Onverklaarbare gebeurtenissen zat..
Het zal ongeveer negen jaar terug zijn, ik zat met mijn vriend bij hem thuis op de bank. We waren tv aan het kijken en ik had al een tijdje een beetje een ongemakkelijk gevoel. Het werd eigenlijk steeds ook een beetje sterker.
En toen opeens voelde ik de dreigende sfeer groter worden en ik wilde net tegen mn vriend zeggen dat ik me zo bekeken voelde toen knalde er een lamp uit elkaar. Niet het peertje, maar de "kap" zeg maar. Dan zou je nuchter kunnen vaststellen dat het lampje te heet was voor de kap, of het kapje kapot..Mijn vriend is elektricien en die sloot die mogelijkheden allemaal al direct uit. De lamp was ongeveer vijf minuten aan, het peertje voelde niet extreem heet aan. Zijn ouders waren een week niet thuis dus de lamp was ook niet eerder aangeweest. Het blijft voor altijd iets geks. De kap was in kleine deeltjes uiteen gespat..dus dat konden we mooi opruimen.
Enkele jaren verder in de tijd, laat ik zeggen dat het nu denk ik wel een jaar of 3 geleden moet zijn geweest, waren we op de camping. De oude eigenaresse was net overleden, en maakte altijd het toiletgebouw schoon (even ter info he). Ik en een goede vriendin van mij, die ik elk jaar op de camping ontmoet, moesten zo rond 00.31 ontzettend naar de wc. Dus zijn we samen naar het toiletgebouw gegaan. We zaten naast elkaar, toen opeens de douches aangingen en ook de kranen in de wasbak begonnen te lopen...Ik grapte nog "goh wat gezellig, zo nachtelijk douchen..en iedereen moet ook opeens zijn handen wassen zeker". We kwamen eigenlijk tegelijk de wc's uit en keken even of de douches op slot waren, nee dus...en ze waren leeg. Ook de kranen waren vol open, terwijl er niemand was. En in de tussentijd is er ook niemand binnengeweest om dat te doen als grap zijnde, want A) iedereen was bij een kampvuur...zoals elk jaar, niemand uitgezonderd. B) de deur die toegang geeft tot t toiletgebouw kraakt als een malle, die hoor je ten allen tijde. Dat heeft vroeger, toen we nog verstoppertje speelden menigeen opgebroken. Er is ook echt jaren niks aan de deur gedaan.
C) Het lijkt me tamelijk onmogelijk ALLE kranen TEGELIJK aan te zetten. We zijn maar, ons toch wat ongemakkelijk voelend terug gegaan naar het kampvuur...verder niks meer over gezegd...behalve zij tegen haar moeder en ik tegen mn vriend. Maar goed we wilden toch echt niet als knettergek te boek staan he..
Wat nu vooral onverklaarbaar is, en dat vind ik zelf oprecht ook gek..is dat hier thuis met regelmaat vreemde dingen gebeuren. Mijn tv springt uit zichzelf aan (nee ik ga niet op de afstandsbediening zitten) terwijl hij totaal uit staat, dus ook van de stand-by af....net als mijn radio. ik heb al honderden verklaringen bedacht waarom dit gebeurd. Ik gaf voorheen mijn katten de schuld. Maar op een morgen, mijn katten beiden op schoot, afstandsbediening voor me op tafel, tv niet op stand-by dus uit..FLOEP....
Ik ben heel nuchter en ga vooral elke aardse verklaring af, en zelfs mijn vriend (die wel wat weet van apparaten en elektriciteit....) kan me geen verklaring geven.
Tegenwoordig gebeurd het ook in bijzijn van hem. Gisteren flikkerde er een boek uit de boekenkast..het stomme was, dat dat boek niet KAN vallen, hij staat helemaal achterin de kast..dus hij moet eerst naar voren schuiven en dan vallen :S
Ik kan nog uren doorgaan hoor...maar hier laat ik het bij