abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:00:14 #1
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93828724
Pre-edit:
Onverwachts een hoop text, excuses....

Ok,
Ik denk zo'n 3 uur geleden begon ik een piepgeluid te horen en aangezien hier toch wel her en der wat katten lopen vond ik het wel best.......na 30 minuten toch even kijken en daar zat dus dit een klein katje, flink doorweekt wegens eerdere regenval.

Ik heb al enige tijd ervaring met katten maar niet echt een jong kitten en dacht ook dat ik dat beest maar met rust moest laten aangezien de moeder ergens zou moeten zijn. Ik hoorde dan ook naast dat gepiep een volwasen kat 'jammeren'.
30 minuten later keek ik even: Kitten in kwestie zat dus op de grond, 2 volwassen katten 2.5 meter hoger op een schutting waarvan 1 duidelijk een beetje zenuwachtig deed en geluid maakte. Kitten reageerde sterk op geluid afkomstig van die volwassen kat.

Klein katje kan natuurlijk niet omhoog maar die 2 volwassen wel omlaag maar die kwamen niet.
Ik dus naar buiten en een hoop gemauw toen ik dat kleintje beetpakte en afdroogde, een hoop gepiep waarna weer een hoop gemauw van waarschijnlijk de moeder... Ik trok me gelijk terug en ging weer verder waar ik mee bezig was. Na een uur keek ik en zat dat katje er nog steeds. Weer flink nat...

De vraag is, wtf moet ik hier mee? Ik ben gek op katten en vind het op zich niet erg om er nog 1 ( heb er nu 2 ) bij te hebben maar, het lijkt mij op 't moment niet erg gezond voor dat beestje aangezien de verzorging van een kitten zonder moeder me niet duidelijk is.. Buiten laten zitten in doorweekte situatie lijkt me niet goed.

Kitten ligt nu sinds 15min naast mn laptop in een doek gewikkeld te slapen, wordt af en toe wakker door geluid wat ik produceer maar verder geen gepiep. Ook hoor ik buiten niets meer, geen gejammer van een eventuele moeder.

Gaarne advies...

In een doos met doek buiten leggen zodat een eventuele moeder dat beest kan komen ophalen? In een doos dermate hoog dat dat beest er niet uit kan maar een moeder er wel in? Buiten leggen en morgen maar kijken of ie 'opgehaald' is?

Of ........?

Of....ik ben morgen om 8am (het is nu 2am) in staat het katje naar een dierenarts te brengen die dan de zorg op zich neemt (voor weinig) tot ie klaar is om in een huis te wonen.

Hoe oud zal ie zijn? omdat ik dat beest dus nat aantrof dacht ik dat ie net ter wereld gekomen was. Ogen zijn open dus denk het ergens ook weer niet

En nu?

Fototjee....
Mai pben rai~!
pi_93828820
Dierenambulance bellen
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:03:43 #3
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93828999
Dierenambulance bestaat hier niet :') Mag blij wezen als ik opgehaald word als ik een probleem heb..
Mai pben rai~!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:03:58 #4
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_93829015
idd, en eventueel kijken of er ergens een kittenopvang in de buurt is. Een jong kitten heeft veel voer en aandacht nodig, en vooral specifieke verzorging.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 maart 2011 @ 20:04:39 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93829071
Morgen even langs een dierenarts. En gefeliciteerd, je hebt er een kat bij ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_93829137
Wat schattig :D

Houden joh!

Maak videos en zet ze op youtube :D
pi_93829154
Zo schattig :-(
pi_93829173
Wat een klein ding zeg, jeetje..die hoort nog lang niet op straat.
Lekker zelf houden zou ik zeggen;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:07:43 #9
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93829252
Dus wachten tot morgen en even naar de dokter

En hoe? ik ga slapen en laat dat beest in een doos 6 a 7 uur lang erin liggen? kan geen kwaad?

Ik bedenk me net, wat als die dierenarts nou geen middelen heeft qua opvang? Ik woon in Thailand en ik ben een keer over de vloer geweest en heb eigenlijk geen hokken voor opvang gezien

en die kat geeft net over...wat vocht zonder inhoud

drama :S
Mai pben rai~!
pi_93829341
Ik zou een bakje water neerzetten sowieso, en ik weet niet wat voor kattenvoer je in huis hebt?

Ik zal even wat FOK!-kattenpleegmoeders mobiliseren ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_93829349
Naja als je hem zelf wil grootbrengen, zal dat veel tijd kosten. Op internet staat vast wel zat info. Om de paar uur voeren. Denk niet dat je zo 7 uur kan gaan slapen
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:09:35 #12
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_93829377
ergens op het forum staat volgens mij een informationeel schrijven van redcat of een andere stichting hoe je met een kitten om moet gaan.
  PR/Manusje van alles dinsdag 8 maart 2011 @ 20:11:38 #13
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_93829509
Ik zou hem lekker te eten geven en vieren dat je een nieuwe kat hebt
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:11:39 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93829510
Hmm ik weet wel dat je als je wilt dat de moeder het kitten nog wilt dat je dan beter niet een jong dier aan kan raken. Maarja, nu is het kwaad toch al geschied dus geniet er van :)
pi_93829524
Misschien is het katje zwak en afgestoten door z'n moeder? Zeker als je het beestje al in huis hebt genomen zou ik de zorg verder op me nemen. Ik weet niet meer hoe het precies werkt met jonge dieren en geuren van anderen, maar het kan zijn dat moeders hem nu al helemaal niet meer terugneemt. Voor de zekerheid op zoek gaan naar babykittenvoer?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:11:54 #16
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93829526
Kattenvoer: vlees gemixt met jelly achtig spul ..voer voor mn volwassen katten. Droogvoer...
Lijkt me geen goed plan.
Water geven? moet dat beestje geen melk hebben van moeder?

Meer fotos volgen...
Mai pben rai~!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:12:33 #17
258706 QuincydeKoster
Gamer in CPU en RAMgeheugen :D
pi_93829571
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:11 schreef KNAK het volgende:
Kattenvoer: vlees gemixt met jelly achtig spul ..voer voor mn volwassen katten. Droogvoer...
Lijkt me geen goed plan.

Meer fotos volgen...
Je hebt ook kattenmelk volgensmijn

Tis wel een poepie O+
Dit is mijn signature.
pi_93829618
Wat te doen als er helemaal geen moedermelk is?
Indien kittens opgroeien zonder dat er een moeder is of als de moeder helemaal geen melk geeft dan moeten de kittens met kittenmelk groot gebracht worden.

Er zijn diverse soorten kunstmatige kittenmelk in de handel. Deze varieren van kant-en-klare melk in blikjes tot melk in poedervorm. De melk wordt opgewarmd (tot lichaamstemperatuur) gegegeven door middel van een flesje met een speen, een spuitje of met een sonde. Geef het kitten de tijd en laat het zelf drinken, forceer het niet want dan kan het zich verslikken. Weeg elke dag het kitten om te zien of het aankomt in gewicht.

Hoeveel melk moet een kitten krijgen?
Als richtlijn is de volgende regel goed om aan te houden:
( 1/10 van het gewicht + 10 ml ) verdeeld over 8 voedingen. 1 gram gewicht = 1 ml melk
8 voedingen betekent dat er iedere 3 uur een melkmaaltijd gegeven moet worden!
Elke 3 uur in ieder geval gedurende de eerste 3 weken en daarna wat minder vaak!

Rekenvoorbeeld:
Een kitten van 100 gram krijgt dan elke 3 uur 2,5 ml
(uitleg = 1/10 X 100 gram = 10 ml + 10 ml = 20 ml in 8 keer verdelen = 2,5 ml per keer)
Een kitten van 200 gram krijgt dan elke 3 uur 3,75 ml
(uitleg 1/10 X 200 gram = 20 + 10 = 30 ml in 8 keer verdelen = 3,75 per keer)
pi_93829661
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:12 schreef QuincydeKoster het volgende:

[..]

Je hebt ook kattenmelk volgensmijn

Tis wel een poepie O+
Het is Thailand, ik vraag het me af :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:11 schreef KNAK het volgende:
Lijkt me geen goed plan.

