abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:00:14 #1
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93828724
Pre-edit:
Onverwachts een hoop text, excuses....

Ok,
Ik denk zo'n 3 uur geleden begon ik een piepgeluid te horen en aangezien hier toch wel her en der wat katten lopen vond ik het wel best.......na 30 minuten toch even kijken en daar zat dus dit een klein katje, flink doorweekt wegens eerdere regenval.

Ik heb al enige tijd ervaring met katten maar niet echt een jong kitten en dacht ook dat ik dat beest maar met rust moest laten aangezien de moeder ergens zou moeten zijn. Ik hoorde dan ook naast dat gepiep een volwasen kat 'jammeren'.
30 minuten later keek ik even: Kitten in kwestie zat dus op de grond, 2 volwassen katten 2.5 meter hoger op een schutting waarvan 1 duidelijk een beetje zenuwachtig deed en geluid maakte. Kitten reageerde sterk op geluid afkomstig van die volwassen kat.

Klein katje kan natuurlijk niet omhoog maar die 2 volwassen wel omlaag maar die kwamen niet.
Ik dus naar buiten en een hoop gemauw toen ik dat kleintje beetpakte en afdroogde, een hoop gepiep waarna weer een hoop gemauw van waarschijnlijk de moeder... Ik trok me gelijk terug en ging weer verder waar ik mee bezig was. Na een uur keek ik en zat dat katje er nog steeds. Weer flink nat...

De vraag is, wtf moet ik hier mee? Ik ben gek op katten en vind het op zich niet erg om er nog 1 ( heb er nu 2 ) bij te hebben maar, het lijkt mij op 't moment niet erg gezond voor dat beestje aangezien de verzorging van een kitten zonder moeder me niet duidelijk is.. Buiten laten zitten in doorweekte situatie lijkt me niet goed.

Kitten ligt nu sinds 15min naast mn laptop in een doek gewikkeld te slapen, wordt af en toe wakker door geluid wat ik produceer maar verder geen gepiep. Ook hoor ik buiten niets meer, geen gejammer van een eventuele moeder.

Gaarne advies...

In een doos met doek buiten leggen zodat een eventuele moeder dat beest kan komen ophalen? In een doos dermate hoog dat dat beest er niet uit kan maar een moeder er wel in? Buiten leggen en morgen maar kijken of ie 'opgehaald' is?

Of ........?

Of....ik ben morgen om 8am (het is nu 2am) in staat het katje naar een dierenarts te brengen die dan de zorg op zich neemt (voor weinig) tot ie klaar is om in een huis te wonen.

Hoe oud zal ie zijn? omdat ik dat beest dus nat aantrof dacht ik dat ie net ter wereld gekomen was. Ogen zijn open dus denk het ergens ook weer niet

En nu?

Fototjee....
Mai pben rai~!
pi_93828820
Dierenambulance bellen
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:03:43 #3
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93828999
Dierenambulance bestaat hier niet :') Mag blij wezen als ik opgehaald word als ik een probleem heb..
Mai pben rai~!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:03:58 #4
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_93829015
idd, en eventueel kijken of er ergens een kittenopvang in de buurt is. Een jong kitten heeft veel voer en aandacht nodig, en vooral specifieke verzorging.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 maart 2011 @ 20:04:39 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93829071
Morgen even langs een dierenarts. En gefeliciteerd, je hebt er een kat bij ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_93829137
Wat schattig :D

Houden joh!

Maak videos en zet ze op youtube :D
pi_93829154
Zo schattig :-(
pi_93829173
Wat een klein ding zeg, jeetje..die hoort nog lang niet op straat.
Lekker zelf houden zou ik zeggen;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:07:43 #9
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93829252
Dus wachten tot morgen en even naar de dokter

En hoe? ik ga slapen en laat dat beest in een doos 6 a 7 uur lang erin liggen? kan geen kwaad?

Ik bedenk me net, wat als die dierenarts nou geen middelen heeft qua opvang? Ik woon in Thailand en ik ben een keer over de vloer geweest en heb eigenlijk geen hokken voor opvang gezien

en die kat geeft net over...wat vocht zonder inhoud

drama :S
Mai pben rai~!
pi_93829341
Ik zou een bakje water neerzetten sowieso, en ik weet niet wat voor kattenvoer je in huis hebt?

Ik zal even wat FOK!-kattenpleegmoeders mobiliseren ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_93829349
Naja als je hem zelf wil grootbrengen, zal dat veel tijd kosten. Op internet staat vast wel zat info. Om de paar uur voeren. Denk niet dat je zo 7 uur kan gaan slapen
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:09:35 #12
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_93829377
ergens op het forum staat volgens mij een informationeel schrijven van redcat of een andere stichting hoe je met een kitten om moet gaan.
  PR/Manusje van alles dinsdag 8 maart 2011 @ 20:11:38 #13
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_93829509
Ik zou hem lekker te eten geven en vieren dat je een nieuwe kat hebt
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:11:39 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93829510
Hmm ik weet wel dat je als je wilt dat de moeder het kitten nog wilt dat je dan beter niet een jong dier aan kan raken. Maarja, nu is het kwaad toch al geschied dus geniet er van :)
pi_93829524
Misschien is het katje zwak en afgestoten door z'n moeder? Zeker als je het beestje al in huis hebt genomen zou ik de zorg verder op me nemen. Ik weet niet meer hoe het precies werkt met jonge dieren en geuren van anderen, maar het kan zijn dat moeders hem nu al helemaal niet meer terugneemt. Voor de zekerheid op zoek gaan naar babykittenvoer?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:11:54 #16
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93829526
Kattenvoer: vlees gemixt met jelly achtig spul ..voer voor mn volwassen katten. Droogvoer...
Lijkt me geen goed plan.
Water geven? moet dat beestje geen melk hebben van moeder?

Meer fotos volgen...
Mai pben rai~!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:12:33 #17
258706 QuincydeKoster
Gamer in CPU en RAMgeheugen :D
pi_93829571
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:11 schreef KNAK het volgende:
Kattenvoer: vlees gemixt met jelly achtig spul ..voer voor mn volwassen katten. Droogvoer...
Lijkt me geen goed plan.

Meer fotos volgen...
Je hebt ook kattenmelk volgensmijn

Tis wel een poepie O+
Dit is mijn signature.
pi_93829618
Wat te doen als er helemaal geen moedermelk is?
Indien kittens opgroeien zonder dat er een moeder is of als de moeder helemaal geen melk geeft dan moeten de kittens met kittenmelk groot gebracht worden.

Er zijn diverse soorten kunstmatige kittenmelk in de handel. Deze varieren van kant-en-klare melk in blikjes tot melk in poedervorm. De melk wordt opgewarmd (tot lichaamstemperatuur) gegegeven door middel van een flesje met een speen, een spuitje of met een sonde. Geef het kitten de tijd en laat het zelf drinken, forceer het niet want dan kan het zich verslikken. Weeg elke dag het kitten om te zien of het aankomt in gewicht.

Hoeveel melk moet een kitten krijgen?
Als richtlijn is de volgende regel goed om aan te houden:
( 1/10 van het gewicht + 10 ml ) verdeeld over 8 voedingen. 1 gram gewicht = 1 ml melk
8 voedingen betekent dat er iedere 3 uur een melkmaaltijd gegeven moet worden!
Elke 3 uur in ieder geval gedurende de eerste 3 weken en daarna wat minder vaak!

Rekenvoorbeeld:
Een kitten van 100 gram krijgt dan elke 3 uur 2,5 ml
(uitleg = 1/10 X 100 gram = 10 ml + 10 ml = 20 ml in 8 keer verdelen = 2,5 ml per keer)
Een kitten van 200 gram krijgt dan elke 3 uur 3,75 ml
(uitleg 1/10 X 200 gram = 20 + 10 = 30 ml in 8 keer verdelen = 3,75 per keer)
pi_93829661
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:12 schreef QuincydeKoster het volgende:

[..]

Je hebt ook kattenmelk volgensmijn

Tis wel een poepie O+
Het is Thailand, ik vraag het me af :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:11 schreef KNAK het volgende:
Lijkt me geen goed plan.

Meer fotos volgen...
Als ie water overgeeft lijkt water me iig belangrijk tegen uitdroging ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:16:23 #20
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93829823
Mai pben rai~!
pi_93829894
Oh, hij kijkt wel sneu ;(

Hoe groot is ie ongeveer (cm)?
pi_93829898
wat een schatttig beestje :)

tis dat je in thailand woont, anders had ik m opgehaald O+ O+
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:18:51 #23
258706 QuincydeKoster
Gamer in CPU en RAMgeheugen :D
pi_93829992
Tis echt een poepie O+
Dit is mijn signature.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:19:37 #24
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93830027
Dit gaat een lijdensweg voor me worden. Ik heb weinig middelen nu om iets te kunnen doen. Heb wel melk maar das koeienmelk...even vlug gelezen en dit schijnt niet goed te zijn. Water dus voor nu.

Hoop dat ik morgen bij de dierenarts terecht kan, anders weet ik het ook niet. Er is wel het e.e.a. te koop aan kittenmelk, maar, dan moet ik met een spuit dit om de zoveel uur gaan geven?

:') .......

Ik las dat iemand zei dat als een mens een kat aanraakt, afstoting plaats kan vinden. Maar ik ben expres naar binnen gegaan om die moeder (als het de moeder was) niet te storen en heb dat beest niet aangeraakt, dat was pas iets later. Ik neem aan dat als het de moeder was, dat ze nu moord en brand zou schreeuwen om dr kind......of...?
Mai pben rai~!
pi_93830094
*Pleegmoeder meldt*

Wat een lieffie. O+

Die zou ik zeker niet meer op straat zetten. Zo te zien is het kleintje zeker een week of 4 oud dus dan zou hij/zij zelf kunnen gaan eten. Voel je al tandjes? Misschien is hij al een stuk ouder, hij ziet er mager uit, die heeft niet een al te beste start gehad. Voor nu is het belangrijk om uitdroging te voorkomen. Heb je melk in huis? Dan verdun die met veel water en kijk of het kleintje wil drinken. Kittenmelk of kattemelk is beter, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet meteen aan kunt komen. Heb je een spuitje zonder naald? Want dan zou je onder dwang wat in het bekje kunnen laten druppelen. Niet spuiten, want dan kan hij zich verslikken.

Die vleesmix van je volwassen katten zou je ook kunnen geven (prakken en evt verdunnen met water, wat warm maken zodat hij het beter ruikt), beter iets te eten dan niets te eten op dit moment.

Verder zou ik vannacht toch om de paar uur kijken hoe het gaat. En maak een fijn mandje voor de kleine, zacht dekentje erin en een fles met warm water, in wat handdoeken gerold (hoe warm is het bij jullie?). Zorg dat het mandje groot genoeg is zodat hij zich ook verder van de fles af kan leggen. En een zachte knuffel of zo, altijd lekker om tegenaan te kruipen.

En morgen meteen naar de DA voor een algehele check en aangepaste voeding en evt flesjes of spuitjes om het mee toe te dienen.

Maak je om moederpoes maar niet te druk, die is haar kind na een dag of zo wel vergeten. Het kitten is nu beter af bij jou binnen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:21:04 #26
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93830096
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:17 schreef tombolafan het volgende:
Oh, hij kijkt wel sneu ;(

Hoe groot is ie ongeveer (cm)?
uh

Nokia n97, in de lengte...plus een centimeter of 3 a 4 erbij
Heb even geen ander meetding :')
Mai pben rai~!
pi_93830113
omg lief O+ ik zou kitten-poedermelk ophalen bij de dichtstbijzijnde dierenarts/dierenwinkel, ik ga d'r maar van uit dat ze dat in Thailand ook wel hebben. En dan om de paar uur voeren. Oh, en je kan ook speciaal natvoer voor kittens kopen en dat met beetje warm water geprakt proberen te voeren. En als de kleine iets ouder is niet vergeten te ontwormen en in laten enten. Hij lijkt een beetje soepoogjes te hebben, en niesziekte of kattenziekte is erg gevaarlijk voor zo'n kleintje (en besmettelijk voor andere katten).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_93830153
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:19 schreef KNAK het volgende:
Dit gaat een lijdensweg voor me worden. Ik heb weinig middelen nu om iets te kunnen doen. Heb wel melk maar das koeienmelk...even vlug gelezen en dit schijnt niet goed te zijn. Water dus voor nu.

Hoop dat ik morgen bij de dierenarts terecht kan, anders weet ik het ook niet. Er is wel het e.e.a. te koop aan kittenmelk, maar, dan moet ik met een spuit dit om de zoveel uur gaan geven?

:') .......

Ik las dat iemand zei dat als een mens een kat aanraakt, afstoting plaats kan vinden. Maar ik ben expres naar binnen gegaan om die moeder (als het de moeder was) niet te storen en heb dat beest niet aangeraakt, dat was pas iets later. Ik neem aan dat als het de moeder was, dat ze nu moord en brand zou schreeuwen om dr kind......of...?
Mwah, misschien is ie wel ouder dan je denkt en kan ie al een beetje zelfstandig eten :) Meet hem eens op, misschien dat een van de mensen met meer verstand iets kan zeggen van de leeftijd :)
pi_93830197
Ah, Cat is er *O*
pi_93830236
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:21 schreef KNAK het volgende:

[..]

uh

Nokia n97, in de lengte...plus een centimeter of 3 a 4 erbij
Heb even geen ander meetding :')
Wehehehe, meten volgens de moderne tijd.
Ik denk dat hij zeker een week of 4/5 is. Hoe liep de kleine? Redelijk zeker of toch nog flink waggelwaggel?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_93830300
Ow, en houd het buiten in de gaten als je wil... waar één kitten is, zijn er vaak meer.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:24:50 #32
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93830366
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:21 schreef Cat22 het volgende:
*Pleegmoeder meldt*

Wat een lieffie. O+

Die zou ik zeker niet meer op straat zetten. Zo te zien is het kleintje zeker een week of 4 oud dus dan zou hij/zij zelf kunnen gaan eten. Voel je al tandjes? Misschien is hij al een stuk ouder, hij ziet er mager uit, die heeft niet een al te beste start gehad. Voor nu is het belangrijk om uitdroging te voorkomen. Heb je melk in huis? Dan verdun die met veel water en kijk of het kleintje wil drinken. Kittenmelk of kattemelk is beter, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet meteen aan kunt komen. Heb je een spuitje zonder naald? Want dan zou je onder dwang wat in het bekje kunnen laten druppelen. Niet spuiten, want dan kan hij zich verslikken.

Die vleesmix van je volwassen katten zou je ook kunnen geven (prakken en evt verdunnen met water, wat warm maken zodat hij het beter ruikt), beter iets te eten dan niets te eten op dit moment.

Verder zou ik vannacht toch om de paar uur kijken hoe het gaat. En maak een fijn mandje voor de kleine, zacht dekentje erin en een fles met warm water, in wat handdoeken gerold (hoe warm is het bij jullie?). Zorg dat het mandje groot genoeg is zodat hij zich ook verder van de fles af kan leggen. En een zachte knuffel of zo, altijd lekker om tegenaan te kruipen.

En morgen meteen naar de DA voor een algehele check en aangepaste voeding en evt flesjes of spuitjes om het mee toe te dienen.

Maak je om moederpoes maar niet te druk, die is haar kind na een dag of zo wel vergeten. Het kitten is nu beter af bij jou binnen.
.....oef

tandjes zijn aanwezig..de hele rij, weliswaar klein..

Melk heb ik.. vet vrij (ben op dieet). heb denk ik geen spuit zonder naald..

Vlees heb ik, dat is dus soort van paté zooi, jelly erdoorheen... geen harde brokken, enkel zacht. Huismerk Meow

Het is 2:30am en ik denk 29 graden.. Altijd lekker warm in Phuket 8-)
Mai pben rai~!
pi_93830420
*Volgende kittenpleegmama meldt* :P

Wat een ontzettend lief katje, echt wat een schatje!

Ik heb verder niet heel veel toe te voegen, zou gewoon doen wat Cat22 zegt. En zeker zorgen voor een warme kruik waar hij lekker op kan liggen, daar zijn ze gek op.
Heb je een weegschaal zodat je hem kan wegen?
pi_93830438
Naald kan je zelf toch uit de spuit halen?
Verder awwwww hij ziet er zielig uit.
En grrrrrrrr ik wou dat t hier zo warm was.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_93830469
weeg hem is ;) ik heb nog tabel van mijn 2 kittens met hun gewicht en leeftijd op die ( elke dag gewogen)
pi_93830488
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:25 schreef Oognip het volgende:

Heb je een weegschaal zodat je hem kan wegen?
* wacht op post van Knak die kitten op telefoon legt *
pi_93830524
Een (brieven)weegschaal heb je zeker niet he? Gewicht is ook een redelijke indicator, al kan dat met deze kleintjes ook weer vertekenen.

Ow, check hem even op bloedzuigers! (als die in de omgeving voorkomen) want die kunnen het leven zo uit zo'n dingske trekken. Vlooien zal hij ook wel hebben, ook iets voor de DA morgen. Maar pas even op met je eigen katten wat dat betreft.
pi_93830534
n97 = 11,7 cm in lengte dus ga uit van 15 cm ...
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:27:47 #39
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93830559
lopen gaat inderdaad met een waggel... heb geen andere kittens gehoord. Moet erbij zeggen dat de achterkan van mn huis nogal ingebouwd is. Hoe dat beest hier terecht gekomen is,.....ehh...uit de lucht gevallen, letterlijk. Denk dat die moeder ermee aan de wandel is gegaan en heeft laten vallen, kan niet anders. Muur is 2.5 meter hoog.
Mai pben rai~!
pi_93830562
3 posts binnen 1 minuut met "weeg m eens"
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:28:09 #41
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93830576
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:26 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Helaas geen weeg-functie :(
Mai pben rai~!
pi_93830588
Ik gok dat het bestje 7 á 8 weken oud is.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:28:31 #43
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93830594
Met wat moet ik um wegen dan? heb hier niets... alleen weegschaal die begint bij de 1kg
Mai pben rai~!
pi_93830597
Misschien kan je hier nog wat nuttigs vinden:
Help! Een kat..
pi_93830609
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:27 schreef KNAK het volgende:
lopen gaat inderdaad met een waggel... heb geen andere kittens gehoord. Moet erbij zeggen dat de achterkan van mn huis nogal ingebouwd is. Hoe dat beest hier terecht gekomen is,.....ehh...uit de lucht gevallen, letterlijk. Denk dat die moeder ermee aan de wandel is gegaan en heeft laten vallen, kan niet anders. Muur is 2.5 meter hoog.
dat overleven die kleintjes wel hoor ... je kan er zelfs op staan en dan hebben ze niks ..
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2011 @ 20:28:51 #46
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_93830612
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:26 schreef tombolafan het volgende:

[..]

"ongeveer twee keer zo zwaar als een n97" _O-

Maar tandjes en alles, lijkt niet op een dier dat nog elke paar uur de fles nodig heeft. Probeer het eens met het opgewarmde zachte voer, als hij/zij dat eet ben je al van heel wat zorgen af.

Wat 'n poepie O+
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_93830613
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:28 schreef Gravedigger het volgende:
Zeker niet
pi_93830626
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:28 schreef KNAK het volgende:
Met wat moet ik um wegen dan? heb hier niets... alleen weegschaal die begint bij de 1kg
Leg er iets op van meer dan 1 kilo.
Leg de kat erbij.
Kijk wat t verschil is.
Voila!
pi_93830628
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:28 schreef KNAK het volgende:
pak iets
wat 1 of meer kg weegt en dan kitten erbij ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:29:11 #50
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93830636
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:27 schreef Cat22 het volgende:
Een (brieven)weegschaal heb je zeker niet he? Gewicht is ook een redelijke indicator, al kan dat met deze kleintjes ook weer vertekenen.

Ow, check hem even op bloedzuigers! (als die in de omgeving voorkomen) want die kunnen het leven zo uit zo'n dingske trekken. Vlooien zal hij ook wel hebben, ook iets voor de DA morgen. Maar pas even op met je eigen katten wat dat betreft.
ga even wroeten door vachtje,,,
Mai pben rai~!
pi_93830647
grr delano :P
pi_93830679
Kun je hem niet hier naar toe brengen? :P
pi_93830702
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:26 schreef dan13lv het volgende:
weeg hem is ;) ik heb nog tabel van mijn 2 kittens met hun gewicht en leeftijd op die ( elke dag gewogen)
Ik heb tabellen van in totaal een stuk of 15 kittens. :P
pi_93830712
dan moeten we vechten denk ik ..
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:30:19 #55
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93830719
...........kom maar halen..ga voor geen goud naar streken waar het kwik beneden 15 daalt :')
Mai pben rai~!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:30:44 #56
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93830751
Ok...vacht check commencing...1 moment
Mai pben rai~!
pi_93830772
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik heb tabellen van in totaal een stuk of 15 kittens. :P
leuk leuk( kun je die misschien sturen :) ) van mij waren wel half persjes

@ot: al gewogen?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:34:26 #58
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93830961
Niet gewogen...wel vacht check, niets kunnen vinden.. beter niet kunnen doen... nu gaat ie aan de wandel :')

Ik ga wat melk met 'VEEL' water mengen... voor zn neus zetten
Ook wat vlees op kamertemperatuur laten komen en wat vermengen met warm water..

eens kijken.
Mai pben rai~!
pi_93831044
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:24 schreef KNAK het volgende:

[..]

.....oef

tandjes zijn aanwezig..de hele rij, weliswaar klein..
Minimaal 4 weken dus. Klaar om zelf te leren eten, maar ik heb kittens gehad die zich met 4 weken op het voer gooiden en exemplaren die ik met 6 weken nog aan het dwingen was. Ik gok dat zo'n straatschoffie er vroeg bij is.
quote:
Melk heb ik.. vet vrij (ben op dieet). heb denk ik geen spuit zonder naald..

Vlees heb ik, dat is dus soort van paté zooi, jelly erdoorheen... geen harde brokken, enkel zacht. Huismerk Meow
Jammer dat het vetvrij is, da';s juist wat het kitten nodig heeft. Maar niks aan te doen, probeer het water-melk mengsel maar eens. En geprakt warm gemaakt kattevoer (de natte variant, niet het droogvoer). Als hij aanvalt: niet teveel laten eten, dat komt er anders weer meteen uit. En probeer hem anders van je vinger te laten eten.
quote:
Het is 2:30am en ik denk 29 graden.. Altijd lekker warm in Phuket 8-)
Dan zal hij het niet koud hebben, maar ik zou voor de zekerheid toch de keuze laten voor de warme fles. En in ieder geval een lekker dekentje, hij ligt er nu al zo fijn in. O+

Mooie heldere oogjes heeft het kitten trouwens! ^O^
pi_93831059
Oooo wat zielig! En wat goed dat je hem toch gaat redden :) incl mooie meettechnieken van Nokia's, misschien kunnen ze zich daar beter op gaan focussen..

En meer foto's! Filmpjes!
pi_93831117
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:34 schreef KNAK het volgende:
Niet gewogen...wel vacht check, niets kunnen vinden.. beter niet kunnen doen... nu gaat ie aan de wandel :')

Ik ga wat melk met 'VEEL' water mengen... voor zn neus zetten
Ook wat vlees op kamertemperatuur laten komen en wat vermengen met warm water..

eens kijken.
^O^

Het klinkt tot dusver heel goed hoor. :Y Geen vlooien, heldere oogjes, alert en onderzoekend. Alleen zou het fijn zijn als hij iets in zijn maagje krijgt.
pi_93831216
Ow, en vergeet geen kittenkattebak neer te zetten vannacht. :P
pi_93831459
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:35 schreef Ansu het volgende:
incl mooie meettechnieken van Nokia's, misschien kunnen ze zich daar beter op gaan focussen..
You mean like dis?

Mijn uber elite paint skills weer aan t werk.
pi_93831540
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:38 schreef Cat22 het volgende:
Ow, en vergeet geen kittenkattebak neer te zetten vannacht. :P
Hehe goed dat je daar aan denkt ^O^
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:47:13 #65
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93831744
Geen reactie op vlees.... geen reactie op water met melk

Leg net een kattebrokje voor um neer en daar wel reactie op...ben deze nu in melkwater aan het weken.....is nogal hard...
Mai pben rai~!
pi_93831845
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:47 schreef KNAK het volgende:

Leg net een kattebrokje voor um neer en daar wel reactie op...ben deze nu in melkwater aan het weken.....is nogal hard...
Als dat er wel in gaat, lekker geven. :Y
En als het niet meteen lukt is het ook geen reden tot paniek. Het kleine ding zal even moeten wennen aan alle veranderingen.
pi_93831854
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:47 schreef KNAK het volgende:

Heb je misschien slagroom in huis?
pi_93831893
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:48 schreef Oognip het volgende:

[..]

Heb je misschien slagroom in huis?
Goeie! Als tijdelijke oplossing dan.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:50:07 #69
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93831935
Slagroom?

wat is dat ook al weer? :')

nee..helaas

....kijk hier eens.. met een oude broodrooster, Operation warmup 2.0 :')
Heb geen warm water hier, althans, niet benee, alleen voor de douche boven aan een miniheatingmachine :D
Mai pben rai~!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:51:13 #70
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93831979
Hopen dat het glas niet breekt van de hitte...
pi_93831983
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:50 schreef KNAK het volgende:
Slagroom?

wat is dat ook al weer? :')

nee..helaas

....kijk hier eens.. met een oude broodrooster, Operation warmup 2.0 :')
Heb geen warm water hier, althans, niet benee, alleen voor de douche boven aan een miniheatingmachine :D
[ afbeelding ]
Creatief!

Maarre... heb je ook geen fornuis dan? Dat je een bodempje warm maakt?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:51:28 #72
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93832001
Dat weken gaat lastig worden.
Brokken vermalen maar? of heel geven.... zeker niet goed in zn geheel? te hard?
Mai pben rai~!
pi_93832008
Heb je misschien kip in huis dat je kan koken of rijst? Of kaas misschien?
pi_93832030
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:51 schreef KNAK het volgende:
te hard en vaak ook te groot.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:52:17 #75
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93832050
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:51 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Creatief!

Maarre... heb je ook geen fornuis dan? Dat je een bodempje warm maakt?
:') had ik niet eens aan gedacht, ja, heb ik
Glas werd overigens wel heet... doe ik dus maar niet meer :+
Mai pben rai~!
pi_93832091
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:51 schreef KNAK het volgende:
In warme vloeistof vallen die brokken meestal wel uit elkaar. Geef het een half uurtje. En in koude vloeistof lukt het ook wel, duurt een beetje langer. Misschien dat hij de hele brokjes ook kan eten, maar ik zou het nu voorzichtig aandoen. Voordat hij zich overeet of verslikt.
pi_93832118
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:52 schreef KNAK het volgende:

[..]

:') had ik niet eens aan gedacht, ja, heb ik
Glas werd overigens wel heet... doe ik dus maar niet meer :+
Ik vond het al heel bijzonder. _O-
Jij kookt niet vaak he? :+
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:54:21 #78
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93832183
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:51 schreef Oognip het volgende:
Heb je misschien kip in huis dat je kan koken of rijst? Of kaas misschien?
Alles is op, morgen boodschappen doen :p Rijst wel maar die mot ik eerst koken...en kaas? halve kilo kaas is hier 30 eur...dat zou ik niet eens aan mn vriendin geven als ik dat had

Ik ga wel even brokken crushen...geweekt moet ie niet.
Wel lastig om dan alsnog vocht in dat beestje te krijgen. Ligt nu te slapen.......op zn geweekte brok :')
Mai pben rai~!
pi_93832292
WTF, geen warm water uit de kraan? Laat dan toch maar zitten dat emigreren :P
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:55:57 #80
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93832300
Dat beest wil alleen maar slapen zo te zien... nu een 6 gangen menu voor zn neus en daar ligt ie er ook mee in,,,,,
Mai pben rai~!
pi_93832332
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:54 schreef KNAK het volgende:

[..]

Alles is op, morgen boodschappen doen :p Rijst wel maar die mot ik eerst koken...en kaas? halve kilo kaas is hier 30 eur...dat zou ik niet eens aan mn vriendin geven als ik dat had

Wel lastig om dan alsnog vocht in dat beestje te krijgen. Ligt nu te slapen.......op zn geweekte brok :')
Je hebt toch een gasfornuis dus dan kun je de rijst koken toch? Maar goed fijn gemalen brokjes zijn ook prima
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:57:22 #82
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93832383
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:55 schreef delano.888 het volgende:
WTF, geen warm water uit de kraan? Laat dan toch maar zitten dat emigreren :P
Geen geiser, alleen maar in de douche, klein apparaat waar koud water doorheen gaat en wat verwarmd wordt. Ben niet anders gewend eigenlijk... zowiezo geen ik geen water uit de kraan maar uit de 20liter fles...das drinkwater :') de kraan niet echt.
Mai pben rai~!
pi_93832391
Dames, het is midden in de nacht daar volgens mij? :D
Als het beestje slaapt zou ik ook wat slaap pakken Knak ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:58:01 #84
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93832430
3am... morgen vrij dus dat is niet het probleem
Dat beest ligt dus te slapen.... voeren maar opgeven?
Mai pben rai~!
pi_93832457
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:57 schreef KNAK het volgende:

[..]

Geen geiser, alleen maar in de douche, klein apparaat waar koud water doorheen gaat en wat verwarmd wordt. Ben niet anders gewend eigenlijk... zowiezo geen ik geen water uit de kraan maar uit de 20liter fles...das drinkwater :') de kraan niet echt.
Damn, heb je niet eerst in NL gewoont dan?
Ik zou t er erg moeilijk mee hebben (neem aan dat er meer verschillen zijn)
pi_93832476
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:54 schreef KNAK het volgende:

[..]

O+ Hij zal er moe van zijn.

Kijk wat je aan eten kunt roggelen en probeer het later nog eens. Of had je zelf ook slaapplannen? ;)
Als hij echt net van moeder vandaan komt heeft die hem hopelijk een bodempje meegegeven waar hij vannacht mee door kan. Ik heb ook wel eens kittens gehad van 5 weken waarvan moeder gesteriliseerd werd: heel buffet van vlees, geweekte brokken, ongeweekte brokken, kattemelk (alles ind e kitten variant) klaargezet. Kom je na een dag terug met moeder: blije stuiterende kittens die geen hap gegeten hebben. :')
Maar die exemplaren hadden natuurlijk vooraf al een hele goede start, dat scheelt.

Maar om even aan te geven dat het fijn is als hij iets eet, maar als het niet lukt en je kunt morgenvroeg naar de DA, dat dat waarschijnlijk ook tijd genoeg is. Hopelijk gaat hij wel wat drinken, da's wel belangrijk.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:59:35 #87
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93832528
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:58 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Damn, heb je niet eerst in NL gewoont dan?
Ik zou t er erg moeilijk mee hebben (neem aan dat er meer verschillen zijn)
deze zomer 10 jaar weg uit NL...eerst India, toen Bangladesh, nu hier.... en moet zeggen dat ik aanpassingsproblemen had in den beginne van alle luxe itt mijn eerder avonturen :P
Mai pben rai~!
pi_93832529
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:55 schreef KNAK het volgende:
Dat beest wil alleen maar slapen zo te zien... nu een 6 gangen menu voor zn neus en daar ligt ie er ook mee in,,,,,
Foto!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:01:08 #89
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93832608
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:58 schreef Cat22 het volgende:

[..]

O+ Hij zal er moe van zijn.

Kijk wat je aan eten kunt roggelen en probeer het later nog eens. Of had je zelf ook slaapplannen? ;)
Als hij echt net van moeder vandaan komt heeft die hem hopelijk een bodempje meegegeven waar hij vannacht mee door kan. Ik heb ook wel eens kittens gehad van 5 weken waarvan moeder gesteriliseerd werd: heel buffet van vlees, geweekte brokken, ongeweekte brokken, kattemelk (alles ind e kitten variant) klaargezet. Kom je na een dag terug met moeder: blije stuiterende kittens die geen hap gegeten hebben. :')
Maar die exemplaren hadden natuurlijk vooraf al een hele goede start, dat scheelt.

Maar om even aan te geven dat het fijn is als hij iets eet, maar als het niet lukt en je kunt morgenvroeg naar de DA, dat dat waarschijnlijk ook tijd genoeg is. Hopelijk gaat hij wel wat drinken, da's wel belangrijk.
hij moest net wel overgeven...althans, 30 min geleden...alleen wat vohct kwam naar buiten...... weinig bodem lijkt me in dit geval (?)
Mai pben rai~!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:02:18 #90
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93832685
Trek wel een blik ander vlees open. misschien is ie kieskuerig en wilt geen sardines..
Mai pben rai~!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:05:34 #91
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93832927
And we have a winner...
Whiskas Mackerel slaat aan..das ook dat jelly gebeuren.... en blijkbaar wordt ie wakker en snapt ie dat ie dat geweekte brokkenzooi ook kan eten......

op die manier komt er ook voldoende vocht binnen neem ik aan?
Mai pben rai~!
pi_93833023
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:05 schreef KNAK het volgende:
And we have a winner...
Whiskas Mackerel slaat aan..das ook dat jelly gebeuren.... en blijkbaar wordt ie wakker en snapt ie dat ie dat geweekte brokkenzooi ook kan eten......

*O*
In nat vlees zit sowieso heel veel water en van die geweekte brokken krijgt ie ook wat water naar binnen. Als ie zo lekker eet, verwacht ik dat hij zo ook wel wat water zal gaan drinken. Desnoods doe je wat water op je vinger en laat je hem dat aflikken, dat maakt het voor kittens vaak wat interessanter dan uit een bakje drinken.
pi_93833045
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:05 schreef KNAK het volgende:
And we have a winner...

Mooi zo! Als jij er voldoende vocht hebt bijgemengd komt er zat binnen.
Je zou evt nog wat water bij de jelly kunnen doen. Water kan nooit kwaad, eten voor volwassenen kan heavy zijn voor een klein maagje. Dus laat hem niet teveel achter elkaar eten, maar kijk of het binnen blijft.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:10:16 #94
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93833211
het begon heftig maar stopte ook net zo snel... vrij minimaal wat gegeten is... 4x melkwater likken van de vinger en toen was het ook genoeg.
Hiermee kan ik dus mijn eigen nachtrust beginnen? doosje, dekens en morgen 8 uur de uitdaging vervolgen?
Mai pben rai~!
pi_93833327
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:10 schreef KNAK het volgende:
het begon heftig maar stopte ook net zo snel... vrij minimaal wat gegeten is... 4x melkwater likken van de vinger en toen was het ook genoeg.
Hiermee kan ik dus mijn eigen nachtrust beginnen? doosje, dekens en morgen 8 uur de uitdaging vervolgen?
Zo'n kleintje heeft natuurlijk ook nog niet zoveel eten en drinken nodig. Het is iig fijn dat ie wat binnen heeft gekregen. En als je het kan, (ik zou dat echt niet kunnen met zo'n wormpje in huis :P) dan kan je wel gaan slapen. Morgen om 8 uur naar de DA lijkt mee een goed idee.

Lief dat je je om hem ontfermd :)
pi_93833484
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:10 schreef KNAK het volgende:
Hoeveel uur zit ertussen? Misschien nog een keertje opstaan als het 6 uur of meer is. Gewoon voor de zekerheid. De hele nacht opzitten zou ik niet doen. Wel goed dat hij zelf likte, zet et maar wat eten bij en wie weet snapt hij het zelf al.

En houd ons op de hoogte!
pi_93833537
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:28 schreef Gravedigger het volgende:
No way. Ik gok dat 4 weken een aardige schatting is. Veel te jong dus.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:16:10 #98
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93833568
Ben een kattengek....Na de dood van mn kat (21 jaar oud) 2 jaar terug zag ik het niet zitten een andere kat te nemen maar nu ik dus hier woon kwamen er ineens 2 om de hoek kijken. Net zoals deze alleen op een wat voor mij vernieuwde manier
Slapen gaat wel lukken, hoop alleen dat morgen dat beestje het allemaal overleefd. Heb hier weinig ervaring mee dus geen idee........
Mai pben rai~!
pi_93833675
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:16 schreef KNAK het volgende:
Ben een kattengek....Na de dood van mn kat (21 jaar oud) 2 jaar terug zag ik het niet zitten een andere kat te nemen maar nu ik dus hier woon kwamen er ineens 2 om de hoek kijken. Net zoals deze alleen op een wat voor mij vernieuwde manier
Slapen gaat wel lukken, hoop alleen dat morgen dat beestje het allemaal overleefd. Heb hier weinig ervaring mee dus geen idee........
Zo op de foto te zien ziet hij er niet heel zwak uit. Inderdaad misschien even vannacht een keertje kijken, ook voor je eigen gemoedsrust. Mocht hij het niet overleven, hoe sneu dan ook, jij hebt iig je best gedaan!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:18:32 #100
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93833727
of ie het zelf snapt? duidelijk dat het een kat van een zwerfkat is...lijkt mij dat het enige wat ie weet is aan de tiet bij de moeder.

Hoe zit het met mijn overige 2 katten? een dominante kater van 9 maanden en een prinsesje van 3 jaar? maar weg laten vooralsnog?
Mai pben rai~!
pi_93833902
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:18 schreef KNAK het volgende:
of ie het zelf snapt? duidelijk dat het een kat van een zwerfkat is...lijkt mij dat het enige wat ie weet is aan de tiet bij de moeder.

Hoe zit het met mijn overige 2 katten? een dominante kater van 9 maanden en een prinsesje van 3 jaar? maar weg laten vooralsnog?
Ik zou ze gescheiden houden, zeker omdat je er vannacht niet bij bent. :Y Morgen bij de DA je goed laten informeren, vragen naar ontvlooien en ontwormen en van daaruit kijken hoe je ze kennis laat maken. Het kan heel goed gaan, maar sommige katten zien zo'n kleine echt als indringer en dan is het alleen maar stress voor alle partijen.

Je doet wat je kan nu, verder is het aan kitten en de natuur (en de DA morgen) om hem erdoor te helpen. Maar echt, hij ziet er op de foto's goed uit en zelf likken is ook al een goed teken!
pi_93833910
Ohja en tof dat je dit doet!! Foto's O+
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:23:57 #103
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93834074
Mai pben rai~!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:25:12 #104
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93834152

Mai pben rai~!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:26:09 #105
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93834211
:') heb een hekel aan mn Nokia, maar vandaag even niet .. hendig ding!
Mai pben rai~!
pi_93834342
Maar... waarom heb je het beestje niet weer terug op de schutting gezet daarstraks, bij mams?
Ja, ik generaliseer.
pi_93834473
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:26 schreef KNAK het volgende:
:') heb een hekel aan mn Nokia, maar vandaag even niet .. hendig ding!
Universeel eej. :+

Ik meet mijn kittens aan de hand van mijn slippers. Als ze 6 weken zijn passen ze nog net in maatje 40. _O-

En ow, wat een lief koppie. Hij kijkt zo dapper omhoog. O+
Hoe ga je het vannacht doen? Ik zou kijken naar een veilig kleine ruimte (desnoods toilet, indien in jouw contreien geschikt) waar je naast het mandje ook eten en drinken kunt neerzetten.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:31:14 #108
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93834568
Ik heb dat beest een lange tijd laten zitten na de ontdekking. Was toen verder gegaan waarmee ik bezig was en na een tijd keek ik weer... veel gemekker en gemauw maar geen moeder die kwam opdagen. Beest was zeiknat.... had ik um daar moeten laten zitten?
Mai pben rai~!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:33:44 #109
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93834741
Mijn huisje heeft 2 toiletten :') .. ik woon weliswaar in Azie maar ook hier skieten de mensen zo nu en dan..das geen probleem. Ik ben net 1.5 maand geleden verkast naar deze woning en heb wat dozen....knal daar wat doeken in en even kijken hoe ik water en eten erin kan plaatsen en 4.5 uur later (eigenlijk over 2.5 uur al, want ik moet de vrouw naar 't werk brengen) sta ik op en .....dan zie ik het wel?
Mai pben rai~!
pi_93835013
Oooh wat een lieverd! O+ Is het een hij of een zij?

En nee, je had em niet moeten laten zitten. Je hebt het goed gedaan!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:41:49 #111
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93835319
Het is een dame, en ligt helemaal voor pampus, beestje is blijkbaar erg moe... heb een mandje al klaar wat dicht kan voor het geval de andere monsters ontwaken, even douchen en paar uurtjes zelf slapen.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik dat beest niet achter kan laten voor verzorging bij de DA, ik denk dat ik haar mee terug moet nemen. Dus een wormenkuur en advies over voedsel en hoe dit verder aan te pakken zal het enige zijn. Ik kan de aankomende weken dus mn lol op hier.
Mai pben rai~!
pi_93835349
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:03 schreef KNAK het volgende:
Dierenambulance bestaat hier niet :') Mag blij wezen als ik opgehaald word als ik een probleem heb..
ik kan niet ruiken dat je niet in Nederland woont

Geef het beestje aan het dichtstbijzijnde restaurant dan :)
pi_93835358
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:33 schreef KNAK het volgende:
Mijn huisje heeft 2 toiletten :') .. ik woon weliswaar in Azie maar ook hier skieten de mensen zo nu en dan..das geen probleem. Ik ben net 1.5 maand geleden verkast naar deze woning en heb wat dozen....knal daar wat doeken in en even kijken hoe ik water en eten erin kan plaatsen en 4.5 uur later (eigenlijk over 2.5 uur al, want ik moet de vrouw naar 't werk brengen) sta ik op en .....dan zie ik het wel?
Dat mensen skieten wist ik, maar als je beneden geen warm water hebt dan weet ik niet hoe de sanitaire voorzieningen zijn. :P

Als je over 4,5 uur alweer op moet zou ik niet meer opstaan inderdaad. Bouw maar een lekker nest met dozen en dekens, zolang het kitten het water en natvoer maar niet om kan gooien = zooi en = nat kitten en da's niet best. Je hoeft de bakjes ook niet te vol te doen, zoveel eet zo'n kleintje nog niet.

En natuuuuuuuurlijk had je hem niet moeten achterlaten! Mensen die dat vragen hebben je OP en de rest van het topic niet gelezen.
pi_93835363
Katten houden weliswaar van dozen, maar wat ook erg gewaardeerd word is een oud vest/jas. (nieuwe worden ook gewaardeerd, maar wat minder voor jezelf) Dan slaapt ie vast wel lekker door.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:42:33 #115
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93835378
Wat voor kat is het eigenlijk? asbakkenras kat?
Mai pben rai~!
pi_93835435
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:41 schreef KNAK het volgende:
Het is een dame, en ligt helemaal voor pampus, beestje is blijkbaar erg moe... heb een mandje al klaar wat dicht kan voor het geval de andere monsters ontwaken, even douchen en paar uurtjes zelf slapen.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik dat beest niet achter kan laten voor verzorging bij de DA, ik denk dat ik haar mee terug moet nemen. Dus een wormenkuur en advies over voedsel en hoe dit verder aan te pakken zal het enige zijn. Ik kan de aankomende weken dus mn lol op hier.
Ah, jij kent de gaatjes-check? :)

Truste en succes ermee! Ik blijf het topic in de gaten houden en meedenken waar nodig. ^O^
pi_93835492
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:42 schreef delano.888 het volgende:
Katten houden weliswaar van dozen, maar wat ook erg gewaardeerd word is een oud vest/jas. (nieuwe worden ook gewaardeerd, maar wat minder voor jezelf) Dan slaapt ie vast wel lekker door.
Doos = veiligheid, vest/dekentje = warmte (en vervanging van moeders en de rest van de familie)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:45:58 #118
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93835603
Doos dus beter dan een doorkijkmandje? mandje heeft wel een deksel ter bescherming van de 2 monsters die hier rondlopen....
Mai pben rai~!
pi_93835613
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:44 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Doos = veiligheid, vest/dekentje = warmte (en vervanging van moeders en de rest van de familie)
Goed, doos met vest/deken dan.
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:45 schreef KNAK het volgende:
Doos dus beter dan een doorkijkmandje? mandje heeft wel een deksel ter bescherming van de 2 monsters die hier rondlopen....
Ik zou m de eerste nacht zeker wel in een aparte kamer zetten, lijkt me slimmer.
pi_93835975
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:45 schreef KNAK het volgende:
Wat bedoel je met een doorkijkmandje? Reismand of bench? Want dat kan op zich wel.
Al is een reismand wat klein, ik zou haar op een eigen kamer zetten, kun je het eten goed kwijt en een mini kattebak.

Als je monsters in de doos kunnen springen zou ik dat niet doen. Je weet nooit hoe boos ze worden van zo'n indringer.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:55:07 #121
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93836240
Aparte kamer gaat het dus worden....... ik zal na thuiskomst van de DA wel verslag doen... ben benieuwd wat die man zegt. Voor nu de mensen met een bijdrage erg bedankt...namens dat katje dan ;-)

Als dat beest dit alles overleefd lijkt me de naam Fok wel amusant, met name als ik in de tuin alle katten roep voor 't vreten.......

:W
Mai pben rai~!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:56:31 #122
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93836331
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:51 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met een doorkijkmandje? Reismand of bench? Want dat kan op zich wel.
Al is een reismand wat klein, ik zou haar op een eigen kamer zetten, kun je het eten goed kwijt en een mini kattebak.

Als je monsters in de doos kunnen springen zou ik dat niet doen. Je weet nooit hoe boos ze worden van zo'n indringer.
Lijkt op een picknickmandje, van hard plastic met rechthoekige gaten, genoeg ruimte maar je kan er doorheen kijken..wordt niormaal gesproken gebruikt om de katten in eventuele noodgevallen naar de DA te brengen.. dat beest zit er nu in, al slapend overgeheveld en gaat in een andere slaapkamer zo de nacht doorbrengen. Tot morgen ;-)

w/
Mai pben rai~!
pi_93836354
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:55 schreef KNAK het volgende:
Aparte kamer gaat het dus worden....... ik zal na thuiskomst van de DA wel verslag doen... ben benieuwd wat die man zegt. Voor nu de mensen met een bijdrage erg bedankt...namens dat katje dan ;-)

Als dat beest dit alles overleefd lijkt me de naam Fok wel amusant, met name als ik in de tuin alle katten roep voor 't vreten.......

:W
Foooookfokfokfokfok! _O-

Truste! :W
pi_93841193
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:25 schreef KNAK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die nokiafoto is nog bijna mooier dan de nokia-liniaal-photoshop, erg nice! En dat beestje is zoo lief, en je bent er maar druk mee! Ik ben benieuwd naar morgen (dat is hier dan vannacht, hmm..)
pi_93841356
Trouwens, even een interessevraagje, dit beestje heeft blauw ogen, alle kittens hebben dat toch eigenlijk tot 4 a 5 weken?
Ho, ik zie net dat ze niet meer echt blauw zijn op de eerste foto's, lijkt dus maar zo!
pi_93843406
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:31 schreef KNAK het volgende:
Ik heb dat beest een lange tijd laten zitten na de ontdekking. Was toen verder gegaan waarmee ik bezig was en na een tijd keek ik weer... veel gemekker en gemauw maar geen moeder die kwam opdagen. Beest was zeiknat.... had ik um daar moeten laten zitten?
Oh, ik begreep uit je verhaal dat moederpoes bovenop de schutting zat en minipoes onderaan de schutting lag. Verkeerd begrepen dan.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:17:30 #127
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93846305
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 23:48 schreef Northside het volgende:

[..]

Oh, ik begreep uit je verhaal dat moederpoes bovenop de schutting zat en minipoes onderaan de schutting lag. Verkeerd begrepen dan.
...achterkant huis heb ik een tuin, en daar staat een muur die enkele 10-tallen meters links en rechts doorloopt... muur van zeker 2.5 meter, misschien wel meer. Ik woon precies op de grens van een Villa.. geen landhuis maar zo noemen ze hier een groep huizen (rond 400 oid,) volledig afgebakend met bewaakte ingang e.d. Andere kant van de muur heb je winkels, vreettentjes en de hoofdweg. Ik vermoed dat die volwassen katten van de andere kant komen en dat dit poesje naar benee is geflikkerd toen ze er overheen liepen.

Ben alweer wakker, zelfs al buiten geweest en heerlijk brak. Eerst dat mormel proberen te voeren, dan 2 uurtjes slapen, dan gaat die DA zn kliniek open. Dan maar eens afvragen hoe ik dat mandje op de motor ga vervoeren. :') Anders maar wachten tot de vrouw thuis komt die me kan helpen. Die had tevens gelijk een naam voor dat beest.. Theezakje :') vertaling in Thai klinkt het wat minder erg dan NL's maar toch....uhhhgh

[ Bericht 0% gewijzigd door KNAK op 09-03-2011 03:32:22 ]
Mai pben rai~!
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:49:37 #128
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_93847000
Ooooh O+
Wat lief dat je haar opvangt! Succes bij de DA straks!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_93848375
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 23:07 schreef Ansu het volgende:
Trouwens, even een interessevraagje, dit beestje heeft blauw ogen, alle kittens hebben dat toch eigenlijk tot 4 a 5 weken?
Klopt
quote:
Ho, ik zie net dat ze niet meer echt blauw zijn op de eerste foto's, lijkt dus maar zo!
En dat meende ik ook al te zien, vandaar mijn inschatting dat ze zeker 4 weken oud is en misschien nog wel ouder.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:17 schreef KNAK het volgende:

[..]

...achterkant huis heb ik een tuin, en daar staat een muur die enkele 10-tallen meters links en rechts doorloopt... muur van zeker 2.5 meter, misschien wel meer. Ik woon precies op de grens van een Villa.. geen landhuis maar zo noemen ze hier een groep huizen (rond 400 oid,) volledig afgebakend met bewaakte ingang e.d. Andere kant van de muur heb je winkels, vreettentjes en de hoofdweg. Ik vermoed dat die volwassen katten van de andere kant komen en dat dit poesje naar benee is geflikkerd toen ze er overheen liepen.

Ben alweer wakker, zelfs al buiten geweest en heerlijk brak. Eerst dat mormel proberen te voeren, dan 2 uurtjes slapen, dan gaat die DA zn kliniek open. Dan maar eens afvragen hoe ik dat mandje op de motor ga vervoeren. :') Anders maar wachten tot de vrouw thuis komt die me kan helpen. Die had tevens gelijk een naam voor dat beest.. Theezakje :') vertaling in Thai klinkt het wat minder erg dan NL's maar toch....uhhhgh
Theezakje!? _O- Succes bij (de rit naar) de DA!
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:03:33 #130
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93850960
Even paar uutjes slapen is wat langer geworden dan gedacht :') 4pm, en gelijk catjetlagged.
Beetje onverantwoord om alleen naar de DA te rijden dus ik wacht nog een uurtje en kan iemand die mand vasthouden... beter..

In totaal dat beestje 3 keer op de kattenbak gezet, en zonet ging ze voor 't eerst piesen. Ze maakte wel een raar piepgeluid tijdens de daad... alsof ze het niet helemaal fijn vond.

De 2 overige katten lopen door het huis met de neus in de lucht, mij aankijken met grote "WTF" ogen. Beide zagen uiteindelijk van afstand het beestje en als ik een luchtballon had gehad, had ik deze kunnen opblazen met dat geblaas van hun.

..Over 1.5 a 2 uur weet ik meer als ik van de DA afkom. :)
Mai pben rai~!
pi_93851420
Goedemiddag dus! :P

Zo te lezen moet je je je eigen katten dus maar even op afstand houden. :)

Wat goed dat ze zelf plaste! Dat piepgeluidje kan ik niet verklaren, zag het plasje er mooi geel uit (geen bloed oid) en rook het normaal? Heeft ze nog wat gegeten?
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:29:02 #132
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93851670
Piepen tijdens plassen.... ik zal het vermelden bij de DA over een uur, verder weet ik het ook niet. De kleur kon ik niet zien, dat beest zat een beetje ongelukkig tijdens de daad en alleen de sporen nadat ze wegliep lieten zien dat ze het gedaan had. Geen bloed o.i.d.. volgens mij redelijk transparant.
Eten gaat minimaal... Whiskas vlees, vermengd met wat water en melk, daar nipte ze een beetje uit.

Na of tijdens DA bezoekje zal ik wel of voedsel van de DA kopen, of bijv. Whiskas voor kittens. Zou ik ook op zoek moeten gaan naar kittenmelk? Zoiets heb ik nog niet in de schappen gezien zover ik weet (misschien is het er wel maar me nog nooit opgevallen).

Buikje voelt overigens beetje opgezet aan itt de rest van het lichaam dat redelijk mager is.
Mai pben rai~!
  Admin woensdag 9 maart 2011 @ 10:35:02 #133
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_93851832
Dat piepen bij het plassen kan aangeven dat ze nog niet gewend is zelf te plassen en haar buikje nog (mede) gestimuleerd werd door moeder.
Het is dan ook echt een piepje van: 'ieuw plas, komt dat uit mij? ieuw ieuw ieuw!"
Als er geen kittenmelk is, is er geitenmelk? Isbeter , en uiteraard kan ik dat niet met cijfers staven, maar alle kittenopvangs gebruiken het.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 9 maart 2011 @ 10:36:10 #134
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_93851852
En hoe klinkt theezakje in het Thais? :o
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

woensdag 9 maart 2011 @ 10:57:20 #135
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_93852383
Hulde voor TS! Begrijp dat het nogal een gedoe is daar met beperkte middelen, mooi dat je je er toch voor inzet!

En ja, nu snap ik dat het voor alle F&F bezoekers normaal is om dit te doen, maar de gemiddelde mens wil nog wel eens eieren voor zijn geld kiezen ;)
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:04:45 #136
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_93852563
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:36 schreef yvonne het volgende:
never mind, fok kan die vreemde tekens niet handlen :'(
pi_93852605
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:29 schreef KNAK het volgende:
Piepen tijdens plassen.... ik zal het vermelden bij de DA over een uur, verder weet ik het ook niet. De kleur kon ik niet zien, dat beest zat een beetje ongelukkig tijdens de daad en alleen de sporen nadat ze wegliep lieten zien dat ze het gedaan had. Geen bloed o.i.d.. volgens mij redelijk transparant.
Eten gaat minimaal... Whiskas vlees, vermengd met wat water en melk, daar nipte ze een beetje uit.

Na of tijdens DA bezoekje zal ik wel of voedsel van de DA kopen, of bijv. Whiskas voor kittens. Zou ik ook op zoek moeten gaan naar kittenmelk? Zoiets heb ik nog niet in de schappen gezien zover ik weet (misschien is het er wel maar me nog nooit opgevallen).
Ik zou de DA vragen om wat melk voor kittens (is vaak poeder wat je moet aanlengen met water). Je kunt het voor de zekerheid maar in huis hebben. En meteen flesje en spuitje erbij vragen, wellicht heeft ze in het begin nog bijvoeding nodig.
Verder heeft de DA waarschijnlijk ook wel krachtvoer (blik) wat alle katten heel lekker vinden om te eten. Zitten veel caloriën in dus da's altijd geod. En verder inderdaad kittenvoer gaan kopen, brokjes en natvoer. Ik denk dat ze daar gauw genoeg helemaal klaar voor is.
quote:
Buikje voelt overigens beetje opgezet aan itt de rest van het lichaam dat redelijk mager is.
Ik vermoed dat ze flink last heeft van wormen, bij de DA een kuurtje vragen. Als die eenmaal uitgedreven zijn zal dat buikje een stuk minder dik worden en haarl ijfje wat steviger.

Verder een goede tip van Yvonne: probeer haar na het eten te stimuleren om te plassen en poepen door met een lauw vochtig watje over haar buikje te wrijven. Moederpoezen doen dit namelijk ook totdat kittens zelf kunnen plassen en poepen. En die eten dat ook op, dat hoef jij niet te doen. ;)
pi_93852674
Ow, en melk voor kittens is alleen bij de DA te krijgen, melk voor volwassen katten (kattenmelk dus) krijg je hier in de supermarkt en dierenwinkel, of dat bij jou ook zo is weet ik niet. Maar ze is nog wat jong om meteen volop aan de volwassen melk te gaan denk ik. En kittenmelk kan qua voedingswaarde sowieso geen kwaad nu.
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:39:25 #139
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93853685
Duidelijke tips. Eens kijken wat de DA zo gaat zeggen, hoop dat ik gelijk een zooi voer kan inslaan, neem aan dat deze man wel een voorraad in huis heeft. Echter is er nu sprake van een wolkbreuk en moet er even gewacht worden...

Alles leuk en aardig maar, nu dit beestje zo jong is kan ik dr niet zo los rond laten lopen...ook afzijdig houden van andere katten, meerdere malen per dag op de kattenbak, helpen met voeren... dit gaat een dagtaak * x-weken worden :') Waar moet ik dat beest laten? Constant in de mand van 70 bij 50cm?
Mai pben rai~!
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:42:04 #140
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93853784
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:36 schreef yvonne het volgende:
Tungchaa B-)

De andere kat heet al Namchaa (theewater)

en nee, wij hebben geen theeplantage :p
Mai pben rai~!
pi_93853837
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:39 schreef KNAK het volgende:
Duidelijke tips. Eens kijken wat de DA zo gaat zeggen, hoop dat ik gelijk een zooi voer kan inslaan, neem aan dat deze man wel een voorraad in huis heeft. Echter is er nu sprake van een wolkbreuk en moet er even gewacht worden...

Alles leuk en aardig maar, nu dit beestje zo jong is kan ik dr niet zo los rond laten lopen...ook afzijdig houden van andere katten, meerdere malen per dag op de kattenbak, helpen met voeren... dit gaat een dagtaak * x-weken worden :') Waar moet ik dat beest laten? Constant in de mand van 70 bij 50cm?
Ik denk dat ze met een week wel snapt hoe ze zelf moet eten en hoe de kattebak werkt. Het begin is er immers nu al, maar ze zal beduusd zijn van alle veranderingen en net op de grens van zelf wel.niet eten.
Die slaapkamer waar je haar vannacht in had, zou dat ook geen dagverblijf kunnen zijn? Even inspecteren op kabeltjes en hoekjes waar ze vast kan komen te zitten etc. Of misschien kun je aan een grotere kooi komen waar je haar in kunt zetten. Want 70 bij 50 is inderdaad een beetje zielig voor de hele dag.

Je hebt er nu even flink werk aan, maar als je dat een weekje lukt dan ben je al een heel eind. En zodra eten en drinken goed gaat en de DA heeft the all clear gegeven dan kun je haar natuurlijk prima bij je eigen katten intorduceren. Na het eerste geblaas zal de acceptatie wel komen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:44:49 #142
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93853875
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:04 schreef BrammetjeBraam het volgende:

[..]

never mind, fok kan die vreemde tekens niet handlen :'(

... toch wel :P

toch niet...
Mai pben rai~!
pi_93853890
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:42 schreef KNAK het volgende:

[..]

Tungchaa B-)

De andere kat heet al Namchaa (theewater)

en nee, wij hebben geen theeplantage :p
O+
Vind ik op zich een mooie naam hoor, lekker exotisch! Maar dat zal voor jou anders zijn natuurlijk. :P Ik heb hier onder andere een Draak en een Mandarijn rondlopen.
pi_93853980
Het is nu wel belangrijk dat ze goed gaat eten trouwens, we zijn inmiddels ruim 12 uur verder. Vaak geven dierenartsen een vochtinfuus onder de huid. Spuitje water in een huisplooi en je neemt Quasimodo mee naar huis. _O- Maar die bult vocht wordt gauw geneog opgenomen door het weefsel.
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:49:00 #145
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93854033
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:43 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze met een week wel snapt hoe ze zelf moet eten en hoe de kattebak werkt. Het begin is er immers nu al, maar ze zal beduusd zijn van alle veranderingen en net op de grens van zelf wel.niet eten.
Die slaapkamer waar je haar vannacht in had, zou dat ook geen dagverblijf kunnen zijn? Even inspecteren op kabeltjes en hoekjes waar ze vast kan komen te zitten etc. Of misschien kun je aan een grotere kooi komen waar je haar in kunt zetten. Want 70 bij 50 is inderdaad een beetje zielig voor de hele dag.

Je hebt er nu even flink werk aan, maar als je dat een weekje lukt dan ben je al een heel eind. En zodra eten en drinken goed gaat en de DA heeft the all clear gegeven dan kun je haar natuurlijk prima bij je eigen katten intorduceren. Na het eerste geblaas zal de acceptatie wel komen.
1 slaapkamer dus volledig wijden aan de kat. Ik heb nog wat oude verhuisdozen, genoeg dekens en dergelijk, en dan die kat er los in laten rondbanjeren? Het zijn wel tegels, en lopen gaat erg lastig, achterpootjes gaan wijdbeens doordat het glad is. Ik zal wel een hoekje maken zodat ze inderdaad een hele kamer voor zich heeft, met de nodige plekken om te slapen....
Mai pben rai~!
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:51:51 #146
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93854148
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:47 schreef Cat22 het volgende:
Het is nu wel belangrijk dat ze goed gaat eten trouwens, we zijn inmiddels ruim 12 uur verder. Vaak geven dierenartsen een vochtinfuus onder de huid. Spuitje water in een huisplooi en je neemt Quasimodo mee naar huis. _O- Maar die bult vocht wordt gauw geneog opgenomen door het weefsel.
Ik hield dr net nog een bakje vlees/water/melk voor en daar dronk ze een beetje uit. Ik zal dr DA wel duidelijk maken dat er maar weinig gegeten wordt, misschien doordat ik het juiste voedsel niet heb...of......? Ik laat dat wel aan die man over, die zal het beter weten dan ik.

Regen is eindelijk gestopt, als ik terug ben zal ik verslag doen ;-)
Mai pben rai~!
pi_93854333
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:49 schreef KNAK het volgende:

[..]

1 slaapkamer dus volledig wijden aan de kat. Ik heb nog wat oude verhuisdozen, genoeg dekens en dergelijk, en dan die kat er los in laten rondbanjeren? Het zijn wel tegels, en lopen gaat erg lastig, achterpootjes gaan wijdbeens doordat het glad is. Ik zal wel een hoekje maken zodat ze inderdaad een hele kamer voor zich heeft, met de nodige plekken om te slapen....
Lekker hoekje maken, afbakenen als je kunt en anders wat dekens neerleggen op bepaalde plaatsen zodat ze niet overal hoeft te glibberen. Als ze op krachten komt en groter groeit dan komt dat tempo er snel genoeg in. [ervaring] :')
Kijk wel even of je dekens hebt zonder haakjes, want daar blijven kitten nageltjes vaak in hangen. Lakens of fleece werkt bij voorbeeld prima, breisels zijn minder handig. En pak haar lekker vaak bij je. O+

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:51 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik hield dr net nog een bakje vlees/water/melk voor en daar dronk ze een beetje uit. Ik zal dr DA wel duidelijk maken dat er maar weinig gegeten wordt, misschien doordat ik het juiste voedsel niet heb...of......? Ik laat dat wel aan die man over, die zal het beter weten dan ik.

Regen is eindelijk gestopt, als ik terug ben zal ik verslag doen ;-)
Succes bij de DA!
pi_93854745
Succes bij de DA
En wat goed dat je je zo inzet voor d'r
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:52:14 #149
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93856042
Net terug...

Eerste wat die vent zegt: Ohh..velly small cat, 1 month old...

Wormenkuur naar binnen gespoten en over 2 weken terug voor een injectie voor/tegen......... ben even de naam kwijt, was daar nu nog te klein voor.
De nodige adviezen kreeg ik er bij; melk niet meer nodig, beestje heeft tandjes en nu gewoon kittenvoer geven met water. Warm houden en morgen niet schrikken als er ineens spaghetti carbonara uit zn poepert komt, beestje scheen nogal wat wormen te hebben en dat gaat er allemaal uit :') Dat was het eigenlijk. Wel grappig dat me dit dus niets geeft gekost. "No charge" Blijkbaar was ie blij dat ik de moeite genomen heb dat beestje naar binnen te halen. Aardige vent...

Fototjes voor de liefhebber :P

Nu mezelf even verzorgen.... dinner time w/
Mai pben rai~!
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:56:41 #150
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_93856192
Nu moet ik echt even reageren met O+ O+ O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:58:55 #151
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_93856277
Och dat kleine staartje O+ O+ O+

KNAK, I O+ you :*
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_93856536
Oh, wat een lief topic is dit. O+

*smelt*
pi_93856690
Geweldig goed van je KNAK ^O^ en wat een scheetje is het O+
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:20:25 #154
192672 MissBitchy
Cute but Insane
pi_93857033
Wat een feel good topic O+

Super dat je je zo om dat kleintje bekommert KNAK ^O^
Life doesn't have a remote, you have to get up and change the channel yourselve..
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2011 @ 13:20:45 #155
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_93857050
Wat een aardige DA ook ^O^
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:20:56 #156
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_93857056
Haha, wat een beestje.
Goed werk KNAK. :Y
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_93858482
Wat een goed topic!! En wat een mooierd! :o Ik blijf dit volgen :Y

Moest overigens ook lachen over de spaghetti opmerking _O-
pi_93858742
Wat een lieve DA. O+ Wat leuk dat hij jouw inspanningen ook waardeert. ^O^
En de foto's. O+

Heb je nog voer meegekregen/gekocht? En van die spagetti had ik ook nog willen melden inderdaad. ;) Ook daarom nog voorzichtig met je eigen katten, anders hebben die straks ook wormen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 maart 2011 @ 14:14:30 #159
13151 crew  Rewimo
pi_93858977
Ach, wat lief allemaal O+ Je Theezakje heeft een goede baas goed personeel uitgekozen! ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2011 @ 14:14:41 #160
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_93858989
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:07 schreef Cat22 het volgende:
Wat een lieve DA. O+ Wat leuk dat hij jouw inspanningen ook waardeert. ^O^
En de foto's. O+

Heb je nog voer meegekregen/gekocht? En van die spagetti had ik ook nog willen melden inderdaad. ;) Ook daarom nog voorzichtig met je eigen katten, anders hebben die straks ook wormen.
En dan de introductie bij de andere katten als ze van de wormen af is en een beetje aangesterkt? Daar heb je vast ook goeie tips voor ;)
pi_93859320
quote:
10s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:14 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

En dan de introductie bij de andere katten als ze van de wormen af is en een beetje aangesterkt? Daar heb je vast ook goeie tips voor ;)
Eén ding tegelijk hea. :P
pi_93862330
Ach, wat een schatje!
En mijn complimenten dat je zo goed voor haar zorgt. Ik ken mensen die vrijwillig voor beesten gekozen hebben en er nog minder goed voor zorgen.
E.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:01:36 #163
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_93863056
Ik vind het geweldig wat je doet voor het kleine poezekind _O_
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:02:59 #164
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93863116
Ja ja ja.... wat een lof... :')
Als je jezelf kattenliefhebber noemt dan is dit toch wel het minimale denk ik?

Kwam een uur of wat terug van de nodige dingen die gedaan moesten worden en in drinkbakje dreef een gele sliert van een cm of 3. Zal wel een worm geweest zijn(?). TIjdens het braken lijkt mij? en dat precies in dat bakje?. In dit geval is de stap naar het gebruik van een mens-wc erg klein hoop ik :p scheelt me weer katjesdrop scheppen.

Whiskas junior, zowel vlees als droogvoer, wat fijnere kattenbakstenen in huis en ondertussen ene Thaise Ho-Chi-Minh gangenstelsel van dozen gemaakt, genoeg plek om te slapen, eten. en te skieten. Eten heeft die muts al volop gedaan. Whiskas Jr. slaat goed aan. Water drinken lukt vooralsnog niet echt.

oO<
Mai pben rai~!
pi_93863355
fototjes :)

fijn om te horen dat het zo goed gaat ^O^ ^O^
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:09:53 #166
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_93863451
En wat slaap inhalen lijkt me ook geen overbodige luxe ;)
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_93863506
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:02 schreef KNAK het volgende:
Ja ja ja.... wat een lof... :')
Als je jezelf kattenliefhebber noemt dan is dit toch wel het minimale denk ik?

Kwam een uur of wat terug van de nodige dingen die gedaan moesten worden en in drinkbakje dreef een gele sliert van een cm of 3. Zal wel een worm geweest zijn(?). TIjdens het braken lijkt mij? en dat precies in dat bakje?. In dit geval is de stap naar het gebruik van een mens-wc erg klein hoop ik :p scheelt me weer katjesdrop scheppen.

Whiskas junior, zowel vlees als droogvoer, wat fijnere kattenbakstenen in huis en ondertussen ene Thaise Ho-Chi-Minh gangenstelsel van dozen gemaakt, genoeg plek om te slapen, eten. en te skieten. Eten heeft die muts al volop gedaan. Whiskas Jr. slaat goed aan. Water drinken lukt vooralsnog niet echt.

oO<
Ho-Chi-Minh gangenstelsel! _O-

Als ze goed natvoer eet krijgt ze daar zat vocht mee binnen en veel vocht hebben katten niet nodig. Die gele sliert kan best een stuk worm zijn geweest, leek het op gekookte bami of spgetti? Want daar lijkt het meestal op.En vaak leven ze nog (I haz filmpje :7 ) En dan heb je nog de kleine, bijna onzichtbare wormen die nu uitgedreven worden.

Ze begint lekker in haar ritme te komen zo te lezen. Ik denk dat ze zelf ouder is dan een maand, als eten nu zo goed aanslaat en als ik naar de kleur van haar oogjes kijk. Kan best 6 weken zijn. Maar da's nog steeds piep en dan heb je mama of ome KNAK evengoed hard nodig. O+

Dadelijk kun je aan de slag met propjes en balletjes en kattespeeltjes. *O*

Ow ja, kattebakvulling: heb je niet klonterende vulling in huis? Want die is het beste. Kittens eten vaak graag kattebakvulling en klonterende vulling wil je niet in dat maagje hebben. :X
Sorry, had ik eerder aan moeten denken, nu heb je al boodschappen gedaan. :{
pi_93863531
Wat zag er er trouwens pissed uit op die ontwormingsfoto! _O-
Dat staartje en die pootjes zeiden alles!
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:13:30 #169
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_93863655
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:02 schreef KNAK het volgende:
en ondertussen ene Thaise Ho-Chi-Minh gangenstelsel van dozen gemaakt
oO<
hahaha dat hebben we hier ook een tijdje gehad, leuk is dat!
tip: snij er wat raampjes in (die ook weer dicht kunnen flappen), vinden ze helemaal geweldig. _O-
  Redactie Sport woensdag 9 maart 2011 @ 16:18:59 #170
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93863914
Wat liefff O+ O+ O+
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:23:27 #171
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93864087
Feel-good-topic.

Als 't beestje bij de buren had aangemauwd had ze nu in een broodje bamibal gezeten.. :P
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:27:08 #172
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_93864243
Gaat helemaal goed komen zo te lezen! O+
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:30:32 #173
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93864377
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:10 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ho-Chi-Minh gangenstelsel! _O-

Als ze goed natvoer eet krijgt ze daar zat vocht mee binnen en veel vocht hebben katten niet nodig. Die gele sliert kan best een stuk worm zijn geweest, leek het op gekookte bami of spgetti? Want daar lijkt het meestal op.En vaak leven ze nog (I haz filmpje :7 ) En dan heb je nog de kleine, bijna onzichtbare wormen die nu uitgedreven worden.

Ow ja, kattebakvulling: heb je niet klonterende vulling in huis? Want die is het beste. Kittens eten vaak graag kattebakvulling en klonterende vulling wil je niet in dat maagje hebben. :X
Sorry, had ik eerder aan moeten denken, nu heb je al boodschappen gedaan. :{
Die sliert leek op wat ik een uur ervoor gegeten had... bah-mi Kieaw Moo ( Bami soep met dingen erin en varkensvlees) Dat bakje was schoon toen ik het huis uit ging, Die mand ook dus het kan niet anders zijn dan dat.
Ik weet niet of deze gaat klonteren. Die van de 2 andere monsters wel, hele tennisballen schep ik eruit. Ik zal hier wel even op letten :)

@Oksel, dat zou je inderdaad snel denken, maar dat elders het geval, niet in Thailand. De Thai is gek op huisdieren, met name van die harige hondjes. Overal zie je nadat de Thai zn maaltijd genuttigd heeft bakjes met rijst en ander voedsel op straat gezet worden. De leftovers. Alles wat over is naar de dieren buiten. In NL doet men dat niet zoals ik dat hier zie.
Verder ook om de paar 100 meter vind je een hondenkapsalon, Kattenwaswinkel, flinke business hier!
Mai pben rai~!
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:31:31 #174
33954 ElisaB
pi_93864421
Nu weet ik het zeker: we willen meer pics :Y

O-)

De lof is terecht :*
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:36:59 #175
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93864648
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:31 schreef ElisaB het volgende:
Nu weet ik het zeker: we willen meer pics :Y

O-)

De lof is terecht :*
De bereidheid komt voort uit mn relatie met mn vorige kat. Ik vermoed dat zij het enige levend vrouwelijk wezen zal zijn waarmee ik zo lang onder 1 dak mee heb kunnen leven, namelijk 21 jaar :')

Vraag mbt 21 jaar oude kat

r.i.p.

Pics misschien wat later zodat er wat te vergelijken valt? ;)
Mai pben rai~!
pi_93868292
Wat een poppetje, en wat een lief verhaal O+
Succes en geniet ervan! :)
pi_93870173
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:36 schreef KNAK het volgende:

[..]

De bereidheid komt voort uit mn relatie met mn vorige kat. Ik vermoed dat zij het enige levend vrouwelijk wezen zal zijn waarmee ik zo lang onder 1 dak mee heb kunnen leven, namelijk 21 jaar :')

Vraag mbt 21 jaar oude kat

r.i.p.

Pics misschien wat later zodat er wat te vergelijken valt? ;)
Ach ja, dat was jij.
Ik heb het topic net teruggelezen, jullie hadden een hele geschiedenis samen. O+ ;(
pi_93870388
Zo een lieve kitten. O+ Een zij, las ik ergens? Die zal zich wel heel erg aan je hechten..
pi_93873801
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:02 schreef KNAK het volgende:Kwam een uur of wat terug van de nodige dingen die gedaan moesten worden en in drinkbakje dreef een gele sliert van een cm of 3. Zal wel een worm geweest zijn(?). TIjdens het braken lijkt mij? en dat precies in dat bakje?. In dit geval is de stap naar het gebruik van een mens-wc erg klein hoop ik :p scheelt me weer katjesdrop scheppen.
Lindworm waarschijnlijk.
Mijn 1e gedachte na je foto: wow, wat een opgezet wormenbuikje. En als je nu dit post, lijkt me het sterk als het wat anders is :P

Als ze de wormen al uitkotst, zit ze wel heel extreem onder de wormen. Is ze (op haar buikje na) ook broodmager?
Is het een bang beestje? Want op de foto heeft ze erg grote pupillen, maar angst kan daar ook voor zorgen.

Wel superlief dat je haar opgevangen hebt!! Top!!
pi_93883218
Hebben ze in thailand babycatbrokjes van royal canin? Ik zou dat eerder geven dan whiskas junior. Bij 4 weken moeten ze eigenlijk nog wel wat kittenmelk (kmr of convalescence) per dag hebben. Ik kan je wel wat opsturen als ze het niet hebben. pm me maar
pi_93883348
Wat voor spuit wil hij geven? Met 6 weken mag t kitten nog niet ingeënt worden voor katten- en niesziekte, maar misschien is t wat anders
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:48:52 #182
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_93883811
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:27 schreef KNAK het volgende:
Is dat het niet dan? Dat ze niet omhoog kan met kleine?
pi_93886910
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:41 schreef duivelin1 het volgende:
Wat voor spuit wil hij geven? Met 6 weken mag t kitten nog niet ingeënt worden voor katten- en niesziekte, maar misschien is t wat anders
Jij bent ook een dierenarts?
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:42:29 #184
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93900974
Het zou kunnen dat die moeder dus niet in staat was die kleine op te pakken.. Ik had poesje met een ladder op die rand kunnen zetten. Heb ik nog aan gedacht maar wat als ie valt.. vond ik dus een eng idee. Uiteindelijk is ze denk ik nu toch wel beter af.

Beestje lijkt al zindelijk te zijn...erg snel, alle sin de bak gedaan zonder hulp... vanmorgen 3 hopen vocht met eigenlijk alleen maar wormen erin. Kwam net thuis en kleine drolletjes gezien, geen diarree. Lopen gaat alsof ze bezopen is, spint als een gek als ze wat aandacht krijgt en terwijl je op de grond zit probeert ze onder je benen te kruipen, tegen je aan te liggen etc. Misschien te vroeg om te zeggen maar lijkt erop dat het een vrolijk beest gaat worden.

Royal Canin heb ik ergens weleens gezien, ik zal morgen even kijken waar dat was. Tot nu toe vind ze die Whiskas Jr. vlees erg lekker, ook begint ze aan die kleine kattenbrokjes te knagen.

Wat betreft die injectie, ben de naam kwijt wat ze zou krijgen, denk dat de DA wel weet wat ie doet.

Die zal dit avontuur wel overleven denk ik 8-)
Mai pben rai~!
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:45:03 #185
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_93901075
Lieve DA.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_93901235
Pics van als ze rent/loopt.
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:53:00 #187
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93901412
Dat lopen deed me denken aan een scene van Fear and Loathing in Las Vegas...Als ze dan net een flinke snuif hebben genomen van Ether en een Casino in lopen......
Mai pben rai~!
pi_93905805
Heb dit topic vanmorgen doorgelezen met een heel hoog :'( -gehalte.
Zó lief en wat een schatje (en ik hóu niet eens van katten :@ )
Maar als ze zoiets voor mijn deur zetten slik ik hard en ga er ook voor, die oogjes O+
respect voor TO.
En ook ik bied me aan, mocht je speciaal voer nodig hebben stuur ik graag ook wat op :Y
SuperTS ^O^
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_93907117
Komt wel goed met die kleine. :Y
Ze is veel beter af bij jou, anders had ze ook een leven op straat gehad en da's niet altijd even lollig. Ze is precies op het goede moment je leven in gevallen. O+ Oud genoeg om zelf te eten en te drinken en de kattebak te gebruiken (wat zal poes groeien als ze de wormen kwijt is! ), en jong genoeg om niet bang te zijn voor mensen en zich helemaal aan ze te hechten.

Qua voer is Royal Canin een goed merk en Whiskas staat lager op de lijst (heeft veel toevoegingen waar een kat niks mee kan). Dus als je aan RC kunt komen: des te beter!

Doe je ook al met haar spelen? Want volgens mij heeft ze daar inmiddels wel zin in. *O*
pi_93909775
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:53 schreef KNAK het volgende:
Dat lopen deed me denken aan een scene van Fear and Loathing in Las Vegas...Als ze dan net een flinke snuif hebben genomen van Ether en een Casino in lopen......
Gelukkig heb ik deze film (meermaals) gezien, en weet ik precies wat je bedoeld... _O-

Maar ^O^ voor het verzorgen en opvangen van dit lieve katje, en ook bedankt voor dit feel good moment. Breekt zo lekker de dag! Weer een topic om te volgen!
  donderdag 10 maart 2011 @ 17:01:00 #191
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93912048
Ik vermoed dat voer sturen niet nodig zal zijn, ik zal wel wat moeite doen en morgen na mijn verplichtingen ietsje verder rijden dan normaal en kijken of ik dat Canin kan vinden. Als dat inderdaad zo goed is dan gebruiken we dat dan maar :P Wel bedankt voor aanbod.............als jullie toch de drang hebben iets te willen opsturen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net wat zitten klooien met de camera, foto's bleken beetje wazig en onduidelijk maar batterij leeg om betere te maken, die komen later wel...

Mai pben rai~!
pi_93912267
Awwwwwwww zo schattig O+ O+ O+
Denk dat kaas sturen niet handig is, tegen de tijd dat het daar aan komt (niet gekoeld) is het groen.
pi_93912563
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:04 schreef delano.888 het volgende:
Awwwwwwww zo schattig O+ O+ O+
Denk dat kaas sturen niet handig is, tegen de tijd dat het daar aan komt (niet gekoeld) is het groen.
Gewoon zeggen dat je Franse kaas gestuurd hebt... O-)
  donderdag 10 maart 2011 @ 17:11:42 #194
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93912579
Toen ik in Bangalore woonde (Zuid India) en ging op vakantie in NL nam ik 5kg mee op de terugreis.
Mijn vlucht ging van Schiphol - Heathrow - Bangalore en die eerste vlucht naar Heathrow was vetraagd, en die vlucht van Heathrow naar Bangalore was vervroegd. Ik liep dus de connectie mis en moest toen via Delhi
Mn koffer zou volgens die Engelse muts gewoon meekomen met mn nieuwe vlucht en bij aankomst @ Delhi was mn koffer er dus niet. Ik via Delhi naar Bangalore en daar aangekomen bleek dus mn koffer in Mumbai te zijn beland (West India) en die heeft daar 2 weken ergens gelegen, met 5kg kaas, met 2kg drop, met nog een zooi ander voedsel erin. Reken maar dat die opslagruimte niet gekoeld maar de normale buitentemperatuur was. Na het schrijven van 3 brieven kreeg ik de koffer terug met mn kaas....... en die was gewoooooooon eetbaar!! :') (Weliswaar hevig aan het zweten, vervormd maar de smaak was prima. Was namelijk vaccuum gesealed ;-)

Dus...dat is geen excuus :D

OT:
We zijn erg blij met het beestje, over een week wat nieuwe foto's dan zijn de verschillen een beetje waarneembaar ;-)

voor het geval men het serieus neemt, kaas opsturen is niet nodig, het is hier te koop, HEEL erg duur maar het is er. Als ik tussen de penguins had geleefd had het wat anders geweest ;-)
Mai pben rai~!
pi_93912785
Is d'r vacht nou zo dun, of is dat omdat ze zo jong is? Wat een schatje O+
  donderdag 10 maart 2011 @ 17:19:13 #196
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93912931
quote:
17s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:15 schreef RenRen- het volgende:
Is d'r vacht nou zo dun, of is dat omdat ze zo jong is? Wat een schatje O+
Dat ziet er heel raar uit.. ze heeft dus dr vacht maar daarboven uit steken duizenden kleine haartjes, alsof er nog een laag haar overheen zit, maar dan wat minder dichtbevolkt. Ziet er wel grappig uit. Als ik dat beest op zou pompen lijkt het net een egel :')
Mai pben rai~!
pi_93913170
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:19 schreef KNAK het volgende:

[..]

Dat ziet er heel raar uit.. ze heeft dus dr vacht maar daarboven uit steken duizenden kleine haartjes, alsof er nog een laag haar overheen zit, maar dan wat minder dichtbevolkt. Ziet er wel grappig uit. Als ik dat beest op zou pompen lijkt het net een egel :')
Ik bedoel meer het roze wat je ziet op de foto waar ze op haar zij ligt :o Misschien is het de flits.

Hahaha _O- Beeld, bedankt
  donderdag 10 maart 2011 @ 17:29:45 #198
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93913373
Buikje is inderdaad minder behaard, echt heel dun. Toen ik dat beestje de eerste 5 seconden in mn handen had dacht ik echt dat ze net geworpen was. Ze was (denk ik al een tijdje) nat en het zag er een beetje verschompeld uit. Toen ik een beetje rationeel begon na te denken leek het me niet dat een katje van een dag oud al kon lopen en kon kijken.

Dus ja, het is daar erg dun...

En daar waar ik het over had, dat zal dan wel de babyvacht zijn, netzoals mensen-pubers, als de vlasjes op de kin beginnen te groeien
Mai pben rai~!
  donderdag 10 maart 2011 @ 17:34:12 #199
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93913557
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:24 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ik bedoel meer het roze wat je ziet op de foto waar ze op haar zij ligt :o Misschien is het de flits.

Hahaha _O- Beeld, bedankt
Mai pben rai~!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 maart 2011 @ 17:36:33 #200
13151 crew  Rewimo
pi_93913641
Sommige kattensoorten hebben een "dubbele" vacht. Dus kan ook best zo blijven :) 't Is wel een droppie hoor. Die sprietenpootjes O+
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 10 maart 2011 @ 17:37:59 #201
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_93913694
da's wel een blijvertje, die domineert straks het hele huis. _O-
en het is nog een mooie ook. ^O^
  donderdag 10 maart 2011 @ 17:45:39 #202
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_93913999
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:29 schreef KNAK het volgende:

En daar waar ik het over had, dat zal dan wel de babyvacht zijn, netzoals mensen-pubers, als de vlasjes op de kin beginnen te groeien
Dat kan ook zo blijven :P

Ooooh, die foto's! :D O+ Die blikken op foto 2 en 3 :')

[ Bericht 15% gewijzigd door MissBliss op 10-03-2011 17:54:06 ]
Ziggy played guitar
pi_93914330
O+ O+ O+ O+
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 10 maart 2011 @ 17:59:32 #204
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93914574
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:37 schreef BrammetjeBraam het volgende:
da's wel een blijvertje, die domineert straks het hele huis. _O-
en het is nog een mooie ook. ^O^
Dat betwijfel ik ...Theewater, een grijze eikel maar lieve kat is me er 1...

Theewater :')

Mai pben rai~!
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:01:20 #205
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93914663
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:45 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dat kan ook zo blijven :P

Ooooh, die foto's! :D O+ Die blikken op foto 2 en 3 :')
Hoop het niet, dan is het maar goed dat ik sinds ik in Azie woon een toilet spuit om het achterstallig gebeuren te reinigen, anders had ik weleens 'Theezakje' kunnen gebruiken als ie toevallig in het toilet zou lopen...
Mai pben rai~!
pi_93914862
Wat een lieffie is het toch. O+ Helemaal thuis en relaxed.
En wat een mooi theewater heb je. :D

Dat vachtje zal wellicht nog veranderen, kittens hebben altijd piekhaartjes. En zijn soms wat dunner behaard in het begin. Mocht ze zich uitgebreid gaan krabben en ga je echt kale plekken zien, dan even naar de DA want dna kan er een schimmel in het spel zijn.

(niet om de pret te drukken hoor, ze ziet er haske goed uit, maar zo'n zwervertje kan van alles meenemen en je kunt er maar beter op tijd bij zijn).
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:10:32 #207
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_93915022
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:59 schreef KNAK het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik ...Theewater, een grijze eikel maar lieve kat is me er 1...

Theewater :')

[ afbeelding ]
je weet toch dat vrouwen mannen de baas zijn. :7
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:24:52 #208
33954 ElisaB
pi_93915570
Wat een leuke foto's O+

En is it me, of is het hele bolle van een wormenbuikje al een stuk minder O+
pi_93915996
Dit topic. ^O^ _O_
Deze TS ^O^ _O_

Theezakje O+
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:37:44 #210
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_93916025
Ik denk bij theezakje aan heel andere dingen, :').
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_93935149
*Smelt* O+

En KNAK je bent een held!
pi_93946697
Held! Wauw ongelofelijk wat goed. Heel veel plezier ermee. Had graag in jouw schoenen gestaan, wat een beestje!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 11 maart 2011 @ 11:59:22 #213
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93950430
...Dag 2... en hij wordt alleen maar meer levendig, door de aanwezigheid van de andere katten ben ik genoodzaakt dat beestje in een kamer op te sluiten, als ik dan zo nu en dan even kom kijken is ie helemaal blij, mauwen, spinnen...grappig dingetje is het.

Hoe lang moet ik het op deze manier doen? wanneer kan ik dr blootstellen aan 2 monsters die al aangetoond hebben niet helemaal blij te zijn met dat frutsel in huis?

:') dat beest krijgt waarschijnlijk een andere naam, teveel thee in huis blijkbaar. 'T wordt er alleen niet beter op

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mai pben rai~!
pi_93950607
LIEF :D Je bedoelt trouwens zo'n aldi-kaas? Die liggen niet in de koeling en zijn vacuum verpakt.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 13:05:12 #215
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_93952720
Gewoon meteen laten wennen, gewoon laten zien dat er een nieuwe inwoner bij is :Y
pi_93952784
Ik denk dat je d'r beter gelijk kunt introduceren. Ervaring met mijn katten is dat ze eerst vermijden en mopperen, en daarna accepteren en het zelf ook steeds leuker gaan vinden. Zij weten ook wel dat het een baby is die echt niet even hun eigendommen af gaat pakken.

Overigens had onze demente sukkel vroegah na 5 minuten al niets meer door. Eerst dachtie, Ieuw, eng. En elke keer als hij de nieuwe kat weer zag werd het steeds minder, en na 5 minuten was het van "Heuj, jou ken ik, jij komt hier vaker".
  vrijdag 11 maart 2011 @ 13:11:43 #217
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93952986
...en ik neem aan er niet tussenbeide komen als het er fel aan toe gaat? Die kleine laat ik rondlopen als die 2 monsters buiten lopen, en 1 van de grotere zag die kleine door muskietengaas in de deur en die keek echt met hele grote WTF ogen aan, niet al te vriendelijk... als ie dichtbij kan komen gaat ie een potje Thais kickboxen vermoed ik,,,
Mai pben rai~!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 13:11:50 #218
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_93952991
Hartsmelttopic
&lt;hr&gt;
  vrijdag 11 maart 2011 @ 13:13:09 #219
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_93953039
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:11 schreef KNAK het volgende:
...en ik neem aan er niet tussenbeide komen als het er fel aan toe gaat? Die kleine laat ik rondlopen als die 2 monsters buiten lopen, en 1 van de grotere zag die kleine en die keek echt met hele grote WTF ogen aan, niet al te vriendelijk... als ie dichtbij kan komen gaat ie een potje Thais kickboxen vermoed ik,,,
tipje, zet de nieuwe in een kattenbench of een kooitje in de kamer waar de 2 andere katten zijn en laat ze zo aan elkaar wennen. Als dat goed gaat kitten eruit halen en kijken hoe het gaat.

Je hoeft er meestal niet tussen te komen, behalve als de volwassen katten echt gaan krabben of hard bijten
&lt;hr&gt;
pi_93953058
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:11 schreef KNAK het volgende:
...en ik neem aan er niet tussenbeide komen als het er fel aan toe gaat? Die kleine laat ik rondlopen als die 2 monsters buiten lopen, en 1 van de grotere zag die kleine en die keek echt met hele grote WTF ogen aan, niet al te vriendelijk... als ie dichtbij kan komen gaat ie een potje Thais kickboxen vermoed ik,,,
In mijn ervaring, maar mijn katten zijn echt sukkels, is er nooit een felle aanvaring gehad. Katten springen wel ergens op als ze het zat zijn, kan meneer de kitten nog niet, en dan wennen ze op hun manier. Ze gaan echt nog niet vechten, die kitten is geen bedreiging nog en nog helemaal niet dominant.

Maar als het wel gebeurt, moet je kijken, en als het te erg wordt kun je altijd ingrijpen, maar houd het dan wel in de gaten. Die kat kan niet altijd in die kamer blijven, en hoe jonger ze is, hoe beter, denk ik zelf...
pi_93953084
Ik zou niet zo bang zijn voor ruzie. volwassen katten hebben toch vaak een zorg instinct bij baby poezen, vooral gecasteerde katers
  vrijdag 11 maart 2011 @ 13:15:58 #222
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93953137
Na het diner even kijken hoe dat gaat in de bench, dan zullen die 2 andere er wel boven op zitten en even later los laten lopen en het aankijken :)
Mai pben rai~!
pi_93953609
Ik denk niet dat da jong bij die poezen op de schutting hoorden, anders kwamen ze wel in opstand als je hun kindje zomaar naar binnen mee nam. Ik vrees dat de moeder van het poesje aangereden is oid. Wel slim van die kitten om dan bij mensen om hulp te vragen :). Het is klote dat hij waarschijnlijk geen moeder meer heeft maar bij jou kan hij best mooi leven krijgen toch? :)
pi_93954026
Dat staartje, zo schattig!

En zo lief dat je de kitten in huis hebt genomen. O+
pi_93954125
Alleen om dat beestje nou naam van eten te geven... Ik zie mezelf al roepen, BOERENKOOLSTAMPPOT! oO<
  vrijdag 11 maart 2011 @ 13:43:05 #226
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93954386
Yamaha R1 geluiden in huis.... katje zit in bench, dat wel :')
Mai pben rai~!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 13:43:10 #227
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_93954392
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:15 schreef KNAK het volgende:
Na het diner even kijken hoe dat gaat in de bench, dan zullen die 2 andere er wel boven op zitten en even later los laten lopen en het aankijken :)
Zal wel wat geblaas heen en waar worden en misschien een tik naar de kleine, maar dat is gewoon omdat ze de baas willen zijn
pi_93954807
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:43 schreef KNAK het volgende:
Yamaha R1 geluiden in huis.... katje zit in bench, dat wel :')
Opnemen op video :D
pi_93958364
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:38 schreef Ansu het volgende:
Alleen om dat beestje nou naam van eten te geven... Ik zie mezelf al roepen, BOERENKOOLSTAMPPOT! oO<
De mijne heten Sambal en Sushi... etensnamen zijn hip. :P
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 15:03:18 #230
104871 remlof
Europees federalist
pi_93958463
De mijne heten gewoon Pixel en Dot.

Maar ik ben dan ook een nerd :')
  vrijdag 11 maart 2011 @ 15:03:58 #231
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_93958491
Kom ik aan met Poes :'(
  Admin vrijdag 11 maart 2011 @ 15:08:14 #232
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_93958678
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 11:59 schreef KNAK het volgende:
...Dag 2... en hij wordt alleen maar meer levendig, door de aanwezigheid van de andere katten ben ik genoodzaakt dat beestje in een kamer op te sluiten, als ik dan zo nu en dan even kom kijken is ie helemaal blij, mauwen, spinnen...grappig dingetje is het.

Hoe lang moet ik het op deze manier doen? wanneer kan ik dr blootstellen aan 2 monsters die al aangetoond hebben niet helemaal blij te zijn met dat frutsel in huis?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

:') dat beest krijgt waarschijnlijk een andere naam, teveel thee in huis blijkbaar. 'T wordt er alleen niet beter op

SPOILER
Jij moet wel heel veel van je vriendin houden ;)

pi_93958724
Gaat goehoed! Eten/drinken/plassen/poeppen ook allemaal oke?

Wat betreft die introductie: prima om het in een bench te doen. Dan is de kleine veilig en kunnen/moeten de andere twee er wel aan wennen. En dat komt vanzelf. Ik introduceer mijn kittens ook altijd op deze leeftijd bij mijn eigen katten. Eentje blijft 2 weken mopperen en schelden, de andere twee accepteren het na resp. 2 dagen en een week.

Enige bedenking die ik heb: vlooien en wormen. Vlooien had ze niet he? En is ze klaar met wormen poepen of ontworm je je eigen katten regelmatig? Want dat is hartstikke besmettelijk en dan moet je hen weer gaan ontwormen en da's gedoe.

En hoe zit het met de hoeveelheid werk wat je aan de kleine hebt? :P
  vrijdag 11 maart 2011 @ 15:27:22 #234
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_93959597
Wat een lief topic O+
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 maart 2011 @ 15:32:09 #235
13151 crew  Rewimo
pi_93959861
Geef haar een Hollandse naam: zuurkool of zo ;)

Je katten wennen er snel genoeg aan hoor. Ze zullen zo'n kleintje over het algemeen niet snel iets doen. Wel corrigeren als het goed is (tik geven) maar dat hoort bij de opvoeding :)
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 15:33:57 #236
104871 remlof
Europees federalist
pi_93959953
Het duurde een maand voordat Pixel (die ik toen al twee jaar had) Dotje accepteerde. In het begin was het echt alleen maar blazen en negeren. Nu slapen ze regelmatig samen en likken elkaar helemaal schoon O+

En af en toe breken ze de hele tent af als ze spelen :')
  vrijdag 11 maart 2011 @ 16:19:44 #237
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_93962172
wel inderdaad belangrijk wat cat22 zegt, zorg dat kitten alle inentingen/anti worm/vlooi/ kuren heeft gehad en laat het kitten ook controleren op zwerfkatziektes als fip en fiv en niesziekte
&lt;hr&gt;
  zaterdag 12 maart 2011 @ 10:13:04 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93994994
Zucht O+
Niet meer actief op Fok!
pi_94024106
Hoe gaat het in huize KNAK?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:45:57 #240
159909 -Peach
Prunus persica
pi_94024290
Wat een leuk verhaal O+
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_94036005
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 15:33 schreef remlof het volgende:
Het duurde een maand voordat Pixel (die ik toen al twee jaar had) Dotje accepteerde. In het begin was het echt alleen maar blazen en negeren. Nu slapen ze regelmatig samen en likken elkaar helemaal schoon O+

En af en toe breken ze de hele tent af als ze spelen :')
Toen Spot hier kwam kon hij alleen maar ruzie maken met de twee zusjes. En nog steeds rent hij af en toe als een idioot achter ze aan, terwijl hij hier alweer een maand of 5 is. Toch, ondanks het blazen en vechten, betrap ik heb zo héél soms dat hij gewoon bij Square in het mandje ligt te maffen. Tot ik kijk natuurlijk ;) Soms gaat er gewoon écht veel tijd overheen voor poezels elkaar écht volledig accepteren, maar er is altijd hoop :) Oogluikend toestaan dat nieuwe poes uit hetzelfde bakje eet is al een hele stap. Accepteren kan langer duren, en om te waarderen kan er zelfs een jaar overheen gaan.
I had a signature once. It was awful.
  zondag 13 maart 2011 @ 09:15:01 #242
337790 Kittl
It's Kittl for you!
pi_94036242
Wat lief O+ Ik zou hem ook wel willen :P
  zondag 13 maart 2011 @ 12:05:24 #243
24329 KNAK
ff w88,......
pi_94039568
Dag 5...of 4.. ben de tel kwijt.

Poesje iverdag door de (woon)kamer heen, in de avond/nacht apart. Ze begint al te rennen en babbels te krijgen. Zo klein en toch nog vrij pijnlijk als ze aan je teen gaat zitten knagen. Ook op rug liggen en met die korte voorpootjes zwaaien vind ze geweldig. Als je dan aan dr buik komt is ze op een speelse manier redelijk fel. Als dat beestje groter is zullen die 2 andere nog een hoop lol met dr gaan beleven.

Vooralsnog moeten die grote katten niets van dat beestje weten, enkel de grijze kat, zelf amper 1 jaar is behoorlijk aan het grommen, blazen, komt dan heel sneaky van achteren dichtbij en bitchslapt die kleine op een zachte manier. Dat komt wel goed lijkt m. De andere kat krijgt dan netals in dat sprookje, de man met de tondeldoos ogen als theeschotels en zorgt dat er min. 3 meter afstand tussen haar en die kleine zit en zit/ligt dan in volledige hypnose naar dat beest te loeren.

Verder weinig bijzonderheden, helaas geen royal canin kunnen vinden dus ze krijgt nog steeds Whiskas jr., met brokken voor kittens, vermengd met water. Over een week de DA voor checkup en injectie en dan maar gelijk vragen hoe het zit met andere ziektes die bij zwerfkatten voorkomen zoals hierboven te lezen valt.

Het is een leuk beestje, al flink speels, banjeren door de woonkamer, klimt op je en valt in slaap,vraagt om aardig wat aandacht met dat piepgeluid wat ze kan produceren... leuke aanwinst.

Over een aantal dagen wel weer wat fototjes ;)
Mai pben rai~!
pi_94055905
Wat een heerlijk feelgood topic :)
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_94060486
Na al die zorgen in het begin.... ze doet het gewoon hartstikke lekker. O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 maart 2011 @ 19:48:28 #246
13151 crew  Rewimo
pi_94060731
Wat klinkt dat allemaal heerlijk O+ Ze voelt zich al helemaal thuis :)
  zondag 13 maart 2011 @ 20:51:13 #247
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_94064631
Wat leuk!
Zo ben ik ook aan 2 katten gekomen, kwamen binnen en gingen niet meer weg :)
En dat in een land waar t wél min 15 kan worden.
Zijn wij Nederlanders in het buitenland nou van die watjes ?? :) of lijkt dat alleen maar zo?
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  maandag 14 maart 2011 @ 00:18:37 #248
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_94077531
Ik smelt, zo heb ik mijn eigen kat ook "gevonden". Alleen daarom al is dit een top topic. De mijne op dag 1: http://opperschaap.net/~wesleys/cats/lucky/lucky_day1.jpg

Succes ermee. Trouwens, als ik dit topic lees heb ik vanalles en nog wat fout gedaan :D. Eerste nacht in een hok met brood en wat melk (onverdund). Daarna kreeg ie wel kittenvoer, brok en nat. Dierenarts opgezocht op dag 3.

Maar wat een plezier is dat beest nu.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_94077685
Wat is dat lichtgroene?
  maandag 14 maart 2011 @ 15:03:24 #250
334388 Lamborghini_LP640
is geen Ferrari F430
pi_94094681
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 18:36 schreef Frishe het volgende:
Dit topic. ^O^ _O_
Deze TS ^O^ _O_

Theezakje O+
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.
  maandag 14 maart 2011 @ 16:58:49 #251
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_94100216
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:22 schreef Ansu het volgende:
Wat is dat lichtgroene?
Op mijn foto? Vlooienband, hij zat onder!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:51:17 #252
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_94286712
Hoe gaat het nu?
Zijn de andere katten al gewend aan de "indringer"?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_94380136
Hoe gaat met met het kleine ding en de rest van je huishouden?
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:06:52 #254
24329 KNAK
ff w88,......
pi_94514572
....een week verder geloof ik? misschien een paar daagjes meer?
Fotos komen nog, ik heb nu even geen cam voor handen.

Dat beest is redelijk aan het groeien, groter dan de Nokia nu.
De eerste dagen iedere dag en nacht apart, en geleidelijk aan de andere 2 katten de mogelijkheid gegeven in de buurt te komen. Vanaf het eerste moment eigenlijk was dat beest al zindelijk, heb dr 1x zien piesen waar het niet mag. Toen ze dus aan het Mandela-en was (apartheid) had ze een doos met heel fijn kattezooisteengebeuren waar ze alles op deed. Ging allemaal goed

Sinds 5 dagen (denk ik) hebben we haar niet meer apart gezet maar in de woonkamer, en heb ik wat moeite moeten doen met haar constant naar de algemene kattenbak te brengen. Wanneer ik de deur uit ging ging ze wel apart, terug dr kamer in. Na 2 dagen wist ze zelf de weg te vinden naar dr poepbak en ben daar nu dus van verlost.

In den beginne moesten de andere katten er niets van hebben, van dat kleine mormel, maar die grijze, die zelf amper 1 jaar is begint nu aan 'gedwongen catwash' activiteiten, dus ze wordt langzaam als medebewoner gezien.

Verder kan dat beest flink fel zijn als ze energiek is... dat wil al jagen, hangt in je vlees, kill-and-attack gebeuren, komt met dr klauwen op je hand afgestormd, wil dan je hand/arm klem zetten en met de achterpooten bewerken terwijl ze schreeuwt/mauwt en dat doet nu al flink pijn...her en der al rode krassen. Toch een leuk lief katje, met name in de avond, vraagt heel erg om aandacht, wil bij/op/in/onder je zitten.

Fotos volgen, eerst slapen ;-)
Mai pben rai~!
  Redactie Sport woensdag 23 maart 2011 @ 16:10:44 #255
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_94514707
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:06 schreef KNAK het volgende:
....een week verder geloof ik? misschien een paar daagjes meer?
Fotos komen nog, ik heb nu even geen cam voor handen.

Dat beest is redelijk aan het groeien, groter dan de Nokia nu.
De eerste dagen iedere dag en nacht apart, en geleidelijk aan de andere 2 katten de mogelijkheid gegeven in de buurt te komen. Vanaf het eerste moment eigenlijk was dat beest al zindelijk, heb dr 1x zien piesen waar het niet mag. Toen ze dus aan het Mandela-en was (apartheid) had ze een doos met heel fijn kattezooisteengebeuren waar ze alles op deed. Ging allemaal goed

Sinds 5 dagen (denk ik) hebben we haar niet meer apart gezet maar in de woonkamer, en heb ik wat moeite moeten doen met haar constant naar de algemene kattenbak te brengen. Wanneer ik de deur uit ging ging ze wel apart, terug dr kamer in. Na 2 dagen wist ze zelf de weg te vinden naar dr poepbak en ben daar nu dus van verlost.

In den beginne moesten de andere katten er niets van hebben, van dat kleine mormel, maar die grijze, die zelf amper 1 jaar is begint nu aan 'gedwongen catwash' activiteiten, dus ze wordt langzaam als medebewoner gezien.

Verder kan dat beest flink fel zijn als ze energiek is... dat wil al jagen, hangt in je vlees, kill-and-attack gebeuren, komt met dr klauwen op je hand afgestormd, wil dan je hand/arm klem zetten en met de achterpooten bewerken terwijl ze schreeuwt/mauwt en dat doet nu al flink pijn...her en der al rode krassen. Toch een leuk lief katje, met name in de avond, vraagt heel erg om aandacht, wil bij/op/in/onder je zitten.

Fotos volgen, eerst slapen ;-)
Wat lief O+ O+ Ben blij dat het zo goed gaat!
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  † In Memoriam † woensdag 23 maart 2011 @ 16:15:09 #256
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_94514893
Misschien moet je dat bijten en krabben proberen af te leren voordat ze volwassen is ;)

En die "gedwongen catwash", is neem ik aan "kitten in de houdgreep en tong erover"? Klinkt heel positief, niet alleen acceptatie als medebewoner maar ook als iets dat verzorgd moet worden :D
pi_94516159
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:06 schreef KNAK het volgende:
Verder kan dat beest flink fel zijn als ze energiek is... dat wil al jagen, hangt in je vlees, kill-and-attack gebeuren, komt met dr klauwen op je hand afgestormd, wil dan je hand/arm klem zetten en met de achterpooten bewerken terwijl ze schreeuwt/mauwt en dat doet nu al flink pijn...her en der al rode krassen.
Nageltjes knippen. Kan je ook niet vroeg genoeg mee beginnen, als je het nu doet laten ze het later ook gewoon allemaal rustig gebeuren.
Ja, ik generaliseer.
pi_94516384
Fijn dat het goed gaat, ook met de andere twee bewoners! Wat betreft dat spelenderwijs aanvallen: da's het eerste wat ik ze hier afleer. Want anders doet ze het ook als ze groter is en dan ist helemaal auwauwauw.

Afleren is best simpel: zodra ze je in de houdgreep neemt meteen je hand stilhouden en als ze doorgaat je hand (voorzichtig) weghalen en haar even negeren. En sowieso eigenlijk je hand niet als speelgoed gebruiken maar een stokje of iets anders daarvoor pakken. Net zo leuk en een stuk fijner voor je vel.
pi_94516641
Gooi hem bij de Chinees op de toonbank en zeg: dit was de laatste.
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2011 @ 13:39:40 #260
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_94597068
Hoe is 't bij jullie, er is toch net een aardbeving in die regio geweest?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:25:15 #261
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_94598890
quote:
17s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:51 schreef Cat22 het volgende:
Fijn dat het goed gaat, ook met de andere twee bewoners! Wat betreft dat spelenderwijs aanvallen: da's het eerste wat ik ze hier afleer. Want anders doet ze het ook als ze groter is en dan ist helemaal auwauwauw.

Afleren is best simpel: zodra ze je in de houdgreep neemt meteen je hand stilhouden en als ze doorgaat je hand (voorzichtig) weghalen en haar even negeren. En sowieso eigenlijk je hand niet als speelgoed gebruiken maar een stokje of iets anders daarvoor pakken. Net zo leuk en een stuk fijner voor je vel.
Dat ja. Wanneer het te ruw wordt even terugtrekken en negeren, dan spelen ze voortaan wat zachter :Y
  dinsdag 29 maart 2011 @ 19:16:11 #262
24329 KNAK
ff w88,......
pi_94773016
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:39 schreef Barbaaf het volgende:
Hoe is 't bij jullie, er is toch net een aardbeving in die regio geweest?
Druk bezig met van alles en wat minder op i-net te vinden de laatste week
Foto's komen nog..... :P Dat beestje is nu groter dan de Nokia, en het hangt nu echt overal in en het doet nu best wel pijn. Alles moet aangevallen worden, alles is onveilig,...rent de trappen op en af, kan op het bed springen en heeft al bitch-neigingen; wil dus niet op de pot waar al een drol in ligt :')

Aardbeving was overigens in het noorden,. heb er hier niets van gemerkt.
Mai pben rai~!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 19:35:10 #263
33954 ElisaB
pi_94773932
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 19:16 schreef KNAK het volgende:
Foto's komen nog..... :P Dat beestje is nu groter dan de Nokia, en het hangt nu echt overal in en het doet nu best wel pijn. Alles moet aangevallen worden, alles is onveilig,...rent de trappen op en af, kan op het bed springen en heeft al bitch-neigingen; wil dus niet op de pot waar al een drol in ligt :')

Ik vroeg me afgelopen weekend nog af hoe het ermee zou zijn ^O^

Dat heb je maar weer verdomd goed voor elkaar O+
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:03:36 #264
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_94779277
Hahaha, tof beestje als ik het zo lees.
pi_95351722
Tijd voor foto's O-)
pi_95355938
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:27 schreef Oognip het volgende:
Tijd voor foto's O-)
:Y
pi_95381619
Terugvindpoes!

Hoe is het nu met het kleine mormeltje O+ ?
Net het hele topic heerlijk door zitten lezen
Wat een superdaad om zo'n beestje in huis te nemen :D

En inderdaad pics pics pics!! :D
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_95383106
Wat een scheetje. O+ O+ O+
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:28:31 #269
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_95389139
Ik heb vroeger wel eens geitjes, een lammetje en een keer jonge haasjes met de fles grootgebracht en daar hebben we zelf 'moedermelk' voor gemaakt, door gewoon een mix te maken van: volle melk, (beetje) kofiemelk (voor het vettige) en warm water. Hier hebben we ze allemaal groot mee gekregen.

Verder schijnt het dat kittens ergens tussen de 9e en 12e week hun sociale gedrag van hun moeder leren. Sommige mensen vinden 8 (soms zelfs 6) weken genoeg om een kitten bij de moeder weg te halen en dat kunnen wel eens agressieve katjes worden die bijten en krabben. Mijn katten zogen gemiddeld tussen de 14 en 16 weken hun jongen en zolang moeten ze er ook bijblijven voordat ze weg mogen.

Het is voor mensen moeilijk, zo niet onmogelijk om dit gedrag bij een kat 'af te leren'.
Misschien kan het bij jou goedkomen doordat je nog andere katten hebt en die het kunnen corigeren.
To BG or not to BG!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 april 2011 @ 18:57:06 #270
163650 Greys
pi_95454853
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 19:16 schreef KNAK het volgende:

[..]

Heb je er inmiddels een extra kattenbakje bij genomen? ;)
Want drie katten delen wel vaker niet graag 1 kattenbak, straks krijg je gedoe dat de 2 volwassen katten ook moeilijk gaan doen en naast de bak gaan enzo.

En... foto's? O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 14 april 2011 @ 11:35:42 #271
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_95483686
Foto's *O* . Leuk beestje is het in ieder geval.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')