Pre-edit:
Onverwachts een hoop text, excuses....
Ok,
Ik denk zo'n 3 uur geleden begon ik een piepgeluid te horen en aangezien hier toch wel her en der wat katten lopen vond ik het wel best.......na 30 minuten toch even kijken en daar zat dus dit een klein katje, flink doorweekt wegens eerdere regenval.
Ik heb al enige tijd ervaring met katten maar niet echt een jong kitten en dacht ook dat ik dat beest maar met rust moest laten aangezien de moeder ergens zou moeten zijn. Ik hoorde dan ook naast dat gepiep een volwasen kat 'jammeren'.
30 minuten later keek ik even: Kitten in kwestie zat dus op de grond, 2 volwassen katten 2.5 meter hoger op een schutting waarvan 1 duidelijk een beetje zenuwachtig deed en geluid maakte. Kitten reageerde sterk op geluid afkomstig van die volwassen kat.
Klein katje kan natuurlijk niet omhoog maar die 2 volwassen wel omlaag maar die kwamen niet.
Ik dus naar buiten en een hoop gemauw toen ik dat kleintje beetpakte en afdroogde, een hoop gepiep waarna weer een hoop gemauw van waarschijnlijk de moeder... Ik trok me gelijk terug en ging weer verder waar ik mee bezig was. Na een uur keek ik en zat dat katje er nog steeds. Weer flink nat...
De vraag is, wtf moet ik hier mee? Ik ben gek op katten en vind het op zich niet erg om er nog 1 ( heb er nu 2 ) bij te hebben maar, het lijkt mij op 't moment niet erg gezond voor dat beestje aangezien de verzorging van een kitten zonder moeder me niet duidelijk is.. Buiten laten zitten in doorweekte situatie lijkt me niet goed.
Kitten ligt nu sinds 15min naast mn laptop in een doek gewikkeld te slapen, wordt af en toe wakker door geluid wat ik produceer maar verder geen gepiep. Ook hoor ik buiten niets meer, geen gejammer van een eventuele moeder.
Gaarne advies...
In een doos met doek buiten leggen zodat een eventuele moeder dat beest kan komen ophalen? In een doos dermate hoog dat dat beest er niet uit kan maar een moeder er wel in? Buiten leggen en morgen maar kijken of ie 'opgehaald' is?
Of ........?
Of....ik ben morgen om 8am (het is nu 2am) in staat het katje naar een dierenarts te brengen die dan de zorg op zich neemt (voor weinig) tot ie klaar is om in een huis te wonen.
Hoe oud zal ie zijn? omdat ik dat beest dus nat aantrof dacht ik dat ie net ter wereld gekomen was. Ogen zijn open dus denk het ergens ook weer niet
En nu?
Fototjee....