abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93326044
Even een andere vraag tussendoor alle spannende momenten hier:
Ik weet dat er meerderen van jullie last hebben van vocht vasthouden. Nou heb ik dat vooral in mijn kuiten/enkels na een dag werken en das niet zo erg.
Maar ik heb het dus 's avonds en 's nachts in mijn handen en dan zo erg dat ik mijn vingers amper kan bewegen. Ook nu doet het alweer aardig zeer, vooral in 1 hand (ze wisselen af) en mijn vingerkootjes kraken zelfs tijdens het bewegen ervan.

Hoort dit er gewoon bij, want het is erg ongemakkelijk, tegen het pijnlijke aan. Of kan ik er iets aan doen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 21:51:55 #202
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93326289
geen idee Danic , sorry

ik heb inmiddels toch maar 't ziekenhuis gebeld, en ga zo heen voor 'n controle (of bevalling?) .. anyway, ik heb meerdere sms contacten dus bij wat spannends laat ik 't wel weten
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_93326334
Zo, half bijgelezen kom ik er ook weer eens bij. Heb me heel de week niet zo lekker gevoeld en ik had ook een hele zere rug (nu al... dat belooft wat.)

DJMO; spannend en succes!

Jose; wat erg voor de zus van je vriendin. Heftig hoor.

Aventura, ook voor jou spannend. Hopelijk valt het mee. En leuk dat je een jongetje krijgt. Lijkt me inderdaad wennen als je heel de tijd denkt dat je een meisje krijgt. Mjin gevoel zegt ook dat we een meisje krijgen, maar ja, dat is afwachten want ik wil het niet van te voren weten.

Vanavond mijn eerste positiebroek gekocht... wat een verademing zeg. En meteen nog maar een broek online besteld bij Noppies. :P
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_93326339
Stiekem ff invallen: ik had de laatste maanden ook 's nachts en 's ochtends behoorlijk pijnlijke handen met weinig kracht. Is nog niet helemaal over nu, maar wel stukken beter.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93326723
Nu je het zegt Vanyel, de kracht is idd ook minder, maar ik kan ze vaak amper meer bewegen zo stijf zijn de gewrichten dan. Is daar dan niks aan te doen?

Hoe is het met jullie? Al een beetje gewend aan het kleine meisje in jullie leven?
pi_93327718
Het gaat steeds beter en we vinden haar elke dag leuker O+

Hoewel ze vanavond wat vermoeiend is, heeft de afgelopen anderhalf uur bijna continu aan de borst gelegen en nu ik het echt zat ben mag de vrouw aan de bak met 70 cc gekolfde melk :X
Ik hoop maar dat ze er goed op slaapt, maar ik vind het onvoorstelbaar dat ze het allemaal wegkrijgt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93328218
danic veel drinken, heel veel drinken, dat voert het vocht beter af. En groene thee en groene appels ook. Je handen overdag hoger houden dan je hart is ook aan te raden, dan lopen ze minder snel vol. En hopen dat je niet op mij of Huup lijkt, want dan helpt het allemaal niet 8-)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93328234
anderhalf uur aan de borst wauw!! Kan me niet voorstellen dat ze dat idd allemaal wegkrijgt (lintworm met een eetstoornis?) en heel begrijpelijk dat je dat nu wel een beetje zat bent! _O_
pi_93328321
Mefke, zo erg als op jullie foto's is het gelukkig niet. Maar ondanks dat doet het toch verrotte zeer die gewrichten. Ik zie me trouwens al lopen heel de dag met mijn handjes op schouderhoogte haha, das ook geen gezicht. Maar heel eerlijk: ik val wel eens in die houding in slaap 's nachts, met mijn handen in de lucht in de hoop dat het minder wordt.
Tja, en hoeveel kan een mens drinken pffff
Vind et niet leuk :(
pi_93328475
danic er zijn ook mensen die baat hebben bij voetzoolreflex therapie. En die steunkousen doen nu ook nog wonderen, maar geen idee of dat bij jou nog een optie zou zijn. Overdag ook blijven bewegen, knijpen in stressballetjes bv.
pi_93328692
Oh die stress balletjes zouden nog wel kunnen helpen en voetreflex idd misschien wel. goeie tip.
Die steunkousen hebben weinig zin denk ik aangezien het probleem dus in mijn handen zit, maar misschien kan ik ze ook aan laten meten voor onderarmen :P
pi_93328885
ze hebben ze ook voor armen :P
zondergekheid, die kousen zorgen er volgens mij voor dat je überhaupt minder vasthoud.
pi_93328978
Ja vocht krijgt geen kans in je armen en benen op te stuwen zeg maar als je die strakke kousen aan hebt :) En ik ben zo blij dat ik geen vocht vast hou, alhoewel de laatste week wel maar goed dat mag nu ook wel een beetje toch :)

maar pijn erbij lijkt me wel heel vervelend hoor danic!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_93328988
Oh en dat wist ik dus echt niet, dacht echt dat het om je benen ging.

Ik moet woensdag naar de vk voor controle en dan ga ik het er zeker met ze over hebben, want als dit nog 10 weken zo doorgaat wordt ik gek denk ik.
En veel bewegen mag ik niet vanwege mijn bekken (dus niet te lang lopen, trappen vermijden, niet fietsen noem maar op). Dus dat is ook geen optie, want dat zou me ook goed geholpen hebben bij mijn stoelgang schijnbaar.
pi_93329261
ik mag en kan nog fietsen gelukkig. Bovendien heeft het vocht nooit echt pijn gedaan, dat scheelt.
pi_93329338
Ja dat scheelt echt. In het begin had ik er ook geen last van. Vond het alleen jammer dat mijn lange dunne vingers ineens niet meer zo dun waren. Het beetje vocht in mijn benen zijn ook geen probleem voor me, dat is de volgende dag weer weg. Maar het gaat echt om mijn vingers.
pi_93330793
Dank jullie wel allemaal...

En Danic, ik dacht ook gelijk aan veel drinken, vooral spul wat vochtafdrijvend is... verder zou ik het niet weten. Goed dat je het overlegt bij je komende controle. Ik kan me voorstellen dat je het niet nog 10 weken volhoudt zo! :*

In de jubelstemming die ik eergister was... nu maak ik me vooral zorgen of me wel de commode de draai in de trap wel kunnen maken. Morgenochten zullen we het zien, maar ik ben toch wel heel bang dat het niet gaat passen... :X

En voor nu: Zet 'm op DJMO!!! Hopelijk laat de kleine niet meer zo lang op zich wachten nu (en hoef je dus geen metro's, treinen, vliegtuigen of andere toestanden meer in ;))!

Welterusten allemaal! :W
**Life is e@sier with your eyes closed**
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 februari 2011 @ 23:53:34 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93332351
terug .. te onregelmatige weeën, nog niet meer ontsluiting dan vanmorgen (en m'n gyn was heel positief, het is dus een krappe 2 centimer .. hij met z'n 2 tot 3 :') ) bij vier hadden ze me mogen houden, nu moest ik of twee uur wachten, en dan nog een keer de ontsluiting bekijken (met het risico dat ik alsnog naar huis moest), of naar huis en afwachten of de weeën regelmatiger zouden worden. Ik heb gekozen voor 't laatste (duh, anders zat ik dit bericht nou niet te typen). ik heb voor de nacht een normizon meegekregen, zodat ik iig wel een beetje nachtrust kan pakken.

einde oefening voor vandaag dus, ik ga m'n bedje in :O
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_93333050
Jammer DJMO ik hoop dat je een goeie nacht maakt en dat morgen jou dag word!!!

@Jose, zou balen zijn van die commode maar is er dan geen mogelijkheid hem eventueel uit elkaar te halen te sjouwene n boven wee rin elkaar te zetten??
  zaterdag 26 februari 2011 @ 07:58:18 #220
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93339494
Zou het dan toch topic nr 749 worden DJMO? Succes :*
Poppedein, jij bent vandaag 30 weken zwanger! Congratz! *O* Ik ben morgen aan de beurt hehehe

Jose, ik hoop dat de commode (gedeeltelijk) uit elkaar te halen is?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 26 februari 2011 @ 08:23:50 #221
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93339591
DJMO hoe was de nacht? Is er nog e.e.a. ontsloten? ;)

Een *O* voor de mijlpalen dames!

Jose, wat naar voor de zus van je vriendin. Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee, maar die onzekerheid alleen al lijkt me slopend.

Hopelijk past de commode door het trapgat, kan ie anders uit elkaar of via een raam/balkon?

Danic, ik herken het, mijn handen/vingers doen 's nachts ook behoorlijk pijn door het vocht (mijn onderbenen/voeten de ganze dag door, ondanks de kousen). Het helpt wanneer ik dan mijn handen een aantal keer dichtknijp. Ik probeer zoveel mogelijk te drinken, maar daar ben ik geen ster in. Had je je ringen (als je die draagt) al afgedaan?

Vanyel, wat fijn dat het goed gaat met jullie en je meisje! Heeft ze vannacht nog zoveel weggeslurpt of als een roos geslapen op al die melk van je?

Hier gisteravond tijdens het bed verschonen het 'lekmatje' op het bed geïnstalleerd, moet wel ff wennen aan het gekraak. Maar dat wordt waarschijnlijk nog wel wat minder. De boodschappen zijn al binnen en maandag komt mijn mams me helpen poetsen, dus vandaag doet deze mama in spe het heerlijk rustig aan :) .
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 26 februari 2011 @ 08:28:31 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93339616
ik heb, ondanks de normizon, een baggernacht gehad. er is ook totaal geen weeënactiviteit meer op dit moment, dus ik ga straks mijn dochter maar gewoon halen.. mijn man is op dit moment met m'n schoonvader de boodschappen te halen. Die arme man heeft geen oog dichtgedaan vannacht, bang om z'n mobieltje te missen als ik zou sms-en.

pi_93339618
OMG the Tankgirl en Poppedein al 30 (!!!!!) weken zwanger joh!!! ongelofelijk.. mijlpaal hoor *O*

Mamapurk; hoe ben jij je nacht doorgekomen?

DJMO: ben benieuwd of het vandaag doorzet; ik ben de hele dag niet online, dus ben benieuwd of er vanavond tegen tienen babynieuws is :Y

@Danic; dat dove gevoel hoeft niet persee alleen het vocht te zijn dacht ik? er is ook een verhoogde kans op carpaaltunnelsyndroom tijdens de zwangerschap; vooral in de laatste periode.

Lijkt mij overigens wel verband te hebben met het vocht :? / zenuwen bekneld?

ik heb van8 zooooo slecht geslapen!! mijn lichaam wilde nog een nachtdienst doen denk ik, echt bijna de hele nacht wakker geweest, en dan ook echt wakker wakker...
naja voordeel is dat ik vanavond ws zo ontzettend moe ben dat ik dan comateus ben ;) :+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 08:46:38 #224
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93339691
Ik hoop dat het vandaag doorzet voor je DJMO! Dit is ook vervelend lijkt mij.

Ik heb vanavond een leuk feestje (soort carnaval zeg maar, ik weet het, is het nog niet, maar wij wijken altijd af 8)7 ), gezien de omstandigheden had ik eigenlijk liever afgezegd, maar mijn zus komt ook en heeft er zo naar uitgekeken, dat ik toch maar ga, anders vind ik het zo sneu voor haar. Normaal gesproken houd ik wel van een drankje zeg maar, dus als ik niets drink, dan zal "de vraag" zeker gesteld worden. Ik heb het er maar vast op gegooid dat ik een flinke blaasonsteking heb en dus aan de antibiotica zit.... komt mijn zus met de opmerking: "oh, maar bij sommige antibiotica mag je gewoon een biertje drinken hoor".
Nu maar verzonnen dat ik een extra sterke heb gekregen ivm een blaasonsteking laatst (had in december echt een blaasontsteking), waarbij ik echt niet mag drinken.....
Pfffff, niet leuk om mijn zus zo voor de gek te houden hoor! :'(
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_93339711
Ringen zijn gelukkig al een tijdje af TM, dat ging echt niet meer en zou het heel vervelend vinden als ze doorgeknipt moesten gaan worden.

BJ: lekker idee ook dat van jou, carpaaltunnelsyndroom! Kun je dat zomaar ineens krijgen? TM jij heb dat toch, wat houdt dat nou precies in? (en er was hier nog iemand maar ben even vergeten wie :@ )
  zaterdag 26 februari 2011 @ 08:56:34 #226
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93339739
http://www.huidziekten.nl(...)altunnelsyndroom.htm
Daar staat wat informatie Danic.
Niet fijn in ieder geval en ja, kan je dus zomaar krijgen :{
pi_93339753
thanks susie, ga ik even lezen. Ga er eigenlijk niet van uit, maar ik ben liever voorbereid.
Maar als ik hier de mensen hoor praten over de pijn en braces enzo.......pffff
  zaterdag 26 februari 2011 @ 09:02:30 #228
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93339775
Misschien valt het allemaal wel mee en komt het "gewoon" door het vocht?
pi_93339783
Beuh.....ik heb het gelezen en hier wordt ik niet vrolijk van zeg. Het is wel heel herkenbaar allemaal. Ik ga het toch eens voorzichtig aankaarten woensdag bij de vk (wil niet te neurotisch overkomen).
Het stomme is ook dat ik het op vocht gooi, maar mijn handen vooral dik aanvoelen, maar het niet zijn.
Mijn ringmaat is veranderd van 15,5 naar 16 of 16,5 dus dat valt nog wel mee, ze zien er ook niet gezwollen uit, alleen minder breekbaar dan normaal :P
  zaterdag 26 februari 2011 @ 09:04:37 #230
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93339787
Misschien maandag de ha bellen ipv wachten tot woensdag? Kan me voorstellen dat je met de pijn die je ervan hebt niet tot woensdag wil wachten?
pi_93339844
Ja zou ook kunnen, maar ik heb dan toch pas woensdag tijd, dus dan wacht ik die afspraak bij de vk even af. als zij ook zeggen dat ik bij hem lang moet, dan bel ik donderdagochtend even. Ik heb zo'n huisarts waar je alleen maar tot 11.00 kan bellen.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 09:14:51 #232
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93339860
Danic ik heb inderdaad ook cts, ben vorig jaar aan mijn rechterhand geopereerd (gelukkig!!!) en heb links toen op de lange baan geschoven (stom!!!) omdat het herstel van rechts (en okee, de ingreep zelf ook) me wel wat tegenviel. Had ik het maar wel gedaan want nu ik zwanger ben is links ineens veel meer gaan opspelen dan daarvoor. Hopelijk neemt dat straks weer af.

Ik zou er inderdaad even mee langs de huisarts gaan. Wat je zelf ook kunt doen is een (verstelbare) brace kopen (ik heb nu deze want mijn op maat gemaakte gipsspalken passen niet meer door het vocht) en deze dragen om te zien of de klachten daardoor verminderen. Het kan heel goed zijn dat je er na de zwangerschap ook weer vanaf bent. Een brace helpt je dan door de periode met klachten heen. Ik geloof dat die van mijn rond de 28 euro was en ik vind het het geld meer dan waard. Ik draag 'm overdag redelijk veel en 's nachts altijd.
pi_93339881
Kan ik zo'n brace zomaar kopen zonder advies van een arts? En waar koop ik zoiets?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 09:19:42 #234
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93339897
Baat het niet, schaad het ook niet Danic.
pi_93339938
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 09:03 schreef danic het volgende:
Beuh.....ik heb het gelezen en hier wordt ik niet vrolijk van zeg. Het is wel heel herkenbaar allemaal. Ik ga het toch eens voorzichtig aankaarten woensdag bij de vk (wil niet te neurotisch overkomen).
Het stomme is ook dat ik het op vocht gooi, maar mijn handen vooral dik aanvoelen, maar het niet zijn.
Mijn ringmaat is veranderd van 15,5 naar 16 of 16,5 dus dat valt nog wel mee, ze zien er ook niet gezwollen uit, alleen minder breekbaar dan normaal :P
Dat heb ik ook. Ik houd voor de rest geen vocht vast maar voel zeg maar dat mijn handen zijn opgezet als ik mijn vingers buig. Als ik ze in een vuistje probeer te maken zeg maar dan voel ik dat mijn vingers wat dikker zijn dan normaal.
Gister nog eens aangekaart bij de verloskundig. En dit kan heel goed tijdens de zwangerschap. Het is vocht dat tussen de zenuwbanen zit dat de zenuwen kunnen afknellen. De verloskundige gaf aan dat in de eerste dagen na de zwangerschap de pijn nog erger kan worden maar daar na snel en geleidelijk afneemt omdat je dan ook het vocht gaat verliezen. Daar houd ik me dan ook maar aan vast ;) De pijn is namelijk ontzettend klote.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 09:25:45 #236
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93339940
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 09:17 schreef danic het volgende:
Kan ik zo'n brace zomaar kopen zonder advies van een arts? En waar koop ik zoiets?
Ja dat kan, ik heb 'm bij een Reggeland Thuiszorgwinkel gekocht die bij ons in het ziekenhuis is gevestigd. Je hebt ook wel een polsbandage van Hansaplast, die is maar 15 euro, maar die is niet stevig genoeg om je pols stabiel te houden ter hoogte van de carpale tunnel (althans, bij mij niet).

Kijk hier eens (of zoek op 'Thuasne Ligaflex Classic' (je hebt natuurijk ook nog andere merken)):
- http://www.sportbraceshop.nl/Handpolsbestellen.htm
- http://www.medicalcaresho(...)uim-Ligaflex_Classic
- http://www.bracesspeciali(...)KypacCFQGHDgodly_EBA
pi_93339963
Super meiden, dank je, ik ga me hier eens in verdiepen.

Tally doe jij er verder nog iets mee om het te verzachten?
pi_93340023
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 08:23 schreef twentemeisje het volgende:
Vanyel, wat fijn dat het goed gaat met jullie en je meisje! Heeft ze vannacht nog zoveel weggeslurpt of als een roos geslapen op al die melk van je?
's nachts is ze dan opeens van de klok, dus 1,4 en 7 weer aan de bak. En vanmorgen heeft ze haast, ze ligt nu alweer te drinken. En vanmorgen niet eens gegroeid (maar dat mocht wel een dagje na 220g in 3 dagen)!
quote:
Hier gisteravond tijdens het bed verschonen het 'lekmatje' op het bed geïnstalleerd, moet wel ff wennen aan het gekraak.
De hema heeft een eenpersoons moltonding dat wel beschermt tegen lekken maar niet kraakt. Heel fijn!
pi_93340031
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 09:28 schreef danic het volgende:
Super meiden, dank je, ik ga me hier eens in verdiepen.

Tally doe jij er verder nog iets mee om het te verzachten?
's Nachts spalkjes. Die kan ik dus nog wel gebruiken omdat ik geen vocht vasthoud. En overdag bracen. Ik werk als IT-er dus ik moet wel even wat. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_93340043
Een hele goedemorgen !!! Ik heb met toch een goeie nacht gehad, als een blok geslapen :D
Dus ik ben er wel klaar voor, misschien is dit de grote dag, misschien ook niet!

@DMJO balen zeg dat het niet doorzet.

Het verhaal dikke handen cts laat ik even aan me voorbij gaan, wel heel erg balen voor de meiden die hier last van hebben, lijkt me een hele vervelende aandoening.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 09:55:23 #241
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93340217
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 09:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]

's nachts is ze dan opeens van de klok, dus 1,4 en 7 weer aan de bak. En vanmorgen heeft ze haast, ze ligt nu alweer te drinken. En vanmorgen niet eens gegroeid (maar dat mocht wel een dagje na 220g in 3 dagen)!

[..]

De hema heeft een eenpersoons moltonding dat wel beschermt tegen lekken maar niet kraakt. Heel fijn!
Campina is er niets bij ;) . Maar super dat ze zo goed drinkt!

Thanks voor de tip! Als het me te erg gaat storen (mijn lief voorspelde al dat het geen lang leven beschoren zou zijn :D) dan maar eens richting de HEMA.

MamaP wat onwijs goed dat je zo'n fijne nacht hebt gehad!! Hopelijk het begin van een mooie dag waarop je jullie nieuwe meisje gaan leren kennen!
pi_93340270
Hoe is het eigenlijk bij Chooselife?
Al weer een tijdje niets gehoord, zou mij niet verbazen als hij al lekker aan het genieten is van hun jonge spruit
pi_93340653
DJMO, hopelijk zet het vandaag wel door.
En MamaPurk, jij gaat vandaag ook beginnen hoor!

Vervelend dat vocht vasthouden en de pijn, lijkt me.
Ik heb er geen last van, alleen sokafdrukken in mijn enkel 's avonds, maar zelfs die zijn niet pijnlijk.

TM, het lekmatje al op bed...dat betekent dat ik dat zo langzamerhand ook maar moet doen. Ik kruip nog eventjes terug onder mijn steen hoor ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 26 februari 2011 @ 10:43:15 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93340974
MP en ik gaan voor een datumtweeling .. vind ik wel een leuke :)

cts geen ervaring mee

ik heb op de valreep nog wel een mooie buikfoto met m'n dochter kunnen maken O+ zal m'zo even uploaden (Jan en zij zitten nu samen boekje te lezen)

pi_93341187
-edit-
pi_93341393
Datumtweeling zou leuk zijn, vandaag zou ook leuk zijn!
Het wachten ben ik wel erg beu ben er ook wel klaar mee, kan niet meer goed bukken, kan mijn rechterbeen nog amper optillen... Mijn lijf is gewoon een beetje klaar met zwanger zijn denk ik...
pi_93344111
Nou meiden, misschien toch geen cts. Kom net onder de douche vandaan (jaja ik weet het, lekker op tijd :P ) en zie dat er op mijn gewrichten van mijn tenen en ook als wat vingers een soort eczeem zit. Geen idee waar dat nou weer vandaan komt, want ik heb nooit problemen met mijn huid.
Maar het zijn een soort rode vlekjes, iets opgezet en stugger (zoals eelt kan zijn) en het jeueueueukt!! }:|

Ga het even in de gaten houden, maar anders toch maar even langs de huisarts. Weet niet of het 1 met het ander te maken heeft, maar wel toevallig dat het op dezelfde plekken zit.
Zo en nou ben ik weer Miep Zeur af hoor.

Hoe is het met DJMO?? al vorderingen??
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:44:48 #248
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_93344300
Ik had gisteren voor het eerst opgezette voeten; waren dik en roodachtig. Toen ik mn sokken uit had toen slonken ze in ongeveer anderhalf uur weer tot redelijk formaat.

Vandeweek had ik ook opeens allemaal uitslag Danic, geen idee waar het vandaan kwam. Bij mij was het na 2 dagen weer pleitos.

Spannend DJMO!!!!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_93344735
danic dat herken ik van de vorige keer kwam door het vocht, helaas.
pi_93346225
De babyplopjes/schopjes zijn hier al zo duidelijk dat mijn vriend ze heeft kunnen voelen O+
pi_93346358
Wat gaaf Cyntiaa.

Ons kindje beweegt niet zoveel of ik voel het nog niet zovaak. Dus vriend heeft weinig kans het te voelen
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:18:22 #252
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93347316
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 13:45 schreef Cyntiaa het volgende:
De babyplopjes/schopjes zijn hier al zo duidelijk dat mijn vriend ze heeft kunnen voelen O+
Leuk hè, mijn vriend voelt het ook!
pi_93348263
Heeeel leuk! Nu weet hij ook een beetje hoe het voelt!

Ben je al wat aan het jongetje idee gewend, Aventura? O+

Komt vast snel F_R!, hoe gaat het nu met je misselijkheid?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 15:38:12 #254
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93350427
F_R, je vroeg eerder of ik een eeneiige tweeling ben. Ja dus, en daarom ben ik ook zo benieuwd naar hoe zij een zwangerschap zou ervaren. En ook wat voor baby ze krijgt. Maar da's wel erg vooruitlopen, ik moet eerst mijn ventje nog maar eens zien.

@ Cyntiaa: ik ben er al aan gewend hoor! Ben meteen even de H&M ingelopen om te kijken wat er allemaal aan kleertjes te koop is :D En natuuuurlijk gelijk wat gekocht. Het is nu al helemaal mijn lieve kleine vent O+

Ik ben nu aan het googelen voor pretecho's. Ik meende op de echofoto's gelijkenis te zien met met vriend, en daardoor ben ik nu helemaal nieuwsgierig geworden! We wilden eerst geen pretecho, dus ik denk dat ik mijn vriend nog even moet overtuigen :P
pi_93350705
Wij laten wel een pretecho maken t.z.t. lijkt me erg gaaf om te zien hoe het kindje er uit ziet O+
pi_93351097
Misselijkheid ongewijzid.
Ik denk echt dat het niet meer overgaat deze zwangerschap
pi_93351518
Hè gatver F-r! Wat ontzettend balen.

Cyntiaa leuk dat jij en je vriend de baby voelen. Wij moeten nog even geduld hebben.

Net van mijn schoonmoeder een hele doos met babyspulletjes (broekjes, rompertje enz. ) gekregen.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 26 februari 2011 @ 18:31:35 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93357996
ik heb vanmiddag bijna 2,5 uur geslapen met Jan samen, sindsdien is mijn buik één grote harde bal voor mijn gevoel. Als ik naar de wc ga komt er niets, ik heb hoofdpijn, ben misselijk en heb pijn in mijn rug. naar 't ziekenhuis gaan heeft geen zin, ze sturen me toch weer terug als ik nog geen vier cm ontsluiting heb, en ik heb nou niet echt (ontsluitings)weeën gehad vandaag voor mijn gevoel :') :{

Sterkte F-R met je misselijkheid :*

Hoe is het bij MamaPurk ? en heeft iemand al wat van ChooseLife gehoord?

pi_93358566
Plopjes O+ *O*

DJMO :( schiet niet op he zo!

Hier is het rustig. Vanmiddag geslapen, na het slaapje voelde de kleine niet meer, ik nog een beetje proberen beweging uit te lokken door in mijn buik te prikken! Maar nee hoor, ze was niet van plan zich te bewegen.. Dus maar even het ziekenhuis gebeld en ik mocht langskomen voor een ctg :) In de auto komt ze dan meestal wel, maar deze keer niet... en eenmaal aan de ctg een rustige hartslag tussen de 130 en 140 en dat bleef een kwartier zo, terwijl ze normaal meteen tegen die dingen begint te schoppen. Maarrrr... na een kwartier besloot ze dan toch maar wakker te worden en toen was het ook meteen een groot feest met hartslag uitschieters naar de 180 :)
Een hele geruststelling, dus nu lekker avondje op de bank en afwachten maar weer!

Ik zei nog tegen de Vk en de verpleegkundige in het ziekenhuis misschien tot vannacht of morgen waarop hun zeiden ja of maandag op de poli... Ik zei ik hoop het niet, waarop de VK reageerde met hopen mag altijd... Hieruit haalde ik een beetje dat zij niet verwacht dat het voor mijn controle van komende maandag spontaan zal gebeuren, maar ja... We zullen er vanzelf achter komen.
pi_93369054
Het lijkt hier te rommelen, harde buiken die komen en gaan, maar er zit nog geen regelmaat in..
  zaterdag 26 februari 2011 @ 23:01:14 #261
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93369290
Oeoeo ik hoop dat het doorzet!

Wie van jullie gaat de race winnen, ik zet toch in op DJMO omdat die een beetje ontsluiting had

:D
pi_93369957
Daar zet ik ook op in, het is hier veel te onregelmatig voor mijn gevoel, maar iedereen om me heen zegt, het kan zomaar snel gaan als het begin er is...
  zaterdag 26 februari 2011 @ 23:32:21 #263
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93370775
oehhhh, spannend hier nog steeds.

Mijn feestje was hmja, minder zonder een biertje, zat al flink te gapen... ( begon al om 16 uur) 1 vriendin was aan het vissen... Weet je wel zeker dat je een blaaontsteking hebt? Moeilijk hoor!

Nou meiden, morgen gaan jullie gewoon baby's op de wereld zetten! Het wordt weer tijd!
pi_93370905
Vind ik ook :Y Zondagskindjes *O*
Maar nu is het weer even iets rustiger hier, dus een goeie nacht maken en dan knallen :%

Lastig is dat Susie als ze gaan zitten vissen...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 februari 2011 @ 08:00:25 #265
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93380574
totaal geen weeënactiviteit meer te bekennen hier. Kan nog opkomen, maar ik ben bang dat ik vrijdag gewoon bij de vk zit en nog een keer moet laten strippen ofzo ... zo maar douchen ...

zondag 27 februari 2011 @ 08:52:07 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93380752
DJMO, ik heb 't waarschijnlijk gemist in een eerder topic maar je bent toch 'pas' 38 weken zwanger, waarom word je nu eigenlijk al gestript?

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 27-02-2011 09:06:59 ]
in de haak.
pi_93380796
Ik kom me ook maar weer melden :)

Ik heb een redelijk goeie en rustige nacht gehad, twee keer wakker geweest met een vervelend gevoel en het zweet op mijn rug.. Nu maar weer afwachten of er vandaag toch weer wat gaat gebeuren, ik zou het wel graag willen.. Nu eerst maar even ontbijten!
  zondag 27 februari 2011 @ 09:03:46 #268
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93380821
Wat balen dat het niet doorzet DJMO (ik vroeg me inderdaad ook nog af waarom je nu al gestript wordt). Hopelijk komt het vandaag toch weer op gang!

Hoe lang mag je eigenlijk door blijven lopen met ontsluiting? Of maakt dat niks uit zolang je vliezen nog niet gebroken zijn?

MamaP, fijn dat je een goede nacht hebt gehad. Ook voor jou duim ik voor een spoedige entree van de echte serieuze weeën! Maar eerst een goed ontbijt, eet smakelijk :Y) .
  zondag 27 februari 2011 @ 09:09:18 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93380847
twentemeisje, volgens mij kun je zolang de vliezen niet gebroken zijn inderdaad 'onbeperkt' ontsluiting hebben. (hihi dat klinkt wel raar :+ ).
in de haak.
  zondag 27 februari 2011 @ 09:11:32 #270
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93380858
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 09:09 schreef trui het volgende:
twentemeisje, volgens mij kun je zolang de vliezen niet gebroken zijn inderdaad 'onbeperkt' ontsluiting hebben. (hihi dat klinkt wel raar :+ ).
_O- ik 'zie' het al voor me Trui, zit je bij de gynaecoloog "30cm ontsluiting mevrouwtje, geeft niets, want uw vliezen zijn nog intact!" :D
pi_93380876
Is er eigenlijk ook een award voor de langste doorposter? En moet degene die dat ding van mij wil winnen dan nog posten terwijl t hoofdje staat?
  zondag 27 februari 2011 @ 09:17:41 #272
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93380890
Ik vind dat die award er zeker moet komen voor het geval die er nog niet is! En ik geloof dat jij dan onbedreigd aan kop zal blijven gaan tot de uitreiking ervan Vanyel ;) .
pi_93380906
Ja die award is voor Vanyel *O* als die er komt!
pi_93380960
Geen persverslag mamaP? O-)
pi_93381079
DJMO en MamaPurk, ik hoop op zondagskindjes voor jullie!
Vanyel, die award gaat echt wel naar jou toe hoor.

Ik heb sinds twee dagen ontzettend last van lage rugpijn. Vannacht voor het eerst maar eens met een kussen tussen mijn knieën geslapen en het ding ook afwisselend onder mijn buik gelegd. Maar bwah...wat een beroerde nacht zeg...iedere keer met ondraaien klaarwakker om het kussen mee te draaien en ik kan niet echt zeggen dat het geholpen heeft.
Ook heb ik al een paar dagen last van een licht gevoel in mijn hoofd, net alsof ik op het punt sta om duizelig te worden...is dit herkenbaar?
pi_93381116
DJMO en MamaPurk, kom op hoor vandaag. Zondagkindjes zijn hartstikke leuk.
Ik zit iig bij mijn telefoon, klaar voor het bericht dat het meisje van MamaPurk zich heeft aangekondigd!

DJMO ik vroeg me ook al eerder af waarom nu al gestript zou worden? Was daar een medische reden voor?

TM voor zover ik altijd heb begrepen kun je al een aantal weken (zeg 6) voor de bevalling 2-3 cm ontsluiting hebben. Daar kan het dan zomaar bij blijven, het houdt niet altijd in dat de bevalling begonnen is. Je kunt er ook gewoon mee doorlopen, zolang idd je vliezen niet gebroken zijn.

Nienna sorry ik kan je niet helpen. Ook ik vind het slapen met een kussen een crime. Dat lichte gevoel in je hoofd kan meerdere oorzaken hebben, bv een daling van je ijzergehalte. Ik zou het iig even melden bij je vk, dan kunnen ze het nakijken. Goed is het niet lijkt me.
pi_93381461
Zondagsbaby's, kom maar op *O*
pi_93383413
Nienna, hoe is je bloeddruk, ik was op een gegeven moment ook licht in mijn hoofd en toen bleek dat mijn bloeddruk lager was dan anders!

En nee Vanyel geen persverslag! Heb ik in het ziekenhuis zowieso de middelen niet voor :P

En ik hoop zeer ernsitg op een zondagskindje vandaag, maar heb er een hard hoofd in. Het is echt heel rustig hier, maar ik wil gewoon niet meer, maar dat klinkt ook weer zo wanhopig... Het is nog even uitzingen tot morgen ben ik bang en dan tijdens de controle zullen ze me gaan vertellen wat het plan is.. Maar stiekem hoop ik nog steeds dat ik die controle niet ga halen.. En hopen mag altijd toch!!!
pi_93383715
Ik hoop dat je de kleine snel in je armen mag houden, MamaPurk!

Vanmorgen toen ik wakker werd lag de kleine opkruld in een hoekje van mijn buik, heel grappig om te zien! Bijna 20 weken, gaat lekker vlot zo! O+
  zondag 27 februari 2011 @ 12:07:47 #280
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93384042
Heb jij een luikje in je buik dan Cyntiaa?

:P

Sinds ik de 20 wekenecho heb gezien, meen ik wel te voelen hoe de baby erbij ligt. En wat-ie doet.
Hij ligt bijvoorbeeld erg vaak in een stuit. Lees: helemaal dubbelgeklapt, met de teentjes tegen het neusje aan. Zo kan hij uit volle kracht lekker schoppen :D Baby maakt ook flink boksbewegingen met de armen. En dat voel ik...
pi_93385136
Zo lag mijn kleintje ook Aventura, vorige week :D
Cyntiaa hoe voel je dat dan?

MP, ik stuur even wat weeenactiviteit naar je toe!
pi_93385190
@ Aventura : Een piepklein luikje ;) Had echt een vreemde hoek in mijn buik!

Sannne : Ik voelde het niet maar zag het wel!
pi_93385555
MP en DJMO ik hoop op een zondagskindje voor jullie.
Kom op dames.
pi_93385712
Vooralsnog is het hier rustig en ga ik zo even lekker slapen :)
pi_93385895
DJMO hoe is het bij jou, niet meer gehoord sinds vanmorgen 08.00
Zou het????
pi_93385970
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:52 schreef ferrari_rood het volgende:
MP en DJMO ik hoop op een zondagskindje voor jullie.
Kom op dames.
Zondagskindjes zijn O+
Zet 'm op dames!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_93386546
Ik hoor toch iets te vaak dat strippen geen zoden aan de dijk zet...voor mij een reden om het misschien wel niet te willen. Nou ja, vorige keer was ik helemaal niet stripbaar, dus ach.

Ik heb gisteravond op een feestje de bekkenband geprobeerd. Het ging op zich goed, maar Tienus vindt em ook leuk en gaat er dan tegenaan schoppen. Dat is dan weer minder.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:24:42 #288
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_93386908
Nou dames, ik ga gewoon hopen op een zondagkindje voor jullie hoor!
DJMO is ook op twitter al zo rustig (tov de afgelopen dagen _O- )
Ik heb vandaag even een offday, heb er geen zin meer in, buik zit in de weg, manlief loopt me voor de voeten, je kent het allemaal wel.

Nog maar 4 weken en dan 'mag het' en over 8 weken (omdat ze bij mij bij 41w hoe dan ook gaan inleiden) is hij er gewoon al w/
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  zondag 27 februari 2011 @ 13:29:16 #289
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93387145
33 weken dus, JJ. Dat lijkt me best een gekke periode. Al wel een beetje klaar ermee, maar het kan nog twee mnd. duren. Wanneer ga je met verlof?

Ik ben eruit qua verlof, ik neem als ik wk 34+wk35 ben twee weken vakantie, en dan vanaf week 36 verlof. Ten eerste omdat het dan ws. mooi weer is en een leuke periode om vrij te hebben, en ik nog veel vakantiedagen heb. En ook omdat ik denk dat ik het met 34 weken welletjes vind. Ik ben nu al zo vaak moe, en ik ben morgen nog maar pas 21 weken. die energieke opleving die je zou moeten hebben heb ik niet. Ik voelde me juist de eerste 12 weken goed.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:31:13 #290
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93387243
Ik sluit me ook aan bij de zondagskindjes-beweging. Hopelijk helpt het MP en DJMO!

Cyntiaaa en Aventura, wat gaaf is dat he als je je kleintje zo goed kan voelen. Ik vind het met de dag gaver, nu heb ik ook het geluk dat het bijna nooit pijn doet (ze heeft mijn ribben nog niet ontdekt). Ik kan helemaal ontroerd raken als ik haar kleine kontje weer boven in mijn buik voel (en daar zitten ze most of the time). Zo leuk!

JJ ik hoop dat je je morgen weer wat minder blegh voelt! :*

Hier vandaag 35 weken, en mag het dus over 2 weken gewoon al zover zijn *O* . Ik heb er zoveel zin in!

Kreeg gisteren nog een hele leuke 'cosibag' (soort van slaapzakje voor in de maxi-cosi en wandelwagen) van mijn zusjes, lief! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:33:26 #291
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93387339
Wat een lief jasje! ik wil ook zoiets. Dat is heel handig schijnt, want dan hoeven ze geen extra jas aan.
pi_93387353
TM wat schattig O+ O+

Hier voel ik mevrouwtje minder. Niets om ongerust over te zijn want ik had al begrepen dat dat normaal was. Ik merk echt dat ze wat minder ruimte heeft. Ik voel nu ook meer draaien ipv schoppen. Haar billen zitten volgens mij ook meestal onder mijn linkerribben, wat soms een benauwd gevoel geeft, maar ach.....met alle liefde hoor.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:34:22 #293
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_93387383
Wel grappig, ik was me gisteren dus aan het inlezen over pasgeborenen en kleertjes. ik heb/had geen idee wat je ze aantrekt :D Ik heb wel een paar rompertjes, maar wat moeten ze dan verder nog aan :D
  zondag 27 februari 2011 @ 13:34:30 #294
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_93387389
Ik hoef nog maar 1 week te werken
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_93387417
ze zijn heel handig...maar ook heel warm! Dus goed uitkijken bij het aandoen in bijvoorbeeld de auto. Wat wij deden met Driekus (herstkindje) was wel in de voetenzak van de cosi (die tot de kin komt), maar dat ding helemaal openritsen op het moment dat ie in de auto zat. En dan nog kwam ie er wel eens met een natte rug uit.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:41:57 #296
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93387708
Thanks voor de tip mefke, ik ga er zeker goed op letten!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 februari 2011 @ 14:12:46 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93388929
ik w8 gewoon op deel 750 :P

serieus: ik ben met 't huishouden bezig, we zijn net een stuk wezen wandelen buiten, ik ben gewoon zo stijf als een plank, ik kan me amper bewegen. douchen helpt niet (ook niet om weeën op gang te brengen :') ) ik heb even een day-off waar het de pc betreft. ook al gebeurt me dat zelden. wellicht toch een teken dat de bevalling niet lang op zich zal laten wachten; heb totaal geen zin in online geklets atm..

pi_93389735
Hmmmm, nou vooruit ;)

Als het maar laat weten zodra er weer echt actie is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 februari 2011 @ 14:33:37 #299
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93389764
dan laat ik het wel weten ;) ik heb een grote sms-kring binnen FOK!kers dus er is er echt wel eentje die hier durft te posten in dat geval :+

zondag 27 februari 2011 @ 15:28:22 #300
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_93392538
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:34 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik hoef nog maar 1 week te werken
Ik nog 2 weken; vrijdag 11 maart laatste werkdag. En kan wel zeggen dat ik er ook wel aan toe ben. Het is al die tijd heel goed gegaan, en het gaat nu ook niet verkeerd; maar k merk wel gewoon dat je een stuk sneller moe bent. Maar gelukkig kan ik hier en daar wat uur skippen (nog genoeg verloruren dit jaar).
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')