En de laatste reacties uit het vorige topic:quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:53 schreef Shuraa het volgende:
Wel eens iets meegemaakt of gehoord wat echt NIET te verklaren was? Meld ze hier en zet anderen aan het denken!
Voorbeeld: Johnny boer van de Librije werd 's nachts wakker met een slecht gevoel, hij ging naar z'n restaurant en wat bleek: er was brand aan het ontstaan. Als hij niet wakker was geworden en niet op zijn intuïtie afgegaan dan was z'n restaurant misschien in vlammen opgegaan..
Voorbeeld 2: een vriend van mij was nogal ziek geworden op vakantie, zijn moeder belde ineens op en zei: ik heb ineens heel sterk het gevoel dat het niet goed met je gaat..
Post please!!
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:22 schreef Maitje het volgende:
Ik ben (zoals de meesten hier zeggen) een vrij nuchter persoon. Maar gister is er weer wat vaags gebeurd. Ik zal eerst even wat meer info geven over hoe of wat.
Voor nu anderhalf jaar terug wilde ik 's ochtend om 7 uur met mijn hondje uit. Het moet ergens in het voorjaar zijn geweest, want het was nog wel schemerig tot donker. Ik loop mijn poortdeur uit, de hond die schrikt, ik kijk op en tot mijn grote schrik rent er een zwarte gedaante zo de muur schuin tegen over mij in !.
Goed, nu was ik al een uur op, van slaapdronken is niet meer te spreken, en mijn hond is geen fikkie die overal van schrikt.
Een 2 weken later... wordt krijgen we het trieste nieuws te horen dat de schuin achterbuurman al 3 weken dood in zijn huis licht![]()
.
Gisteren, en nu komt het. Sta ik met mijn moeder aan het eind van de poort te wachten tot mijn hond eindelijk gaat plassen. We staan daar wat te kletsen en ik kijk richting onze poort.
Tot mijn grote verbazing zie ik toch weer een zwarte "schim" de muur in gaan!!![]()
Ik snap het allemaal niet zo goed, vaag ist wel
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:47 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
Opzich is het juist wel mee, een soort bevestiging dat er meer is na dit leven, etc,etc. ben er vroeger meer ontvankelijk voor geweest dan de laatste jaren, maar gisteren weer een "Ervaring"rijker. zat op het internet naar zo'n ghostcam te kijken, waren live beelden. ineens in een flits komt er een geest op de camera af, en kijkt er recht in. Man, ik gaf een keiharde gil van schrik
quote:Op zondag 20 februari 2011 00:45 schreef hans1988 het volgende:
Oke, ik vind het nou echt eng worden....
Afgelopen maandag heb ik hier mijn laatste verhaaltje gepost. De rest van de week is ook niet bepaald rustig verlopen ofzo... Dinsdag hoor ik vlak achter me iemand niezen terwijl ik de hond uitliet. De hond heeft het ook gehoord ging gelijk op onderzoek uit, vond niks en was de rest van de avond harstikke rustig en lag ver weg in een hoekje.
Woensdag liep er weer iemand over de zolder
Donderdag zijn wat dingen verplaatst in huis
Vrijdag, ff niks (gelukkig)
Vanmorgen knipperde de lamp boven mn bed alsof hij bijna kapot ging...je weet wel de laatste paar flitsen voordat ie doorbrandt... Nu doet ie het weer normaal
Vanmiddag was ik op werk, kom ik thuis komt mn moeder naar me toe dat vanmiddag opeens de tv op mn kamer aanstond. Voor ze in bad ging stond ie uit, toen ze eruit kwam stond ie aan...verder was alleen mn pa thuis en die lag beneden te slapen... wat het was, weet ik niet.
Ik heb hier een headset naast me liggen waar een schakelaartje opzit met 2 lampjes, 1 ervan is dat de microfoon aanstaat, en de ander is dat er geluid door mn headset komt....maar ik heb geen muziek op iets dergelijks opstaan. Zodra ik mn headset opzet om te luisteren gaat het lampje uit en hoor ik niks, leg ik de hgeadset weer op mn bureau gaat dat lampje weer aan...
Ik weet langzaam niet meer wat ik moet doen....
quote:Op zondag 20 februari 2011 21:53 schreef RobbieBoy het volgende:
heeft er iemand hier ook wel eens het gevoel dat er iemand achter je staat. en dat je dan ineens, terwijl de verwarming aan staat, kippevel krijgt?
Dát heb ik wel regelmatig.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:04 schreef Taartjeh het volgende:
Of dat als je met iemand bent en je hebt een liedje in je kop zitten en je zingt net een zin en als iemand dan zeg OOOOOOOO die had ik ook al in mijn hoofd. Heel toevallig.
heb regerlmatig zoiets. dan ben ik achter in het magazijn aan het werk, waar er geen radio is, dan zing ik een liedje op de heftruck (vaak een liedje dat ik normaal nooit zing_. En als ik dan net bij het gedeelte komt waar er wel radio is, dan komt het niet alleen vaak voor dat juist dat nummer op de radio is, maar dat ik ineens op dezelfde maat van dat nummer mee zing!!!! Ik kijk er niet eens meer van op, als dat gebeurdquote:Op zondag 20 februari 2011 22:04 schreef Taartjeh het volgende:
Of dat als je met iemand bent en je hebt een liedje in je kop zitten en je zingt net een zin en als iemand dan zeg OOOOOOOO die had ik ook al in mijn hoofd. Heel toevallig.
Ik vergelijk het met een wapperende das met een kop erop links die kijkt in dezelfde richting als waar het heen beweegt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:27 schreef potienza het volgende:
Wow, dat object op die foto ziet er echt creepy uit. Ik zie er ook echt totaal niks in waar het op zou kunnen lijken.
Ja, zoals ik zeg: het is wel te verklaren, maar niet door mijquote:Op dinsdag 22 februari 2011 03:31 schreef Grunge. het volgende:
Nah, ik heb wel dingen meegemaakt die ik op het moment zelf creepy vond of apart. Bij mij valt stroom heel vaak uit of flikkert licht, maar eigenlijk is alles wel te verklaren. Ik houd het dus maar bij lezen.
Oh, grappig, ik had jouw post nog niet gelezen. Ik ben ook wel zo'n type die alles wìl verklaren, hoor. Anders vind ik het ook veel te eng. Ik heb eigenlijk altijd veel last met stroom gehad, vooral onder stress (of dat denk ik. Ik heb bijvoorbeeld wel gehad dat als ik me heel naar voelde vroeger alle lampen begonnen te flikkeren en dat bij de anderen in huis niet gebeurde, dat viel mijn nuchtere ouders ook op). Maar ik geloof zelfs dat dat prima door mij kan komen en dat dat dan alsnog een wetenschappelijke verklaring heeft. Mensen stralen energieën uit. Daar is eigenlijk niets engs aan.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 03:34 schreef leRomein het volgende:
[..]
Ja, zoals ik zeg; het is wel te verklaren, maar niet door mij
Oh mijn excuses, ik dacht dat het een aan mij gerichte reactie was (ik ben niet meer zo helder op dit tijdstip).quote:Op dinsdag 22 februari 2011 03:36 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Oh, grappig, ik had jouw post nog niet gelezen. Ik ben ook wel zo'n type die alles wìl verklaren, hoor. Anders vind ik het ook veel te eng. Ik heb eigenlijk altijd veel last met stroom gehad, vooral onder stress (of dat denk ik. Ik heb bijvoorbeeld wel gehad dat als ik me heel naar voelde vroeger alle lampen begonnen te flikkeren en dat bij de anderen in huis niet gebeurde, dat viel mijn nuchtere ouders ook op). Maar ik geloof zelfs dat dat prima door mij kan komen en dat dat dan alsnog een wetenschappelijke verklaring heeft. Mensen stralen energieën uit. Daar is eigenlijk niets engs aan.
Ik heb hier heel vroeger nog een topic over geopend op FOK!, toen ik het nog wel eng vond. Allemaal nuchtere redenen. Heel logisch ook allemaal.
Nou, het meest onverklaarbare is dan misschien dat ik een keer het e-mailadres van iemand droomde die vervolgens mijn beste vriend werd, toen. (Lekker modern visioen ook.)
1 2 | Kinder dag verblijf Bartje |
Erg mooie foto vind het zeer interessantquote:Op maandag 21 februari 2011 00:19 schreef Sovereign het volgende:
Die afbeelding zie je hier.
[ afbeelding ]
Kan wezen dat je statisch geladen bent, ik had dat vroeger nogal eens en stoorde dan ook pc'squote:Op dinsdag 22 februari 2011 03:31 schreef Grunge. het volgende:
Nah, ik heb wel dingen meegemaakt die ik op het moment zelf creepy vond of apart. Bij mij valt stroom heel vaak uit of flikkert licht, heb ook nog een tijd gehad waarin mijn TV en radio vaak uit zichzelf aangingen, maar eigenlijk is alles wel te verklaren. Ik denk dat er iets met ons huis was, iets met de grond waar het op stond of zo, in ieder geval niet iets spiritueels. In mijn flat heb ik er nog geen last mee gehad, ook. Behalve dan met knappende lichtjes (pitjes). Dat heb ik al mijn hele leven. Maar dat vind ik niet eng of onverklaarbaar, het is vooral irritant. Ik heb er weleens een heel serieuze wetenschappelijke documentaire over gezien, heel plausibel allemaal. Ik houd het dus maar bij lezen.
Heel appart en sterkte met het overlijden van je vader.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 04:37 schreef dvr het volgende:
Mijn vader is anderhalve week geleden overleden. Bij het organiseren van zijn uitvaart raadde de uitvaartondernemer ons een bepaalde locatie aan, die ik niet kende. Daarom wilde ik die plek op Google Maps opzoeken. Alleen, toen ik dat poppetje van Google Maps op de plattegrond plaatste, zat ik er een paar honderd meter naast; ik stond niet voor het gezochte voormalige kerkje, maar pal voor een gebouw dat dienst deed als kinderdagverblijf.
Dat gebouw had een erker met drie grote ramen naast elkaar. Achter die ramen waren kleurrijke slingers opgehangen met grote letters eraan, die de naam van het kinderdagverblijf toonden:
[ code verwijderd ]
Ik was dus op zoek naar een plaats waar we afscheid zouden gaan nemen van mijn vader. En ik zet dat poppetje van Google Maps neer, op wat in wezen een volledig willekeurige plek op de kaart van Nederland is. En dan sta ik met mijn neus pal voor dat middelste raam, waarin ik lees: "dag Bartje".
Mijn vader's officiële voornaam was Bartje..
Ik heb het maar als een goed teken opgevat.
Daar zie ik echt niets meer in dan een stofje. Je hersenen plaatsen het achter de deur, terwijl het eigenlijk op de lens zit.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:15 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Erg mooie foto vind het zeer interessant
Het lijkt mij op een soort vortex, of een orb (of meerdere) in beweging.
Op google kan je genoeg foto's vinden hierover
Het zit niet op de lens, ik heb zelf meerdere "reconstructie" foto's achteraf gemaakt om dat uit te sluiten. Bovendien, een foto van haar van een paar seconden later toont helemaal niets. De reflectie van de flits op stof of haar levert daarnaast een heel ander beeld op. Ook een klein stofdeeltje of haartje worden dicht op de lens snel erg groot. Een kleine haar bedekt al snel de halve of hele lens. We hebben het hier echter over een klein object op de hele afbeelding. Ik zal straks nog wel wat voorbeelden posten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:19 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Daar zie ik echt niets meer in dan een stofje. Je hersenen plaatsen het achter de deur, terwijl het eigenlijk op de lens zit.
Ik ben niet diegene die allerlei spookverhalen ophangt, maar ik ga uit van mogelijke verklaringen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:54 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Het zit niet op de lens, ik heb zelf meerdere "reconstructie" foto's achteraf gemaakt om dat uit te sluiten. Bovendien, een foto van haar van een paar seconden later toont helemaal niets. De reflectie van de flits op stof of haar levert daarnaast een heel ander beeld op. Ook een klein stofdeeltje of haartje worden dicht op de lens snel erg groot. Een kleine haar bedekt al snel de halve of hele lens. We hebben het hier echter over een klein object op de hele afbeelding. Ik zal straks nog wel wat voorbeelden posten.
Ook de RGB waardes van de pixels van het "spook/stof" - voor zover die al een maatstaf zouden zijn voor de helderheid - zijn bovendien lager dan de deurpost. Flits en fotografeer je een reflecterend object dichtbij de lens dan zal zich dit uiten in (ten dele) overbelichting door de reflectie van het stof of een haar. Uit niets in de afbeelding volgt dat ik zit te kijken naar de reflectie van de flits op een stofdeeltje, want het object is niet overbelicht.
Heb je zelf al eens geëxperimenteerd hoe dat eruit zou zien of roep je maar wat?
Bovendien sluit het al helemaal niet aan bij wat zij heeft gezien die bewuste avond. Om al een begin te maken met jouw verklaring zou ik haar verhaal volledig moeten negeren.
Kortom, je roept dus iets zonder er over na te willen denken of te onderbouwen. Ik vind dat nogal kwalijk. Want zodra iemand een suggestie doet wat het zou kunnen zijn geweest stopt het niet bij het enkel poneren van een mogelijke verklaring. Als je immers meent dat een bepaalde toedracht waarschijnlijk is dan schuift de bewijslast voor die "mogelijke verklaringen" op jouw schouders. Een negatieve claim is ook een claim, of je dat nu fijn vindt of niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:44 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ben niet diegene die allerlei spookverhalen ophangt, maar ik ga uit van mogelijke verklaringen.
Wat wil je daarmee zeggen, vriend? Is het wel mijn subforum dan?quote:Dit is niet mijn subforum vriend.
Wat betreft die tweede, is een internethype geweest, maar goed.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:34 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Kortom, je roept dus iets zonder er over na te willen denken of te onderbouwen. Ik vind dat nogal kwalijk. Want zodra iemand een suggestie doet wat het zou kunnen zijn geweest stopt het niet bij het enkel poneren van een mogelijke verklaring. Als je immers meent dat een bepaalde toedracht waarschijnlijk is dan schuift de bewijslast voor die "mogelijke verklaringen" op jouw schouders. Een negatieve claim is ook een claim, of je dat nu fijn vindt of niet.
En voor de goede orde, ik heb gezegd dat ik niet weet wat het is maar dat meerdere verklaringen - waaronder die van jou - mijns inziens redelijk zijn uit te sluiten. Ik concludeer dat je niet eens goed weet hoe een stofdeeltje of haar belicht door een flits eruit ziet op een foto. Dat je voorts ook nog de verklaring van diegene die de foto's heeft geschoten als onwaar terzijde wilt stellen geeft aan dat je de gedachte erop nahoudt dat het niet kan wat ze zegt te hebben gezien, dus is het ook niet zo. Aangezien ik de persoon in kwestie goed ken, kan ik helaas die ongefundeerde mening niet delen.
[..]
Wat wil je daarmee zeggen, vriend? Is het wel mijn subforum dan?
Ik zou ook zelf zeggen een stofdeeltje die een stukje van de lens dwarreld anders kan ook het ligt van de flits niet terugkaatsen en zou het juist als een donkere vlek te zien zijn. Voor de rest vrouwen kan je ook geen seconde alleen thuislatenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:54 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Het zit niet op de lens, ik heb zelf meerdere "reconstructie" foto's achteraf gemaakt om dat uit te sluiten. Bovendien, een foto van haar van een paar seconden later toont helemaal niets. De reflectie van de flits op stof of haar levert daarnaast een heel ander beeld op. Ook een klein stofdeeltje of haartje worden dicht op de lens snel erg groot. Een kleine haar bedekt al snel de halve of hele lens. We hebben het hier echter over een klein object op de hele afbeelding. Ik zal straks nog wel wat voorbeelden posten.
Ook de RGB waardes van de pixels van het "spook/stof" - voor zover die al een maatstaf zouden zijn voor de helderheid - zijn bovendien lager dan de deurpost. Flits en fotografeer je een reflecterend object dichtbij de lens dan zal zich dit uiten in (ten dele) overbelichting door de reflectie van het stof of een haar. Uit niets in de afbeelding volgt dat ik zit te kijken naar de reflectie van de flits op een stofdeeltje, want het object is niet overbelicht.
Heb je zelf al eens geëxperimenteerd hoe dat eruit zou zien of roep je maar wat?
Bovendien sluit het al helemaal niet aan bij wat zij heeft gezien die bewuste avond. Om al een begin te maken met jouw verklaring zou ik haar verhaal volledig moeten negeren.
En de overige huisnummers waar je naar kijkt vergeet je.quote:Op maandag 28 februari 2011 01:22 schreef potienza het volgende:
Best wel grappig. Ik kijk soms wel eens naar huizen om het ontwerp te bekijken, of gewoon puur uit verveling. Laatst zat ik in de bus (lijn 44) en ik kijk puur uit toeval hoe ver we al waren naar een huis met nummer 44. Een dag later weer met dezelfde bus, keek ik ook even uit het raam keek ik in een ander dorp weer naar nummer 44. Nog een dag later, weer dezelfde bus, weer een ander dorp, weer hetzelfde verhaal. Eergisteren zat ik in de kappersstoel en had ik uitzicht naar buiten door een klein raampje. Ik keek precies tegen een huis op met huisnummer 44.Dus elk huisnummer waar ik uit toeval naar kijk staat 44 op.
Psst.. zie titel, melden, niet verklaren.quote:Op maandag 28 februari 2011 00:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Wat betreft die tweede, is een internethype geweest, maar goed.
Mijn verklaring voor de streep is overigens dat het een tijdelijke verstoring was in ons dimensie-stelsel. Er was namelijk op die dag een opvallend hoog aantal mensen dat aangaf dat er een bepaalde golfbeweging zag in hun waarneming die zich soms uitte als een witte kronkelende streep.
En dit kon ook gepaard gaan met paranoia, wat ik ook heb gehoord van een zeer betrouwbare kennis.
Met de vortex of orb die jij hier noemt ben ik niet bekend, maar dat mag je mij uitleggen, heb je die al eens vastgelegd op een foto? Of weet je uberhaupt niets van ons dimensionaire stelsel en de grote instabiliteit daarvan?
Sorry ik kon het niet latenquote:Op maandag 28 februari 2011 15:31 schreef filos het volgende:
ik ben gister twee willekeurige mensen tegengekomen die allebei tekenen en allebei in dezelfde stad studeren, maar wel beide op een andere school, maar dezelfde studie, we kenden elkaar alle drie nog niet en hebben heel gezellig gepraat.
ik heb 2 weken terug op vrijdag drie keer het getal geraden achter elkaar bij lingo, daarna lukte het niet meer
Dat is wel bijzonder, willekeurige mensen tegenkomen die ook nog eens dezelfde studie doen.quote:Op maandag 28 februari 2011 15:31 schreef filos het volgende:
ik heb gister twee willekeurige mensen tegengekomen die allebij tekenen en allbij in de zelfde stad studeren, maar wel bijde op een andere school, maar de zelfde studie, we kendne mekaar alledrie nogniet en hebbe heel gezellig gepraat
ik heb niet afgelope vrijdag maar die ervoor drie keer het getal geraden achtermekaar bij lingo
daarna lukte het niet meer
Nee, ik kijk anders nooit naar huisnummers.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:01 schreef Levolution het volgende:
[..]
En de overige huisnummers waar je naar kijkt vergeet je.
Plaats die foto eens hier, desnoods in een spoiler.quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:14 schreef Questioning het volgende:
Ik ben een rationeel persoon en sta nuchter in het leven, maar twee dingen waarbij ik toch mij vragen heb.
- Een paar jaar geleden werd er een foto van mij en mijn broertjes gemaakt. Dus we kijken de foto terug zowel op de camera als op de computer en mijn lippen zijn zwart. Verder heeft er niemand aangezeten, het is de originele foto. Ook is er verder bij mijn broertjes niks opmerkelijks te zien, maar alleen mijn lippen zijn zwart. Iemand met wat kennis van fotografie/technologie die dit zou kunnen verklaren?
Het zit dus gewoon in je hoofd...quote:Op zondag 27 februari 2011 22:40 schreef expiratorial het volgende:
zelf heb ik ook genoeg rare dingen meegemaakt maar daar praat ik liever niet meer over. als ik er geen aandacht aan schenk dan gebeurt er ook niet veel. maar als ik erover ga praten of erover nadenk dan gebeuren er weer dingen.
Dat dus, zoals bij de meeste.quote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:27 schreef DutchSpike het volgende:
Ook iets creepys dat vannacht gebeurde. Ik lag dus zo in bed, de ramen in mijn kamer waren dicht, de deur was dicht. Dus er kon er niet waaien.
Opeens voel ik net alsof iemand met zijn hand voor mijn gezicht heen gaat. Ik doe mijn ogen open en zie iets rechts bij de deur wegschieten, een zwarte schim.
Misschien slaapverlamming?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 02:09 schreef jehovaguerillla het volgende:
Als ik alleen ben heb ik weleens het gevoel bekeken te worden. Vaak krijg ik dan ook ineens kippenvel en gaan mijn nekharen letterlijk overeind staan. En soms word ik 's nachts wakker met een angstig gevoel en het gevoel dat er iemand bij me is (of naar me kijkt).
Dan word ik echt een beetje para.
Hier de foto van dat vuur waarover ik sprak:quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:54 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Plaats die foto eens hier, desnoods in een spoiler.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die andere foto plaats ik om privacy redenen hier niet op het forum.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:43 schreef Questioning het volgende:
[..]
Hier de foto van dat vuur waarover ik sprak:Ik zie daar niets in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die andere foto plaats ik om privacy redenen hier niet op het forum.Geen referral hier.
Met heel veel moeite kon ik in het origineel nog een man met een petje zien, maar dat is precies hetzelfde als met wolken, waar ook altijd wel wat in te zien valt.quote:
een muisquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:27 schreef DutchSpike het volgende:
Ook iets creepys dat vannacht gebeurde. Ik lag dus zo in bed, de ramen in mijn kamer waren dicht, de deur was dicht. Dus er kon er niet waaien.
Opeens voel ik net alsof iemand met zijn hand voor mijn gezicht heen gaat. Ik doe mijn ogen open en zie iets rechts bij de deur wegschieten, een zwarte schim.
*kuch!*quote:Op maandag 28 februari 2011 13:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Psst.. zie titel, melden, niet verklaren.
Vertel daar eens wat meer over?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:10 schreef Ikke44 het volgende:
Ik heb een keer een zwarte figuur van 2 meter gezien in mijn kamer, was geen verbeelding van mij.
Net als wanneer iemand iets zegt, jij 'wat?' zegt, terwijl je het toch wel hebt verstaanquote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:46 schreef again1928 het volgende:
Ik heb wel iets leuks en aparts!
Ik hoor laatste tijd normale dingen waarvan ik na 1 milliseconde al denk "heb ik dit nou goed gehoord?".
Vind het erg vreemd als ik dingen hoor en direct daarna niet meer herinner.
Is hetzelfde (maar dan met zicht denk ik) als dat je in gedachte naar iets kan zitten staren zonder het echt op te nemen (zonder het echt "te zien" zeg maar).
Maar ja dan niet concentreren,wel iets horen, maar het zo irrelevant vinden dat je het niet eens opneemt..
Wat een prachtig verhaal!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 04:37 schreef dvr het volgende:
Ik was dus op zoek naar een plaats waar we afscheid zouden gaan nemen van mijn vader. En ik zet dat poppetje van Google Maps neer, op wat in wezen een volledig willekeurige plek op de kaart van Nederland is. En dan sta ik met mijn neus pal voor dat middelste raam, waarin ik lees: "dag Bartje".
Juist. Nou goed je hebt dan iets verstaan maar niet opgenomen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:32 schreef Romanus het volgende:
[..]
Net als wanneer iemand iets zegt, jij 'wat?' zegt, terwijl je het toch wel hebt verstaan
Creepy hoor, en ook nog steeds om dezelfde tijd.quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:38 schreef Twelveonclock het volgende:
Afgelopen dinsdag rond 23:00,ik denk dat ik de tv uit had gezet. Ga dus naar het toilet,om de aardappels af te gieten. Ben net me handen aan het wassen,en opeens springt de tv aan. Ik denk eerst van wtf,daarna dacht ik bij mezelf hm foutje,en doe de tv uit. Korte tijd daarna,ben tv aan het kijken,hoor ik een gekraak,draai me om,om te zien wat er gebeurt,valt de zak met brood van de koelkast. Dat met het brood is wel vaker gebeurt,ook gaat vaak rond de zelfde tijd,de kraan druppelen. Iemand een verklaring? Het is trouwens niet zo dat ik bang ben,raak er langzaam aan gewend. Wel krijg ik er kippenvel van.
Het is wat jij zelf wilt zien en geloven, maar dat er in werkelijkheid niet is. Omdat jij wilt geloven dat daar iets in te zien is, ga je er ook een gestalte in zien.quote:
Dank! Ik sta er zelf ook nog versteld van. Ik heb die plek op Google maps teruggezocht om het vast te leggen:quote:
En dan word ik weggemod omdat ik een beetje commentaar hebquote:Op zondag 3 april 2011 21:29 schreef Lavenderr het volgende:
James Randy nu op Ned1 bij de TV-show.
'Onverklaarbare dingen verklaard '
Huh?quote:Op zondag 3 april 2011 21:53 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
En dan word ik weggemod omdat ik een beetje commentaar heb.
Iemand die dit programma heeft gezien en er iets meer over kan vertellen?quote:Op zondag 3 april 2011 21:29 schreef Lavenderr het volgende:
James Randy nu op Ned1 bij de TV-show.
'Onverklaarbare dingen verklaard '
Ken dat, hoorde ook demonisch gelach in dromen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:10 schreef Ikke44 het volgende:
In mijn dromen word ik regelmatig lastiggevallen door demonen, ik word er niet goed van. Ben het echt helemaal zat. Een keer lag ik rustig in bed en daarna hoorde ik een demonische lach, mij aan het uitlachen. En naast deze gebeurtenissen zijn er nog wel meer dingen gebeurd.
ik heb toch echt geesten gezien op klaarlichte dag. Ook zit er een aanwezigheid in mijn huis dat regelmatig rare dingen overdag uithaaltquote:Op dinsdag 26 april 2011 09:29 schreef starla het volgende:
Grappig dat geesten altijd 's nachts mensen laten schrikken. Een beetje spook is ook gewoon lekker overdag aan het ouwehoeren. Met andere woorden; nacht/donker > aangeboren angst voor donker > fantasie slaat op hol.
Bovendien occams razor. Als ik moest kiezen tussen een stofdeeltje op de lens, hoe kort dan ook, lijkt me dat altijd nog oneindig maal logischer dan een voorbij vliegend spook.
Wel leuke verhalen om te lezen, met een kilootje zout
dit heb ik al gedaan, uitslag was bij mij ook dat het geen stoornis of iets dergelijks was.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:38 schreef starla het volgende:
Als ik geesten zou zien, zou ik eerst naar de psychiater gaan en een psychose uit laten sluiten. Zegt de psych dan dat mij niets mankeert dan zou ik naar de andere kant van de wereld verhuizen
Wat je wil, het hoeft ook in dit topic niet verklaard te worden, dat is de doelstelling niet.quote:
Zou ik toch wel fijn vinden mocht ik zoiets zien.quote:Op woensdag 27 april 2011 08:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat je wil, het hoeft ook in dit topic niet verklaard te worden, dat is de doelstelling niet.
Dan open je er een apart topic voor, dit topic is juist bedoeld om de drempel laag te houden voor de mensen om te reageren zonder dat ze afgeschilderd behoeven te worden als bijvoorbeeld een schizofreen.quote:Op woensdag 27 april 2011 09:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zou ik toch wel fijn vinden mocht ik zoiets zien.
Dat is raar. Vind je dat niet griezelig?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:37 schreef DeKleineBaas het volgende:
Ik hoor wel regelmatig iemand mijn naam roepen .
Terwijl ik weet dat ik alleen thuis ben .
Is toch een vage gewaarwording
Dat had ik ook een paar keer, voor het laatst toen ik alleen thuis was hoorde ik iemand mij vanaf de zolder meerdere malen mijn naam roepenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:37 schreef DeKleineBaas het volgende:
Ik hoor wel regelmatig iemand mijn naam roepen .
Terwijl ik weet dat ik alleen thuis ben .
Is toch een vage gewaarwording
Mwhoah als ik kijk en er is verder niemand dan denk ik zal wel aan mij liggen en ga weer verder waar ik mee bezig wasquote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is raar. Vind je dat niet griezelig?
Ai... ik krijg een beetje kippevel van dit verhaal...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 04:37 schreef dvr het volgende:
Mijn vader is anderhalve week geleden overleden. Bij het organiseren van zijn uitvaart raadde de uitvaartondernemer ons een bepaalde locatie aan, die ik niet kende. Daarom wilde ik die plek op Google Maps opzoeken. Alleen, toen ik dat poppetje van Google Maps op de plattegrond plaatste, zat ik er een paar honderd meter naast; ik stond niet voor het gezochte voormalige kerkje, maar pal voor een gebouw dat dienst deed als kinderdagverblijf.
Dat gebouw had een erker met drie grote ramen naast elkaar. Achter die ramen waren kleurrijke slingers opgehangen met grote letters eraan, die de naam van het kinderdagverblijf toonden:
[ code verwijderd ]
Ik heb het maar als een goed teken opgevat.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:27 schreef starla het volgende:
Ja, of de jas valt gewoon een keer. Zwaartekracht noemen we dat. Bij mij thuis valt er regelmatig een spiegeltje of een handdoekrek van de muur, maar dat kan ook te maken hebben met mijn klustechniek
Ja, zo'n plausibele verklaring komt natuurlijk ook voor. Wel naar dat je vader er zo door in de rats zatquote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja soms zijn vreemde dingen eigenlijk ook weer heel simpel te verklaren
![]()
Ik heb ook zo'n voorbeeld, is eigenlijk niet heel grappig, want best zielig enzo...
maar goed, ik heb dus een vader van 80+ en die begon steeds maar dat hij
''boodschappen doorkreeg'' van zijn broer. (nu had hij maar 1 broer en die is
verdronken op zijn 23e jaar, dus dat is dan al heel lang geleden)
mijn vader was er dus van overtuigd dat hij dood zou gaan (is al geloof ik 3 jaar geleden)
en dat zijn broer hem ''riep'' na enig doorvragen kwam er dus uit dat er steeds een lamp
''flikkerde'' (zeg ik dat zo goed?)
Nou om een lang verhaal kort te maken, mijn broer heeft de lamp nagekeken en er zat dus
iets niet goed, draadje los ofzoiets, gemaakt en lamp deed het weer als een zonnetje.
quote:Op zondag 8 mei 2011 20:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, zo'n plausibele verklaring komt natuurlijk ook voor. Wel naar dat je vader er zo door in de rats zat
Ja, maar pa is 80+ moet ik er wel bij zeggen en af en toe een beetje vaagquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:56 schreef Tulpjeroos26 het volgende:
Tja, als je lamp flikkert door een draadje wat niet goed is,dan is het idd logische verklaring. Wel naar dat je vader er zo van in paniek raakte...Ik kan t me ook wel weer voorstellen..
Gelukkig doet de lamp het nu weer goed.
Mooi he, altijd heel nuchter over dat soort zaken denken totdat je het zelf mee maakt.quote:Nogmaals, normaal ben ik helemaal niet van dit soort dingen, maar nu ik het opschrijf voel ik weer precies hetzelfde beklemmende gevoel..
Dit zijn de betere verhalen inderdaadquote:Op dinsdag 7 juni 2011 04:35 schreef Luuksor het volgende:
Werk in een hotel waar wel vaker geestverschijningen worden gemeld, maar dacht mezelf altijd te nuchter om dit te geloven. Tot vanavond..
Ontwijkende antwoorden? Het is een complot!quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:40 schreef BlackLodge het volgende:
Heel veel jaren geleden, toen ik nog klein was. Waren mijn ouders en ik midden in de nacht wakker. Ik weet niet meer of ze mij wakker maakte of dat ik zelf wakker werd, maar we waren wakker. En we keken via het slaapkamerraam van mijn ouders naar buiten. Hier is eerst alleen een bejaardentehuis te zien, en daar achter is alleen maar duin. Het vreemde was dat er midden in de nacht een heel groot licht buiten te zien was. Geen licht wat uit de lucht kwam, maar van de grond af. Het licht kwam in flitsen, alsof het bliksem was (wat er overigens die nacht niet was) maar dan van onder naar boven.
Of beter gezegd, als de flits van een fototoestel. Aangezien er verder niks was dan duin, moet het licht daar ergens vandaan gekomen zijn. Ook vloog er iets in de lucht wat stil op zijn plek bleef zweven. Ik kon niet opmaken wat voor vorm het had o.i.d. Wel kon je een paar lampjes onderscheiden, maar meer weet ik niet meer. Behalve dat het op zijn plek bleef hangen in de lucht, en geen geluid maakte (als in vliegtuigmotoren of helicopterwieken). Wij vonden dit allemaal erg vreemd en dus besloot mijn moeder de volgende ochtend een rond te bellen om te kijken of ze meer te weten kon komen.
Ze heeft gebeld naar het KNMI waar ze heel ontwijkende antwoorden kreeg en het werd afgeschreven als "droog onweer". Vervolgens werd ze doorverwezen naar de sterrenwacht
Waarom denk jij beter te weten dan het KNMI of er wel of geen onweer/bliksem was? En waarom is 'droog onweer' een ontwijkend antwoord? Denk jij dat de KNMI aliens voor jou verborgen houdt?quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:40 schreef BlackLodge het volgende:
Het licht kwam in flitsen, alsof het bliksem was (wat er overigens die nacht niet was
[..]
Ze heeft gebeld naar het KNMI waar ze heel ontwijkende antwoorden kreeg en het werd afgeschreven als "droog onweer".
Ik zeg niet dat ik het beter weet dan het KNMI, maar er was die nacht geen onweer bij mij in de buurt. Zeker geen onweer wat van de grond af kwam. Het was trouwens ook een heldere nacht. En over aliens heb ik helemaal niks gezegd, het was alleen een gebeurtenis die voor ons niet te verklaren was.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:13 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Waarom denk jij beter te weten dan het KNMI of er wel of geen onweer/bliksem was? En waarom is 'droog onweer' een ontwijkend antwoord? Denk jij dat de KNMI aliens voor jou verborgen houdt?
Heb je ook geen gedonder gehoord dan? Ik heb ook geen idee wat droog onweer is. Google is daar niet echt duidelijk over anders dan te vermelden dat het witte bliksem is?quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:41 schreef BlackLodge het volgende:
En als iemand mij kan vertellen wat 'droog onweer' precies is, zou dat heel fijn zijn.
Vreemd is een subjectief begrip natuurlijkquote:Ik vertel alleen wat er toen gebeurd is. Ik trek geen conclusies en zeg ook niet dat er een E.T. in de achtertuin zit. Alleen dat het vreemd was wat er gebeurde.
Je hoeft je ook niet te verdedigen hoor, dit is dé plek voor 'onverklaarbare gebeurtenissen'.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:41 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het beter weet dan het KNMI, maar er was die nacht geen onweer bij mij in de buurt. Zeker geen onweer wat van de grond af kwam. Het was trouwens ook een heldere nacht. En over aliens heb ik helemaal niks gezegd, het was alleen een gebeurtenis die voor ons niet te verklaren was.
En als iemand mij kan vertellen wat 'droog onweer' precies is, zou dat heel fijn zijn.
Na even navragen bleek dat mijn moeder die nacht de politie gebeld heeft om te vragen of er iets aan de hand was, en de politie vertelde dat het 'droog onweer' was. Het KNMI zei vervolgens de volgende dag dat, toen ze vroeg of er de afgelopen nacht onweer in onze woonplaats geweest is, dat ze daar niks over mochten vertellen, en alleen aan de verkeerstoren van schiphol informatie mochten geven. Het KNMI heeft haar toen doorverwezen naar de sterrenwacht die vertelde dat het te maken het met atomen in het gras die soms oplichten als er ergens anders in de buurt onweer was. Wat dan in Den Haag zou moeten zijn geweest, waar die nacht wel onweer was, maar wat zo'n 40 - 50 km bij ons vandaan is.
Ik vertel alleen wat er toen gebeurd is. Ik trek geen conclusies en zeg ook niet dat er een E.T. in de achtertuin zit. Alleen dat het vreemd was wat er gebeurde.
Heb je al een vervolg op dit verhaal ?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 04:35 schreef Luuksor het volgende:
Werk in een hotel waar wel vaker geestverschijningen worden gemeld, maar dacht mezelf altijd te nuchter om dit te geloven. Tot vanavond..
We zitten rustig na te borrelen wanneer een Japanse dame naar beneden komt gerend in haar badjas, helemaal overstuur. Huilend schrijf ze (want haar Engelse uitspraak was niet erg sterk) vanalles op. "There is someone in my room" "he touched my arm" "I hear people talk" en dat soort dingen. Opzich nog een redelijk algemene 'trip' van iemand die verkeerd gedroomd heeft.
Tot ze vanalles begon op te schrijven wat ze hoorde. Dingen die ze nooit had kunnen weten, van interne telefoonnummers tot 2 namen van medewerkers die ze nooit heeft kunnen achterhalen. "De geest" had deze aan haar verteld. Ook zei ze dat ze niet in gevaar was, en zich veilig voelde in het hotel maar gewoon compleet overstuur was.
Wij zijn naar boven gegaan om de kamer te checken en het was er werkelijk waar bloedheet, terwijl het vandaag niet boven de 15 graden is uitgekomen EN de verwarming koud was. Ook had mijn collega erg veel moeite om de deur open te krijgen, het voelde alsof iemand deze tegenhield. Verder hoorden of zagen we niks op de kamer (hoewel een schilderij van een 17e eeuwse vrouw ineens heel creepy kan zijn)...
De dame is uiteindelijk gewoon weer naar haar kamer gegaan dus ik verwacht morgen een vervolg op dit verhaal te hebben!
Wow! Dat is nogal wat! Ik had over mijn oom gedroomd, de nacht dat hij overleed.. Dat is eigenlijk alles.quote:Op zondag 3 november 2013 07:42 schreef TLC het volgende:
Mijn onverklaarbare gebeurtenissen in het kort ;
- mijn overleden oma die ik als kind aan mijn bed zag
- mezelf dood in bed zien liggen, ik moest als het ware terugspringen in mijn lichaam'om terug te komen
- over iemand dromen, je wilt er de volgende dag met die persoon over praten dat je over haar gedroomd hebt maar voordat je de kans krijgt ook maar iets te zeggen die persoon ineens tegen mij zegt 'hey wat deed jij in mijn droom vannacht ?'
- tv in mijn slaapkamer die uit ging toen ik even weg was (en verder was niemand aanwezig), later hoorde ik mijn moeder zeggen dat de tv van mijn zus onverklaarbaar uitgegaan was (die in een andere stad woont en ik had nooit over mijn tv ervaring met iemand verteld)
- dingen in huis die onverklaarbaar vallen
- bij een verlaten tankstation savonds in de koplampen van de auto een schimmig figuur zien met een wit gelaat, even later thuis lezen en dan ineens getik horen... blijkt het een klokje te zijn die het al een hele tijd niet meer gedaan had en ineens weer werkte
En tot zover mijn bijdrage aan dit topic en ja, ik ben een erg nuchter persoon en ik heb eigenlijk wel een schijthekel aan die ghost lab programma's op Discovery Channel![]()
Hee, nog een fan van Joy Division hier!quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:56 schreef Atmosphere72 het volgende:
Ik zat een keer s'nachts in het donker naar Joy Division te luisteren. Vind dat sowieso een hele goeie band. Had de cd Closer opstaan (wat al best duistere en deprimerende muziek is, maar wel ontzettend mooi naar mijn mening) Toen ik bij het laatste nummer Decades aankwam. Kreeg ik opeens hele koude rillingen over m'n lijf, ik had steeds het gevoel dat er iemand achter me stond. Dus ik de muziek op pauze, lampje aan, niks te zien. Ik start de muziek weer en weer dit gevoel, de hele tijd het gevoel alsof er iemand achter me stond luidruchtig te ademen. Heel weird en scary. Heb dit ook op een ander forum toen gemeld en toen zei iemand dat hij exact hetzelfde had meegemaakt bij dat nummer. Dat vond ik nog wel het meest enge van allemaal.
En deze tekst ben ik ook nog een keer tegengekomen: (Bron: Rolling Stone)
The members of the band would sleep all day and work through the night, undisturbed, until dawn, when twittering birds would sometimes find their way onto the studio tapes. Sumner says that while they were recording a room sound, they picked up a phantom whistling the tune of Decades. Odd, since the building was otherwise deserted. Figuring it was a bad omen, they left it off the record.
Ik weet nog steeds niet wat het nou precies was en of dat er echt een duistere aanwezigheid was in m'n kamer, maar dit vergeet ik echt nooit meer, en zal dat nummer ook nooit meer kunnen beluisteren zonder hieraan te moeten denken.
Ik heb dit heel lang met mijn dvd-speler gehad toen ik nog thuis woonde.quote:Op woensdag 13 november 2013 13:22 schreef Atmosphere82 het volgende:
- Vrijdagavond op 1 november had ik een CD van Lou Reed gedraaid op zolder. Ik wist zeker dat ik de stereo had afgezet en de volumeknop omlaag had gedraaid. De volgende dag werd ik wakker om te gaan werken bij de post. Familieleden waren niet op zolder geweest zeiden ze, echter stond de radio boven keihard aan. Op die avond daarvoor had ik niet eens radio geluisterd!
Een paranormale collega (en vriend) zei dat het met Allerzielen te maken had. Dan is het extra 'druk' volgens hem.
Loopt er een spoorlijn op minder dan zo'n 3 km van waar je dat waarnam? Bij nat en vooral koud weer (nachtvorst sinds 11 nov) veroorzaken treinen sterke flitsen doordat hun stroomafnemer dan minder goed contact maakt met de bovenleiding. De stroom beweegt zich dan door ijs, water en/of lucht en dat gaat met flitsen gepaard.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:40 schreef Twelveonclock het volgende:
Al een aantal weken,wordt ik regelmatig getrakteerd op flitsen in de lucht.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 04:35 schreef Luuksor het volgende:
We zitten rustig na te borrelen wanneer een Japanse dame naar beneden komt gerend in haar badjas, helemaal overstuur. Huilend schrijf ze (want haar Engelse uitspraak was niet erg sterk) vanalles op. "There is someone in my room" "he touched my arm" "I hear people talk" en dat soort dingen. Opzich nog een redelijk algemene 'trip' van iemand die verkeerd gedroomd heeft.
Tot ze vanalles begon op te schrijven wat ze hoorde. Dingen die ze nooit had kunnen weten, van interne telefoonnummers tot 2 namen van medewerkers die ze nooit heeft kunnen achterhalen. "De geest" had deze aan haar verteld. Ook zei ze dat ze niet in gevaar was, en zich veilig voelde in het hotel maar gewoon compleet overstuur was.
Wij zijn naar boven gegaan om de kamer te checken en het was er werkelijk waar bloedheet, terwijl het vandaag niet boven de 15 graden is uitgekomen EN de verwarming koud was. Ook had mijn collega erg veel moeite om de deur open te krijgen, het voelde alsof iemand deze tegenhield. Verder hoorden of zagen we niks op de kamer (hoewel een schilderij van een 17e eeuwse vrouw ineens heel creepy kan zijn)...
De dame is uiteindelijk gewoon weer naar haar kamer gegaan dus ik verwacht morgen een vervolg op dit verhaal te hebben!
(andere verhalen die gaan zijn de geest van een klein meisje op een andere kamer, iemand die zich schijnbaar heeft verhangen in nog een andere kamer (wat niet gebeurd is voor zover we kunnen terughalen) en een bed op de kamer onder de kamer van vanavond waar het bed de hele avond scheen te bewegen..)
Nogmaals, normaal ben ik helemaal niet van dit soort dingen, maar nu ik het opschrijf voel ik weer precies hetzelfde beklemmende gevoel..
quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:41 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het beter weet dan het KNMI, maar er was die nacht geen onweer bij mij in de buurt. Zeker geen onweer wat van de grond af kwam. Het was trouwens ook een heldere nacht. En over aliens heb ik helemaal niks gezegd, het was alleen een gebeurtenis die voor ons niet te verklaren was.
Na even navragen bleek dat mijn moeder die nacht de politie gebeld heeft om te vragen of er iets aan de hand was, en de politie vertelde dat het 'droog onweer' was. Het KNMI zei vervolgens de volgende dag dat, toen ze vroeg of er de afgelopen nacht onweer in onze woonplaats geweest is, dat ze daar niks over mochten vertellen, en alleen aan de verkeerstoren van schiphol informatie mochten geven. Het KNMI heeft haar toen doorverwezen naar de sterrenwacht die vertelde dat het te maken het met atomen in het gras die soms oplichten als er ergens anders in de buurt onweer was. Wat dan in Den Haag zou moeten zijn geweest, waar die nacht wel onweer was, maar wat zo'n 40 - 50 km bij ons vandaan is.
Ik vertel alleen wat er toen gebeurd is. Ik trek geen conclusies en zeg ook niet dat er een E.T. in de achtertuin zit. Alleen dat het vreemd was wat er gebeurde.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:14 schreef Tulpjeroos26 het volgende:
Onverklaarbare gebeurtenissen zat..
Het zal ongeveer negen jaar terug zijn, ik zat met mijn vriend bij hem thuis op de bank. We waren tv aan het kijken en ik had al een tijdje een beetje een ongemakkelijk gevoel. Het werd eigenlijk steeds ook een beetje sterker.
En toen opeens voelde ik de dreigende sfeer groter worden en ik wilde net tegen mn vriend zeggen dat ik me zo bekeken voelde toen knalde er een lamp uit elkaar. Niet het peertje, maar de "kap" zeg maar. Dan zou je nuchter kunnen vaststellen dat het lampje te heet was voor de kap, of het kapje kapot..Mijn vriend is elektricien en die sloot die mogelijkheden allemaal al direct uit. De lamp was ongeveer vijf minuten aan, het peertje voelde niet extreem heet aan. Zijn ouders waren een week niet thuis dus de lamp was ook niet eerder aangeweest. Het blijft voor altijd iets geks. De kap was in kleine deeltjes uiteen gespat..dus dat konden we mooi opruimen.
Enkele jaren verder in de tijd, laat ik zeggen dat het nu denk ik wel een jaar of 3 geleden moet zijn geweest, waren we op de camping. De oude eigenaresse was net overleden, en maakte altijd het toiletgebouw schoon (even ter info he). Ik en een goede vriendin van mij, die ik elk jaar op de camping ontmoet, moesten zo rond 00.31 ontzettend naar de wc. Dus zijn we samen naar het toiletgebouw gegaan. We zaten naast elkaar, toen opeens de douches aangingen en ook de kranen in de wasbak begonnen te lopen...Ik grapte nog "goh wat gezellig, zo nachtelijk douchen..en iedereen moet ook opeens zijn handen wassen zeker". We kwamen eigenlijk tegelijk de wc's uit en keken even of de douches op slot waren, nee dus...en ze waren leeg. Ook de kranen waren vol open, terwijl er niemand was. En in de tussentijd is er ook niemand binnengeweest om dat te doen als grap zijnde, want A) iedereen was bij een kampvuur...zoals elk jaar, niemand uitgezonderd. B) de deur die toegang geeft tot t toiletgebouw kraakt als een malle, die hoor je ten allen tijde. Dat heeft vroeger, toen we nog verstoppertje speelden menigeen opgebroken. Er is ook echt jaren niks aan de deur gedaan.
C) Het lijkt me tamelijk onmogelijk ALLE kranen TEGELIJK aan te zetten. We zijn maar, ons toch wat ongemakkelijk voelend terug gegaan naar het kampvuur...verder niks meer over gezegd...behalve zij tegen haar moeder en ik tegen mn vriend. Maar goed we wilden toch echt niet als knettergek te boek staan he..
Wat nu vooral onverklaarbaar is, en dat vind ik zelf oprecht ook gek..is dat hier thuis met regelmaat vreemde dingen gebeuren. Mijn tv springt uit zichzelf aan (nee ik ga niet op de afstandsbediening zitten) terwijl hij totaal uit staat, dus ook van de stand-by af....net als mijn radio. ik heb al honderden verklaringen bedacht waarom dit gebeurd. Ik gaf voorheen mijn katten de schuld. Maar op een morgen, mijn katten beiden op schoot, afstandsbediening voor me op tafel, tv niet op stand-by dus uit..FLOEP....
Ik ben heel nuchter en ga vooral elke aardse verklaring af, en zelfs mijn vriend (die wel wat weet van apparaten en elektriciteit....) kan me geen verklaring geven.
Tegenwoordig gebeurd het ook in bijzijn van hem. Gisteren flikkerde er een boek uit de boekenkast..het stomme was, dat dat boek niet KAN vallen, hij staat helemaal achterin de kast..dus hij moet eerst naar voren schuiven en dan vallen :S
Ik kan nog uren doorgaan hoor...maar hier laat ik het bij
The College Hotel kamer 208quote:Op zondag 15 december 2013 20:44 schreef pirlo444 het volgende:
Welk hotel dat word een nachtje boeken dus
[..]
We wachten vol spanning af!quote:Op zaterdag 28 december 2013 03:04 schreef RetRy32 het volgende:
90 procent van de dingen hier zijn gewoon hele simpel verklaarbaar.
The film control al eens gezien van Anton Corbijn? Die film gaat over Ian Curtis en Joy Division.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:56 schreef Atmosphere72 het volgende:
Ik zat een keer s'nachts in het donker naar Joy Division te luisteren. Vind dat sowieso een hele goeie band. Had de cd Closer opstaan (wat al best duistere en deprimerende muziek is, maar wel ontzettend mooi naar mijn mening) Toen ik bij het laatste nummer Decades aankwam. Kreeg ik opeens hele koude rillingen over m'n lijf, ik had steeds het gevoel dat er iemand achter me stond. Dus ik de muziek op pauze, lampje aan, niks te zien. Ik start de muziek weer en weer dit gevoel, de hele tijd het gevoel alsof er iemand achter me stond luidruchtig te ademen. Heel weird en scary. Heb dit ook op een ander forum toen gemeld en toen zei iemand dat hij exact hetzelfde had meegemaakt bij dat nummer. Dat vond ik nog wel het meest enge van allemaal.
En deze tekst ben ik ook nog een keer tegengekomen: (Bron: Rolling Stone)
The members of the band would sleep all day and work through the night, undisturbed, until dawn, when twittering birds would sometimes find their way onto the studio tapes. Sumner says that while they were recording a room sound, they picked up a phantom whistling the tune of Decades. Odd, since the building was otherwise deserted. Figuring it was a bad omen, they left it off the record.
Ik weet nog steeds niet wat het nou precies was en of dat er echt een duistere aanwezigheid was in m'n kamer, maar dit vergeet ik echt nooit meer, en zal dat nummer ook nooit meer kunnen beluisteren zonder hieraan te moeten denken.
Nope... Staat nog wel steeds op m'n lijstje..quote:Op zondag 29 december 2013 21:51 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
The film control al eens gezien van Anton Corbijn? Die film gaat over Ian Curtis en Joy Division.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |