Je hebt ook kattenmelk volgensmijnquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:11 schreef KNAK het volgende:
Kattenvoer: vlees gemixt met jelly achtig spul ..voer voor mn volwassen katten. Droogvoer...
Lijkt me geen goed plan.
Water geven? moet dat beestje geen melk hebben van moeder?
Meer fotos volgen...
Het is Thailand, ik vraag het me afquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:12 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Je hebt ook kattenmelk volgensmijn
Tis wel een poepie
Als ie water overgeeft lijkt water me iig belangrijk tegen uitdrogingquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:11 schreef KNAK het volgende:
Kattenvoer: vlees gemixt met jelly achtig spul ..voer voor mn volwassen katten. Droogvoer...
Lijkt me geen goed plan.
Water geven? moet dat beestje geen melk hebben van moeder?
Meer fotos volgen...
uhquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:17 schreef tombolafan het volgende:
Oh, hij kijkt wel sneu
Hoe groot is ie ongeveer (cm)?
Mwah, misschien is ie wel ouder dan je denkt en kan ie al een beetje zelfstandig etenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:19 schreef KNAK het volgende:
Dit gaat een lijdensweg voor me worden. Ik heb weinig middelen nu om iets te kunnen doen. Heb wel melk maar das koeienmelk...even vlug gelezen en dit schijnt niet goed te zijn. Water dus voor nu.
Hoop dat ik morgen bij de dierenarts terecht kan, anders weet ik het ook niet. Er is wel het e.e.a. te koop aan kittenmelk, maar, dan moet ik met een spuit dit om de zoveel uur gaan geven?
.......
Ik las dat iemand zei dat als een mens een kat aanraakt, afstoting plaats kan vinden. Maar ik ben expres naar binnen gegaan om die moeder (als het de moeder was) niet te storen en heb dat beest niet aangeraakt, dat was pas iets later. Ik neem aan dat als het de moeder was, dat ze nu moord en brand zou schreeuwen om dr kind......of...?
Wehehehe, meten volgens de moderne tijd.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:21 schreef KNAK het volgende:
[..]
uh
Nokia n97, in de lengte...plus een centimeter of 3 a 4 erbij
Heb even geen ander meetding
.....oefquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:21 schreef Cat22 het volgende:
*Pleegmoeder meldt*
Wat een lieffie.![]()
Die zou ik zeker niet meer op straat zetten. Zo te zien is het kleintje zeker een week of 4 oud dus dan zou hij/zij zelf kunnen gaan eten. Voel je al tandjes? Misschien is hij al een stuk ouder, hij ziet er mager uit, die heeft niet een al te beste start gehad. Voor nu is het belangrijk om uitdroging te voorkomen. Heb je melk in huis? Dan verdun die met veel water en kijk of het kleintje wil drinken. Kittenmelk of kattemelk is beter, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet meteen aan kunt komen. Heb je een spuitje zonder naald? Want dan zou je onder dwang wat in het bekje kunnen laten druppelen. Niet spuiten, want dan kan hij zich verslikken.
Die vleesmix van je volwassen katten zou je ook kunnen geven (prakken en evt verdunnen met water, wat warm maken zodat hij het beter ruikt), beter iets te eten dan niets te eten op dit moment.
Verder zou ik vannacht toch om de paar uur kijken hoe het gaat. En maak een fijn mandje voor de kleine, zacht dekentje erin en een fles met warm water, in wat handdoeken gerold (hoe warm is het bij jullie?). Zorg dat het mandje groot genoeg is zodat hij zich ook verder van de fles af kan leggen. En een zachte knuffel of zo, altijd lekker om tegenaan te kruipen.
En morgen meteen naar de DA voor een algehele check en aangepaste voeding en evt flesjes of spuitjes om het mee toe te dienen.
Maak je om moederpoes maar niet te druk, die is haar kind na een dag of zo wel vergeten. Het kitten is nu beter af bij jou binnen.
* wacht op post van Knak die kitten op telefoon legt *quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:25 schreef Oognip het volgende:
Heb je een weegschaal zodat je hem kan wegen?
Helaas geen weeg-functiequote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:26 schreef tombolafan het volgende:
[..]
* wacht op post van Knak die kitten op telefoon legt *
dat overleven die kleintjes wel hoor ... je kan er zelfs op staan en dan hebben ze niks ..quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:27 schreef KNAK het volgende:
lopen gaat inderdaad met een waggel... heb geen andere kittens gehoord. Moet erbij zeggen dat de achterkan van mn huis nogal ingebouwd is. Hoe dat beest hier terecht gekomen is,.....ehh...uit de lucht gevallen, letterlijk. Denk dat die moeder ermee aan de wandel is gegaan en heeft laten vallen, kan niet anders. Muur is 2.5 meter hoog.
"ongeveer twee keer zo zwaar als een n97"quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:26 schreef tombolafan het volgende:
[..]
* wacht op post van Knak die kitten op telefoon legt *
Zeker nietquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:28 schreef Gravedigger het volgende:
Ik gok dat het bestje 7 á 8 weken oud is.
Leg er iets op van meer dan 1 kilo.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:28 schreef KNAK het volgende:
Met wat moet ik um wegen dan? heb hier niets... alleen weegschaal die begint bij de 1kg
pak ietsquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:28 schreef KNAK het volgende:
Met wat moet ik um wegen dan? heb hier niets... alleen weegschaal die begint bij de 1kg
ga even wroeten door vachtje,,,quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:27 schreef Cat22 het volgende:
Een (brieven)weegschaal heb je zeker niet he? Gewicht is ook een redelijke indicator, al kan dat met deze kleintjes ook weer vertekenen.
Ow, check hem even op bloedzuigers! (als die in de omgeving voorkomen) want die kunnen het leven zo uit zo'n dingske trekken. Vlooien zal hij ook wel hebben, ook iets voor de DA morgen. Maar pas even op met je eigen katten wat dat betreft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |