abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93833902
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:18 schreef KNAK het volgende:
of ie het zelf snapt? duidelijk dat het een kat van een zwerfkat is...lijkt mij dat het enige wat ie weet is aan de tiet bij de moeder.

Hoe zit het met mijn overige 2 katten? een dominante kater van 9 maanden en een prinsesje van 3 jaar? maar weg laten vooralsnog?
Ik zou ze gescheiden houden, zeker omdat je er vannacht niet bij bent. :Y Morgen bij de DA je goed laten informeren, vragen naar ontvlooien en ontwormen en van daaruit kijken hoe je ze kennis laat maken. Het kan heel goed gaan, maar sommige katten zien zo'n kleine echt als indringer en dan is het alleen maar stress voor alle partijen.

Je doet wat je kan nu, verder is het aan kitten en de natuur (en de DA morgen) om hem erdoor te helpen. Maar echt, hij ziet er op de foto's goed uit en zelf likken is ook al een goed teken!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_93833910
Ohja en tof dat je dit doet!! Foto's O+
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:23:57 #103
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93834074
Mai pben rai~!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:25:12 #104
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93834152

Mai pben rai~!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:26:09 #105
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93834211
:') heb een hekel aan mn Nokia, maar vandaag even niet .. hendig ding!
Mai pben rai~!
pi_93834342
Maar... waarom heb je het beestje niet weer terug op de schutting gezet daarstraks, bij mams?
Ja, ik generaliseer.
pi_93834473
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:26 schreef KNAK het volgende:
:') heb een hekel aan mn Nokia, maar vandaag even niet .. hendig ding!
Universeel eej. :+

Ik meet mijn kittens aan de hand van mijn slippers. Als ze 6 weken zijn passen ze nog net in maatje 40. _O-

En ow, wat een lief koppie. Hij kijkt zo dapper omhoog. O+
Hoe ga je het vannacht doen? Ik zou kijken naar een veilig kleine ruimte (desnoods toilet, indien in jouw contreien geschikt) waar je naast het mandje ook eten en drinken kunt neerzetten.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:31:14 #108
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93834568
Ik heb dat beest een lange tijd laten zitten na de ontdekking. Was toen verder gegaan waarmee ik bezig was en na een tijd keek ik weer... veel gemekker en gemauw maar geen moeder die kwam opdagen. Beest was zeiknat.... had ik um daar moeten laten zitten?
Mai pben rai~!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:33:44 #109
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93834741
Mijn huisje heeft 2 toiletten :') .. ik woon weliswaar in Azie maar ook hier skieten de mensen zo nu en dan..das geen probleem. Ik ben net 1.5 maand geleden verkast naar deze woning en heb wat dozen....knal daar wat doeken in en even kijken hoe ik water en eten erin kan plaatsen en 4.5 uur later (eigenlijk over 2.5 uur al, want ik moet de vrouw naar 't werk brengen) sta ik op en .....dan zie ik het wel?
Mai pben rai~!
pi_93835013
Oooh wat een lieverd! O+ Is het een hij of een zij?

En nee, je had em niet moeten laten zitten. Je hebt het goed gedaan!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:41:49 #111
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93835319
Het is een dame, en ligt helemaal voor pampus, beestje is blijkbaar erg moe... heb een mandje al klaar wat dicht kan voor het geval de andere monsters ontwaken, even douchen en paar uurtjes zelf slapen.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik dat beest niet achter kan laten voor verzorging bij de DA, ik denk dat ik haar mee terug moet nemen. Dus een wormenkuur en advies over voedsel en hoe dit verder aan te pakken zal het enige zijn. Ik kan de aankomende weken dus mn lol op hier.
Mai pben rai~!
pi_93835349
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:03 schreef KNAK het volgende:
Dierenambulance bestaat hier niet :') Mag blij wezen als ik opgehaald word als ik een probleem heb..
ik kan niet ruiken dat je niet in Nederland woont

Geef het beestje aan het dichtstbijzijnde restaurant dan :)
pi_93835358
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:33 schreef KNAK het volgende:
Mijn huisje heeft 2 toiletten :') .. ik woon weliswaar in Azie maar ook hier skieten de mensen zo nu en dan..das geen probleem. Ik ben net 1.5 maand geleden verkast naar deze woning en heb wat dozen....knal daar wat doeken in en even kijken hoe ik water en eten erin kan plaatsen en 4.5 uur later (eigenlijk over 2.5 uur al, want ik moet de vrouw naar 't werk brengen) sta ik op en .....dan zie ik het wel?
Dat mensen skieten wist ik, maar als je beneden geen warm water hebt dan weet ik niet hoe de sanitaire voorzieningen zijn. :P

Als je over 4,5 uur alweer op moet zou ik niet meer opstaan inderdaad. Bouw maar een lekker nest met dozen en dekens, zolang het kitten het water en natvoer maar niet om kan gooien = zooi en = nat kitten en da's niet best. Je hoeft de bakjes ook niet te vol te doen, zoveel eet zo'n kleintje nog niet.

En natuuuuuuuurlijk had je hem niet moeten achterlaten! Mensen die dat vragen hebben je OP en de rest van het topic niet gelezen.
pi_93835363
Katten houden weliswaar van dozen, maar wat ook erg gewaardeerd word is een oud vest/jas. (nieuwe worden ook gewaardeerd, maar wat minder voor jezelf) Dan slaapt ie vast wel lekker door.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:42:33 #115
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93835378
Wat voor kat is het eigenlijk? asbakkenras kat?
Mai pben rai~!
pi_93835435
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:41 schreef KNAK het volgende:
Het is een dame, en ligt helemaal voor pampus, beestje is blijkbaar erg moe... heb een mandje al klaar wat dicht kan voor het geval de andere monsters ontwaken, even douchen en paar uurtjes zelf slapen.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik dat beest niet achter kan laten voor verzorging bij de DA, ik denk dat ik haar mee terug moet nemen. Dus een wormenkuur en advies over voedsel en hoe dit verder aan te pakken zal het enige zijn. Ik kan de aankomende weken dus mn lol op hier.
Ah, jij kent de gaatjes-check? :)

Truste en succes ermee! Ik blijf het topic in de gaten houden en meedenken waar nodig. ^O^
pi_93835492
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:42 schreef delano.888 het volgende:
Katten houden weliswaar van dozen, maar wat ook erg gewaardeerd word is een oud vest/jas. (nieuwe worden ook gewaardeerd, maar wat minder voor jezelf) Dan slaapt ie vast wel lekker door.
Doos = veiligheid, vest/dekentje = warmte (en vervanging van moeders en de rest van de familie)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:45:58 #118
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93835603
Doos dus beter dan een doorkijkmandje? mandje heeft wel een deksel ter bescherming van de 2 monsters die hier rondlopen....
Mai pben rai~!
pi_93835613
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:44 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Doos = veiligheid, vest/dekentje = warmte (en vervanging van moeders en de rest van de familie)
Goed, doos met vest/deken dan.
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:45 schreef KNAK het volgende:
Doos dus beter dan een doorkijkmandje? mandje heeft wel een deksel ter bescherming van de 2 monsters die hier rondlopen....
Ik zou m de eerste nacht zeker wel in een aparte kamer zetten, lijkt me slimmer.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_93835975
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:45 schreef KNAK het volgende:
Wat bedoel je met een doorkijkmandje? Reismand of bench? Want dat kan op zich wel.
Al is een reismand wat klein, ik zou haar op een eigen kamer zetten, kun je het eten goed kwijt en een mini kattebak.

Als je monsters in de doos kunnen springen zou ik dat niet doen. Je weet nooit hoe boos ze worden van zo'n indringer.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:55:07 #121
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93836240
Aparte kamer gaat het dus worden....... ik zal na thuiskomst van de DA wel verslag doen... ben benieuwd wat die man zegt. Voor nu de mensen met een bijdrage erg bedankt...namens dat katje dan ;-)

Als dat beest dit alles overleefd lijkt me de naam Fok wel amusant, met name als ik in de tuin alle katten roep voor 't vreten.......

:W
Mai pben rai~!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:56:31 #122
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93836331
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:51 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met een doorkijkmandje? Reismand of bench? Want dat kan op zich wel.
Al is een reismand wat klein, ik zou haar op een eigen kamer zetten, kun je het eten goed kwijt en een mini kattebak.

Als je monsters in de doos kunnen springen zou ik dat niet doen. Je weet nooit hoe boos ze worden van zo'n indringer.
Lijkt op een picknickmandje, van hard plastic met rechthoekige gaten, genoeg ruimte maar je kan er doorheen kijken..wordt niormaal gesproken gebruikt om de katten in eventuele noodgevallen naar de DA te brengen.. dat beest zit er nu in, al slapend overgeheveld en gaat in een andere slaapkamer zo de nacht doorbrengen. Tot morgen ;-)

w/
Mai pben rai~!
pi_93836354
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:55 schreef KNAK het volgende:
Aparte kamer gaat het dus worden....... ik zal na thuiskomst van de DA wel verslag doen... ben benieuwd wat die man zegt. Voor nu de mensen met een bijdrage erg bedankt...namens dat katje dan ;-)

Als dat beest dit alles overleefd lijkt me de naam Fok wel amusant, met name als ik in de tuin alle katten roep voor 't vreten.......

:W
Foooookfokfokfokfok! _O-

Truste! :W
pi_93841193
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:25 schreef KNAK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die nokiafoto is nog bijna mooier dan de nokia-liniaal-photoshop, erg nice! En dat beestje is zoo lief, en je bent er maar druk mee! Ik ben benieuwd naar morgen (dat is hier dan vannacht, hmm..)
pi_93841356
Trouwens, even een interessevraagje, dit beestje heeft blauw ogen, alle kittens hebben dat toch eigenlijk tot 4 a 5 weken?
Ho, ik zie net dat ze niet meer echt blauw zijn op de eerste foto's, lijkt dus maar zo!
pi_93843406
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:31 schreef KNAK het volgende:
Ik heb dat beest een lange tijd laten zitten na de ontdekking. Was toen verder gegaan waarmee ik bezig was en na een tijd keek ik weer... veel gemekker en gemauw maar geen moeder die kwam opdagen. Beest was zeiknat.... had ik um daar moeten laten zitten?
Oh, ik begreep uit je verhaal dat moederpoes bovenop de schutting zat en minipoes onderaan de schutting lag. Verkeerd begrepen dan.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:17:30 #127
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93846305
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 23:48 schreef Northside het volgende:

[..]

Oh, ik begreep uit je verhaal dat moederpoes bovenop de schutting zat en minipoes onderaan de schutting lag. Verkeerd begrepen dan.
...achterkant huis heb ik een tuin, en daar staat een muur die enkele 10-tallen meters links en rechts doorloopt... muur van zeker 2.5 meter, misschien wel meer. Ik woon precies op de grens van een Villa.. geen landhuis maar zo noemen ze hier een groep huizen (rond 400 oid,) volledig afgebakend met bewaakte ingang e.d. Andere kant van de muur heb je winkels, vreettentjes en de hoofdweg. Ik vermoed dat die volwassen katten van de andere kant komen en dat dit poesje naar benee is geflikkerd toen ze er overheen liepen.

Ben alweer wakker, zelfs al buiten geweest en heerlijk brak. Eerst dat mormel proberen te voeren, dan 2 uurtjes slapen, dan gaat die DA zn kliniek open. Dan maar eens afvragen hoe ik dat mandje op de motor ga vervoeren. :') Anders maar wachten tot de vrouw thuis komt die me kan helpen. Die had tevens gelijk een naam voor dat beest.. Theezakje :') vertaling in Thai klinkt het wat minder erg dan NL's maar toch....uhhhgh

[ Bericht 0% gewijzigd door KNAK op 09-03-2011 03:32:22 ]
Mai pben rai~!
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:49:37 #128
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_93847000
Ooooh O+
Wat lief dat je haar opvangt! Succes bij de DA straks!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_93848375
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 23:07 schreef Ansu het volgende:
Trouwens, even een interessevraagje, dit beestje heeft blauw ogen, alle kittens hebben dat toch eigenlijk tot 4 a 5 weken?
Klopt
quote:
Ho, ik zie net dat ze niet meer echt blauw zijn op de eerste foto's, lijkt dus maar zo!
En dat meende ik ook al te zien, vandaar mijn inschatting dat ze zeker 4 weken oud is en misschien nog wel ouder.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:17 schreef KNAK het volgende:

[..]

...achterkant huis heb ik een tuin, en daar staat een muur die enkele 10-tallen meters links en rechts doorloopt... muur van zeker 2.5 meter, misschien wel meer. Ik woon precies op de grens van een Villa.. geen landhuis maar zo noemen ze hier een groep huizen (rond 400 oid,) volledig afgebakend met bewaakte ingang e.d. Andere kant van de muur heb je winkels, vreettentjes en de hoofdweg. Ik vermoed dat die volwassen katten van de andere kant komen en dat dit poesje naar benee is geflikkerd toen ze er overheen liepen.

Ben alweer wakker, zelfs al buiten geweest en heerlijk brak. Eerst dat mormel proberen te voeren, dan 2 uurtjes slapen, dan gaat die DA zn kliniek open. Dan maar eens afvragen hoe ik dat mandje op de motor ga vervoeren. :') Anders maar wachten tot de vrouw thuis komt die me kan helpen. Die had tevens gelijk een naam voor dat beest.. Theezakje :') vertaling in Thai klinkt het wat minder erg dan NL's maar toch....uhhhgh
Theezakje!? _O- Succes bij (de rit naar) de DA!
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:03:33 #130
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93850960
Even paar uutjes slapen is wat langer geworden dan gedacht :') 4pm, en gelijk catjetlagged.
Beetje onverantwoord om alleen naar de DA te rijden dus ik wacht nog een uurtje en kan iemand die mand vasthouden... beter..

In totaal dat beestje 3 keer op de kattenbak gezet, en zonet ging ze voor 't eerst piesen. Ze maakte wel een raar piepgeluid tijdens de daad... alsof ze het niet helemaal fijn vond.

De 2 overige katten lopen door het huis met de neus in de lucht, mij aankijken met grote "WTF" ogen. Beide zagen uiteindelijk van afstand het beestje en als ik een luchtballon had gehad, had ik deze kunnen opblazen met dat geblaas van hun.

..Over 1.5 a 2 uur weet ik meer als ik van de DA afkom. :)
Mai pben rai~!
pi_93851420
Goedemiddag dus! :P

Zo te lezen moet je je je eigen katten dus maar even op afstand houden. :)

Wat goed dat ze zelf plaste! Dat piepgeluidje kan ik niet verklaren, zag het plasje er mooi geel uit (geen bloed oid) en rook het normaal? Heeft ze nog wat gegeten?
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:29:02 #132
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93851670
Piepen tijdens plassen.... ik zal het vermelden bij de DA over een uur, verder weet ik het ook niet. De kleur kon ik niet zien, dat beest zat een beetje ongelukkig tijdens de daad en alleen de sporen nadat ze wegliep lieten zien dat ze het gedaan had. Geen bloed o.i.d.. volgens mij redelijk transparant.
Eten gaat minimaal... Whiskas vlees, vermengd met wat water en melk, daar nipte ze een beetje uit.

Na of tijdens DA bezoekje zal ik wel of voedsel van de DA kopen, of bijv. Whiskas voor kittens. Zou ik ook op zoek moeten gaan naar kittenmelk? Zoiets heb ik nog niet in de schappen gezien zover ik weet (misschien is het er wel maar me nog nooit opgevallen).

Buikje voelt overigens beetje opgezet aan itt de rest van het lichaam dat redelijk mager is.
Mai pben rai~!
  Admin woensdag 9 maart 2011 @ 10:35:02 #133
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_93851832
Dat piepen bij het plassen kan aangeven dat ze nog niet gewend is zelf te plassen en haar buikje nog (mede) gestimuleerd werd door moeder.
Het is dan ook echt een piepje van: 'ieuw plas, komt dat uit mij? ieuw ieuw ieuw!"
Als er geen kittenmelk is, is er geitenmelk? Isbeter , en uiteraard kan ik dat niet met cijfers staven, maar alle kittenopvangs gebruiken het.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 9 maart 2011 @ 10:36:10 #134
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_93851852
En hoe klinkt theezakje in het Thais? :o
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:57:20 #135
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_93852383
Hulde voor TS! Begrijp dat het nogal een gedoe is daar met beperkte middelen, mooi dat je je er toch voor inzet!

En ja, nu snap ik dat het voor alle F&F bezoekers normaal is om dit te doen, maar de gemiddelde mens wil nog wel eens eieren voor zijn geld kiezen ;)
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:04:45 #136
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_93852563
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:36 schreef yvonne het volgende:
never mind, fok kan die vreemde tekens niet handlen :'(
pi_93852605
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:29 schreef KNAK het volgende:
Piepen tijdens plassen.... ik zal het vermelden bij de DA over een uur, verder weet ik het ook niet. De kleur kon ik niet zien, dat beest zat een beetje ongelukkig tijdens de daad en alleen de sporen nadat ze wegliep lieten zien dat ze het gedaan had. Geen bloed o.i.d.. volgens mij redelijk transparant.
Eten gaat minimaal... Whiskas vlees, vermengd met wat water en melk, daar nipte ze een beetje uit.

Na of tijdens DA bezoekje zal ik wel of voedsel van de DA kopen, of bijv. Whiskas voor kittens. Zou ik ook op zoek moeten gaan naar kittenmelk? Zoiets heb ik nog niet in de schappen gezien zover ik weet (misschien is het er wel maar me nog nooit opgevallen).
Ik zou de DA vragen om wat melk voor kittens (is vaak poeder wat je moet aanlengen met water). Je kunt het voor de zekerheid maar in huis hebben. En meteen flesje en spuitje erbij vragen, wellicht heeft ze in het begin nog bijvoeding nodig.
Verder heeft de DA waarschijnlijk ook wel krachtvoer (blik) wat alle katten heel lekker vinden om te eten. Zitten veel caloriën in dus da's altijd geod. En verder inderdaad kittenvoer gaan kopen, brokjes en natvoer. Ik denk dat ze daar gauw genoeg helemaal klaar voor is.
quote:
Buikje voelt overigens beetje opgezet aan itt de rest van het lichaam dat redelijk mager is.
Ik vermoed dat ze flink last heeft van wormen, bij de DA een kuurtje vragen. Als die eenmaal uitgedreven zijn zal dat buikje een stuk minder dik worden en haarl ijfje wat steviger.

Verder een goede tip van Yvonne: probeer haar na het eten te stimuleren om te plassen en poepen door met een lauw vochtig watje over haar buikje te wrijven. Moederpoezen doen dit namelijk ook totdat kittens zelf kunnen plassen en poepen. En die eten dat ook op, dat hoef jij niet te doen. ;)
pi_93852674
Ow, en melk voor kittens is alleen bij de DA te krijgen, melk voor volwassen katten (kattenmelk dus) krijg je hier in de supermarkt en dierenwinkel, of dat bij jou ook zo is weet ik niet. Maar ze is nog wat jong om meteen volop aan de volwassen melk te gaan denk ik. En kittenmelk kan qua voedingswaarde sowieso geen kwaad nu.
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:39:25 #139
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93853685
Duidelijke tips. Eens kijken wat de DA zo gaat zeggen, hoop dat ik gelijk een zooi voer kan inslaan, neem aan dat deze man wel een voorraad in huis heeft. Echter is er nu sprake van een wolkbreuk en moet er even gewacht worden...

Alles leuk en aardig maar, nu dit beestje zo jong is kan ik dr niet zo los rond laten lopen...ook afzijdig houden van andere katten, meerdere malen per dag op de kattenbak, helpen met voeren... dit gaat een dagtaak * x-weken worden :') Waar moet ik dat beest laten? Constant in de mand van 70 bij 50cm?
Mai pben rai~!
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:42:04 #140
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93853784
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:36 schreef yvonne het volgende:
Tungchaa B-)

De andere kat heet al Namchaa (theewater)

en nee, wij hebben geen theeplantage :p
Mai pben rai~!
pi_93853837
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:39 schreef KNAK het volgende:
Duidelijke tips. Eens kijken wat de DA zo gaat zeggen, hoop dat ik gelijk een zooi voer kan inslaan, neem aan dat deze man wel een voorraad in huis heeft. Echter is er nu sprake van een wolkbreuk en moet er even gewacht worden...

Alles leuk en aardig maar, nu dit beestje zo jong is kan ik dr niet zo los rond laten lopen...ook afzijdig houden van andere katten, meerdere malen per dag op de kattenbak, helpen met voeren... dit gaat een dagtaak * x-weken worden :') Waar moet ik dat beest laten? Constant in de mand van 70 bij 50cm?
Ik denk dat ze met een week wel snapt hoe ze zelf moet eten en hoe de kattebak werkt. Het begin is er immers nu al, maar ze zal beduusd zijn van alle veranderingen en net op de grens van zelf wel.niet eten.
Die slaapkamer waar je haar vannacht in had, zou dat ook geen dagverblijf kunnen zijn? Even inspecteren op kabeltjes en hoekjes waar ze vast kan komen te zitten etc. Of misschien kun je aan een grotere kooi komen waar je haar in kunt zetten. Want 70 bij 50 is inderdaad een beetje zielig voor de hele dag.

Je hebt er nu even flink werk aan, maar als je dat een weekje lukt dan ben je al een heel eind. En zodra eten en drinken goed gaat en de DA heeft the all clear gegeven dan kun je haar natuurlijk prima bij je eigen katten intorduceren. Na het eerste geblaas zal de acceptatie wel komen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:44:49 #142
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93853875
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:04 schreef BrammetjeBraam het volgende:

[..]

never mind, fok kan die vreemde tekens niet handlen :'(

... toch wel :P

toch niet...
Mai pben rai~!
pi_93853890
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:42 schreef KNAK het volgende:

[..]

Tungchaa B-)

De andere kat heet al Namchaa (theewater)

en nee, wij hebben geen theeplantage :p
O+
Vind ik op zich een mooie naam hoor, lekker exotisch! Maar dat zal voor jou anders zijn natuurlijk. :P Ik heb hier onder andere een Draak en een Mandarijn rondlopen.
pi_93853980
Het is nu wel belangrijk dat ze goed gaat eten trouwens, we zijn inmiddels ruim 12 uur verder. Vaak geven dierenartsen een vochtinfuus onder de huid. Spuitje water in een huisplooi en je neemt Quasimodo mee naar huis. _O- Maar die bult vocht wordt gauw geneog opgenomen door het weefsel.
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:49:00 #145
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93854033
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:43 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze met een week wel snapt hoe ze zelf moet eten en hoe de kattebak werkt. Het begin is er immers nu al, maar ze zal beduusd zijn van alle veranderingen en net op de grens van zelf wel.niet eten.
Die slaapkamer waar je haar vannacht in had, zou dat ook geen dagverblijf kunnen zijn? Even inspecteren op kabeltjes en hoekjes waar ze vast kan komen te zitten etc. Of misschien kun je aan een grotere kooi komen waar je haar in kunt zetten. Want 70 bij 50 is inderdaad een beetje zielig voor de hele dag.

Je hebt er nu even flink werk aan, maar als je dat een weekje lukt dan ben je al een heel eind. En zodra eten en drinken goed gaat en de DA heeft the all clear gegeven dan kun je haar natuurlijk prima bij je eigen katten intorduceren. Na het eerste geblaas zal de acceptatie wel komen.
1 slaapkamer dus volledig wijden aan de kat. Ik heb nog wat oude verhuisdozen, genoeg dekens en dergelijk, en dan die kat er los in laten rondbanjeren? Het zijn wel tegels, en lopen gaat erg lastig, achterpootjes gaan wijdbeens doordat het glad is. Ik zal wel een hoekje maken zodat ze inderdaad een hele kamer voor zich heeft, met de nodige plekken om te slapen....
Mai pben rai~!
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:51:51 #146
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93854148
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:47 schreef Cat22 het volgende:
Het is nu wel belangrijk dat ze goed gaat eten trouwens, we zijn inmiddels ruim 12 uur verder. Vaak geven dierenartsen een vochtinfuus onder de huid. Spuitje water in een huisplooi en je neemt Quasimodo mee naar huis. _O- Maar die bult vocht wordt gauw geneog opgenomen door het weefsel.
Ik hield dr net nog een bakje vlees/water/melk voor en daar dronk ze een beetje uit. Ik zal dr DA wel duidelijk maken dat er maar weinig gegeten wordt, misschien doordat ik het juiste voedsel niet heb...of......? Ik laat dat wel aan die man over, die zal het beter weten dan ik.

Regen is eindelijk gestopt, als ik terug ben zal ik verslag doen ;-)
Mai pben rai~!
pi_93854333
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:49 schreef KNAK het volgende:

[..]

1 slaapkamer dus volledig wijden aan de kat. Ik heb nog wat oude verhuisdozen, genoeg dekens en dergelijk, en dan die kat er los in laten rondbanjeren? Het zijn wel tegels, en lopen gaat erg lastig, achterpootjes gaan wijdbeens doordat het glad is. Ik zal wel een hoekje maken zodat ze inderdaad een hele kamer voor zich heeft, met de nodige plekken om te slapen....
Lekker hoekje maken, afbakenen als je kunt en anders wat dekens neerleggen op bepaalde plaatsen zodat ze niet overal hoeft te glibberen. Als ze op krachten komt en groter groeit dan komt dat tempo er snel genoeg in. [ervaring] :')
Kijk wel even of je dekens hebt zonder haakjes, want daar blijven kitten nageltjes vaak in hangen. Lakens of fleece werkt bij voorbeeld prima, breisels zijn minder handig. En pak haar lekker vaak bij je. O+

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:51 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik hield dr net nog een bakje vlees/water/melk voor en daar dronk ze een beetje uit. Ik zal dr DA wel duidelijk maken dat er maar weinig gegeten wordt, misschien doordat ik het juiste voedsel niet heb...of......? Ik laat dat wel aan die man over, die zal het beter weten dan ik.

Regen is eindelijk gestopt, als ik terug ben zal ik verslag doen ;-)
Succes bij de DA!
pi_93854745
Succes bij de DA
En wat goed dat je je zo inzet voor d'r
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:52:14 #149
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93856042
Net terug...

Eerste wat die vent zegt: Ohh..velly small cat, 1 month old...

Wormenkuur naar binnen gespoten en over 2 weken terug voor een injectie voor/tegen......... ben even de naam kwijt, was daar nu nog te klein voor.
De nodige adviezen kreeg ik er bij; melk niet meer nodig, beestje heeft tandjes en nu gewoon kittenvoer geven met water. Warm houden en morgen niet schrikken als er ineens spaghetti carbonara uit zn poepert komt, beestje scheen nogal wat wormen te hebben en dat gaat er allemaal uit :') Dat was het eigenlijk. Wel grappig dat me dit dus niets geeft gekost. "No charge" Blijkbaar was ie blij dat ik de moeite genomen heb dat beestje naar binnen te halen. Aardige vent...

Fototjes voor de liefhebber :P

Nu mezelf even verzorgen.... dinner time w/
Mai pben rai~!
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:56:41 #150
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_93856192
Nu moet ik echt even reageren met O+ O+ O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: