En de laatste reacties uit het vorige topic:quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:53 schreef Shuraa het volgende:
Wel eens iets meegemaakt of gehoord wat echt NIET te verklaren was? Meld ze hier en zet anderen aan het denken!
Voorbeeld: Johnny boer van de Librije werd 's nachts wakker met een slecht gevoel, hij ging naar z'n restaurant en wat bleek: er was brand aan het ontstaan. Als hij niet wakker was geworden en niet op zijn intuïtie afgegaan dan was z'n restaurant misschien in vlammen opgegaan..
Voorbeeld 2: een vriend van mij was nogal ziek geworden op vakantie, zijn moeder belde ineens op en zei: ik heb ineens heel sterk het gevoel dat het niet goed met je gaat..
Post please!!
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:22 schreef Maitje het volgende:
Ik ben (zoals de meesten hier zeggen) een vrij nuchter persoon. Maar gister is er weer wat vaags gebeurd. Ik zal eerst even wat meer info geven over hoe of wat.
Voor nu anderhalf jaar terug wilde ik 's ochtend om 7 uur met mijn hondje uit. Het moet ergens in het voorjaar zijn geweest, want het was nog wel schemerig tot donker. Ik loop mijn poortdeur uit, de hond die schrikt, ik kijk op en tot mijn grote schrik rent er een zwarte gedaante zo de muur schuin tegen over mij in !.
Goed, nu was ik al een uur op, van slaapdronken is niet meer te spreken, en mijn hond is geen fikkie die overal van schrikt.
Een 2 weken later... wordt krijgen we het trieste nieuws te horen dat de schuin achterbuurman al 3 weken dood in zijn huis licht![]()
.
Gisteren, en nu komt het. Sta ik met mijn moeder aan het eind van de poort te wachten tot mijn hond eindelijk gaat plassen. We staan daar wat te kletsen en ik kijk richting onze poort.
Tot mijn grote verbazing zie ik toch weer een zwarte "schim" de muur in gaan!!![]()
Ik snap het allemaal niet zo goed, vaag ist wel
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:47 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
Opzich is het juist wel mee, een soort bevestiging dat er meer is na dit leven, etc,etc. ben er vroeger meer ontvankelijk voor geweest dan de laatste jaren, maar gisteren weer een "Ervaring"rijker. zat op het internet naar zo'n ghostcam te kijken, waren live beelden. ineens in een flits komt er een geest op de camera af, en kijkt er recht in. Man, ik gaf een keiharde gil van schrik
quote:Op zondag 20 februari 2011 00:45 schreef hans1988 het volgende:
Oke, ik vind het nou echt eng worden....
Afgelopen maandag heb ik hier mijn laatste verhaaltje gepost. De rest van de week is ook niet bepaald rustig verlopen ofzo... Dinsdag hoor ik vlak achter me iemand niezen terwijl ik de hond uitliet. De hond heeft het ook gehoord ging gelijk op onderzoek uit, vond niks en was de rest van de avond harstikke rustig en lag ver weg in een hoekje.
Woensdag liep er weer iemand over de zolder
Donderdag zijn wat dingen verplaatst in huis
Vrijdag, ff niks (gelukkig)
Vanmorgen knipperde de lamp boven mn bed alsof hij bijna kapot ging...je weet wel de laatste paar flitsen voordat ie doorbrandt... Nu doet ie het weer normaal
Vanmiddag was ik op werk, kom ik thuis komt mn moeder naar me toe dat vanmiddag opeens de tv op mn kamer aanstond. Voor ze in bad ging stond ie uit, toen ze eruit kwam stond ie aan...verder was alleen mn pa thuis en die lag beneden te slapen... wat het was, weet ik niet.
Ik heb hier een headset naast me liggen waar een schakelaartje opzit met 2 lampjes, 1 ervan is dat de microfoon aanstaat, en de ander is dat er geluid door mn headset komt....maar ik heb geen muziek op iets dergelijks opstaan. Zodra ik mn headset opzet om te luisteren gaat het lampje uit en hoor ik niks, leg ik de hgeadset weer op mn bureau gaat dat lampje weer aan...
Ik weet langzaam niet meer wat ik moet doen....
quote:Op zondag 20 februari 2011 21:53 schreef RobbieBoy het volgende:
heeft er iemand hier ook wel eens het gevoel dat er iemand achter je staat. en dat je dan ineens, terwijl de verwarming aan staat, kippevel krijgt?
Dát heb ik wel regelmatig.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:04 schreef Taartjeh het volgende:
Of dat als je met iemand bent en je hebt een liedje in je kop zitten en je zingt net een zin en als iemand dan zeg OOOOOOOO die had ik ook al in mijn hoofd. Heel toevallig.
heb regerlmatig zoiets. dan ben ik achter in het magazijn aan het werk, waar er geen radio is, dan zing ik een liedje op de heftruck (vaak een liedje dat ik normaal nooit zing_. En als ik dan net bij het gedeelte komt waar er wel radio is, dan komt het niet alleen vaak voor dat juist dat nummer op de radio is, maar dat ik ineens op dezelfde maat van dat nummer mee zing!!!! Ik kijk er niet eens meer van op, als dat gebeurdquote:Op zondag 20 februari 2011 22:04 schreef Taartjeh het volgende:
Of dat als je met iemand bent en je hebt een liedje in je kop zitten en je zingt net een zin en als iemand dan zeg OOOOOOOO die had ik ook al in mijn hoofd. Heel toevallig.
Ik vergelijk het met een wapperende das met een kop erop links die kijkt in dezelfde richting als waar het heen beweegt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:27 schreef potienza het volgende:
Wow, dat object op die foto ziet er echt creepy uit. Ik zie er ook echt totaal niks in waar het op zou kunnen lijken.
Ja, zoals ik zeg: het is wel te verklaren, maar niet door mijquote:Op dinsdag 22 februari 2011 03:31 schreef Grunge. het volgende:
Nah, ik heb wel dingen meegemaakt die ik op het moment zelf creepy vond of apart. Bij mij valt stroom heel vaak uit of flikkert licht, maar eigenlijk is alles wel te verklaren. Ik houd het dus maar bij lezen.
Oh, grappig, ik had jouw post nog niet gelezen. Ik ben ook wel zo'n type die alles wìl verklaren, hoor. Anders vind ik het ook veel te eng. Ik heb eigenlijk altijd veel last met stroom gehad, vooral onder stress (of dat denk ik. Ik heb bijvoorbeeld wel gehad dat als ik me heel naar voelde vroeger alle lampen begonnen te flikkeren en dat bij de anderen in huis niet gebeurde, dat viel mijn nuchtere ouders ook op). Maar ik geloof zelfs dat dat prima door mij kan komen en dat dat dan alsnog een wetenschappelijke verklaring heeft. Mensen stralen energieën uit. Daar is eigenlijk niets engs aan.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 03:34 schreef leRomein het volgende:
[..]
Ja, zoals ik zeg; het is wel te verklaren, maar niet door mij
Oh mijn excuses, ik dacht dat het een aan mij gerichte reactie was (ik ben niet meer zo helder op dit tijdstip).quote:Op dinsdag 22 februari 2011 03:36 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Oh, grappig, ik had jouw post nog niet gelezen. Ik ben ook wel zo'n type die alles wìl verklaren, hoor. Anders vind ik het ook veel te eng. Ik heb eigenlijk altijd veel last met stroom gehad, vooral onder stress (of dat denk ik. Ik heb bijvoorbeeld wel gehad dat als ik me heel naar voelde vroeger alle lampen begonnen te flikkeren en dat bij de anderen in huis niet gebeurde, dat viel mijn nuchtere ouders ook op). Maar ik geloof zelfs dat dat prima door mij kan komen en dat dat dan alsnog een wetenschappelijke verklaring heeft. Mensen stralen energieën uit. Daar is eigenlijk niets engs aan.
Ik heb hier heel vroeger nog een topic over geopend op FOK!, toen ik het nog wel eng vond. Allemaal nuchtere redenen. Heel logisch ook allemaal.
Nou, het meest onverklaarbare is dan misschien dat ik een keer het e-mailadres van iemand droomde die vervolgens mijn beste vriend werd, toen. (Lekker modern visioen ook.)
1 2 | Kinder dag verblijf Bartje |
Erg mooie foto vind het zeer interessantquote:Op maandag 21 februari 2011 00:19 schreef Sovereign het volgende:
Die afbeelding zie je hier.
[ afbeelding ]
Kan wezen dat je statisch geladen bent, ik had dat vroeger nogal eens en stoorde dan ook pc'squote:Op dinsdag 22 februari 2011 03:31 schreef Grunge. het volgende:
Nah, ik heb wel dingen meegemaakt die ik op het moment zelf creepy vond of apart. Bij mij valt stroom heel vaak uit of flikkert licht, heb ook nog een tijd gehad waarin mijn TV en radio vaak uit zichzelf aangingen, maar eigenlijk is alles wel te verklaren. Ik denk dat er iets met ons huis was, iets met de grond waar het op stond of zo, in ieder geval niet iets spiritueels. In mijn flat heb ik er nog geen last mee gehad, ook. Behalve dan met knappende lichtjes (pitjes). Dat heb ik al mijn hele leven. Maar dat vind ik niet eng of onverklaarbaar, het is vooral irritant. Ik heb er weleens een heel serieuze wetenschappelijke documentaire over gezien, heel plausibel allemaal. Ik houd het dus maar bij lezen.
Heel appart en sterkte met het overlijden van je vader.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 04:37 schreef dvr het volgende:
Mijn vader is anderhalve week geleden overleden. Bij het organiseren van zijn uitvaart raadde de uitvaartondernemer ons een bepaalde locatie aan, die ik niet kende. Daarom wilde ik die plek op Google Maps opzoeken. Alleen, toen ik dat poppetje van Google Maps op de plattegrond plaatste, zat ik er een paar honderd meter naast; ik stond niet voor het gezochte voormalige kerkje, maar pal voor een gebouw dat dienst deed als kinderdagverblijf.
Dat gebouw had een erker met drie grote ramen naast elkaar. Achter die ramen waren kleurrijke slingers opgehangen met grote letters eraan, die de naam van het kinderdagverblijf toonden:
[ code verwijderd ]
Ik was dus op zoek naar een plaats waar we afscheid zouden gaan nemen van mijn vader. En ik zet dat poppetje van Google Maps neer, op wat in wezen een volledig willekeurige plek op de kaart van Nederland is. En dan sta ik met mijn neus pal voor dat middelste raam, waarin ik lees: "dag Bartje".
Mijn vader's officiële voornaam was Bartje..
Ik heb het maar als een goed teken opgevat.
Daar zie ik echt niets meer in dan een stofje. Je hersenen plaatsen het achter de deur, terwijl het eigenlijk op de lens zit.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:15 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Erg mooie foto vind het zeer interessant
Het lijkt mij op een soort vortex, of een orb (of meerdere) in beweging.
Op google kan je genoeg foto's vinden hierover
Het zit niet op de lens, ik heb zelf meerdere "reconstructie" foto's achteraf gemaakt om dat uit te sluiten. Bovendien, een foto van haar van een paar seconden later toont helemaal niets. De reflectie van de flits op stof of haar levert daarnaast een heel ander beeld op. Ook een klein stofdeeltje of haartje worden dicht op de lens snel erg groot. Een kleine haar bedekt al snel de halve of hele lens. We hebben het hier echter over een klein object op de hele afbeelding. Ik zal straks nog wel wat voorbeelden posten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:19 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Daar zie ik echt niets meer in dan een stofje. Je hersenen plaatsen het achter de deur, terwijl het eigenlijk op de lens zit.
Ik ben niet diegene die allerlei spookverhalen ophangt, maar ik ga uit van mogelijke verklaringen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:54 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Het zit niet op de lens, ik heb zelf meerdere "reconstructie" foto's achteraf gemaakt om dat uit te sluiten. Bovendien, een foto van haar van een paar seconden later toont helemaal niets. De reflectie van de flits op stof of haar levert daarnaast een heel ander beeld op. Ook een klein stofdeeltje of haartje worden dicht op de lens snel erg groot. Een kleine haar bedekt al snel de halve of hele lens. We hebben het hier echter over een klein object op de hele afbeelding. Ik zal straks nog wel wat voorbeelden posten.
Ook de RGB waardes van de pixels van het "spook/stof" - voor zover die al een maatstaf zouden zijn voor de helderheid - zijn bovendien lager dan de deurpost. Flits en fotografeer je een reflecterend object dichtbij de lens dan zal zich dit uiten in (ten dele) overbelichting door de reflectie van het stof of een haar. Uit niets in de afbeelding volgt dat ik zit te kijken naar de reflectie van de flits op een stofdeeltje, want het object is niet overbelicht.
Heb je zelf al eens geëxperimenteerd hoe dat eruit zou zien of roep je maar wat?
Bovendien sluit het al helemaal niet aan bij wat zij heeft gezien die bewuste avond. Om al een begin te maken met jouw verklaring zou ik haar verhaal volledig moeten negeren.
Kortom, je roept dus iets zonder er over na te willen denken of te onderbouwen. Ik vind dat nogal kwalijk. Want zodra iemand een suggestie doet wat het zou kunnen zijn geweest stopt het niet bij het enkel poneren van een mogelijke verklaring. Als je immers meent dat een bepaalde toedracht waarschijnlijk is dan schuift de bewijslast voor die "mogelijke verklaringen" op jouw schouders. Een negatieve claim is ook een claim, of je dat nu fijn vindt of niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:44 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ben niet diegene die allerlei spookverhalen ophangt, maar ik ga uit van mogelijke verklaringen.
Wat wil je daarmee zeggen, vriend? Is het wel mijn subforum dan?quote:Dit is niet mijn subforum vriend.
Wat betreft die tweede, is een internethype geweest, maar goed.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:34 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Kortom, je roept dus iets zonder er over na te willen denken of te onderbouwen. Ik vind dat nogal kwalijk. Want zodra iemand een suggestie doet wat het zou kunnen zijn geweest stopt het niet bij het enkel poneren van een mogelijke verklaring. Als je immers meent dat een bepaalde toedracht waarschijnlijk is dan schuift de bewijslast voor die "mogelijke verklaringen" op jouw schouders. Een negatieve claim is ook een claim, of je dat nu fijn vindt of niet.
En voor de goede orde, ik heb gezegd dat ik niet weet wat het is maar dat meerdere verklaringen - waaronder die van jou - mijns inziens redelijk zijn uit te sluiten. Ik concludeer dat je niet eens goed weet hoe een stofdeeltje of haar belicht door een flits eruit ziet op een foto. Dat je voorts ook nog de verklaring van diegene die de foto's heeft geschoten als onwaar terzijde wilt stellen geeft aan dat je de gedachte erop nahoudt dat het niet kan wat ze zegt te hebben gezien, dus is het ook niet zo. Aangezien ik de persoon in kwestie goed ken, kan ik helaas die ongefundeerde mening niet delen.
[..]
Wat wil je daarmee zeggen, vriend? Is het wel mijn subforum dan?
Ik zou ook zelf zeggen een stofdeeltje die een stukje van de lens dwarreld anders kan ook het ligt van de flits niet terugkaatsen en zou het juist als een donkere vlek te zien zijn. Voor de rest vrouwen kan je ook geen seconde alleen thuislatenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:54 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Het zit niet op de lens, ik heb zelf meerdere "reconstructie" foto's achteraf gemaakt om dat uit te sluiten. Bovendien, een foto van haar van een paar seconden later toont helemaal niets. De reflectie van de flits op stof of haar levert daarnaast een heel ander beeld op. Ook een klein stofdeeltje of haartje worden dicht op de lens snel erg groot. Een kleine haar bedekt al snel de halve of hele lens. We hebben het hier echter over een klein object op de hele afbeelding. Ik zal straks nog wel wat voorbeelden posten.
Ook de RGB waardes van de pixels van het "spook/stof" - voor zover die al een maatstaf zouden zijn voor de helderheid - zijn bovendien lager dan de deurpost. Flits en fotografeer je een reflecterend object dichtbij de lens dan zal zich dit uiten in (ten dele) overbelichting door de reflectie van het stof of een haar. Uit niets in de afbeelding volgt dat ik zit te kijken naar de reflectie van de flits op een stofdeeltje, want het object is niet overbelicht.
Heb je zelf al eens geëxperimenteerd hoe dat eruit zou zien of roep je maar wat?
Bovendien sluit het al helemaal niet aan bij wat zij heeft gezien die bewuste avond. Om al een begin te maken met jouw verklaring zou ik haar verhaal volledig moeten negeren.
En de overige huisnummers waar je naar kijkt vergeet je.quote:Op maandag 28 februari 2011 01:22 schreef potienza het volgende:
Best wel grappig. Ik kijk soms wel eens naar huizen om het ontwerp te bekijken, of gewoon puur uit verveling. Laatst zat ik in de bus (lijn 44) en ik kijk puur uit toeval hoe ver we al waren naar een huis met nummer 44. Een dag later weer met dezelfde bus, keek ik ook even uit het raam keek ik in een ander dorp weer naar nummer 44. Nog een dag later, weer dezelfde bus, weer een ander dorp, weer hetzelfde verhaal. Eergisteren zat ik in de kappersstoel en had ik uitzicht naar buiten door een klein raampje. Ik keek precies tegen een huis op met huisnummer 44.Dus elk huisnummer waar ik uit toeval naar kijk staat 44 op.
Psst.. zie titel, melden, niet verklaren.quote:Op maandag 28 februari 2011 00:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Wat betreft die tweede, is een internethype geweest, maar goed.
Mijn verklaring voor de streep is overigens dat het een tijdelijke verstoring was in ons dimensie-stelsel. Er was namelijk op die dag een opvallend hoog aantal mensen dat aangaf dat er een bepaalde golfbeweging zag in hun waarneming die zich soms uitte als een witte kronkelende streep.
En dit kon ook gepaard gaan met paranoia, wat ik ook heb gehoord van een zeer betrouwbare kennis.
Met de vortex of orb die jij hier noemt ben ik niet bekend, maar dat mag je mij uitleggen, heb je die al eens vastgelegd op een foto? Of weet je uberhaupt niets van ons dimensionaire stelsel en de grote instabiliteit daarvan?
Sorry ik kon het niet latenquote:Op maandag 28 februari 2011 15:31 schreef filos het volgende:
ik ben gister twee willekeurige mensen tegengekomen die allebei tekenen en allebei in dezelfde stad studeren, maar wel beide op een andere school, maar dezelfde studie, we kenden elkaar alle drie nog niet en hebben heel gezellig gepraat.
ik heb 2 weken terug op vrijdag drie keer het getal geraden achter elkaar bij lingo, daarna lukte het niet meer
Dat is wel bijzonder, willekeurige mensen tegenkomen die ook nog eens dezelfde studie doen.quote:Op maandag 28 februari 2011 15:31 schreef filos het volgende:
ik heb gister twee willekeurige mensen tegengekomen die allebij tekenen en allbij in de zelfde stad studeren, maar wel bijde op een andere school, maar de zelfde studie, we kendne mekaar alledrie nogniet en hebbe heel gezellig gepraat
ik heb niet afgelope vrijdag maar die ervoor drie keer het getal geraden achtermekaar bij lingo
daarna lukte het niet meer
Nee, ik kijk anders nooit naar huisnummers.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:01 schreef Levolution het volgende:
[..]
En de overige huisnummers waar je naar kijkt vergeet je.
Plaats die foto eens hier, desnoods in een spoiler.quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:14 schreef Questioning het volgende:
Ik ben een rationeel persoon en sta nuchter in het leven, maar twee dingen waarbij ik toch mij vragen heb.
- Een paar jaar geleden werd er een foto van mij en mijn broertjes gemaakt. Dus we kijken de foto terug zowel op de camera als op de computer en mijn lippen zijn zwart. Verder heeft er niemand aangezeten, het is de originele foto. Ook is er verder bij mijn broertjes niks opmerkelijks te zien, maar alleen mijn lippen zijn zwart. Iemand met wat kennis van fotografie/technologie die dit zou kunnen verklaren?
Het zit dus gewoon in je hoofd...quote:Op zondag 27 februari 2011 22:40 schreef expiratorial het volgende:
zelf heb ik ook genoeg rare dingen meegemaakt maar daar praat ik liever niet meer over. als ik er geen aandacht aan schenk dan gebeurt er ook niet veel. maar als ik erover ga praten of erover nadenk dan gebeuren er weer dingen.
Dat dus, zoals bij de meeste.quote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:27 schreef DutchSpike het volgende:
Ook iets creepys dat vannacht gebeurde. Ik lag dus zo in bed, de ramen in mijn kamer waren dicht, de deur was dicht. Dus er kon er niet waaien.
Opeens voel ik net alsof iemand met zijn hand voor mijn gezicht heen gaat. Ik doe mijn ogen open en zie iets rechts bij de deur wegschieten, een zwarte schim.
Misschien slaapverlamming?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 02:09 schreef jehovaguerillla het volgende:
Als ik alleen ben heb ik weleens het gevoel bekeken te worden. Vaak krijg ik dan ook ineens kippenvel en gaan mijn nekharen letterlijk overeind staan. En soms word ik 's nachts wakker met een angstig gevoel en het gevoel dat er iemand bij me is (of naar me kijkt).
Dan word ik echt een beetje para.
Hier de foto van dat vuur waarover ik sprak:quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:54 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Plaats die foto eens hier, desnoods in een spoiler.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die andere foto plaats ik om privacy redenen hier niet op het forum.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |