Kan ik me voorstellen na zo'n tijdquote:Op donderdag 3 maart 2011 18:46 schreef Bouke-p het volgende:
Ik ook! t is echt mooi zo'n uitzending en ik sta vooraan om weer te gaan, maar thuis zijn is ook niet verkeerd
Excuse.. ik had even iets anders begrepenquote:Op donderdag 3 maart 2011 18:34 schreef EllaN het volgende:
jeuh.
Het gaat dus niet om mariniers, maar om bemanningsleden van de helikopter.
Kreta?quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:36 schreef Bouke-p het volgende:
JEEJ! opvolgers! hoto! Nog een paar dagen en het zit dr op en kunnen we op kreta bier gaan drinken!
Ah okee! Is dat niet diezelfde plek die je een hele tijd geleden in het nieuws zag(of was dat die documentaire op NED2 van Uruzganquote:Op donderdag 3 maart 2011 18:52 schreef Bouke-p het volgende:
Ja, kreta... grieks eiland, redelijk bekend na de haagse tokkies van oh oh cherso
en ja, das een tussenstop van 2 dagen, je hebt wat gesprekken en verder bier drinken, stappen en leuke dingen doen.
Ja, want ontspanning na een missie heeft veel te maken met dingen die tijdens een missie gebeuren...quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:58 schreef rubje het volgende:
[..]
Ah okee! Is dat niet diezelfde plek die je een hele tijd geleden in het nieuws zag(of was dat die documentaire op NED2 van Uruzgan) waar je ook al dansende en hossende militairen zag die ook allerlei ontspannings activiteiten deden zoals karten ed.?
![]()
iig goed dat men zoiets doet want soldaten die actie hebben gezien die staan natuurlijk stijf vd spanning en voor je het weet krijg je van die Amerikaanse toestanden.
Ach, het is rubje, we zijn het ondertussen helaas al helemaal gewendquote:Op donderdag 3 maart 2011 19:04 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ja, want ontspanning na een missie heeft veel te maken met dingen die tijdens een missie gebeuren.... Ik ben dan zelf geen militair, heb wel veel affiniteit met het leger maar dit soort domme reacties slaan natuurlijk nergens op.
Maar Amerikanen dienen meestal ook meer dan een jaar in uitzendgebied, daarnaast worden die militairen ook opgeleid als 'killing machine'.quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:58 schreef rubje het volgende:
[..]
Ah okee! Is dat niet diezelfde plek die je een hele tijd geleden in het nieuws zag(of was dat die documentaire op NED2 van Uruzgan) waar je ook al dansende en hossende militairen zag die ook allerlei ontspannings activiteiten deden zoals karten ed.?
![]()
iig goed dat men zoiets doet want soldaten die actie hebben gezien die staan natuurlijk stijf vd spanning en voor je het weet krijg je van die Amerikaanse toestanden.
..Overdrijven is ook een kunst.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:31 schreef Mores het volgende:
[..]
Maar Amerikanen dienen meestal ook meer dan een jaar in uitzendgebied, daarnaast worden die militairen ook opgeleid als 'killing machine'.
What is the way of the bayonet? the way of the bayonet is to kill! kill! kill!,What is the way of the bayonet? the way of the bayonet is to kill! kill! kill!,What is the way of the bayonet? the way of the bayonet is to kill! kill! kill!,
Zo worden die gasten daar gedrilled.
Doe iig El Mondo's in Chania ff aan, dan ben je de hele avond de muren aan het bekijken.quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:52 schreef Bouke-p het volgende:
Ja, kreta... grieks eiland, redelijk bekend na de haagse tokkies van oh oh cherso
en ja, das een tussenstop van 2 dagen, je hebt wat gesprekken en verder bier drinken, stappen en leuke dingen doen.
Eens. Ook Nukubu's zijn hier welkom, mits ze normaal posten. Maar dat laatste geldt voor iedereen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:15 schreef Sine_Pari het volgende:
Het is altijd jammer dat uit een onbekendheid, danwel bekendheid enkel door tv series cq film er een totaal verkeerd/vertekend beeld heerst over de Amerikaanse defensie. Ook hier is er voor uitzending en na uitzending de nodige hulp, zowel voor de militair als ook voor zijn/haar familie. Net als in NLD gaat ook de Amerikaanse militair voor terug komst door een afbouw fase, enkel is deze in Kuwait in plaats van Kreta. Maar dit heeft veel meer te maken met transport alswel met de kwantiteit van personeel welke uitgezonden, danwel terugkeerd. Ook na terugkomst zijn er diverse verplichte en vrijwillige hulp/afbouw instanties die de militair en zijn/haar familie bij (kunnen) staan. Ook de opleidingen die men hedendaags heeft binnen defensie zijn niet deze die men in filmen en tv series maar graag gebruikt. Een (ziekelijk) voorval als door rubje hier als Amerikaanse toestanden beschreven komt dan ook meer door het steekje wat bij de militair (al) fout zit, dan door een uitzending zelf.
PS. het is natuurlijk makkelijk om rubje hier (elke keer weer opnieuw) over aan te vallen, maar hij weet netzo veel/net zo weinig als de gemiddelde Nederlandse militair wat nu wel of niet binnen de US DOD gaande is. Het is IMHO dan ook jammer dat een niet slecht bedoelde post door hem hier door verschillende leden (enkel) gebruikt word om hem (weer eens) aan te vallen/af te kraken.
Just my two cents.
PTSD is veel meer een probleem waar de militair zelf (en zijn/haar directe omgeving) last van hebben dan dat men excessen ziet zoals die maar al te graag door de MSM word afgespiegeld. Daarbij moet men ook zien dat PTSD niet zo vaak voorkomt als men de burger graag laat geloven. Als wel dat niet iedereen die hier zegt PTSD te hebben ook werkelijk PTSD heeft, maar dat er ook een groep is die maar al te graag de vergoeding in ontvangst nemen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:17 schreef Vronsky het volgende:
Sine, wist je dan niet dat jullie allemaal PTSD hebben en er dagelijks net zoals in First Blood complete dorpen in the middle of nowhere worden aangevallen door veteranen?
Ja daar maak ik mij (helaas) ook schuldig aan. Leerpuntjequote:Op donderdag 3 maart 2011 20:15 schreef Sine_Pari het volgende:
PS. het is natuurlijk makkelijk om rubje hier (elke keer weer opnieuw) over aan te vallen, maar hij weet netzo veel/net zo weinig als de gemiddelde Nederlandse militair wat nu wel of niet binnen de US DOD gaande is. Het is IMHO dan ook jammer dat een niet slecht bedoelde post door hem hier door verschillende leden (enkel) gebruikt word om hem (weer eens) aan te vallen/af te kraken.
Just my two cents.
Kijk maar ens vanaf 2 minuut 50, bij 4 minuut 18 krijg je dat stukje over The spirit of the bayonet.quote:
Als ik die Avatar van jou zie geloof ik best dat jij alleen maar militaire kennis hebt van films.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:17 schreef Vronsky het volgende:
Sine, wist je dan niet dat jullie allemaal PTSD hebben en er dagelijks net zoals in First Blood complete dorpen in the middle of nowhere worden aangevallen door veteranen?
En dat is precies hoe Defensie van de VS onder veel uitkeringen aan militairen met PTSS uikomen, door aan te geven dat ze al psychische problemen hadden voordat ze op uitzending gingen, jij staat gewoon te prediken voor eigen kerk.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:15 schreef Sine_Pari het volgende:
Het is altijd jammer dat uit een onbekendheid, danwel bekendheid enkel door tv series cq film er een totaal verkeerd/vertekend beeld heerst over de Amerikaanse defensie. Ook hier is er voor uitzending en na uitzending de nodige hulp, zowel voor de militair als ook voor zijn/haar familie. Net als in NLD gaat ook de Amerikaanse militair voor terug komst door een afbouw fase, enkel is deze in Kuwait in plaats van Kreta. Maar dit heeft veel meer te maken met transport alswel met de kwantiteit van personeel welke uitgezonden, danwel terugkeerd. Ook na terugkomst zijn er diverse verplichte en vrijwillige hulp/afbouw instanties die de militair en zijn/haar familie bij (kunnen) staan. Ook de opleidingen die men hedendaags heeft binnen defensie zijn niet deze die men in filmen en tv series maar graag gebruikt. Een (ziekelijk) voorval als door rubje hier als Amerikaanse toestanden beschreven komt dan ook meer door het steekje wat bij de militair (al) fout zit, dan door een uitzending zelf.
Just my two cents.
....Dus full metal jacket een zwaar amusante film vinden is verboden?quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:44 schreef Mores het volgende:
[..]
Als ik die Avatar van jou zie geloof ik best dat jij alleen maar militaire kennis hebt van films.
onder Leidenquote:
Mores je zegt hier iets wat niet klopt. Ook de militair die eventueel voor uitzending al psychische problemen had, kan een uitkering krijgen. Waar ik op aanspeelde is veel meer de militair die de dienst verlaat en dan plotseling PTSD schijnt te hebben ivm de uitkering, dan wel de NG militair die van active terug keert naar drilling zegt dat hij/zij PTSD heeft ivm dezelfde uitkering. Het is net zo een fabeltje dat militaire die voordien psychische probelemen hadden niet geholpen worden als veel andere fabeltjes die de ronden doen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:47 schreef Mores het volgende:
[..]
En dat is precies hoe Defensie van de VS onder veel uitkeringen aan militairen met PTSS uikomen, door aan te geven dat ze al psychische problemen hadden voordat ze op uitzending gingen, jij staat gewoon te prediken voor eigen kerk.
Wat is er daar dan aan de hand?quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:54 schreef m.k het volgende:
Voorschoten veranderd langzaam aan in een anarchie
Ik hoop dat ook in het Amerikaanse leger de afgelopen dertig jaar het een en ander is veranderd.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:42 schreef Mores het volgende:
[..]
Kijk maar ens vanaf 2 minuut 50, bij 4 minuut 18 krijg je dat stukje over The spirit of the bayonet.
Sinds een jaar worden er talloze overvallen gepleegd, mensen beroofd, ingebroken, zelfmoord (was altijd al) ect. vandaag een overval op een juwelier waarbij de kassière is neergestoken zonder reden. En een brand in de life&garden. Kortom, het gaat lekkerquote:
Het filmpje wat getoond word is uit begin jaren 80'tig toen we nog de oude helm en M16 hadden. En ja er is meer dan het een en ander veranderd sinds die tijd.quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik hoop dat ook in het Amerikaanse leger de afgelopen dertig jaar het een en ander is veranderd.
voorschoten is een best dure omgevingquote:
Okay, dat is dan wat andersquote:Op donderdag 3 maart 2011 20:57 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Mores je zegt hier iets wat niet klopt. Ook de militair die eventueel voor uitzending al psychische problemen had, kan een uitkering krijgen. Waar ik op aanspeelde is veel meer de militair die de dienst verlaat en dan plotseling PTSD schijnt te hebben ivm de uitkering, dan wel de NG militair die van active terug keert naar drilling zegt dat hij/zij PTSD heeft ivm dezelfde uitkering. Het is net zo een fabeltje dat militaire die voordien psychische probelemen hadden niet geholpen worden als veel andere fabeltjes die de ronden doen.
whut now?quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:39 schreef EllaN het volgende:
Misschien inappropriate, maar de dame vlieger (of geen vlieger, daar weet ik niets van) heeft mooie haren.
Precies, ik neem aan dat al die Dollars niet standaard aan boord zijn van zo'n Marine helikopter.quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:06 schreef Royyy het volgende:
http://nos.nl/video/223040-libie-verspreidt-beelden-nederlandse-militairen.html
Kort filmpje van de Libische staatstelevisie, over de heli en bemanning.
Heb het gevoel dat ze hier nog een hoop propaganda mee gaan maken![]()
Ik denk niet dat ze het met die mooie haren gaat redden, sowieso dat is een baardmannenland, dat staat sowieso negatief tegenover dat soort westerse 'hoertjes'.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:39 schreef EllaN het volgende:
Misschien inappropriate, maar de dame vlieger (of geen vlieger, daar weet ik niets van) heeft mooie haren.
In het filmpje zie je dat 1 van de Nederlandse militairen een vrouw is met lange blonde lokken. Mooie lange blonde lokken in mijn ogenquote:
Dat denk ik helaas ook. Hopelijk kunnen ze gauw naar huis komen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:45 schreef Mores het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze het met die mooie haren gaat redden, sowieso dat is een baardmannenland, dat staat sowieso negatief tegenover dat soort westerse 'hoertjes'.
ah nu zie ik het, eerder niet opgevallenquote:Op donderdag 3 maart 2011 22:45 schreef EllaN het volgende:
[..]
In het filmpje zie je dat 1 van de Nederlandse militairen een vrouw is met lange blonde lokken. Mooie lange blonde lokken in mijn ogen.
Maar dat is misschien ongepast om te zeggen met het oog op de nare situatie waarin zij zitten.
Dude...quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:04 schreef Sine_Pari het volgende:
Je laat het hier lijken alsof de Marine vliegers totaal geen verstand van zaken zouden hebben, iets waar ik toch zo mijn vraagtekens bij zet. Dit omdat deze ook vaker met ondermeer de BBE/UIM samenwerken. Maarja de beste stuurlui staan natuurlijk altijd aan wal.
Ik vind het ook een beetje prutswerk, vooral in een stad met alleen maar aanhangers van Khadaffi.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:52 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dude...
Ik heb het over het grotere plaatje. Ik heb niks gezegd over de kwaliteit van de Marine vliegers, want ik weet dat ze goed zijn.
Wat ik ook weet is dat de Lynx een verouderd bakkie is zonder goede zelfverdedigingsmogelijkheden. Ook heeft de Marine TOTAAL geen ervaring met dit soort acties. Ook stuur je NOOIT een helikopter in z'n eentje weg voor zo'n actie. En al helemaal niet zonder security team aan boord.
Laat de KLu dit doen, en niet 1 Lynxje.
Ga er maar van uit dat ze die helikopter niet meer teruggeven.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:58 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja, leuk en aardig zo'n reddingsactie. Maar laat het dan doen door lui die er ervaring mee hebben en het materiaal ervoor. En doe niet zo fucking naief en onderschat de situatie eens niet zo.
Nu staat Defensie voor lul en zijn 3 collega's de lul. En ik vraag me af of we die Lynx ooit nog terug gaan zien.
Nogmaals (zeker achteraf) de beste stuurlui staan aan wal. Jij nog ik weten wat er van uit Den Haag besloten is (want een actie als deze word niet maar even door de Kapitein (van in dit geval Hr. Ms. Tromp) besloten, noch door de helicopter bemaning zelf. Ik kan hier ook met een legio punten aankomen welke tot een eventueel beter resultaat hadden kunnen leiden. Maar dacht dat jij als collega vlieger en als officier net als ik toch misschien eventueel wat terughouder had kunnen zijn in je opmerking.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:52 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dude...
Ik heb het over het grotere plaatje. Ik heb niks gezegd over de kwaliteit van de Marine vliegers, want ik weet dat ze goed zijn.
Wat ik ook weet is dat de Lynx een verouderd bakkie is zonder goede zelfverdedigingsmogelijkheden. Ook heeft de Marine TOTAAL geen ervaring met dit soort acties. Ook stuur je NOOIT een helikopter in z'n eentje weg voor zo'n actie. En al helemaal niet zonder security team aan boord.
Laat de KLu dit doen, en niet 1 Lynxje.
Ze hebben de stoef (S2F No.153) die door Thoe voor een joyride werd gebruikt ook weer terug gekregen, dus wie weet.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:01 schreef Mores het volgende:
[..]
Ga er maar van uit dat ze die helikopter niet meer teruggeven.
kom je uit die buurt?quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:53 schreef EllaN het volgende:
Veel vliegverkeer boven Gilze-Rijen de laatste week.
Nee. Ik blijf 100% staan achter wat ik al eerder heb gezegd. Het is een pruts actie. Heeft niks te maken met beste stuurlui aan de wal.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:05 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nogmaals (zeker achteraf) de beste stuurlui staan aan wal. Jij nog ik weten wat er van uit Den Haag besloten is (want een actie als deze word niet maar even door de Kapitein (van in dit geval Hr. Ms. Tromp) besloten, noch door de helicopter bemaning zelf. Ik kan hier ook met een legio punten aankomen welke tot een eventueel beter resultaat hadden kunnen leiden. Maar dacht dat jij als collega vlieger en als officier net als ik toch misschien eventueel wat terughouder had kunnen zijn in je opmerking.
Ze doen ook veel vluchten in het donker.. en het gekke is: ik hoor ze wel maar ik zie ze nooit..quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:53 schreef EllaN het volgende:
Veel vliegverkeer boven Gilze-Rijen de laatste week.
Laat dat nou nét de bedoeling zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:18 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Ze doen ook veel vluchten in het donker.. en het gekke is: ik hoor ze wel maar ik zie ze nooit..
Totdat ze tegen elektriekkabels vliegenquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:18 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Ze doen ook veel vluchten in het donker.. en het gekke is: ik hoor ze wel maar ik zie ze nooit..
Dat snap ik.. maar ik vind het toch raar. Overdag zie ik ze ook vaak vliegen en dan vind ik het toch altijd knap stom van mezelf dat ik ze in het donker nauwelijks kan ontdekken.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:18 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Laat dat nou nét de bedoeling zijn.
bzzzzt knetter knetter (nee lightning, is geen doods verwensingquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:21 schreef Mores het volgende:
[..]
Totdat ze tegen elektriekkabels vliegen
Amateur.. Oogjes dicht, op je gehoor de heli zoeken, ogen open en BAM daar issiequote:Op donderdag 3 maart 2011 23:25 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Dat snap ik.. maar ik vind het toch raar. Overdag zie ik ze ook vaak vliegen en dan vind ik het toch altijd knap stom van mezelf dat ik ze in het donker nauwelijks kan ontdekken.
Het geluid van een helikopter kun je eigenlijk nooit lokaliseren. Geen idee hoe dat komt, waarschijnlijk omdat het enorm veel herrie is wat overal tegen weerkaatst.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:33 schreef EllaN het volgende:
[..]
Amateur.. Oogjes dicht, op je gehoor de heli zoeken, ogen open en BAM daar issie.
Zo, dat jij dat nog kon herinnerenquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:32 schreef hoogvlieger het volgende:
Trouwens, die heroveringsactie van de Taipan een paar maanden terug, dat werd ook gedaan met een lynx van de Hr Ms Tromp. Met een vrouwelijke vlieger. Zou het dezelfde persoon zijn die nu vast zit in Libie?
link: http://pauwenwitteman.var(...)fbdf0492753a0f4c0bfc
'Men' niet, IK welquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:34 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het geluid van een helikopter kun je eigenlijk nooit lokaliseren. Geen idee hoe dat komt, waarschijnlijk omdat het enorm veel herrie is wat overal tegen weerkaatst.
Als die Chinooks of Apaches over mijn stad vliegen kan ik ze meteen lokaliseren, ook in het donker, dus dat is een beetje onzin, en ik merk het helemaal als mijn ruiten trillen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:34 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het geluid van een helikopter kun je eigenlijk nooit lokaliseren. Geen idee hoe dat komt, waarschijnlijk omdat het enorm veel herrie is wat overal tegen weerkaatst.
Ok, als ze een beetje tactisch vliegen dan. Dan zul je echt niet weten waar ze zitten. Totdat je ze ineens ziet waar je ze niet zou verwachten.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:38 schreef Mores het volgende:
[..]
Als die Chinooks of Apaches over mijn stad vliegen kan ik ze meteen lokaliseren, ook in het donker, dus dat is een beetje onzin, en ik merk het helemaal als mijn ruiten trillen.
Net als een sniper kan een helicopter piloot de omgeving gebruiken om door middel van weerkaatsend geluid het te bemoeilijken de locatie van de helicopter te bepalen. Tijdens een tactische vlucht zul je dan vaak wel de helicopter horen, maar niet kunnen lokaliseren (of deze nu voor, achter, rechts of links van je bevind).quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:38 schreef Mores het volgende:
[..]
Als die Chinooks of Apaches over mijn stad vliegen kan ik ze meteen lokaliseren, ook in het donker, dus dat is een beetje onzin, en ik merk het helemaal als mijn ruiten trillen.
De VS verklaart nooit de oorlog aan een land, ze 'gaan' naar een oorlog.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:49 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Waarom stuurt Nederland niet een ander schip er naar toe , aangezien er gewoon soldaten zijn gevangenomen en het zal me niets verbazen als die ook niet een hele 'nette' behandeling krijgen.
Laten we eerlijk zijn het is slechts een kwestie van tijd voordat iemand (waarschijnlijk US) de oorlog verklaart , en terecht, het is gewoon een oorlog het volk tegen het leger , plus is er gewoon heel veel olie te halen daaruit ( oorlogen kosten ook geld, het moet wel wat opleveren) en Amerika heeft niets voor niets opeens wat schepen (o.a vliegdekschip) er naar toe gestuurd en mannen.
De kans lijkt mij gewoon helaas zeer groot dat zodra een land invalt, die Nederlandse soldaten vermoord worden om een signaal af te geven en dan zal Nederland ook wel wraak willen nemen daarvoor (en wat olie achteraf wellicht.)
We hebben toch een aardig grote vloot voor een land van onze grootte, ook kwa amfibische schepen?
Heerlijk. Maar duurt altijd te kort.quote:
Welk bos?quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Heerlijk. Maar duurt altijd te kort.
Het Vijlerbos.quote:
Stalin mist je!quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Heerlijk. Maar duurt altijd te kort.
Z'n zusje heet Leena. Maar dat is alleen omdat ze een vrouwtje is. Anders had ik hem/haar Lenin genoemdquote:
quote:
Maar je hebt geen kat die Hitler heet toch?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:05 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Z'n zusje heet Leena. Maar dat is alleen omdat ze een vrouwtje is. Anders had ik hem/haar Lenin genoemd
Nee. Als ik een poezel had die een illusie van snorretje en/of scheiding had, dan had ik 'm ws wel Adolf genoemdquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:07 schreef Mores het volgende:
[..]
Maar je hebt geen kat die Hitler heet toch?
Daar heb ik inderdaad, samen met een collega, een borreltje gedronken.quote:
Heb vroegah heul vaak op de camping Rozenhof gestaan. Ook veel gefietst en gelopen dus ken die hele omgeving goed.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Daar heb ik inderdaad, samen met een collega, een borreltje gedronken.
Mao gaan we binnenkort niet meer zienquote:
i knowquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:12 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Mao gaan we binnenkort niet meer zien
ErwinRommel en ik gaan definitief samenwonen!
Tijdens één van de vorige keren hebben we heerlijk zitten eten in hotel "Vijlerhof"quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:11 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Heb vroegah heul vaak op de camping Rozenhof gestaan. Ook veel gefietst en gelopen dus ken die hele omgeving goed.
Daar raasde ik altijd snoeihard langs als ik van de berg epen in reed met de racer.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:12 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Tijdens één van de vorige keren hebben we heerlijk zitten eten in hotel "Vijlerhof"
Eens!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:16 schreef EllaN het volgende:
Lekker, zo'n wijntje voor het slapen gaan.
Truste! Droom zacht over Mao!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:14 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik ga tukken. Moet morgen om 0730 bij het KPU zijn, dus vroeg opstaan. slaapze.
Trustequote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:14 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik ga tukken. Moet morgen om 0730 bij het KPU zijn, dus vroeg opstaan. slaapze.
Ja idd... ik had dus al wat dictatornamen klaarstaan voor mijn poezels... maar Stalin en Leena zijn toch de namen waar ik ze spontaan mee associeerde!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:22 schreef Mores het volgende:
[..]
En Khadaffi, Sadam, Mubarak, Castro, en zo ken ik er nog wel een paar
Z'n moederquote:
Bijna alle leiders van Afrika kun je dan wel opnoemen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:22 schreef Mores het volgende:
[..]
En Khadaffi, Sadam, Mubarak, Castro, en zo ken ik er nog wel een paar
Ik heb Thaboel gemeetquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:27 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja vergeet noch wel eens dat hier (ook op de late avond) tieners meelopen
Dat komt omdat ze zodra ze aan de macht zijn zichzelf over het algemeen een of ander apenpakje met veel bling bling laten aanmeten en dan denken dat ze God zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:26 schreef Clan het volgende:
[..]
Bijna alle leiders van Afrika kun je dan wel opnoemen.
Heb zelfs ook nog aan Chavez gedacht... maar mijn kater is hoofdzakelijk grijs.... dus Stalinquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:29 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze zodra ze aan de macht zijn zichzelf over het algemeen een of ander apenpakje met veel bling bling laten aanmeten en dan denken dat ze God zijn.
Ja, ze zijn hier nog veelal nat achter de oren, wij krikken hier de leeftijd nog een beetje op, en na Cobra en Mores, zijn het volgens mij allemaal twintigers.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:27 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja vergeet noch wel eens dat hier (ook op de late avond) tieners meelopen
Dat dus. Dat ER een jong ding aan de haak heeft geslagen verjongt zijn echte leeftijd nietquote:
Wij zijn nog uit boomstammen gezaagdquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:32 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja Clan wij zijn het andere uiterste, ouwe lullen.![]()
Hoe oud/jong ben jij dan?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:33 schreef Royyy het volgende:
Zo, dit andere uiterste komt ook nog even meelezen
Dan post ik maar wat meerquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:34 schreef m.k het volgende:
ik zal de gemiddelde leeftijd ook nog maar eens naar beneden brengen
Dan ben je niet de jongste hierquote:
Dat is waar.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:37 schreef Mores het volgende:
[..]
Wacht maar tot je de dertig gepasserd bent, dan gaat het ineens snel
Correct en tevens juist.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:37 schreef Mores het volgende:
[..]
Na de zestig stop je gewoon met tellenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:37 schreef Mores het volgende:
[..]
De jaren of de kaarsjes op de taart?quote:
Daar had Lotuss laatst ook al problemen meequote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:37 schreef m.k het volgende:
@ Lotusss: hoe ver zijn de plannen voor de volgende meet? ER heeft de laatste tijd problemen met zijn msn geloof ik
Het aantal biertjes.... DUH!!!quote:
Ik gok dat Gerco94 dat is.quote:
Dat lukt al niet meer na 20 bier.quote:
Doe maar een voorstel, dan doen ik en ER wel weer de "organisatie"quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:37 schreef m.k het volgende:
@ Lotusss: hoe ver zijn de plannen voor de volgende meet? ER heeft de laatste tijd problemen met zijn msn geloof ik
quote:
Naja Alzheimer is noch niet zo erg als Parkinson, want je kan beter vergeten dat je een biertje hebt, dan er eentje verschudden.quote:
So very true!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:41 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Naja Alzheimer is noch niet zo erg als Parkinson, want je kan beter vergeten dat je een biertje hebt, dan er eentje verschudden.
Even de familie naam promoten.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:41 schreef Lotusss het volgende:
[..]
![]()
![]()
Je zou voor die opmerking eigenlijk direct een ban moeten krijgen
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:41 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Naja Alzheimer is noch niet zo erg als Parkinson, want je kan beter vergeten dat je een biertje hebt, dan er eentje verschudden.
ER en ik hadden eerder het idee om de Nijmeegse 4 dagen te gaan lopen met een groep. Maar ik weet niet of dat nog mogelijk isquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:40 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Doe maar een voorstel, dan doen ik en ER wel weer de "organisatie"
Hé Max. Jij hier!?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:42 schreef Maxima_Zorreguieta het volgende:
[..]
Even de familie naam promoten.
Ja maar Clan is al oud en "wijs" en heeft veel meer tijd gehad om zijn lever te trainenquote:
Was die organisatie de laatste x niet een beetje in de soep gelopen?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:40 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Doe maar een voorstel, dan doen ik en ER wel weer de "organisatie"
Nee hoor. We hebben een leuke avond en nacht gehad.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:42 schreef Mores het volgende:
[..]
Was die organisatie de laatste x niet een beetje in de soep gelopen?
Ik ga dat niet redden.... vandaag 5 km gelopen (met sportschool tussendoor) en ik was KAPOT! Nu nog last van mijn kuitenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:42 schreef m.k het volgende:
[..]
ER en ik hadden eerder het idee om de Nijmeegse 4 dagen te gaan lopen met een groep. Maar ik weet niet of dat nog mogelijk is
Nope. Was errug gezellig!!!!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:42 schreef Mores het volgende:
[..]
Was die organisatie de laatste x niet een beetje in de soep gelopen?
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:43 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik ga dat niet redden.... vandaag 5 km gelopen (met sportschool tussendoor) en ik was KAPOT! Nu nog last van mijn kuiten
is goed, is er bier?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:43 schreef Sine_Pari het volgende:
Ik organiseer volgend weekend ook een tref, wie die komen wil is van harte uitgenodigd.
Als jij de tickets betaalt.....quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:43 schreef Sine_Pari het volgende:
Ik organiseer volgend weekend ook een tref, wie die komen wil is van harte uitgenodigd.
Zekers. Met jou ook?quote:
Stel je eens voorquote:
Dat was dan een mini- meetquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee hoor. We hebben een leuke avond en nacht gehad.
Nee nee, de DEF meet in Utrecht was ook errug gezelligquote:
De lul.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:44 schreef Maxima_Zorreguieta het volgende:
[..]
Alex ligt al te slapen. Het is dus een beetje saai hier.
ze zeggen van welquote:
Heb vanmorgen tijdens de gebruikelijke shit shower en shave nog geen green backs op m'n rug zien groeien, dus neen en negativequote:
Ja maar dat gaat toch niet meer zo snel hoorquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:42 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ja maar Clan is al oud en "wijs" en heeft veel meer tijd gehad om zijn lever te trainen
Ik zou het wel weten.quote:
Heineken, Grolsch, Amstelquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:45 schreef Royyy het volgende:
[..]
Sine, wat voor een bier hebben ze in de VS eigenlijk? Een beetje vergelijkbaar met NL?
Nee.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:47 schreef Maxima_Zorreguieta het volgende:
[..]
Nou, hou je het wel netjes!?
trustenquote:
Weltrusten.quote:
Gek... aangezien hij een zeer hoge marine officier is en dus beschikbaar moet zijn voor alle info over de gevangen officieren in Libiëquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:44 schreef Maxima_Zorreguieta het volgende:
[..]
Alex ligt al te slapen. Het is dus een beetje saai hier.
Je kan hier ook gewoon Nederlands bier krijgen zelf Hare Koninklijke Hoogheids Oranjeboompje.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:45 schreef Royyy het volgende:
[..]
Sine, wat voor een bier hebben ze in de VS eigenlijk? Een beetje vergelijkbaar met NL?
Cool.....quote:
Zelfs als ik dat krijg drink ik die zooi niet. Ranzig.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:48 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Je kan hier ook gewoon Nederlands bier krijgen zelf Hare Koninklijke Hoogheids Oranjeboompje.
quote:
Truste EllaN!!!quote:
Was idd erg gezellig! Volgende x doe ik zeker weer mn best om erbij te zijn!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:45 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Nee nee, de DEF meet in Utrecht was ook errug gezellig
Dat wilde ik net zeggenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:48 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Gek... aangezien hij een zeer hoge marine officier is en dus beschikbaar moet zijn voor alle info over de gevangen officieren in Libië
Dat wil toch niemand? Dat Willem daar een praatje over gaat houden?quote:
Nee hoor. Hij zit Stalin te knuffelen. Stalin heeft nog steeds last van luduvudu om Cobraquote:
aaah arm poesje! Cobra doe er wat aan stuur ze een fototje ofzoquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:53 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij zit Stalin te knuffelen. Stalin heeft nog steeds last van luduvudu om Cobra
Nee, dan kunnen we die terugkeer meteen op ozze buik schrijven.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat wil toch niemand? Dat Willem daar een praatje over gaat houden?
Een spuitje kan helpenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:53 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij zit Stalin te knuffelen. Stalin heeft nog steeds last van luduvudu om Cobra
Stalin is een rasechte KATER en dus een kasthomoquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:55 schreef Thaboel het volgende:
[..]
aaah arm poesje! Cobra doe er wat aan stuur ze een fototje ofzo
En een ieder die het heeft over een spuitje voor Stalin, kan er zelf eentje krijgenquote:
Nooit gehad, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat het niet gaat redden vergeleken met Alfa of Warsteiner.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:48 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Je kan hier ook gewoon Nederlands bier krijgen zelf Hare Koninklijke Hoogheids Oranjeboompje.
quote:
Een feest is geen feest als jij niet bent geweestquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:55 schreef Lotusss het volgende:
Jullie moeten allemaal de groeten hebben van ER trouwens.... hij heeft even geen zin om te FOK!en nu. Maar hij zit wel naast me op de bank met de 2 terroristjes
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:57 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Stalin is een rasechte KATER en dus een kasthomo
[..]
En een ieder die het heeft over een spuitje voor Stalin, kan er zelf eentje krijgen
Als ie 'geholpen' is het sowieso een poesje, kater of nietquote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:01 schreef Thaboel het volgende:
Kater of niet voor mij zijn het allemaal snoezige poesjes
Ein Thüringer Weißwurst? mit Paulaner?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:02 schreef Sine_Pari het volgende:
Ook dat kan je hier krijgen.Und vor ein paar Wochen hatte ich sogar eine schöne Hefeweizen mit Weißwurst und süßer Senf.
Dat zijn er geloof ik evenveel als ze daar aan bieren hebbenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:05 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja Paulaner aber mit richtig schöne Bayerische Weißwurst.
Ja zeker weten, toen we nog een Kazerne in Bad Tolz hadden kon je in de stad dan ook heerlijk van de lokale kost genieten, en het wegspoelen met een goed biertje.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:06 schreef Mores het volgende:
[..]
Dat zijn er geloof ik evenveel als ze daar aan bieren hebben
Hefeweizenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:02 schreef Sine_Pari het volgende:
Ook dat kan je hier krijgen.Und vor ein paar Wochen hatte ich sogar eine schöne Hefeweizen mit Weißwurst und süßer Senf.
Ik doe al vaak zat een privé pinda dansje voor hemquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:58 schreef Thaboel het volgende:
[..]
@lotusss ik hoorde dat ER een prive pinda dansje voor je wilde doen
Du kulturbanause, Weißwurst Muss gekocht werden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:09 schreef Royyy het volgende:
[..]
Hefeweizen![]()
Weißwurstchen sind gut fur auf der Grill, aber ich hab die noch niemals mit Senf gehabt.
Gewoon Sesamstraße op NDR kijken, Der, Die Das...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:11 schreef Royyy het volgende:
Hm m'n Duitse grammatica is een beetje heel erg achteruit gegaanDuits verstaan is geen enkel probleem, maar ben na een paar jaar eigenlijk niks meer in het Duits te hebben geschreven bijna al die naamvallen enzo vergeten.
Dann werde das warscheinlich keine Weißwurstchen gewesen sein die ich gegessen habquote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:11 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Du kulturbanause, Weißwurst Muss gekocht werden.
jij bent geen pinda dus dan kunnen het nooit pinda dansjes zijn...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:10 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik doe al vaak zat een privé pinda dansje voor hem
En die dansjes van hem werken me alleen maar op de lachspieren... wel ideaal als hij me een keertje moet opvrolijken ofzo
Whateverquote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:14 schreef Thaboel het volgende:
[..]
jij bent geen pinda dus dan kunnen het nooit pinda dansjes zijn...
Moet je vaker naar Duitsland gaan, ik ga in het weekend wel eens de grens over om boodschappen te doen, en dan kan ik weer eens oefenen met Duits praten, schrijven ben ik ook niet altijd goed in, maar ik heb ook maar twee jaar Duits op school gehad.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:11 schreef Royyy het volgende:
Hm m'n Duitse grammatica is een beetje heel erg achteruit gegaanDuits verstaan is geen enkel probleem, maar ben na een paar jaar eigenlijk niks meer in het Duits te hebben geschreven bijna al die naamvallen enzo vergeten.
Ja maar jij bent Limbo. Dan heb je sowieso al een voorsprongquote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:15 schreef Mores het volgende:
[..]
Moet je vaker naar Duitsland gaan, ik ga in het weekend wel eens de grens over om boodschappen te doen, en dan kan ik weer eens oefenen met Duits praten, schrijven ben ik ook niet altijd goed in, maar ik heb ook maar twee jaar Duits op school gehad.
Waar ga je dan boodschappen doen, Köln-Bonn ecke Ecke? (die Ecke)quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:15 schreef Mores het volgende:
[..]
Moet je vaker naar Duitsland gaan, ik ga in het weekend wel eens de grens over om boodschappen te doen, en dan kan ik weer eens oefenen met Duits praten, schrijven ben ik ook niet altijd goed in, maar ik heb ook maar twee jaar Duits op school gehad.
Ik keek vroeger altijd Duitse tv, in het zuiden had je weinig Nederlandse tv en juist meer Duitse, maar duitse muziek luisteren helpt ook wel;quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:13 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Gewoon Sesamstraße op NDR kijken, Der, Die Das...
Geniaal nummer iddquote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:18 schreef Mores het volgende:
[..]
Ik keek vroeger altijd Duitse tv, in het zuiden had je weinig Nederlandse tv en juist meer Duitse, maar duitse muziek luisteren helpt ook wel;
Emmerik, Kleve, wat in de buurt ligt en wat ik zelfs op de fiets kan afleggenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:17 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Waar ga je dan boodschappen doen, Köln-Bonn ecke Ecke? (die Ecke)
Zo'n tweederde van de mensen op mijn opleiding is Duits, maar de hele opleiding is in het Engels.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:15 schreef Mores het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:22 schreef Lotusss het volgende:
ER en ik gaan slapen.... truste iedereen!
Ja precies, Das ist auch das letste stuk dreck was mir jemals weggelaufen istquote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:22 schreef Sine_Pari het volgende:
Slaap lekker Lotusss en de groenten aan ER
Spreek je uit ervaring?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:49 schreef Sine_Pari het volgende:
Slaap lekker Clan. En niet weer vergeten dat je tanden in het glas water naast je bed zitten, anders verslik je je weer.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:49 schreef Sine_Pari het volgende:
Slaap lekker Clan. En niet weer vergeten dat je tanden in het glas water naast je bed zitten, anders verslik je je weer.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:37 schreef Mores het volgende:
Hitler was vroeger ook een caberetier, kijk maar, één van zijn beste shows;
Enkel een beetje op tv etc.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:52 schreef Mores het volgende:
[..]
![]()
Moet ik trouwens aan deze clip denken, vooral het einde;
Trouwens Sine_Pari, hadden ze in de VS nog veel aandacht aan Reagan besteed met zijn 100 jarige geboortedag?
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 02:09 schreef Mores het volgende:
Die is wel lachen ja,
Ik ga ook eens slapen, ik heb bijna luciferstokjes nodig;
Ik sluit af met dit leuke filmpje;
we missen hem toch wel een beetje, al was het maar om zijn uitspraken...
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 02:12 schreef Royyy het volgende:
Truste Mores.
Deze vind ik ook altijd geweldig
*check* ik ga mn best doenquote:Op donderdag 3 maart 2011 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Doe iig El Mondo's in Chania ff aan, dan ben je de hele avond de muren aan het bekijken.
"begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach"quote:
3FM opquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:39 schreef m.k het volgende:
[..]
"begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach"
Ik niet, staat iets klassiek's op hierquote:
Evers staat op is al afgelopenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:39 schreef m.k het volgende:
[..]
"begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach"
Nog niets. Heb gebelt en werd gezegt: Als je woensdag nog niets heb moet je nog eens bellen:')quote:
wtf, die test is al bijnaquote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:09 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Nog niets. Heb gebelt en werd gezegt: Als je woensdag nog niets heb moet je nog eens bellen:')
21-24 maart jaquote:
Nope, maar check de edit van mijn vorige post even. misschien is het handig om dat sowieso al even die richting in te sturen, ook al heb je de brief nog niet die er om vraagtquote:
Nee, 2 stuks jas en 2 stuks broek. Maar ik heb er eerlijk gezegd altijd genoeg aan gehad. Als we een lesweek hadden deed ik de hele week met 1 set. Wel gewoon dagelijks onderkleding wisselen dan gaat het prima. Alleen op bivak nam ik ze alle twee mee, en dat was altijd wel nodig.quote:
maar deden jullie ook sport/hiba in basisbroek? Dan kan ik het wel voorstellen. Ik vond het niet echt nodig om, als je de ganse week in een klaslokaal zit om vaak een schone broek aan te trekken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:24 schreef Thaboel het volgende:
3 vond ik al weinigmaja met het jasje deed ik wel een hele week alleen de broek om de dag wisselen.
Ff Bob marley hard op en zo naar het werk
Nope, Overal en kisten. Alleen de FIT in gvt gelopen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:29 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
maar deden jullie ook sport/hiba in basisbroek? Dan kan ik het wel voorstellen. Ik vond het niet echt nodig om, als je de ganse week in een klaslokaal zit om vaak een schone broek aan te trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |