abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 februari 2011 @ 21:59:58 #1
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_93078207
Vervolg op het vorige topic.

quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:53 schreef Shuraa het volgende:
Wel eens iets meegemaakt of gehoord wat echt NIET te verklaren was? Meld ze hier en zet anderen aan het denken!

Voorbeeld: Johnny boer van de Librije werd 's nachts wakker met een slecht gevoel, hij ging naar z'n restaurant en wat bleek: er was brand aan het ontstaan. Als hij niet wakker was geworden en niet op zijn intuïtie afgegaan dan was z'n restaurant misschien in vlammen opgegaan..

Voorbeeld 2: een vriend van mij was nogal ziek geworden op vakantie, zijn moeder belde ineens op en zei: ik heb ineens heel sterk het gevoel dat het niet goed met je gaat..

Post please!!
En de laatste reacties uit het vorige topic:

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:22 schreef Maitje het volgende:
Ik ben (zoals de meesten hier zeggen) een vrij nuchter persoon :P. Maar gister is er weer wat vaags gebeurd. Ik zal eerst even wat meer info geven over hoe of wat.

Voor nu anderhalf jaar terug wilde ik 's ochtend om 7 uur met mijn hondje uit. Het moet ergens in het voorjaar zijn geweest, want het was nog wel schemerig tot donker. Ik loop mijn poortdeur uit, de hond die schrikt, ik kijk op en tot mijn grote schrik rent er een zwarte gedaante zo de muur schuin tegen over mij in ! :') .

Goed, nu was ik al een uur op, van slaapdronken is niet meer te spreken, en mijn hond is geen fikkie die overal van schrikt.

Een 2 weken later... wordt krijgen we het trieste nieuws te horen dat de schuin achterbuurman al 3 weken dood in zijn huis licht :') :o .

Gisteren, en nu komt het :P . Sta ik met mijn moeder aan het eind van de poort te wachten tot mijn hond eindelijk gaat plassen. We staan daar wat te kletsen en ik kijk richting onze poort.

Tot mijn grote verbazing zie ik toch weer een zwarte "schim" de muur in gaan!! 8)7

Ik snap het allemaal niet zo goed, vaag ist wel :')
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:47 schreef RobbieBoy het volgende:

[..]

Opzich is het juist wel mee, een soort bevestiging dat er meer is na dit leven, etc,etc. ben er vroeger meer ontvankelijk voor geweest dan de laatste jaren, maar gisteren weer een "Ervaring"rijker. zat op het internet naar zo'n ghostcam te kijken, waren live beelden. ineens in een flits komt er een geest op de camera af, en kijkt er recht in. Man, ik gaf een keiharde gil van schrik
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 00:45 schreef hans1988 het volgende:
Oke, ik vind het nou echt eng worden....

Afgelopen maandag heb ik hier mijn laatste verhaaltje gepost. De rest van de week is ook niet bepaald rustig verlopen ofzo... Dinsdag hoor ik vlak achter me iemand niezen terwijl ik de hond uitliet. De hond heeft het ook gehoord ging gelijk op onderzoek uit, vond niks en was de rest van de avond harstikke rustig en lag ver weg in een hoekje.

Woensdag liep er weer iemand over de zolder

Donderdag zijn wat dingen verplaatst in huis

Vrijdag, ff niks (gelukkig)

Vanmorgen knipperde de lamp boven mn bed alsof hij bijna kapot ging...je weet wel de laatste paar flitsen voordat ie doorbrandt... Nu doet ie het weer normaal

Vanmiddag was ik op werk, kom ik thuis komt mn moeder naar me toe dat vanmiddag opeens de tv op mn kamer aanstond. Voor ze in bad ging stond ie uit, toen ze eruit kwam stond ie aan...verder was alleen mn pa thuis en die lag beneden te slapen... wat het was, weet ik niet.

Ik heb hier een headset naast me liggen waar een schakelaartje opzit met 2 lampjes, 1 ervan is dat de microfoon aanstaat, en de ander is dat er geluid door mn headset komt....maar ik heb geen muziek op iets dergelijks opstaan. Zodra ik mn headset opzet om te luisteren gaat het lampje uit en hoor ik niks, leg ik de hgeadset weer op mn bureau gaat dat lampje weer aan...

Ik weet langzaam niet meer wat ik moet doen....
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:53 schreef RobbieBoy het volgende:
heeft er iemand hier ook wel eens het gevoel dat er iemand achter je staat. en dat je dan ineens, terwijl de verwarming aan staat, kippevel krijgt?
  zondag 20 februari 2011 @ 22:03:08 #2
329980 Taartjeh
In je Face-jeh
pi_93078470
heeft er iemand hier ook wel eens het gevoel dat er iemand achter je staat. en dat je dan ineens, terwijl de verwarming aan staat, kippevel krijgt?

Dit komt me bekend voor.
Ik heb heel vaak onverklaarbare situaties dat ik denk huh dit is echt heeeeeeel toevallig.
What is meant to be, will be.
  zondag 20 februari 2011 @ 22:04:07 #3
329980 Taartjeh
In je Face-jeh
pi_93078544
Of dat als je met iemand bent en je hebt een liedje in je kop zitten en je zingt net een zin en als iemand dan zeg OOOOOOOO die had ik ook al in mijn hoofd. Heel toevallig.
What is meant to be, will be.
pi_93080134
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:04 schreef Taartjeh het volgende:
Of dat als je met iemand bent en je hebt een liedje in je kop zitten en je zingt net een zin en als iemand dan zeg OOOOOOOO die had ik ook al in mijn hoofd. Heel toevallig.
Dát heb ik wel regelmatig.
  maandag 21 februari 2011 @ 00:19:13 #5
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_93086387
Hier een onverklaarbare ervaring, ik vond vandaag de afbeeldingen weer dus dat leek me interessant om toch maar eens te posten.

Het is oktober 2006, laat op de avond. Mijn broer, zijn vriendin en ik verhuizen naar een nieuwe woning aan de rand van Maastricht. Door omstandigheden konden we op de dag van de verhuizing pas laat in het nieuwe pand, de sleutel van de vorige huurder was zoek. Noodgedwongen moesten wij zelfs een ruitje intikken om binnen te komen.

Enfin, vertraging van een aantal uur. Inladen bij de oude woning was in volle gang. Ik, mijn broer en een vriend waren driftig alles in de bus aan het zetten. De vriendin van mijn broer was in de nieuwe woning gebleven om die te poetsen.

Terug naar mijn broer. Hij krijgt een telefoontje van zijn vriendin, ik denk een uur nadat we waren vertrokken. Ze ziet steeds iets vanuit haar ooghoek buiten de deur naar het terras voorbij schieten. Mijn broer zegt toe op te schieten. Even later weer een telefoontje. Ze doet hysterisch door de telefoon, ik kan haar zelfs op een afstand horen. We moeten onmiddelijk terug komen. Ze zag (weer) iets raars voor de deur voorbij schieten en is in paniek op de grond gaan zitten aan de voorzijde van de woonkamer.

Om toch zeker te zijn dat alles in orde is rijden we dus maar wat eerder terug. Aangekomen doet de vriendin paniekerig aan. Ze heeft tevens de camera uit de verhuisdoos gepakt en zelfs foto's geschoten.

Op het eerste gezicht bleek op die foto's niets bijzonders te zien, althans dat dacht ik toen ik de beelden terugkeek op het schermpje op de camera. De volgende dag heb ik ze op de PC gezet. Toen viel een enkele afbeelding wel op.

Die afbeelding zie je hier.

Er is iets te zien in de deuropening. De oorspronkelijke jpeg is qua resolutie 2560x1920 dus ook met uitvergroten was er nog zeker wat detail zichtbaar. Dit uitvergrote deel zie je hier:

Dit ding (wat het ook is) bevindt zich een aantal meters boven de grond, voor de boom in de tuin, linksonder is net een deel te zien van de poort. Hier nog een foto van wat je dus ziet als je naar buiten kijkt door de de deur heen.

Ik kan in al die jaren hier geen rationele verklaring voor vinden. Een reflectie acht ik uitgesloten, een lichtbron achter de boom ook niet want de boom is te dicht daarvoor en het object te fel. Bovendien zegt ze zelf dat dit ding zich meermaals en snel voorbij de deur bewoog.
Voorgaande impliceert ook minimale afmetingen.

Zijn er daarna nog rare dingen gebeurd? Ja, zoals een cavia kooi die met kabaal opeens midden in de nacht op de kop stond. Of een blikje cola op tafel wat uit zichzelf ging ronddraaien en naar de rand bewoog. Rare geluiden, stemmen, etc. Ik heb zelf niet alles meegemaakt, maar een gedeelte. Veel van dit leek zich voornamelijk ook te richten op de dame in huis. Ze woont inmiddels ergens anders, ik woon hier nu alleen. Ik heb sindsdien niets meer meegemaakt.
  maandag 21 februari 2011 @ 09:29:19 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93091779
Leuke reeks :Y)
The truth was in here.
  maandag 21 februari 2011 @ 17:14:20 #7
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_93109430
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:04 schreef Taartjeh het volgende:
heb regerlmatig zoiets. dan ben ik achter in het magazijn aan het werk, waar er geen radio is, dan zing ik een liedje op de heftruck (vaak een liedje dat ik normaal nooit zing_. En als ik dan net bij het gedeelte komt waar er wel radio is, dan komt het niet alleen vaak voor dat juist dat nummer op de radio is, maar dat ik ineens op dezelfde maat van dat nummer mee zing!!!! Ik kijk er niet eens meer van op, als dat gebeurd
  dinsdag 22 februari 2011 @ 01:27:11 #8
335153 potienza
"Toeval is logisch."
pi_93136707
Wow, dat object op die foto ziet er echt creepy uit. Ik zie er ook echt totaal niks in waar het op zou kunnen lijken.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 01:49:01 #9
326442 Grunge.
Corvus corax.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 03:18:27 #10
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_93138018
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 01:27 schreef potienza het volgende:
Wow, dat object op die foto ziet er echt creepy uit. Ik zie er ook echt totaal niks in waar het op zou kunnen lijken.
Ik vergelijk het met een wapperende das met een kop erop links die kijkt in dezelfde richting als waar het heen beweegt. :)
pi_93138021
Voor het eerst iets meegemaakt wat ik hier kan posten. Zal vast wel een of andere technische oorzaak voor aan te wijzen zijn, maar voor mij is het vrij onverklaarbaar. Zojuist knipperde het lampje naast mij uit en weer aan en tegelijkertijd ging mijn versterker uit. De rest van de apparatuur op dezelfde stekkerdoos bleef onveranderd.
celebrate your money
  dinsdag 22 februari 2011 @ 03:31:25 #12
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_93138047
Nah, ik heb wel dingen meegemaakt die ik op het moment zelf creepy vond of apart. Bij mij valt stroom heel vaak uit of flikkert licht, heb ook nog een tijd gehad waarin mijn TV en radio vaak uit zichzelf aangingen, maar eigenlijk is alles wel te verklaren. Ik denk dat er iets met ons huis was, iets met de grond waar het op stond of zo, in ieder geval niet iets spiritueels. In mijn flat heb ik er nog geen last mee gehad, ook. Behalve dan met knappende lichtjes (pitjes). Dat heb ik al mijn hele leven. Maar dat vind ik niet eng of onverklaarbaar, het is vooral irritant. Ik heb er weleens een heel serieuze wetenschappelijke documentaire over gezien, heel plausibel allemaal. Ik houd het dus maar bij lezen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Grunge. op 22-02-2011 03:39:21 ]
pi_93138052
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 03:31 schreef Grunge. het volgende:
Nah, ik heb wel dingen meegemaakt die ik op het moment zelf creepy vond of apart. Bij mij valt stroom heel vaak uit of flikkert licht, maar eigenlijk is alles wel te verklaren. Ik houd het dus maar bij lezen.
Ja, zoals ik zeg: het is wel te verklaren, maar niet door mij :P
celebrate your money
  dinsdag 22 februari 2011 @ 03:36:58 #14
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_93138059
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 03:34 schreef leRomein het volgende:

[..]

Ja, zoals ik zeg; het is wel te verklaren, maar niet door mij :P
Oh, grappig, ik had jouw post nog niet gelezen. Ik ben ook wel zo'n type die alles wìl verklaren, hoor. Anders vind ik het ook veel te eng. Ik heb eigenlijk altijd veel last met stroom gehad, vooral onder stress (of dat denk ik. Ik heb bijvoorbeeld wel gehad dat als ik me heel naar voelde vroeger alle lampen begonnen te flikkeren en dat bij de anderen in huis niet gebeurde, dat viel mijn nuchtere ouders ook op). Maar ik geloof zelfs dat dat prima door mij kan komen en dat dat dan alsnog een wetenschappelijke verklaring heeft. Mensen stralen energieën uit. Daar is eigenlijk niets engs aan.

Ik heb hier heel vroeger nog een topic over geopend op FOK!, toen ik het nog wel eng vond :'). Allemaal nuchtere redenen. Heel logisch ook allemaal.

Nou, het meest onverklaarbare is dan misschien dat ik een keer het e-mailadres van iemand droomde die vervolgens mijn beste vriend werd, toen. (Lekker modern visioen ook :').)

[ Bericht 7% gewijzigd door Grunge. op 22-02-2011 03:46:50 ]
pi_93138061
Ik heb wel bijzondere dingen meegemaakt rondom het sterven van mijn broertje. Maar soms denk ik ook dat ik in die periode ook gevoeliger was met het oppikken van dat soort signalen.
Je hebt niet alleen een zender nodig, maar ook een luisteraar..om het zo te zeggen. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_93138082
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 03:36 schreef Grunge. het volgende:

[..]

Oh, grappig, ik had jouw post nog niet gelezen. Ik ben ook wel zo'n type die alles wìl verklaren, hoor. Anders vind ik het ook veel te eng. Ik heb eigenlijk altijd veel last met stroom gehad, vooral onder stress (of dat denk ik. Ik heb bijvoorbeeld wel gehad dat als ik me heel naar voelde vroeger alle lampen begonnen te flikkeren en dat bij de anderen in huis niet gebeurde, dat viel mijn nuchtere ouders ook op). Maar ik geloof zelfs dat dat prima door mij kan komen en dat dat dan alsnog een wetenschappelijke verklaring heeft. Mensen stralen energieën uit. Daar is eigenlijk niets engs aan.

Ik heb hier heel vroeger nog een topic over geopend op FOK!, toen ik het nog wel eng vond :'). Allemaal nuchtere redenen. Heel logisch ook allemaal.

Nou, het meest onverklaarbare is dan misschien dat ik een keer het e-mailadres van iemand droomde die vervolgens mijn beste vriend werd, toen. (Lekker modern visioen ook :').)
Oh mijn excuses, ik dacht dat het een aan mij gerichte reactie was (ik ben niet meer zo helder op dit tijdstip).
Maar inderdaad, voor de meeste dingen zijn prima verklaringen te vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door leRomein op 22-02-2011 03:57:17 ]
celebrate your money
  dinsdag 22 februari 2011 @ 04:29:08 #17
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_93138168
Weet eigenlijk niet wat ik moet/ kan geloven :).

Tot ik paar jaar geleden op m'n werk een verdieping moest afsluiten, iedereen was weg, deuren op slot, alleen verdieping 9 nog ff en dan was ik klaar.
Links altijd beginnen, lichten uit en deuren dicht van de kantoren. Ben ik op de terug weg is er bij een van de eerste kantoren, alle licht aan en de deur weer wagen wijd open.
Nog naar mn collega beneden in de meldkamer gevraagd of er overwerk was aangemeld maar er was niemand. Nog kwartiertje gewacht met weer licht uit, nu bleef het uit. Ik weet zeker dat ik dat al eerder ook uit had gedaan. . vaag.
When nothing goes right . . . go left.
pi_93138180
Mijn vader is anderhalve week geleden overleden. Bij het organiseren van zijn uitvaart raadde de uitvaartondernemer ons een bepaalde locatie aan, die ik niet kende. Daarom wilde ik die plek op Google Maps opzoeken. Alleen, toen ik dat poppetje van Google Maps op de plattegrond plaatste, zat ik er een paar honderd meter naast; ik stond niet voor het gezochte voormalige kerkje, maar pal voor een gebouw dat dienst deed als kinderdagverblijf.

Dat gebouw had een erker met drie grote ramen naast elkaar. Achter die ramen waren kleurrijke slingers opgehangen met grote letters eraan, die de naam van het kinderdagverblijf toonden:

1
2
                       Kinder   dag   verblijf
                               Bartje

Ik was dus op zoek naar een plaats waar we afscheid zouden gaan nemen van mijn vader. En ik zet dat poppetje van Google Maps neer, op wat in wezen een volledig willekeurige plek op de kaart van Nederland is. En dan sta ik met mijn neus pal voor dat middelste raam, waarin ik lees: "dag Bartje".

Mijn vader's officiële voornaam was Bartje..

Ik heb het maar als een goed teken opgevat.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 06:33:47 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93138283
Mooie dingen dvr
The truth was in here.
pi_93139749
@dvr
ontroerend
pi_93143088
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 00:19 schreef Sovereign het volgende:
Die afbeelding zie je hier.
[ afbeelding ]
Erg mooie foto vind het zeer interessant
Het lijkt mij op een soort vortex, of een orb (of meerdere) in beweging.
Op google kan je genoeg foto's vinden hierover
pi_93143354
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 03:31 schreef Grunge. het volgende:
Nah, ik heb wel dingen meegemaakt die ik op het moment zelf creepy vond of apart. Bij mij valt stroom heel vaak uit of flikkert licht, heb ook nog een tijd gehad waarin mijn TV en radio vaak uit zichzelf aangingen, maar eigenlijk is alles wel te verklaren. Ik denk dat er iets met ons huis was, iets met de grond waar het op stond of zo, in ieder geval niet iets spiritueels. In mijn flat heb ik er nog geen last mee gehad, ook. Behalve dan met knappende lichtjes (pitjes). Dat heb ik al mijn hele leven. Maar dat vind ik niet eng of onverklaarbaar, het is vooral irritant. Ik heb er weleens een heel serieuze wetenschappelijke documentaire over gezien, heel plausibel allemaal. Ik houd het dus maar bij lezen.
Kan wezen dat je statisch geladen bent, ik had dat vroeger nogal eens en stoorde dan ook pc's

ComputerhardwareBij het werken met computerhardware moet men oppassen met statische elektriciteit: Als iemand statisch geladen is en hardware aanraakt, kan de hardware beschadigd raken. Dit kan worden voorkomen door de statische elektriciteit kwijt te raken door een geaard voorwerp, zoals een verwarming, aan te raken. Het gaat om het 'potentiaalverschil'. Hiermee wordt bedoeld het verschil in statische lading tussen de handen en bijvoorbeeld het computergeheugen dat geplaatst wordt. Dat moet nagenoeg nul zijn, c.q. vereffend zijn. Het heeft dus niets met 'aarden' van het gewone elektriciteitnet te maken. Deze begrippen worden geregeld door elkaar gehaald.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Statische_elektriciteit
pi_93143449
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 04:37 schreef dvr het volgende:
Mijn vader is anderhalve week geleden overleden. Bij het organiseren van zijn uitvaart raadde de uitvaartondernemer ons een bepaalde locatie aan, die ik niet kende. Daarom wilde ik die plek op Google Maps opzoeken. Alleen, toen ik dat poppetje van Google Maps op de plattegrond plaatste, zat ik er een paar honderd meter naast; ik stond niet voor het gezochte voormalige kerkje, maar pal voor een gebouw dat dienst deed als kinderdagverblijf.

Dat gebouw had een erker met drie grote ramen naast elkaar. Achter die ramen waren kleurrijke slingers opgehangen met grote letters eraan, die de naam van het kinderdagverblijf toonden:
[ code verwijderd ]

Ik was dus op zoek naar een plaats waar we afscheid zouden gaan nemen van mijn vader. En ik zet dat poppetje van Google Maps neer, op wat in wezen een volledig willekeurige plek op de kaart van Nederland is. En dan sta ik met mijn neus pal voor dat middelste raam, waarin ik lees: "dag Bartje".

Mijn vader's officiële voornaam was Bartje..

Ik heb het maar als een goed teken opgevat.
Heel appart en sterkte met het overlijden van je vader.
pi_93145486
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:15 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Erg mooie foto vind het zeer interessant
Het lijkt mij op een soort vortex, of een orb (of meerdere) in beweging.
Op google kan je genoeg foto's vinden hierover
Daar zie ik echt niets meer in dan een stofje. Je hersenen plaatsen het achter de deur, terwijl het eigenlijk op de lens zit.
Geen referral hier.
pi_93150527
mijn opa (op dat moment de meest dierbare persoon in mn leven) is door een harde klap op zijn hoofd in het ziekenhuis terecht gekomen. het was al relatief zeker dat hij zou sterven (er was een neurochirurg die wat kon doen, maar hij was moeilijk te krijgen).

op de dag dat die arts zou komen wist ik op een gegeven moment zeker dat mijn opa was overleden, ik was niet meer te troosten enzo. hoe was dit creepy? ik had geen enkel contact, of mogelijkheid tot contact met wie dan ook in de buurt van mijn opa.

later bleek ook dat ik op het exacte moment (give or take a few minutes) wist dat mijn opa er niet meer was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')