Wij (Mijn vrouw en ik) waren gisteren onze 2 border collies aan het uitlaten. Dit doen we altijd in het veld, de auto parkeren we dan bij het plaatselijke dierenasiel. We komen na het wandelen terug bij de auto, stappen in en rijden weg.. Tot zover niets bijzonders. We rijden langs het asiel, als ik mijn vrouw opeens "STOP" hoor gillen. Dus ik stop, maar had nog geen idee waarom. Mijn vrouw stapt uit, loopt naar 't asiel (dat al anderhalf uur gesloten was) en op dat moment zie ik ook dat er naast de deur van het asiel zo'n mandje staat waar je een kat of kleine hond in kunt vervoeren. In dit geval zat er dus een kat in. Enfin, het regende en was nogal koud.. Dus wij wilden dat dier niet buiten laten staan. Sowieso, wie haalt 't nou in z'n hoofd om zo'n dier gewoon daar neer te zetten? Als wij niet langsgekomen waren en 't beestje gezien hadden had 't daar misschien wel de hele nacht moeten staan..
Ik ben direct maar even langs de winkel gegaan voor kattenvoer en kattenbakkorrels.. De kat is nog wel wat bangig nu, maar lijkt al te wennen aan ons en aan de twee honden. De honden weten niet zo goed wat ze ermee aan moeten. We hebben ze eerst even op de gang gelaten en zijn alleen met de kat in de woonkamer gaan zitten, later gisterenavond hebben we de honden er 1 voor 1 bij gelaten. Ze blijven een beetje op een afstandje staan kijken, maar doen er verder niet onaardig tegen ofzo.. Dus dat komt vast ook wel goed.
Maargoed, 't is onze eerste kat.. En stiekem hebben we geen idee wat we nu het beste kunnen doen. We hebben nog geen idee of 't een mannetje of vrouwtje is, dus een naam moeten we het beestje ook nog geven.. Mijn vrouw gaat er vandaag als 't goed is even mee langs een dierenarts en een vlooienbandje of iets dergelijks halen. Maar moeten we verder nog ergens aan denken of op letten?
[b]Op
dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.