Bron: Fok.nlquote:Met de provinciale verkiezingen in aantocht, heeft de Gelderse afdeling van de PVV van zich doen spreken. Volgens de partij horen 'geďmporteerde exotische' dieren niet thuis in het Nederlandse landschap, ongeveer hetzelfde als wat de landelijke partij over de islam zegt.
De voornaamste slachtoffers van het Gelderse PVV-voorstel zijn de Schotse hooglanders. Olof Wullink, nummer vier op de lijst, zei tegen Omroep Gelderland dat de Schotse koeien beter in Schotland kunnen blijven. Ook de Poolse konikspaarden zouden terug moeten naar Polen. "Hier hoort onze eigen natuur", volgens Wullink.
In een reactie op deze verkiezingsbelofte laat de stichting Natuurmonumenten weten het idee 'absurd' te vinden. Volgens de organisatie spelen de dieren een belangrijke rol in de Gelderse natuur aangezien de Nederlandse 'oergrazers' zijn uitgestorven.
Dat onze eigen natuur hier hoortquote:Op donderdag 17 februari 2011 22:40 schreef Maatregel het volgende:
Klinkt inderdaad te zot voor woorden.
Maar wat is de grond hiervan? Misschien hebben ze er wel een goed argument voor. Dat lees ik helaas niet.
kort door de bocht "Hier hoort onze eigen natuur"quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:40 schreef Maatregel het volgende:
Maar wat is de grond hiervan? Misschien hebben ze er wel een goed argument voor. Dat lees ik helaas niet.
Oke, in sommige gevallen kun je dat beredeneren maar de redenatie van Wullink is ronduit belachelijk.quote:"Hier hoort onze eigen natuur", volgens Wullink.
veel dieren hebben al een nummer en staan tussen prikkeldraadquote:Op donderdag 17 februari 2011 22:46 schreef Sloggi het volgende:
Dierennationalisme, hét woord van 2011.
Geef alle dieren een paspoort, zet de illegale exemplaren uit!
Die worden tegelijk met de kamelen en dromedarissen uitgezet.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:49 schreef Hyperdude het volgende:
Zijn ze eigenlijk al klaar met die moslims?
Er komen grensposten om onbevoegde dieren terug te sturen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:53 schreef eleusis het volgende:
Zolang de dierenpolitie maar geen razzia's gaat houden.
Alleen witte koeien. Zwart-wit niet, we moeten hier geen halfbloedjes.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:08 schreef fyah het volgende:
Sowieso alleen blanke dieren. Geen moslimdieren.
Schotse Hooglanders zijn niet altijd de beste optie om te gebruiken voor begrazing. Ze zijn bijvoorbeeld niet zo mak als Fries-Hollands stamboekvee, met name als ze kalveren hebben. Als er veel mensen in het natuurgebied komen, kan dat een afweging zijn om niet voor Schotse Hooglanders te kiezen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:40 schreef Maatregel het volgende:
Het probleem met vissen is sowieso dat ze de grenzen van onze territoriale wateren niet respecteren.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
Er is nog wel onenigheid binnen de partij over palingen.
Dat kost weer geldquote:Op donderdag 17 februari 2011 23:12 schreef Voorschrift het volgende:
Ubersturmfuhrer Henk gaat straks alle Hooglanders transporteren naar het buitenland.
In mijn vriezer is ook nog wel een gaatje vrij.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:18 schreef speknek het volgende:
Arme schotse hooglanders, bij mij is altijd plek.
Der kommt ja schon aus Deutschland und Belgien wieder hier habe ich gehort. Dafür gibts kein PVV benötigt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:21 schreef gamezz het volgende:
De wolf ook maar weer her-introduceren in Nederland dan?
Die hoorde oorspronkelijk ook bij de Nederlandse natuur.
Die komen soms al even buurten vanuit Polen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:21 schreef gamezz het volgende:
Mammoeten en dinosaurussen in Dan Haag, op het Binnenhof.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:21 schreef gamezz het volgende:
quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:08 schreef fyah het volgende:
Sowieso alleen blanke dieren. Geen moslimdieren.
Dinosaurussen zitten er al genoeg.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mammoeten en dinosaurussen in Dan Haag, op het Binnenhof.
Terrorristen zijn het.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:29 schreef Ericr het volgende:
Morgen mijn valkparkieten door de shredder, Australische uitvreters dat het zijn.
Ja, daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dinosaurussen zitten er al genoeg.
of is het misschien de telegraaf? of de linkse equivalent?quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
De uiteindelijke bron is de intellectuele put genaamd het conservatisme, natuurlijk.
De provincie Gelderland zou je zo kunnen zien alhoewel er hier en daar wat progressieve bolwerken zijn te vinden.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
De uiteindelijke bron is de intellectuele put genaamd het conservatisme, natuurlijk.
Met filet americain?quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:49 schreef zoalshetis het volgende:
en ik keek er naar en smeerde nog een broodje.
met kappers en een gekookt eitje in plakjes. op een stokbroodje.quote:
Italiaans, Barnevelds en Frans door elkaar.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
met kappers en een gekookt eitje in plakjes. op een stokbroodje.
Dat zijn toch jodokoeken?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:09 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Alle Jodenkoeken uit de schappen!
Nee, Jodenkoken zijn pro-Israël, die mogen blijvenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:09 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Alle Jodenkoeken uit de schappen!
Het leuke is dat er op het pak van die negerzoenen van de albert heijn Negen Zoenen op staat, omdat er 9 inzittenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee?
Ach sinds negerzoenen nu zoentjes heten verbaast mij niets meer.
Oh ja, stom van me. Blanke vla natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:13 schreef gamezz het volgende:
[..]
Nee, Jodenkoken zijn pro-Israël, die mogen blijven
Ik weet 't ook niet allemaal precies meer, het verandert zo snel, kan 't niet meer bijhouden.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee?
nou nee. gewoon een optimaal broodje filet american.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Italiaans, Barnevelds en Frans door elkaar.
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee?
Domme posts zijn mijn handelsmerk.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:16 schreef zoalshetis het volgende:
en als je de combinatie opzoekt, dan kan je nog wel meer domme posts maken.
Ja wat?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
wat ben jij soms toch slecht ingelicht. geeft niet hoor knabeln.
ik had al zo'n vermoeden.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Domme posts zijn mijn handelsmerk.
ja dat.quote:
Wat de naam van negerzoenen nu ook is, jodenkoeken bestaan nog wel.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik weet 't ook niet allemaal precies meer, het verandert zo snel, kan 't niet meer bijhouden.
Buys Zoenen heten ze nu .... die van het beroemde merk dan!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat de naam van negerzoenen nu ook is, jodenkoeken bestaan nog wel.
Beide, een stadse boer die omhoog gevallen is.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik had al zo'n vermoeden.
ben je een beetje "wat de boer niet kent, dat vreet hij niet"?
of ben je gewoon een pauper?
Over homo's is er nog geen standpunt ingenomen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Die beesten zijn er oa om de homo mannen te verjagen ivm cruisen, is dit soms een stukje lobby van de PVV voor de homo stemmer?
Dat de Telegraaf lulkoek schrijft is bekend, maar sinds wanneer zijn zij links?quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:49 schreef zoalshetis het volgende:
mooie vorm van links. niet eens met pvv en de huidige regering? dan maar lulkoek schrijven.
gelukkig zijn steeds minder mensen hier vatbaar voor omdat nederland idd haar identiteit verliest door links. links is het grootste backfiregroepje van nederland.
en ik keek er naar en smeerde nog een broodje.
Ik heb al contact gehad met de AIVD, ze zullen binnenkort op je stoep staan.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 08:23 schreef Ille_Kommunikaassie het volgende:
Ik heb 5 impala's op zolder. Niet verraden aub
waren ze dat dan ooit wel?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 06:58 schreef summer2bird het volgende:
Ach ja, de PVV is tegenwoordig toch al niet meer serieus te nemen.
Zijn er ook genealogen hier aanwezig, volgens mij is wullink geen oerhollandse naam. Ik weet wel wat we dan daarmee moeten doen volgens hun eigen logica.quote:donderdag 17 februari 2011 22:45 schreef waht het volgende:[/b]
Oke, in sommige gevallen kun je dat beredeneren maar de redenatie van Wullink is ronduit belachelijk.
-ink duidt op een Oost-Nederlandse herkomst. Niet Hollands, wel Nederlands dus.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn er ook genealogen hier aanwezig, volgens mij is wullink geen oerhollandse naam. Ik weet wel wat we dan daarmee moeten doen volgens hun eigen logica.![]()
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:39 schreef Viajero het volgende:
Ik vind de PVV eigenlijk veel te gematigd als het over immigranten gaat. Mensen en dieren prima, maar al die vreemde buitenlandse planten die onze natuur onderdrukken dan?
Alle tomatenplanten terug naar Mexico, en alle aardappelplanten terug naar Peru! Buitenlandse indringers, wat denken ze wel niet!
Hoezo? De vistanden in nederland gaan hard achteruip, een paling of snoekbaars vangen kun je vergeten..quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:15 schreef waht het volgende:
[..]
Het probleem met vissen is sowieso dat ze de grenzen van onze territoriale wateren niet respecteren.
We praten altijd wel over menselijke immigranten maar we negeren voor het gemak de gelukzoekers onder zeeniveau.
Het is wel een westerse allochtoon he, net als mijn valkparkiet! Misschien mag hij wel blijven!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:57 schreef Viajero het volgende:
Mag een Duitse Herder nog wel? Op grond van onze gedeelde Judeo-Christelijk-Germaanse cultuurachtergrond. Misschien na een korte integratiecursus?
En dan al het lucht dat uit het buitenland naar binnen waait.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:39 schreef Viajero het volgende:
Ik vind de PVV eigenlijk veel te gematigd als het over immigranten gaat. Mensen en dieren prima, maar al die vreemde buitenlandse planten die onze natuur onderdrukken dan?
Alle tomatenplanten terug naar Mexico, en alle aardappelplanten terug naar Peru! Buitenlandse indringers, wat denken ze wel niet!
Het is gewoon een goede politicus.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:54 schreef Sapstengel het volgende:
PVV heeft sowieso van die kamervragen en voorstellen dat ik denk "is dit nou serieus?". Begin steeds meer het idee te krijgen dat die hele PVV een uit de hand gelopen grap van Geert Wilders is.
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:24 schreef rubbereend het volgende:
En daar gaan dan mensen uit mijn dorp straks op stemmen
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:28 schreef summer2bird het volgende:
Jemig, mijn vader las het nieuws net en hij is het er mee eens.
"Als die rot Marokkanen opgeflikkerd zijn met hun Islam, zitten wij nog met die beesten van ze."
Triest
En die rassen zijn geschikt om het hele jaar door in een natuurgebied te laten grazen of moeten ze ook nog op stalquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:16 schreef gtotep het volgende:
ik kan me er wel in vinden
ik zou zeggen eruit met dat langharige schotse dier en vervangen door oude in verdrukking geraakte inheemse koerassen
bv '
witrug
zwart blaarkop
rood blaarkop
lakenvelders
brandrode rund
enz
mes snijd aan 2 kanten
de vreemde uitheemse diersoorten verwijderen
de zeldzame bedreigde inheemse diersoorten beschermd
dus terug naar oude NEDERLANDSE natuur
De FP is niks maar heeft het weer van de Telegraaf en die van de Gelderlander en die van Omroep Gelderland. Dat is het probleem dus niet volgens mijquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:
De bron is Fok Frontpage, de National Enquirer van het Nederlandse Internet, jeez, Joop en Geen Stijl hebben meer hoernalistieke waarden.
Dat is inderdaad het probleem. Die rassen zijn sterk gedominiceerdquote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:43 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
En die rassen zijn geschikt om het hele jaar door in een natuurgebied te laten grazen of moeten ze ook nog op stal
Klopt, hopelijk stapt Frans Bauer snel uit dat Wilderspak. Bananesplit-grappen moet je namelijk niet te ver doorvoeren.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:54 schreef Sapstengel het volgende:
PVV heeft sowieso van die kamervragen en voorstellen dat ik denk "is dit nou serieus?". Begin steeds meer het idee te krijgen dat die hele PVV een uit de hand gelopen grap van Geert Wilders is.
Gelukkig deel jij die mening niet dan, wow.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:28 schreef summer2bird het volgende:
"Als die rot Marokkanen opgeflikkerd zijn met hun Islam, zitten wij nog met die beesten van ze."
Triest
misschien kan je jezelf nog snel op de riek storten? dan zijn we af van labbekakken.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:24 schreef rubbereend het volgende:
En daar gaan dan mensen uit mijn dorp straks op stemmen
pvv heeft niets tegen surinamers. wel tegen klaplopende kutnegers die hier niets te zoeken hebben. net als de rest, die wat lichter gekleurd is.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:20 schreef Psy-freak het volgende:
Negerzoenen was een publiciteitsstunt.
En weg met de McDonalds, KFC, Burger King, chineze meuk en, en, ALLES!
Geen KFC scheelt sowieso negers, PVV.
EDIT: ik heb net 5 flessen allesreiniger in mn tropisch aquarium gegooid! WEG met die vuile buitenlandse vissen!
Ik maak me meer zorgen om de tropische vissen uit midden- en zuid-amerika. Ik heb ze maar doodgemaakt en weg ermee.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
pvv heeft niets tegen surinamers. wel tegen klaplopende kutnegers die hier niets te zoeken hebben. net als de rest, die wat lichter gekleurd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
Die zijn een stuk lastiger om uit Nederland te weren, al schiet je ze af dan vliegen ze van over de grens weer binnen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:45 schreef Doler12 het volgende:
[ afbeelding ]
EEN TSUNAMI VAN HALSBANDPARKIETEN DIE DE NEDERLANDSE NATUUR VERVUILEN!
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:22 schreef ouderejongere het volgende:
What's next? Duitse auto's verbieden?Maar wat mogen we dan nog rijden? Nederlandse auto's zijn er niet meer...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
klaplopende blanken biedt hij daarentegen graag een kamerzetel aanquote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
pvv heeft niets tegen surinamers. wel tegen klaplopende kutnegers die hier niets te zoeken hebben. net als de rest, die wat lichter gekleurd is.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:36 schreef Klaudias het volgende:
[..]
klaplopende blanken biedt hij daarentegen graag een kamerzetel aan
Hee wat is er mis met hardwerkende integere ondernemers zoals James Sharpe?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:36 schreef Klaudias het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:36 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Heb jij wel een toegangskaart voor Kijfhoek?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:15 schreef pinine het volgende:
pas liep ik ze nog tegen het lijf in de wassenaarse duinen, was toch wel even schrikken toen ik die grote horens zag, het zou kunnen dat ze schade aan de inheemse vegetatie aanbrengen wat dus een reden kan zijn om ze daar niet te laten lopen net als de noorse pony's
[ afbeelding ]
Ze zijn juist binnengehaald om het landschap te begrazen en zo in conditie te houdenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:15 schreef pinine het volgende:
pas liep ik ze nog tegen het lijf in de wassenaarse duinen, was toch wel even schrikken toen ik die grote horens zag, het zou kunnen dat ze schade aan de inheemse vegetatie aanbrengen wat dus een reden kan zijn om ze daar niet te laten lopen net als de noorse pony's
[ afbeelding ]
het was Berkheide aan de andere kant en daar heb je geen kaart nodig, de Kijfhoek is trouwens ook heel erg mooiquote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:05 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Heb jij wel een toegangskaart voor Kijfhoek?
dit jaar heb ik veel struiken gezien met aangevreten bast wat mogelijk door de hooglanders en pony's gedaan isquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:06 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ze zijn juist binnengehaald om het landschap te begrazen en zo in conditie te houden
En dat is goed anders groeit het allemaal dicht en krijg je een veel eenzijdiger landschap.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:05 schreef pinine het volgende:
dit jaar heb ik veel struiken gezien met aangevreten bast wat mogelijk door de hooglanders en pony's gedaan is
het betreft vooral inheemse kardinaalsmutsen die niet woekeren maar op deze manier misschien wel verdwijnen daar, dat zou onderzocht moeten worden want reeën kunnen ook nog de boosdoeners zijnquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dat is goed anders groeit het allemaal dicht en krijg je een veel eenzijdiger landschap.
Maar goed een eenzijdig landschap is weer net wat de PVV wil
Volgens wikipedia kan die wel tegen een stootjequote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:10 schreef pinine het volgende:
[..]
het betreft vooral inheemse kardinaalsmutsen die niet woekeren maar op deze manier misschien wel verdwijnen daar, dat zou onderzocht moeten worden want reeën kunnen ook nog de boosdoeners zijn
En het is een giftige plant en dat wil Wilders dus beschermenquote:De plant herstelt zich goed na vraat door bijvoorbeeld konijnen.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:05 schreef pinine het volgende:
[..]
het was Berkheide aan de andere kant en daar heb je geen kaart nodig, de Kijfhoek is trouwens ook heel erg mooi, je verbaast je dat er zo'n mooi natuurgebied in de randstad is
[..]
dit jaar heb ik veel struiken gezien met aangevreten bast wat mogelijk door de hooglanders en pony's gedaan is
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:22 schreef pinine het volgende:
[..]
het betreft trouwens niet alleen kardinaalmutsen en volgens mij gaat het Wilders niet om de vraat van die beesten, hij vindt dat ze er niet thuis horen
quote:Olof Wullink, nummer vier op de lijst, zei tegen Omroep Gelderland dat de Schotse koeien beter in Schotland kunnen blijven. Ook de Poolse konikspaarden zouden terug moeten naar Polen. "Hier hoort onze eigen natuur", volgens Wullink.
De reportage ook even gekeken en het lijkt daar inderdaad echt opquote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het erge is dat ze het nog serieus menen ook.
Per vogel bekijken ivm 2 paspoorten.quote:Op zondag 20 februari 2011 10:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En wat gaan we dan doen met hier overwinterende vogels? Die gaan vast ook niet allemaal weer weg...
Alleen bij vogels uit islamitische landen, natuurlijk. Vogels uit Zweden mogen best 2 paspoorten hebben.quote:Op zondag 20 februari 2011 10:28 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Per vogel bekijken ivm 2 paspoorten.
Ja, daag, gaat hij maar naar Iran hoorquote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:15 schreef Montov het volgende:
Zometeen moeten buitenlandse gerechten het ontgelden in kookprogramma's.
Racist. Je sluit mensen uit.quote:Op zondag 20 februari 2011 10:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Alleen bij vogels uit islamitische landen, natuurlijk. Vogels uit Zweden mogen best 2 paspoorten hebben.
Zweden of islamieten zijn een ras?quote:
Je houdt er een veel te beperkte definitie van racisme op na. Het woord "racist" wordt meer en meer gebruikt in de betekenis "iemand die discrimineert" (op basis van afkomst, geloof, etc.), aangezien daar geen ander woord voor is. "Discrimineerder", "discriminist" en dergelijke bestaan bij mijn weten in ieder geval niet.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zweden of islamieten zijn een ras?
Probeer in lijn met het linkse gedachtegoed te blijven, wordt het tegen je gebruiktquote:Op zondag 20 februari 2011 13:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zweden of islamieten zijn een ras?
Ik wordt nog sneller bevestigd dan ik voor mogelijk hield.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:58 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Je houdt er een veel te beperkte definitie van racisme op na. Het woord "racist" wordt meer en meer gebruikt in de betekenis "iemand die discrimineert" (op basis van afkomst, geloof, etc.), aangezien daar geen ander woord voor is. "Discrimineerder", "discriminist" en dergelijke bestaan bij mijn weten in ieder geval niet.
Ik ben het niet met je eens dat hij een racist is, hoor. Zijn sarcastische verwijzing naar de situatie rondom mevrouw Veldhuijzen van Zanten-Hyllner was overduidelijk. Ik reageerde slechts op zijn definitie van racisme.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:59 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Probeer in lijn met het linkse gedachtegoed te blijven, wordt het tegen je gebruikt![]()
=edit=
[..]
Ik wordt nog sneller bevestigd dan ik voor mogelijk hield.
In dat geval is hij een racist volgens jouw beredenering maar wil je hem dat niet in zijn gezicht drukken. Wellicht door jullie eensgezindheid wat links betreft. Ligt ook wel een beetje voor de hand.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:03 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens dat hij een racist is, hoor. Zijn sarcastische verwijzing naar de situatie rondom mevrouw Veldhuijzen van Zanten-Hyllner was overduidelijk. Ik reageerde slechts op zijn definitie van racisme.
Ik ben voor deportatie van de rat anders. En kunnen we de vlooien ook nog ergens heen deporteren?quote:Op zondag 20 februari 2011 12:51 schreef livelink het volgende:
Ik pleit voor een generaal pardon voor alle uitheemse dieren die al langer dan 5 jaar in Nederland wonen en niet in aanraking zijn geweest met de dierenpolitie.
quote:Op zondag 20 februari 2011 14:03 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens dat hij een racist is, hoor. Zijn sarcastische verwijzing naar de situatie rondom mevrouw Veldhuijzen van Zanten-Hyllner was overduidelijk. Ik reageerde slechts op zijn definitie van racisme.
L_V maakte een sarcastische opmerking, refererend aan het feit dat de PVV dubbele paspoorten wil verbieden voor islamitische bewindslieden, maar wel toestaat dat een staatssecretaris een Zweeds paspoort heeft. L_V zelf wil dubbele paspoorten helemaal niet verbieden.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:06 schreef Maatregel het volgende:
[..]
In dat geval is hij een racist volgens jouw beredenering maar wil je hem dat niet in zijn gezicht drukken. Wellicht door jullie eensgezindheid wat links betreft. Ligt ook wel een beetje voor de hand.
Krommer als dit kon je het namelijk niet uitleggen.
Sorry. Je hebt overigens in de quote in post #154 een zin laten staan die je in de oorspronkelijke post van Maatregel hebt weggeëdit.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:10 schreef paddy het volgende:
Wacht even. Hou eens op met dat schelden. Ga even modden. Dat het verdorie nodig is in een dergelijk topic
Open.
Okéquote:Op zondag 20 februari 2011 15:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Sorry. Je hebt overigens in de quote in post #154 een zin laten staan die je in de oorspronkelijke post van Maatregel hebt weggeëdit.
Ik zou zo graag in de waan blijven dat je een grapje maakt maar ik ken zelf ook zo iemand.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:28 schreef summer2bird het volgende:
Triest
No shit sherlock.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:04 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
L_V maakte een sarcastische opmerking, refererend aan het feit dat de PVV dubbele paspoorten wil verbieden voor islamitische bewindslieden, maar wel toestaat dat een staatssecretaris een Zweeds paspoort heeft. L_V zelf wil dubbele paspoorten helemaal niet verbieden.
Moeilijk hč, sarcasme onderscheiden van iemands echte mening. Zeker als het sarcasme er duimendik bovenop ligt.
Ze dragen een kilt. Een rok. Ze worden duidelijk onderdrukt door hun vrouwen en er moet een einde komen aan alle vormen van onderdrukking. Door hen te deporteren helpen we met het terugdringen van die onderdrukking. In eerste instantie werd gedacht aan een rok-belasting, maar daar kwam teveel protest over vanuit de Veluwe-dorpen.quote:Op zondag 20 februari 2011 16:37 schreef Viajero het volgende:
Ik wist trouwens niet dat Schotten nu ook niet meer welkom zijn. Ik dacht dat het officieel om Moslims ging, en tussen de regels door tegen iedereen met een kleurtje.
Het is juist andersom. Ze steken een vinger op richting de vrouwen door hun rokken te dragen.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ze dragen een kilt. Een rok. Ze worden duidelijk onderdrukt door hun vrouwen en er moet een einde komen aan alle vormen van onderdrukking. Door hen te deporteren helpen we met het terugdringen van die onderdrukking. In eerste instantie werd gedacht aan een rok-belasting, maar daar kwam teveel protest over vanuit de Veluwe-dorpen.
Herten en fazanten komen oorspronkelijk uit India en China, dus die moeten ook terug!quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:46 schreef KoosVogels het volgende:
Dan kunnen we beter de complete Veluwe omspitten. Hele bossen in het gebied staan vol met uitheemse bomen die bewust zijn geplant.
En aardappels en tomaten komen uit Amerika (Z). Zonnebloemen ook (N).quote:
En zie je nu wel dat rassenvermenging goed is?quote:Op maandag 21 februari 2011 01:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En aardappels en tomaten komen uit Amerika (Z). Zonnebloemen ook (N).
Worteltjes uit Afghanistan. Granen uit het Midden-Oosten.
En alle mensen uit Afrika.
Zo, dat gaat rustig worden hier.
En ik dank degene die de kruising heeft gestimuleerd ...wortelsquote:Oorsprong: ligt in Azië, maar werd in de 13de eeuw ingevoerd via Europa. De originele peen die wij kennen is een kruising van de wilde soorten.
He mannen met rokkken zonder onderbroeken dat kan toch niet.quote:Op zondag 20 februari 2011 16:37 schreef Viajero het volgende:
Ik wist trouwens niet dat Schotten nu ook niet meer welkom zijn.
quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:37 schreef DutchErrorist het volgende:
Eigen koe eerst! Wir sollen es ausraDIEREN! Enzo
Heb je het niet gehoord? De PVV heeft bewezen dat er geen sprake is van opwarming.quote:Op maandag 21 februari 2011 12:03 schreef livelink het volgende:
Het blijkt in ieder geval dat er nog een wereld valt te winnen voor de PVV. De dierenwereld is duidelijk nog een onontgonnen gebied, om over de plantenwereld maar niet te spreken.
Wat te doen met klimaatvluchtelingen? Dieren en planten die zomaar een landje opschuiven in verband met de klimatologische veranderingen. Want geloof me, het zijn echte opportunisten die er niet voor terugdeinzen illegaal de grens over te gaan.
Nog erger: Iran claimt de herkomst van de tulp ook al.quote:Op maandag 21 februari 2011 06:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En het ergste van alles: Onze nationale bloem, de tulp. Komt van oorsprong uit <gasp> Turkije. Islamisering!!!!!
Wat een achterlijke redenatiequote:Op maandag 21 februari 2011 11:10 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
haha wat een schitterend idee van de pvv...
ik vraag me af of ze dan ook (wanneer japan de mammoet heeft gekloond Mammoet kan binnen vier jaar worden gekloond ) de mammoet weer gaan uitzetten in Nederland en de Noordzeeis immers eigen natuur, die hebben hier jaren rondgelopen. en de wolf mag dan ook weer terug naar nederland
jonge je bent zelf een achterlijke redenatie, net alsof ik niet weet dat de wolf bezig is met een opmars naar nederland... ik lees ook kranten hoor.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat een achterlijke redenatie![]()
De wolf is relatief recent door jacht verdwenen. Als de wolf terug is, kunnen we de jacht inperken (enkel noodzakelijk afschot door staatsbosbeheer, hobby-jacht is dan overbodig).
Een wolf kan een betere selectie maken in welk wild 'afgemaakt' zal worden dan een jager. Immers, de jager wil het liefst een mooie vacht of een lekker stuk vlees, en geen taai, vaal oud ziek dier. De wolf zal wel voor die laatste kiezen, want makkelijker te vangen.
Daarnaast zal de wolf niet worden uitgezet, maar zijn eigen weg hierheen vinden.
van dat de wolf zelf z'n weg hierheen zal vinden heb ik nog niets gehoord, misschien als ze ontsnappen uit de dierentuin, het zou waarschijnlijk te veel overlast geven omdat ook gewoon vee een prooi voor ze is en dat zouden de boeren weer niet leuk vindenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat een achterlijke redenatie![]()
De wolf is relatief recent door jacht verdwenen. Als de wolf terug is, kunnen we de jacht inperken (enkel noodzakelijk afschot door staatsbosbeheer, hobby-jacht is dan overbodig).
Een wolf kan een betere selectie maken in welk wild 'afgemaakt' zal worden dan een jager. Immers, de jager wil het liefst een mooie vacht of een lekker stuk vlees, en geen taai, vaal oud ziek dier. De wolf zal wel voor die laatste kiezen, want makkelijker te vangen.
Daarnaast zal de wolf niet worden uitgezet, maar zijn eigen weg hierheen vinden.
De wolf is de grens met Duitsland al genaderd en het zal niet al te lang meer duren voordat ze ook aan deze kant komenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:52 schreef pinine het volgende:
[..]
van dat de wolf zelf z'n weg hierheen zal vinden heb ik nog niets gehoord, misschien als ze ontsnappen uit de dierentuin, het zou waarschijnlijk te veel overlast geven omdat ook gewoon vee een prooi voor ze is en dat zouden de boeren weer niet leuk vinden
Een Duitse roedel zit op nog geen 100 kilometer van de grens. Als wolven gaan migreren leggen ze rustig 40-50 km per dag af. In theorie is de wolf dus overmorgen in Nederland. Maar dat is al een jaar zoquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:52 schreef pinine het volgende:
[..]
van dat de wolf zelf z'n weg hierheen zal vinden heb ik nog niets gehoord, misschien als ze ontsnappen uit de dierentuin, het zou waarschijnlijk te veel overlast geven omdat ook gewoon vee een prooi voor ze is en dat zouden de boeren weer niet leuk vinden
op een gegeven moment zal die roedel te groot worden en opsplitsenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Een Duitse roedel zit op nog geen 100 kilometer van de grens. Als wolven gaan migreren leggen ze rustig 40-50 km per dag af. In theorie is de wolf dus overmorgen in Nederland. Maar dat is al een jaar zo
En boeren hebben sowieso al veel last van wilde zwijnen die hun grond omploegen, wolven zouden hiertegen kunnen helpenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:02 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
voor de wolf wel ja
het is tevens ook al bekend dat er genoeg middelen zijn om wolven van je erf te houden (vlaggetjes aan een hek schijnen ze niet zo goed tegen te kunnen). boeren kunnen zelfs een compensatieregeling treffen voor gedood vee door roofdieren
Nooit eerder van gehoord, bedanktquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:53 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Was ik de enige die hier aan moest denken toen ik de titel van dit topic zag?
Alle stamppotvreters het land uitquote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:48 schreef amiek het volgende:
En als we alle dieren gehad hebben, beginnen we aan de planten! Alle uitheemse soorten het land uit, opgesodemieterd. En we beginnen met de aardappel, misschien wel de oudste uitheemse plant, oorspronkelijk uit Zuid-Amerika.
Koop zelf een koe en zet hem in je tuin maar val ons niet lastig met je NEDERLANDSCHE!!!!!1111 EINZ ZWEI DREI!1!1! obsessies.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:01 schreef gtotep het volgende:
kan me er wel in vinden
ik zou zeggen eruit met dat langharige schotse dier en vervangen door oude in verdrukking geraakte inheemse koerassen
bv '
witrug
zwart blaarkop
rood blaarkop
lakenvelders
brandrode rund
enz
mes snijd aan 2 kanten
Dat gaat lastig worden aangezien we nu al steeds meer klimaatvluchtelingen in NL zien wat natuur betreft.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:01 schreef gtotep het volgende:
kan me er wel in vinden
bv '
witrug
zwart blaarkop
rood blaarkop
lakenvelders
brandrode rund
enz
mes snijd aan 2 kanten
Die beesten zijn natuurlijk veel meer gedomesticeerd dan de Schotse Hooglanders. Dat vraagt een totaal ander beheer van de natuurgebieden. Kunnen ze bijvoorbeeld het hele jaar goed zonder stal?\quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:01 schreef gtotep het volgende:
kan me er wel in vinden
bv '
witrug
zwart blaarkop
rood blaarkop
lakenvelders
brandrode rund
enz
mes snijd aan 2 kanten
het voordeel van die schotse hooglanders is nu juist dat ze het hele jaar buiten kunnen lopen en die oude koeierassen niet en ze s' winters op stal zetten is niet de bedoelingquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die beesten zijn natuurlijk veel meer gedomesticeerd dan de Schotse Hooglanders. Dat vraagt een totaal ander beheer van de natuurgebieden. Kunnen ze bijvoorbeeld het hele jaar goed zonder stal?\
Dat dacht ik ookquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:13 schreef pinine het volgende:
[..]
het voordeel van die schotse hooglanders is nu juist dat ze het hele jaar buiten kunnen lopen en die oude koeierassen niet en ze s' winters op stal zetten is niet de bedoeling
Ik dacht dat wolven vooral muizen aten, met huid en haar en ingewanden.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:36 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
hier nog wat feitjes over de wolf:
Ze maken belangrijk onderdeel uit van een ecosysteem. Daar waar ze zich ophouden, komen geen prooidieren in de buurt, waardoor er weer bomen gaan groeien.
Wolven leven in roedels van ongeveer 10 dieren en eten 3-4 kg per dier per dag. Ze jagen op gemakkelijke prooien, dus bij voorkeur de jonge en zwakke dieren, die ze doden met de snelheid van een geweerschot. Jonge dieren wegen ongeveer 50 kilo, dus dat is er 1 per dag, maar volwassen dieren, daar doen ze wel een paar dagen mee en dan blijft er ook nog wel wat over.
Het schijnt dat de stress bij grazers, die wordt veroorzaakt door de aanwezigheid van roofdieren, zorgt voor een verminderde vruchtbaarheid.
Tot slot profiteren ook vogels van het feit dat er regelmatig etensresten van wolven liggen. Zo wordt met name de zeearend genoemd, een vogelsoort die zich net weer tot ieders grote vreugde in de Oostvaardersplassen heeft gesetteld.
Pastinaakstamppot mag toch nog wel?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Alle stamppotvreters het land uit
en de relevantie in dit topic is ... ?quote:
Wel grappig die Wilders.quote:Op woensdag 23 februari 2011 01:04 schreef Klaudias het volgende:
[..]
en de relevantie in dit topic is ... ?
Volgens mij kan er in de 2e kamer niemand rekenen, daarom zitten ze ook daar.quote:Op woensdag 23 februari 2011 01:52 schreef Kees22 het volgende:
Samenvattend: Wilders kan niet rekenen (en daarin is hij helaas niet de enige), maar hij weet bovendien zijn kansen niet te grijpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |