Fietsenverhuurder in Tokyo had nauwelijks iets te doen de afgelopen maanden.
Ik kon een fiets kiezen uit het hele assortiment, ik was telkens de enige huurder.
Geeft denk ik wel aan hoe rustig het was qua toeristen..
waar zit ie ?
pi_98396589
Pie, welkom! Veel plezier tijdens je tweede Japan-trip :) ik zit in de Kansai-regio als jij daar ook bent ;)

Koffiegast, waar ga je die summerschool doen? Welke school? :) PM mag ook. :)
pi_98396769
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 00:30 schreef Melochan het volgende:
Pie, welkom! Veel plezier tijdens je tweede Japan-trip :) ik zit in de Kansai-regio als jij daar ook bent ;)

Koffiegast, waar ga je die summerschool doen? Welke school? :) PM mag ook. :)
http://www.isi-education.com/english/wp/?page_id=17

en ik verblijf hierin:
pi_98397299
quote:
Ooh wat leuk! O+ spreek je al wat woordjes nihongo?
pi_98398296
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 00:51 schreef Melochan het volgende:

[..]

Ooh wat leuk! O+ spreek je al wat woordjes nihongo?
Paar jaar terug paar maanden veel geleerd, kon 1000kanji herkennen toen. Ken het gros van grammatica wel, ken wel wat woordjes maar moet nog veel automatiseren en verder leren.
pi_98402171
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 00:23 schreef koffiegast het volgende:
waar zit ie ?
Vlakbij Nakameguro metrostation.
Gast is een hele relaxte Amerikaan.
Wel even bellen/mailen een dag van te voren.

http://www.tokyorentabike.com/
pi_98402485
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 01:21 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Paar jaar terug paar maanden veel geleerd, kon 1000kanji herkennen toen. Ken het gros van grammatica wel, ken wel wat woordjes maar moet nog veel automatiseren en verder leren.
Wauw! すごい! hoop dat je een leuke tijd hebt bij die summerschool :) hoe oud ben je eigk? :p
pi_98410382
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:04 schreef Melochan het volgende:

[..]

Wauw! すごい! hoop dat je een leuke tijd hebt bij die summerschool :) hoe oud ben je eigk? :p
Dat hoop ik ook! Hoop vooral dat er wat mensen zijn waarmee ik samen beetje mee kan rondtrekken en uit eten enzo. Ben 23 (staat in profiel)

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:44 schreef Luck het volgende:

[..]

Vlakbij Nakameguro metrostation.
Gast is een hele relaxte Amerikaan.
Wel even bellen/mailen een dag van te voren.

http://www.tokyorentabike.com/
Ow zelfde als dus al vermeld was :o
Wel een flinke eind eigenlijk (zit noorden shinjuku). Weet je toevallig of je ze voor langer dan een dag kan huren? En verder, mogen fietsen mee de metro/trein in? Zoals hier dus
pi_98433689
Ik ben eind juli in Japan Koffiegast. Ben 21.
  Eindredactie Games maandag 20 juni 2011 @ 21:54:32 #177
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98434455
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:38 schreef PieNr1 het volgende:
Ha

10-02-11 zondag Tokyo
10-03-11 maandag Osaka
10-04-11 dinsdag Osaka (Kyoto)
10-05-11 woensdag Osaka (Kobe)
10-06-11 donderdag Osaka (Hiroshima)
10-07-11 vrijdag Nagoya
10-08-11 zaterdag Nagoya F1 Race Japan
10-09-11 zondag Nagoya F1 Race Japan
10-10-11 maandag Tokyo
10-11-11 dinsdag vlucht


Je wilt vanaf Osaka met de trein naar hiroshima? Is te doen, maar om 4 uur in de trein zitten vind ik zonde van de tijd om de abomb place te zien. Of neem je een treinkaart, dan heb je de trein er iig uit.
Persoonlijk zou ik kobe omruilen voor Nara/Himeji, maar dat is omdat kobe te stedelijk is en ik die brutale hertjes leuker vind :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_98484092
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:54 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Je wilt vanaf Osaka met de trein naar hiroshima? Is te doen, maar om 4 uur in de trein zitten vind ik zonde van de tijd om de abomb place te zien. Of neem je een treinkaart, dan heb je de trein er iig uit.
Persoonlijk zou ik kobe omruilen voor Nara/Himeji, maar dat is omdat kobe te stedelijk is en ik die brutale hertjes leuker vind :P
Ja het was mijn bedoeling om met de trein vanuit Osaka naar Hiroshima te gaan. Ik heb deze trip wel als "optie" ingevuld. Op Hyperdia stond dat de reis ongeveer 90 minuten zou zijn met de Shinkansen vandaar dat ik voor die optie ben gegaan. Ik wil sowieso een JRP kopen.

Nara heb ik op mn reservelijstje staan en zal ik zeker overwegen. Bedankt voor je tips in iedergeval. Zeer welkom ;)
pi_98485251
Ben ik de enige hier die Nara echt niks vond? :o
pi_98485404
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:54 schreef PieNr1 het volgende:

[..]

Ja het was mijn bedoeling om met de trein vanuit Osaka naar Hiroshima te gaan. Ik heb deze trip wel als "optie" ingevuld. Op Hyperdia stond dat de reis ongeveer 90 minuten zou zijn met de Shinkansen vandaar dat ik voor die optie ben gegaan. Ik wil sowieso een JRP kopen.

Nara heb ik op mn reservelijstje staan en zal ik zeker overwegen. Bedankt voor je tips in iedergeval. Zeer welkom ;)
En dan moet je nog een half uur/drie kwartier extra rekenen om met de tram bij het Atomic Bomb Dome te komen, want die trams zijn trrrrrrraaaaaaaggggg.
Zonde van je dag denk ik, je bent meer aan het reizen dan dat je daadwerkelijk iets van Hiroshima meekrijgt.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:28:29 #181
274453 okiokinl
blablabla
pi_98486442
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:10 schreef Melochan het volgende:
Ben ik de enige hier die Nara echt niks vond? :o
ik vond het wel tof, met al die schurftige hertjes overal. :) en mooie tempel ook, die met al die lantarens, ergens helemaal achterin.

hiroshima is natuurlijk wel indrukwekkend.
pi_98487919
Misschien moet ik eens gaan op een dag waarop het niet 40 graden is :') September ofzo, dan ga ik wel even langs. 't Is toch om de hoek dan :7

En 'effe' naar O+ Koyasan O+ en 'effe' naar Kiyomizudera. oO<
pi_98489960
Ik vind Hiroshima wel echt de moeite waard. normaal gesproken krijg je mij en een vriend van me echt niet stil, maar we hebben 2 uur vrijwillig onze bek gehouden. Een beetje te vergelijken met het holocaustmuseum in Jeruzalem. Leuk is anders, maar wel indrukwekkend. Verder kan je nog een bezoekje brengen aan dat eiland dichtbij, makkelijk te combineren in een dag en erg mooi daar! Miyajima Island volgens mij.

edit: Op dat eiland zitten ook vervelende herten!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:52:08 #184
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_98491324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:28 schreef happynjitram het volgende:
Ik vind Hiroshima wel echt de moeite waard. normaal gesproken krijg je mij en een vriend van me echt niet stil, maar we hebben 2 uur vrijwillig onze bek gehouden. Een beetje te vergelijken met het holocaustmuseum in Jeruzalem. Leuk is anders, maar wel indrukwekkend. Verder kan je nog een bezoekje brengen aan dat eiland dichtbij, makkelijk te combineren in een dag en erg mooi daar! Miyajima Island volgens mij.

edit: Op dat eiland zitten ook vervelende herten!
Mja ben benieuwd hoe ik het dan in Kobe ga vinden volgend jaar, als ik naar het museum gaan die gaat over de aardbeving die daar in 1995 plaatsvond. De vorige ramp zeg maar :)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:59:13 #185
274453 okiokinl
blablabla
pi_98491709
het atomic bomb museum in hiroshima moet je ook doen. bizar. hele schoolklasjes die staan te kijken naar levensechte poppen met afgesmolten hoofden..

kobe en koya san, volgende keer. :)
pi_98492836
Ik vond al die brieven die de burgemeester van Hiroshima schrijft aan alle landen die kernproeven doen ook mooi. Elke brief is anders en bij elke proef schrijft hij een nieuwe. Heb er 10tallen gelezen daar. En dan natuurlijk die gevouwen zwanen.. Ja ik zou het niet overslaan!
pi_98495190
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Ging o.a. om Himeji spoor 5 en 6. Ik weet niet hoe dat station er precies uit ziet, maar het klinkt wel aardig als twee kanten van hetzelfde perron. :)
Jep, gaat prima daaro.
pi_98497605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:28 schreef happynjitram het volgende:
Ik vind Hiroshima wel echt de moeite waard. normaal gesproken krijg je mij en een vriend van me echt niet stil, maar we hebben 2 uur vrijwillig onze bek gehouden. Een beetje te vergelijken met het holocaustmuseum in Jeruzalem. Leuk is anders, maar wel indrukwekkend. Verder kan je nog een bezoekje brengen aan dat eiland dichtbij, makkelijk te combineren in een dag en erg mooi daar! Miyajima Island volgens mij.

edit: Op dat eiland zitten ook vervelende herten!
Osaka > Hiroshima > Memorial Park > Miyajima > en weer terug in 1 dag?
Gekkenwerk..

Ben het er wel mee eens dat Hiroshima zeer de moeite waard is.
Vond het wel apart dat alleen in de Peace Memorial Hall gesproken werd over de Japanse misstanden tijdens WOII, al zijn het maar een paar regels. In het Museum wordt er echt met geen woord over gerept.
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:35:08 #189
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98500155
Blijf liever even in Hiroshima hangen inderdaad, zowel de stad zelf met het Memorial Park, als het tripje naar Miyajima, ik heb voor ieder een volle dag kunnen benutten. Maar als ik op vakantie ben heb ik ook geen zin om te haasten.

De herten in Miyajima vond ik overigens 10x meer irritant dan die in Nara. Die in Nara kwamen wel buurten als je wat te eten had, maar waren niet bijzonder opdringerig. Die in Miyajima achtervolgen je en duwen hun kop in je tas. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98502545
en als je pech hebt word je nog besprongen door een bende apen ook, bovenop de berg. :)

ik heb zelfs geslapen op t eiland.
pi_98541621
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:52 schreef okiokinl het volgende:
en als je pech hebt word je nog besprongen door een bende apen ook, bovenop de berg. :)

ik heb zelfs geslapen op t eiland.
Ik ga er waarschijnlijk ook naartoe, ik ben tussen 18 en 28 juli in Japan, waar heb je geslapen op dat eiland? In een hotel of echt in een ryokan? Zijn die de prijs daar echt waard, of kun je die ervaring beter elders opdoen?
pi_98542091
ik dacht dat er maar 1 hotel op het eiland was, alles wel japan style vanbinnen. was niet goedkoop, maar ik kreeg ook lekker japans eten op mn kamer, bezorgd door vrouwen die op hun knieen binnen komen kruipen, lol.
verder was er helemaal niks te doen daar , echt van; toeristen weg met de laatste boot, het hele eiland naar bed.. maar dat was ook wel leuk juist.
en bovenop de berg was geweldig, de top hing in een wolk, en het was uitgestorven want het was slecht weer. ben ik naar beneden gelopen , door het oerbos. geen aap gezien alleen, alleen maar waarschuuwings bordjes.
pi_98544018
Moet meteen aan die bordjes denken naar de ropeway toe.
"From here it's a 10 minutes walk, 8 minutes if you run a little" _O-
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:21:19 #194
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_98544812
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:45 schreef Luck het volgende:
Moet meteen aan die bordjes denken naar de ropeway toe.
"From here it's a 10 minutes walk, 8 minutes if you run a little" _O-
lol wtf, die ben ik tot nog toe NIET tegengekomen xD!
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:15:13 #195
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_98546352
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:45 schreef Luck het volgende:
Moet meteen aan die bordjes denken naar de ropeway toe.
"From here it's a 10 minutes walk, 8 minutes if you run a little" _O-
Inderdaad ja :D
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:03:23 #196
8369 speknek
Another day another slay
pi_98548008
Het gekste vind ik na al die tijd nog steeds dat in het katakana ook gewoon 'ropeway', of dus eigenlijk 'ropu-uee' staat. En dat terwijl Japanners latijns schrift ook gewoon op school krijgen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_98548798
Wat is daar gek aan? Zo doen ze dat ook in landen waar ze bijvoorbeeld het cyrillische schrift gebruiken, en ook in veel talen met het Latijnse alfabet worden leenwoorden qua spelling aangepast.
pi_98552342
lol, ja dat bordje is legendarisch....

hier een leuk lijstje met nederlande woorden in de japanse taal..

http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_words_of_Dutch_origin
pi_98557373
Vlak bij de pond naar miyajima zit een geweldig hostel trouwens. schijnt volgens hostelworld ook een van de beste van japan te zijn. Ben wel de naam kwijt, maar we hadden daar 1 dag geboekt en zijn daar uiteindelijk 3 avonden gebleven. De eigenaar was de captain van het japanse thai boxing team en die had ons meegenomen om te kamperen op miyajima. Waren 100den meisjes van een meisjesuniversiteit op die camping en dat had hij zo getimed haha. Uiteindelijk wakker geworden in een hangmat en beide slippers opgegeten door die herten(ze waren nog aan het kauwen) dus op blote voeten terug naar het hostel gestrompeld haha
pi_98570588
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 04:44 schreef okiokinl het volgende:
ik dacht dat er maar 1 hotel op het eiland was, alles wel japan style vanbinnen. was niet goedkoop, maar ik kreeg ook lekker japans eten op mn kamer, bezorgd door vrouwen die op hun knieen binnen komen kruipen, lol.
Klinkt goed, ik houd me graag aanbevolen, was het toevallig dit hotel?
http://nl.ammeo.com/japan/hatsukaichi/miyajima-coral-hotel.html

quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:42 schreef happynjitram het volgende:
Vlak bij de pond naar miyajima zit een geweldig hostel trouwens. schijnt volgens hostelworld ook een van de beste van japan te zijn.
Viel de prijs een beetje mee? Ik zal er eens naar zoeken, bedankt!
pi_98576786
Mmh vraagje.. eignelijk wel een stomme...

Nou heb ik diverse keren langs zien komen dat je een soort pas kunt halen om met de trein incl bullettrain te kunnen reizen in Japan en enkel geldig is voor buitenlanders. Ik had er geen echte aandacht aan besteed omdat ik voornamelijk in Tokyo rond zal zwerven en verder dat het hartstikke veel geld is. Mijn vraag is of er toch zoiets is als een soort abbonoment / pasje waardoor je b.v. een week betaald als toerist en Tokyo door heen kan?

Zoiets heb je b.v. ook in Berlijn, en op zekere hoogte hier in Nederland als toerist. Iemand die hier vanaf weet? 500 euro voor enkel treinen van een deel van Japan voor maar 3 weken lijkt me belachelijk veel geld als ik voornamelijk met de metro/trein in Tokyo zelf rontrekt.
pi_98577898
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:30 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Klinkt goed, ik houd me graag aanbevolen, was het toevallig dit hotel?
http://nl.ammeo.com/japan/hatsukaichi/miyajima-coral-hotel.html

ik heb even gezocht, er zit natuurlijk helemaal niet maar 1 hotel op dat eiland, lol... geen idee of die het was, zou best kunnen. is al wat jaartjes geleden, dat ik er was. ik had hem uit de lonely planet geplukt.
pi_98578251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:59 schreef koffiegast het volgende:
Mmh vraagje.. eignelijk wel een stomme...

Nou heb ik diverse keren langs zien komen dat je een soort pas kunt halen om met de trein incl bullettrain te kunnen reizen in Japan en enkel geldig is voor buitenlanders. Ik had er geen echte aandacht aan besteed omdat ik voornamelijk in Tokyo rond zal zwerven en verder dat het hartstikke veel geld is. Mijn vraag is of er toch zoiets is als een soort abbonoment / pasje waardoor je b.v. een week betaald als toerist en Tokyo door heen kan?

Zoiets heb je b.v. ook in Berlijn, en op zekere hoogte hier in Nederland als toerist. Iemand die hier vanaf weet? 500 euro voor enkel treinen van een deel van Japan voor maar 3 weken lijkt me belachelijk veel geld als ik voornamelijk met de metro/trein in Tokyo zelf rontrekt.
ja dan heeft dat geen zin. ik geloof niet dat er iets is voor alleen tokyo, misschien wel een japan rail pas voor de regio tokyo ofzo. kan je ook nog uitstapjes maken in de buurt.
toen ik 2 maanden in tokyo zat, heb ik gewoon kaartjes gekocht, en later een soort OV kaart met krediet uit een automaat gehaald, was net zo duur maar wel lekker makkelijk. het is zowiezo niet echt duur, en de metro is iets goedkoper dan de bovengrondse treinen.
pi_98578339
Koffiegast, heb je hier al eens gekeken?

http://www.japan-guide.com/e/e2017.html

Heb me er zelf verder niet in verdiept. Want ook al is het m'n eerste keer Japan, ik vlieg op Osaka en krijg Tokio gewoon niet goed in het reisschema ingepast.
pi_98587765
Wanneer ga je, Igen? :)

Het is weer goed heet in Japan, heb ik gehoord. Hoge luchtvochtigheid :9
pi_98590232
Hoe warm is het nou eigenlijk. Als ik zo kijk op average temperature is het iets van 32 graden tegenover amsterdam 26 (juli dan he), en luchtvochtigheid hoger.. Maar moet ik dan echt dodelijke temperaturen verwachten dat ik ala Spanje/Italie binnen moet blijven op midden van de dag?

Ik denk dat ik sowieso maar nog een korte broek meeneem.. en verder hopen dat ze wat shirts in mijn maat hebben :) en evt sandalen @ 43 :\
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:10:23 #207
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_98593186
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:59 schreef koffiegast het volgende:
500 euro voor enkel treinen van een deel van Japan voor maar 3 weken lijkt me belachelijk veel geld als ik voornamelijk met de metro/trein in Tokyo zelf rontrekt.
Als je echt alleen in Tokyo blijft schiet zo'n pas niet op. Anders staan hier de prijzen:
http://www.jaltour.de/457.0.html

Je kan met een railpass wel op de Yamanotelijn in Tokyo (en nog een paar lijnen) en je kan de Narita Express ermee gebruiken. Het heeft denk ik pas zin (bv een weekkaart halen) als je binnen 1 week bijvoorbeeld naar Kyoto en Kamakura ofzo zou gaan, anders haal je het er niet uit.
Handigst is dan om gewoon een Suica card te halen:
http://www.jreast.co.jp/e/pass/suica.html
Haters everywhere but I don't really care.
  Eindredactie Games vrijdag 24 juni 2011 @ 08:21:27 #208
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98593285
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:59 schreef koffiegast het volgende:
Mmh vraagje.. eignelijk wel een stomme...

Nou heb ik diverse keren langs zien komen dat je een soort pas kunt halen om met de trein incl bullettrain te kunnen reizen in Japan en enkel geldig is voor buitenlanders. Ik had er geen echte aandacht aan besteed omdat ik voornamelijk in Tokyo rond zal zwerven en verder dat het hartstikke veel geld is. Mijn vraag is of er toch zoiets is als een soort abbonoment / pasje waardoor je b.v. een week betaald als toerist en Tokyo door heen kan?

Zoiets heb je b.v. ook in Berlijn, en op zekere hoogte hier in Nederland als toerist. Iemand die hier vanaf weet? 500 euro voor enkel treinen van een deel van Japan voor maar 3 weken lijkt me belachelijk veel geld als ik voornamelijk met de metro/trein in Tokyo zelf rontrekt.
As jij alleen maar in Tokyo blijft, dan heb je hem niet nodig. Maar als jij naar naar Kyoto en hiroshima wil, dan heb je hem er al uit. Je hoeft hem ook niet meteen te activeren, ikzelf ga 3, 5 week, maar ik ga maar 2 weken door Japan heen reizen met de trein. Daarom koop ik een 2 weken pas, activeer hem voordat ik van Tokyo naar osaka ga en reis op de laatste dag dat hij geldig is weer terug naar Tokyo. Behalve dat het zeer fijn is dat je ongelimiteerd kaartjes kan halen (Shit trein gemist, dan haal je een nieuw kaartje) kan je hem ook voor uitstapjes gebruiken (van Osaka naar Himeji of Nara bijvoorbeeld).

Het scheeld kopzorgen, wat geld en gereserveerde stoelen zijn gewoon relaxed als je van te voren boekt :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_98595447
Ik ga nooit meer naar Japan zonder railpass. Zo gemakkelijk. En als je idd naar H'shima en Kyoto wilt, heb je hem er sowieso al uit. Overigens kun je hem in Tokyo ook gebruiken op oa de Yamanote-lijn en vele andere lijnen. Ik heb, de laatste keer dat ik in Japan was, in Tokyo geeneens gebruik gemaakt van de metro, omdat de trein ons ook bracht waar we moesten zijn.

Qua hitte, ik vond het wel echt bloedjeheet in juli. In Kyushu was het dan ong 28 graden met een luchtvochtigheidsgraad van 85% (he, het ziet er wel zwaarbewolkt uit buiten. Kdoe een extra vestje aan hoor! :') ) waardoor het voelde alsof je in een sauna zat. Kyoto was soort van hetzelfde. We hebben toen 2/3 uur gedaan over 3 km lopen :') In Tokyo scheen de zon heel fel, geen wolkje aan de lucht. Daardoor was het wel heet, graadje of 38 in Disneyland, maar dat was half zo er niet als die saunataferelen in het zuiden :p

En die Japanners blijven maar lange mouwen dragen he :') en geen glimmend voorhoofd van het zweten, niks! }:|
pi_98596664
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:45 schreef Melochan het volgende:
Wanneer ga je, Igen? :)

Het is weer goed heet in Japan, heb ik gehoord. Hoge luchtvochtigheid :9
21 juli - 10 augustus ga ik. Mijn oorspronkelijke idee voor de route was dit:

Osaka - Hiroshima - Nagasaki - Fukuoka - Kochi - (wandelen) - Kyoto/Nara.

Waarbij het me wel leuk leek om in Nagasaki met een boottour naar dat spookeiland mee te gaan. Maar met jouw verhaal over saunaweer ben ik toch gaan twijfelen of ik dat niet zal inruilen voor een bezoek aan Tokio. Bij nader inzien kan dat toch eigenlijk ook best wel:

Osaka - Hiroshima - (wandelen) - Kochi - Kyoto/Nara - Tokio.

Voor treinkaartjes ga ik trouwens zo'n seishun-18-kaartje nemen, plus dan natuurlijk dagkaartjes etc. voor in de steden. Dan duurt het wel wat langer omdat je alleen langzame treinen mag pakken, maar in totaal kom ik dan op iets van 250 à 300 euro reiskosten uit. Daar kan volgens mij geen Rail Pass tegenop.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:29:56 #211
274453 okiokinl
blablabla
pi_98602844
voor 3 weken scheelt dat dan 200 euro ongeveer. alleen kan je met railpass wel in de bullet treinen. misschien de moeite waard, want het zijn behoorlijke afstanden. het verschil tussen gewone treinen en bullet treinen tussen kyoto en tokyo, bijvoorbeeld, is het verschil tussen iets van 3 uur of meer dan 8 uur in de trein. ben je dus een hele dag kwijt.

ik vond nagasaki heel leuk als stad. ben niet op battleship island geweest, maar lijkt me wel heel cool..
en de hitte zou mij niet tegenhouden. als je naar thailand gaat dan is het in de koudste periode nooit onder de 32 graden met extreme vochtigheid.. lekker zwoele nachten :)
pi_98603077
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:53 schreef Igen het volgende:

[..]

21 juli - 10 augustus ga ik. Mijn oorspronkelijke idee voor de route was dit:

Osaka - Hiroshima - Nagasaki - Fukuoka - Kochi - (wandelen) - Kyoto/Nara.

Waarbij het me wel leuk leek om in Nagasaki met een boottour naar dat spookeiland mee te gaan. Maar met jouw verhaal over saunaweer ben ik toch gaan twijfelen of ik dat niet zal inruilen voor een bezoek aan Tokio. Bij nader inzien kan dat toch eigenlijk ook best wel:

Osaka - Hiroshima - (wandelen) - Kochi - Kyoto/Nara - Tokio.

Voor treinkaartjes ga ik trouwens zo'n seishun-18-kaartje nemen, plus dan natuurlijk dagkaartjes etc. voor in de steden. Dan duurt het wel wat langer omdat je alleen langzame treinen mag pakken, maar in totaal kom ik dan op iets van 250 à 300 euro reiskosten uit. Daar kan volgens mij geen Rail Pass tegenop.
Osaka -> Kyoto is met de bullet 15 minuten, met de boemel van 5 euro 20 minuten (sorta speak). Dus ik zou hyperdia erbij pakken en even gaan rekenen. Ik heb een reis zonder de pas gedaan, omdat het er gewoon niet uit te halen was. In Tokio heb je de railpas niet nodig, treinen en metro kosten er sowieso geen drol. Railpas is handig als je flink wat afstanden gaat afleggen en ze ook snel wil doen. Veel in de bullettrain = ka'ching.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_98611816
Bedankt voor jullie tips. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:29 schreef okiokinl het volgende:
ik vond nagasaki heel leuk als stad. ben niet op battleship island geweest, maar lijkt me wel heel cool..
en de hitte zou mij niet tegenhouden. als je naar thailand gaat dan is het in de koudste periode nooit onder de 32 graden met extreme vochtigheid.. lekker zwoele nachten :)
Goed punt, daar gaan inderdaad ook genoeg mensen op vakantie. :D

En qua treinen - ik ga nog maar eens wat puzzelen. Ik zie nu dat het reistijdverschil tussen wel of geen shinkansen soms wel heel extreem is.
pi_98625128
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:53 schreef Igen het volgende:

[..]

21 juli - 10 augustus ga ik. Mijn oorspronkelijke idee voor de route was dit:

Osaka - Hiroshima - Nagasaki - Fukuoka - Kochi - (wandelen) - Kyoto/Nara.

Waarbij het me wel leuk leek om in Nagasaki met een boottour naar dat spookeiland mee te gaan. Maar met jouw verhaal over saunaweer ben ik toch gaan twijfelen of ik dat niet zal inruilen voor een bezoek aan Tokio. Bij nader inzien kan dat toch eigenlijk ook best wel:

Osaka - Hiroshima - (wandelen) - Kochi - Kyoto/Nara - Tokio.

Voor treinkaartjes ga ik trouwens zo'n seishun-18-kaartje nemen, plus dan natuurlijk dagkaartjes etc. voor in de steden. Dan duurt het wel wat langer omdat je alleen langzame treinen mag pakken, maar in totaal kom ik dan op iets van 250 à 300 euro reiskosten uit. Daar kan volgens mij geen Rail Pass tegenop.
Ik zou zeker Tokyo verkiezen boven Nagasaki. Vooral omdat ik Tokyo echt een ervaring vind, en Nagasaki echt een tourist trap :') Maar het hangt er natuurlijk vanaf waar je interesses liggen :) Tokyo misstaat iig niet in je planning.

Is het wel verstandig om op zulke trajecten een seishun-18 kippu te gebruiken? Van Fukuoka naar Osaka/Kyoto is al 2+ uur met de shinkansen, laatstaan met een 'boemeltje'. Aan de andere kant kun je het ook zien als 'dan zie ik nog eens wat', maar denk dat je die 3 weken beter kunt benutten. Al zullen de kosten natuurlijk zwaarder wegen dan de eventuele tijdwinst, mits deze niet absurd veel is, das logisch.

Oh, and as for Thailand; denk dat de meeste mensen daar heengaan om te luieren, aan het strand te liggen etc., maar niet wandelingen van vele kilometers maken :o Maar dat kan aan mij liggen. Maar goed, in Japan staat op zo'n beetje elke hoek van de straat een vending machine, waaruit je voor ¥120 een flesje water kunt trekken. Prima te doen verder hoor, die hitte, als je maar blijft drinken enzo. Was toen zelf iets te fanatiek, en liep op m'n slippers van ergens bij Gojo Station naar Maruyama Park zonder ook maar iets te drinken/eten/whatever. Had ik dus niet moeten doen :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Melochan op 24-06-2011 22:14:47 ]
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:10:35 #215
274453 okiokinl
blablabla
pi_98625944
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:51 schreef Melochan het volgende:

[..]

Ik zou zeker Tokyo verkiezen boven Nagasaki. Vooral omdat ik Tokyo echt een ervaring vindt,

Oh, and as for Thailand; denk dat de meeste mensen daar heengaan om te luieren, aan het strand te liggen etc., maar niet wandelingen van vele kilometers maken
ja dat is waar.. tokyo hoort er zeker bij, wat een stad..
ik heb zelf wel veel gelopen in thailand, dingen bekijken, maar het zweet gutste wel van mn run af dan.. maar ja, ik kan beter tegen warmte dan tegen kou.
pi_98626106
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:10 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ja dat is waar.. tokyo hoort er zeker bij, wat een stad..
ik heb zelf wel veel gelopen in thailand, dingen bekijken, maar het zweet gutste wel van mn run af dan.. maar ja, ik kan beter tegen warmte dan tegen kou.
Ja dat dus, ik kan ook goed tegen warmte, hitte, maar in Japan wilde ik zoveel mogelijk zien en doen. Beetje teveel van het goede. En idd zweten :o hier zweet ik bij 30 graden echt niet, maar dáár :o godallejezus. Maar wel paar kg afgevallen toen B-)
pi_98631395
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:51 schreef Melochan het volgende:

[..]

Ik zou zeker Tokyo verkiezen boven Nagasaki. Vooral omdat ik Tokyo echt een ervaring vind, en Nagasaki echt een tourist trap :') Maar het hangt er natuurlijk vanaf waar je interesses liggen :) Tokyo misstaat iig niet in je planning.
Ah, de meningen over Nagasaki zijn blijkbaar verdeeld. :D

Ik weet het al met al nog niet. Vooral krijg ik Tokio niet op een manier in mijn reisschema dat het ook goed uitkomt met dingen op vaste dagen (markt, vuurwerk etc.) in andere steden.

quote:
Is het wel verstandig om op zulke trajecten een seishun-18 kippu te gebruiken? Van Fukuoka naar Osaka/Kyoto is al 2+ uur met de shinkansen, laatstaan met een 'boemeltje'. Aan de andere kant kun je het ook zien als 'dan zie ik nog eens wat', maar denk dat je die 3 weken beter kunt benutten. Al zullen de kosten natuurlijk zwaarder wegen dan de eventuele tijdwinst, mits deze niet absurd veel is, das logisch.
De reis is het doel hè. :P Plus dat ik ook juist drie weken ga, en niet korter, om rustig aan te kunnen doen. Maar Fukuoka-Kochi niet in een dag halen vind ik ook niet alles, dus daar zal ik heus wel een stukje met de shinkansen gaan. De tijdswinst op dat traject is echt abnormaal groot. :)
pi_98636191
@Melochan: Het is inderdaad wel verschrikkelijk heet, maar zweet op m'n voorhoofd heb ik dan ook weer net niet. Het is meer dat alles zo nat is dat je het na een tijdje niet meer merkt, tenzij je net een gekoelde ruimte in of uit gaat, maar dat zal deze zomer wel wat minder extreem zijn. Hoorde dat openbare gebouwen in de TEPCO-regio niet koeler dan 28 graden worden gehouden...

Nu het toch over Nagasaki gaat, ik wilde er een dagtrip heen maken vanuit Okayama, maar het is misschien toch leuk om er 1 nachtje te blijven, ik heb al een ryokan gevonden voor maar 4000円. Maar als 1 dag voldoende is kan ik ook net zo goed weer terug gaan. Ik ben vorig jaar in midden- en noord Kyushu geweest, alleen Nagasaki en Fukuoka overgeslagen, Fukuoku schijnt niet bijzonder te zijn, dus het is puur Nagasaki. Iemand ervaring?
pi_98636529
is wel 6 uur riezen, okayama- nagasaki, eerste stuk met shinkansen, vanaf fukuoka een gewone trein.
fukuoka is wel leuk voor even, vooral om te eten, buitenkeukentjes langs de rivier, op hand karren. en ze zijn beroemd om hun ramen. en het uitgaans district ligt op een eiland in de rivier, ook wel grappig. en in ieder geval 1 mooie tempel.

nagasaki wil je vast dejima zien, de nederlandse nederzetting. is wel nep, nagebouwd. en je hebt een dutch slope, aan het begin van en soort van buitenlands wijkje met mooie villlas enzo. nog een portugese kerk, waar je komt door met een soort buitenlift de berg op te zoeven. verder naar boven een geweldig uitkijkpunt, kun je de mitsubishi scheepswerf zien liggen, echt een monsterlijk groot geval. (waar de japanse oorlogs vloot werd gemaakt.. )
er ligt nog ergens een tempel in de vorm van een enorme schildpad, waar ze elke dag de bel luiden op het moment van de atoom explosie. bij een andere tempel kan je de enige overlevende boom zien, en ergens nog een half weggeblazen tori.
en je hebt een chinese wijk, een mooi stuk met een kanaal erdoor, de plek waar de bom ontplofte, een heel cool modern memorial... het is best veel.
pi_98644765
Zon pass dat je dan met de shinkansen kunt gaan en andere treinen enzo, tot wanneer en vanaf waar mag je dat bestellen? (Mmh ik weet eigenlijk niet precies de naam voor de pass) Simpel gezegd, kan ik bv. in Japan een week van te voren bestellen?
pi_98644946
De Japan Rail Pass? Die kan je niet in Japan zelf kopen, dat moet je al hier in Nederland doen. Volgens de site krijg je dan een coupon die je in Japan kan omwisselen voor het echte ticket, maar op die coupon komt ook al te staan op welke datum de pass moet ingaan.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2011 14:27:55 ]
pi_98646332
Mmh das nogal minder, want mijn 'ongeplande tijd' is aan het eind van mijn 6 weken voor zo'n 10 dagen, en ik weet niet wat ik ga meemaken de eerste 4-5 weken. Desdanig dat ik wellicht met andere mensen ergens heen ga. Wellicht moet ik dan maar de risico nemen dat ik evt. naar Kyoto ga en shinkansen moet dokken. Zover ik op internet kan zien, kost dat maar iets van 15-20k yen, geen geld... ( http://www.japan-guide.com/e/e2363.html ).
pi_98718302
Jaja, morgen vertrek ik dan voor een 12 uur durende vlucht naar Narita Airport... en daarna mag ik zelf uit gaan zoeken hoe ik in Tokyo beland!
  maandag 27 juni 2011 @ 14:16:51 #224
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_98718456
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:12 schreef koffiegast het volgende:
Jaja, morgen vertrek ik dan voor een 12 uur durende vlucht naar Narita Airport... en daarna mag ik zelf uit gaan zoeken hoe ik in Tokyo beland!
Roltrap omlaag, naar de JR office gaan daar een Sucai + NEX kaartje kopen voor 3500 yen.
http://www.japan-guide.com/e/e2359_002.html#nex

En anders met de Keisei Skyliner.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_98719003
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:16 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Roltrap omlaag, naar de JR office gaan daar een Sucai + NEX kaartje kopen voor 3500 yen.
http://www.japan-guide.com/e/e2359_002.html#nex

En anders met de Keisei Skyliner.
J zat ik aan te denken zon kaart te nemen. De grap is dat hyperdia me de keisei skyliner aanbeveelt, keuzes keuzes... of kan ik de keisei skyliner ook betreden met suica?
  maandag 27 juni 2011 @ 14:47:10 #226
274453 okiokinl
blablabla
pi_98719563
nee, daar moet je dan een apart kaartje voor kopen, hij is duurder en veel sneller.
je hebt gewoon 2 opties, eentje van bijna een uur en een van 35 minuten. het wijst zich vanzelf, even zoeken naar het loket waar ze treinkaartjes verkopen.

en ik ben jaloers. :)
pi_98720481
Ik moet nog een maand wachten :'( . Veel plezier in ieder geval!
pi_98720644
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:16 schreef Strolie75 het volgende:

En anders met de Keisei Skyliner.
Nooit meer anders, fuck de railpass _O_ Tig keer sneller en nog goedkoper ook.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_98721481
Ik zit met een dilemma, keb een geaarde wereldstekker gekocht. Nou is het enige wat ik meeneem dat stroom slurpt mijn laptop met adapter en mijn mobiel (die ik oplaad via mijn laptop (want de directe oplader is geen transformator volgensmij)). Nou is het punt dat deze geaarde stekker (type B) dus niet in ongeaarde (type A) kan.

Ik probeer uit te vinden hoe vaak type A juist voorkomt / type B niet voorkomt, anders kan ik straks mijn laptop niet van stroom voorzien in Japan..

http://www.anwb.nl/webwin(...)ker-geaard-kema.html
deze heb ik gekocht bij de ANWB
pi_98721836
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:36 schreef koffiegast het volgende:
Ik zit met een dilemma, keb een geaarde wereldstekker gekocht. Nou is het enige wat ik meeneem dat stroom slurpt mijn laptop met adapter en mijn mobiel (die ik oplaad via mijn laptop (want de directe oplader is geen transformator volgensmij)). Nou is het punt dat deze geaarde stekker (type B) dus niet in ongeaarde (type A) kan.

Ik probeer uit te vinden hoe vaak type A juist voorkomt / type B niet voorkomt, anders kan ik straks mijn laptop niet van stroom voorzien in Japan..

http://www.anwb.nl/webwin(...)ker-geaard-kema.html
deze heb ik gekocht bij de ANWB
quote:
Waar u ook ter wereld naar toegaat, een wereldstekker mag in uw bagage niet ontbreken. Niets is vervelender om pas op uw reisbestemming te ontdekkken dat uw scheerapparaat of föhn niet in het stopcontact past.
Ik moest lachen na het lezen van deze twee stukjes. Maar ik denk dat het wel meevalt en je vast stopcontacten gaat vinden die wel gaan passen. Ik herken de Japanse variant die ik altijd gebruik in ieder geval dus ik heb eenzelfde wereldstekker ;)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_98721899
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:43 schreef Pheno het volgende:

[..]

[..]

Ik moest lachen na het lezen van deze twee stukjes. Maar ik denk dat het wel meevalt en je vast stopcontacten gaat vinden die wel gaan passen. Ik herken de Japanse variant die ik altijd gebruik in ieder geval dus ik heb eenzelfde wereldstekker ;)
:D

Maar je hebt dus ook zo'n 3e pootje eraan dus (de aarding)?
pi_98722134
Ja, ik zie nu dat mijn net nieuw gekochte dat niet heeft. Nou ja, dan past het dus altijd. Snap ik meteen waarom die goedkoper was dan de vorige, die was wel geaard :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_98722207
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:50 schreef Pheno het volgende:
Ja, ik zie nu dat mijn net nieuw gekochte dat niet heeft. Nou ja, dan past het dus altijd. Snap ik meteen waarom die goedkoper was dan de vorige, die was wel geaard :')
Dats het grappige, de ongeaarde wereldstekker kostte meer... en zag er idioter uit
http://www.anwb.nl/webwin(...)s/wereldstekker.html
pi_98722306
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:51 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Dats het grappige, de ongeaarde wereldstekker kostte meer... en zag er idioter uit
http://www.anwb.nl/webwin(...)s/wereldstekker.html
Dat kan gewoonweg niet makkelijk in je tas zitten :D Nee, ik heb zo'n schuifsysteem, bij De Bever ooit gehaald. Dat is 1 blok, met meerdere schuifjes om het juiste type er uit te schuiven.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Eindredactie Games maandag 27 juni 2011 @ 15:56:16 #235
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98722423
Je kan hem ook gewoon daar kopen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_98722838
quote:
4s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:56 schreef donald_dick het volgende:
Je kan hem ook gewoon daar kopen :P
Dat vraag ik me dus af, of je zoiets daar kunt kopen, Japans/Amerikaans -> Europees. Maar ik heb gemerkt dat mijn laptop transformator een bepaalde snoer ingang heeft, en dat je wellicht ook een ander snoer kan kopen. Wellicht dat ze het in akihabara hebben, maar wordt wel zoeken :|
  maandag 27 juni 2011 @ 16:34:42 #237
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_98724258
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:30 schreef koffiegast het volgende:

[..]

J zat ik aan te denken zon kaart te nemen. De grap is dat hyperdia me de keisei skyliner aanbeveelt, keuzes keuzes... of kan ik de keisei skyliner ook betreden met suica?
Nee, Keisei is een privé lijn. Maar als buitenlander kun je de combi NEX + Sucai (enkele reis) kopen voor 3500 yen. Voordeel is dat je 1500 yen oplaad tegoed voor je Sucai krijgt, die je normaal gesproken 500 yen borg kost als je hem los koop. Dus eigenlijk kost het (snelle) enkeltje Tokyo met de NEX je maar 1500 yen.

Ik ga regelmatig naar Japan en doe dit altijd. Oude Sucai inwisselen, 500 yen borg terugkrijgen, en meteen een nieuwe kopen. NEX is toch de meest relaxte manier om naar Shinjuku te gaan.

Tuurlijk kan het goedkoper maar dan ben je eeuwig onderweg. En Sucai is gewoon super makkelijk. Naast een OV chipkaart voor de treinen en metro kun je er ook flesjes drinken uit de automaten mee kopen en in supermarktjes mee afrekenen. Ik kan er meestal 20000 yen op, en dan kan ik een paar weken vooruit. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Strolie75 op 27-06-2011 16:39:45 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 27 juni 2011 @ 16:42:32 #238
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_98724656
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:06 schreef koffiegast het volgende:
Mmh das nogal minder, want mijn 'ongeplande tijd' is aan het eind van mijn 6 weken voor zo'n 10 dagen, en ik weet niet wat ik ga meemaken de eerste 4-5 weken. Desdanig dat ik wellicht met andere mensen ergens heen ga. Wellicht moet ik dan maar de risico nemen dat ik evt. naar Kyoto ga en shinkansen moet dokken. Zover ik op internet kan zien, kost dat maar iets van 15-20k yen, geen geld... ( http://www.japan-guide.com/e/e2363.html ).
Ik zou hem kopen voor die laatste 10 dagen (twee weken JR pas). Is niet eens zo gek duur, en zoals meerdere mensen al zeiden, je haalt het er heel snel uit. En die kosten voel je nu even, en dan hoef je aan het einde van je trip niet meer te stressen. Zelfs als reis je met andere mensen, je zult toch met de trein moeten!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 27 juni 2011 @ 17:21:58 #239
274453 okiokinl
blablabla
pi_98726320
ik heb zon verloopstekkertje, voor mn fototoestel, niet geaard, en nooit problemen daarmee gehad in japan.
  Eindredactie Games maandag 27 juni 2011 @ 20:42:44 #240
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98735078
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:04 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af, of je zoiets daar kunt kopen, Japans/Amerikaans -> Europees. Maar ik heb gemerkt dat mijn laptop transformator een bepaalde snoer ingang heeft, en dat je wellicht ook een ander snoer kan kopen. Wellicht dat ze het in akihabara hebben, maar wordt wel zoeken :|
Tuurlijk, het duidelijk maken wat je wil is een tweede :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_98736054
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:34 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Nee, Keisei is een privé lijn. Maar als buitenlander kun je de combi NEX + Sucai (enkele reis) kopen voor 3500 yen. Voordeel is dat je 1500 yen oplaad tegoed voor je Sucai krijgt, die je normaal gesproken 500 yen borg kost als je hem los koop. Dus eigenlijk kost het (snelle) enkeltje Tokyo met de NEX je maar 1500 yen.

Ik ga regelmatig naar Japan en doe dit altijd. Oude Sucai inwisselen, 500 yen borg terugkrijgen, en meteen een nieuwe kopen. NEX is toch de meest relaxte manier om naar Shinjuku te gaan.

Tuurlijk kan het goedkoper maar dan ben je eeuwig onderweg. En Sucai is gewoon super makkelijk. Naast een OV chipkaart voor de treinen en metro kun je er ook flesjes drinken uit de automaten mee kopen en in supermarktjes mee afrekenen. Ik kan er meestal 20000 yen op, en dan kan ik een paar weken vooruit. :)
Ik moest echt even checken wat "Sucai" is, maar je bedoelt wrs Suica :D
pi_98743021
Nou, net nog ff alles ingepakt etc..

Totaal:
11,2kg ruimbagage
6.3kg handbagage (laptop + mobiel + 6 boeken + papieren etc)

Morgen vertrek ik om 14:55 CET van Schiphol, en 2:55 am (8:55 in Japan) de volgende dag kom ik aan op Narita Airport...
pi_98743103
Veel plezier, de weg naar Tokio is echt niet lastig :)

Ik wil ook weer eens. Vage ijsjes proeven in Sunshine City en zo O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_98743196
Aah spannend, veel plezier en een goede reis toegewenst :)
pi_98744373
Ja veel plezier! :)
pi_98750966
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:04 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af, of je zoiets daar kunt kopen, Japans/Amerikaans -> Europees. Maar ik heb gemerkt dat mijn laptop transformator een bepaalde snoer ingang heeft, en dat je wellicht ook een ander snoer kan kopen. Wellicht dat ze het in akihabara hebben, maar wordt wel zoeken :|
In Akihabara vlakbij de apple store zit volgens mij een kleine elektra zaakje dat vrijwel alle wereldstekkers heeft, wel wat duur (Ihad daar ook een gekocht lange tijd geleden) . Maar heb ze ook gezien in verschillende grote winkels...

update:
Hmmm...net even opgezocht in google maps, maar volgens mij bestaat die zaak niet meer :{

[ Bericht 20% gewijzigd door Watashiwa op 28-06-2011 03:15:20 ]
pi_98751509
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:12 schreef koffiegast het volgende:
Jaja, morgen vertrek ik dan voor een 12 uur durende vlucht naar Narita Airport... en daarna mag ik zelf uit gaan zoeken hoe ik in Tokyo beland!
Keisei line, lekker makkelijk en niet duur ;)

Veel plezier!!
pi_98752312
Narita Express bevalt mij altijd prima :)
pi_98752518
Dat dacht ik ook altijd, maar de laatste keer met de Keisei was zo veel sneller. Suica haal ik wel ergens anders, daar ga ik niet op verliezen. Maar goed, ieder zijn voorkeur natuurlijk. Feit blijft: OV in Japan = _O_
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_98752709
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:15 schreef Pheno het volgende:
Dat dacht ik ook altijd, maar de laatste keer met de Keisei was zo veel sneller. Suica haal ik wel ergens anders, daar ga ik niet op verliezen. Maar goed, ieder zijn voorkeur natuurlijk. Feit blijft: OV in Japan = _O_
Niet te hard roepen, ik heb laatst een keer vertraging op Yamanote line (wel zeer zelden) en heb dus een bus gemist dat maar twee keer per dag vertrok. Geen vergoeding, helaas!
pi_98752755
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:28 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Niet te hard roepen, ik heb laatst een keer vertraging op Yamanote line (wel zeer zelden) en heb dus een bus gemist dat maar twee keer per dag vertrok. Geen vergoeding, helaas!
Tel eens de keren dat hier het OV het weer laat afweten. Zoals nu, de NS roept maar dat mensen maar op de site moeten kijken wanneer hun trein vertrekt. Een keer wat onweer en de hele zooi ligt weer preventief op zijn gat.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_98752801
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:30 schreef Pheno het volgende:

[..]

Tel eens de keren dat hier het OV het weer laat afweten. Zoals nu, de NS roept maar dat mensen maar op de site moeten kijken wanneer hun trein vertrekt. Een keer wat onweer en de hele zooi ligt weer preventief op zijn gat.
Dat dan wel weer zo, maar ik zou niet te veel rekenen op het goede vervoer in Japan!
pi_98752896
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:33 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Dat dan wel weer zo, maar ik zou niet te veel rekenen op het goede vervoer in Japan!
Nooit problemen gehad, dus ik ben nog zeer onder de indruk. Zeker als je bedenkt hoeveel mensen ze bv door Shinjuku heen gooien in een spits ;)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_98752960
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:38 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nooit problemen gehad, dus ik ben nog zeer onder de indruk. Zeker als je bedenkt hoeveel mensen ze bv door Shinjuku heen gooien in een spits ;)
Ik ook hoor! Was ook wel deels mijn schuld, als ik een treintje eerder gehaald had, dan kon ik wel met de bus. Maar als er iets gebeurt (zelfmoord op rails bij mij het geval) dan hang je! Je gaat dus te snel van uit dat het wel goed komt!
pi_98752987
Oh ja, dat zeker. OOk hier wel eens wat gehad, maar ze lossen het snel op. Niet dat je blij bent als je wat mist, maar als je bv ergens in Tokyo moet zijn heb je nog de metro als backup.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_98753068
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:43 schreef Pheno het volgende:
Oh ja, dat zeker. OOk hier wel eens wat gehad, maar ze lossen het snel op. Niet dat je blij bent als je wat mist, maar als je bv ergens in Tokyo moet zijn heb je nog de metro als backup.
Normaal lossen ze dat idd snel op, maar moest drie kwartier wachten.. :') (stond al in de trein)
pi_98753102
Zijn er in spetember trouwens weer wereldweken bij KLM of zo? Door al dat gepraat heb ik weer zin :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_98753181
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:49 schreef Pheno het volgende:
Zijn er in spetember trouwens weer wereldweken bij KLM of zo? Door al dat gepraat heb ik weer zin :')
Ik was laatst met BA geweest trouwens, goed bevallen! aanrader dus...
pi_98754367
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:04 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af, of je zoiets daar kunt kopen, Japans/Amerikaans -> Europees. Maar ik heb gemerkt dat mijn laptop transformator een bepaalde snoer ingang heeft, en dat je wellicht ook een ander snoer kan kopen. Wellicht dat ze het in akihabara hebben, maar wordt wel zoeken :|
Even bij de blokker of op schiphol (duurder) een koppelstuk halen met 2 van die platte pinnen. Wel even kijken of je laptop adapter ook 100v accepteerd.

[ Bericht 12% gewijzigd door john_ven24 op 28-06-2011 09:41:10 ]
pi_98758438
Ben nog niet vertrokken (das pas 14:55), moet wel zodirect vertrekken naar schiphol..

ik heb een ongeaarde en geaarde wereldstekker mee en zie wel :D

Bedankt voor de gelukswensen, ik zal zeker een berichtje posten zodra ik geland ben / in mijn hotel zit!

Bye bye!
pi_98759243
Ik heb nog nooit zo'n geaarde meegenomen, en alles werkte prima op de ongeaarde. Van mn tandenborstel tot mn laptop :)

Viele spaß, koffiegast!
pi_98806019
Ik post nu vanaf mijn laptopje in, jawel, Tokyo.

Ik kijk mijn ogen uit, en ik kan moeilijk de infrastructuur type plaatsen in mijn bekende rijtje van Europa/USA... dit doe ik meestal omdat ik dan soort beeld krijg van het land.

Al wat foto's geschoten, die komen later.

Ik heb uiteindelijk de keisei line genomen. Deze beviel uitermate goed, alleen had ik zelf de indruk dat hij doorgaans trager rijdt dan de doorsnee trein in Nederland, wellicht is mijn gevoel voor snelheid aangetast vanwege het vliegtuig. Immers, zelfs nu ik op een stoel zit, voel ik mijn spieren zich aanpassen en gedragen alsof ik in het vliegtuig met turbulentie zit.

Over de vlucht gesproken, enkele Nederlanders, vooral (oudere) japanners. Ik kwam toevallig naast een man in de 50 met zijn vrouw te zitten, waarbij de man verrassend aardig wat Engels kon. Eenmaal aangekomen op het vliegtuig was het ff naar luchthappen (is alweer 6 jaar geleden dat ik gevlogen heb en ja ik ben een watje als ik niet in controle ben). Zelfs het businesskaartje van de man in ontvangst mogen nemen en natuurlijk een aardige mail schrijven binnekort.

Eerst een paspoort check en fingerprints, foto.. dat was in 1 minuut gepiept. Ik denk 'wow, zo snel nog nooit verwacht'. Maar beneden leek nogmaals ' customs' te zijn. Ik denk, oke dat wordt hele tas omkiepen.. nou niet dus, ik vertelde gewoon ' kom hier op vakantie, 6 weken'. Beetje me japans erdoorheen. Binnen halve minuut was ik eruit. ATM werkte instant, keisei lijn snel kunnen vinden. Nog in perfect amerikaans engels van een lange japanner achter een balie uitgelegd gekregen hoe ik me 2 keisei pasjes moest gebruiken. 11am was ik al op mijn eindstation.

Toen nog lopen naar het hotel, met me domme hoofd liep ik er pal voorbij langs, liep nog een halfuur rond. Inmiddels helemaal bezweet, me shirt al doorweekt. Wat ook aardig is, is dat er niet echt een soort systeem in zit in het adres... en dat er maar zelden een map gegeven is, waarbij die ook nog ondersteboven is met wat je op google/websites ziet... juist ja. Uiteindelijk gevonden en zo ben ik hier beland.

Al alles neergezet, alleen nu komt het:
Ik heb beide wereldstekkers meegenomen. De grap is, ze hebben alleen ongeaard, en ik heb blijkbaar niet goed opgelet dat de stekker voor mijn adapter dus niet in de ongeaarde wereldstekker past. Op het moment van schrijven heeft mijn laptopbatterij nog 6 a 8 uur te leven. Wordt dus snel uitvinden waar ik een kabel kan vinden. Plus een plaatsje in de kamer, want ze hebben hier 5 apparaten op 1 stopcontact.
pi_98806023
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 06:02 schreef koffiegast het volgende:
en ik heb blijkbaar niet goed opgelet dat de stekker voor mijn adapter dus niet in de ongeaarde wereldstekker past.
Ik moest lachen :')

En qua steden ken ik niets zoals Tokyo. New York is voor pussies. Veel plezier daar, met of zonder laptop :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_98806344
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 06:02 schreef koffiegast het volgende:

Al alles neergezet, alleen nu komt het:
Ik heb beide wereldstekkers meegenomen. De grap is, ze hebben alleen ongeaard, en ik heb blijkbaar niet goed opgelet dat de stekker voor mijn adapter dus niet in de ongeaarde wereldstekker past. Op het moment van schrijven heeft mijn laptopbatterij nog 6 a 8 uur te leven. Wordt dus snel uitvinden waar ik een kabel kan vinden. Plus een plaatsje in de kamer, want ze hebben hier 5 apparaten op 1 stopcontact.
Je moet naar Akihabara *O* Voor al je stekkers, verloopstekkers en andere onderdelen.
  woensdag 29 juni 2011 @ 07:41:12 #265
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_98806362
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:28 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Niet te hard roepen, ik heb laatst een keer vertraging op Yamanote line (wel zeer zelden) en heb dus een bus gemist dat maar twee keer per dag vertrok. Geen vergoeding, helaas!
Als ik een bus moet halen die 2 keer per dag rijd neem ik toch een metro eerder, zelfs in Japan!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 29 juni 2011 @ 07:43:54 #266
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_98806385
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 07:38 schreef Sushimonster het volgende:
Je moet naar Akihabara *O* Voor al je stekkers, verloopstekkers en andere onderdelen.
En maids en porno. :P
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 29 juni 2011 @ 08:47:32 #267
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_98807261
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 07:43 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

En maids en porno. :P
en all other tentacle related stuff :+
pi_98808565
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 06:05 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik moest lachen :')

En qua steden ken ik niets zoals Tokyo. New York is voor pussies. Veel plezier daar, met of zonder laptop :P
Haha, inderdaad. Als ik dat tegen mensen zeg, dat NY echt niets is vergeleken met Tokyo, kijken ze me vaak wat ongelovig aan.

Qua adressen is het wel een drama ja. Had voor mijn reis een hele shopping guide gemaakt voor Tokyo in Google Maps. Maanden mee bezig geweest. :')

Veel plezier koffiegast!
pi_98811168
Nou, ik ging dus maar naar takadanobaba, zag ik een groepje buitenlanders samen beetje babbelen, bleken paar jongere zweedse gasten te zijn die al paar jaar hier woonden vanwege hun studie (doe es een gok wat). Die vertelde me dat ik het beste naar shinjuku of ikebukuro kon gaan. Ben maar naar shinjuku geweest. Daar heb ik geloof ik iets kunnen vinden dat werkt (me laptop brandt nog niet en de batterij lijkt opgeladen te worden, zal wel goed zijn!).

Nog een hele straat afgelopen in Shinjuku voor een ATM, kom ik bij een bank weer binnen.. ' waarom nou nergens maestro/mastercard'. Maar gevraagd aan een bankbediende in half japans/half engels. Kwam er op neer gohyaku meteru moest lopen en dan naar rechts moest. Ik hoorde hem eerst verkeerd en dacht dat ie enkel hyaku meteru zei. Toen ie herhaalde dacht ik 'niet weer die hele einde lopen in die hitte he?' Afijn, geld gehaald, nog met wat mensen contacten uitgewisseld. Verder wat vreten gekocht. Zodirect maar pitten ofzo.

En Tokyo is echt een doolhof. In geen enkele stad had ik ooit een aarzeltje over waar ik was en hoe ik ergens moest komen. Hier is mijn hotel vinden al een doolhof vanaf de 'hoofd'straat. En ondergronds wordt het allemaal nog eens erger. Dat gezegd, ik vond mijn weg op zich vrij snel.

Owja, en wat me vooral opvalt is dat het reuze meevalt qua hoe ' klein' ze hier zijn. Er zijn soms wel erge ieniemienies, en over algemeen is iedereen wel kleiner dan ik (ben iets van 1m82)., ik kom wel regelmatig iemand tegen die even lang is of langer.... Dat is toch wel een myth busted wat mij betreft..

[ Bericht 5% gewijzigd door koffiegast op 29-06-2011 11:34:06 ]
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:33:26 #270
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_98811464
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:24 schreef koffiegast het volgende:
Nou, ik ging dus maar naar takadanobaba, zag ik een groepje buitenlanders samen beetje babbelen, bleken paar jongere zweedse gasten te zijn die al paar jaar hier woonden vanwege hun studie (doe es een gok wat). Die vertelde me dat ik het beste naar shinjuku of ikebukuro kon gaan. Ben maar naar shinjuku geweest. Daar heb ik geloof ik iets kunnen vinden dat werkt (me laptop brandt nog niet en de batterij lijkt opgeladen te worden, zal wel goed zijn!).

Nog een hele straat afgelopen in Shinjuku voor een ATM, kom ik bij een bank weer binnen.. ' waarom nou nergens maestro/mastercard'. Maar gevraagd aan een bankbediende in half japans/half engels. Kwam er op neer gohyaku meteru moest lopen en dan naar rechts moest. Ik hoorde hem eerst verkeerd en dacht dat ie enkel hyaku meteru zei. Toen ie herhaalde dacht ik 'niet weer die hele einde lopen in die hitte he?' Afijn, geld gehaald, nog met wat mensen contacten uitgewisseld. Verder wat vreten gekocht. Zodirect maar pitten ofzo.

En Tokyo is echt een doolhof. In geen enkele stad had ik ooit een aarzeltje over waar ik was en hoe ik ergens moest komen. Hier is mijn hotel vinden al een doolhof vanaf de 'hoofd'straat. En ondergronds wordt het allemaal nog eens erger. Dat gezegd, ik vond mijn weg op zich vrij snel.
speciaal voor jou ;)
http://www.sevenbank.co.jp/intlcard/index2.html
Als je een 7-eleven convenience store in de buurt heb. (lijkt me onmogelijk om er NIET een in de buurt te hebben in Tokyo. Dan kan je daarbinnen ook geld opnemen uit de ATM. ;)
pi_98811531
Tot nu toe alles bij citibank gedaan, moet wellicht beter me doppen openkijken voor een 7-eleven, want mij is er nog geen opgevallen. Maja ik heb dan ook vrijwel niets gezien..
pi_98811575
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:34 schreef koffiegast het volgende:
Tot nu toe alles bij citibank gedaan, moet wellicht beter me doppen openkijken voor een 7-eleven, want mij is er nog geen opgevallen. Maja ik heb dan ook vrijwel niets gezien..
Het is bijna knap om geen 7-eleven te zien, dus dat komt wel goed.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:37:42 #273
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_98811632
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:36 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het is bijna knap om geen 7-eleven te zien, dus dat komt wel goed.
haha idd ;)
in het ergste geval kan je ook nog bij JP Post pinnen. Bij AKiba zit die in het UDX gebouw :)
pi_98811734
De reden dat ik hem nog niet gezien heb is omdat er een paar aan de andere kant van het station bevinden en aan mijn kant geen :') , verder enkel nippori station geweest en een hoofdstraat van shinjuku. En daar heb ik dan paar uur totaal aan verspilt, :')
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:40:54 #275
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98811791
Gast wtf je zit in Tokyo, wat doe je op Fok? :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:41:03 #276
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_98811794
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:39 schreef koffiegast het volgende:
De reden dat ik hem nog niet gezien heb is omdat er een paar aan de andere kant van het station bevinden en aan mijn kant geen :') , verder enkel nippori station geweest en een hoofdstraat van shinjuku. En daar heb ik dan paar uur totaal aan verspilt, :')
ach we maken allemaal fouten ;)
tis voor jou makkelijker dan voor mij vorig jaar. Vanwege gedoe tussen Mastercard groep en Seven Bank Holdings kon ik toendertijd niet pinnen bij de 7-11. En dan kan het wel een gedoe zijn lol
en wat JabberPocky zei ;) (srry kon het niet laten :P )
pi_98811967
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:40 schreef Jabberwocky het volgende:
Gast wtf je zit in Tokyo, wat doe je op Fok? :P
Ik had vorig jaar nog een excuus, ik zat betaald door FOK! in Tokyo voor de gamebeurs :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:48:15 #278
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98812071
Tokyo Game Show?

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:41 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

en wat JabberPocky zei ;) (srry kon het niet laten :P )
:{
:P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98812147
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:48 schreef Jabberwocky het volgende:
Tokyo Game Show?

:Y Tweede keer, eerst als publiek, dit keer wat prettiger als pers :)
Al dachten ze een paar jaar geleden ook dat we internationale pers waren, scheelde in de rij staan voor en rondom het beursgebouw :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_98812399
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:40 schreef Jabberwocky het volgende:
Gast wtf je zit in Tokyo, wat doe je op Fok? :P
tss tss, was maar kwartier in me kamertje toen ik aankwam, nadat ik 24 uur op was. Ik zit nu na paar uur weer in me hotelletje om eindelijk eens te pitte lol :P Mag ik ff! ;)

kga eens pitte, morgen vroeg op en rondkijken etc lol
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:14:33 #281
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98813153
Is Mt. Fuji nu trouwens niet weer geopend, of is dat pas in juli? Man wat was dat een toffe hiketocht, die moet je eigenlijk wel doen als je er nu zit (en een beetje actief wil doen). :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98814958
voor geld, bij een postkantoor kan je ook pinnen.

en ga lekker een rondje yamanote lijn doen, dan heb je zo door hoe tokyo in elkaar zit. veel plezier. :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:34:35 #283
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_98816257
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:04 schreef okiokinl het volgende:
voor geld, bij een postkantoor kan je ook pinnen.

en ga lekker een rondje yamanote lijn doen, dan heb je zo door hoe tokyo in elkaar zit. veel plezier. :)
Postkantoor, Citibank en 7/11 voor geld.

Rondje Yamanote lijn is zeker een goede tip. Doe het wel niet in de spits. ;)

En het Tokyo-Edo museum is een aanrader als je meer wilt weten over de geschiedenis van de stad!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_98817133
Ik kon trouwens ook nooit een 7-11 vinden als ik 'm nodig had. :')
Family Marts daarentegen..daar struikel je zowat over.
pi_98825348
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:24 schreef koffiegast het volgende:
Nou, ik ging dus maar naar takadanobaba, zag ik een groepje buitenlanders samen beetje babbelen, bleken paar jongere zweedse gasten te zijn die al paar jaar hier woonden vanwege hun studie (doe es een gok wat). Die vertelde me dat ik het beste naar shinjuku of ikebukuro kon gaan. Ben maar naar shinjuku geweest. Daar heb ik geloof ik iets kunnen vinden dat werkt (me laptop brandt nog niet en de batterij lijkt opgeladen te worden, zal wel goed zijn!).

Nog een hele straat afgelopen in Shinjuku voor een ATM, kom ik bij een bank weer binnen.. ' waarom nou nergens maestro/mastercard'. Maar gevraagd aan een bankbediende in half japans/half engels. Kwam er op neer gohyaku meteru moest lopen en dan naar rechts moest. Ik hoorde hem eerst verkeerd en dacht dat ie enkel hyaku meteru zei. Toen ie herhaalde dacht ik 'niet weer die hele einde lopen in die hitte he?' Afijn, geld gehaald, nog met wat mensen contacten uitgewisseld. Verder wat vreten gekocht. Zodirect maar pitten ofzo.

En Tokyo is echt een doolhof. In geen enkele stad had ik ooit een aarzeltje over waar ik was en hoe ik ergens moest komen. Hier is mijn hotel vinden al een doolhof vanaf de 'hoofd'straat. En ondergronds wordt het allemaal nog eens erger. Dat gezegd, ik vond mijn weg op zich vrij snel.

Owja, en wat me vooral opvalt is dat het reuze meevalt qua hoe ' klein' ze hier zijn. Er zijn soms wel erge ieniemienies, en over algemeen is iedereen wel kleiner dan ik (ben iets van 1m82)., ik kom wel regelmatig iemand tegen die even lang is of langer.... Dat is toch wel een myth busted wat mij betreft..
Grappig, dat vroeg iedereen ook altijd aan mij: "Oh haha, je keek zeker wel over iedereen heen he?" Eh, nou, viel wel mee idd!

Pinnen: Shibuya heeft een citibank redelijk dichtbij het station. Harajuku heeft een 7/11 in Takeshita Dori. Ikebukuro heeft een 7/11 en een postkantoor dichtbij Sakura Hotel (moet je daar wel zitten haha :P )
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:21:19 #286
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_98855189
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:34 schreef koffiegast het volgende:
Tot nu toe alles bij citibank gedaan, moet wellicht beter me doppen openkijken voor een 7-eleven, want mij is er nog geen opgevallen. Maja ik heb dan ook vrijwel niets gezien..
Citibank is dicht bij Shinjuku station, Southern Plaza exit. Achter de Southern Tower Hotel.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_98871845
Ja die citibank kreeg ik dus aangewezen door zon bankbediende.. 'gohyaku meteru', grmbl.

Anyways, ik heb voor het eerst van mijn leven last van jetlag, atm wakker terwijl het 12 uur hier is, argh. Niet erg veel gedaan vandaag, behalve wat rondkijken. Het blijft verbazingwekkend hoe met simpel japans je vrij gemakkelijk dingen kunt kopen, zoeken, vragen, etc.

Morgen om 10 uur een toets, en ik ben maar weer even beetje het schrijven gaan oefenen. Nogal lang geleden, maar het komt wel.

じゃ、後で
pi_98872262
テスト頑張って下さい! d(^_^o)
pi_98873176
テスト楽しいいいですよ。簡単ね (・∀・)

quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:13 schreef Melochan het volgende:

[..]

Jep! Ik ga me volledig storten op de taal, heb er zin in :)
wat voor studie doe je als ik vragen mag ? :p ik kan twee gokjes doen maar denk een meer als de andere:P
pi_98873253
Stuur je gokjes maar door in PM :)
pi_98876104
Ik doe TMA in rotterdam.. :)
pi_98889478
Wat zie ik nu, op 6.40 uur sochtends bij het nieuws? Rugby voor meiden op de middelbare school? Ik blijf me verbazen...

Zodirect nog ff leren, dan erop uit!
pi_98940592
Ik probeer nu uit te goochelen hoe de wasmachine hier werkt. Ik begrijp ongeveer wat de knoppen betekenen, maar het is zo anders dan wat ik thuis in NL gewend ben dat ik hier maar eindeloos loop te zoeken hoe het werkt.

In NL doe je heel simpel gewoon de zelfde kleur was bij elkaar, doet een scheutje waspoeder/dinges erin, drukt type was zoals katoen/wol/etc, en de temperatuur. Aanzetten en na uurtje of 2 klaar. Tijd wordt gewoon aangegeven

Hiero, heb je een machine waar je soms waterlevel moet selecteren, soort wassen die 'was/rinse/wel niet etc' beslaan en me niet duidelijk worden. Etcetera. Verder lijken de machines in dit pand wel aardig verouderd te zijn. Ik denk dat ik het er straks op waag een kleine was te doen en zien wat gebeurt. Alhoewel een enkele was+dryer+alle poeder al gauw me een slordige 5 euro kost.

Een zaak die het allemaal voor je doet heb ik hier nog niet gezien, terwijl dat me toch wel zo eenvoudig lijkt...

Update
Mevrouw achter balie in japans/engels uitgelegd dat het anders aan toe gaat qua wasmachine. En of ze het kon laten zien. Bleek uiteindelijk dat ik op alle knoppen niet moest gaan letten en ' just let it be'., nu maar hopen dat mijn kleding het dan ook overleeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door koffiegast op 02-07-2011 07:29:20 ]
  Eindredactie Games zaterdag 2 juli 2011 @ 10:10:55 #294
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98941740
Ik hoop voor je dat je geen remsporen hebt want ze wassen in japan met koud water :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_98941955
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 10:10 schreef donald_dick het volgende:
Ik hoop voor je dat je geen remsporen hebt want ze wassen in japan met koud water :P
Tis gelukt, alhoewel na het wassen eropeens allemaal vage pluisjes op me kleding zaten.. soort stof, was geen haar of vlek, maja.. na drogen 2x was het weg. Verder voel ik me ziek vandaag, vandaar ik nu wat veel msgs tik op fok. Moet nog uitgoochelen wat het kan zijn, en zodirect maar nieuw inkopen doen..
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:23:19 #296
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98944310
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 10:10 schreef donald_dick het volgende:
Ik hoop voor je dat je geen remsporen hebt want ze wassen in japan met koud water :P
Waarom zou je remsporen hebben als je op de wc je reet uitgebreid kan wassen? :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Eindredactie Games zaterdag 2 juli 2011 @ 14:09:58 #297
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98947563
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:23 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Waarom zou je remsporen hebben als je op de wc je reet uitgebreid kan wassen? :P
omdat niet elke wc supersonisch is :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 4 juli 2011 @ 16:36:22 #298
69211 koffiegast
langzinnig
pi_99026097
Lange dag, eerste schooldag en ik zit voor me idee veel te laag. Afijn, de leraar heeft zo ook haar vermoedens. Uit eten geweest met een chinees die vloeiend japans spreekt, akihabara gezien op de avond.. nogal dood en niet echt megaboeiend tbh mmh maja kben geen game/anime freak. 11 uur weer naar huis gegaan, op het station waar ik uitstapte... was een opgedofte lelijke dikke japanse meid... ik loop zo langs, ze komt zo naar me toe en zegt 'sansennen desu'. Ik ignorede volledig en hield een pokerface, realiserend dat ik zojuist door een hoer werd gevraagd of ik haar gunsten zou willen afkopen.

Je maakt echt elke dag hier weer iets aparts mee.
pi_99193344
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:36 schreef koffiegast het volgende:
Lange dag, eerste schooldag en ik zit voor me idee veel te laag. Afijn, de leraar heeft zo ook haar vermoedens. Uit eten geweest met een chinees die vloeiend japans spreekt, akihabara gezien op de avond.. nogal dood en niet echt megaboeiend tbh mmh maja kben geen game/anime freak. 11 uur weer naar huis gegaan, op het station waar ik uitstapte... was een opgedofte lelijke dikke japanse meid... ik loop zo langs, ze komt zo naar me toe en zegt 'sansennen desu'. Ik ignorede volledig en hield een pokerface, realiserend dat ik zojuist door een hoer werd gevraagd of ik haar gunsten zou willen afkopen.

Je maakt echt elke dag hier weer iets aparts mee.
_O-

Wat zou je dan eigk krijgen, voor die ¥3000? :')
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:30:28 #300
274453 okiokinl
blablabla
pi_99194087
gaat ze gezellig met je WOW spelen. :)
pi_99540666
Niemand die 'm dicht durft te gooien? ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')