Nou, het kan te gek, hoor. Deze berichten lijken me ongeloofwaardig.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:44 schreef remlof het volgende:
Faaz71 Faaz
Al Jazeera: Ibrahim Jibreel: there is a Berlusconi connection - talks about Italian mercenaries and planes from Italy.. #unconfirmed #libya
7 minutes ago
Als dit waar is, is het meteen einde Berlusconi.
Itali en Libye zijn wel hele belangrijke handelspartners. En Berlusconi is zo gek als een deur.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, het kan te gek, hoor. Deze berichten lijken me ongeloofwaardig.
beetje vaagquote:Op maandag 21 februari 2011 19:47 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
http://www.livestream.com/libya17feb zend iets uit!!
Maar dit is wel erg bizar, en mag zonder bevestiging niet voor waar aangenomen wordenquote:Op maandag 21 februari 2011 19:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Itali en Libye zijn wel hele belangrijke handelspartners. En Berlusconi is zo gek als een deur.
ik vermoed dat ze zelf een webcam of iets hebben , net was er beeld op de tv, maar is uitgevallen , zeker de moeite waard om ff in de gaten te houden ..quote:
Nee dat is waar. Maar Berlusconi zit zelf ook in het nauw en is niet te vertrouwen.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar dit is wel erg bizar, en mag zonder bevestiging niet voor waar aangenomen worden
Ik kan me nog net voorstellen dat Libi een paar vliegtuigen van Itali geleend heeft, voor training bijvoorbeeld. Maar dat de Italiaanse luchtmacht zelf aan het schieten is klinkt te extreemquote:Op maandag 21 februari 2011 19:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, het kan te gek, hoor. Deze berichten lijken me ongeloofwaardig.
bron?quote:Op maandag 21 februari 2011 19:47 schreef Dance99Vv het volgende:
Youtube is deleting all videos that show massacre in Libya
http://www.guardian.co.uk(...)ast-protests#block-9quote:6.38pm: Despite others suggesting earlier that William Hague was off the mark in claiming that Muammar Gaddafi had fled to Venezuela, Libyan state television is now reporting that this is actually the case.
It was attributed to the Libyan deputy foreign minister.
Logisch, al die gore shit mag helemaal niet volgens hun TOS.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:47 schreef Dance99Vv het volgende:
Not for the weak of heart.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:47 schreef Dance99Vv het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schepen van de Italiaanse marine patrouilleren al een tijd voor de Libische kust met aan boord Libische bemanningsleden om vluchtelingen tegen te houden. Zie NRC van vandaag. Maar dit was al voor de onlusten h?quote:Op maandag 21 februari 2011 19:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik kan me nog net voorstellen dat Libi een paar vliegtuigen van Itali geleend heeft, voor training bijvoorbeeld. Maar dat de Italiaanse luchtmacht zelf aan het schieten is klinkt te extreem
IJzingwekkend, als dit waar is.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:41 schreef el-mer1 het volgende:
iyad_elbaghdadi Iyad El-Baghdadi
Over a hundred bodies of soldiers who refused to follow orders, found at Fadhil camp in #Benghazi, in mass grave. #Feb17 #Libya
Lekker belangerijk! Dit is belangrijker!quote:Op maandag 21 februari 2011 19:52 schreef YazooW het volgende:
[..]
Logisch, al die gore shit mag helemaal niet volgens hun TOS.
Zou me niets verbazen. Zo gaat het met dictaturen: je voert het uit of je gaat eraan. Officieren moeten ook weer dingen doen of ze gaan eraan. Zie de Sovjet-Unie.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[SAVE-LIBYA] Images Of The Massacre In Libya [EXTREMELY DISTURBING!!!]![]()
![]()
hoezo adhd ?
Goede vraag als er een No-Fly zone is zullen ze toestemming moeten krijgen voordat ze dit kunnen doen lijkt me.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:49 schreef lucaszio het volgende:
iemand enig idee hoe nl met een militair vliegtuig nederlanders wil gaan ophalen als er een no fly zone is
bron: http://binnenland.nieuws.(...)acuatie_nederlanders
Yep, is bevestiging van de bombardementen.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:54 schreef -jos- het volgende:
Kan het bericht van de 2 piloten die in Malta geland zijn op de FP komen? Er zijn al foto's van op AlJazeera geweest net, dus dat nieuws is wel betrouwbaar en de verklaring van de 2 piloten is het belangrijkst natuurlijk.
quote:Op maandag 21 februari 2011 19:54 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
Schokkende beelden voor de meesten (hoewel ikzelf wel wat gewend ben)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[SAVE-LIBYA] Images Of The Massacre In Libya [EXTREMELY DISTURBING!!!]![]()
![]()
Maar veel mensen zonder mening, of totale onverschilligheid zouden er goed aan doen om eens wat filmpjes van [SAVE-LIBYA] te kijken.
Hoe krijgen ze toestemming met een communicatie-blackout?quote:Op maandag 21 februari 2011 19:55 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Goede vraag als er een No-Fly zone is zullen ze toestemming moeten krijgen voordat ze dit kunnen doen lijkt me.
Hij is weg.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:57 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Schokkende beelden voor de meesten (hoewel ikzelf wel wat gewend ben)
Maar veel mensen zonder mening, of totale onverschilligheid zouden er goed aan doen om eens wat filmpjes van [SAVE-LIBYA] te kijken.
indd. vandaar dat ik ze post ... echt verschrikkleijk ..quote:Op maandag 21 februari 2011 19:57 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
En hoe gaan onze eigen overheden hun steun aan dit regime verantwoorden?quote:Op maandag 21 februari 2011 19:57 schreef Monidique het volgende:
Het is in ieder geval zeker dat Khaddafi game over is, dit hele regime. De vraag is: hoeveel bloed betalen de Libirs ervoor?
Dat is niet moeilijk, hoor. En er valt onze eigen overheden wat mij betreft weinig te verwijten.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En hoe gaan onze eigen overheden hun steun aan dit regime verantwoorden?
En er zijn nog vele andere trouwensquote:
Via diplomatieke dan wel militaire kanalen is er vaak gewoon communicatie mogelijk hoor, anders zou je ook het leger geen orders e.d kunnen geven.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe krijgen ze toestemming met een communicatie-blackout?
EU koopt 80% van de Libische olie. Jij bent persoonlijk medeverantwoordelijk voor wat er nu gebeurd. Ik verwacht van je dat je je regering verantwoordelijk houdt voor hun gedrag.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is niet moeilijk, hoor. En er valt onze eigen overheden wat mij betreft weinig te verwijten.
Nieuwswaarde vrijwel nul, heeft vooral shock valuequote:Op maandag 21 februari 2011 19:59 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Hij is overal.
http://www.facebook.com/video/video.php?v=203209353028633&
quote:Op maandag 21 februari 2011 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
EU koopt 80% van de Libische olie. Jij bent persoonlijk medeverantwoordelijk voor wat er nu gebeurd. Ik verwacht van je dat je je regering verantwoordelijk houdt voor hun gedrag.
Nieuwswaarde misschien zeer gering, maar doet veel mensen wel beseffen dat revolutie niet alleen maar vechten voor idealen en steentje gooien met de politie is. Maar ook een zeer duistere kant kent. Door velen word er aan deze kant van de zaak voorbij gegaan en zijn de doden alleen een getal zonder gezicht of gevoel erbij.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nieuwswaarde vrijwel nul, heeft vooral shock value
True. We moeten onze eigen regimes ter verantwoording roepen.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:05 schreef Scrummie het volgende:
Scrummie Danny Jasper
De westerse bevolking heeft alleen niets door. Dom. Eigenlijk bevrijden de mensen in het MO ons ook. Ik hoop dat het ze lukt..
3 minutes ago Favorite Reply Delete
Scrummie Danny Jasper
Het westen wil helemaal niet dat de bevolking in het MO vrij is. Weg goedkope olie, weg wereld economie. Het westen is de ware dictator. 1/2
Nou, geniet van de show, zou ik zeggen.quote:
Jij kan het achteraf altijd zo goed vertellen.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
EU koopt 80% van de Libische olie. Jij bent persoonlijk medeverantwoordelijk voor wat er nu gebeurd. Ik verwacht van je dat je je regering verantwoordelijk houdt voor hun gedrag.
is door gebruiker verwijderdquote:Op maandag 21 februari 2011 19:57 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dat die met dezelfde lulsmoes komen als waarmee jij jezelf vrijpleit.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
True. We moeten onze eigen regimes ter verantwoording roepen.
Ik zal geheel immoreel en feestend op het zweet en bloed van de derdewereldslachtoffers mijn regering niet ter verantwoording roepen nee,quote:Op maandag 21 februari 2011 20:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, geniet van de show, zou ik zeggen.
Dat doen we al elke 4 jaar, er komt misschien alleen niet uit wat je wilt.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik pleit mezelf niet vrij. Ik neem verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:10 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dat die met dezelfde lulsmoes komen als waarmee jij jezelf vrijpleit.
Kijk eerst effe in de spiegel voordat je afreist naar Den Haag om die verantwoording te eisen ...
Fucked up beelden. Is het echt of in elkaar geflanst?quote:Op maandag 21 februari 2011 19:59 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Hij is overal.
http://www.facebook.com/video/video.php?v=203209353028633&
quote:Op maandag 21 februari 2011 20:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
wie doet er hier nou "dwaas "quote:Op maandag 21 februari 2011 20:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik zal geheel immoreel en feestend op het zweet en bloed van de derdewereldslachtoffers mijn regering niet ter verantwoording roepen nee,. Ik zal trots mijn medeplichtigheid voor de bombardementen op Tripoli ten toon spreiden,
.
Doe niet zo dwaas, vent..
Je kan je regering ter verantwoording roepen. Zij hebben dit regime gesteund met jouw stem en met jouw belastinggeld.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:12 schreef Scrummie het volgende:
Ik word er misselijk van, wat er allemaal daar gebeurt. Kunnen wij nou niets doen? Als westers volk?
Fantastisch. Hoe? Door te zeggen dat je verantwoordelijkheid neemt, neem je nog geen verantwoordelijkheid. Je lijkt wel een politicus.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik pleit mezelf niet vrij. Ik neem verantwoordelijkheid.
Als je dat echt doet ben je in mijn ogen een held. Het volgevreten westen doet maar wat graag zaken met die regimes. Ik heb de laatste dagen wat postings van je gevolgd en iedere keer dacht ik "Die gast heeft gelijk!"quote:Op maandag 21 februari 2011 20:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik pleit mezelf niet vrij. Ik neem verantwoordelijkheid.
Boycot in ieder geval Tamoil, dat bedrijf is voor 100% eigendom van Ghadaffi en heeft het hoofdkantoor voor Europa in Nederland.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Helaas maar waar....quote:Op maandag 21 februari 2011 20:15 schreef Thomas B. het volgende:
'Libische luchtmacht bombardeert Tripoli' lees ik net
Come again
Ik beschuldig hier en op vele andere plaatsen "mijn" regering van medeplichtigheid aan massamoord. En ik eis dat ze zich anders gaan gedragen. Over het steunen van regimes, kredietcrisis en de gevolgen van drugsverboden.quote:
IT = Italiequote:iyad_elbaghdadi
Thanks @fredbowie, IT defence minister says small tactical unit ready to go to Libya, but no immediate plans to repatriate IT nationals.
En Shell verpest de meuk in Nigeria, BP verziekt het milieu. Ze, en "wij" dus ook, hebben allemaal "bloed"aan onze handen.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Boycot in ieder geval Tamoil, dat bedrijf is voor 100% eigendom van Ghadaffi en heeft het hoofdkantoor voor Europa in Nederland.
Dank je. Dat helpt.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Als je dat echt doet ben je in mijn ogen een held. Het volgevreten westen doet maar wat graag zaken met die regimes. Ik heb de laatste dagen wat postings van je gevolgd en iedere keer dacht ik "Die gast heeft gelijk!"
Geweldig, wat verantwoordelijk van je.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik beschuldig hier en op vele andere plaatsen "mijn" regering van medeplichtigheid aan massamoord. En ik eis dat ze zich anders gaan gedragen. Over het steunen van regimes, kredietcrisis en de gevolgen van drugsverboden.
quote:Fantastisch. Hoe? Door te zeggen dat je verantwoordelijkheid neemt, neem je nog geen verantwoordelijkheid. Je lijkt wel een politicus.
Tevens ben jij niet verantwoordelijk voor de Khaddafi's misdaden.
Daar is 'ie weer hoor, met z'n gezwets over drugs. Droeftoeter.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik beschuldig hier en op vele andere plaatsen "mijn" regering van medeplichtigheid aan massamoord. En ik eis dat ze zich anders gaan gedragen. Over het steunen van regimes, kredietcrisis en de gevolgen van drugsverboden.
Libya warplanes bombing Tripoli: residentquote:Op maandag 21 februari 2011 20:15 schreef Thomas B. het volgende:
'Libische luchtmacht bombardeert Tripoli' lees ik net
Come again
Hoewel ik ook graag meer zou willen doen, denk ik dat dit allemaal te snel gaat om uit dit soort acties echt nut te halen.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Boycot in ieder geval Tamoil, dat bedrijf is voor 100% eigendom van Ghadaffi en heeft het hoofdkantoor voor Europa in Nederland.
Dodelijk true, maar bluf dat je nu opeens afstand neemt van elk product wat geen pure ethische achtergrond heeft.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:18 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
En Shell verpest de meuk in Nigeria, BP verziekt het milieu. Ze, en "wij" dus ook, hebben allemaal "bloed"aan onze handen.
Dus jouw "verantwoordelijkheid nemen" is een ander, door jou en je medelanders gekozen, beschuldigen.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
daarom heb ik geen auto ...quote:Op maandag 21 februari 2011 20:18 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
En Shell verpest de meuk in Nigeria, BP verziekt het milieu. Ze, en "wij" dus ook, hebben allemaal "bloed"aan onze handen.
Ik zeg niet dat ik verantwoordelijkheid neem, ik zei tegen papierversnipperaar dat ik hem een held zou vinden als hij het wel doet. Uiteindelijk ben ik ook een lafbek, ondanks dat ik jaren roep dat ik in het Westen d oorzaak vind voor veel ellendige problemen eldersquote:Op maandag 21 februari 2011 20:21 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Dodelijk true, maar bluf dat je nu opeens afstand neemt van elk product wat geen pure ethische achtergrond heeft.
Je kan wel zeggen dat je verantwoordelijkheid neemt en wil stoppen maar je gaat toch gewoon door met consumerwhore zijn. En ik ook.
Hoezo te laat? Ik trap al jaren tegen een hoop zaken aan. Jij bent laat dat je het nu pas door krijgt.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:21 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Dus jouw "verantwoordelijkheid nemen" is een ander, door jou en je medelanders gekozen, beschuldigen.
Op een wel heel erg opportuun moment trouwens .... een beetje te laat
Ook een beetje makkelijk.
Indirect ben ik dat wel. Mijn regering steunt het regime met mijn stem (op de piratenpartij, maar toch) en met mijn belastinggeld. Ik ben schuldig, en ik neem verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:15 schreef Monidique het volgende:
Tevens ben jij niet verantwoordelijk voor de Khaddafi's misdaden.
Ja, het bestrijden van de dictaturen in het MO hadden inderdaad hoogste prioriteit in je postgeschiedenis / dagelijkse leven ...quote:Op maandag 21 februari 2011 20:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoezo te laat? Ik trap al jaren tegen een hoop zaken aan. Jij bent laat dat je het nu pas door krijgt.
Maak je niet ongerust, we zijn allemaal gek, alleen de n net iets meer dan de ander, afhankelijk van de gekozen invalshoek. Ik vind Papierversnipperaar geenszins heel erg gek trouwensquote:Op maandag 21 februari 2011 20:25 schreef Monidique het volgende:
Iedereen is gek, behalve Papierversnipperaar.
Dank je. Je sterkt me.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:19 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Daar is 'ie weer hoor, met z'n gezwets over drugs. Droeftoeter.
Voor Libi wel, maar er zijn genoeg regimes die nog moeten vallen, en niet alleen in het MO.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:19 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Hoewel ik ook graag meer zou willen doen, denk ik dat dit allemaal te snel gaat om uit dit soort acties echt nut te halen.
Nogmaals, je lijkt wel een politicus. "Ik neem de verantwoordelijkheid", zo neem je nog geen verantwoordelijkheid. Je bent niet schuldig, je zit vast in een of ander romantische hersenspinsel.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Indirect ben ik dat wel. Mijn regering steunt het regime met mijn stem (op de piratenpartij, maar toch) en met mijn belastinggeld. Ik ben schuldig, en ik neem verantwoordelijkheid.
Ik heb me geconcentreerd op de grootste dictatuur: De USA.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:25 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Ja, het bestrijden van de dictaturen in het MO hadden inderdaad hoogste prioriteit in je postgeschiedenis / dagelijkse leven ...
Waarschijnlijk is hij gewoon bekift, stoned, als een garnaalquote:Op maandag 21 februari 2011 20:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nogmaals, je lijkt wel een politicus. "Ik neem de verantwoordelijkheid", zo neem je nog geen verantwoordelijkheid. Je bent niet schuldig, je zit vast in een of ander romantische hersenspinsel.
Het zou inderdaad prachtig zijn als die revolutionaire beweging puur was en niet geregisseerd werd door de volgende generatie onderdrukkers.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:26 schreef Scrummie het volgende:
Verwijten over en weer of je het al dan niet te laat inziet hebben weinig zin. Wees blij dat steeds meer mensen gaan inzien hoe de wereld werkt en hoe we bedrogen worden. Jammer dat alleen maar een handvol mensen wakker word en niet zoals in het MO hele volken. Wat daar gebeurt zal hier niet gebeuren, omdat iedereen hier dom gehouden word.
Kan je het bericht van de 2 piloten die in Malta geland zijn erbij zetten, en hun verklaring.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:27 schreef raistlin6 het volgende:
Libi: Luchtmacht ingezet tegen demonstranten
Na een bloederige zondag in Benghazi in het oosten van Libi vindt maandag een bloedbad plaats in de hoofdstad Tripoli. Er zouden veel doden zijn gevallen meldt Al Jazeera op basis van ooggetuigenverslagen. Zondag vielen enkele honderden doden bij de gevechten in Benghazi. De oostelijke stad in Libi is inmiddels in handen van de bevolking en een afgesplitste legereenheid die weigerde op demonstranten te vuren.
Het bewind van Muammar Gadhaffi heeft maandag de luchtmacht ingezet in de strijd tegen de demonstranten die hervormingen, democratie en het aftreden van Gadhaffi eisen. Gevechtsvliegtuigen zouden het vuur hebben geopend op de demonstranten. De Libische staatstelevisie zegt dat het gaat om een 'grootscheepse militaire actie tegen terroristische cellen' en roept de bevolking op om mee te werken.
Naast de luchtmacht schieten ook ordetroepen op de betogers. Ze rijden langs in busjes en auto's en schieten uit de ramen op de demonstranten. De laatste berichten spreken van vliegtuigen die in Tripoli zijn geland met huurlingen aan boord die tegen de betogers zouden moeten strijden.
Het internet, mobiele telefonie, landlijnen en televisie zijn geblokkeerd, daarom is het moeilijk om informatie bevestigd te krijgen. De demonstranten zijn volgens Al Jazeera hun angst volledig voorbij en ze zouden van plan zijn maandagavond op te trekken naar het gebouw waar Gadhaffi zich op zou houden.
De internationale gemeenschap heeft het geweld inmiddels scherp veroordeeld. Onder andere Ban ki-Moon van de Verenigde Naties eiste een eind van het geweld. De Arabische Liga is voor een spoedzitting bijeen.
****|NEWSFLASH**** Dit topic gaat niet om jou, er zijn belangrijkere zaken aan de hand nu ontzettende ego!!!! Ontopic plz!quote:Op maandag 21 februari 2011 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dank je. Je sterkt me.
quote:Op maandag 21 februari 2011 20:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nogmaals, je lijkt wel een politicus. "Ik neem de verantwoordelijkheid", zo neem je nog geen verantwoordelijkheid. Je bent niet schuldig, je zit vast in een of ander romantische hersenspinsel.
quote:Op maandag 21 februari 2011 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb me geconcentreerd op de grootste dictatuur: De USA.
Al eens een eigen Topic overwogen.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is hij gewoon bekift, stoned, als een garnaal
Ja, is goed, ze zijn gevlucht, op Malta geland omdat ze niet op de bevolking willen schieten toch?quote:Op maandag 21 februari 2011 20:29 schreef -jos- het volgende:
[..]
Kan je het bericht van de 2 piloten die in Malta geland zijn erbij zetten, en hun verklaring.
Waarschijnlijk om te overleggen wie de nieuwe Grote Leider van de Arabische wereld gaat worden, plus ervaringen uitwisselen hoe ze wel een opstand in de kiem kunnen smoren.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:29 schreef Monidique het volgende:
De Arabische Liga, autoriteit op het gebied van medemenselijkheid.
Waarom vallen mensen mij dan persoonlijk aan?quote:Op maandag 21 februari 2011 20:29 schreef truthortruth het volgende:
[..]
****|NEWSFLASH**** Dit topic gaat niet om jou
Ik hoop op een interventieleger. Alle leden weten dat Khadafi niet 100% is, met dit stoppen gaat ie zeker niet doen. Tijd om af te rekenen met die gast...quote:Op maandag 21 februari 2011 20:28 schreef grindfreakje het volgende:
Arabische liga zal morgen ochtend een bijeenkomst hebben. Ben zeer benieuwd wat daar uitkomt.
Nou nee, maar wel zeer regelmatig worden de kopstukken van die Liga in het zadel geholpen of gehouden door ons. Miljardendeals helpen daar bij.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:29 schreef Monidique het volgende:
De Arabische Liga, autoriteit op het gebied van medemenselijkheid.
Wie gaat dat interventieleger leiden dan? Egypte en Tunesie kunnen niet, Bouteflika kijkt wel tien keer uit. Marokko en Saudi-Arabie kunnen het niet alleen en zijn ook te ver weg.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:31 schreef Drifter__ het volgende:
Ik hoop op een interventieleger. Alle leden weten dat Khadafi niet 100% is, met dit stoppen gaat ie zeker niet doen. Tijd om af te rekenen met die gast...
Jep omdat ze opdracht kregen om de eigen bevolking in Benghazi te bombarderen.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:30 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ja, is goed, ze zijn gevlucht, op Malta geland omdat ze niet op de bevolking willen schieten toch?
Waarom Egypte niet ? Ze hebben nog genoeg man/materieel over.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Wie gaat dat interventieleger leiden dan? Egypte en Tunesie kunnen niet, Bouteflika kijkt wel tien keer uit. Marokko en Saudi-Arabie kunnen het niet alleen en zijn ook te ver weg.
Just walk along people... nothing to see here...quote:Op maandag 21 februari 2011 20:32 schreef raistlin6 het volgende:
Oh mijn god. EVen kotsen op de staats-tv met dat debiele melodietje.
Je weet dat China vetorecht heeft en zelf ook een verleden met het bloedig neerslaan van protesten?quote:Op maandag 21 februari 2011 20:33 schreef Thomas B. het volgende:
Is er al nieuws van de VN? Deze aanwijzingen zijn wel zo serieus dat volgens mij de VR nu bij elkaar moet komen.
Een interventieleger? Van Syri, Saoedi-Arabi, Irak (ook nog), waar ze geen moeite hebben met het vakkundig neerslaan van opstanden? Hm... Mooie woordjes over hoe de Arabische overheden moeten zorgen voor meer brood en meer werk en moeten luisteren naar hun volk.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:31 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Ik hoop op een interventieleger. Alle leden weten dat Khadafi niet 100% is, met dit stoppen gaat ie zeker niet doen. Tijd om af te rekenen met die gast...
Scherpe ogenquote:Op maandag 21 februari 2011 20:35 schreef Scrummie het volgende:
[20:34] <ksdf2> Caller on AJA claims that F16 from Israel are bombing Tripoli. Take it with a pinch of salt.
Op Malta zijn zondag twee Libische gevechtsvliegtuigen geland. De piloten zijn gevlucht uit het Noord-Afrikaanse land, omdat ze hun opdracht, het bombarderen van de bevolking van Benghazi, niet uit wilden voeren.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:34 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jep omdat ze opdracht kregen om de eigen bevolking in Benghazi te bombarderen.
En er waren toch ook nog helicopters met medewerkers van een frans bedrijf (even kwijt hoe dat precies zat)quote:Op maandag 21 februari 2011 20:36 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Op Malta zijn zondag twee Libische gevechtsvliegtuigen geland. De piloten zijn gevlucht uit het Noord-Afrikaanse land, omdat ze hun opdracht, het bombarderen van de bevolking van Benghazi, niet uit wilden voeren.
Ze zijn bijeenquote:Op maandag 21 februari 2011 20:28 schreef speknek het volgende:
Eigenlijk zou de VN veiligheidsraad in spoedzitting bijeen moeten komen, maar je weet nu al dat China de boel gaat boycotten.
Die hebben geen mandaat zonder verkiezingen, dus dat zal niet toegelaten worden door Amerika. Plus, die hebben daar echt geen zin in, die zijn druk bezig de boel een beetje in controle te houden en een grondwet voor te bereiden.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:34 schreef Drifter__ het volgende:
Waarom Egypte niet ? Ze hebben nog genoeg man/materieel over.
Veel zal vast overtrokken zijn, maar doe er de helft vanaf, dan is het nog pittig genoeg.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:37 schreef truthortruth het volgende:
Als het echt zo erg is als in de tweets voorbijkomen dan komt Gadhaffi naar Den Haag.
Dat had ik meegekregen, maar ik wil de evacuaties uit het bericht houden.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:37 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
En er waren toch ook nog helicopters met medewerkers van een frans bedrijf (even kwijt hoe dat precies zat)
quote:PoliticallyOpen No wonder there a #media #blackout, #Israeli and #American #Fighter #Jets used to #attack #Tripoli by #Gadafi, with Jews in flying them
Teveel geruchten. Niet alles serieus nemen. Dat is gevaarlijk. Joden en het Westen krijgen snel de schuld. Heel erg onwaarschijnlijk dat er buitenlanders actief zijn.quote:
MMmmmmmmmmquote:
En dan nog... wat wil zo'n leger doen? Bombardementen uitvoeren tegen genocide? Je raakt anderen, het regime zal ng harder terugslaan. In Servi hoopten ze dat het regime aan de macht wilde blijven, maar dat is niet relevant meer in Libi. Ik zie weinig heil in militair ingrijpen, hoor. Zeker omdat dat niet meteen inzetbaar is (en kwalijke precedenten -hoeveel heb je er eigenlijk nodig?- schept).quote:Op maandag 21 februari 2011 20:40 schreef Zolcon het volgende:
Ingrijpen van andere landen gaat niet snel gebeuren. Landen grijpen niet in tenzij er onomstotelijk bewijs is dat van alle kanten binnen komt dat er genocide of misdaden tegen de menselijkheid plaatsvinden.
Amerikaanse Zesde vloot ligt in de Middellandse Zee als het goed is maar die gaan dus ook niet ingrijpen. Staten zijn soeverein en andere staten zullen dus niet ingrijpen.
VN kan overigens vrij weinig omdat ze geen troepen hebben. NAVO wel.
Dit is het nadeel van de veel gebruikte kanalen op alle grote media. Het gaat te snel en er is geen moderatie hierdoor komt er veel rotzooi en leugens voorbij. Wil je dit goed volgen dan blijf je weg van de grote kanalen waar iedereen in mee kan posten.quote:
Mwah, onwaarschijnlijk is het, maar niet heel erg onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:42 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Teveel geruchten. Niet alles serieus nemen. Dat is gevaarlijk. Joden en het Westen krijgen snel de schuld. Heel erg onwaarschijnlijk dat er buitenlanders actief zijn.
Hoogstens als orgaandonor.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:37 schreef truthortruth het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er 1 politieke leider in de wereld is die zich hier nog aan wil branden. Als het echt zo erg is als in de tweets voorbijkomen dan komt Gadhaffi naar Den Haag.
Nou ja als ze het te bont maken, kan een buurland altijd denken binnenvallen die zooi. Denk Vietnam/Cambodja.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:40 schreef Zolcon het volgende:
Ingrijpen van andere landen gaat niet snel gebeuren. Landen grijpen niet in tenzij er onomstotelijk bewijs is dat van alle kanten binnen komt dat er genocide of misdaden tegen de menselijkheid plaatsvinden.
Amerikaanse Zesde vloot ligt in de Middellandse Zee als het goed is maar die gaan dus ook niet ingrijpen. Staten zijn soeverein en andere staten zullen dus niet ingrijpen.
VN kan overigens vrij weinig omdat ze geen troepen hebben. NAVO wel.
Jij denkt niet dat er iets op touw kan worden gezet om deze gek te berechten?quote:Op maandag 21 februari 2011 20:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoogstens als orgaandonor.
Zat te denken aan Khamenei. Volgens mij staat z'n vliegtuig om de haverklap klaar om naar Rusland te gaan als het nodig is. Khamenei is geen Gadaffi qua zichtbare wreedheid maar heeft veel meer moorden op z'n geweten.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoogstens als orgaandonor.
Er zijn op dit moment geen buurlanden daar die daartoe in staat zijn, of die dit zouden willen/kunnen doen. De toestand in de regio zorgt ervoor dat het even ieder land voor zich is daar. Als er al militair ingrijpen komt moet dat van het westen of azie komen en die kans acht ik zeer klein.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:43 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Nou ja als ze het te bont maken, kan een buurland altijd denken binnenvallen die zooi. Denk Vietnam/Cambodja.
Libi: Luchtmacht ingezet tegen demonstrantenquote:Op maandag 21 februari 2011 20:46 schreef Bartholomaeus het volgende:
Is er nog iets gebeurd sinds 6 uur?
Andere landen zullen zich er niet aan wagen. Het risico is te groot. Dat zijn beslissingen die niet in een paar uur te maken zijn. Als er bijv Amerikaanse troepen binnen zouden vallen dan kunnen er veel meer slachtoffers vallen.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:43 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Nou ja als ze het te bont maken, kan een buurland altijd denken binnenvallen die zooi. Denk Vietnam/Cambodja.
Ik denk dat Ghaddafi weinig vrienden heeft en zich gaat doodvechten.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:45 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat er iets op touw kan worden gezet om deze gek te berechten?
Individuele landen zullen niet binnenvallen. Zeker niet uit de regio. Als er militaire interventie plaats zal vinden dan zal het vanuit de NAVO komen dmv bijvoorbeeld de Zesde Vloot van de VS.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:46 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Er zijn op dit moment geen buurlanden daar die daartoe in staat zijn, of die dit zouden willen/kunnen doen. De toestand in de regio zorgt ervoor dat het even ieder land voor zich is daar. Als er al militair ingrijpen komt moet dat van het westen of azie komen en die kans acht ik zeer klein.
[ afbeelding ]
Maar dan wel onder de vlag van de VN.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:49 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Individuele landen zullen niet binnenvallen. Zeker niet uit de regio. Als er militaire interventie plaats zal vinden dan zal het vanuit de NAVO komen dmv bijvoorbeeld de Zesde Vloot van de VS.
Maar natuurlijk niet in Afganistan.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
uitgesproken Vara NED2: We moeten verantwoordelijkheid nemen.
We hadden sowieso niet aan Afghanistan moeten beginnen. Ik trap niet in de val dat we nu verplicht zouden zijn om een karwei af te maken.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar natuurlijk niet in Afganistan.
quote:Op maandag 21 februari 2011 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar natuurlijk niet in Afganistan.
Met alle respect, maar zullen we het in dit topic alleen bij Libi houden??quote:Op maandag 21 februari 2011 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hadden sowieso niet aan Afghanistan moeten beginnen. Ik trap niet in de val dat we nu verplicht zouden zijn om een karwei af te maken.
Ja, ik snap alleen niet dat ze de demonstraten niet gewoon negeerden zoals in Marokko. Waarom gelijk zoveel geweld? Als je dat doet moet je zeker zijn dat het dan weer rustg wordt.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat Ghaddafi weinig vrienden heeft en zich gaat doodvechten.
Alleen de Mount Whitney iets in die richting brengen kan al aardig wat meer druk brengen.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:49 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Individuele landen zullen niet binnenvallen. Zeker niet uit de regio. Als er militaire interventie plaats zal vinden dan zal het vanuit de NAVO komen dmv bijvoorbeeld de Zesde Vloot van de VS.
Of enorm knettergek zijn en er schijt aan hebben, zoals Ghadaffi.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:52 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja, ik snap alleen niet dat ze de demonstraten niet gewoon negeerden zoals in Marokko. Waarom gelijk zoveel geweld? Als je dat doet moet je zeker zijn dat het dan weer rustig wordt.
Je hebt gelijk, maar erger me aan de discussie bij de Varaquote:Op maandag 21 februari 2011 20:52 schreef Lotusss het volgende:
[..]
[..]
Met alle respect, maar zullen we het er in dit topic alleen bij Libi houden??
Khadafi is niet goed in zijn hoofd.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:52 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja, ik snap alleen niet dat ze de demonstraten niet gewoon negeerden zoals in Marokko. Waarom gelijk zoveel geweld? Als je dat doet moet je zeker zijn dat het dan weer rustg wordt.
Dat dus.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:52 schreef Lotusss het volgende:
[..]
[..]
Met alle respect, maar zullen we het in dit topic alleen bij Libi houden??
Gewoon op Al Jazeera en/of BBC World zettenquote:Op maandag 21 februari 2011 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar erger me aan de discussie bij de Vara
Dat doen dictaturen nou eenmaal, blijkbaar. Het is zaak de bevolking bang te maken/houden. Als ze iets doen, meteen hard de kop in drukken. Tot vorig jaar werkt dat nog (hoewel het in Iran in 2009 bijna mis ging voor het regime). Nu werkt dat gewoon niet meer, en dictaturen hebben niet de tijd en mogelijkheid om zich aan te passen. Daarom maken ze allemaal dezelfde fouten.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:52 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja, ik snap alleen niet dat ze de demonstraten niet gewoon negeerden zoals in Marokko. Waarom gelijk zoveel geweld? Als je dat doet moet je zeker zijn dat het dan weer rustig wordt.
Hij is knettergek, altijd al gevonden. De Ayatollah zijn ook knettergek maar dan in religieuze zin maar wel veel geraffineerder dan een Gadaffi als het op de boel neerslaan aakomt.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Of enorm knettergek zijn en er schijt aan hebben, zoals Ghadaffi.
NAVO, voor de VN zal niet zo snel reageren. China blokkeert dat.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar dan wel onder de vlag van de VN.
Volgens mij zijn dat filmpjes die al eerder op het net rondgingen, maar als ze echt het massacar.wmv compilatie filmpje nemen dan hebben ze lef.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:54 schreef shomila het volgende:
feb17voices Feb 17 voices
by blogdiva
@ajarabic says it will show images from Libya in a few minutes, warning they will be disturbing/difficult to watch. #Libya #Feb17
2 minutes ago
Dat weet ik, maar Iran pakt het wel totaal anders aan. Daar gaan er ook veel mensen aan de strop, maar dat s veel slimmer dan op straat mensen afknallen met vliegtuigen. Iran is veel geraffineerder.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doen dictaturen nou eenmaal, blijkbaar. Het is zaak de bevolking bang te maken/houden. Als ze iets doen, meteen hard de kop in drukken. Tot vorig jaar werkt dat nog (hoewel het in Iran in 2009 bijna mis ging voor het regime. Nu werkt dat gewoon niet meer, en dictaturen hebben niet de tijd en mogelijkheid om zich aan te passen. Daarom maken ze allemaal dezelfde fouten.
Paar minuten terug.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:55 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Hoe laat is die tweet gepost?
quote:iyad_elbaghdadi
Breaking reports that #Gaddafi ordered air strikes against #Benghazi as well #Feb17 #Libya
Vlag was er al af voordat je dit kon postenquote:Op maandag 21 februari 2011 20:56 schreef remlof het volgende:
reda Reda
BREAKING: Libyan Embassy in London has put up Independence Flag of Libya! #feb17 #gaddaficrimes #libya Via @ShababLibya
19 minutes ago
Weer weggehaald bedoel je?quote:Op maandag 21 februari 2011 20:58 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Vlag was er al af voordat je dit kon posten
Het leger is nog altijd bepalend in een mogelijke revolutie. Als de neuzen dezelfde kant op staan kan het volk hoog of laag springen wat ze willen maar er gebeurt niets.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doen dictaturen nou eenmaal, blijkbaar. Het is zaak de bevolking bang te maken/houden. Als ze iets doen, meteen hard de kop in drukken. Tot vorig jaar werkt dat nog (hoewel het in Iran in 2009 bijna mis ging voor het regime). Nu werkt dat gewoon niet meer, en dictaturen hebben niet de tijd en mogelijkheid om zich aan te passen. Daarom maken ze allemaal dezelfde fouten.
De VS zijn bankroet, die vinden het wel prima, Libi speelt voor hen economisch gezien een marginale rol.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:49 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Precies dat is de reden dat ze het waarschijnlijk niet zullen doen. Tenzij er berichten naar buiten komen die aantonen dat willekeurige burgers vermoord worden. Dus als bewezen is dat er sprake is van:quote:Op maandag 21 februari 2011 20:53 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Alleen de Mount Whitney iets in die richting brengen kan al aardig wat meer druk brengen.
Maar echt aan land gaan is of een simpele zege, of ze moeten her en der echt huis voor huis veroveren, en in dichtbevolkt gebied kun je niet anders dan met veel slachtoffers in looptempo oprukken.
Beter zouden ze dan wat snelle en zeer gerichte bombardementen uitvoeren in dat geval, maar op wie precies, en welke doelen...
quote:..any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:
(a) Killing members of the group;
(b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;
(c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;
(d) Imposing measures intended to prevent births within the group;
(e) Forcibly transferring children of the group to another group.
quote:Article 3 defines the crimes that can be punished under the convention:
(a) Genocide;
(b) Conspiracy to commit genocide;
(c) Direct and public incitement to commit genocide;
(d) Attempt to commit genocide;
(e) Complicity in genocide.
Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide, Article 3
Eraf gehaald door personeel van de ambassade dat schijnbaar nog loyaal is aan Ghadaffi.quote:
Maar voor ons (de EU) niet. Hoop dat er een goeie verklaring komt vanavond. Liefst nog een ultimatum.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:59 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
De VS zijn bankroet, die vinden het wel prima, Libi speelt voor hen economisch gezien een marginale rol.
Ah ok, maar de 'dissidenten' zijn overal dus.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:59 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Eraf gehaald door personeel van de ambassade dat schijnbaar nog loyaal is aan Ghadaffi.
Politie bewaakt de boel, en er zijn niet echt veel demonstranten daar, dus het zal niet zon vaart lopen.
Linkje?quote:Op maandag 21 februari 2011 21:00 schreef yavanna het volgende:
Terwijl ik aan het bijlezen was o.a. het interview met die piloot gezien die maar liefst 18 jaar vast zat en waarvoor. Ongelooflijk ziek allemaal.
Wellicht al 240 doden vandaag alleen...
Ik heb wel een goed adres daarvoor:quote:Op maandag 21 februari 2011 21:01 schreef Bartholomaeus het volgende:
Is er ook al een demonstratie in Nederland gepland voor Libie?
Stalin zei het ooit al eens heel mooi. ''Man have problems. No Man, no Problem''.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:52 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja, ik snap alleen niet dat ze de demonstraten niet gewoon negeerden zoals in Marokko. Waarom gelijk zoveel geweld? Als je dat doet moet je zeker zijn dat het dan weer rustg wordt.
Je zult maar op dat vliegveld werken, echt bizar...quote:Op maandag 21 februari 2011 21:01 schreef Ugjerke het volgende:
Respect voor de twee piloten die naar Malta gevlogen zijn!
Als wij er economisch wat bij in moeten schieten om druk op Ghadaffi te zetten, dan betaal ik met plezier een tientje meer bij de pomp, voor duurdere olie van elders.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar voor ons (de EU) niet. Hoop dat er een goeie verklaring komt vanavond. Liefst nog een ultimatum.
klopt, was er gisteren niet al een brandstichting door demonstranten bij de Ambassade in Den haag,quote:Op maandag 21 februari 2011 21:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah ok, maar de 'dissidenten' zijn overal dus.
schatting 250 doden, alleen vandaag alleen in Tripoli, Human Rights Watch net op AJEquote:
Ik lees net al 374 doden.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:00 schreef yavanna het volgende:
Terwijl ik aan het bijlezen was o.a. het interview met die piloot gezien die maar liefst 18 jaar vast zat en waarvoor. Ongelooflijk ziek allemaal.
Wellicht al 240 doden vandaag alleen...
De VS zal zelf niks doen. De NAVO zou wat kunnen doen. Of de EU kan eindelijk eens naar voren kunnen stappen en de NAVO aansporen in te grijpen.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar voor ons (de EU) niet. Hoop dat er een goeie verklaring komt vanavond. Liefst nog een ultimatum.
Inderdaad, ben wel benieuwd naar een interview met personeel op dat vliegveld.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:02 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Je zult maar op dat vliegveld werken, echt bizar...
Als ze al wapens zouden hebben dan zijn die boven zee al was loos afgeschoten. Die jongens zijn echt niet zo gek dat ze bewapend met raketten Europa binnenvliegen.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:04 schreef yavanna het volgende:
ME_Observer Troy Carter
Why were the weapons pylons empty on the 2 jets that defected? can anyone confirm they landed like that? #libya
Zo zo, onder dwang zeker ( lees : zijn eigen hachie redden )quote:Op maandag 21 februari 2011 21:04 schreef MangoTree het volgende:
Qatar spreekt als eerste zich uit tegen Libie en roept op tot meer veroordelingen internationaal. (AJE)
CarelBruring Al Jazeera: Qatar Foreign Minister calls Arab League Secretary General Amr Moussa to convene urgent Arab League summit over events in #Libya
En Berlusconi vindt het nu ook onacceptabel. (AJE)
Inderdaad. Komen er ineens twee bewapende vliegtuigen Europa binnenvliegen zonder aankondiging. Dat vinden ze niet leukquote:Op maandag 21 februari 2011 21:05 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Als ze al wapens zouden hebben dan zijn die boven zee al was loos afgeschoten. Die jongens zijn echt niet zo gek dat ze bewapend met raketten Europa binnenvliegen.
Dat is inderdaad vragen om een enkeltje Stinger in je staart.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:05 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Als ze al wapens zouden hebben dan zijn die boven zee al was loos afgeschoten. Die jongens zijn echt niet zo gek dat ze bewapend met raketten Europa binnenvliegen.
quote:Op maandag 21 februari 2011 21:05 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Check, geldt voor 3/4e van Afrika. Gaat dus niet echt op he.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:59 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Precies dat is de reden dat ze het waarschijnlijk niet zullen doen. Tenzij er berichten naar buiten komen die aantonen dat willekeurige burgers vermoord worden. Dus als bewezen is dat er sprake is van:
[..]
[..]
Mwah, op het moment dat je de luchtmacht gebruikt om je eigen bevolking te bombarderen lijkt het me dat het zelfs voor Berlusconi te ver gaat.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:06 schreef yavanna het volgende:
[..]
Zo zo, onder dwang zeker ( lees : zijn eigen hachie redden )
Dat denk ik ook. Maar het kan ook zijn dat ze alleen hun boordkanon zouden gebruiken voor aanvallen op demonstranten. Je eigen hoofdstad bombarderen gaat wel erg ver namelijk.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:05 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Dat is op zich wel een goed teken. Dat ze er zich niet met een Jantje van Leiden vanaf willen maken (hoop ik).quote:Op maandag 21 februari 2011 21:08 schreef yavanna het volgende:
FDEgypt FDEgypt
Amazing how much time EU needs to decide on dictators asset freeze, but is quick to forgive dictators debt. #Egypt #Cairo #jan25 #Weissink
Mwah, de eerdere honderden doden in een paar dagen tijd waren ook geen probleem voor hem en bleef hij achter G staan.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:08 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Mwah, op het moment dat je de luchtmacht gebruikt om je eigen bevolking te bombarderen lijkt het me dat het zelfs voor Berlusconi te ver gaat.
quote:Op maandag 21 februari 2011 21:11 schreef Bartholomaeus het volgende:
GPDLibi:
Zit nu op een terrasje aan een cappuccino. Vliegtuigen schieten op demonstranten. Als ze het maar laten mijn cappuccino aan te raken.
GPDLibi:
Zit nu op een terrasje aan een cappuccino. Vliegtuigen schieten op demonstranten. Als ze het maar laten mijn cappuccino aan te raken.
GPDLibi:
Bronnen binnen welk leger en op wat/wie gaan ze luchtaanvallen uitvoeren?quote:Op maandag 21 februari 2011 21:12 schreef reindert1981 het volgende:
De BBC meldt dat bronnen binnen het leger bevestigen dat er ergens in de komende twee uur luchtaanvallen op Benghazi zullen plaatsvinden.
Ja, maar dat ontdoet ze nu niet van de noodzaak een spoedzitting te beleggen. Daar is die raad voor. Zij heeft niet alleen als taak om militaire interventies uit te voeren, maar ook om aanbevelingen te doen en te bemiddelen in conflicten.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Je weet dat China vetorecht heeft en zelf ook een verleden met het bloedig neerslaan van protesten?
Laat Berlusconi Eurofighters er op uit sturen om ze neer te schieten. Dan maakt ie het nog een beetje goed.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:12 schreef reindert1981 het volgende:
De BBC meldt dat bronnen binnen het leger bevestigen dat er ergens in de komende twee uur luchtaanvallen op Benghazi zullen plaatsvinden.
GPDLibi:
Even aangevuld.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:11 schreef Bartholomaeus het volgende:
GPDLibi:
Zit op het gras met een cappuccino. Beetje een Lowlands-sfeertje. Vliegtuigen schieten op demonstranten. Jongens voetballen in de straten. Gadhaffi is dood. Als ze het maar laten mijn cappuccino aan te raken!
Op het moment dat het met geweren gebeurt kun je jezelf nog wijsmaken dat het nodig is om de orde te handhaven en dat die 'vijandige groeperingen' nou eenmaal aangepakt moeten worden. Maar nu zijn er zulke overdreven middelen gebruikt dat zulke verhalen hun kleine beetje geloofwaardigheid ook verliezen. Ik denk dat daarin de manier waarop meer uit maakt dan het resultaat.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:10 schreef yavanna het volgende:
[..]
Mwah, de eerdere honderden doden in een paar dagen tijd waren ook geen probleem voor hem en bleef hij achter G staan.
Nu moet hij wel afstand nemen, wil hij nog enige geloofwaardigheid overhouden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kijk niet als je er niet tegen kan.
Echt vreselijke beelden...
Vooral op het eind.. heb het toen afgezet..![]()
![]()
![]()
![]()
http://feb17.info/live-benghazi-video-feed-mohammed/ is offlinequote:Op maandag 21 februari 2011 21:13 schreef THEFXR het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)JxBx+%28GeenStijl%29
Ik denk dat dat deze keer wel eens zou kunnen gebeuren. Het geweld vanuit de overheid is vele malen bruter dan in Egypte waar het leger duidelijk aangaf geen geweld te willen gebruiken.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:16 schreef Schadenfreude het volgende:
Bizar. Ben benieuwd of er ingegrepen gaat worden door EU of VS
quote:Op maandag 21 februari 2011 21:16 schreef SoldMayor het volgende:
***WARNING***De vent van de 2e foto moet wel geraakt zijn door een granaat uit een tank. Compleet over midden gescheurd zonder echte schade aan de rest van het lichaam (kan dus geen mijn zijn geweest).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kijk niet als je er niet tegen kan.
Echt vreselijke beelden...
Vooral op het eind.. heb het toen afgezet..![]()
![]()
http://steam-cards.com/?click=a07a01
voor gratis spellen
Afschuwelijk.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:19 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De vent van de 2e foto moet wel geraakt zijn door een granaat uit een tank. Compleet over midden gescheurd zonder echte schade aan de rest van het lichaam (kan dus geen mijn zijn geweest).
Dat zullen ze nooit doen en waarschijnlijk wel ja.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:21 schreef Ugjerke het volgende:
Heeft Nederland nog militaire mogelijkheden om deel te nemen aan een Europese actie tegen Gadaffi of hebben wij onszelf al uitgeput in Afghanistan?
Kan ook groot kaliber munitie zijn van bijvoorbeeld heli's, vliegtuigen of zwaar bewapende grondvoertuigen. Dit is namelijk wat de bekende .50 cal met een lichaam doet.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:19 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De vent van de 2e foto moet wel geraakt zijn door een granaat uit een tank. Compleet over midden gescheurd zonder echte schade aan de rest van het lichaam (kan dus geen mijn zijn geweest).
Zou het wat zijn als iemand in de Veiligheidsraad een mes op de keel van de Chinese delegatie zet (letterlijk) om ze te dwingen toe te stemmen met ingrijpen? Of mag dat niet.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:13 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja, maar dat ontdoet ze nu niet van de noodzaak een spoedzitting te beleggen. Daar is die raad voor. Zij heeft niet alleen als taak om militaire interventies uit te voeren, maar ook om aanbevelingen te doen en te bemiddelen in conflicten.
Dit is ook wat ik had begrepen uit de wat kleinere serieuze livestreams.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:21 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Kan ook groot kaliber munitie zijn van bijvoorbeeld heli's, vliegtuigen of zwaar bewapende grondvoertuigen. Dit is namelijk wat de bekende .50 cal met een lichaam doet.
Vast wel, maar ik denk niet dat China wil dat je het op internet zet, dan moeten ze weer censureren en staan ze weer voor schut.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zou het wat zijn als iemand in de Veiligheidsraad een mes op de keel van de Chinese delegatie zet (letterlijk) om ze te dwingen toe te stemmen met ingrijpen? Of mag dat niet.
Libi: Luchtmacht ingezet tegen demonstrantenquote:Op maandag 21 februari 2011 21:23 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
De laatste 2 uur nog iets noemenswaardig gebeurd?
Het zou mij niet verbazen wanneer de Khadaffi's ze gewoon gaan gijzelen...quote:Op maandag 21 februari 2011 21:21 schreef grindfreakje het volgende:
Inmiddels is er een hele waslijst van landen die morgen zijn burgers wil evacueren, ben enorm benieuwd hoe dat zal gaan. Even 20 vliegtuigen neerzetten bij Tripoli gaat het niet worden. En mensen veilig in of uit Tripoli krijgen zal ook lastig worden.
Kramp in mijn grote teen. In Libi is de situatie normaal.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:23 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Dat de luchtmacht waarschijnlijk nieuwe aanvallen gaat uitvoeren. Naast Tripoli ook op Benghazi.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:23 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Geen live beelden.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:23 schreef Infection het volgende:
Toch vraag ik me af waarom dit topic zo sloom gaat vergeleken met het "Revolutie in Egypte" topic.
Dwang is illegaal in de internationale politiek. En ook verschrikkelijk ongewenst, als de internationale gemeenschap niet wil ingrijpen dan is dat hun keuze en zullen ze erop beoordeeld worden door de volgende generatie.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zou het wat zijn als iemand in de Veiligheidsraad een mes op de keel van de Chinese delegatie zet (letterlijk) om ze te dwingen toe te stemmen met ingrijpen? Of mag dat niet.
Gebrek aan veel en/of betrouwbaar beeld materiaal.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:23 schreef Infection het volgende:
Toch vraag ik me af waarom dit topic zo sloom gaat vergeleken met het "Revolutie in Egypte" topic.
Een no-fly zone afkondigen over Libi (uitgezonderd de vliegtuigen om mensen te evacuaren) lijkt me wel het minste wat de EU/NAVO kan doen.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:21 schreef Ugjerke het volgende:
Heeft Nederland nog militaire mogelijkheden om deel te nemen aan een eventuele Europese actie tegen Gadaffi of hebben wij onszelf al uitgeput in Afghanistan?
quote:Op maandag 21 februari 2011 21:23 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Libi: Luchtmacht ingezet tegen demonstranten
Ben benieuwd, het is niet alsof ze georganiseerd zijn ofzo. Maar wellicht dat de verschillende stammen iets teweeg kunnen brengen.quote:De demonstranten zijn volgens Al Jazeera hun angst volledig voorbij en ze zouden van plan zijn maandagavond op te trekken naar het gebouw waar Gadhaffi zich op zou houden.
Daar ben ik dus ook zeer benieuwd naar, stel dat die aangevallen worden......hoe zal de wereld dan reageren ?quote:Op maandag 21 februari 2011 21:21 schreef grindfreakje het volgende:
Inmiddels is er een hele waslijst van landen die morgen zijn burgers wil evacueren, ben enorm benieuwd hoe dat zal gaan. Even 20 vliegtuigen neerzetten bij Tripoli gaat het niet worden. En mensen veilig in of uit Tripoli krijgen zal ook lastig worden.
-Egypte is veel toeristischer, veel mensen zijn er zelf geweestquote:Op maandag 21 februari 2011 21:23 schreef Infection het volgende:
Fokkertjes gaan met paps en mams naar sjorren aan een sjeikquote:Op maandag 21 februari 2011 21:23 schreef Infection het volgende:
Dan pas?quote:Op maandag 21 februari 2011 21:24 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Dwang is illegaal in de internationale politiek. En ook verschrikkelijk ongewenst, als de internationale gemeenschap niet wil ingrijpen dan is dat hun keuze en zullen ze erop beoordeeld worden door de volgende generatie.
internet en telefoon en water electra afgesloten de sateliet wordt gejammed beelden en berichten via algemene kanalen onmogelijkquote:Op maandag 21 februari 2011 21:24 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Gebrek aan veel en/of betrouwbaar beeld materiaal.
Dat betekend dat als Libi vliegtuigen de lucht in stuurt ze door internationale luchtmachten terug begeleid of in de meest extreme situatie neergeschoten worden?quote:Op maandag 21 februari 2011 21:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Een no-fly zone afkondigen over Libi (uitgezonderd de vliegtuigen om mensen te evacuaren) lijkt me wel het minste wat de EU/NAVO kan doen.
Zodra het een stam duidelijk is dat zijn vertrek onafwendbaar is zullen ze zich van hem verstoten, want zij willen natuurlijk ook niet achterblijven in het nieuwe libie.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:24 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
[..]
Ben benieuwd, het is niet alsof ze georganiseerd zijn ofzo. Maar wellicht dat de verschillende stammen iets teweeg kunnen brengen.
Op een gegeven moment moeten die vliegtuigen tanken en munitie inslaan.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:24 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
[..]
Ben benieuwd, het is niet alsof ze georganiseerd zijn ofzo. Maar wellicht dat de verschillende stammen iets teweeg kunnen brengen.
Correct.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:26 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat betekend dat als Libi vliegtuigen de lucht in stuurt ze door internationale luchtmachten terug begeleid of in de meest extreme situatie neergeschoten worden?
Denk je dat de NAVO een no fly gebod gaat handhaven?quote:Op maandag 21 februari 2011 21:25 schreef lucaszio het volgende:
Denk je dan dat Libie zich ook maar iets aantrekt als de navo een no fly zone afkondigt?
CNN liep met Egypte ook vaak achter.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:26 schreef SoldMayor het volgende:
btw CNN heeft op dit moment geen nieuws van libie?
Dat hoeft niet, maar als hun vliegtuigen worden afgeschoten tenzij ze meteen koers naar het noorden zetten schakel je in ieder geval dat machtsinstrument tegen burgers uit.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:25 schreef lucaszio het volgende:
Denk je dan dat Libie zich ook maar iets aantrekt als de navo een no fly zone afkondigt?
Daarom vraag ik mij dus af of wij onze vliegtuigen in gaan zetten om deze no-fly zone meer dan papier te maken.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:25 schreef lucaszio het volgende:
Er zijn al geruchten dat bepaalde stammen op weg naar tripoli zijn.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:24 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ja, opstijgen is doorvliegen naar Malta of Itali, anders neergeschoten worden.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:26 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat betekend dat als Libi vliegtuigen de lucht in stuurt ze door internationale luchtmachten terug begeleid of in de meest extreme situatie neergeschoten worden?
Ik wil ook liever dat er een internationale politiemacht is die onafhankelijk militair kan ingrijpen in een situatie zoals dit. Maar de VN bestaat nou eenmaal uit landen; en landen zijn corrupt en egocentrisch.quote:
Lekker filmpje, mensen in stukken.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:22 schreef Dance99Vv het volgende:
beelden van slachtoffers uit het ziekenhuis (zeer schokkend) voor de liefhebber:
http://www.megaupload.com/?d=CRY91ONU
Mwah, een salvo van een .50 vanuit een heli kan ook aardige dingen doen. Als het een 105 mm granaat zou zijn geweest dan had je die benen een paar straten verderop erbij moeten zoekenquote:Op maandag 21 februari 2011 21:19 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat zou eindelijk een sterk signaal zijn. Ik hoop dat onze regeringen besluiten om die no-fly zone in te zetten.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, opstijgen is doorvliegen naar Malta of Itali, anders neergeschoten worden.
En het leger is al verdeeld.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:32 schreef Dance99Vv het volgende:
Een oorlog beginnen tegen libie is mijn inziens een meesterzet, waar moet het leger dan de prioriteit leggen...
Olievelden + winning the hearts and minds.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:32 schreef Dance99Vv het volgende:
Een oorlog beginnen tegen libie is mijn inziens een meesterzet, waar moet het leger dan de prioriteit leggen...
Ah eindelijk duurde weer een tijdje voor er een gerucht langskwam dat ik wel geloof. Ik hoop het niet natuurlijk...quote:Op maandag 21 februari 2011 21:31 schreef truthortruth het volgende:
Er schijnen orders te zijn om vannacht Benghazi te bombarderen.
Ik vermoed dat je dan internationaal wel iets uit te leggen hebt.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:32 schreef Dance99Vv het volgende:
Zelfhulp-kameradenhulpquote:Op maandag 21 februari 2011 21:32 schreef Dance99Vv het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |