abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:28:29 #181
274453 okiokinl
blablabla
pi_98486442
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:10 schreef Melochan het volgende:
Ben ik de enige hier die Nara echt niks vond? :o
ik vond het wel tof, met al die schurftige hertjes overal. :) en mooie tempel ook, die met al die lantarens, ergens helemaal achterin.

hiroshima is natuurlijk wel indrukwekkend.
pi_98487919
Misschien moet ik eens gaan op een dag waarop het niet 40 graden is :') September ofzo, dan ga ik wel even langs. 't Is toch om de hoek dan :7

En 'effe' naar O+ Koyasan O+ en 'effe' naar Kiyomizudera. oO<
pi_98489960
Ik vind Hiroshima wel echt de moeite waard. normaal gesproken krijg je mij en een vriend van me echt niet stil, maar we hebben 2 uur vrijwillig onze bek gehouden. Een beetje te vergelijken met het holocaustmuseum in Jeruzalem. Leuk is anders, maar wel indrukwekkend. Verder kan je nog een bezoekje brengen aan dat eiland dichtbij, makkelijk te combineren in een dag en erg mooi daar! Miyajima Island volgens mij.

edit: Op dat eiland zitten ook vervelende herten!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:52:08 #184
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_98491324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:28 schreef happynjitram het volgende:
Ik vind Hiroshima wel echt de moeite waard. normaal gesproken krijg je mij en een vriend van me echt niet stil, maar we hebben 2 uur vrijwillig onze bek gehouden. Een beetje te vergelijken met het holocaustmuseum in Jeruzalem. Leuk is anders, maar wel indrukwekkend. Verder kan je nog een bezoekje brengen aan dat eiland dichtbij, makkelijk te combineren in een dag en erg mooi daar! Miyajima Island volgens mij.

Mja ben benieuwd hoe ik het dan in Kobe ga vinden volgend jaar, als ik naar het museum gaan die gaat over de aardbeving die daar in 1995 plaatsvond. De vorige ramp zeg maar :)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:59:13 #185
274453 okiokinl
blablabla
pi_98491709
het atomic bomb museum in hiroshima moet je ook doen. bizar. hele schoolklasjes die staan te kijken naar levensechte poppen met afgesmolten hoofden..

kobe en koya san, volgende keer. :)
pi_98492836
Ik vond al die brieven die de burgemeester van Hiroshima schrijft aan alle landen die kernproeven doen ook mooi. Elke brief is anders en bij elke proef schrijft hij een nieuwe. Heb er 10tallen gelezen daar. En dan natuurlijk die gevouwen zwanen.. Ja ik zou het niet overslaan!
pi_98495190
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Ging o.a. om Himeji spoor 5 en 6. Ik weet niet hoe dat station er precies uit ziet, maar het klinkt wel aardig als twee kanten van hetzelfde perron. :)
Jep, gaat prima daaro.
pi_98497605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:28 schreef happynjitram het volgende:

Osaka > Hiroshima > Memorial Park > Miyajima > en weer terug in 1 dag?
Gekkenwerk..

Ben het er wel mee eens dat Hiroshima zeer de moeite waard is.
Vond het wel apart dat alleen in de Peace Memorial Hall gesproken werd over de Japanse misstanden tijdens WOII, al zijn het maar een paar regels. In het Museum wordt er echt met geen woord over gerept.
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:35:08 #189
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98500155
Blijf liever even in Hiroshima hangen inderdaad, zowel de stad zelf met het Memorial Park, als het tripje naar Miyajima, ik heb voor ieder een volle dag kunnen benutten. Maar als ik op vakantie ben heb ik ook geen zin om te haasten.

De herten in Miyajima vond ik overigens 10x meer irritant dan die in Nara. Die in Nara kwamen wel buurten als je wat te eten had, maar waren niet bijzonder opdringerig. Die in Miyajima achtervolgen je en duwen hun kop in je tas. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98502545
en als je pech hebt word je nog besprongen door een bende apen ook, bovenop de berg. :)

ik heb zelfs geslapen op t eiland.
pi_98541621
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:52 schreef okiokinl het volgende:
en als je pech hebt word je nog besprongen door een bende apen ook, bovenop de berg. :)

ik heb zelfs geslapen op t eiland.
Ik ga er waarschijnlijk ook naartoe, ik ben tussen 18 en 28 juli in Japan, waar heb je geslapen op dat eiland? In een hotel of echt in een ryokan? Zijn die de prijs daar echt waard, of kun je die ervaring beter elders opdoen?
pi_98542091
ik dacht dat er maar 1 hotel op het eiland was, alles wel japan style vanbinnen. was niet goedkoop, maar ik kreeg ook lekker japans eten op mn kamer, bezorgd door vrouwen die op hun knieen binnen komen kruipen, lol.
verder was er helemaal niks te doen daar , echt van; toeristen weg met de laatste boot, het hele eiland naar bed.. maar dat was ook wel leuk juist.
en bovenop de berg was geweldig, de top hing in een wolk, en het was uitgestorven want het was slecht weer. ben ik naar beneden gelopen , door het oerbos. geen aap gezien alleen, alleen maar waarschuuwings bordjes.
pi_98544018
Moet meteen aan die bordjes denken naar de ropeway toe.
"From here it's a 10 minutes walk, 8 minutes if you run a little" _O-
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:21:19 #194
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_98544812
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:45 schreef Luck het volgende:
lol wtf, die ben ik tot nog toe NIET tegengekomen xD!
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:15:13 #195
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_98546352
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:45 schreef Luck het volgende:
Inderdaad ja :D
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:03:23 #196
8369 speknek
Another day another slay
pi_98548008
Het gekste vind ik na al die tijd nog steeds dat in het katakana ook gewoon 'ropeway', of dus eigenlijk 'ropu-uee' staat. En dat terwijl Japanners latijns schrift ook gewoon op school krijgen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_98548798
Wat is daar gek aan? Zo doen ze dat ook in landen waar ze bijvoorbeeld het cyrillische schrift gebruiken, en ook in veel talen met het Latijnse alfabet worden leenwoorden qua spelling aangepast.
pi_98552342
lol, ja dat bordje is legendarisch....

hier een leuk lijstje met nederlande woorden in de japanse taal..

http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_words_of_Dutch_origin
pi_98557373
Vlak bij de pond naar miyajima zit een geweldig hostel trouwens. schijnt volgens hostelworld ook een van de beste van japan te zijn. Ben wel de naam kwijt, maar we hadden daar 1 dag geboekt en zijn daar uiteindelijk 3 avonden gebleven. De eigenaar was de captain van het japanse thai boxing team en die had ons meegenomen om te kamperen op miyajima. Waren 100den meisjes van een meisjesuniversiteit op die camping en dat had hij zo getimed haha. Uiteindelijk wakker geworden in een hangmat en beide slippers opgegeten door die herten(ze waren nog aan het kauwen) dus op blote voeten terug naar het hostel gestrompeld haha
pi_98570588
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 04:44 schreef okiokinl het volgende:
ik dacht dat er maar 1 hotel op het eiland was, alles wel japan style vanbinnen. was niet goedkoop, maar ik kreeg ook lekker japans eten op mn kamer, bezorgd door vrouwen die op hun knieen binnen komen kruipen, lol.
Klinkt goed, ik houd me graag aanbevolen, was het toevallig dit hotel?
http://nl.ammeo.com/japan/hatsukaichi/miyajima-coral-hotel.html

quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:42 schreef happynjitram het volgende:
Vlak bij de pond naar miyajima zit een geweldig hostel trouwens. schijnt volgens hostelworld ook een van de beste van japan te zijn.
Viel de prijs een beetje mee? Ik zal er eens naar zoeken, bedankt!
pi_98576786
Mmh vraagje.. eignelijk wel een stomme...

Nou heb ik diverse keren langs zien komen dat je een soort pas kunt halen om met de trein incl bullettrain te kunnen reizen in Japan en enkel geldig is voor buitenlanders. Ik had er geen echte aandacht aan besteed omdat ik voornamelijk in Tokyo rond zal zwerven en verder dat het hartstikke veel geld is. Mijn vraag is of er toch zoiets is als een soort abbonoment / pasje waardoor je b.v. een week betaald als toerist en Tokyo door heen kan?

Zoiets heb je b.v. ook in Berlijn, en op zekere hoogte hier in Nederland als toerist. Iemand die hier vanaf weet? 500 euro voor enkel treinen van een deel van Japan voor maar 3 weken lijkt me belachelijk veel geld als ik voornamelijk met de metro/trein in Tokyo zelf rontrekt.
pi_98577898
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:30 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Klinkt goed, ik houd me graag aanbevolen, was het toevallig dit hotel?
http://nl.ammeo.com/japan/hatsukaichi/miyajima-coral-hotel.html

ik heb even gezocht, er zit natuurlijk helemaal niet maar 1 hotel op dat eiland, lol... geen idee of die het was, zou best kunnen. is al wat jaartjes geleden, dat ik er was. ik had hem uit de lonely planet geplukt.
pi_98578251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:59 schreef koffiegast het volgende:

Nou heb ik diverse keren langs zien komen dat je een soort pas kunt halen om met de trein incl bullettrain te kunnen reizen in Japan en enkel geldig is voor buitenlanders. Ik had er geen echte aandacht aan besteed omdat ik voornamelijk in Tokyo rond zal zwerven en verder dat het hartstikke veel geld is. Mijn vraag is of er toch zoiets is als een soort abbonoment / pasje waardoor je b.v. een week betaald als toerist en Tokyo door heen kan?

Zoiets heb je b.v. ook in Berlijn, en op zekere hoogte hier in Nederland als toerist. Iemand die hier vanaf weet? 500 euro voor enkel treinen van een deel van Japan voor maar 3 weken lijkt me belachelijk veel geld als ik voornamelijk met de metro/trein in Tokyo zelf rontrekt.
ja dan heeft dat geen zin. ik geloof niet dat er iets is voor alleen tokyo, misschien wel een japan rail pas voor de regio tokyo ofzo. kan je ook nog uitstapjes maken in de buurt.
toen ik 2 maanden in tokyo zat, heb ik gewoon kaartjes gekocht, en later een soort OV kaart met krediet uit een automaat gehaald, was net zo duur maar wel lekker makkelijk. het is zowiezo niet echt duur, en de metro is iets goedkoper dan de bovengrondse treinen.
pi_98578339
Koffiegast, heb je hier al eens gekeken?

http://www.japan-guide.com/e/e2017.html

Heb me er zelf verder niet in verdiept. Want ook al is het m'n eerste keer Japan, ik vlieg op Osaka en krijg Tokio gewoon niet goed in het reisschema ingepast.
pi_98587765
Wanneer ga je, Igen? :)

Het is weer goed heet in Japan, heb ik gehoord. Hoge luchtvochtigheid :9
pi_98590232
Hoe warm is het nou eigenlijk. Als ik zo kijk op average temperature is het iets van 32 graden tegenover amsterdam 26 (juli dan he), en luchtvochtigheid hoger.. Maar moet ik dan echt dodelijke temperaturen verwachten dat ik ala Spanje/Italie binnen moet blijven op midden van de dag?

Ik denk dat ik sowieso maar nog een korte broek meeneem.. en verder hopen dat ze wat shirts in mijn maat hebben :) en evt sandalen @ 43 :\
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:10:23 #207
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_98593186
quote:
500 euro voor enkel treinen van een deel van Japan voor maar 3 weken lijkt me belachelijk veel geld als ik voornamelijk met de metro/trein in Tokyo zelf rontrekt.
Als je echt alleen in Tokyo blijft schiet zo'n pas niet op. Anders staan hier de prijzen:
http://www.jaltour.de/457.0.html

Je kan met een railpass wel op de Yamanotelijn in Tokyo (en nog een paar lijnen) en je kan de Narita Express ermee gebruiken. Het heeft denk ik pas zin (bv een weekkaart halen) als je binnen 1 week bijvoorbeeld naar Kyoto en Kamakura ofzo zou gaan, anders haal je het er niet uit.
Handigst is dan om gewoon een Suica card te halen:
http://www.jreast.co.jp/e/pass/suica.html
Haters everywhere but I don't really care.
  Eindredactie Games vrijdag 24 juni 2011 @ 08:21:27 #208
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98593285
quote:

As jij alleen maar in Tokyo blijft, dan heb je hem niet nodig. Maar als jij naar naar Kyoto en hiroshima wil, dan heb je hem er al uit. Je hoeft hem ook niet meteen te activeren, ikzelf ga 3, 5 week, maar ik ga maar 2 weken door Japan heen reizen met de trein. Daarom koop ik een 2 weken pas, activeer hem voordat ik van Tokyo naar osaka ga en reis op de laatste dag dat hij geldig is weer terug naar Tokyo. Behalve dat het zeer fijn is dat je ongelimiteerd kaartjes kan halen (Shit trein gemist, dan haal je een nieuw kaartje) kan je hem ook voor uitstapjes gebruiken (van Osaka naar Himeji of Nara bijvoorbeeld).

Het scheeld kopzorgen, wat geld en gereserveerde stoelen zijn gewoon relaxed als je van te voren boekt :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_98595447
Ik ga nooit meer naar Japan zonder railpass. Zo gemakkelijk. En als je idd naar H'shima en Kyoto wilt, heb je hem er sowieso al uit. Overigens kun je hem in Tokyo ook gebruiken op oa de Yamanote-lijn en vele andere lijnen. Ik heb, de laatste keer dat ik in Japan was, in Tokyo geeneens gebruik gemaakt van de metro, omdat de trein ons ook bracht waar we moesten zijn.

Qua hitte, ik vond het wel echt bloedjeheet in juli. In Kyushu was het dan ong 28 graden met een luchtvochtigheidsgraad van 85% (he, het ziet er wel zwaarbewolkt uit buiten. Kdoe een extra vestje aan hoor! :') ) waardoor het voelde alsof je in een sauna zat. Kyoto was soort van hetzelfde. We hebben toen 2/3 uur gedaan over 3 km lopen :') In Tokyo scheen de zon heel fel, geen wolkje aan de lucht. Daardoor was het wel heet, graadje of 38 in Disneyland, maar dat was half zo er niet als die saunataferelen in het zuiden :p

En die Japanners blijven maar lange mouwen dragen he :') en geen glimmend voorhoofd van het zweten, niks! }:|
pi_98596664
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:45 schreef Melochan het volgende:
Wanneer ga je, Igen? :)

Het is weer goed heet in Japan, heb ik gehoord. Hoge luchtvochtigheid :9
21 juli - 10 augustus ga ik. Mijn oorspronkelijke idee voor de route was dit:

Osaka - Hiroshima - Nagasaki - Fukuoka - Kochi - (wandelen) - Kyoto/Nara.

Waarbij het me wel leuk leek om in Nagasaki met een boottour naar dat spookeiland mee te gaan. Maar met jouw verhaal over saunaweer ben ik toch gaan twijfelen of ik dat niet zal inruilen voor een bezoek aan Tokio. Bij nader inzien kan dat toch eigenlijk ook best wel:

Osaka - Hiroshima - (wandelen) - Kochi - Kyoto/Nara - Tokio.

Voor treinkaartjes ga ik trouwens zo'n seishun-18-kaartje nemen, plus dan natuurlijk dagkaartjes etc. voor in de steden. Dan duurt het wel wat langer omdat je alleen langzame treinen mag pakken, maar in totaal kom ik dan op iets van 250 à 300 euro reiskosten uit. Daar kan volgens mij geen Rail Pass tegenop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')