Ja, zo'n plausibele verklaring komt natuurlijk ook voor. Wel naar dat je vader er zo door in de rats zatquote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja soms zijn vreemde dingen eigenlijk ook weer heel simpel te verklaren
![]()
Ik heb ook zo'n voorbeeld, is eigenlijk niet heel grappig, want best zielig enzo...
maar goed, ik heb dus een vader van 80+ en die begon steeds maar dat hij
''boodschappen doorkreeg'' van zijn broer. (nu had hij maar 1 broer en die is
verdronken op zijn 23e jaar, dus dat is dan al heel lang geleden)
mijn vader was er dus van overtuigd dat hij dood zou gaan (is al geloof ik 3 jaar geleden)
en dat zijn broer hem ''riep'' na enig doorvragen kwam er dus uit dat er steeds een lamp
''flikkerde'' (zeg ik dat zo goed?)
Nou om een lang verhaal kort te maken, mijn broer heeft de lamp nagekeken en er zat dus
iets niet goed, draadje los ofzoiets, gemaakt en lamp deed het weer als een zonnetje.
quote:Op zondag 8 mei 2011 20:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, zo'n plausibele verklaring komt natuurlijk ook voor. Wel naar dat je vader er zo door in de rats zat
Ja, maar pa is 80+ moet ik er wel bij zeggen en af en toe een beetje vaagquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:56 schreef Tulpjeroos26 het volgende:
Tja, als je lamp flikkert door een draadje wat niet goed is,dan is het idd logische verklaring. Wel naar dat je vader er zo van in paniek raakte...Ik kan t me ook wel weer voorstellen..
Gelukkig doet de lamp het nu weer goed.
Mooi he, altijd heel nuchter over dat soort zaken denken totdat je het zelf mee maakt.quote:Nogmaals, normaal ben ik helemaal niet van dit soort dingen, maar nu ik het opschrijf voel ik weer precies hetzelfde beklemmende gevoel..
Dit zijn de betere verhalen inderdaadquote:Op dinsdag 7 juni 2011 04:35 schreef Luuksor het volgende:
Werk in een hotel waar wel vaker geestverschijningen worden gemeld, maar dacht mezelf altijd te nuchter om dit te geloven. Tot vanavond..
Ontwijkende antwoorden? Het is een complot!quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:40 schreef BlackLodge het volgende:
Heel veel jaren geleden, toen ik nog klein was. Waren mijn ouders en ik midden in de nacht wakker. Ik weet niet meer of ze mij wakker maakte of dat ik zelf wakker werd, maar we waren wakker. En we keken via het slaapkamerraam van mijn ouders naar buiten. Hier is eerst alleen een bejaardentehuis te zien, en daar achter is alleen maar duin. Het vreemde was dat er midden in de nacht een heel groot licht buiten te zien was. Geen licht wat uit de lucht kwam, maar van de grond af. Het licht kwam in flitsen, alsof het bliksem was (wat er overigens die nacht niet was) maar dan van onder naar boven.
Of beter gezegd, als de flits van een fototoestel. Aangezien er verder niks was dan duin, moet het licht daar ergens vandaan gekomen zijn. Ook vloog er iets in de lucht wat stil op zijn plek bleef zweven. Ik kon niet opmaken wat voor vorm het had o.i.d. Wel kon je een paar lampjes onderscheiden, maar meer weet ik niet meer. Behalve dat het op zijn plek bleef hangen in de lucht, en geen geluid maakte (als in vliegtuigmotoren of helicopterwieken). Wij vonden dit allemaal erg vreemd en dus besloot mijn moeder de volgende ochtend een rond te bellen om te kijken of ze meer te weten kon komen.
Ze heeft gebeld naar het KNMI waar ze heel ontwijkende antwoorden kreeg en het werd afgeschreven als "droog onweer". Vervolgens werd ze doorverwezen naar de sterrenwacht
Waarom denk jij beter te weten dan het KNMI of er wel of geen onweer/bliksem was? En waarom is 'droog onweer' een ontwijkend antwoord? Denk jij dat de KNMI aliens voor jou verborgen houdt?quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:40 schreef BlackLodge het volgende:
Het licht kwam in flitsen, alsof het bliksem was (wat er overigens die nacht niet was
[..]
Ze heeft gebeld naar het KNMI waar ze heel ontwijkende antwoorden kreeg en het werd afgeschreven als "droog onweer".
Ik zeg niet dat ik het beter weet dan het KNMI, maar er was die nacht geen onweer bij mij in de buurt. Zeker geen onweer wat van de grond af kwam. Het was trouwens ook een heldere nacht. En over aliens heb ik helemaal niks gezegd, het was alleen een gebeurtenis die voor ons niet te verklaren was.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:13 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Waarom denk jij beter te weten dan het KNMI of er wel of geen onweer/bliksem was? En waarom is 'droog onweer' een ontwijkend antwoord? Denk jij dat de KNMI aliens voor jou verborgen houdt?
Heb je ook geen gedonder gehoord dan? Ik heb ook geen idee wat droog onweer is. Google is daar niet echt duidelijk over anders dan te vermelden dat het witte bliksem is?quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:41 schreef BlackLodge het volgende:
En als iemand mij kan vertellen wat 'droog onweer' precies is, zou dat heel fijn zijn.
Vreemd is een subjectief begrip natuurlijkquote:Ik vertel alleen wat er toen gebeurd is. Ik trek geen conclusies en zeg ook niet dat er een E.T. in de achtertuin zit. Alleen dat het vreemd was wat er gebeurde.
Je hoeft je ook niet te verdedigen hoor, dit is dé plek voor 'onverklaarbare gebeurtenissen'.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:41 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het beter weet dan het KNMI, maar er was die nacht geen onweer bij mij in de buurt. Zeker geen onweer wat van de grond af kwam. Het was trouwens ook een heldere nacht. En over aliens heb ik helemaal niks gezegd, het was alleen een gebeurtenis die voor ons niet te verklaren was.
En als iemand mij kan vertellen wat 'droog onweer' precies is, zou dat heel fijn zijn.
Na even navragen bleek dat mijn moeder die nacht de politie gebeld heeft om te vragen of er iets aan de hand was, en de politie vertelde dat het 'droog onweer' was. Het KNMI zei vervolgens de volgende dag dat, toen ze vroeg of er de afgelopen nacht onweer in onze woonplaats geweest is, dat ze daar niks over mochten vertellen, en alleen aan de verkeerstoren van schiphol informatie mochten geven. Het KNMI heeft haar toen doorverwezen naar de sterrenwacht die vertelde dat het te maken het met atomen in het gras die soms oplichten als er ergens anders in de buurt onweer was. Wat dan in Den Haag zou moeten zijn geweest, waar die nacht wel onweer was, maar wat zo'n 40 - 50 km bij ons vandaan is.
Ik vertel alleen wat er toen gebeurd is. Ik trek geen conclusies en zeg ook niet dat er een E.T. in de achtertuin zit. Alleen dat het vreemd was wat er gebeurde.
Heb je al een vervolg op dit verhaal ?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 04:35 schreef Luuksor het volgende:
Werk in een hotel waar wel vaker geestverschijningen worden gemeld, maar dacht mezelf altijd te nuchter om dit te geloven. Tot vanavond..
We zitten rustig na te borrelen wanneer een Japanse dame naar beneden komt gerend in haar badjas, helemaal overstuur. Huilend schrijf ze (want haar Engelse uitspraak was niet erg sterk) vanalles op. "There is someone in my room" "he touched my arm" "I hear people talk" en dat soort dingen. Opzich nog een redelijk algemene 'trip' van iemand die verkeerd gedroomd heeft.
Tot ze vanalles begon op te schrijven wat ze hoorde. Dingen die ze nooit had kunnen weten, van interne telefoonnummers tot 2 namen van medewerkers die ze nooit heeft kunnen achterhalen. "De geest" had deze aan haar verteld. Ook zei ze dat ze niet in gevaar was, en zich veilig voelde in het hotel maar gewoon compleet overstuur was.
Wij zijn naar boven gegaan om de kamer te checken en het was er werkelijk waar bloedheet, terwijl het vandaag niet boven de 15 graden is uitgekomen EN de verwarming koud was. Ook had mijn collega erg veel moeite om de deur open te krijgen, het voelde alsof iemand deze tegenhield. Verder hoorden of zagen we niks op de kamer (hoewel een schilderij van een 17e eeuwse vrouw ineens heel creepy kan zijn)...
De dame is uiteindelijk gewoon weer naar haar kamer gegaan dus ik verwacht morgen een vervolg op dit verhaal te hebben!
Wow! Dat is nogal wat! Ik had over mijn oom gedroomd, de nacht dat hij overleed.. Dat is eigenlijk alles.quote:Op zondag 3 november 2013 07:42 schreef TLC het volgende:
Mijn onverklaarbare gebeurtenissen in het kort ;
- mijn overleden oma die ik als kind aan mijn bed zag
- mezelf dood in bed zien liggen, ik moest als het ware terugspringen in mijn lichaam'om terug te komen
- over iemand dromen, je wilt er de volgende dag met die persoon over praten dat je over haar gedroomd hebt maar voordat je de kans krijgt ook maar iets te zeggen die persoon ineens tegen mij zegt 'hey wat deed jij in mijn droom vannacht ?'
- tv in mijn slaapkamer die uit ging toen ik even weg was (en verder was niemand aanwezig), later hoorde ik mijn moeder zeggen dat de tv van mijn zus onverklaarbaar uitgegaan was (die in een andere stad woont en ik had nooit over mijn tv ervaring met iemand verteld)
- dingen in huis die onverklaarbaar vallen
- bij een verlaten tankstation savonds in de koplampen van de auto een schimmig figuur zien met een wit gelaat, even later thuis lezen en dan ineens getik horen... blijkt het een klokje te zijn die het al een hele tijd niet meer gedaan had en ineens weer werkte
En tot zover mijn bijdrage aan dit topic en ja, ik ben een erg nuchter persoon en ik heb eigenlijk wel een schijthekel aan die ghost lab programma's op Discovery Channel![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |