abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94999160
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:29 schreef Lavenderr het volgende:
James Randy nu op Ned1 bij de TV-show.

'Onverklaarbare dingen verklaard '
En dan word ik weggemod omdat ik een beetje commentaar heb :').
Geen referral hier.
  Moderator zondag 3 april 2011 @ 22:17:36 #77
249559 crew  Lavenderr
pi_95001248
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:53 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

En dan word ik weggemod omdat ik een beetje commentaar heb :').
Huh?
Wanneer heb ik dat gedaan?

Ik wilde gewoon de users attent maken op dit programma en in dit topic omdat het hier over onverklaarbare dingen gaat. That was it.
  maandag 4 april 2011 @ 13:04:42 #78
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_95019464
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:29 schreef Lavenderr het volgende:
James Randy nu op Ned1 bij de TV-show.

'Onverklaarbare dingen verklaard '
Iemand die dit programma heeft gezien en er iets meer over kan vertellen?

Ik heb het helaas gemist, misschien dat ik deze week via Uitzending Gemist ga kijken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de meeste gebeurtenissen in dit topic ook helemaal niet zo onverklaarbaar vind, maar ik heb begrepen dat men wil dat ze onverklaarbaar blijven en dat je dus niet een verklaring ervoor mag geven.
  maandag 4 april 2011 @ 19:24:40 #79
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_95035909
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:10 schreef Ikke44 het volgende:

In mijn dromen word ik regelmatig lastiggevallen door demonen, ik word er niet goed van. Ben het echt helemaal zat. Een keer lag ik rustig in bed en daarna hoorde ik een demonische lach, mij aan het uitlachen. En naast deze gebeurtenissen zijn er nog wel meer dingen gebeurd.
Ken dat, hoorde ook demonisch gelach in dromen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 09:16:28 #80
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95984457
schop ;)
The truth was in here.
pi_95984673
Grappig dat geesten altijd 's nachts mensen laten schrikken. Een beetje spook is ook gewoon lekker overdag aan het ouwehoeren. Met andere woorden; nacht/donker > aangeboren angst voor donker > fantasie slaat op hol.

Bovendien occams razor. Als ik moest kiezen tussen een stofdeeltje op de lens, hoe kort dan ook, lijkt me dat altijd nog oneindig maal logischer dan een voorbij vliegend spook.

Wel leuke verhalen om te lezen, met een kilootje zout ;)
I feel kinda Locrian today
pi_95984806
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:29 schreef starla het volgende:
Grappig dat geesten altijd 's nachts mensen laten schrikken. Een beetje spook is ook gewoon lekker overdag aan het ouwehoeren. Met andere woorden; nacht/donker > aangeboren angst voor donker > fantasie slaat op hol.

Bovendien occams razor. Als ik moest kiezen tussen een stofdeeltje op de lens, hoe kort dan ook, lijkt me dat altijd nog oneindig maal logischer dan een voorbij vliegend spook.

Wel leuke verhalen om te lezen, met een kilootje zout ;)
ik heb toch echt geesten gezien op klaarlichte dag. Ook zit er een aanwezigheid in mijn huis dat regelmatig rare dingen overdag uithaalt ;)

Zolang je er geen angst voor hebt is er niks om je zorgen over te maken vind ik.
Twiddel
pi_95984904
Als ik geesten zou zien, zou ik eerst naar de psychiater gaan en een psychose uit laten sluiten. Zegt de psych dan dat mij niets mankeert dan zou ik naar de andere kant van de wereld verhuizen :)
pi_95984987
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:38 schreef starla het volgende:
Als ik geesten zou zien, zou ik eerst naar de psychiater gaan en een psychose uit laten sluiten. Zegt de psych dan dat mij niets mankeert dan zou ik naar de andere kant van de wereld verhuizen :)
dit heb ik al gedaan, uitslag was bij mij ook dat het geen stoornis of iets dergelijks was.
En waarom zou ik er bang voor zijn? Die dingen kunnen mij toch niks aandoen, fysiek of geestelijk
:)
Twiddel
pi_95990800
Gisteren nacht,gebeurde weer het een en ander. Was rond 1:00 in de nacht,om de een of andere reden,werd ik wakker. En ja hoor,hoorde een jas van de kapstok naar beneden vallen. Durfde eerst niet te gaan kijken,en probeerde weer te slapen. Maar kort daarna moest ik naar de wc,en er lag inderdaad een jas op de grond. De jas hing gewoon heel de afgelopen week,aan de kapstok,maar gisteren opeens niet meer. Kan zijn dat ik er ongemerkt tegen aan ben gelopen,en dat die daarom is gevallen. Maarja vreemd is het wel.
I am the hour,freaks devour
pi_95992222
Ja, of de jas valt gewoon een keer. Zwaartekracht noemen we dat. Bij mij thuis valt er regelmatig een spiegeltje of een handdoekrek van de muur, maar dat kan ook te maken hebben met mijn klustechniek :)
pi_95993438
Mja dat zal het zijn. Als er meer gebeurt,meld ik het wel.
I am the hour,freaks devour
  woensdag 27 april 2011 @ 08:07:19 #88
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96032058
Het is tegen een uur of 4 vanacht, ik word wakker en draai mij weg van het raam. Het is schemerig in de kamer en ik kijk zo overloop in.
Daar komt een vrouw uit het donker lopen, zij is gekleed in een lange jurk en heeft een hoofddoek losjes over dr hoofd hangen.
Ze stopt, heft haar armen op, draait haar handpalmen open en ik lijk te horen ondanks dat ze niet spreekt "kom dan" .. ze laat dr armen zakken, draait zich om en schuift zo weg het donker van de overloop in.

Ik was even flabbergasted.. droom ik? Nee, ik ben wakker en kijk rond in de kamer.. ik draai me weer terug op mn andere zij en slaap verder.

Waarheen zou ik tenslotte moeten gaan om 4 uur in de ochtend?
The truth was in here.
pi_96032163
Hypnopompe hallucinaties noemen we dat.
  woensdag 27 april 2011 @ 08:21:47 #90
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96032199
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:18 schreef starla het volgende:
Hypnopompe hallucinaties noemen we dat.
Wat je wil, het hoeft ook in dit topic niet verklaard te worden, dat is de doelstelling niet.
The truth was in here.
pi_96033845
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat je wil, het hoeft ook in dit topic niet verklaard te worden, dat is de doelstelling niet.
Zou ik toch wel fijn vinden mocht ik zoiets zien.
Geen referral hier.
  woensdag 27 april 2011 @ 09:50:12 #92
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96033915
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Zou ik toch wel fijn vinden mocht ik zoiets zien.
Dan open je er een apart topic voor, dit topic is juist bedoeld om de drempel laag te houden voor de mensen om te reageren zonder dat ze afgeschilderd behoeven te worden als bijvoorbeeld een schizofreen.
Dat is de gedachte erachter.
The truth was in here.
pi_96038203
-Voor al uw advies [TRU FB] waarin niet alle topics gelijke behandeling krijgen -

[ Bericht 80% gewijzigd door Bastard op 27-04-2011 12:25:10 ]
  zaterdag 7 mei 2011 @ 15:37:20 #94
268070 DeKleineBaas
De Kleine Baas Is Hier !!
pi_96474318
Ik hoor wel regelmatig iemand mijn naam roepen .
Terwijl ik weet dat ik alleen thuis ben .
Is toch een vage gewaarwording :o
Groot Geworden Door Klein Te Blijven !!!
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 16:37:02 #95
249559 crew  Lavenderr
pi_96475950
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:37 schreef DeKleineBaas het volgende:
Dat is raar. Vind je dat niet griezelig?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:52:52 #96
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_96476470
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:37 schreef DeKleineBaas het volgende:
Dat had ik ook een paar keer, voor het laatst toen ik alleen thuis was hoorde ik iemand mij vanaf de zolder meerdere malen mijn naam roepen :{ , maar als ik dan ging kijken was er niemand. Na de 2e keer ben ik het gaan negeren en toen heb ik nog 3x mijn naam gehoord ofzo
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
pi_96477039
Onverklaarbare gebeurtenissen zat..

Het zal ongeveer negen jaar terug zijn, ik zat met mijn vriend bij hem thuis op de bank. We waren tv aan het kijken en ik had al een tijdje een beetje een ongemakkelijk gevoel. Het werd eigenlijk steeds ook een beetje sterker.
En toen opeens voelde ik de dreigende sfeer groter worden en ik wilde net tegen mn vriend zeggen dat ik me zo bekeken voelde toen knalde er een lamp uit elkaar. Niet het peertje, maar de "kap" zeg maar. Dan zou je nuchter kunnen vaststellen dat het lampje te heet was voor de kap, of het kapje kapot..Mijn vriend is elektricien en die sloot die mogelijkheden allemaal al direct uit. De lamp was ongeveer vijf minuten aan, het peertje voelde niet extreem heet aan. Zijn ouders waren een week niet thuis dus de lamp was ook niet eerder aangeweest. Het blijft voor altijd iets geks. De kap was in kleine deeltjes uiteen gespat..dus dat konden we mooi opruimen.

Enkele jaren verder in de tijd, laat ik zeggen dat het nu denk ik wel een jaar of 3 geleden moet zijn geweest, waren we op de camping. De oude eigenaresse was net overleden, en maakte altijd het toiletgebouw schoon (even ter info he). Ik en een goede vriendin van mij, die ik elk jaar op de camping ontmoet, moesten zo rond 00.31 ontzettend naar de wc. Dus zijn we samen naar het toiletgebouw gegaan. We zaten naast elkaar, toen opeens de douches aangingen en ook de kranen in de wasbak begonnen te lopen...Ik grapte nog "goh wat gezellig, zo nachtelijk douchen..en iedereen moet ook opeens zijn handen wassen zeker". We kwamen eigenlijk tegelijk de wc's uit en keken even of de douches op slot waren, nee dus...en ze waren leeg. Ook de kranen waren vol open, terwijl er niemand was. En in de tussentijd is er ook niemand binnengeweest om dat te doen als grap zijnde, want A) iedereen was bij een kampvuur...zoals elk jaar, niemand uitgezonderd. B) de deur die toegang geeft tot t toiletgebouw kraakt als een malle, die hoor je ten allen tijde. Dat heeft vroeger, toen we nog verstoppertje speelden menigeen opgebroken. Er is ook echt jaren niks aan de deur gedaan.
C) Het lijkt me tamelijk onmogelijk ALLE kranen TEGELIJK aan te zetten. We zijn maar, ons toch wat ongemakkelijk voelend terug gegaan naar het kampvuur...verder niks meer over gezegd...behalve zij tegen haar moeder en ik tegen mn vriend. Maar goed we wilden toch echt niet als knettergek te boek staan he..

Wat nu vooral onverklaarbaar is, en dat vind ik zelf oprecht ook gek..is dat hier thuis met regelmaat vreemde dingen gebeuren. Mijn tv springt uit zichzelf aan (nee ik ga niet op de afstandsbediening zitten) terwijl hij totaal uit staat, dus ook van de stand-by af....net als mijn radio. ik heb al honderden verklaringen bedacht waarom dit gebeurd. Ik gaf voorheen mijn katten de schuld. Maar op een morgen, mijn katten beiden op schoot, afstandsbediening voor me op tafel, tv niet op stand-by dus uit..FLOEP....

Ik ben heel nuchter en ga vooral elke aardse verklaring af, en zelfs mijn vriend (die wel wat weet van apparaten en elektriciteit....) kan me geen verklaring geven.
Tegenwoordig gebeurd het ook in bijzijn van hem. Gisteren flikkerde er een boek uit de boekenkast..het stomme was, dat dat boek niet KAN vallen, hij staat helemaal achterin de kast..dus hij moet eerst naar voren schuiven en dan vallen :S

Ik kan nog uren doorgaan hoor...maar hier laat ik het bij :)
roekoekoek
  zaterdag 7 mei 2011 @ 18:02:58 #98
268070 DeKleineBaas
De Kleine Baas Is Hier !!
pi_96478443
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is raar. Vind je dat niet griezelig?
Mwhoah als ik kijk en er is verder niemand dan denk ik zal wel aan mij liggen en ga weer verder waar ik mee bezig was :P
Groot Geworden Door Klein Te Blijven !!!
pi_96484206
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 04:37 schreef dvr het volgende:
Mijn vader is anderhalve week geleden overleden. Bij het organiseren van zijn uitvaart raadde de uitvaartondernemer ons een bepaalde locatie aan, die ik niet kende. Daarom wilde ik die plek op Google Maps opzoeken. Alleen, toen ik dat poppetje van Google Maps op de plattegrond plaatste, zat ik er een paar honderd meter naast; ik stond niet voor het gezochte voormalige kerkje, maar pal voor een gebouw dat dienst deed als kinderdagverblijf.

Dat gebouw had een erker met drie grote ramen naast elkaar. Achter die ramen waren kleurrijke slingers opgehangen met grote letters eraan, die de naam van het kinderdagverblijf toonden:
[ code verwijderd ]

Ik was dus op zoek naar een plaats waar we afscheid zouden gaan nemen van mijn vader. En ik zet dat poppetje van Google Maps neer, op wat in wezen een volledig willekeurige plek op de kaart van Nederland is. En dan sta ik met mijn neus pal voor dat middelste raam, waarin ik lees: "dag Bartje".

Mijn vader's officiële voornaam was Bartje..

Ik heb het maar als een goed teken opgevat.
Ai... ik krijg een beetje kippevel van dit verhaal...

wel mooi O+
pi_96484547
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:27 schreef starla het volgende:
Ja, of de jas valt gewoon een keer. Zwaartekracht noemen we dat. Bij mij thuis valt er regelmatig een spiegeltje of een handdoekrek van de muur, maar dat kan ook te maken hebben met mijn klustechniek :)
:D ja soms zijn vreemde dingen eigenlijk ook weer heel simpel te verklaren :')

Ik heb ook zo'n voorbeeld, is eigenlijk niet heel grappig, want best zielig enzo...
maar goed, ik heb dus een vader van 80+ en die begon steeds maar dat hij
''boodschappen doorkreeg'' van zijn broer. (nu had hij maar 1 broer en die is
verdronken op zijn 23e jaar, dus dat is dan al heel lang geleden)

mijn vader was er dus van overtuigd dat hij dood zou gaan (is al geloof ik 3 jaar geleden)
en dat zijn broer hem ''riep'' na enig doorvragen kwam er dus uit dat er steeds een lamp
''flikkerde'' (zeg ik dat zo goed? :@ )

Nou om een lang verhaal kort te maken, mijn broer heeft de lamp nagekeken en er zat dus
iets niet goed, draadje los ofzoiets, gemaakt en lamp deed het weer als een zonnetje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')