ik vond het wel tof, met al die schurftige hertjes overal.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:10 schreef Melochan het volgende:
Ben ik de enige hier die Nara echt niks vond?
Mja ben benieuwd hoe ik het dan in Kobe ga vinden volgend jaar, als ik naar het museum gaan die gaat over de aardbeving die daar in 1995 plaatsvond. De vorige ramp zeg maarquote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:28 schreef happynjitram het volgende:
Ik vind Hiroshima wel echt de moeite waard. normaal gesproken krijg je mij en een vriend van me echt niet stil, maar we hebben 2 uur vrijwillig onze bek gehouden. Een beetje te vergelijken met het holocaustmuseum in Jeruzalem. Leuk is anders, maar wel indrukwekkend. Verder kan je nog een bezoekje brengen aan dat eiland dichtbij, makkelijk te combineren in een dag en erg mooi daar! Miyajima Island volgens mij.
edit: Op dat eiland zitten ook vervelende herten!
Jep, gaat prima daaro.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Ging o.a. om Himeji spoor 5 en 6. Ik weet niet hoe dat station er precies uit ziet, maar het klinkt wel aardig als twee kanten van hetzelfde perron.
Osaka > Hiroshima > Memorial Park > Miyajima > en weer terug in 1 dag?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:28 schreef happynjitram het volgende:
Ik vind Hiroshima wel echt de moeite waard. normaal gesproken krijg je mij en een vriend van me echt niet stil, maar we hebben 2 uur vrijwillig onze bek gehouden. Een beetje te vergelijken met het holocaustmuseum in Jeruzalem. Leuk is anders, maar wel indrukwekkend. Verder kan je nog een bezoekje brengen aan dat eiland dichtbij, makkelijk te combineren in een dag en erg mooi daar! Miyajima Island volgens mij.
edit: Op dat eiland zitten ook vervelende herten!
Ik ga er waarschijnlijk ook naartoe, ik ben tussen 18 en 28 juli in Japan, waar heb je geslapen op dat eiland? In een hotel of echt in een ryokan? Zijn die de prijs daar echt waard, of kun je die ervaring beter elders opdoen?quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:52 schreef okiokinl het volgende:
en als je pech hebt word je nog besprongen door een bende apen ook, bovenop de berg.![]()
ik heb zelfs geslapen op t eiland.
lol wtf, die ben ik tot nog toe NIET tegengekomen xD!quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:45 schreef Luck het volgende:
Moet meteen aan die bordjes denken naar de ropeway toe.
"From here it's a 10 minutes walk, 8 minutes if you run a little"
Inderdaad jaquote:Op donderdag 23 juni 2011 09:45 schreef Luck het volgende:
Moet meteen aan die bordjes denken naar de ropeway toe.
"From here it's a 10 minutes walk, 8 minutes if you run a little"
Klinkt goed, ik houd me graag aanbevolen, was het toevallig dit hotel?quote:Op donderdag 23 juni 2011 04:44 schreef okiokinl het volgende:
ik dacht dat er maar 1 hotel op het eiland was, alles wel japan style vanbinnen. was niet goedkoop, maar ik kreeg ook lekker japans eten op mn kamer, bezorgd door vrouwen die op hun knieen binnen komen kruipen, lol.
Viel de prijs een beetje mee? Ik zal er eens naar zoeken, bedankt!quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:42 schreef happynjitram het volgende:
Vlak bij de pond naar miyajima zit een geweldig hostel trouwens. schijnt volgens hostelworld ook een van de beste van japan te zijn.
ik heb even gezocht, er zit natuurlijk helemaal niet maar 1 hotel op dat eiland, lol... geen idee of die het was, zou best kunnen. is al wat jaartjes geleden, dat ik er was. ik had hem uit de lonely planet geplukt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:30 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Klinkt goed, ik houd me graag aanbevolen, was het toevallig dit hotel?
http://nl.ammeo.com/japan/hatsukaichi/miyajima-coral-hotel.html
ja dan heeft dat geen zin. ik geloof niet dat er iets is voor alleen tokyo, misschien wel een japan rail pas voor de regio tokyo ofzo. kan je ook nog uitstapjes maken in de buurt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:59 schreef koffiegast het volgende:
Mmh vraagje.. eignelijk wel een stomme...
Nou heb ik diverse keren langs zien komen dat je een soort pas kunt halen om met de trein incl bullettrain te kunnen reizen in Japan en enkel geldig is voor buitenlanders. Ik had er geen echte aandacht aan besteed omdat ik voornamelijk in Tokyo rond zal zwerven en verder dat het hartstikke veel geld is. Mijn vraag is of er toch zoiets is als een soort abbonoment / pasje waardoor je b.v. een week betaald als toerist en Tokyo door heen kan?
Zoiets heb je b.v. ook in Berlijn, en op zekere hoogte hier in Nederland als toerist. Iemand die hier vanaf weet? 500 euro voor enkel treinen van een deel van Japan voor maar 3 weken lijkt me belachelijk veel geld als ik voornamelijk met de metro/trein in Tokyo zelf rontrekt.
Als je echt alleen in Tokyo blijft schiet zo'n pas niet op. Anders staan hier de prijzen:quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:59 schreef koffiegast het volgende:
500 euro voor enkel treinen van een deel van Japan voor maar 3 weken lijkt me belachelijk veel geld als ik voornamelijk met de metro/trein in Tokyo zelf rontrekt.
As jij alleen maar in Tokyo blijft, dan heb je hem niet nodig. Maar als jij naar naar Kyoto en hiroshima wil, dan heb je hem er al uit. Je hoeft hem ook niet meteen te activeren, ikzelf ga 3, 5 week, maar ik ga maar 2 weken door Japan heen reizen met de trein. Daarom koop ik een 2 weken pas, activeer hem voordat ik van Tokyo naar osaka ga en reis op de laatste dag dat hij geldig is weer terug naar Tokyo. Behalve dat het zeer fijn is dat je ongelimiteerd kaartjes kan halen (Shit trein gemist, dan haal je een nieuw kaartje) kan je hem ook voor uitstapjes gebruiken (van Osaka naar Himeji of Nara bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:59 schreef koffiegast het volgende:
Mmh vraagje.. eignelijk wel een stomme...
Nou heb ik diverse keren langs zien komen dat je een soort pas kunt halen om met de trein incl bullettrain te kunnen reizen in Japan en enkel geldig is voor buitenlanders. Ik had er geen echte aandacht aan besteed omdat ik voornamelijk in Tokyo rond zal zwerven en verder dat het hartstikke veel geld is. Mijn vraag is of er toch zoiets is als een soort abbonoment / pasje waardoor je b.v. een week betaald als toerist en Tokyo door heen kan?
Zoiets heb je b.v. ook in Berlijn, en op zekere hoogte hier in Nederland als toerist. Iemand die hier vanaf weet? 500 euro voor enkel treinen van een deel van Japan voor maar 3 weken lijkt me belachelijk veel geld als ik voornamelijk met de metro/trein in Tokyo zelf rontrekt.
21 juli - 10 augustus ga ik. Mijn oorspronkelijke idee voor de route was dit:quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:45 schreef Melochan het volgende:
Wanneer ga je, Igen?
Het is weer goed heet in Japan, heb ik gehoord. Hoge luchtvochtigheid![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |