abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:41:03 #276
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_98811794
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:39 schreef koffiegast het volgende:
De reden dat ik hem nog niet gezien heb is omdat er een paar aan de andere kant van het station bevinden en aan mijn kant geen :') , verder enkel nippori station geweest en een hoofdstraat van shinjuku. En daar heb ik dan paar uur totaal aan verspilt, :')
ach we maken allemaal fouten ;)
tis voor jou makkelijker dan voor mij vorig jaar. Vanwege gedoe tussen Mastercard groep en Seven Bank Holdings kon ik toendertijd niet pinnen bij de 7-11. En dan kan het wel een gedoe zijn lol
en wat JabberPocky zei ;) (srry kon het niet laten :P )
pi_98811967
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:40 schreef Jabberwocky het volgende:
Gast wtf je zit in Tokyo, wat doe je op Fok? :P
Ik had vorig jaar nog een excuus, ik zat betaald door FOK! in Tokyo voor de gamebeurs :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:48:15 #278
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98812071
Tokyo Game Show?

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:41 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

en wat JabberPocky zei ;) (srry kon het niet laten :P )
:{
:P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98812147
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:48 schreef Jabberwocky het volgende:
Tokyo Game Show?

:Y Tweede keer, eerst als publiek, dit keer wat prettiger als pers :)
Al dachten ze een paar jaar geleden ook dat we internationale pers waren, scheelde in de rij staan voor en rondom het beursgebouw :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_98812399
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:40 schreef Jabberwocky het volgende:
Gast wtf je zit in Tokyo, wat doe je op Fok? :P
tss tss, was maar kwartier in me kamertje toen ik aankwam, nadat ik 24 uur op was. Ik zit nu na paar uur weer in me hotelletje om eindelijk eens te pitte lol :P Mag ik ff! ;)

kga eens pitte, morgen vroeg op en rondkijken etc lol
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:14:33 #281
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98813153
Is Mt. Fuji nu trouwens niet weer geopend, of is dat pas in juli? Man wat was dat een toffe hiketocht, die moet je eigenlijk wel doen als je er nu zit (en een beetje actief wil doen). :P
pi_98814958
voor geld, bij een postkantoor kan je ook pinnen.

en ga lekker een rondje yamanote lijn doen, dan heb je zo door hoe tokyo in elkaar zit. veel plezier. :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:34:35 #283
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_98816257
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:04 schreef okiokinl het volgende:
voor geld, bij een postkantoor kan je ook pinnen.

en ga lekker een rondje yamanote lijn doen, dan heb je zo door hoe tokyo in elkaar zit. veel plezier. :)
Postkantoor, Citibank en 7/11 voor geld.

Rondje Yamanote lijn is zeker een goede tip. Doe het wel niet in de spits. ;)

En het Tokyo-Edo museum is een aanrader als je meer wilt weten over de geschiedenis van de stad!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_98817133
Ik kon trouwens ook nooit een 7-11 vinden als ik 'm nodig had. :')
Family Marts daarentegen..daar struikel je zowat over.
pi_98825348
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:24 schreef koffiegast het volgende:
Nou, ik ging dus maar naar takadanobaba, zag ik een groepje buitenlanders samen beetje babbelen, bleken paar jongere zweedse gasten te zijn die al paar jaar hier woonden vanwege hun studie (doe es een gok wat). Die vertelde me dat ik het beste naar shinjuku of ikebukuro kon gaan. Ben maar naar shinjuku geweest. Daar heb ik geloof ik iets kunnen vinden dat werkt (me laptop brandt nog niet en de batterij lijkt opgeladen te worden, zal wel goed zijn!).

Nog een hele straat afgelopen in Shinjuku voor een ATM, kom ik bij een bank weer binnen.. ' waarom nou nergens maestro/mastercard'. Maar gevraagd aan een bankbediende in half japans/half engels. Kwam er op neer gohyaku meteru moest lopen en dan naar rechts moest. Ik hoorde hem eerst verkeerd en dacht dat ie enkel hyaku meteru zei. Toen ie herhaalde dacht ik 'niet weer die hele einde lopen in die hitte he?' Afijn, geld gehaald, nog met wat mensen contacten uitgewisseld. Verder wat vreten gekocht. Zodirect maar pitten ofzo.

En Tokyo is echt een doolhof. In geen enkele stad had ik ooit een aarzeltje over waar ik was en hoe ik ergens moest komen. Hier is mijn hotel vinden al een doolhof vanaf de 'hoofd'straat. En ondergronds wordt het allemaal nog eens erger. Dat gezegd, ik vond mijn weg op zich vrij snel.

Owja, en wat me vooral opvalt is dat het reuze meevalt qua hoe ' klein' ze hier zijn. Er zijn soms wel erge ieniemienies, en over algemeen is iedereen wel kleiner dan ik (ben iets van 1m82)., ik kom wel regelmatig iemand tegen die even lang is of langer.... Dat is toch wel een myth busted wat mij betreft..
Grappig, dat vroeg iedereen ook altijd aan mij: "Oh haha, je keek zeker wel over iedereen heen he?" Eh, nou, viel wel mee idd!

Pinnen: Shibuya heeft een citibank redelijk dichtbij het station. Harajuku heeft een 7/11 in Takeshita Dori. Ikebukuro heeft een 7/11 en een postkantoor dichtbij Sakura Hotel (moet je daar wel zitten haha :P )
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:21:19 #286
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_98855189
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:34 schreef koffiegast het volgende:
Tot nu toe alles bij citibank gedaan, moet wellicht beter me doppen openkijken voor een 7-eleven, want mij is er nog geen opgevallen. Maja ik heb dan ook vrijwel niets gezien..
Citibank is dicht bij Shinjuku station, Southern Plaza exit. Achter de Southern Tower Hotel.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_98871845
Ja die citibank kreeg ik dus aangewezen door zon bankbediende.. 'gohyaku meteru', grmbl.

Anyways, ik heb voor het eerst van mijn leven last van jetlag, atm wakker terwijl het 12 uur hier is, argh. Niet erg veel gedaan vandaag, behalve wat rondkijken. Het blijft verbazingwekkend hoe met simpel japans je vrij gemakkelijk dingen kunt kopen, zoeken, vragen, etc.

Morgen om 10 uur een toets, en ik ben maar weer even beetje het schrijven gaan oefenen. Nogal lang geleden, maar het komt wel.

じゃ、後で
pi_98872262
テスト頑張って下さい! d(^_^o)
pi_98873176
テスト楽しいいいですよ。簡単ね (・∀・)

quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:13 schreef Melochan het volgende:

[..]

Jep! Ik ga me volledig storten op de taal, heb er zin in :)
wat voor studie doe je als ik vragen mag ? :p ik kan twee gokjes doen maar denk een meer als de andere:P
pi_98873253
Stuur je gokjes maar door in PM :)
pi_98876104
Ik doe TMA in rotterdam.. :)
pi_98889478
Wat zie ik nu, op 6.40 uur sochtends bij het nieuws? Rugby voor meiden op de middelbare school? Ik blijf me verbazen...

Zodirect nog ff leren, dan erop uit!
pi_98940592
Ik probeer nu uit te goochelen hoe de wasmachine hier werkt. Ik begrijp ongeveer wat de knoppen betekenen, maar het is zo anders dan wat ik thuis in NL gewend ben dat ik hier maar eindeloos loop te zoeken hoe het werkt.

In NL doe je heel simpel gewoon de zelfde kleur was bij elkaar, doet een scheutje waspoeder/dinges erin, drukt type was zoals katoen/wol/etc, en de temperatuur. Aanzetten en na uurtje of 2 klaar. Tijd wordt gewoon aangegeven

Hiero, heb je een machine waar je soms waterlevel moet selecteren, soort wassen die 'was/rinse/wel niet etc' beslaan en me niet duidelijk worden. Etcetera. Verder lijken de machines in dit pand wel aardig verouderd te zijn. Ik denk dat ik het er straks op waag een kleine was te doen en zien wat gebeurt. Alhoewel een enkele was+dryer+alle poeder al gauw me een slordige 5 euro kost.

Een zaak die het allemaal voor je doet heb ik hier nog niet gezien, terwijl dat me toch wel zo eenvoudig lijkt...

Update
Mevrouw achter balie in japans/engels uitgelegd dat het anders aan toe gaat qua wasmachine. En of ze het kon laten zien. Bleek uiteindelijk dat ik op alle knoppen niet moest gaan letten en ' just let it be'., nu maar hopen dat mijn kleding het dan ook overleeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door koffiegast op 02-07-2011 07:29:20 ]
  Eindredactie Games zaterdag 2 juli 2011 @ 10:10:55 #294
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98941740
Ik hoop voor je dat je geen remsporen hebt want ze wassen in japan met koud water :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_98941955
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 10:10 schreef donald_dick het volgende:
Ik hoop voor je dat je geen remsporen hebt want ze wassen in japan met koud water :P
Tis gelukt, alhoewel na het wassen eropeens allemaal vage pluisjes op me kleding zaten.. soort stof, was geen haar of vlek, maja.. na drogen 2x was het weg. Verder voel ik me ziek vandaag, vandaar ik nu wat veel msgs tik op fok. Moet nog uitgoochelen wat het kan zijn, en zodirect maar nieuw inkopen doen..
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:23:19 #296
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98944310
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 10:10 schreef donald_dick het volgende:
Waarom zou je remsporen hebben als je op de wc je reet uitgebreid kan wassen? :P
  Eindredactie Games zaterdag 2 juli 2011 @ 14:09:58 #297
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98947563
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:23 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Waarom zou je remsporen hebben als je op de wc je reet uitgebreid kan wassen? :P
omdat niet elke wc supersonisch is :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 4 juli 2011 @ 16:36:22 #298
69211 koffiegast
langzinnig
pi_99026097
Lange dag, eerste schooldag en ik zit voor me idee veel te laag. Afijn, de leraar heeft zo ook haar vermoedens. Uit eten geweest met een chinees die vloeiend japans spreekt, akihabara gezien op de avond.. nogal dood en niet echt megaboeiend tbh mmh maja kben geen game/anime freak. 11 uur weer naar huis gegaan, op het station waar ik uitstapte... was een opgedofte lelijke dikke japanse meid... ik loop zo langs, ze komt zo naar me toe en zegt 'sansennen desu'. Ik ignorede volledig en hield een pokerface, realiserend dat ik zojuist door een hoer werd gevraagd of ik haar gunsten zou willen afkopen.

Je maakt echt elke dag hier weer iets aparts mee.
pi_99193344
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:36 schreef koffiegast het volgende:
Lange dag, eerste schooldag en ik zit voor me idee veel te laag. Afijn, de leraar heeft zo ook haar vermoedens. Uit eten geweest met een chinees die vloeiend japans spreekt, akihabara gezien op de avond.. nogal dood en niet echt megaboeiend tbh mmh maja kben geen game/anime freak. 11 uur weer naar huis gegaan, op het station waar ik uitstapte... was een opgedofte lelijke dikke japanse meid... ik loop zo langs, ze komt zo naar me toe en zegt 'sansennen desu'. Ik ignorede volledig en hield een pokerface, realiserend dat ik zojuist door een hoer werd gevraagd of ik haar gunsten zou willen afkopen.

Je maakt echt elke dag hier weer iets aparts mee.
_O-

Wat zou je dan eigk krijgen, voor die ¥3000? :')
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:30:28 #300
274453 okiokinl
blablabla
pi_99194087
gaat ze gezellig met je WOW spelen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')