Kan ook groot kaliber munitie zijn van bijvoorbeeld heli's, vliegtuigen of zwaar bewapende grondvoertuigen. Dit is namelijk wat de bekende .50 cal met een lichaam doet.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:19 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De vent van de 2e foto moet wel geraakt zijn door een granaat uit een tank. Compleet over midden gescheurd zonder echte schade aan de rest van het lichaam (kan dus geen mijn zijn geweest).
Zou het wat zijn als iemand in de Veiligheidsraad een mes op de keel van de Chinese delegatie zet (letterlijk) om ze te dwingen toe te stemmen met ingrijpen? Of mag dat niet.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:13 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja, maar dat ontdoet ze nu niet van de noodzaak een spoedzitting te beleggen. Daar is die raad voor. Zij heeft niet alleen als taak om militaire interventies uit te voeren, maar ook om aanbevelingen te doen en te bemiddelen in conflicten.
Dit is ook wat ik had begrepen uit de wat kleinere serieuze livestreams.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:21 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Kan ook groot kaliber munitie zijn van bijvoorbeeld heli's, vliegtuigen of zwaar bewapende grondvoertuigen. Dit is namelijk wat de bekende .50 cal met een lichaam doet.
Vast wel, maar ik denk niet dat China wil dat je het op internet zet, dan moeten ze weer censureren en staan ze weer voor schut.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zou het wat zijn als iemand in de Veiligheidsraad een mes op de keel van de Chinese delegatie zet (letterlijk) om ze te dwingen toe te stemmen met ingrijpen? Of mag dat niet.
Libië: Luchtmacht ingezet tegen demonstrantenquote:Op maandag 21 februari 2011 21:23 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
De laatste 2 uur nog iets noemenswaardig gebeurd?
Het zou mij niet verbazen wanneer de Khadaffi's ze gewoon gaan gijzelen...quote:Op maandag 21 februari 2011 21:21 schreef grindfreakje het volgende:
Inmiddels is er een hele waslijst van landen die morgen zijn burgers wil evacueren, ben enorm benieuwd hoe dat zal gaan. Even 20 vliegtuigen neerzetten bij Tripoli gaat het niet worden. En mensen veilig in of uit Tripoli krijgen zal ook lastig worden.
Kramp in mijn grote teen. In Libië is de situatie normaal.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:23 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Dat de luchtmacht waarschijnlijk nieuwe aanvallen gaat uitvoeren. Naast Tripoli ook op Benghazi.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:23 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Geen live beelden.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:23 schreef Infection het volgende:
Toch vraag ik me af waarom dit topic zo sloom gaat vergeleken met het "Revolutie in Egypte" topic.
Dwang is illegaal in de internationale politiek. En ook verschrikkelijk ongewenst, als de internationale gemeenschap niet wil ingrijpen dan is dat hun keuze en zullen ze erop beoordeeld worden door de volgende generatie.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zou het wat zijn als iemand in de Veiligheidsraad een mes op de keel van de Chinese delegatie zet (letterlijk) om ze te dwingen toe te stemmen met ingrijpen? Of mag dat niet.
Gebrek aan veel en/of betrouwbaar beeld materiaal.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:23 schreef Infection het volgende:
Toch vraag ik me af waarom dit topic zo sloom gaat vergeleken met het "Revolutie in Egypte" topic.
Een no-fly zone afkondigen over Libië (uitgezonderd de vliegtuigen om mensen te evacuaren) lijkt me wel het minste wat de EU/NAVO kan doen.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:21 schreef Ugjerke het volgende:
Heeft Nederland nog militaire mogelijkheden om deel te nemen aan een eventuele Europese actie tegen Gadaffi of hebben wij onszelf al uitgeput in Afghanistan?
quote:Op maandag 21 februari 2011 21:23 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Libië: Luchtmacht ingezet tegen demonstranten
Ben benieuwd, het is niet alsof ze georganiseerd zijn ofzo. Maar wellicht dat de verschillende stammen iets teweeg kunnen brengen.quote:De demonstranten zijn volgens Al Jazeera hun angst volledig voorbij en ze zouden van plan zijn maandagavond op te trekken naar het gebouw waar Gadhaffi zich op zou houden.
Daar ben ik dus ook zeer benieuwd naar, stel dat die aangevallen worden......hoe zal de wereld dan reageren ?quote:Op maandag 21 februari 2011 21:21 schreef grindfreakje het volgende:
Inmiddels is er een hele waslijst van landen die morgen zijn burgers wil evacueren, ben enorm benieuwd hoe dat zal gaan. Even 20 vliegtuigen neerzetten bij Tripoli gaat het niet worden. En mensen veilig in of uit Tripoli krijgen zal ook lastig worden.
-Egypte is veel toeristischer, veel mensen zijn er zelf geweestquote:Op maandag 21 februari 2011 21:23 schreef Infection het volgende:
Fokkertjes gaan met paps en mams naar sjorren aan een sjeikquote:Op maandag 21 februari 2011 21:23 schreef Infection het volgende:
Dan pas?quote:Op maandag 21 februari 2011 21:24 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Dwang is illegaal in de internationale politiek. En ook verschrikkelijk ongewenst, als de internationale gemeenschap niet wil ingrijpen dan is dat hun keuze en zullen ze erop beoordeeld worden door de volgende generatie.
internet en telefoon en water electra afgesloten de sateliet wordt gejammed beelden en berichten via algemene kanalen onmogelijkquote:Op maandag 21 februari 2011 21:24 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Gebrek aan veel en/of betrouwbaar beeld materiaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |