Voor Libië wel, maar er zijn genoeg regimes die nog moeten vallen, en niet alleen in het MO.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:19 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Hoewel ik ook graag meer zou willen doen, denk ik dat dit allemaal te snel gaat om uit dit soort acties echt nut te halen.
Nogmaals, je lijkt wel een politicus. "Ik neem de verantwoordelijkheid", zo neem je nog geen verantwoordelijkheid. Je bent niet schuldig, je zit vast in een of ander romantische hersenspinsel.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Indirect ben ik dat wel. Mijn regering steunt het regime met mijn stem (op de piratenpartij, maar toch) en met mijn belastinggeld. Ik ben schuldig, en ik neem verantwoordelijkheid.
Ik heb me geconcentreerd op de grootste dictatuur: De USA.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:25 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Ja, het bestrijden van de dictaturen in het MO hadden inderdaad hoogste prioriteit in je postgeschiedenis / dagelijkse leven ...
Waarschijnlijk is hij gewoon bekift, stoned, als een garnaalquote:Op maandag 21 februari 2011 20:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nogmaals, je lijkt wel een politicus. "Ik neem de verantwoordelijkheid", zo neem je nog geen verantwoordelijkheid. Je bent niet schuldig, je zit vast in een of ander romantische hersenspinsel.
Het zou inderdaad prachtig zijn als die revolutionaire beweging puur was en niet geregisseerd werd door de volgende generatie onderdrukkers.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:26 schreef Scrummie het volgende:
Verwijten over en weer of je het al dan niet te laat inziet hebben weinig zin. Wees blij dat steeds meer mensen gaan inzien hoe de wereld werkt en hoe we bedrogen worden. Jammer dat alleen maar een handvol mensen wakker word en niet zoals in het MO hele volken. Wat daar gebeurt zal hier niet gebeuren, omdat iedereen hier dom gehouden word.
Kan je het bericht van de 2 piloten die in Malta geland zijn erbij zetten, en hun verklaring.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:27 schreef raistlin6 het volgende:
Libië: Luchtmacht ingezet tegen demonstranten
Na een bloederige zondag in Benghazi in het oosten van Libië vindt maandag een bloedbad plaats in de hoofdstad Tripoli. Er zouden veel doden zijn gevallen meldt Al Jazeera op basis van ooggetuigenverslagen. Zondag vielen enkele honderden doden bij de gevechten in Benghazi. De oostelijke stad in Libië is inmiddels in handen van de bevolking en een afgesplitste legereenheid die weigerde op demonstranten te vuren.
Het bewind van Muammar Gadhaffi heeft maandag de luchtmacht ingezet in de strijd tegen de demonstranten die hervormingen, democratie en het aftreden van Gadhaffi eisen. Gevechtsvliegtuigen zouden het vuur hebben geopend op de demonstranten. De Libische staatstelevisie zegt dat het gaat om een 'grootscheepse militaire actie tegen terroristische cellen' en roept de bevolking op om mee te werken.
Naast de luchtmacht schieten ook ordetroepen op de betogers. Ze rijden langs in busjes en auto's en schieten uit de ramen op de demonstranten. De laatste berichten spreken van vliegtuigen die in Tripoli zijn geland met huurlingen aan boord die tegen de betogers zouden moeten strijden.
Het internet, mobiele telefonie, landlijnen en televisie zijn geblokkeerd, daarom is het moeilijk om informatie bevestigd te krijgen. De demonstranten zijn volgens Al Jazeera hun angst volledig voorbij en ze zouden van plan zijn maandagavond op te trekken naar het gebouw waar Gadhaffi zich op zou houden.
De internationale gemeenschap heeft het geweld inmiddels scherp veroordeeld. Onder andere Ban ki-Moon van de Verenigde Naties eiste een eind van het geweld. De Arabische Liga is voor een spoedzitting bijeen.
****|NEWSFLASH**** Dit topic gaat niet om jou, er zijn belangrijkere zaken aan de hand nu ontzettende ego!!!! Ontopic plz!quote:Op maandag 21 februari 2011 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dank je. Je sterkt me.
quote:Op maandag 21 februari 2011 20:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nogmaals, je lijkt wel een politicus. "Ik neem de verantwoordelijkheid", zo neem je nog geen verantwoordelijkheid. Je bent niet schuldig, je zit vast in een of ander romantische hersenspinsel.
quote:Op maandag 21 februari 2011 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb me geconcentreerd op de grootste dictatuur: De USA.
Al eens een eigen Topic overwogen.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is hij gewoon bekift, stoned, als een garnaal
Ja, is goed, ze zijn gevlucht, op Malta geland omdat ze niet op de bevolking willen schieten toch?quote:Op maandag 21 februari 2011 20:29 schreef -jos- het volgende:
[..]
Kan je het bericht van de 2 piloten die in Malta geland zijn erbij zetten, en hun verklaring.
Waarschijnlijk om te overleggen wie de nieuwe Grote Leider van de Arabische wereld gaat worden, plus ervaringen uitwisselen hoe ze wel een opstand in de kiem kunnen smoren.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:29 schreef Monidique het volgende:
De Arabische Liga, autoriteit op het gebied van medemenselijkheid.
Waarom vallen mensen mij dan persoonlijk aan?quote:Op maandag 21 februari 2011 20:29 schreef truthortruth het volgende:
[..]
****|NEWSFLASH**** Dit topic gaat niet om jou
Ik hoop op een interventieleger. Alle leden weten dat Khadafi niet 100% is, met dit stoppen gaat ie zeker niet doen. Tijd om af te rekenen met die gast...quote:Op maandag 21 februari 2011 20:28 schreef grindfreakje het volgende:
Arabische liga zal morgen ochtend een bijeenkomst hebben. Ben zeer benieuwd wat daar uitkomt.
Nou nee, maar wel zeer regelmatig worden de kopstukken van die Liga in het zadel geholpen of gehouden door ons. Miljardendeals helpen daar bij.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:29 schreef Monidique het volgende:
De Arabische Liga, autoriteit op het gebied van medemenselijkheid.
Wie gaat dat interventieleger leiden dan? Egypte en Tunesie kunnen niet, Bouteflika kijkt wel tien keer uit. Marokko en Saudi-Arabie kunnen het niet alleen en zijn ook te ver weg.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:31 schreef Drifter__ het volgende:
Ik hoop op een interventieleger. Alle leden weten dat Khadafi niet 100% is, met dit stoppen gaat ie zeker niet doen. Tijd om af te rekenen met die gast...
Jep omdat ze opdracht kregen om de eigen bevolking in Benghazi te bombarderen.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:30 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ja, is goed, ze zijn gevlucht, op Malta geland omdat ze niet op de bevolking willen schieten toch?
Waarom Egypte niet ? Ze hebben nog genoeg man/materieel over.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Wie gaat dat interventieleger leiden dan? Egypte en Tunesie kunnen niet, Bouteflika kijkt wel tien keer uit. Marokko en Saudi-Arabie kunnen het niet alleen en zijn ook te ver weg.
Just walk along people... nothing to see here...quote:Op maandag 21 februari 2011 20:32 schreef raistlin6 het volgende:
Oh mijn god. EVen kotsen op de staats-tv met dat debiele melodietje.
Je weet dat China vetorecht heeft en zelf ook een verleden met het bloedig neerslaan van protesten?quote:Op maandag 21 februari 2011 20:33 schreef Thomas B. het volgende:
Is er al nieuws van de VN? Deze aanwijzingen zijn wel zo serieus dat volgens mij de VR nu bij elkaar moet komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |