ik heb even gezocht, er zit natuurlijk helemaal niet maar 1 hotel op dat eiland, lol... geen idee of die het was, zou best kunnen. is al wat jaartjes geleden, dat ik er was. ik had hem uit de lonely planet geplukt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:30 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Klinkt goed, ik houd me graag aanbevolen, was het toevallig dit hotel?
http://nl.ammeo.com/japan/hatsukaichi/miyajima-coral-hotel.html
ja dan heeft dat geen zin. ik geloof niet dat er iets is voor alleen tokyo, misschien wel een japan rail pas voor de regio tokyo ofzo. kan je ook nog uitstapjes maken in de buurt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:59 schreef koffiegast het volgende:
Mmh vraagje.. eignelijk wel een stomme...
Nou heb ik diverse keren langs zien komen dat je een soort pas kunt halen om met de trein incl bullettrain te kunnen reizen in Japan en enkel geldig is voor buitenlanders. Ik had er geen echte aandacht aan besteed omdat ik voornamelijk in Tokyo rond zal zwerven en verder dat het hartstikke veel geld is. Mijn vraag is of er toch zoiets is als een soort abbonoment / pasje waardoor je b.v. een week betaald als toerist en Tokyo door heen kan?
Zoiets heb je b.v. ook in Berlijn, en op zekere hoogte hier in Nederland als toerist. Iemand die hier vanaf weet? 500 euro voor enkel treinen van een deel van Japan voor maar 3 weken lijkt me belachelijk veel geld als ik voornamelijk met de metro/trein in Tokyo zelf rontrekt.
Als je echt alleen in Tokyo blijft schiet zo'n pas niet op. Anders staan hier de prijzen:quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:59 schreef koffiegast het volgende:
500 euro voor enkel treinen van een deel van Japan voor maar 3 weken lijkt me belachelijk veel geld als ik voornamelijk met de metro/trein in Tokyo zelf rontrekt.
As jij alleen maar in Tokyo blijft, dan heb je hem niet nodig. Maar als jij naar naar Kyoto en hiroshima wil, dan heb je hem er al uit. Je hoeft hem ook niet meteen te activeren, ikzelf ga 3, 5 week, maar ik ga maar 2 weken door Japan heen reizen met de trein. Daarom koop ik een 2 weken pas, activeer hem voordat ik van Tokyo naar osaka ga en reis op de laatste dag dat hij geldig is weer terug naar Tokyo. Behalve dat het zeer fijn is dat je ongelimiteerd kaartjes kan halen (Shit trein gemist, dan haal je een nieuw kaartje) kan je hem ook voor uitstapjes gebruiken (van Osaka naar Himeji of Nara bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:59 schreef koffiegast het volgende:
Mmh vraagje.. eignelijk wel een stomme...
Nou heb ik diverse keren langs zien komen dat je een soort pas kunt halen om met de trein incl bullettrain te kunnen reizen in Japan en enkel geldig is voor buitenlanders. Ik had er geen echte aandacht aan besteed omdat ik voornamelijk in Tokyo rond zal zwerven en verder dat het hartstikke veel geld is. Mijn vraag is of er toch zoiets is als een soort abbonoment / pasje waardoor je b.v. een week betaald als toerist en Tokyo door heen kan?
Zoiets heb je b.v. ook in Berlijn, en op zekere hoogte hier in Nederland als toerist. Iemand die hier vanaf weet? 500 euro voor enkel treinen van een deel van Japan voor maar 3 weken lijkt me belachelijk veel geld als ik voornamelijk met de metro/trein in Tokyo zelf rontrekt.
21 juli - 10 augustus ga ik. Mijn oorspronkelijke idee voor de route was dit:quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:45 schreef Melochan het volgende:
Wanneer ga je, Igen?
Het is weer goed heet in Japan, heb ik gehoord. Hoge luchtvochtigheid![]()
Osaka -> Kyoto is met de bullet 15 minuten, met de boemel van 5 euro 20 minuten (sorta speak). Dus ik zou hyperdia erbij pakken en even gaan rekenen. Ik heb een reis zonder de pas gedaan, omdat het er gewoon niet uit te halen was. In Tokio heb je de railpas niet nodig, treinen en metro kosten er sowieso geen drol. Railpas is handig als je flink wat afstanden gaat afleggen en ze ook snel wil doen. Veel in de bullettrain = ka'ching.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:53 schreef Igen het volgende:
[..]
21 juli - 10 augustus ga ik. Mijn oorspronkelijke idee voor de route was dit:
Osaka - Hiroshima - Nagasaki - Fukuoka - Kochi - (wandelen) - Kyoto/Nara.
Waarbij het me wel leuk leek om in Nagasaki met een boottour naar dat spookeiland mee te gaan. Maar met jouw verhaal over saunaweer ben ik toch gaan twijfelen of ik dat niet zal inruilen voor een bezoek aan Tokio. Bij nader inzien kan dat toch eigenlijk ook best wel:
Osaka - Hiroshima - (wandelen) - Kochi - Kyoto/Nara - Tokio.
Voor treinkaartjes ga ik trouwens zo'n seishun-18-kaartje nemen, plus dan natuurlijk dagkaartjes etc. voor in de steden. Dan duurt het wel wat langer omdat je alleen langzame treinen mag pakken, maar in totaal kom ik dan op iets van 250 à 300 euro reiskosten uit. Daar kan volgens mij geen Rail Pass tegenop.
Goed punt, daar gaan inderdaad ook genoeg mensen op vakantie.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:29 schreef okiokinl het volgende:
ik vond nagasaki heel leuk als stad. ben niet op battleship island geweest, maar lijkt me wel heel cool..
en de hitte zou mij niet tegenhouden. als je naar thailand gaat dan is het in de koudste periode nooit onder de 32 graden met extreme vochtigheid.. lekker zwoele nachten
Ik zou zeker Tokyo verkiezen boven Nagasaki. Vooral omdat ik Tokyo echt een ervaring vind, en Nagasaki echt een tourist trapquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:53 schreef Igen het volgende:
[..]
21 juli - 10 augustus ga ik. Mijn oorspronkelijke idee voor de route was dit:
Osaka - Hiroshima - Nagasaki - Fukuoka - Kochi - (wandelen) - Kyoto/Nara.
Waarbij het me wel leuk leek om in Nagasaki met een boottour naar dat spookeiland mee te gaan. Maar met jouw verhaal over saunaweer ben ik toch gaan twijfelen of ik dat niet zal inruilen voor een bezoek aan Tokio. Bij nader inzien kan dat toch eigenlijk ook best wel:
Osaka - Hiroshima - (wandelen) - Kochi - Kyoto/Nara - Tokio.
Voor treinkaartjes ga ik trouwens zo'n seishun-18-kaartje nemen, plus dan natuurlijk dagkaartjes etc. voor in de steden. Dan duurt het wel wat langer omdat je alleen langzame treinen mag pakken, maar in totaal kom ik dan op iets van 250 à 300 euro reiskosten uit. Daar kan volgens mij geen Rail Pass tegenop.
ja dat is waar.. tokyo hoort er zeker bij, wat een stad..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:51 schreef Melochan het volgende:
[..]
Ik zou zeker Tokyo verkiezen boven Nagasaki. Vooral omdat ik Tokyo echt een ervaring vindt,
Oh, and as for Thailand; denk dat de meeste mensen daar heengaan om te luieren, aan het strand te liggen etc., maar niet wandelingen van vele kilometers maken
Ja dat dus, ik kan ook goed tegen warmte, hitte, maar in Japan wilde ik zoveel mogelijk zien en doen. Beetje teveel van het goede. En idd zwetenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:10 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ja dat is waar.. tokyo hoort er zeker bij, wat een stad..
ik heb zelf wel veel gelopen in thailand, dingen bekijken, maar het zweet gutste wel van mn run af dan.. maar ja, ik kan beter tegen warmte dan tegen kou.
Ah, de meningen over Nagasaki zijn blijkbaar verdeeld.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:51 schreef Melochan het volgende:
[..]
Ik zou zeker Tokyo verkiezen boven Nagasaki. Vooral omdat ik Tokyo echt een ervaring vind, en Nagasaki echt een tourist trapMaar het hangt er natuurlijk vanaf waar je interesses liggen
Tokyo misstaat iig niet in je planning.
De reis is het doel hè.quote:Is het wel verstandig om op zulke trajecten een seishun-18 kippu te gebruiken? Van Fukuoka naar Osaka/Kyoto is al 2+ uur met de shinkansen, laatstaan met een 'boemeltje'. Aan de andere kant kun je het ook zien als 'dan zie ik nog eens wat', maar denk dat je die 3 weken beter kunt benutten. Al zullen de kosten natuurlijk zwaarder wegen dan de eventuele tijdwinst, mits deze niet absurd veel is, das logisch.
Roltrap omlaag, naar de JR office gaan daar een Sucai + NEX kaartje kopen voor 3500 yen.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:12 schreef koffiegast het volgende:
Jaja, morgen vertrek ik dan voor een 12 uur durende vlucht naar Narita Airport... en daarna mag ik zelf uit gaan zoeken hoe ik in Tokyo beland!
J zat ik aan te denken zon kaart te nemen. De grap is dat hyperdia me de keisei skyliner aanbeveelt, keuzes keuzes... of kan ik de keisei skyliner ook betreden met suica?quote:Op maandag 27 juni 2011 14:16 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Roltrap omlaag, naar de JR office gaan daar een Sucai + NEX kaartje kopen voor 3500 yen.
http://www.japan-guide.com/e/e2359_002.html#nex
En anders met de Keisei Skyliner.
Nooit meer anders, fuck de railpassquote:
quote:Op maandag 27 juni 2011 15:36 schreef koffiegast het volgende:
Ik zit met een dilemma, keb een geaarde wereldstekker gekocht. Nou is het enige wat ik meeneem dat stroom slurpt mijn laptop met adapter en mijn mobiel (die ik oplaad via mijn laptop (want de directe oplader is geen transformator volgensmij)). Nou is het punt dat deze geaarde stekker (type B) dus niet in ongeaarde (type A) kan.
Ik probeer uit te vinden hoe vaak type A juist voorkomt / type B niet voorkomt, anders kan ik straks mijn laptop niet van stroom voorzien in Japan..
http://www.anwb.nl/webwin(...)ker-geaard-kema.html
deze heb ik gekocht bij de ANWB
Ik moest lachen na het lezen van deze twee stukjes. Maar ik denk dat het wel meevalt en je vast stopcontacten gaat vinden die wel gaan passen. Ik herken de Japanse variant die ik altijd gebruik in ieder geval dus ik heb eenzelfde wereldstekkerquote:Waar u ook ter wereld naar toegaat, een wereldstekker mag in uw bagage niet ontbreken. Niets is vervelender om pas op uw reisbestemming te ontdekkken dat uw scheerapparaat of föhn niet in het stopcontact past.
quote:Op maandag 27 juni 2011 15:43 schreef Pheno het volgende:
[..]
[..]
Ik moest lachen na het lezen van deze twee stukjes. Maar ik denk dat het wel meevalt en je vast stopcontacten gaat vinden die wel gaan passen. Ik herken de Japanse variant die ik altijd gebruik in ieder geval dus ik heb eenzelfde wereldstekker
Dats het grappige, de ongeaarde wereldstekker kostte meer... en zag er idioter uitquote:Op maandag 27 juni 2011 15:50 schreef Pheno het volgende:
Ja, ik zie nu dat mijn net nieuw gekochte dat niet heeft. Nou ja, dan past het dus altijd. Snap ik meteen waarom die goedkoper was dan de vorige, die was wel geaard
Dat kan gewoonweg niet makkelijk in je tas zittenquote:Op maandag 27 juni 2011 15:51 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Dats het grappige, de ongeaarde wereldstekker kostte meer... en zag er idioter uit
http://www.anwb.nl/webwin(...)s/wereldstekker.html
Dat vraag ik me dus af, of je zoiets daar kunt kopen, Japans/Amerikaans -> Europees. Maar ik heb gemerkt dat mijn laptop transformator een bepaalde snoer ingang heeft, en dat je wellicht ook een ander snoer kan kopen. Wellicht dat ze het in akihabara hebben, maar wordt wel zoeken :|quote:
Nee, Keisei is een privé lijn. Maar als buitenlander kun je de combi NEX + Sucai (enkele reis) kopen voor 3500 yen. Voordeel is dat je 1500 yen oplaad tegoed voor je Sucai krijgt, die je normaal gesproken 500 yen borg kost als je hem los koop. Dus eigenlijk kost het (snelle) enkeltje Tokyo met de NEX je maar 1500 yen.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:30 schreef koffiegast het volgende:
[..]
J zat ik aan te denken zon kaart te nemen. De grap is dat hyperdia me de keisei skyliner aanbeveelt, keuzes keuzes... of kan ik de keisei skyliner ook betreden met suica?
Ik zou hem kopen voor die laatste 10 dagen (twee weken JR pas). Is niet eens zo gek duur, en zoals meerdere mensen al zeiden, je haalt het er heel snel uit. En die kosten voel je nu even, en dan hoef je aan het einde van je trip niet meer te stressen. Zelfs als reis je met andere mensen, je zult toch met de trein moeten!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:06 schreef koffiegast het volgende:
Mmh das nogal minder, want mijn 'ongeplande tijd' is aan het eind van mijn 6 weken voor zo'n 10 dagen, en ik weet niet wat ik ga meemaken de eerste 4-5 weken. Desdanig dat ik wellicht met andere mensen ergens heen ga. Wellicht moet ik dan maar de risico nemen dat ik evt. naar Kyoto ga en shinkansen moet dokken. Zover ik op internet kan zien, kost dat maar iets van 15-20k yen, geen geld... ( http://www.japan-guide.com/e/e2363.html ).
Tuurlijk, het duidelijk maken wat je wil is een tweedequote:Op maandag 27 juni 2011 16:04 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af, of je zoiets daar kunt kopen, Japans/Amerikaans -> Europees. Maar ik heb gemerkt dat mijn laptop transformator een bepaalde snoer ingang heeft, en dat je wellicht ook een ander snoer kan kopen. Wellicht dat ze het in akihabara hebben, maar wordt wel zoeken :|
Ik moest echt even checken wat "Sucai" is, maar je bedoelt wrs Suicaquote:Op maandag 27 juni 2011 16:34 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Nee, Keisei is een privé lijn. Maar als buitenlander kun je de combi NEX + Sucai (enkele reis) kopen voor 3500 yen. Voordeel is dat je 1500 yen oplaad tegoed voor je Sucai krijgt, die je normaal gesproken 500 yen borg kost als je hem los koop. Dus eigenlijk kost het (snelle) enkeltje Tokyo met de NEX je maar 1500 yen.
Ik ga regelmatig naar Japan en doe dit altijd. Oude Sucai inwisselen, 500 yen borg terugkrijgen, en meteen een nieuwe kopen. NEX is toch de meest relaxte manier om naar Shinjuku te gaan.
Tuurlijk kan het goedkoper maar dan ben je eeuwig onderweg. En Sucai is gewoon super makkelijk. Naast een OV chipkaart voor de treinen en metro kun je er ook flesjes drinken uit de automaten mee kopen en in supermarktjes mee afrekenen. Ik kan er meestal 20000 yen op, en dan kan ik een paar weken vooruit.
In Akihabara vlakbij de apple store zit volgens mij een kleine elektra zaakje dat vrijwel alle wereldstekkers heeft, wel wat duur (Ihad daar ook een gekocht lange tijd geleden) . Maar heb ze ook gezien in verschillende grote winkels...quote:Op maandag 27 juni 2011 16:04 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af, of je zoiets daar kunt kopen, Japans/Amerikaans -> Europees. Maar ik heb gemerkt dat mijn laptop transformator een bepaalde snoer ingang heeft, en dat je wellicht ook een ander snoer kan kopen. Wellicht dat ze het in akihabara hebben, maar wordt wel zoeken :|
Keisei line, lekker makkelijk en niet duurquote:Op maandag 27 juni 2011 14:12 schreef koffiegast het volgende:
Jaja, morgen vertrek ik dan voor een 12 uur durende vlucht naar Narita Airport... en daarna mag ik zelf uit gaan zoeken hoe ik in Tokyo beland!
Niet te hard roepen, ik heb laatst een keer vertraging op Yamanote line (wel zeer zelden) en heb dus een bus gemist dat maar twee keer per dag vertrok. Geen vergoeding, helaas!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:15 schreef Pheno het volgende:
Dat dacht ik ook altijd, maar de laatste keer met de Keisei was zo veel sneller. Suica haal ik wel ergens anders, daar ga ik niet op verliezen. Maar goed, ieder zijn voorkeur natuurlijk. Feit blijft: OV in Japan =
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |