Nope. Zijn twee behoorlijk verschillende opleidingen en verder nog steeds behoorlijk andere werelden van elkaar.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:34 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Dacht dat vliegers van de Marine ook bij de KLU vandaan kwamen?
Omdat de Tromp voor Libië ligt en die lynchx de boordhelicopter is.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Benieuwd hoe dat gaat aflopen, en benieuwd hoe het in godsnaam heeft kunnen gebeuren. Mijn eerste gedachte was: Waarom laat je zo'n missie door een Lynx vliegen?
Logisch. Maritiem opereren is een compleet andere wereld dan boven land.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:37 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Nope. Zijn twee behoorlijk verschillende opleidingen en verder nog steeds behoorlijk andere werelden van elkaar.
Ja, maar als je al de keuze maakt om zo'n riskante reddingspoging te doen, zorg dan gewoon dat je de goede heli's in de buurt hebt, met crews die wat meer ervaring hebben in soortgelijke omstandigheden, in plaats van een verouderde heli die normaal gesproken totaal andere taken uitvoert.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:45 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Omdat de Tromp voor Libië ligt en die lynchx de boordhelicopter is.
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik kan mij niet voorstellen dat die heli, gewoon die kant op gestuurd is zonder afspraken met het Libische regime .quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:48 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ja, maar als je al de keuze maakt om zo'n riskante reddingspoging te doen, zorg dan gewoon dat je de goede heli's in de buurt hebt, met crews die wat meer ervaring hebben in soortgelijke omstandigheden, in plaats van een verouderde heli die normaal gesproken totaal andere taken uitvoert.
Daar lijkt het inderdaad op vanaf de zijlijn, maar we weten allebei niet precies wat er is gebeurd. Misschien hadden ze wel gewoon toestemming om te landen, weet jij veel.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:38 schreef Lightning_NL het volgende:
Het is een ondoordachte enorme faalactie. Stuur de volgende keer twee bewapende chinooks met twee pelotons kct aan boord, ipv 1 lullige lynx.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat neemt niet weg dat je (gezamenlijk) na kunt denken over de vragen hoe, wat, waar en waarom?.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:48 schreef EllaN het volgende:
We kunnen wel wild speculeren hoe het is gegaan en hoe het beter had gekund, maar laten we maar gewoon hopen dat de militairen gauw terug kunnen.
Drie mannen van de Marine inderdaad. Vlieger, boordschutter en hun commandant volgens de Volkskrant.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:10 schreef EllaN het volgende:
Ik heb net iemand gesproken in Doorn en die zegt dat het geen mariniers zijn en heb iemand van de marine gesproken en die zegt dat het om 3 vliegers gaat..
Ik neem niet aan dat de Libiers zo vriendelijk zijn geweest om hem naar de Tromp terug te vliegen...quote:
Nee nee, deze mannen horen bij het Defensie helikopter commandoquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Drie mannen van de Marine inderdaad. Vlieger, boordschutter en hun commandant volgens de Volkskrant.
Dat hoorde ik net ook op de radio. Dit is al de vijfde dag dat ze gevangen zitten, ik mag toch hopen dat dit niet veel langer gaat duren.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:39 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Nee nee, deze mannen horen bij het Defensie helikopter commando![]()
Het zou trouwens gaan om een consulaire reddingsactie. De Lyncx had dus gewoon toestemming om te landen. Libië houd zich niet aan de afspraken
http://nos.nl/artikel/222(...)vangen-in-libie.htmlquote:Op donderdag 3 maart 2011 13:39 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Nee nee, deze mannen horen bij het Defensie helikopter commando![]()
Het zou trouwens gaan om een consulaire reddingsactie. De Lyncx had dus gewoon toestemming om te landen. Libië houd zich niet aan de afspraken
Ik weet het niet, dit stamt uit '96quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:16 schreef Thaboel het volgende:
Ik hoop trouwens wel dat de familie's wat eerder waren ingelicht.
@maitje pas op voor essesHoop dat het een dienstrit was ipv plezier
Komt voor elkaar:quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:39 schreef EllaN het volgende:
Op nu.nl staat weer een kleine update, maar ik ben mobiel dus kan niet linken. Het gaat er in ieder geval over dat er op elk niveau contact is geweest met Libië en zolang de militairen nog niet terug zijn kan er voor hun veiligheid niet mee openheid worden gegeven.
Die toestemming zou niet nodig zijn als onze burgers daar in gevaar zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:56 schreef Royyy het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/222(...)vangen-in-libie.html
Volgens een woordvoerder van Defensie is er geen toestemming gevraagd vantevoren.
quote:
Zuurdesembrood laat ik liever aan de Duitse bakker om de hoek over, dat is mij te lastig.quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:43 schreef gerco94 het volgende:
[..]
Zelf gebakken brood met bruine suiker
Ik weet er wel ietsje meer van, en ik blijf erbij dat het en faalactie was.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:58 schreef EllaN het volgende:
True, maar allerlei harde kritieken uiten terwijl we het fijne er niet van weten, vind ik wat voorbarig. Bv dat het een ondoordachte enorme faalactie was, vind ik een harde statement als we niet weten hoe het tot stand is gekomen en wat er precies gebeurt is. Dat bedoelde ik meer.
vroeg het me afquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |