abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93224450
Vorige deel: Zwangerschap en geboorte deel 746

Februari:
22 februari 2011: Chooselife (papa)
23 februari 2011: MamaPurk (meisje)

Maart:
12 maart 2011: DJMO (jongen)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje (meisje)
06 april 2011: Nienna (meisje)
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear (papa)
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar (papa)

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor *** (meisje)
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79 (jongen)
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa) (jongen)
14 juni 2011: Danielle_
17 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: Popples en Prowl
12 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa

Augustus:
02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
05 augustus 2011: Sannne
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
31 augustus 2011: Linda2205

September:
01 september 2011: LeNeHe
06 september 2011: wickie
07 september 2011: Mevr_Mus
14 september 2011: boembaa
19 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
23 september 2011: Lujaxa
29 september 2011: Aoraki

Oktober
18 oktober 2011: Kleurdoos
20 oktober 2011: Susie

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door MamaPurk op 24-02-2011 19:33:48 ]
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_93224634
Jose volgens mij had je de vorige vol gemaakt en nog geen nieuwe geopend, dus ik heb er even eentje geopend :)
Ik denk inderdaad dat het een griepje is maar hoop toch dat het over is voor de kleine bedenkt dat ze echt gaat komen :)

Goed geslaagd ben je trouwens zeg!!! Op die manier had ik ook wel een hele nieuwe kamer aan willen schaffen :)

Ik heb trouwens al wel een week lang elke keer zo een menstruatie achtige gevoel in mijn ouderbuik en liezen, dit komt en gaat, zou dit ook al met de aankomende bevalling te maken hebben.. Eerlijk gezegd denk ik elke keer nou laat ik maar even flink ongesteld worden dan, zijn we daar ook weer vanaf!
pi_93227390
mamapurk: ja, dat heeft met de bevalling te maken :) het voorwerk. voor de een is dat al echt weeen, voor een ander zo'n mensturatiegevoel en weer een ander merkt niks ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93227413
om maar eens leuk tegenstrijdig te posten :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93228165
Mamapurk, dit wordt jouw topic! :* (maar wel ff delen met Chooselife)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 februari 2011 @ 22:43:43 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93228386
als het nou niet al te hard gaat kan ik ook nog in dit deel bevallen als het strippen vrijdag werkt :P (hoewel ik bij de start van m'n zwangerschap op deel 750 had gegokt)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_93230330
posten we hard door ga je 750 redden hoor DJMO!!

En ow ik hoop dat het voorwerk is!!! Het is echt dat zeurderige net niet doorzettende gevoel dat je wel eens hebt als je ongesteld moet worden...

En ja ben ook wel benieuwd hoe het in huize Chooselife is?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 februari 2011 @ 23:26:22 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93231080
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:13 schreef MamaPurk het volgende:
posten we hard door ga je 750 redden hoor DJMO!!

En ow ik hoop dat het voorwerk is!!! Het is echt dat zeurderige net niet doorzettende gevoel dat je wel eens hebt als je ongesteld moet worden...

En ja ben ook wel benieuwd hoe het in huize Chooselife is?!
dat zeurderige gevoel he, ik weet nog goed dat ik tegen m'n man zei: "bekijk 't maar, ik doe die test gewoon, dan ben ik ervan af, word ik gewoon ongesteld en ben ik van die klote rugpijn af" (met daarbij de kanttekening dat ik dus elke maand last van m'n rug heb als ik ongesteld moet worden) .. hij tegenstribbelen want wilde niet dat ik ongesteld zou worden etc maar ik was eigenwijs, deed die test en was zwanger :D _O-
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_93231275
Ow das wel een onverwachte dan...
Wij hadden deze keer zo een digitale zwangerschapstest en dat duurde en duurde, dus ik had dat ding al weg gelegd en geroepen zie je het is toch neit zo heb je zo een dure test gehaald voor niets... 10 minuten later pakt manlief dat ding en hij zegt nou niet helemaal voor niets hoor, 2-3 weken zwanger stond er :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 februari 2011 @ 00:14:24 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93233979
dan sta je ook wel even raar te kijken denk ik MP ?

pfff ik heb 't even gehad m'n buik zit me in de weg, ik ben verkouden, ik heb constant het gevoel dat ik een toiletgang moet maken, maar dan komt er niks, ik vraag me af of m'n huis wel schoon genoeg is, en Jan is dusdanig van streek door de jeuk dat ik 't eigenlijk niet aandurf om 'm morgen naar de psz te laten gaan. ik ga nu de koffie maar klaar zetten voor morgenochtend, hoef 'k morgen alleen maar aan te zetten ...

En .. chooselife? op de uitgerekende datum papa geworden of nog niets? Laat eens wat horen ..

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 februari 2011 @ 09:24:26 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93243121
mogguh #meld ;)

Jan toch maar afgeleverd op de PSZ, die was onhoudbaar toen m'n wekker ging vanmorgen :') heb ik mooi even de tijd om rustig en grondig te stofzuigen en te dweilen.

pi_93243685
Meld! Met vreselijke pijn in mijn banden en last van mijn bekken, het mag van mij toch wel gebeuren nu hoor!!

DJMO fijn dat Jan dusdanig opgeknapt is dat hij naar psz kon en jij succes met je gesprek en als niet elk puntje op de i staat meoten ze dat toch wel begrijpen dat dat niet helemaal kan lukken in jou hoogzwangere toestand ?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 februari 2011 @ 09:52:11 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93243816
Zullen we allebei vandaag bevallen MP ? Mijn man denkt dat als de RvK er vanmiddag is, dat mijn vliezen gaan breken _O- :')

donderdag 24 februari 2011 @ 10:03:40 #14
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93244210
Zo vanavond als het goed is een tweedehands kast en ledikantje halen, toch gelukt via marktplaats :) (heb ik mijn vrekkendeel ook tevreden gesteld). Commode heb ik zojuist besteld, ben benieuwd naar het resultaat als de kamer eenmaal klaar is :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_93244981
Nog niemand bevallen hier? :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93245719
Ik hoop op verse baby's in dit topic hoor dames!

Sinds ik vrij ben, voel ik me niet 100%. Net alsof ik ziek word, maar dat het niet wil doorbreken.
Ik slaap verschrikkelijk veel, heb de hele dag een gore smaak in mijn mond van een te veel aan slijm en het gaat maar niet over. Dat op het randje van verkoudheid zitten heb ik al heel lang overigens en ik ben het nu wel eens zat. Maar ik ben bang dat het pas over gaat als ik bevallen ben...
  donderdag 24 februari 2011 @ 11:46:56 #17
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93247746
Wellicht dat het er nu uit komt NIenna, omdat je lichaam nu rust krijgt? Ikzelf ben 9 van de 10 keer ziek in vakanties enzo :*

Nou MP hopelijk is je beeb zich al lekker een weg aan het banen, en ga je lekker aan de gang!!!

DJMO het zou wat zijn, met de RvK erbij :P

Oh man, mijn buik valt nog reuze mee, maar ik voel me tegenwoordig zo'n oud-wijf-slash-zeeleeuw als ik 's nachts moet omdraaien in bed.

Tankgirl, fijn dat je geslaagd bent!! picca;s>?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_93248248
Nienna, mijn vrouw heeft ook last van hetzelfde als jij ongeveer. Gevoel van verkoudheid die niet doorzet. Maar hopelijk gaat het wel sneller over dan pas na de bevalling. Succes!
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
pi_93248392
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 10:03 schreef The_Tankgirl het volgende:
Zo vanavond als het goed is een tweedehands kast en ledikantje halen, toch gelukt via marktplaats :) (heb ik mijn vrekkendeel ook tevreden gesteld). Commode heb ik zojuist besteld, ben benieuwd naar het resultaat als de kamer eenmaal klaar is :)
Leuk!! Veel plezier! Ik heb gisteravond ook Marktplaats af zitten speuren en ga vanavond een leuke kledingkast ophalen voor bij de meubeltjes die we gisteren voor Bas hebben gekocht! Nu hebben we de kamer voor Bas compleet voor ¤ 350,-! Zijn babykamer hebben we destijds ook op Marktplaats gekocht voor ¤ 285 en die is nu voor ons tweede mannetje... Lang leve marktplaats! *O* :+

He... uuh... zijn die koortslippen nu ook al virtueel overdraagbaar }:| ?!?! Ik liep net buiten met de hond, voelde ik een warm plekje bij mijn bovenlip. Zit er dus gewoon een blaasje! Nog nooit gehad!
Ggrrrr....wel toevallig, omdat we het er eergister ofzo nog over hadden, he? ~O> ;)

DJMO en Mamapurk... nog heel even volhouden!! Hopelijk laten de kleintjes niet lang meer op zich wachten nu!! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_93249068
Jose, had ik per ongeluk een virtueel felicitatiekusje voor je nieuwe mannetje gestuurd? En ik had nog wel een koortslippleistertje op :o. ;) Maar wel balen! Die van mij is gelukkig al weer zo goed als geheeld.

Dan maar een knuffel zonder kusje voor MP en DJMO, hang in there meiden!

DJMO is de RvK al geweest?

Tankgirl ik zag je PM over de commode, dat valt heel erg mee die extra kosten voor de kleur! Ben heel erg benieuwd naar het resultaat, maar dat ga je laten zien in het kinderkamertopic *O*.

-Nienna- hopelijk knap je snel op!

Hier net weer een stickertje ontvangen bij de gyn. Wel volgende week terugkomen omdat mijn bloeddruk iets was gestegen, wou ze even in de gaten houden. Ik maak me er geen zorgen over, hij was voor mijn doen normaal en de vorige keer was ie juist lager dan normaal.

Daarvoor hadden we een groeiecho (waar ik best zenuwachtig over was) maar dat zag er ook goed uit. Haar buikje is nog steeds een flink, maar al wat minder hoog in de curve dan vier weken geleden. Er is ons nogmaals verzekerd dat we ons er totaal geen zorgen om hoeven maken. Alles in de buik ziet er helemaal goed uit. Ze schatte haar nu ergens tussen de 2500 en 2900 gram, dat is gewoon echt al een hele baby! :) Volgende week zit ik weer bij mijn eigen gyn en bespreken we verder het beleid w.b. evt. inleiden bij over tijd lopen etc.

Madame heeft nog een heerlijk zwembad vol vruchtwater tot haar beschikking (ik citeer "een plens vruchtwater") en alle metingen zijn verder goed. Het was een leuke echo, met een wel heel gaaf kijkje op het koppie van ons meisje. Ze heeft mijn neus (althans, mijn originele neus, niet de zwangerschapsversie)! :D:

Ik ben verliefd! O+
pi_93249322
O+ O+ O+ Ooooooowwww, dat is een bijzondere echo, zeg!! Wat lief! Gewoon de neus van de meisje zo duidelijk in beeld! Zo heb ik het nog niet eerder gezien...Wow! *O* :Y :*

Fijn dat alles goed was!! Lekker genieten nu verder, maar als ik jou altijd zo hoor praten, komt dat helemaal goed ;)....

Aaah, jij was het dus die mij heeft aangestoken }:| ;) ... Gelukkig had ik nog een tubetje boven liggen en heb het er gelijk op gesmeerd, het is nu al bijna helemaal weggetrokken _O_ ... Ik kon in de bijsluiter niks vinden over zwangerschap, dus ik heb het maar gewoon gesmeerd (het heet Zinolium)...
pi_93252907
MP nog niks? In dit topic ga je vast bevallen.
Een jongetje voor Jose wat leuk
Nienna hopelijk knap je snel op
DJMO al bezoek gekregen?

Hier is de kat via buiten waar het regent op de kattenbak binnen gegaan nu kom ik overal voetstapjes kattengrit tegen. En ik ben momenteel te misselijk om echt te gaan schoonmaken hopelijk voel ik mij morgen iets beter en kan het huis er dan aan geloven
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 februari 2011 @ 13:56:14 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93253380
om half drie komt die man. en voglens mij voelen zowel jan als de baby hoe gespannen ik ben, aangezien de baby me gewoon echt pijn aan het doen is op 't moment zo wild beweegt hij :X

pi_93253568
Ahhhhhh twentemeisje wat een lieffff neusje!! net of ze al ff naar buiten gluurt.... O+

DJMO en MP allebei vandaag bevallen? zou mooi voor jullie zijn.. mocht het zover komen, dan alvast heeeeel veel succes!!

FR: balen dat je wederom zo beroerd bent... :*

en Jose heeft een jongentjesbuikbaby lees ik? wat tof! gefeliciteerd!! *O*

mijn 3e en officieel eerst laatste nachtdienst zit er op... en wat ben ik daar blij mee..
:O net paar uurtjes geslapen, maar nu zoooooo moe. Straks nog ff naar de kapper.
En o ja, ik geloof dat ik ons 2e mupke van8 heb gevoeld.. O+ O+ O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:02:42 #25
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93253647
TM, mooie & gave echofoto! O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_93254284
Ooohhh mooie echofoto!! :D

Ik werd net gebeld door m'n nichtje. Ze had een nieuwtje, namelijk: Ze is zwanger!
'Ja met de kerst verwekt etc. Ben 12 september uitgerekend!'

Ik moest heel erg lachen en ik vertelde dat ik haar ook een niewtje te vertellen had, alleen dat de datum 6 dagen later is. Wat een grap! Kunnen we samen naar de zwangerschapsgym, haha.
Maar ook wel fijn, want zo kunnen we elkaar ervaringen vertellen enzo. Jeetje, ben helemaal beduusd, haha!
Tralalalaaa
pi_93254474
Leuk samen met je nichtje zwanger zijn TAP
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:43:48 #28
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93255531
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:17 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ooohhh mooie echofoto!! :D

Ik werd net gebeld door m'n nichtje. Ze had een nieuwtje, namelijk: Ze is zwanger!
'Ja met de kerst verwekt etc. Ben 12 september uitgerekend!'

Ik moest heel erg lachen en ik vertelde dat ik haar ook een niewtje te vertellen had, alleen dat de datum 6 dagen later is. Wat een grap! Kunnen we samen naar de zwangerschapsgym, haha.
Maar ook wel fijn, want zo kunnen we elkaar ervaringen vertellen enzo. Jeetje, ben helemaal beduusd, haha!
Leuk he, samen met je nichtje zwanger zijn O+ Mijn nichtje is in januari bevallen, maar ik heb die tijd ervoor echt als super ervaren :) Nu word ik ook een beetje voorbereid op en na de bevalling door met haar te praten. Ik hoop dat onze dochters net zo close worden *;
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:49:53 #29
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_93255832
Tap, gezellig zo samen zijn! Ik was het de vorige keer met een vriendin. Mis dat nu soms wel hoor, ben nu de enige (op 2 collega's na) maar met een collega is toch anders!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_93256409
Ik ben samen met mijn zus zwanger
Maar volgens mij vindt zij dat niet zo leuk.
Jammer maar we hebben niet zoveel aan elkaar
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:19:36 #31
238474 Jeetjejom
pi_93257328
Hoezo vindt zij dat niet leuk f_r?
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:04:34 #32
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_93259708
Internet is hier nog steeds een crime, dus wat onregelmatig berichten.
Maandag bij VK geweest en weer goedgekeurd. Baby is al beetje aan het indalen; daardoor een beetje pijn op mn bekken.

Vandeweek heel stom bezig geweest; ik ging 30 meter rennen om een trein te halen..... en als ik nu een half uur had moeten wachten.. nee rennen voor 7 minuten tijdsverschil. Heb er 24 uur last van gehad (en zelfs nu bijna 48 uur later nog niet helmeaal over).
Daarom vandaag op mn vrije dag maar ffies rustdagje ingepland. Alleen boodschappen gedaan en de tassen door manlief naar boven laten tillen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_93259833
Ik ben toch maar weer op bed gegaan...net pas weer eruit en gedoucht.

Leuk, met nichtjes zwanger zijn.
Aan mijn vaders kant zijn we met zijn 4en zwanger en aan moeders kant met zijn 2en.
Maar ik heb eigenlijk geen contact met ze, heel sporadisch een 'hoe gaat het nu?' op Hyves.
pi_93260664
Thanks meiden!

BJ wat gaaf dat je je kleine mupke gevoeld hebt!!

Ik ben samen met mijn nichtje (inmiddels bevallen), de vriendin van mijn neefje en (most important) mijn zusje zwanger!! Erg leuk O+. Waarom vindt je zus dat niet leuk f_r? Of hebben jullie niet een hele goede band? Wat jammer dat je het niet fijn samen kunt beleven.

J-net en Nienna, doen jullie wel een beetje rustig aan meiden??

Hier kreeg ik net een onwijze pijnscheut onderin mijn buik/kruis, ik schreeuwde het dusdanig uit dat mijn lief er behoorlijk van schrok. Het meiske was daarna ook erg actief, dus het zal wel happy hour zijn daar binnen ;) .

Is het heel droevig dat ik telkens weer die echofoto pak om er bij weg te zwijmelen? :@
pi_93260797
TM mooie echo!! O+ O+ Niet droevig als je erbij weg zwijmeld, daar heb je hem toch juist voor O+
BJ de kleine gevoeld O+
DJMO vliezen al gebroken??

Ik heb net lekker even een paar uurtjes geslapen, mijn hele lijf is stijf en stram. maar nog geen echte tekenen dat ons meisje eraan komt hoor. Alleen maar vage dingen en voorwerk, vermoed ik.

Vorige keer was ik tegelijk zwanger met een vriendin van mij en nu hoorde ik dat zij nu ook weer 3 maanden zwanger is, echt leuk!! verder heb ik in mijn omgeveing van vrienden en bekenden in september echt een ware babyboom, dan is ons meisje alweer ruim 6 maanden, raar idee is dat hoor :)
  donderdag 24 februari 2011 @ 17:30:00 #36
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_93263761
Mijn verloskundige schreef ook op mijn kaart 'beetje druk'.
Gisteren toevallig wel anderhalf uur eerder naar huis gegaan, maar k werk nog fulltime en verder hier nog wat dingen te doen.
Vandaag dus niet; wel even lekker, maar ja weet ook wat ik de komende 6 weken nog wel even wil doen ook qua schoonmaken (nesteldrang, neuh ech nie hoor).
pi_93264123
Zwijelen bij echo foto's mag dat doe ik ook als ik het zwaar heb
@JJ mijn zus wil volgens mij graag de 1e zijn. En sjoemelt daarom wel wat met haar uitgerekende datum. Alleen kan ze daar puntje bij paaltje niets mee want mocht het 42wk blijven zitten gaan ze het echt niet halen.
Daarbij had zij vrij snel al een buikje en bleef ik lang plat.
Zij heeft last van haar bekken en ik niet. Jaloezie is niet het goed woord maar goed zo is ze nu eenmaal en zo is ze altijd geweest.
Ik heb in de jaren wel geleerd mij er niet druk over te maken en er niet tegenin te gaan.
  donderdag 24 februari 2011 @ 17:53:27 #38
238474 Jeetjejom
pi_93264727
Je kan met de uitgerekende datum sjoemelen wat je wil, dat kind komt toch pas/al als het daar zelf klaar voor is.
En ik vond het juist verschrikkelijk dat mijn vriendin al een buikje had en ik niet!
Kan me voorstellen dat ze 'jaloers' is dat jij geen last van je bekken hebt, maar volgens mij heb jij toch genoeg andere ellende! Vraag haar anders of ze misschien eens een weekje wil ruilen
Jouw warmte is genoeg
pi_93264866
Mijn zus hield vroeger ook jaren vol dat ze groter was dan mij.
Terwijl ik haar al in groep 4 voorbij was.
Ik wil met haar ook niet ruilen.
Ik ben eigenlijk wel blij dat mijn buik nu pas komt :@

Morgenochtend even een potje naar de HA brengen om te checken of ik blaasontsteking heb. Ik moet echt om het half uur plassen en dan komt er bijna niks he.
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:09:33 #40
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93265423
Is jouw zus ook zo misselijk f-r?
Ik ben benieuwd naar hoe mijn (tweeling)zus zwanger zal zijn. Zou het gaan zoals bij mij, en lijkt haar beeb op die van mij? :P het is jammer dat ze er nog niet aan toe is.
pi_93266538
Ik herken het wel een beetje hoor f-r.
Mijn zusje loopt 12 weken achter mij aan en eerlijk gezegd had ik daar in het begin een beetje moeite mee. Ik was de enige in de familie die van de plannen afwist, maar was er toch niet helemaal op berekend al na 2 maanden het goede nieuws te krijgen van hun. Ik heb toen ook gezegd (niet tegen haar uiteraard) dat er wel wat meer tijd tussen onze data mocht zitten.
Dat had er vooral mee te maken dat ik de oudste ben en ons kindje voor beiden kanten eerste kleinkind zal worden. Blijft natuurlijk zo, maar dit voelde zo als óns momentje, dat ik het in het begin wat moeilijk vond om dat nu te moeten delen.
Uiteraard was ik zielsgelukkig voor haar, maar het had wat mij betreft wat later gemogen.

Dat gevoel is nu weg hoor. Ik vind het alleen nog wel eens lastig dat alles van haar en mij met elkaar vergeleken wordt. Mijn moeder doet dat sowieso al met haar zwangerschap en nu dus ook met die van mijn zusje.
Krijg regelmatig als opmerking: 'wat raar, dat had ik niet hoor, zou ik toch naar laten kijken' (terwijl vocht vasthouden nou niet echt iets heel raars is) of 'toen ik 37 weken zwanger was stond ik in mijn eentje de klossen onder het bed te zetten (mijn vader vaart en ik heb nu erg last van mijn bekken en moet dus veel tilwerk aan vriendlief overlaten). Door dat soort opmerkingen voel ik me dus wel eens niet serieus genomen en dat doet pijn.

Aan de andere kant is ze heel lief allemaal leuke dingen aan het maken, zoals een boxkleed, wikkeldoeken en kruikenzakken enzo.
pi_93267158
Ik wou juist heel graag tegelijk zwanger zijn met mijn zusje, maar helaas wil het bij hun niet zo lukken en zitten ze nu in het circuit van IVF. Hier heb ik me zelfs wel een beetje schuldig over gevoeld maar we hebben er ook veel over gepraat en ik mag dat niet zo voelen van haar en heb het nu naast me neer gelegd, Maar ik weet dat hun al langer bezig zijn dan wij en wij hebben er straks 2 en hun nog geen :(
pi_93267261
Ja dat is dus ook helemaal niks! Dat gun je niemand, zeker je eigen zus niet. En zo is mijn berichtje natuurlijk ook niet bedoeld hè. Maar het kwam allemaal nog al snel achter elkaar bij ons, dat was ff wennen.
Ik hoop dat je zusje gauw mooi nieuws krijgt MamaPurk!
  donderdag 24 februari 2011 @ 19:13:37 #44
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93268080
ik kan niet wachten om het mijn zus te vertellen! Ik deel eigenlijk altijd alles met haar, maar we houden toch nog even ons mond. Ik ben 6 jaar jonger dan mij zus en zij heeft er al 1 van 9, nog een broer die 7 jaar ouder is en zelfs al een dochter van 14 heeft! Ben een nakomertje en mijn lief is ook de jongste... Ik denk dat er wel erg leuk gereageerd gaat worden.

Oh en Mamapurk (of een lief modje) zou je mij kunnen toevoegen aan de OP? 20 oktober Is wel zo gezellig voor Kleurdoos :P

[ Bericht 24% gewijzigd door Susie op 24-02-2011 19:24:25 ]
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 24 februari 2011 @ 19:28:22 #45
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93268792
Op zich vind ik het jammer dat ik nu 'de enige' ben die zwanger is. Ik wil het juist graag delen, en daarom post ik ook zo vaak in dit topic, en lees ik graag mee O+

Ik weet niet of ik samen met mijn zus zwanger zou willen zijn, maar met een vriendin/nicht, geweldig!
pi_93269069
Ik vind dit forum daarom ook zo geweldig.
Afgelopen jaar zijn al mijn vriendinnen bevallen en ik had het daar af en toe moeilijk mee, omdat wij ook al geruime tijd bezig waren. Maar je kan niets forceren en ik ben bij alle 3 even blij en gelukkig naar kraamvisite gegaan. Wat een heerlijke kindjes hebben ze dan ook gemaakt! (waarvan 1 nu mijn petekindje O+ ).
pi_93269395
@aventura mijn zus is helemaal niet misselijk geweest. Zij straalde als een kernreactor en ik lag als een vaatdoek op de bank. Maar nu heeft ze dus erg veel last van haar bekken.
@danic mijn moeder vergelijkt het zwangerschap ook met die van ons. En nam mij in het begin dus ook niet serieus het hoorde er nu eenmaal bij tot ik in het z-huis lag. Toen gingen haar ogen een beetje open
pi_93269398
Susie *O* toegevoegd!

En danic ik snapte dat je het niet zo bedoelde, maar ik dacht ik vertel ook een andere kant van hoe het kan, ik dacht namelijk dat ik het erg zou vidnen dat zij eerder zwanger zou zijn als ik omdat ik de oudste ben en zij de jongste, zit zelfs nog een zus tussen :) Maar toen ik dit allemala hoorde vond ik mezelf bijna egoistisch dat ik persee de eerste wilde zijn in de eerste instantie...

En nu heb ik ook dat ik de enige ben die zwanger is terwijl ik de vorige keer samen met een vriendin zwanger was en nu is er dus een hele groep van bekenden die in september zijn uitgerekent, vind ik dan ergens wel weer jammer ofzo dat ik niet tegelijk met hun ben maar ja... Je kan niet alles hebben he :) En wij wilden echt geen ruim twee jaar tussen de kids hebben.
Ik geniet ook erg van dit topic en het is ook wel weer handig dat het anoniem is, ik klaag hier makkelijker en geniet van alle leuke reactie en ervaringen die er gedeeld worden!
  donderdag 24 februari 2011 @ 19:40:53 #49
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93269412
Het jongste kindje in mijn omgeving is net een jaar.
En verder zijn om mij heen momenteel ook geen zwangere dames.
Ik mis dat niet echt eigenlijk, stiekum vind ik het wel fijn dat het nu mijn beurt is, ik heb altijd enorm meegeleefd met iedereen om me heen die zwanger was en heb zelf ook al lang een kinderwens.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 februari 2011 @ 19:45:10 #50
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93269665
voor degene die interesse hebben hoe 't gesprek met de RvK is afgelopen: klik

Nu even rustig bijlezen, ik weet niet of ik nog wel fut heb om te reageren, beeb schopt zó hard dat het af en toe lijkt alsof ik gevierendeeld word, zoveel pijn doet het gewoon. Ik hoop echt dat (no offence MamaPurk, jij mag echt wel eerst ;) ) de baby niet al te lang op zich laat wachten, en dat ik morgen stripbaar ben ..

donderdag 24 februari 2011 @ 19:45:31 #51
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93269691
Thanks Mamapurk.... nu is het wat "echter" ;)
pi_93270641
@ DJMO lekker gesprek... Ik hoop voor jou ook dat je morgen stripbaar bent en als je eerder bevalt dan ik maakt mij dat ook niet uit :) Ik hoop alleen dat ik geen maart kindje krijg, maar dat zit tussen mijn oren :P

Graag gedaan Susie het ziet er in ieder geval heel echt uit zo :)
pi_93274930
Haaai!

Beetje druk hier (klussen en werken), maar gelukkig slaap ik wel enorm diep en goed, dus dat gaat prima. Aan de kousen ben ik al helemaal gewend, ik zou ze niet meer willen missen.
Het enige mindere nieuws kwam deze week van de fysio. Mijn bekken gaat eigenlijk best slecht. Ik heb nu een hele stevige bekkenband meegekregen. Deze mag ik nu af en toe proberen bij staan en lopen, als ie bevalt kan ik er dan eentje kopen en die mag/moet vanaf de 30 weken om bij staan en lopen.
Uk doet het prima, ik krijg weer een lange beeb geloof ik. Ik voel serieus gekriebel onderin terwijl er tegelijkertijd iets onder mijn ribben schopt.

TM, mooie foto zo! Wij hebben zoiets van de 20 weken echo, maar dan veel minder duidelijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93275031
*O* MIJLPAALDAG!
nog 100 dagen te gaan
*O*
  donderdag 24 februari 2011 @ 21:45:51 #55
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93277530
Jeej Meffie voor de mijlpaal ;)
en jammer dat het niet zo goed gaat met je bekken. Misschien dat het nu niet erger wordt, omdat je er rekening mee kan houden..

Meubels worden as we speak naar binnen gesjouwd, de vrouw waarvan ik ze kocht heeft serieus een kadootje en een kaartje meegegeven, zo ontzettend lief! O+

Ik vroeg mij af he, waarom ik eigenlijk niks mag sjouwen? Wat zijn de lichamelijke gevolgen voor mij, of voor mijn meisje? Iemand die er ervaring mee heeft?

Ik ga het niet doen, want er wordt echt gedaan alsof het een gigantisch taboe is, maar ben wel nieuwsgierig naar het waarom. Is het lichamelijk, of qua energie niet goed?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 februari 2011 @ 21:47:12 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93277664
ik ga zo even een keer extra douchen ...

pi_93278053
Mefke, een mooie mijlpaal hoor! Volgens mij heb ik die ook een dezer dagen.

Vanmiddag bij een vriendin geweest die 37 weken zwanger is, raar idee dat ik haar de volgende keer met baby uit de buik zie. Ik bedacht me vanmiddag ook dat ik ook nog maar iets meer dan 3 maanden heb tot de uitgerekende datum, het gaat echt snel..

DJMO, rommelt het? Hopen dat het doorzet dan...
pi_93278614
Oeh spannend DJMO, ben benieuwd!

Hier ga ik even een boodschappenlijstje voor vriendlief maken waarop een aantal laxerende voedingsmiddelen staan. Het huilen staat me nader dan het lachen, en die zuidvruchten had ik ook al dus wordt er echt niet vrolijk van. Ik wil p**pen!!!
Dus op naar de AH, voor ananas, roggebrood, druiven, ontbijtkoek, pasta voor een koude pastasalade en yoghurtdrink (schijnt volgens internet ook te helpen).
Als er iemand nog meer tips heeft??
pi_93278790
Peer en kiwi en roosvicee lacto :Y pruimen uiteraard als die er zijn!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93278821
Kun je niet gewoon iets laxerends via de huisarts krijgen danic? Kan ook naast al dat lekkere eten :)
pi_93278884
Danic: roosvicee laxo, groene appels en kiwi.

The Thankgirl: ik zou zeggen, probeer het, dan weet je het. Ik krijg het gewoonweg niet meer voor elkaar omdat mijn bekken niet meer vast zit aan mijn rug zeg maar. Je moet gewoon uitkijken omdat je jezelf snel overbelast.
pi_93278946
het is ook lastiger tillen met zo'n buik die in de weg zit... :P
pi_93279050
L'tiekje, dat ook nog ja. Tis soms al lastig op de bank zitten, laat staan iets van de grond rapen, laat staan tillen. En dan heb ik toch echt een bescheiden buikje vergeleken met de vorige keer.
  donderdag 24 februari 2011 @ 22:05:51 #64
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93279295
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:00 schreef mefke79 het volgende:
Danic: roosvicee laxo, groene appels en kiwi.

The Thankgirl: ik zou zeggen, probeer het, dan weet je het. Ik krijg het gewoonweg niet meer voor elkaar omdat mijn bekken niet meer vast zit aan mijn rug zeg maar. Je moet gewoon uitkijken omdat je jezelf snel overbelast.
Nee, ik ga niks uitproberen mef :P
Maar vroeg het me gewoon af, vooral omdat mensen echt zeggen: daar ga je voor altijd spijt van krijgen (en dan hoor ik in mijn hoofd: *dum, dum dum!*)
Maar dat buik in de weg hebben, ja... ik begin ook moeite te krijgen om aan tafel te zitten met avondeten, kan zowat het bord op mijn buik zetten :P

DJMO, zijn je vliezen nou gebroken tijdens het bezoek van de RvK zoals voorspeld? :P
pi_93279596
Ik heb gister een verkeerde beweging gemaakt, niet eens getild ofzo gewoon met iets uit de auto pakken verkeerd gedraaid... Gevolg pijn in mijn heup, bekken, banden... Alles word daar beneden zo week en soepel en losjes dat elke verkeerde of net te zware beweging gewoon verkeerd kan schieten.
Ik denk dat je daarom ook niet mag tillen enzo, alle spieren worden ook wat slapper enzo he om uiteindelijk de uitdrijving makkelijker te maken :)
pi_93279617
DJMO laat je eens horen!!!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 februari 2011 @ 22:13:03 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93279899
nou, ik voelde iets wat op rugweeën leek, maar na een goeie hete douche is het weer redelijk weggezakt. 't zou dus zeer heel goed mogelijk kunnen zijn dat het gewoon ontlading van de spanning van vandaag was ..

pi_93280021
Of het begin van je bevalling :P Afwachten maar weer!

Even een lekenvraag, als het nou wel echt weeën zijn dan zouden ze na het douchen toch gewoon door moeten zetten??
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 februari 2011 @ 22:16:38 #69
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93280199
voor zover ik weet zouden ze dat dan wel moeten doen ja, bij m'n dochter zwakte het af onder de douche (of althans, de pijn) en werden ze heftiger zodra ik er onder uit kwam.. ik heb dan ook bijna de hele bevalling onder de douche gestaan in 't ziekenhuis toen

pi_93280325
Bij mij maakte het allemaal geen klap uit: wandelen, zitten, liggen, tegen een muur duwen, in bad, onder de douche...de pijn werd niet meer of minder en de ontsluiting deed niets. Het enige wat hielp was een infuus met opwekkers. Een drupje dan he..niet te veel.
  donderdag 24 februari 2011 @ 22:20:03 #71
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93280466
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:05 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Nee, ik ga niks uitproberen mef :P
Maar vroeg het me gewoon af, vooral omdat mensen echt zeggen: daar ga je voor altijd spijt van krijgen (en dan hoor ik in mijn hoofd: *dum, dum dum!*)
Maar dat buik in de weg hebben, ja... ik begin ook moeite te krijgen om aan tafel te zitten met avondeten, kan zowat het bord op mijn buik zetten :PDJMO, zijn je vliezen nou gebroken tijdens het bezoek van de RvK zoals voorspeld? :P
Ik zit gewoon lekker achterover op de bank, met mijn bordje op de buik, dat is veel prettiger. Anders heb ik die druk op mijn maag en ik zit ook minder lekker aan tafel.
Nu kan het nog denk ik dan maar :) , de komende jaren moeten we, zoals het hoort, aan tafel eten met ons meisje, al is dat natuurlijk geweldig.
pi_93280831
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:20 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik zit gewoon lekker achterover op de bank, met mijn bordje op de buik, dat is veel prettiger. Anders heb ik die druk op mijn maag en ik zit ook minder lekker aan tafel.
Nu kan het nog denk ik dan maar :) , de komende jaren moeten we, zoals het hoort, aan tafel eten met ons meisje, al is dat natuurlijk geweldig.
O-)
echt ja?
pi_93280856
Als ik aan tafel zit, zit mijn buik altijd tegen de tafel aan en dan gaat die kleine meid tegen de rand van de trafel liggen schoopen omdat ze het niet fijn vind, maar ja ik moet wel aan tafel om mijn andere kleine meid te helpen met eten :)

Maar bord op mijn buik heb ik mijn vorige zwangerschap ook vaak gedaan hoor beetje achterover, heb ik ook de meeste ruimte om te ademen en om het eten naar binnen te krijgen want dan zit mijn maag het minste in de knoop :)
pi_93280872
volgende keer ga ik vragen om een baarkruk, de vorige keer had ik nogal de behoefte om op te pot te drukken :+ maar toen hebben ze me vriendelijk doch dringend verzocht om op t bed te gaan liggen. maar liggen vond ik echt vreselijk :(

dus ik mot een pot :+
  donderdag 24 februari 2011 @ 22:30:05 #75
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93281306
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:24 schreef mefke79 het volgende:

[..]

O-)
echt ja?
Hahaha, zit jij nog steeds op de bank dan? :D
pi_93281590
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:25 schreef Kleurdoos het volgende:
volgende keer ga ik vragen om een baarkruk, de vorige keer had ik nogal de behoefte om op te pot te drukken :+ maar toen hebben ze me vriendelijk doch dringend verzocht om op t bed te gaan liggen. maar liggen vond ik echt vreselijk :(

gelijk heb je, ik wilde dit keer ook op de kruk eigks.

Dr had gewoon een gat in die rolstoel moeten zitten :+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93281744
:@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer: verder zijn we normale ouders hoor en Driekus doet het goed...we zijn alleen te lui om elke keer de tafel leeg te ruimen en bovendien, ik kijk graag tv rond etenstijd. Driekus kan wel goed aan tafel eten hoor, dat bewijst ie bij mijn ouders/op visite en op het kdv.
pi_93281897
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:25 schreef Kleurdoos het volgende:

Ik ben bevallen op de baarkruk, echt ik vond het zoveel BETER dan liggend persweeen hebben. _O_
Als je zit voel je tenminste waar je heen perst zeg maar :P
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_93282046
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:33 schreef huuphuup het volgende:

[..]

gelijk heb je, ik wilde dit keer ook op de kruk eigks.

Dr had gewoon een gat in die rolstoel moeten zitten :+
nou idd, t voelt ook een stuk logischer :)

maar t ergst vond ik toch echt die draadjes uit mn kruis, die plakkers die op elin r hoofd werden geplakt. en de catheter :( en dan proberen te draaien, zonder dat je urinebuis brandt enzo
pi_93282139
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:37 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik ben bevallen op de baarkruk, echt ik vond het zoveel BETER dan liggend persweeen hebben. _O_
Als je zit voel je tenminste waar je heen perst zeg maar :P
tijdens t persen had ik geen flauw idee meer , dat ging zo asociaal snel (8minuten) en toen was ze er al, maar dat liggen voelde heel slecht, ik wilde liever lopen of zitten, maar dan met wat steun in de rug.
op t bed had je van dat papier dat scheurde, dat vond ik zelfs al irritant :D
pi_93282588
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:41 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

tijdens t persen had ik geen flauw idee meer , dat ging zo asociaal snel (8minuten) en toen was ze er al, maar dat liggen voelde heel slecht, ik wilde liever lopen of zitten, maar dan met wat steun in de rug.
Tijdens de weeën heb ik allebei de keren gestaan (onder de douche thuis), gelopen (naar de auto) en gezeten (onder de douche zh en de baarkruk 1e bevalling).
Liggen hebben we ook gedaan, vooral tijdens het ontsluiting meten en dat vond ik allebei de keren echt bagger :{

Liggend persen vond ik niet erg hoewel het logischer voelde om het zittend te doen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 24 februari 2011 @ 22:47:06 #82
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93282642
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:35 schreef mefke79 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer: verder zijn we normale ouders hoor en Driekus doet het goed...we zijn alleen te lui om elke keer de tafel leeg te ruimen en bovendien, ik kijk graag tv rond etenstijd. Driekus kan wel goed aan tafel eten hoor, dat bewijst ie bij mijn ouders/op visite en op het kdv.
^O^ Ik hou dr van, mensen die gewoon dingen op hun eigen wijze doen en niet doen zoals de rest 'omdat het zo hoort'.

Ik vind het prettiger om aan tafel te eten, dat maakt het koken voor mij ook waardevoller op een of andere manier. Ons meisje krijgt een Triptrap, die kan alleen aan tafel, dus dat maakt dat we dat straks zo doen.

Maar nu, twee keer per maand aan tafel of bij eters en verder heerlijk op de bank. O+
pi_93282663
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:41 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Oj ja, ik had van die kraakknisperende matjes onder mn gat liggen die steeds weg schoven. VK kwam zelf met baarkruk aanzetten omdat ik geen kracht zette om de juiste kant op de persen.
Ik wil het bij een tweede weer op de baarkruk zo lang mogelijk (mag ws een volgende keer niet tot echte uitdrijving want Wolf kwam er echt uit knallen met als gevolg ruptuur bij mn achterste)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 februari 2011 @ 22:49:55 #84
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93282883
en daar waren de golfjes (golven) pijn in m'n rug weer ... i'll keep you posted :+ hetzij niet zelf, danwel via een 'n sms alert her of der

pi_93283039
Dames, hou is op met die verhalen hier, ik moet nog hoor....

DJMO ik hoop het voor je!!!
pi_93283386
hoe pers je de juiste kant op? ik had absoluut geen controle.. ik bulkte haar er gewoon uit :D opkopkotsen O+

en elin heeft hier haar stoeltje bij de salontafel hoor, die eet dus wel aan tafel. wij eten op de bank :+ omdat de eettafel volstaat met knutselspul van moi
pi_93284536
Spannend DJMO!

Ik voel een heel druk babietje sinds dinsdag :D
Ook een babykamer gekocht, leuk leuk! 17 weken alweer... Time flies! Ga het steeds leuker vinden, zwanger zijn (begin was echt butt..)
Wel al een ruime week knallende koppijn. Herkent iemand dat?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 februari 2011 @ 23:13:51 #88
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93284864
ik zou je vk even bellen als je hoofdpijn zo lang aanhoudt Sannne .. dat is echt niet goed :X

pi_93284901
Hoofdpijn altijd aangeven bij de gyn of vk, tenmisnte dat hebben ze mij op het hart gedrukt... Ik weet niet hoe je bloeddruk erbij is en of je ook vlekken ziet... Maar een ruime week hoofdpijn is niet goed volgens mij..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 februari 2011 @ 23:16:42 #90
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93285080
drink je wel voldoende Sannne?

pi_93285634
Sannne ik had dat ook rond die termijn en heb het op hormonen gegooid. Flink drinken en een paracetamolletje op z'n tijd.
pi_93285941
Mss moet ik wel wat meer drinken ja.. Heb geen vlekken, wel bonzende kop als ik opsta.
Mss maar even bellen voor de zekerheid. Tnx!

Heb trouwens best veel stress atm (fijne ex..), misschien daardoor, misschien een combi? Maar kan het beter maar even laten checken..
  vrijdag 25 februari 2011 @ 07:34:59 #93
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93295282
Toch maar aangeven bij je VK, dan is hij/zij op de hoogte van je situatie, ook al hoeft het niets te betekenen.
Ga zo weer een poging doen om nog een half uurtje op bed te liggen, maar ben op dit moment klaar wakker :P
Ik wil graag aan tafel kunnen eten, want ben nogal een knoeierd :P
Alleen met pizza, dan zit ik waar ik wil (op de bank, achter de pc).

Mamapurk, bedankt voor je antwoord, dat wilde ik inderdaad weten.
pi_93295342
DJMO hoe was de nacht? Is er nog serieus gerommel gaande?

En MP, hoest met jou?

Sannne, inderdaad goed om er toch even je vk voor te bellen. Hier wordt er in elk geval altijd op gehamerd.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 08:14:32 #95
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93295545
(nog) geen nieuws .. bagger geslapen, vijf keer wakker geweest, nu zo stijf als een hark en gaar (en misselijk)

pi_93295956
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:35 schreef mefke79 het volgende:
SPOILER
doen wij ook regelmatig hoor :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:13:34 #97
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93296385
Hm nog geen nieuwe baby's?

Over eten: wij eten alleen bij uitzondering met het bord op schoot. Eigenlijk altijd aan tafel. Omdat we elkaar willen aankijken na een werkdag en een gesprek willen hebben i.p.v. tv te kijken. Ik heb ook weleens gelezen dat je minder snel verzadigd bent als je tijdens het eten andere dingen doet zoals tv kijken. Dat is veder voor ons geen reden om aan tafel te eten, maar dat je 't ff weet :P

Zit hier te stuitren, zometeen de seo. Ben nerveus...
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:16:31 #98
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93296437
Wij eten alleen op de bank als we patat eten. Toen we nog geen kinderen hadden aten we wel vaak op de bank, maar nu vind ik het niet prettig meer. Nu ik zwanger ben al helemaal niet, onze bank is vrij laag en dan zit ik zo in elkaar, dat ik geen hap naar binnen krijg. En de tv aan tijdens het eten is alleen bij hoge uitzondering.
OMG, ik ben mijn moeder geworden... ;)
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_93296503
ik vind t een strak plan als ze wat ouder is en we regelmatige werktijden hebben maar soms ben ik pas om half 10 thuis dus ik zit sowieso niet aan tafel.. meestal eten we samen zo laat ook.. dus aan tafel eten is ook onhandig. en ik merk dat elin beter eet als de tv aanstaat ivm afleiding en dan blijft ze die vork maar in r mond schuiven.

lekker ontaard :+
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:20:13 #100
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93296512
Wat gaat het toch hard Aventura, alweer toe aan de seo! Als de eerste spanning straks weg is word het genieten meis!

Gewoon lekker rustig aan doen vandaag DJMO!

:D She-Wolf! Hoe voel jij je?

Wij eten ook altijd aan tafel, omdat dat lekker zit en ook om wat Aventura aanhaalde. Gewoon fijn om tegenover elkaar te zitten en niet afgeleid te zijn door iets anders. Toen ik nog alleen woonde at ik echt nooit aan tafel :D . Die eettafel stond er zo'n beetje voor de sier.

Ik dacht gisteravond in bed trouwens even dat het wat begon te rommelen (en was toen iets minder relaxed dan ik dacht te zullen zijn :D). Kreeg krampen in de onderbuik, werd wat misselijk en het deed ook gewoon zeer. Gelukkig is het weer weggetrokken en maakt mevrouw er vanmorgen alweer een groot circusfestival van daarbinnen.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:29:14 #101
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93296706
Ik voel me prima. Afgelopen maandag controle gehad, ze ligt al ingedaald met het hoofdje naar beneden. Morgen ben ik 36 weken, dus nu gaat het opschieten.

Alleen zijn wij hier thuis nog met een verbouwing bezig waardoor ik de komende tijd nog regelmatig met allerlei klusvolk in huis zit. Dat vind ik wel jammer want ik heb maar twee dagen in de week dat ik alleen thuis zou zijn. En de komende twee weken dus helemaal niet. Maar goed, ik wil die verbouwing ook achter de rug hebben voor de baby er is, dus je moet wat. ;)
pi_93296708
Meld me weer hoor!
Redelijke nacht gehad :)

Maar ben er wel klaar mee, had afgelopen maandag ook stiekem gehoopt dat ze me vandaag wel terug wilden zien in het ziekenhuis, maar nu moet ik nog een heel weekend wachten..
Gisteravond had onze kleine meid de hik en waar het normaal door me hele buik heen plopt, voelde ik het nu voornamelijk in mijn bekkenbodem, zou ze dan eindelijk volledig zijn ingedaald??
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:44:54 #103
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93297062
Joh MamaPurk, die afspraak maandag hoef je niet naartoe hoor, je gaat gewoon dit weekend nog je beeb in je handen houden!!
ik heb vanmorgen nog even een test gedaan, gewoon omdat ik die nog had... hihi...blijft leuk die dikke tweede streep eerder te zien dan de controlestreep
pi_93297196
Ja positieve testen zijn leuk!!!

En ja ik hoop ook dat ik haar dit weekend in mijn armen mag houden, maar vrees er een beetej voor dat het toch gewoon maandag controle word en dat er dan een hoe nu verder plan gemaakt word ;(
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:56:13 #105
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93297325
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:13 schreef Aventura het volgende:
Hm nog geen nieuwe baby's?

Over eten: wij eten alleen bij uitzondering met het bord op schoot. Eigenlijk altijd aan tafel. Omdat we elkaar willen aankijken na een werkdag en een gesprek willen hebben i.p.v. tv te kijken. Ik heb ook weleens gelezen dat je minder snel verzadigd bent als je tijdens het eten andere dingen doet zoals tv kijken. Dat is veder voor ons geen reden om aan tafel te eten, maar dat je 't ff weet :P

Zit hier te stuitren, zometeen de seo. Ben nerveus...
Succes Aventura, ik eis foto's dadelijk :P
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:59:15 #106
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93297410
Hihihi Susie, das inderdaad leuk!

DJMO jij wordt vandaag toch gestript, of niet? Of heb ik weer maar half zitten liggen hangen lezen...

Succes Aventura, hopelijk is alles goed en krijg je mooie plaatjes mee.

MamaPurk, vervelend voor je. Je weet natuurlijk nog steeds ooit nooit, maar ik kan je gevoel helemaal begrijpen. Maandag controle? Is strippen een mogelijkheid?

Hier was meneer gisteren druk in de weer in mijn buik. Niet te geloven, op een moment stond mijn buik gewoon helemaal scheef. Laten we het erop houden dat ie het naar zijn zin heeft.
Alexa en Seth zijn lief
pi_93297517
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat de mogelijkheden zijn omdat ik een keizersnee heb gehad in het verleden... Dat is ook de rede dat ze me na maandag niet meer heel lang door willen laten lopen, maar de vorige keer begonnen ze al over gel enzo maar dat dat dus geen mogelijkheid was ivm die ks... Dus het is echt afwachten tot maandag en heel hard hopen dat ze zichzelf eerder meld, als ze spontaan komt is voor mijn lichaam het allerbeste... Maar ik heb gewoon het gevoel dat hoe langer het duurt hoe groter de kans word dat het weer op een ks uitloopt en ik heb mijn zin eigenlijk gewoon op een vaginale bevalling gezet...
  vrijdag 25 februari 2011 @ 10:07:57 #108
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93297638
Wij gaan gewoon met zijn allen hard duimen dat je meisje gewoon dit weekend komt hoor!

Spannend Aventura en wat Tankgirl al zegt; foto's!!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 10:13:58 #109
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93297773
Ik begrijp het helemaal MP.

Het was me ook niet bekend dat je nu minder mogelijkheden hebt door de vorige ks. Ik duim lekker mee met de rest hier, hopelijk dient mevrouw zich zelf aan. En anders maandag je VK uithoren over mogelijkheden ;)
Alexa en Seth zijn lief
pi_93298105
Gewoon gaan bevallen morgen MP :D

Net VK gebeld over de hoofdpijn, in dit stadium hoef ik me geen zorgen te maken, zeker omdat ik geen andere klachten heb. Voel me dan zo'n zeikerd he :D
Ik heb 5 jaar zonder huisarts gedaan, en nu moet ik gaan bellen voor een hoofdpijntje haha. Maar alles voor die kleine!
pi_93298949
Jullie zijn lief :*

En sannne ik ken het gevoel hoor, ik voel me ook regelmatig een zeikerd, maar als die kleine iets overkomt doordat ik niet aan de bel trek en niet naar mijn lijf luister dan vergeef ik mezelf dat nooit...
pi_93299455
Nou, ons kindje doet t goed hoor!
Qua groei is ie helemaal goed, we hebben het hartje zien kloppen en we hebben m zien bewegen.
Maar zodra mama rustig lag deed ie hetzelfde! Dus op een gegeven moment even hoesten om m wat te laten bewegen... was ie toch wel van geschrokken blijkbaar, want je zag dat ie de hik had hahaha!
Gelukkig was dat snel over.
Ook heeft ie nog eventjes naar ons gezwaaid en begin daarna heerlijk te duimen.
Wat een machtig mooi iets is het.
Over 4 weken mag ik weer voor een echo :)
Tralalalaaa
  vrijdag 25 februari 2011 @ 11:12:14 #113
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93299479
Wat fijn TAP! *O*
Alexa en Seth zijn lief
pi_93299497
DJMO zet hem op
Mefke wat balen van je bekken zeg
Ik heb vandaag een klein beetje een mijlpaal 24wk alweer.

Net in bad geweest niet zo'n goed idee wuppie begin behoorlijk te schoppen en ik werd heel erg misselijk. Ik merk wel dat ik veel moeilijk mijn sokken aan kan doen mijn buik werkt niet meer echt mee.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 11:18:10 #115
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93299688
TAP wat onwijs fijn en wat zullen jullie opgelucht zijn! :*
  vrijdag 25 februari 2011 @ 11:20:59 #116
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93299791
Zat trouwens net in het lijstje te kijken, begin april wordt hier pieken, met 6 beebs in 15 dagen :D
Alexa en Seth zijn lief
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 11:28:46 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93300039
terug van controle: 2 tot 3 cm ontsluiting, strippen lukte prima volgens m'n gyn. hij verwacht me vandaag of morgen terug om te bevallen, zeker omdat wat ik gisterenavond voelde toch weeën geweest zijn. Baarmondermond was al verweekt en stond al goed open dus het is nu afwachten.

pi_93300167
TAP, wat een opluchting moet dat zijn zeg! hoe ver ben je nu precies?

Ik heb ook een mijlpaal, nog 100 dagen tot de uitgerekende datum! *O*

DJMO, er zit dus al wat schot in, succes!
pi_93300191
TAP *O*

FR 24 weken *O*

DJMO spannend!!! :% :%

l'tiekje nog 100 dagen *O*
pi_93300299
TAP wat fijn dat alles er goed uit ziet.
DJMO zet hem op
  vrijdag 25 februari 2011 @ 11:42:09 #121
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93300507
Nou mooi DJMO!
Alexa en Seth zijn lief
pi_93300691
Woehhh spannend DJMO!
pi_93300703
Succes DJMO!!! :D

Mijn uitgerekende datum mag 1 dagje terug, namelijk naar 18 september

De meting gaf aan dat ik nu op 11 weken en 1 dag zit, maar we hielden zelf 18 september al als datum aan. 12 december was nl de eerste dag van mn laatste menstruatie.
Ze zei dat we die datum gewoon moeten aanhouden, omdat die meting sowieso 5 dagen ernaast kan zitten.

Ze zei ook dat de moederkoek aan de achterkant zit, dus dat ik het kindje wel snel kan gaan voelen, misschien al voor de 20e week.

Ooohh ik ben echt nog helemaal in de 7e hemel!!

Het kindje is in lengte nu net zo groot als dat de vorige geworden is. Ben zo blij dat ik met 15 weken weer een echo mag laten maken, dan kunnen we zien of ie weer groter is geworden :)
Tralalalaaa
  vrijdag 25 februari 2011 @ 11:49:31 #124
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93300764
T_A_P: leuk hoor, wat een opluchting.

Dan nu mijn nieuws: IT'S A BOY!!!!! *O*

Wel even wennen. Ik was ervan overtuigd dat het een meisje was! Toen de echomevrouw zei dat ze ons nu (ipv. aan het einde) het geslacht wilde vertellen omdat ze er niet meer omheen kon viel het kwartje. Het is overduidelijk een ventje. Met een (ik citeer) best wel groot pikkie :D _O- :')

Maar nu het medische gedeelte want daar ging het om: alle dingen die ze bekeek waren in orde.
Dus geen open rug, hazenlip, hartafwijkingen et cetera.

*O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 11:53:53 #125
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93300920
goed nieuws voor meerdere meiden lees ik zo snel .. Sorry mamapurk dat ik redelijk aan het voorpiepen ben :@

ik heb tot drie uur "oppas" voor Jan, dan moet die vriendin weg; ik baal dr van dat de werkgever van mijn man er op stond dat hij gewoon kwam werken na de controle. van mij had hij thuis mogen blijven om eerlijk te zijn. voorlopig heb ik hoofdpijn en doet elke beweging van de baby me zeer ...

pi_93301050
@aventura een jongen wat leuk
@tap fijn dat ze je nog onder controle houden. Probeer ervan te genieten maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
pi_93301073
Wat een goed nieuws Aventura!! En wat leuk, een jongen!!!

DJMO, wat ontzettend stom van de werkgever van je man dat hij gewoon moest komen werken. Wat een onzin. Z'n vrouw heeft alleen ontsluiting, ach da's toch geen reden om niet te komen werken?? :') sommige werkgevers.... })
Gelukkig heb ik een hele relaxte werkgever en mijn man is eigen baas dus ook daar geen probleem.
Tralalalaaa
  vrijdag 25 februari 2011 @ 12:00:08 #128
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93301089
Gefeliciteerd Aventura! Wat leuk, een jongetje.

Succes DJMO. Hopen maar dat het allemaal door gaat zetten.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 12:01:31 #129
327382 boembaa
wie is die kleine kloon?
pi_93301134
Spannend DMJO!

Een jongetje voor Aventura, leuk!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 12:02:29 #130
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93301167
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:59 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat een goed nieuws Aventura!! En wat leuk, een jongen!!!

DJMO, wat ontzettend stom van de werkgever van je man dat hij gewoon moest komen werken. Wat een onzin. Z'n vrouw heeft alleen ontsluiting, ach da's toch geen reden om niet te komen werken?? :') sommige werkgevers.... })
Gelukkig heb ik een hele relaxte werkgever en mijn man is eigen baas dus ook daar geen probleem.
het is een eikel in sommige opzichten .. ik heb al tegen m'n man gezegd: als ik ook maar iets voel, dan sms ik je baas dat hij je met spoed naar huis moet brengen >:) houdt z'n baas er tenminste ook een k*tgevoel aan over :')

vrijdag 25 februari 2011 @ 12:05:35 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93301266
Ik moet nog aan het idee wennen, ik was alleen maar met meisjesnamen bezig. Even omschakelen dus!
  Moderator vrijdag 25 februari 2011 @ 12:06:10 #132
5428 crew  miss_sly
pi_93301288
Aventura, wat leuk, een jongen O+ En fijn dat alles goed is!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 25 februari 2011 @ 12:11:16 #133
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93301454
Aventura ook een boy in the oven! Wat leuk.

En heel herkenbaar je gevoel, was hier beide keren.

Gefeliciteerd *O*
Alexa en Seth zijn lief
pi_93301473
Hoi, daar ben ik weer, Miep Zeur.
Hebben/hadden jullie ook zo'n last van jeuk? Rond de 17 weken? :D
Lees weer enge dingen over lever enzo. Moet ik eens mee ophouden, rondlezen online...

Aventura, leuk een jongen!! Ik snap dat het omschakelen is, zou ik ook hebben denk ik!
pi_93301916
Aventura een jongen *O*

DJMO van mij mag je voorpiepen hoor vind ik helemala niet erg :%

Sannne (moet ik ook zeggen Miep Zeur) jeuk, heel herkenbaar, nog steeds trouwens, vooral mijn buik... Niet zo gek als je huid onderhuids scheurt met al die mooie striae :P

Hier net evne naar de markt geweest, maar lopen gaat toch wel steeds meer pijn doen hier...
En wat gaat dit topic hard vandaag zeg!!!
pi_93301962
Ja gezellig he weer een hoop geklets :D En jij mag me Miep Zeur noemen hoor :+
pi_93302144
Heel gezellig, heb ik ook nog wat vermaak tijdens mijn alweer een dag wachten, nu klink ik ook als een Miep Zeur :P
pi_93302580
Een jongen voor Aventura *O* Nu maar naar een leuke naam gaan zoeken, veel plezier!

Hier volop plopjes vandaag, erg gezellig. Straks lunchen met een vriendin :Y)
pi_93302605
Goede berichten hier, lees ik!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 12:57:37 #140
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93303020
ik blijf toch gokken op deel 750 als het zo snel blijft gaan als nu :P

pi_93303098
Bedoel je hoe snel het bij jou gaat of hoe snel dit topic gaat :P
Ik wil best elke letter in een nieuwe post plaatsen hoor, dan schiet het echt op :P Maar is weer zo lastig lezen, vooral voor al die zwangeren hier _O-
pi_93303244
Ik help ook wel mee! Op naar deel 750 :D

Ik heb zo'n shopzin.. Wil de prenatal effe leeg kopen :D
Voor de bugaboo'ers onder ons: wat vinden jullie van de nieuwe LE kleuren? Die ocean is zooo moooooi!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 13:07:13 #143
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93303366
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:04 schreef Sannne het volgende:

Voor de bugaboo'ers onder ons: wat vinden jullie van de nieuwe LE kleuren? Die ocean is zooo moooooi!
Oh nog niet gezien *checken gaat*

Ik had voor Alexa die zand/donkerbruin tinten, was ook een Oktoberkindje, maar bij een mei hoort natuurlijk :') iets zomerser.
Alexa en Seth zijn lief
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 13:07:38 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93303384
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:59 schreef MamaPurk het volgende:
Bedoel je hoe snel het bij jou gaat of hoe snel dit topic gaat :P
Ik wil best elke letter in een nieuwe post plaatsen hoor, dan schiet het echt op :P Maar is weer zo lastig lezen, vooral voor al die zwangeren hier _O-
hoe snel het topic gaat ;) maar hier ook .. k voel m'n rug alweer licht opspelen ben wel blij dat ik het me gisterenavond niet verbeeld heb. Dacht vanmorgen vroeg even dat ik me aanstelde gisteren, maar ik had het dus bij 't goede end uiteindelijk.

Was trouwens ook nog mooi; bloeddruk werd dit keer gemeten door een co-assistente, en 't was tijd voor de echo etc. vraagt m'n gyn of ik er bezwaar tegen heb als zij het onderzoek deed. Ik heb heel eerlijk geantwoord dat het mij te gevoelig was allemaal en dat ik liever had dat hij het zelf deed. Gelukkig vonden ze het niet erg :@ m'n bloeddruk was trouwens 120/74 .. hoger dan normaal .. schijnt normaal te zijn als de bevalling nadert?

pi_93303411
Ik heb ook shopzin... al de hele week, maar elke keer als ik hier even naar de supermarkt ben geweest ongeveer 100 meter lopen :P heb ik het alweer helemaal gehad...
Dus ik was online al aan het neuzen, maar manlief vind dat we genoeg kleertjes hebben en gelijk heeft ie, maar alles is zo leuk vooral die nieuwe voorjaarscollecties..
En bugaboo, hier neit al vind ik het ngo altijd wel ene heel schattige wagen zal zo die nieuwe kleur eens opzoeken online :)
pi_93303517
Sannne, ik heb ook wel last van jeuk, maar kan het herleiden naar een droge huid, de kou van afgelopen week is daar ook niet echt handig voor..

Zo, ik ga me maar eens klaarmaken om zo naar de tandarts te gaan, gaatjes laten boren... Ik heb er helemaal geen zin in, en vraag me ook af of ze (indien nodig) nog verdoving geven....
pi_93303518
Ja hogere bloeddruk bij naderende bevalling is normaal DJMO en juist goed dat je eerlijk hebt aangegeven dat je leiver neit door de co geholpen werd, daar is het bij mij maandag mis gegaan, ik werd ook door de co geholpen echt ene lieverd hoor trowuens, maar vond het toch minder makkelijk om bij haar mijn hart te luchten, nu waren we dinsdagavond dan weer in eht ziekenhuis voor een ctg (ivm extreme misselijkheid bij mij) en daar heb ik toen wel heel goed mijn hart kunnen luchten bij de verpleegkundige en de VK, maar had er maandag achteraf wel een rottig gevoel over dat ik toch niet had gezegd wat ik wel van plan was allemaal te zeggen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 13:12:56 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93303600
klinkt wellicht stom MP: maar ik heb sowieso liever niet dat er een "beginneling" aan m'n lichaam zit (de echo zou nog tot daar aan toe zijn, maar het toucheren / strippen dus echt niet)

pi_93303644
Klinkt niet heel stom, maar ik ben zelf verpleegkundige en heb het ook moeten leren en als alle patienten denken zoals jij denkt dan leren beginnelingen het nooit daarom sta ik er altijd wel redelijk open voor :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 13:17:49 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93303781
:) ik weet dat ik een zeur ben wat mijn lichaam betreft :@ bv uitstrijkje voor bmhk mocht ook de assistente niet doen, moest de HA zelf doen van me.

en na 't leegeten van een pakje cervelaat ben ik misselijk :')

vrijdag 25 februari 2011 @ 13:19:29 #151
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93303852
quote:

OH gevonden :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

MOOOOOOI Hebben hebben hebben hebben!

DJMO ik snap het wel. Mijzelf maakt het niet zoveel uit.
Alexa en Seth zijn lief
pi_93303858
quote:

Die is inderdaad mooi!

DJMO dat moet je ook niet in een keer leeg eten :P
En gelukkig mag je zeuren en ben jij de baas over jou lichaam en wie en hoe daar mee omgegaan word, ik snap je ook wel. Maar wilde ook de andere kant even belichten :)
  vrijdag 25 februari 2011 @ 13:20:58 #153
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_93303908
Lastige kwestie idd, Bij Lott 4 jaar geleden was er ook een stagiare, de verloskundige had het strippen gedaan en vroeg of de st. ook even mocht voelen omdat het bij mij kennelijk goed voelbaar was. Ik heb haar toen ook laten voelen. Zou het nou weer zo doen als de vk altijd maar nacontrole of voorcontrole doet.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 13:21:54 #154
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93303956
l'tierkje, succes bij de dentist !
Alexa en Seth zijn lief
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 13:24:30 #155
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93304074
ik vraag me af wanneer het tijd word om m'n man naar huis te laten komen .. buik word steeds gevoeliger en ik heb maar tot drie uur oppas voor jan ... zelf kan ik 'm op dit moment absoluut niet aan ..

hoesten doet trouwens ook flink zeer op het moment

vrijdag 25 februari 2011 @ 13:26:44 #156
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93304174
Ja hallooooo, ik ga eventjes naar de markt en boodschappen doen en dan allemaal nieuws weer!

@Aventura: een jongen!! *O* Ja, als je dacht een meisje, dan is het wel even omschakelen ja!

@TAP; wat heerlijk dat alles goed gaat! :*

@DMJO; even volhouden nog, anders red je het niet tot nr. 750! :+ En ik zou je man toch even op de hoogte stellen en vragen of hij echt niet op 15:00 thuis kan zijn. Lijkt me toch redelijk normaal of niet? Wat een werkgever zeg! :(

Ik wil ook koooooopen.... maar ik wacht nog even, beetje erg vroeg he? :@ Wel net nieuwe bh's gekocht, normaal heb ik 80A, maar ze zaten echt niet meer lekker... heb ik nu gewoon 80C??? Nah ja zeg!! :D
pi_93304182
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:20 schreef ik80lll het volgende:
Lastige kwestie idd, Bij Lott 4 jaar geleden was er ook een stagiare, de verloskundige had het strippen gedaan en vroeg of de st. ook even mocht voelen omdat het bij mij kennelijk goed voelbaar was. Ik heb haar toen ook laten voelen. Zou het nou weer zo doen als de vk altijd maar nacontrole of voorcontrole doet.
Ja precfies die voor of na controle vind ik ook heel belangrijk en ik had zelf een beetje het gevoel dat daar afgelopen maandag tijdens mijn controle ene beetje te makkelijk mee om gegaan werd, die verloskundige geloofde het eigenlijk allemaal wel geloof ik.. En daar was ik achteraf onzeker over (misschien ook wel omdat ik toen 39w5d was en mijn vorige dochter op die dag met een ks ter wereld is gekomen, een tussen de oren kwestie zeg maar).

L'tiekje, succes bij de tandarts, ik ben 2 weken geleden nog geboord, zonder verdoving en toen bleek het ook nog dieper dan ze dachten, auwie..

DJMO hoe lang doet je man erover om thuis te komen? Dan zou ik proberen te zorgen dat hij er is op het moment dat je oppas weg gaat :)
pi_93304216
Lol Takkembah.. Vind je die ook mooi voor een meisje? Ik had hem voor een jongen in gedachten en roze voor een meisje maar vind ocean veel mooier dan soft pink..

Over stagiaires en co assistenten, bij mij mogen ze alles doen. Interesseert me helemaal niks, ik ben ook verpleegkundige en kraamverzorgende en mss daarom wel zo makkelijk?
Ik hou zelf wel in de gaten of het goed gaat en anders sla ik ze van me af :D
Alleen als ze met zn allen gaan voelen zou ik protesteren denk ik..

DJMO, Bellen en eisen dat ie komt!
pi_93304246
@ Susie 80C nu al :P dat word nog wat als het zo doorgaat :P haha!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 13:28:50 #160
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93304263
hij zit in de spaanse polder op 't moment, zelf wonen we in poortugaal. hij kan binnen een half uur thuis zijn als een collega (of z'n toevallig aanwezige baas) hem naar huis brengt. Anders issie ook nog eens afhankelijk van 't ov :{

L'tiekje (ik neem die spelling maar even over, weet je naam even niet correct te spellen) succes bij de tandarts!

pi_93304325
Spanje, Portugal klinkt erg spannend allemaal DJMO, vergeef me mijn meligheid..
Maar ik zou manlief echt bellen met de mededeling dat hij moet zorgen dat hij om 15 uur bij jou is! Dit is echt zo een moment waarop hij er gewoon moet zijn en dat zal zijn baas ook wel meoten begrijpen vind ik...
pi_93304357
Ik zou m ook lekker naar huis laten komen DJMO!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 13:32:31 #163
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93304374
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:28 schreef MamaPurk het volgende:
@ Susie 80C nu al :P dat word nog wat als het zo doorgaat :P haha!!
Ik was ook nogal verbaasd, misschien heb ik gewoon altijd te kleine bh's gehad? :? Mijn ene boob is ook echt een stuk groter dan de ander, is ook altijd wel zo begrijp ik, maar nu helemaal. Maar mijn nieuwe zit zoooooveeeeeel lekkerder!

DMJO; bellen en zorgen dat hij om 15:00 thuis is.
pi_93304448
Ik heb ook een maat groter inmiddels. En ik zat al op E :X
  vrijdag 25 februari 2011 @ 13:39:55 #165
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93304684
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:31 schreef MamaPurk het volgende:
Spanje, Portugal klinkt erg spannend allemaal DJMO, vergeef me mijn meligheid..

Ik dacht precies hetzelfde :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:27 schreef Sannne het volgende:
Lol Takkembah.. Vind je die ook mooi voor een meisje? Ik had hem voor een jongen in gedachten en roze voor een meisje maar vind ocean veel mooier dan soft pink..
Waarom niet? Ik had voor Alexa toentertijd ook de sand/darkbrown. Alexa had al genoeg roze doeken, kleding en doekjes. Dat zou too much worden. Ik vind het voor zowel een jongen als een meisje een super kleur. En zeker voor de zomer zo. O+

Enne DJMO wat de rest zegt, inderdaad.
Alexa en Seth zijn lief
pi_93304748
DJMO succes! En bel je man dat hij nu naar huis moet komen!
pi_93304950
Ik draag gewoon weer mijn voedingsbeha's van de vorige keer (al heb ik ze toen helaas achteraf bijna niet nodig gehad) die zitten op het moment het lekkerste :)

En ik vind die ocean ook mooi voor een meisje hoor! Ik ben zowieso neit van dat het allemaal rose moet zijn bij een meisje en blauw bij een jongetje..
Al ligt er wel veel rose in mijn kasten en heb ik wel echt een meisjeshuis qua speelgoed enzo :P Poppen wagen, rose duplo, maar ja dat is allemaal gekregen..

Wij hadden bij Jaël een groene mutsy slider, maar dat ding daar ging zoveel aan stuk dat we binnen de garantie ene andere hebben uitgezocht en nu hebben we een maxi-cosi mura 4 deep blue :)
pi_93305758
Maar ik ben zooo dol op roze :D
Maar misschien moet ik juist daarom idd gaan voor ocean.

Zow, ik heb mezelf maar eens even op bed genesteld met een dienblad vol lekkere en gezonde lunchdingen en vooral veel drinken (moet meer drinken ivm hoofdpijn)
En daarna effe dutje doen :D
pi_93305858
Het gaat hard hier ineens
De ene keer kan ik een co beter hebben dan de andere keer. Ik zie het puntje bij paaltje wel

Leuk hoor katten ik heb net gedweild en ze lopen er allemaal de hele tijd doorheen.
En ik ben ook mien zeur ik ben zo misselijk maar er komt helemaal niets. Van mij mag het juni zijn. Ik ben er even helemaal klaar mee.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 14:09:36 #170
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93306050
Poeh, je bent even een ochtendje op visite en meteen een boel bij te lezen....

@Aventura, een jongen! Wat leuk en het gevoel is herkenbaar, wij dachten een jongen en het is een meisje. Leuk om te weten wat er in je buik zit he? En fijn dat alles goed is.

@MP, ik hoop dat je lijf gewoon spontaan aan de bevalling gaat beginnen, ik lees idd ook overal dat dat toch echt het beste is.

@Susie, die boobies houden ook weer even op met groeien, tenminste hier wel, de afgelopen maand zijn ze weer vrolijk verder gaan groeien. Ik zit nu twee maten groter dan normaal, maar ze waren al niet klein.... :s) Van mij mag het dus wel stoppen, maar ik gok dat ze daar zelf anders over denken.

@sannne, mooie kleur dat Ocean van Bugaboo, ik zag hem in de aankondiging staan in het najaar. Mooie toevoeging en idd, geschikt voor jongen en meid. Ik hou ook niet van allleen maar roze spullies. Al heb ik nu wel hardroze, rood en paarse dingen. Zachtroze is voor mij een no-go...met uitzondering van een enkel pakje of slaapzakje, maar ik probeer het te vermijden. :)
  vrijdag 25 februari 2011 @ 14:11:33 #171
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93306141
DJMO hij moet gewoon naar huis komen nu! Het is toch te erg dat zijn baas hem dat zou verbieden? Dat kan toch überhaupt niet? Als ik hem was ging ik gewoon, laat ze het daar even lekker bekijken (volgens mij zou ik gek worden van woede :D).. Jij moet je nu, samen met je man, richten op je lijf en je niet druk hoeven te maken om randzaken. Zet 'm op! :% :% :%

Aventura een jongen en alles is goed! *O* Kan me voorstellen dat je moet omschakelen als je er vast van overtuigd was dat er een meisje in je buik groeide ;) .

MamaP hopelijk laat je DJMO niet al te erg voorkruipen en zet jouw meisje nog een eindsprintje in ;).

Het lopen hier gaat ook stukken minder ineens. Ik was net boodschappen aan het doen en moest echt even de pijn wegzuchten. AUW! Langzaam schuivelend door de winkel gegaan, maar elke stap deed echt pijn, ze drukt heel hard naar onderen. Wat een feest dat indalen :D .

Volgens mij zijn mijn boobs niet heel erg gegroeid, en daar ben ik ook wel blij om want met een DD/E vond ik al wel dat ik ruim genoeg bedeeld was. En volgens mij hebben ze nu door dat ik het over ze heb want mijn tepels doen nu tegelijkertijd een enorme crunch (net alsof iemand er keihard in knijpt) AUWAUWAUW. }:|

F_r :*
pi_93306362
@sannne doe je goed zo op bed en ja rose is ook gewoon leuk, net als paars... O+

@FR enjoy de Miep Zeur club, lijkt me ook heel frustrerend zo misselijk zijn en het dan niet kwijt kunnen :* katten zijn lief :Y

@Juud, ja we doen ons best in tpoic 750 te komen voor DJMO bevalt :)

TM :* dat indalen is echt niet leuk!

Ik hoop echt zwaar dat ik dit weekend spontaan mag bevallen! Ben het wachten zat en wil niet dat ze in het ziekenhuis weer plannen gaan maken, wil het gewoon zelf doen. Ik zeg elke keer al tegen ons meisje dat het hier veel leuk is dan daar binnen en dat haar zus haar nu wel eens een echt kusje wil geven enzo, hopelijk gaat het helpen :)
  vrijdag 25 februari 2011 @ 14:20:07 #173
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93306502
Ik heb af en toe als ik de kou inloop met mijn jas open dat ik mijn boobs voel trekken door de plotselinge kou. Heel apart, geen idee ook hoe dat komt.

Rot TM, dat je last krijgt met lopen, wellicht als ze eenmaal ingedaald is dat het weer iets beter wil? Mijn ukje was net toen ik in een winkel stond tegen mijn blaas aan het schoppen, jemig, wat een raar gevoel.

Ze schopt nu ook dermate hard dan manlief het ook goed kan voelen, ze lag veel met haar voeten naar mijn rug toe, maar sinds deze week weer veel met haar voeten aan de voorkant, zo cool....
  vrijdag 25 februari 2011 @ 14:22:11 #174
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93306594
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 14:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Het gaat hard hier ineens
De ene keer kan ik een co beter hebben dan de andere keer. Ik zie het puntje bij paaltje wel

Leuk hoor katten ik heb net gedweild en ze lopen er allemaal de hele tijd doorheen.
En ik ben ook mien zeur ik ben zo misselijk maar er komt helemaal niets. Van mij mag het juni zijn. Ik ben er even helemaal klaar mee.
Wat rot zeg, normaal gaat het gewoon over, je zo ziek voelen. Het idee dat je dan nog drie maanden moet, kan ik me voorstellen dat je je soms moedeloos voelt...
Al hoop ik nog steeds dat je nog fijn een paar 'goede' weken zal hebben. :*
  vrijdag 25 februari 2011 @ 14:27:11 #175
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93306793
Ik snap heel goed, dat wanneer je al D of E hebt, dat ze niet groter hoeven... ik vind het op zich niet erg, want die van mij waren dus niet zo groot :D

@FR; wat Juud zegt; hoop dat je ook nog fijne maandjes krijgt. Gedoe iedere keer voor je. :*

Wat is DJMO stil?? Man al gebeld?

[ Bericht 0% gewijzigd door Susie op 25-02-2011 14:28:36 (naampje verkeerd....) ]
pi_93306812
Ik heb ook wel goed dagen alleen deze week is niet zo best.
Wellicht groeit ons ukje en heb ik daar last van.
Heb maar een bakje kwark gepakt als het dan toch uitkomt is het niet zo vies.

@mp ik hoop zo voor je dat ze dit weekend nog komt
@tm wat balen dat het zo'n pijn doet.

Ik heb geen blaasontsteking maar wat moet ik veel plassen sinds vorige week zeg en dan echt van die mini beetjes dat ik denk van ga ik hiervoor nu naar de wc
pi_93307065
Komt gewoon omdat de baby op je blaas ligt f_r, tenminste, dat heb ik er maar als verklaring aangehangen..

Bah, tandarts viel tegen. Bij het tweede gaatje maar verdoving laten zetten, en daarna werd ik beroerd omdat ik denk ik iets te ver achterover lag. Bijna flauwgevallen daar, en mijn verdoving werkt iets te goed, naast mijn kies is ook mijn halve gezicht verdoofd...
Maar ik heb het weer gehad, en de tandarts ging er wel heel goed mee om...
pi_93307213
L'tiekje :*

En dat kleine beetjes plassen dat heb ik nog steeds al weken, ik kan ook ten alle tijden wel plassen! Maar over het algemeen inderdaad elke keer kleine beetjes.
pi_93307509
Balen van de tandarts L'tiekje ik kan je username maar niet onthouden sorry
pi_93307694
Wie bedenkt dat ook Laiveneertiekje, dat zijn een heleboel letters en nog bijna onuitspreekbaar ook. Maar wel creatief :)
pi_93308816
DJMO, spannend! Ga jij eens even geen cervelaat leeg eten, maar iets anders doen... }:| 8)7 ;)

Aventura; ook een jochie O+ !! Leuk! Fijn dat alles goed was... *O* En jongetjes zijn zoooo leuk! O+

Over beginnelingen of niet; bij mij mogen studenten altijd wel behandelen.. ik heb daar geen problemen mee.

De zus van een vriendin van mij is nu 20 weken zwanger en ze hebben gehoord dat het kindje een afwijking heeft... Vandaag krijgen ze verder onderzoek.. bah. Vóór deze zwangerschap heeft ze ook al een miskraam gehad... -O- ;( Gelukkig heeft ze al wel een zoontje van 3 jaar...

Verder een leuk weekend voor de boeg... vandaag is mijn vader jarig (strakjes die kant op), morgen dus de nieuwe spulletjes. 's Middags 2 vriendinnen op bezoek en gaan we de stad in en misschien 's avonds naar de bioscoop. Zondag naar de creatiefbeurs in Arnhem, waar ik hoop de slagen voor papier voor de geboortekaartjes! Las ik net in mijn mail dat ik daar ook nog 2 vrijkaartjes voor heb gewonnen *O* *O* *O* .
pi_93309448
Dat is rond nieuws Jose.
Ze weten nog niet wat voor afwijking?
  vrijdag 25 februari 2011 @ 15:55:03 #183
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93310807
Zo, nu ook terug van de reguliere vk-check. Ze gaat contact opnemen met de gynaecoloog om te overleggen. Want ondanks dat de internist aangaf dat het eiwit in mijn urine binnen bepaalde grenzen ligt, er zit toch eiwit in en dat is niet normaal. De verloskundigen kunnen zo niet aan mijn urinetests zien of er iets aan de hand is, want normaal gesproken is de aanwezigheid van eiwit op zich al een signaal dat er iets niet goed is. Dus misschien wordt het toch tweedelijns in plaats van verloskundigenpraktijk. Ik hoor dit donderdag. Bloeddruk was gelukkig voorbeeldig: 125/75.
pi_93311433
Nog even in spanning dus aventura
Ben je eigenlijk een 1eiïge tweeling

Ik heb toch gespuugd lucht wel iets op.
pi_93312163
Spannend Aventura!

En niet fijn dat je hebt gespuugd FR maar wel fijn dat het iets oplucht!

Wat een naar nieuws Jose.. Wel een fijn weekend toegewenst :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 16:40:50 #186
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93312847
man is thuis, Jan is nog steeds vervelend, ik ben misselijk en heb hoofd, rug pijn (zelfde wee achtig gevoel als gisterenavond, niet heftig genoeg om te bellen). Ik ben van ellende m'n nieuwe bril gaan halen op zuidplein, in de hoop dat het lopen en t ritje met de metro de weeën wat zouden opwekken. M'n tante vond het allemaal maar wat eng, en stuurde me direct terug naar huis nadat we bij de opticien geweest waren O+

enfin, als ik vanavond beval kan ik 't wel scherp zien allemaal ..

Sorry dat ik niet bijgelezen heb .. voel me niet echt fijn :(

vrijdag 25 februari 2011 @ 16:42:40 #187
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93312919
Zo, terug van verloskundige, bloeddruk was prima, en heb even overleg gepleegd.
Ten eerste gaan ze pas bij bezoek (als ik aan het bevallen ben) kijken of ik thuis kan bevallen of niet (dit had ik gevraagd omdat ik op de 2e verdieping woon zonder lift). Voorlopig kan ik dus van een thuisbevalling uitgaan.

Ten tweede: bij de pretecho liep de buikomtrek achter van ons meisje (25w en een paar dagen ipv 28w), aangezien bij de 20w echo ons meisje ook iets achter liep (tussen de onderste lijn en de middenlijn zeg maar); mag ik volgende week een afspraak maken voor een groei echo.

Ik hoefde mij geen zorgen te maken, maar ze willen even alles meten en uitrekenen, kunnen ze gelijk het gewicht bij de geboorte uitrekenen.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 16:43:38 #188
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93312961
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 16:40 schreef DJMO het volgende:
enfin, als ik vanavond beval kan ik 't wel scherp zien allemaal ..
LOL _O-
pi_93313072
Stickertje van de verloskundige. Bloeddruk 120/70 niet veel gegroeid de afgelopen 2 weken. Maar de baby gelukkig wel.
Ik heb een hele zooi aan folders mee gekregen over baby in stuit, keizersnede, bevalling onder begeleiding van de verloskundige en iets over de hielprik.
7 maart terug voor een liggingsecho en dan gaan ze weer overleggen wanneer de laatste kans op draaien is. Ze heeft nu nog ruimte genoeg en daarom draaien ze nu nog niet.
11 maart weer naar de verloskundige en dan krijg ik te horen wanneer ze gaan draaien (vertrouwen dat ze zelf draait heeft ze niet). Wanneer het draaien niet lukt, of ik zie er zelf vanaf dan word ons dochtertje in week 38 (over 5 weken) gehaald.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_93316604
DJMO das dan toch heel fijn dat je het allemaal scherp kan zien _O-

TT fijn dat je duidelijkheid hebt :) en weer een echo volgende week O+

Tally geeft het rust nu je duidelijkheid hebt?? Ik hoop het voor je!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 19:12:37 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93318364
ik kan mezelf geen houding vinden .. zitten voelt k*t, staan doet zeer, lopen mwoah, maar ik kan niet blijven rondlopen tot ik bevallen ben, douchen is wel oke, maar dat dito .. ik heb het koud, dan weer warm, echte weeënactiviteit kan ik niet zeggen .. gewoon even een algehele dip op 't moment..

Fijn dat je duidelijkheid hebt Tally :*
Een extra echo is altijd fijn TT, succes met deze :*

pi_93318453
DJMO :* Ik hoop voor je dat het snel op gang komt en dat je voor middernacht bevallen bent!
pi_93319416
Jemig zeg, ik heb ook een dagje gewerkt hoor! Pffff wat gaan jullie hard vandaag!

Aventura: een jongetje *O*
Susie: ik ging in week 10 nieuwe bh's halen omdat mijn 75C'tjes niet lekker meer zaten. Maar ik kwam er niet echt uit dus hulp van de verkoopster geroepen. Bleek ik ineens 75E te hebben.
Volgens mij moet ik nu eigenlijk weer terug, ben 's ochtends echt aan het proppen, maar wil het niet. Ik ga proberen die 9 weken uit te zingen.

DJMO: helpt het ook niet door te wiebelen van je linker- op rechterbeen en terug? of op handen en knieën zitten tijdens een wee. Misschien kun je ze dan beter opvangen?
Spannend iig, ik denk niet dat je 750 gaat halen, dat wordt 749! En dan is 750 voor MamaPurk, hoewel ik haar ook wel erg 749 gun. Maar in dit tempo zit dat er niet in vrees ik.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 19:53:57 #194
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93320010
het gevoel wat ik op dit moment heb is een ongesteldheid die niet door wil zetten.

SPOILER: onsmakelijk

pi_93320097
gewoon doen! Je kindje valt er echt niet zomaar ineens uit en dan ben je wel van dat ongemakkelijke gevoel kwijt. En volgens mij is het nog steeds het meest prettig om bv op het toilet je vliezen te breken dan midden in de woonkamer zodat je kan gaan dweilen.
pi_93320258
Ja en je hebt net gisteren gedweild dus dat zou zonde zijn, ik sluit me aan bij wat danic zegt :)

En voor mezelf hoop ik dat onze uk zich aankondigd voor het maandag 11.30 uur is :)

[ Bericht 14% gewijzigd door MamaPurk op 25-02-2011 20:06:34 ]
pi_93323316
DJMO, dat jij uberhaupt nog in de metro gaat zitten als je min of meer al in de weeën zit... _O_

Heb net m'n vriendin gebeld. De afwijking bij het baby'tje van haar zus is niet ontdekt bij de 20 weken echo (wat ik dacht), maar met de vlokkentest. Dat er een afwijking is is 100% zeker, maar wat er precies is wordt maandag verder onderzocht... ;(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 21:16:45 #198
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93324199
Jose: bij m'n dochter ben ik met volop weeën eerst naar het station gelopen, heb daar toen m'n vader collect call gebeld, en toen met de bus (!) naar m'n vader gegaan, die me vervolgens in een ford transit bus naar 't ziekenhuis gebracht heeft (dat is dus 12 jaar geleden) :P (ik ben gewoon nog steeds niet wijzer geworden blijkt wel :P )

sterkte voor je vriendin en dr zus :* ;(

pi_93324767
Heftig nieuws Jose en dat soort dingen komen toch anders aan als je zelf zwanger bent... :'(
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:47:00 #200
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93326041
Oh Jose, dat vind ik heftig hoor.

@DJMO; doe jij eens rustig aan :)
pi_93326044
Even een andere vraag tussendoor alle spannende momenten hier:
Ik weet dat er meerderen van jullie last hebben van vocht vasthouden. Nou heb ik dat vooral in mijn kuiten/enkels na een dag werken en das niet zo erg.
Maar ik heb het dus 's avonds en 's nachts in mijn handen en dan zo erg dat ik mijn vingers amper kan bewegen. Ook nu doet het alweer aardig zeer, vooral in 1 hand (ze wisselen af) en mijn vingerkootjes kraken zelfs tijdens het bewegen ervan.

Hoort dit er gewoon bij, want het is erg ongemakkelijk, tegen het pijnlijke aan. Of kan ik er iets aan doen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 21:51:55 #202
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93326289
geen idee Danic , sorry

ik heb inmiddels toch maar 't ziekenhuis gebeld, en ga zo heen voor 'n controle (of bevalling?) .. anyway, ik heb meerdere sms contacten dus bij wat spannends laat ik 't wel weten

pi_93326334
Zo, half bijgelezen kom ik er ook weer eens bij. Heb me heel de week niet zo lekker gevoeld en ik had ook een hele zere rug (nu al... dat belooft wat.)

DJMO; spannend en succes!

Jose; wat erg voor de zus van je vriendin. Heftig hoor.

Aventura, ook voor jou spannend. Hopelijk valt het mee. En leuk dat je een jongetje krijgt. Lijkt me inderdaad wennen als je heel de tijd denkt dat je een meisje krijgt. Mjin gevoel zegt ook dat we een meisje krijgen, maar ja, dat is afwachten want ik wil het niet van te voren weten.

Vanavond mijn eerste positiebroek gekocht... wat een verademing zeg. En meteen nog maar een broek online besteld bij Noppies. :P
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_93326339
Stiekem ff invallen: ik had de laatste maanden ook 's nachts en 's ochtends behoorlijk pijnlijke handen met weinig kracht. Is nog niet helemaal over nu, maar wel stukken beter.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93326723
Nu je het zegt Vanyel, de kracht is idd ook minder, maar ik kan ze vaak amper meer bewegen zo stijf zijn de gewrichten dan. Is daar dan niks aan te doen?

Hoe is het met jullie? Al een beetje gewend aan het kleine meisje in jullie leven?
pi_93327718
Het gaat steeds beter en we vinden haar elke dag leuker O+

Hoewel ze vanavond wat vermoeiend is, heeft de afgelopen anderhalf uur bijna continu aan de borst gelegen en nu ik het echt zat ben mag de vrouw aan de bak met 70 cc gekolfde melk :X
Ik hoop maar dat ze er goed op slaapt, maar ik vind het onvoorstelbaar dat ze het allemaal wegkrijgt.
pi_93328218
danic veel drinken, heel veel drinken, dat voert het vocht beter af. En groene thee en groene appels ook. Je handen overdag hoger houden dan je hart is ook aan te raden, dan lopen ze minder snel vol. En hopen dat je niet op mij of Huup lijkt, want dan helpt het allemaal niet 8-)
pi_93328234
anderhalf uur aan de borst wauw!! Kan me niet voorstellen dat ze dat idd allemaal wegkrijgt (lintworm met een eetstoornis?) en heel begrijpelijk dat je dat nu wel een beetje zat bent! _O_
pi_93328321
Mefke, zo erg als op jullie foto's is het gelukkig niet. Maar ondanks dat doet het toch verrotte zeer die gewrichten. Ik zie me trouwens al lopen heel de dag met mijn handjes op schouderhoogte haha, das ook geen gezicht. Maar heel eerlijk: ik val wel eens in die houding in slaap 's nachts, met mijn handen in de lucht in de hoop dat het minder wordt.
Tja, en hoeveel kan een mens drinken pffff
Vind et niet leuk :(
pi_93328475
danic er zijn ook mensen die baat hebben bij voetzoolreflex therapie. En die steunkousen doen nu ook nog wonderen, maar geen idee of dat bij jou nog een optie zou zijn. Overdag ook blijven bewegen, knijpen in stressballetjes bv.
pi_93328692
Oh die stress balletjes zouden nog wel kunnen helpen en voetreflex idd misschien wel. goeie tip.
Die steunkousen hebben weinig zin denk ik aangezien het probleem dus in mijn handen zit, maar misschien kan ik ze ook aan laten meten voor onderarmen :P
pi_93328885
ze hebben ze ook voor armen :P
zondergekheid, die kousen zorgen er volgens mij voor dat je überhaupt minder vasthoud.
pi_93328978
Ja vocht krijgt geen kans in je armen en benen op te stuwen zeg maar als je die strakke kousen aan hebt :) En ik ben zo blij dat ik geen vocht vast hou, alhoewel de laatste week wel maar goed dat mag nu ook wel een beetje toch :)

maar pijn erbij lijkt me wel heel vervelend hoor danic!
pi_93328988
Oh en dat wist ik dus echt niet, dacht echt dat het om je benen ging.

Ik moet woensdag naar de vk voor controle en dan ga ik het er zeker met ze over hebben, want als dit nog 10 weken zo doorgaat wordt ik gek denk ik.
En veel bewegen mag ik niet vanwege mijn bekken (dus niet te lang lopen, trappen vermijden, niet fietsen noem maar op). Dus dat is ook geen optie, want dat zou me ook goed geholpen hebben bij mijn stoelgang schijnbaar.
pi_93329261
ik mag en kan nog fietsen gelukkig. Bovendien heeft het vocht nooit echt pijn gedaan, dat scheelt.
pi_93329338
Ja dat scheelt echt. In het begin had ik er ook geen last van. Vond het alleen jammer dat mijn lange dunne vingers ineens niet meer zo dun waren. Het beetje vocht in mijn benen zijn ook geen probleem voor me, dat is de volgende dag weer weg. Maar het gaat echt om mijn vingers.
pi_93330793
Dank jullie wel allemaal...

En Danic, ik dacht ook gelijk aan veel drinken, vooral spul wat vochtafdrijvend is... verder zou ik het niet weten. Goed dat je het overlegt bij je komende controle. Ik kan me voorstellen dat je het niet nog 10 weken volhoudt zo! :*

In de jubelstemming die ik eergister was... nu maak ik me vooral zorgen of me wel de commode de draai in de trap wel kunnen maken. Morgenochten zullen we het zien, maar ik ben toch wel heel bang dat het niet gaat passen... :X

En voor nu: Zet 'm op DJMO!!! Hopelijk laat de kleine niet meer zo lang op zich wachten nu (en hoef je dus geen metro's, treinen, vliegtuigen of andere toestanden meer in ;))!

Welterusten allemaal! :W
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 23:53:34 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93332351
terug .. te onregelmatige weeën, nog niet meer ontsluiting dan vanmorgen (en m'n gyn was heel positief, het is dus een krappe 2 centimer .. hij met z'n 2 tot 3 :') ) bij vier hadden ze me mogen houden, nu moest ik of twee uur wachten, en dan nog een keer de ontsluiting bekijken (met het risico dat ik alsnog naar huis moest), of naar huis en afwachten of de weeën regelmatiger zouden worden. Ik heb gekozen voor 't laatste (duh, anders zat ik dit bericht nou niet te typen). ik heb voor de nacht een normizon meegekregen, zodat ik iig wel een beetje nachtrust kan pakken.

einde oefening voor vandaag dus, ik ga m'n bedje in :O

pi_93333050
Jammer DJMO ik hoop dat je een goeie nacht maakt en dat morgen jou dag word!!!

@Jose, zou balen zijn van die commode maar is er dan geen mogelijkheid hem eventueel uit elkaar te halen te sjouwene n boven wee rin elkaar te zetten??
  zaterdag 26 februari 2011 @ 07:58:18 #220
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93339494
Zou het dan toch topic nr 749 worden DJMO? Succes :*
Poppedein, jij bent vandaag 30 weken zwanger! Congratz! *O* Ik ben morgen aan de beurt hehehe

Jose, ik hoop dat de commode (gedeeltelijk) uit elkaar te halen is?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 08:23:50 #221
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93339591
DJMO hoe was de nacht? Is er nog e.e.a. ontsloten? ;)

Een *O* voor de mijlpalen dames!

Jose, wat naar voor de zus van je vriendin. Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee, maar die onzekerheid alleen al lijkt me slopend.

Hopelijk past de commode door het trapgat, kan ie anders uit elkaar of via een raam/balkon?

Danic, ik herken het, mijn handen/vingers doen 's nachts ook behoorlijk pijn door het vocht (mijn onderbenen/voeten de ganze dag door, ondanks de kousen). Het helpt wanneer ik dan mijn handen een aantal keer dichtknijp. Ik probeer zoveel mogelijk te drinken, maar daar ben ik geen ster in. Had je je ringen (als je die draagt) al afgedaan?

Vanyel, wat fijn dat het goed gaat met jullie en je meisje! Heeft ze vannacht nog zoveel weggeslurpt of als een roos geslapen op al die melk van je?

Hier gisteravond tijdens het bed verschonen het 'lekmatje' op het bed geïnstalleerd, moet wel ff wennen aan het gekraak. Maar dat wordt waarschijnlijk nog wel wat minder. De boodschappen zijn al binnen en maandag komt mijn mams me helpen poetsen, dus vandaag doet deze mama in spe het heerlijk rustig aan :) .
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 26 februari 2011 @ 08:28:31 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93339616
ik heb, ondanks de normizon, een baggernacht gehad. er is ook totaal geen weeënactiviteit meer op dit moment, dus ik ga straks mijn dochter maar gewoon halen.. mijn man is op dit moment met m'n schoonvader de boodschappen te halen. Die arme man heeft geen oog dichtgedaan vannacht, bang om z'n mobieltje te missen als ik zou sms-en.

pi_93339618
OMG the Tankgirl en Poppedein al 30 (!!!!!) weken zwanger joh!!! ongelofelijk.. mijlpaal hoor *O*

Mamapurk; hoe ben jij je nacht doorgekomen?

DJMO: ben benieuwd of het vandaag doorzet; ik ben de hele dag niet online, dus ben benieuwd of er vanavond tegen tienen babynieuws is :Y

@Danic; dat dove gevoel hoeft niet persee alleen het vocht te zijn dacht ik? er is ook een verhoogde kans op carpaaltunnelsyndroom tijdens de zwangerschap; vooral in de laatste periode.

Lijkt mij overigens wel verband te hebben met het vocht :? / zenuwen bekneld?

ik heb van8 zooooo slecht geslapen!! mijn lichaam wilde nog een nachtdienst doen denk ik, echt bijna de hele nacht wakker geweest, en dan ook echt wakker wakker...
naja voordeel is dat ik vanavond ws zo ontzettend moe ben dat ik dan comateus ben ;) :+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 08:46:38 #224
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93339691
Ik hoop dat het vandaag doorzet voor je DJMO! Dit is ook vervelend lijkt mij.

Ik heb vanavond een leuk feestje (soort carnaval zeg maar, ik weet het, is het nog niet, maar wij wijken altijd af 8)7 ), gezien de omstandigheden had ik eigenlijk liever afgezegd, maar mijn zus komt ook en heeft er zo naar uitgekeken, dat ik toch maar ga, anders vind ik het zo sneu voor haar. Normaal gesproken houd ik wel van een drankje zeg maar, dus als ik niets drink, dan zal "de vraag" zeker gesteld worden. Ik heb het er maar vast op gegooid dat ik een flinke blaasonsteking heb en dus aan de antibiotica zit.... komt mijn zus met de opmerking: "oh, maar bij sommige antibiotica mag je gewoon een biertje drinken hoor".
Nu maar verzonnen dat ik een extra sterke heb gekregen ivm een blaasonsteking laatst (had in december echt een blaasontsteking), waarbij ik echt niet mag drinken.....
Pfffff, niet leuk om mijn zus zo voor de gek te houden hoor! :'(
pi_93339711
Ringen zijn gelukkig al een tijdje af TM, dat ging echt niet meer en zou het heel vervelend vinden als ze doorgeknipt moesten gaan worden.

BJ: lekker idee ook dat van jou, carpaaltunnelsyndroom! Kun je dat zomaar ineens krijgen? TM jij heb dat toch, wat houdt dat nou precies in? (en er was hier nog iemand maar ben even vergeten wie :@ )
  zaterdag 26 februari 2011 @ 08:56:34 #226
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93339739
http://www.huidziekten.nl(...)altunnelsyndroom.htm
Daar staat wat informatie Danic.
Niet fijn in ieder geval en ja, kan je dus zomaar krijgen :{
pi_93339753
thanks susie, ga ik even lezen. Ga er eigenlijk niet van uit, maar ik ben liever voorbereid.
Maar als ik hier de mensen hoor praten over de pijn en braces enzo.......pffff
  zaterdag 26 februari 2011 @ 09:02:30 #228
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93339775
Misschien valt het allemaal wel mee en komt het "gewoon" door het vocht?
pi_93339783
Beuh.....ik heb het gelezen en hier wordt ik niet vrolijk van zeg. Het is wel heel herkenbaar allemaal. Ik ga het toch eens voorzichtig aankaarten woensdag bij de vk (wil niet te neurotisch overkomen).
Het stomme is ook dat ik het op vocht gooi, maar mijn handen vooral dik aanvoelen, maar het niet zijn.
Mijn ringmaat is veranderd van 15,5 naar 16 of 16,5 dus dat valt nog wel mee, ze zien er ook niet gezwollen uit, alleen minder breekbaar dan normaal :P
  zaterdag 26 februari 2011 @ 09:04:37 #230
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93339787
Misschien maandag de ha bellen ipv wachten tot woensdag? Kan me voorstellen dat je met de pijn die je ervan hebt niet tot woensdag wil wachten?
pi_93339844
Ja zou ook kunnen, maar ik heb dan toch pas woensdag tijd, dus dan wacht ik die afspraak bij de vk even af. als zij ook zeggen dat ik bij hem lang moet, dan bel ik donderdagochtend even. Ik heb zo'n huisarts waar je alleen maar tot 11.00 kan bellen.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 09:14:51 #232
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93339860
Danic ik heb inderdaad ook cts, ben vorig jaar aan mijn rechterhand geopereerd (gelukkig!!!) en heb links toen op de lange baan geschoven (stom!!!) omdat het herstel van rechts (en okee, de ingreep zelf ook) me wel wat tegenviel. Had ik het maar wel gedaan want nu ik zwanger ben is links ineens veel meer gaan opspelen dan daarvoor. Hopelijk neemt dat straks weer af.

Ik zou er inderdaad even mee langs de huisarts gaan. Wat je zelf ook kunt doen is een (verstelbare) brace kopen (ik heb nu deze want mijn op maat gemaakte gipsspalken passen niet meer door het vocht) en deze dragen om te zien of de klachten daardoor verminderen. Het kan heel goed zijn dat je er na de zwangerschap ook weer vanaf bent. Een brace helpt je dan door de periode met klachten heen. Ik geloof dat die van mijn rond de 28 euro was en ik vind het het geld meer dan waard. Ik draag 'm overdag redelijk veel en 's nachts altijd.
pi_93339881
Kan ik zo'n brace zomaar kopen zonder advies van een arts? En waar koop ik zoiets?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 09:19:42 #234
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93339897
Baat het niet, schaad het ook niet Danic.
pi_93339938
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 09:03 schreef danic het volgende:
Beuh.....ik heb het gelezen en hier wordt ik niet vrolijk van zeg. Het is wel heel herkenbaar allemaal. Ik ga het toch eens voorzichtig aankaarten woensdag bij de vk (wil niet te neurotisch overkomen).
Het stomme is ook dat ik het op vocht gooi, maar mijn handen vooral dik aanvoelen, maar het niet zijn.
Mijn ringmaat is veranderd van 15,5 naar 16 of 16,5 dus dat valt nog wel mee, ze zien er ook niet gezwollen uit, alleen minder breekbaar dan normaal :P
Dat heb ik ook. Ik houd voor de rest geen vocht vast maar voel zeg maar dat mijn handen zijn opgezet als ik mijn vingers buig. Als ik ze in een vuistje probeer te maken zeg maar dan voel ik dat mijn vingers wat dikker zijn dan normaal.
Gister nog eens aangekaart bij de verloskundig. En dit kan heel goed tijdens de zwangerschap. Het is vocht dat tussen de zenuwbanen zit dat de zenuwen kunnen afknellen. De verloskundige gaf aan dat in de eerste dagen na de zwangerschap de pijn nog erger kan worden maar daar na snel en geleidelijk afneemt omdat je dan ook het vocht gaat verliezen. Daar houd ik me dan ook maar aan vast ;) De pijn is namelijk ontzettend klote.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 09:25:45 #236
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93339940
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 09:17 schreef danic het volgende:
Kan ik zo'n brace zomaar kopen zonder advies van een arts? En waar koop ik zoiets?
Ja dat kan, ik heb 'm bij een Reggeland Thuiszorgwinkel gekocht die bij ons in het ziekenhuis is gevestigd. Je hebt ook wel een polsbandage van Hansaplast, die is maar 15 euro, maar die is niet stevig genoeg om je pols stabiel te houden ter hoogte van de carpale tunnel (althans, bij mij niet).

Kijk hier eens (of zoek op 'Thuasne Ligaflex Classic' (je hebt natuurijk ook nog andere merken)):
- http://www.sportbraceshop.nl/Handpolsbestellen.htm
- http://www.medicalcaresho(...)uim-Ligaflex_Classic
- http://www.bracesspeciali(...)KypacCFQGHDgodly_EBA
pi_93339963
Super meiden, dank je, ik ga me hier eens in verdiepen.

Tally doe jij er verder nog iets mee om het te verzachten?
pi_93340023
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 08:23 schreef twentemeisje het volgende:
Vanyel, wat fijn dat het goed gaat met jullie en je meisje! Heeft ze vannacht nog zoveel weggeslurpt of als een roos geslapen op al die melk van je?
's nachts is ze dan opeens van de klok, dus 1,4 en 7 weer aan de bak. En vanmorgen heeft ze haast, ze ligt nu alweer te drinken. En vanmorgen niet eens gegroeid (maar dat mocht wel een dagje na 220g in 3 dagen)!
quote:
Hier gisteravond tijdens het bed verschonen het 'lekmatje' op het bed geïnstalleerd, moet wel ff wennen aan het gekraak.
De hema heeft een eenpersoons moltonding dat wel beschermt tegen lekken maar niet kraakt. Heel fijn!
pi_93340031
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 09:28 schreef danic het volgende:
Super meiden, dank je, ik ga me hier eens in verdiepen.

Tally doe jij er verder nog iets mee om het te verzachten?
's Nachts spalkjes. Die kan ik dus nog wel gebruiken omdat ik geen vocht vasthoud. En overdag bracen. Ik werk als IT-er dus ik moet wel even wat. :)
pi_93340043
Een hele goedemorgen !!! Ik heb met toch een goeie nacht gehad, als een blok geslapen :D
Dus ik ben er wel klaar voor, misschien is dit de grote dag, misschien ook niet!

@DMJO balen zeg dat het niet doorzet.

Het verhaal dikke handen cts laat ik even aan me voorbij gaan, wel heel erg balen voor de meiden die hier last van hebben, lijkt me een hele vervelende aandoening.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 09:55:23 #241
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93340217
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 09:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]

's nachts is ze dan opeens van de klok, dus 1,4 en 7 weer aan de bak. En vanmorgen heeft ze haast, ze ligt nu alweer te drinken. En vanmorgen niet eens gegroeid (maar dat mocht wel een dagje na 220g in 3 dagen)!

[..]

De hema heeft een eenpersoons moltonding dat wel beschermt tegen lekken maar niet kraakt. Heel fijn!
Campina is er niets bij ;) . Maar super dat ze zo goed drinkt!

Thanks voor de tip! Als het me te erg gaat storen (mijn lief voorspelde al dat het geen lang leven beschoren zou zijn :D) dan maar eens richting de HEMA.

MamaP wat onwijs goed dat je zo'n fijne nacht hebt gehad!! Hopelijk het begin van een mooie dag waarop je jullie nieuwe meisje gaan leren kennen!
pi_93340270
Hoe is het eigenlijk bij Chooselife?
Al weer een tijdje niets gehoord, zou mij niet verbazen als hij al lekker aan het genieten is van hun jonge spruit
pi_93340653
DJMO, hopelijk zet het vandaag wel door.
En MamaPurk, jij gaat vandaag ook beginnen hoor!

Vervelend dat vocht vasthouden en de pijn, lijkt me.
Ik heb er geen last van, alleen sokafdrukken in mijn enkel 's avonds, maar zelfs die zijn niet pijnlijk.

TM, het lekmatje al op bed...dat betekent dat ik dat zo langzamerhand ook maar moet doen. Ik kruip nog eventjes terug onder mijn steen hoor ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 26 februari 2011 @ 10:43:15 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93340974
MP en ik gaan voor een datumtweeling .. vind ik wel een leuke :)

cts geen ervaring mee

ik heb op de valreep nog wel een mooie buikfoto met m'n dochter kunnen maken O+ zal m'zo even uploaden (Jan en zij zitten nu samen boekje te lezen)

pi_93341187
-edit-
pi_93341393
Datumtweeling zou leuk zijn, vandaag zou ook leuk zijn!
Het wachten ben ik wel erg beu ben er ook wel klaar mee, kan niet meer goed bukken, kan mijn rechterbeen nog amper optillen... Mijn lijf is gewoon een beetje klaar met zwanger zijn denk ik...
pi_93344111
Nou meiden, misschien toch geen cts. Kom net onder de douche vandaan (jaja ik weet het, lekker op tijd :P ) en zie dat er op mijn gewrichten van mijn tenen en ook als wat vingers een soort eczeem zit. Geen idee waar dat nou weer vandaan komt, want ik heb nooit problemen met mijn huid.
Maar het zijn een soort rode vlekjes, iets opgezet en stugger (zoals eelt kan zijn) en het jeueueueukt!! }:|

Ga het even in de gaten houden, maar anders toch maar even langs de huisarts. Weet niet of het 1 met het ander te maken heeft, maar wel toevallig dat het op dezelfde plekken zit.
Zo en nou ben ik weer Miep Zeur af hoor.

Hoe is het met DJMO?? al vorderingen??
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:44:48 #248
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_93344300
Ik had gisteren voor het eerst opgezette voeten; waren dik en roodachtig. Toen ik mn sokken uit had toen slonken ze in ongeveer anderhalf uur weer tot redelijk formaat.

Vandeweek had ik ook opeens allemaal uitslag Danic, geen idee waar het vandaan kwam. Bij mij was het na 2 dagen weer pleitos.

Spannend DJMO!!!!
pi_93344735
danic dat herken ik van de vorige keer kwam door het vocht, helaas.
pi_93346225
De babyplopjes/schopjes zijn hier al zo duidelijk dat mijn vriend ze heeft kunnen voelen O+
pi_93346358
Wat gaaf Cyntiaa.

Ons kindje beweegt niet zoveel of ik voel het nog niet zovaak. Dus vriend heeft weinig kans het te voelen
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:18:22 #252
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93347316
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 13:45 schreef Cyntiaa het volgende:
De babyplopjes/schopjes zijn hier al zo duidelijk dat mijn vriend ze heeft kunnen voelen O+
Leuk hè, mijn vriend voelt het ook!
pi_93348263
Heeeel leuk! Nu weet hij ook een beetje hoe het voelt!

Ben je al wat aan het jongetje idee gewend, Aventura? O+

Komt vast snel F_R!, hoe gaat het nu met je misselijkheid?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 15:38:12 #254
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93350427
F_R, je vroeg eerder of ik een eeneiige tweeling ben. Ja dus, en daarom ben ik ook zo benieuwd naar hoe zij een zwangerschap zou ervaren. En ook wat voor baby ze krijgt. Maar da's wel erg vooruitlopen, ik moet eerst mijn ventje nog maar eens zien.

@ Cyntiaa: ik ben er al aan gewend hoor! Ben meteen even de H&M ingelopen om te kijken wat er allemaal aan kleertjes te koop is :D En natuuuurlijk gelijk wat gekocht. Het is nu al helemaal mijn lieve kleine vent O+

Ik ben nu aan het googelen voor pretecho's. Ik meende op de echofoto's gelijkenis te zien met met vriend, en daardoor ben ik nu helemaal nieuwsgierig geworden! We wilden eerst geen pretecho, dus ik denk dat ik mijn vriend nog even moet overtuigen :P
pi_93350705
Wij laten wel een pretecho maken t.z.t. lijkt me erg gaaf om te zien hoe het kindje er uit ziet O+
pi_93351097
Misselijkheid ongewijzid.
Ik denk echt dat het niet meer overgaat deze zwangerschap
pi_93351518
Hè gatver F-r! Wat ontzettend balen.

Cyntiaa leuk dat jij en je vriend de baby voelen. Wij moeten nog even geduld hebben.

Net van mijn schoonmoeder een hele doos met babyspulletjes (broekjes, rompertje enz. ) gekregen.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 26 februari 2011 @ 18:31:35 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93357996
ik heb vanmiddag bijna 2,5 uur geslapen met Jan samen, sindsdien is mijn buik één grote harde bal voor mijn gevoel. Als ik naar de wc ga komt er niets, ik heb hoofdpijn, ben misselijk en heb pijn in mijn rug. naar 't ziekenhuis gaan heeft geen zin, ze sturen me toch weer terug als ik nog geen vier cm ontsluiting heb, en ik heb nou niet echt (ontsluitings)weeën gehad vandaag voor mijn gevoel :') :{

Sterkte F-R met je misselijkheid :*

Hoe is het bij MamaPurk ? en heeft iemand al wat van ChooseLife gehoord?

pi_93358566
Plopjes O+ *O*

DJMO :( schiet niet op he zo!

Hier is het rustig. Vanmiddag geslapen, na het slaapje voelde de kleine niet meer, ik nog een beetje proberen beweging uit te lokken door in mijn buik te prikken! Maar nee hoor, ze was niet van plan zich te bewegen.. Dus maar even het ziekenhuis gebeld en ik mocht langskomen voor een ctg :) In de auto komt ze dan meestal wel, maar deze keer niet... en eenmaal aan de ctg een rustige hartslag tussen de 130 en 140 en dat bleef een kwartier zo, terwijl ze normaal meteen tegen die dingen begint te schoppen. Maarrrr... na een kwartier besloot ze dan toch maar wakker te worden en toen was het ook meteen een groot feest met hartslag uitschieters naar de 180 :)
Een hele geruststelling, dus nu lekker avondje op de bank en afwachten maar weer!

Ik zei nog tegen de Vk en de verpleegkundige in het ziekenhuis misschien tot vannacht of morgen waarop hun zeiden ja of maandag op de poli... Ik zei ik hoop het niet, waarop de VK reageerde met hopen mag altijd... Hieruit haalde ik een beetje dat zij niet verwacht dat het voor mijn controle van komende maandag spontaan zal gebeuren, maar ja... We zullen er vanzelf achter komen.
pi_93369054
Het lijkt hier te rommelen, harde buiken die komen en gaan, maar er zit nog geen regelmaat in..
  zaterdag 26 februari 2011 @ 23:01:14 #261
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93369290
Oeoeo ik hoop dat het doorzet!

Wie van jullie gaat de race winnen, ik zet toch in op DJMO omdat die een beetje ontsluiting had

:D
pi_93369957
Daar zet ik ook op in, het is hier veel te onregelmatig voor mijn gevoel, maar iedereen om me heen zegt, het kan zomaar snel gaan als het begin er is...
  zaterdag 26 februari 2011 @ 23:32:21 #263
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93370775
oehhhh, spannend hier nog steeds.

Mijn feestje was hmja, minder zonder een biertje, zat al flink te gapen... ( begon al om 16 uur) 1 vriendin was aan het vissen... Weet je wel zeker dat je een blaaontsteking hebt? Moeilijk hoor!

Nou meiden, morgen gaan jullie gewoon baby's op de wereld zetten! Het wordt weer tijd!
pi_93370905
Vind ik ook :Y Zondagskindjes *O*
Maar nu is het weer even iets rustiger hier, dus een goeie nacht maken en dan knallen :%

Lastig is dat Susie als ze gaan zitten vissen...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 februari 2011 @ 08:00:25 #265
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93380574
totaal geen weeënactiviteit meer te bekennen hier. Kan nog opkomen, maar ik ben bang dat ik vrijdag gewoon bij de vk zit en nog een keer moet laten strippen ofzo ... zo maar douchen ...

zondag 27 februari 2011 @ 08:52:07 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93380752
DJMO, ik heb 't waarschijnlijk gemist in een eerder topic maar je bent toch 'pas' 38 weken zwanger, waarom word je nu eigenlijk al gestript?

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 27-02-2011 09:06:59 ]
in de haak.
pi_93380796
Ik kom me ook maar weer melden :)

Ik heb een redelijk goeie en rustige nacht gehad, twee keer wakker geweest met een vervelend gevoel en het zweet op mijn rug.. Nu maar weer afwachten of er vandaag toch weer wat gaat gebeuren, ik zou het wel graag willen.. Nu eerst maar even ontbijten!
  zondag 27 februari 2011 @ 09:03:46 #268
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93380821
Wat balen dat het niet doorzet DJMO (ik vroeg me inderdaad ook nog af waarom je nu al gestript wordt). Hopelijk komt het vandaag toch weer op gang!

Hoe lang mag je eigenlijk door blijven lopen met ontsluiting? Of maakt dat niks uit zolang je vliezen nog niet gebroken zijn?

MamaP, fijn dat je een goede nacht hebt gehad. Ook voor jou duim ik voor een spoedige entree van de echte serieuze weeën! Maar eerst een goed ontbijt, eet smakelijk :Y) .
  zondag 27 februari 2011 @ 09:09:18 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93380847
twentemeisje, volgens mij kun je zolang de vliezen niet gebroken zijn inderdaad 'onbeperkt' ontsluiting hebben. (hihi dat klinkt wel raar :+ ).
in de haak.
  zondag 27 februari 2011 @ 09:11:32 #270
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93380858
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 09:09 schreef trui het volgende:
twentemeisje, volgens mij kun je zolang de vliezen niet gebroken zijn inderdaad 'onbeperkt' ontsluiting hebben. (hihi dat klinkt wel raar :+ ).
_O- ik 'zie' het al voor me Trui, zit je bij de gynaecoloog "30cm ontsluiting mevrouwtje, geeft niets, want uw vliezen zijn nog intact!" :D
pi_93380876
Is er eigenlijk ook een award voor de langste doorposter? En moet degene die dat ding van mij wil winnen dan nog posten terwijl t hoofdje staat?
  zondag 27 februari 2011 @ 09:17:41 #272
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93380890
Ik vind dat die award er zeker moet komen voor het geval die er nog niet is! En ik geloof dat jij dan onbedreigd aan kop zal blijven gaan tot de uitreiking ervan Vanyel ;) .
pi_93380906
Ja die award is voor Vanyel *O* als die er komt!
pi_93380960
Geen persverslag mamaP? O-)
pi_93381079
DJMO en MamaPurk, ik hoop op zondagskindjes voor jullie!
Vanyel, die award gaat echt wel naar jou toe hoor.

Ik heb sinds twee dagen ontzettend last van lage rugpijn. Vannacht voor het eerst maar eens met een kussen tussen mijn knieën geslapen en het ding ook afwisselend onder mijn buik gelegd. Maar bwah...wat een beroerde nacht zeg...iedere keer met ondraaien klaarwakker om het kussen mee te draaien en ik kan niet echt zeggen dat het geholpen heeft.
Ook heb ik al een paar dagen last van een licht gevoel in mijn hoofd, net alsof ik op het punt sta om duizelig te worden...is dit herkenbaar?
pi_93381116
DJMO en MamaPurk, kom op hoor vandaag. Zondagkindjes zijn hartstikke leuk.
Ik zit iig bij mijn telefoon, klaar voor het bericht dat het meisje van MamaPurk zich heeft aangekondigd!

DJMO ik vroeg me ook al eerder af waarom nu al gestript zou worden? Was daar een medische reden voor?

TM voor zover ik altijd heb begrepen kun je al een aantal weken (zeg 6) voor de bevalling 2-3 cm ontsluiting hebben. Daar kan het dan zomaar bij blijven, het houdt niet altijd in dat de bevalling begonnen is. Je kunt er ook gewoon mee doorlopen, zolang idd je vliezen niet gebroken zijn.

Nienna sorry ik kan je niet helpen. Ook ik vind het slapen met een kussen een crime. Dat lichte gevoel in je hoofd kan meerdere oorzaken hebben, bv een daling van je ijzergehalte. Ik zou het iig even melden bij je vk, dan kunnen ze het nakijken. Goed is het niet lijkt me.
pi_93381461
Zondagsbaby's, kom maar op *O*
pi_93383413
Nienna, hoe is je bloeddruk, ik was op een gegeven moment ook licht in mijn hoofd en toen bleek dat mijn bloeddruk lager was dan anders!

En nee Vanyel geen persverslag! Heb ik in het ziekenhuis zowieso de middelen niet voor :P

En ik hoop zeer ernsitg op een zondagskindje vandaag, maar heb er een hard hoofd in. Het is echt heel rustig hier, maar ik wil gewoon niet meer, maar dat klinkt ook weer zo wanhopig... Het is nog even uitzingen tot morgen ben ik bang en dan tijdens de controle zullen ze me gaan vertellen wat het plan is.. Maar stiekem hoop ik nog steeds dat ik die controle niet ga halen.. En hopen mag altijd toch!!!
pi_93383715
Ik hoop dat je de kleine snel in je armen mag houden, MamaPurk!

Vanmorgen toen ik wakker werd lag de kleine opkruld in een hoekje van mijn buik, heel grappig om te zien! Bijna 20 weken, gaat lekker vlot zo! O+
  zondag 27 februari 2011 @ 12:07:47 #280
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93384042
Heb jij een luikje in je buik dan Cyntiaa?

:P

Sinds ik de 20 wekenecho heb gezien, meen ik wel te voelen hoe de baby erbij ligt. En wat-ie doet.
Hij ligt bijvoorbeeld erg vaak in een stuit. Lees: helemaal dubbelgeklapt, met de teentjes tegen het neusje aan. Zo kan hij uit volle kracht lekker schoppen :D Baby maakt ook flink boksbewegingen met de armen. En dat voel ik...
pi_93385136
Zo lag mijn kleintje ook Aventura, vorige week :D
Cyntiaa hoe voel je dat dan?

MP, ik stuur even wat weeenactiviteit naar je toe!
pi_93385190
@ Aventura : Een piepklein luikje ;) Had echt een vreemde hoek in mijn buik!

Sannne : Ik voelde het niet maar zag het wel!
pi_93385555
MP en DJMO ik hoop op een zondagskindje voor jullie.
Kom op dames.
pi_93385712
Vooralsnog is het hier rustig en ga ik zo even lekker slapen :)
pi_93385895
DJMO hoe is het bij jou, niet meer gehoord sinds vanmorgen 08.00
Zou het????
pi_93385970
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:52 schreef ferrari_rood het volgende:
MP en DJMO ik hoop op een zondagskindje voor jullie.
Kom op dames.
Zondagskindjes zijn O+
Zet 'm op dames!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_93386546
Ik hoor toch iets te vaak dat strippen geen zoden aan de dijk zet...voor mij een reden om het misschien wel niet te willen. Nou ja, vorige keer was ik helemaal niet stripbaar, dus ach.

Ik heb gisteravond op een feestje de bekkenband geprobeerd. Het ging op zich goed, maar Tienus vindt em ook leuk en gaat er dan tegenaan schoppen. Dat is dan weer minder.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:24:42 #288
238474 Jeetjejom
pi_93386908
Nou dames, ik ga gewoon hopen op een zondagkindje voor jullie hoor!
DJMO is ook op twitter al zo rustig (tov de afgelopen dagen _O- )
Ik heb vandaag even een offday, heb er geen zin meer in, buik zit in de weg, manlief loopt me voor de voeten, je kent het allemaal wel.

Nog maar 4 weken en dan 'mag het' en over 8 weken (omdat ze bij mij bij 41w hoe dan ook gaan inleiden) is hij er gewoon al w/
Jouw warmte is genoeg
  zondag 27 februari 2011 @ 13:29:16 #289
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93387145
33 weken dus, JJ. Dat lijkt me best een gekke periode. Al wel een beetje klaar ermee, maar het kan nog twee mnd. duren. Wanneer ga je met verlof?

Ik ben eruit qua verlof, ik neem als ik wk 34+wk35 ben twee weken vakantie, en dan vanaf week 36 verlof. Ten eerste omdat het dan ws. mooi weer is en een leuke periode om vrij te hebben, en ik nog veel vakantiedagen heb. En ook omdat ik denk dat ik het met 34 weken welletjes vind. Ik ben nu al zo vaak moe, en ik ben morgen nog maar pas 21 weken. die energieke opleving die je zou moeten hebben heb ik niet. Ik voelde me juist de eerste 12 weken goed.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:31:13 #290
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93387243
Ik sluit me ook aan bij de zondagskindjes-beweging. Hopelijk helpt het MP en DJMO!

Cyntiaaa en Aventura, wat gaaf is dat he als je je kleintje zo goed kan voelen. Ik vind het met de dag gaver, nu heb ik ook het geluk dat het bijna nooit pijn doet (ze heeft mijn ribben nog niet ontdekt). Ik kan helemaal ontroerd raken als ik haar kleine kontje weer boven in mijn buik voel (en daar zitten ze most of the time). Zo leuk!

JJ ik hoop dat je je morgen weer wat minder blegh voelt! :*

Hier vandaag 35 weken, en mag het dus over 2 weken gewoon al zover zijn *O* . Ik heb er zoveel zin in!

Kreeg gisteren nog een hele leuke 'cosibag' (soort van slaapzakje voor in de maxi-cosi en wandelwagen) van mijn zusjes, lief! O+
SPOILER
  zondag 27 februari 2011 @ 13:33:26 #291
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93387339
Wat een lief jasje! ik wil ook zoiets. Dat is heel handig schijnt, want dan hoeven ze geen extra jas aan.
pi_93387353
TM wat schattig O+ O+

Hier voel ik mevrouwtje minder. Niets om ongerust over te zijn want ik had al begrepen dat dat normaal was. Ik merk echt dat ze wat minder ruimte heeft. Ik voel nu ook meer draaien ipv schoppen. Haar billen zitten volgens mij ook meestal onder mijn linkerribben, wat soms een benauwd gevoel geeft, maar ach.....met alle liefde hoor.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:34:22 #293
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93387383
Wel grappig, ik was me gisteren dus aan het inlezen over pasgeborenen en kleertjes. ik heb/had geen idee wat je ze aantrekt :D Ik heb wel een paar rompertjes, maar wat moeten ze dan verder nog aan :D
  zondag 27 februari 2011 @ 13:34:30 #294
238474 Jeetjejom
pi_93387389
Ik hoef nog maar 1 week te werken
Jouw warmte is genoeg
pi_93387417
ze zijn heel handig...maar ook heel warm! Dus goed uitkijken bij het aandoen in bijvoorbeeld de auto. Wat wij deden met Driekus (herstkindje) was wel in de voetenzak van de cosi (die tot de kin komt), maar dat ding helemaal openritsen op het moment dat ie in de auto zat. En dan nog kwam ie er wel eens met een natte rug uit.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:41:57 #296
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93387708
Thanks voor de tip mefke, ik ga er zeker goed op letten!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 februari 2011 @ 14:12:46 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93388929
ik w8 gewoon op deel 750 :P

serieus: ik ben met 't huishouden bezig, we zijn net een stuk wezen wandelen buiten, ik ben gewoon zo stijf als een plank, ik kan me amper bewegen. douchen helpt niet (ook niet om weeën op gang te brengen :') ) ik heb even een day-off waar het de pc betreft. ook al gebeurt me dat zelden. wellicht toch een teken dat de bevalling niet lang op zich zal laten wachten; heb totaal geen zin in online geklets atm..

pi_93389735
Hmmmm, nou vooruit ;)

Als het maar laat weten zodra er weer echt actie is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 februari 2011 @ 14:33:37 #299
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93389764
dan laat ik het wel weten ;) ik heb een grote sms-kring binnen FOK!kers dus er is er echt wel eentje die hier durft te posten in dat geval :+

zondag 27 februari 2011 @ 15:28:22 #300
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_93392538
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:34 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik hoef nog maar 1 week te werken
Ik nog 2 weken; vrijdag 11 maart laatste werkdag. En kan wel zeggen dat ik er ook wel aan toe ben. Het is al die tijd heel goed gegaan, en het gaat nu ook niet verkeerd; maar k merk wel gewoon dat je een stuk sneller moe bent. Maar gelukkig kan ik hier en daar wat uur skippen (nog genoeg verloruren dit jaar).
pi_93394642
Lekker zeg al die mensen die verlof in het vooruitzicht hebben!
Mijn verlof duurt nu al 4 dagen langer :P

Maar goed, ik heb net geslapen en ben heel chagrijnig wakker geworden. Zit niet lekker in mijn lijf, ben het zwanger zijn zat, ben mezelf zat... Zeer wisselende stemming, niet zo heel leuk voor mijn omgeving, maar die snapt het geloof ik wel.
Het is gewoon tijd dat ze komt, als ze er dan eenmaal is ben ik dit wachten zo weer vergeten!

En ik wil nog steeds graag een zondagskindje, het kan natuurlijk nog, maar ik betwijfel of het gaat gebeuren... Zou dat meisje er wel eigenhandig uit willen drukken nu, maar ja of dat nou de oplossing is..

Maar even een beetje het net over surfen kleertjes kijken enzo, word ik altijd blij van, alleen niets kopen want ik heb al veel te veel ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')