Meer fotos volgen...
Als ie water overgeeft lijkt water me iig belangrijk tegen uitdroging ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:16:23 #20
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93829823
Mai pben rai~!
pi_93829894
Oh, hij kijkt wel sneu ;(

Hoe groot is ie ongeveer (cm)?
pi_93829898
wat een schatttig beestje :)

tis dat je in thailand woont, anders had ik m opgehaald O+ O+
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:18:51 #23
258706 QuincydeKoster
Gamer in CPU en RAMgeheugen :D
pi_93829992
Tis echt een poepie O+
Dit is mijn signature.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:19:37 #24
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93830027
Dit gaat een lijdensweg voor me worden. Ik heb weinig middelen nu om iets te kunnen doen. Heb wel melk maar das koeienmelk...even vlug gelezen en dit schijnt niet goed te zijn. Water dus voor nu.

Hoop dat ik morgen bij de dierenarts terecht kan, anders weet ik het ook niet. Er is wel het e.e.a. te koop aan kittenmelk, maar, dan moet ik met een spuit dit om de zoveel uur gaan geven?

:') .......

Ik las dat iemand zei dat als een mens een kat aanraakt, afstoting plaats kan vinden. Maar ik ben expres naar binnen gegaan om die moeder (als het de moeder was) niet te storen en heb dat beest niet aangeraakt, dat was pas iets later. Ik neem aan dat als het de moeder was, dat ze nu moord en brand zou schreeuwen om dr kind......of...?
Mai pben rai~!
pi_93830094
*Pleegmoeder meldt*

Wat een lieffie. O+

Die zou ik zeker niet meer op straat zetten. Zo te zien is het kleintje zeker een week of 4 oud dus dan zou hij/zij zelf kunnen gaan eten. Voel je al tandjes? Misschien is hij al een stuk ouder, hij ziet er mager uit, die heeft niet een al te beste start gehad. Voor nu is het belangrijk om uitdroging te voorkomen. Heb je melk in huis? Dan verdun die met veel water en kijk of het kleintje wil drinken. Kittenmelk of kattemelk is beter, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet meteen aan kunt komen. Heb je een spuitje zonder naald? Want dan zou je onder dwang wat in het bekje kunnen laten druppelen. Niet spuiten, want dan kan hij zich verslikken.

Die vleesmix van je volwassen katten zou je ook kunnen geven (prakken en evt verdunnen met water, wat warm maken zodat hij het beter ruikt), beter iets te eten dan niets te eten op dit moment.

Verder zou ik vannacht toch om de paar uur kijken hoe het gaat. En maak een fijn mandje voor de kleine, zacht dekentje erin en een fles met warm water, in wat handdoeken gerold (hoe warm is het bij jullie?). Zorg dat het mandje groot genoeg is zodat hij zich ook verder van de fles af kan leggen. En een zachte knuffel of zo, altijd lekker om tegenaan te kruipen.

En morgen meteen naar de DA voor een algehele check en aangepaste voeding en evt flesjes of spuitjes om het mee toe te dienen.

Maak je om moederpoes maar niet te druk, die is haar kind na een dag of zo wel vergeten. Het kitten is nu beter af bij jou binnen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:21:04 #26
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93830096
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:17 schreef tombolafan het volgende:
Oh, hij kijkt wel sneu ;(

Hoe groot is ie ongeveer (cm)?
uh

Nokia n97, in de lengte...plus een centimeter of 3 a 4 erbij
Heb even geen ander meetding :')
Mai pben rai~!
pi_93830113
omg lief O+ ik zou kitten-poedermelk ophalen bij de dichtstbijzijnde dierenarts/dierenwinkel, ik ga d'r maar van uit dat ze dat in Thailand ook wel hebben. En dan om de paar uur voeren. Oh, en je kan ook speciaal natvoer voor kittens kopen en dat met beetje warm water geprakt proberen te voeren. En als de kleine iets ouder is niet vergeten te ontwormen en in laten enten. Hij lijkt een beetje soepoogjes te hebben, en niesziekte of kattenziekte is erg gevaarlijk voor zo'n kleintje (en besmettelijk voor andere katten).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_93830153
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:19 schreef KNAK het volgende:
Dit gaat een lijdensweg voor me worden. Ik heb weinig middelen nu om iets te kunnen doen. Heb wel melk maar das koeienmelk...even vlug gelezen en dit schijnt niet goed te zijn. Water dus voor nu.

Hoop dat ik morgen bij de dierenarts terecht kan, anders weet ik het ook niet. Er is wel het e.e.a. te koop aan kittenmelk, maar, dan moet ik met een spuit dit om de zoveel uur gaan geven?

:') .......

Ik las dat iemand zei dat als een mens een kat aanraakt, afstoting plaats kan vinden. Maar ik ben expres naar binnen gegaan om die moeder (als het de moeder was) niet te storen en heb dat beest niet aangeraakt, dat was pas iets later. Ik neem aan dat als het de moeder was, dat ze nu moord en brand zou schreeuwen om dr kind......of...?
Mwah, misschien is ie wel ouder dan je denkt en kan ie al een beetje zelfstandig eten :) Meet hem eens op, misschien dat een van de mensen met meer verstand iets kan zeggen van de leeftijd :)
pi_93830197
Ah, Cat is er *O*
pi_93830236
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:21 schreef KNAK het volgende:

[..]

uh

Nokia n97, in de lengte...plus een centimeter of 3 a 4 erbij
Heb even geen ander meetding :')
Wehehehe, meten volgens de moderne tijd.
Ik denk dat hij zeker een week of 4/5 is. Hoe liep de kleine? Redelijk zeker of toch nog flink waggelwaggel?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_93830300
Ow, en houd het buiten in de gaten als je wil... waar één kitten is, zijn er vaak meer.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:24:50 #32
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93830366
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:21 schreef Cat22 het volgende:
*Pleegmoeder meldt*

Wat een lieffie. O+

Die zou ik zeker niet meer op straat zetten. Zo te zien is het kleintje zeker een week of 4 oud dus dan zou hij/zij zelf kunnen gaan eten. Voel je al tandjes? Misschien is hij al een stuk ouder, hij ziet er mager uit, die heeft niet een al te beste start gehad. Voor nu is het belangrijk om uitdroging te voorkomen. Heb je melk in huis? Dan verdun die met veel water en kijk of het kleintje wil drinken. Kittenmelk of kattemelk is beter, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet meteen aan kunt komen. Heb je een spuitje zonder naald? Want dan zou je onder dwang wat in het bekje kunnen laten druppelen. Niet spuiten, want dan kan hij zich verslikken.

Die vleesmix van je volwassen katten zou je ook kunnen geven (prakken en evt verdunnen met water, wat warm maken zodat hij het beter ruikt), beter iets te eten dan niets te eten op dit moment.

Verder zou ik vannacht toch om de paar uur kijken hoe het gaat. En maak een fijn mandje voor de kleine, zacht dekentje erin en een fles met warm water, in wat handdoeken gerold (hoe warm is het bij jullie?). Zorg dat het mandje groot genoeg is zodat hij zich ook verder van de fles af kan leggen. En een zachte knuffel of zo, altijd lekker om tegenaan te kruipen.

En morgen meteen naar de DA voor een algehele check en aangepaste voeding en evt flesjes of spuitjes om het mee toe te dienen.

Maak je om moederpoes maar niet te druk, die is haar kind na een dag of zo wel vergeten. Het kitten is nu beter af bij jou binnen.
.....oef

tandjes zijn aanwezig..de hele rij, weliswaar klein..

Melk heb ik.. vet vrij (ben op dieet). heb denk ik geen spuit zonder naald..

Vlees heb ik, dat is dus soort van paté zooi, jelly erdoorheen... geen harde brokken, enkel zacht. Huismerk Meow

Het is 2:30am en ik denk 29 graden.. Altijd lekker warm in Phuket 8-)
Mai pben rai~!
pi_93830420
*Volgende kittenpleegmama meldt* :P

Wat een ontzettend lief katje, echt wat een schatje!

Ik heb verder niet heel veel toe te voegen, zou gewoon doen wat Cat22 zegt. En zeker zorgen voor een warme kruik waar hij lekker op kan liggen, daar zijn ze gek op.
Heb je een weegschaal zodat je hem kan wegen?
pi_93830438
Naald kan je zelf toch uit de spuit halen?
Verder awwwww hij ziet er zielig uit.
En grrrrrrrr ik wou dat t hier zo warm was.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_93830469
weeg hem is ;) ik heb nog tabel van mijn 2 kittens met hun gewicht en leeftijd op die ( elke dag gewogen)
pi_93830488
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:25 schreef Oognip het volgende:

Heb je een weegschaal zodat je hem kan wegen?
* wacht op post van Knak die kitten op telefoon legt *
pi_93830524
Een (brieven)weegschaal heb je zeker niet he? Gewicht is ook een redelijke indicator, al kan dat met deze kleintjes ook weer vertekenen.

Ow, check hem even op bloedzuigers! (als die in de omgeving voorkomen) want die kunnen het leven zo uit zo'n dingske trekken. Vlooien zal hij ook wel hebben, ook iets voor de DA morgen. Maar pas even op met je eigen katten wat dat betreft.
pi_93830534
n97 = 11,7 cm in lengte dus ga uit van 15 cm ...
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:27:47 #39
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93830559
lopen gaat inderdaad met een waggel... heb geen andere kittens gehoord. Moet erbij zeggen dat de achterkan van mn huis nogal ingebouwd is. Hoe dat beest hier terecht gekomen is,.....ehh...uit de lucht gevallen, letterlijk. Denk dat die moeder ermee aan de wandel is gegaan en heeft laten vallen, kan niet anders. Muur is 2.5 meter hoog.
Mai pben rai~!
pi_93830562
3 posts binnen 1 minuut met "weeg m eens"
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:28:09 #41
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93830576
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:26 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Helaas geen weeg-functie :(
Mai pben rai~!
pi_93830588
Ik gok dat het bestje 7 á 8 weken oud is.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:28:31 #43
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93830594
Met wat moet ik um wegen dan? heb hier niets... alleen weegschaal die begint bij de 1kg
Mai pben rai~!
pi_93830597
Misschien kan je hier nog wat nuttigs vinden:
Help! Een kat..
pi_93830609
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:27 schreef KNAK het volgende:
lopen gaat inderdaad met een waggel... heb geen andere kittens gehoord. Moet erbij zeggen dat de achterkan van mn huis nogal ingebouwd is. Hoe dat beest hier terecht gekomen is,.....ehh...uit de lucht gevallen, letterlijk. Denk dat die moeder ermee aan de wandel is gegaan en heeft laten vallen, kan niet anders. Muur is 2.5 meter hoog.
dat overleven die kleintjes wel hoor ... je kan er zelfs op staan en dan hebben ze niks ..
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2011 @ 20:28:51 #46
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_93830612
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:26 schreef tombolafan het volgende:

[..]

"ongeveer twee keer zo zwaar als een n97" _O-

Maar tandjes en alles, lijkt niet op een dier dat nog elke paar uur de fles nodig heeft. Probeer het eens met het opgewarmde zachte voer, als hij/zij dat eet ben je al van heel wat zorgen af.

Wat 'n poepie O+
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_93830613
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:28 schreef Gravedigger het volgende:
Ik gok dat het bestje 7 á 8 weken oud is.
Zeker niet
pi_93830626
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:28 schreef KNAK het volgende:
Met wat moet ik um wegen dan? heb hier niets... alleen weegschaal die begint bij de 1kg
Leg er iets op van meer dan 1 kilo.
Leg de kat erbij.
Kijk wat t verschil is.
Voila!
pi_93830628
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:28 schreef KNAK het volgende:
pak iets
wat 1 of meer kg weegt en dan kitten erbij ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:29:11 #50
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93830636
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:27 schreef Cat22 het volgende:
Een (brieven)weegschaal heb je zeker niet he? Gewicht is ook een redelijke indicator, al kan dat met deze kleintjes ook weer vertekenen.

Ow, check hem even op bloedzuigers! (als die in de omgeving voorkomen) want die kunnen het leven zo uit zo'n dingske trekken. Vlooien zal hij ook wel hebben, ook iets voor de DA morgen. Maar pas even op met je eigen katten wat dat betreft.
ga even wroeten door vachtje,,,
Mai pben rai~!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')