Mja,... moeder van een vriendin van mij woont in Ishinomaki. Zij en haar vriend zijn verhuisd naar Morioka, dus ik hoop dat ze okee zijn. Voor de rest al mijn collega's in Sendai, maar die wonen meer dan 5km van de kust van Sendai vandaan... Kutzooi...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:23 schreef speknek het volgende:
Heb je nog contact met de mensen daar Doodkapje?
Jij ook sterkte!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:51 schreef Melochan het volgende:
Godjezus ik heb zoveel kennissen in S'dai wonen, krijg ze niet te pakken
Edit: Doodkapje ook zie ik. Sterkte, hoop dat alles goed is met je kennissen.
Eergisteren is er een klasgenoot vertrokken om een jaar te gaan studeren vlakbij Sendai. Hij zou eerst naar Sendai gaan omdat hij z'n kamer nog niet in kan tot maandag. Het laatste dat ik las op FB is dat hij in S'dai is aangekomen, hoop zo dat alles goed is.
Zat jij op Tohoku university? Daar waren net twee Nederlanders van op Radio 1, een universiteitsgebouw was gescheurd, maar voor zover die konden zien was er alleen nog materiele schade.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:42 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mja,... moeder van een vriendin van mij woont in Ishinomaki. Zij en haar vriend zijn verhuisd naar Morioka, dus ik hoop dat ze okee zijn. Voor de rest al mijn collega's in Sendai, maar die wonen meer dan 5km van de kust van Sendai vandaan... Kutzooi...
Heb maar ook ff de professor gemaild...
Daar gaat die klasgenoot van mij ook heen, blij dat niet de complete universiteit is weggevaagd. Andere klasgenoot zit in Osaka en zelfs daar konden ze schokken flink voelen. Best bizar.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Zat jij op Tohoku university? Daar waren net twee Nederlanders van op Radio 1, een universiteitsgebouw was gescheurd, maar voor zover die konden zien was er alleen nog materiele schade.
quote:Fon Community Gives Free WiFi Access at 500,000 hotspots in Japan to Help People Connect after Tsunami
By FON | Published March 11, 2011
Our hearts go out to all the people affected by the huge earthquake and tsunami that hit Japan today. To help people reach their family and friends while many mobile phone networks are not working, we are offering free WiFi access to everyone at 500,000 Fon hotspots across Japan for the next 5 days.
To get free access at Fon Spots (FON_FREE_INTERNET), simply enter your desired url in the browser. No need to log in.
If you are Fon community member (Fonero) in Japan we hope youll lend a hand by keeping your Fon Spot activated.
We are also thankful and happy to report that we have been in contact the Fon team in Japan and everyone is safe. We wish a speedy recovery to all.
http://ow.ly/4cx3W
Yep,... ik zat op de campus waar ook het ziekehuis zit en de biomedische onderzoeks faciliteiten. Heb inmiddels een mail gehad van een collega. De mensen zijn okee, maar alles op het lab is verwoest.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Zat jij op Tohoku university? Daar waren net twee Nederlanders van op Radio 1, een universiteitsgebouw was gescheurd, maar voor zover die konden zien was er alleen nog materiele schade.
Hmmm... ik weet niet hoeveel je klasgenoot eraan zal hebben om daar nu heen te gaan. Het dagelijks leven ligt op z'n gat, dus veel kan ie ook niet doen kwa werk...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:18 schreef Melochan het volgende:
[..]
Daar gaat die klasgenoot van mij ook heen, blij dat niet de complete universiteit is weggevaagd. Andere klasgenoot zit in Osaka en zelfs daar konden ze schokken flink voelen. Best bizar.
Brrrrrrr, vreselijk zenuwslopend zoietsquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:32 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Yep,... ik zat op de campus waar ook het ziekehuis zit en de biomedische onderzoeks faciliteiten. Heb inmiddels een mail gehad van een collega. De mensen zijn okee, maar alles op het lab is verwoest.
Een vriendin van mij uit Morioka heeft teruggemaild dat zij okee is, maar ze kan haar ouders in Ishinomaki niet bereiken
Mja,... Ishinomaki ligt vlakbij Nobiru... waar die trein is vermist.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:34 schreef MissMSX het volgende:
Kennis van me in Tokyo is OK.
[..]
Brrrrrrr, vreselijk zenuwslopend zoiets
Ondertussen al meer nieuws?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:34 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mja,... Ishinomaki ligt vlakbij Nobiru... waar die trein is vermist.
Nopequote:
Jawel hoor... Tokyo stad zelf is denk ik niet overspoeld... genoeg bezienswaardigheden in het binnenland. Kyoto is ook onaangetast en daar heb je ook nog genoeg te zien. Plus het hele westen is goed te doen.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:32 schreef dieselnoi het volgende:
Ben van plan om in april naar Japan te gaan. Gaat dat nog door? Of moet ik andere plannen maken.
Het gaat niet zo zeer of ik nog daar naar toe kan gaan of niet. Maar of er dan nog wel lol valt te bevelen als ik een rondreis door Japan maak.
Hij was er al voor de ramp. Gelukkig is hij inmiddels terecht, vanaf maandag zou hij beginnen. Hoe nu verder enzo weet ik niet. En hij ook niet for that matter.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:33 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hmmm... ik weet niet hoeveel je klasgenoot eraan zal hebben om daar nu heen te gaan. Het dagelijks leven ligt op z'n gat, dus veel kan ie ook niet doen kwa werk...
Hij kan beter terug naar huis gaan... Exodus uit Sendai en het duurt wel even, voordat alles weer operationeel is...quote:Op zondag 13 maart 2011 15:13 schreef Melochan het volgende:
[..]
Hij was er al voor de ramp. Gelukkig is hij inmiddels terecht, vanaf maandag zou hij beginnen. Hoe nu verder enzo weet ik niet. En hij ook niet for that matter.
Dat is wel echt een gevalletje slechte timing jaquote:Op zondag 13 maart 2011 17:58 schreef Melochan het volgende:
Ja ach makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Hij kan niet bellen, en overnacht these days in een sporthal. Dat is het laatste wat we hebben gehoord. Vind het zo triest, hij zat er nog geen week toen het gebeurde.
quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:38 schreef Pheno het volgende:
De laatste Nederlander (een vrouw) was toch levend gevonden begreep ik uit het nieuws?
Diequote:
Yep, inmiddels een mail gehad van een collega in Sendai met foto's van het lab. Het gebouw staat gewoon nog, maar alle apparatuur is naar beneden gevallen. De professor heeft me ook nog gemaild dat ze okee waren en eindelijk weer electriciteit hebben. Gas en water werkt nog niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:31 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat is wel echt een gevalletje slechte timing ja
Doodkapje? Al nieuws?
Zou zo maar kunnen. Er was nog een Nederlander vermist, dus ja denk ik?quote:
Zeker heavy ja. Fijn dat je iig nog iets van goed nieuws hebt gehadquote:Op donderdag 17 maart 2011 12:41 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Yep, inmiddels een mail gehad van een collega in Sendai met foto's van het lab. Het gebouw staat gewoon nog, maar alle apparatuur is naar beneden gevallen. De professor heeft me ook nog gemaild dat ze okee waren en eindelijk weer electriciteit hebben. Gas en water werkt nog niet.
Een vriendin heeft sinds vrijdag/zaterdag niet teruggemaild, maar die is denk ik naarstig op zoek naar haar ouders. Heb haar vandaag weer even gemaild, dus da's even afwachten.
En een vriend in Morioka, de laatste waar ik nog niks van had gehoord, heeft inmiddels ook gemaild dat hij okee is. Pas gisteren kon hij zijn ouders in Sendai bereiken.
Wel heavy als je zo lang in onzekerheid moet leven![]()
Tnx
Whehehe... helaas verschillen de meningen van TEPCO en MP Kan dat daar geen pijl over te trekken valt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:32 schreef speknek het volgende:
'Mijn' oud-professor had er alle vertrouwen in dat het goed zou komen, want de minister president kwam van zijn universiteit![]()
.
Voor me idee was het verschil shared room / nonshared niet zo megaveel? Ik moet dus in ieder geval beter gaan kijken, aangezien je zegt dat er eigen badkamer enzo zou bij zitten.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:30 schreef Sushimonster het volgende:
Sakura House is wel fijn. Ook al heb je huisgenoten (die werken, dus er nooit zijn), je hebt een badkamer die je deelt, en bij ons stond buiten een wasmachine die op muntjes werkte.
Als je teveel geld hebt (en nu hebben ze ook help-japan-aanbiedingen) kun je ook Sakura Hotel doen, en dan een eenpersoonskamer. Met eigen badkamer, anderhalfpersoonsbed, tv en internetz.
Standard Single Room heeft idd gewoon badkamer. Zo'n typische Japanse alles-plastic-unit, met zo'n diep zitbad. (Wat overigens veel lekkerder baddert dan zo'n westers semi-ligbad.) Als je geluk hebt ook nog een plee met kontwasfunctie. (Oh joy, Japan!)quote:Op donderdag 21 april 2011 23:28 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Voor me idee was het verschil shared room / nonshared niet zo megaveel? Ik moet dus in ieder geval beter gaan kijken, aangezien je zegt dat er eigen badkamer enzo zou bij zitten.
oh god die toiletten iddquote:Op vrijdag 22 april 2011 18:00 schreef Sushimonster het volgende:
[..]
Standard Single Room heeft idd gewoon badkamer. Zo'n typische Japanse alles-plastic-unit, met zo'n diep zitbad. (Wat overigens veel lekkerder baddert dan zo'n westers semi-ligbad.) Als je geluk hebt ook nog een plee met kontwasfunctie. (Oh joy, Japan!)
Sendai zat in de oorspronkelijke route, maar het was eenvoudig om dat nog om te fietsen naar langer westkust of zuiden. Mijn vriendin wil ook niet meer naar Kensai. Eigenlijk alleen Okinawa kan nogquote:Op maandag 23 mei 2011 18:58 schreef Melochan het volgende:
1 aug - 1 feb, wie wilt meeten is van harte welkomKansai area trouwens
XL, zouden jullie naar de Fukushima-regio gaan dan? Heb van mensen in Japan gehoord dat er nu bijna niks meer van de ramp te merken is in iig Tokyo en Osaka. Maar desalniettemin viele spass in Beijing en HK!
En wanneer is die?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:20 schreef loonytik het volgende:
Nope Japan tag is verplaatst naar 15 oktober dus als je van plan was dit weekend te gaan zou ik dat niet doen.. http://www.japantag-duesseldorf-nrw.de/
de "japan week" gaat nog wel door.
Ah, wij zijn dus niet de enigen die daarop wachtenquote:Op woensdag 25 mei 2011 06:53 schreef matthijst het volgende:
Weet iemand of KLM standaard elke jaar met wereldweken de prijzen omlaag gooit naar rond de 550? Was vorig jaar wel zo, als ik nu kijk liggen prijzen nog rond de 770, dat was dacht ik redelijk standaard bij KLM? Wereldweken pas in september dacht ik, maar ben nu al nieuwsgierig
Jep! Ik ga me volledig storten op de taal, heb er zin inquote:Op maandag 23 mei 2011 19:44 schreef Jabberwocky het volgende:
[knip]
Wat ga je een halfjaar in Japan doen Melochan? Studie?
quote:Plaats en tijd: Leiden, Rapenburg, 12.00 - 17.00 uur.
Het SieboldHuis organiseert weer de jaarlijkse Japanmarkt. Op deze dag wordt het bezoek van de Japanse keizer aan het Rapenburg op 25 mei 2000 op feestelijke wijze herdacht. Het Rapenburg wordt gevuld met kraampjes die alle facetten van de Japanse cultuur aanbieden: van sushi tot kimono’s en van Japanse keramiek tot bonsai-boompjes.
Dit jaar staat het SieboldHuis in het teken van de jongerencultuur, wat ook zal terug komen bij de Japanmarkt. De markt wordt naast de traditionele aspecten van de Japanse cultuur aangevuld met stands van anime-conventies en kraampjes met lolita-kleding. Zelfs manga-stripboeken zijn dit jaar te vinden op de Japanmarkt.
Info: http://www.sieboldhuis.org
afgelopen maandag tot en met deze vrijdag. Lang niet zo boeiend als japan tag zelf geloof ik. Al weet ik mijn god niet wat er alles in "japan week" gebeurtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |