Koop zelf een koe en zet hem in je tuin maar val ons niet lastig met je NEDERLANDSCHE!!!!!1111 EINZ ZWEI DREI!1!1! obsessies.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:01 schreef gtotep het volgende:
kan me er wel in vinden
ik zou zeggen eruit met dat langharige schotse dier en vervangen door oude in verdrukking geraakte inheemse koerassen
bv '
witrug
zwart blaarkop
rood blaarkop
lakenvelders
brandrode rund
enz
mes snijd aan 2 kanten
de vreemde uitheemse diersoorten verwijderen
de zeldzame bedreigde inheemse diersoorten beschermd
dus terug naar oude NEDERLANDSE natuur
Dat gaat lastig worden aangezien we nu al steeds meer klimaatvluchtelingen in NL zien wat natuur betreft.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:01 schreef gtotep het volgende:
kan me er wel in vinden
ik zou zeggen eruit met dat langharige schotse dier en vervangen door oude in verdrukking geraakte inheemse koerassen
bv '
witrug
zwart blaarkop
rood blaarkop
lakenvelders
brandrode rund
enz
mes snijd aan 2 kanten
Die beesten zijn natuurlijk veel meer gedomesticeerd dan de Schotse Hooglanders. Dat vraagt een totaal ander beheer van de natuurgebieden. Kunnen ze bijvoorbeeld het hele jaar goed zonder stal?\quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:01 schreef gtotep het volgende:
kan me er wel in vinden
bv '
witrug
zwart blaarkop
rood blaarkop
lakenvelders
brandrode rund
enz
mes snijd aan 2 kanten
het voordeel van die schotse hooglanders is nu juist dat ze het hele jaar buiten kunnen lopen en die oude koeierassen niet en ze s' winters op stal zetten is niet de bedoelingquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die beesten zijn natuurlijk veel meer gedomesticeerd dan de Schotse Hooglanders. Dat vraagt een totaal ander beheer van de natuurgebieden. Kunnen ze bijvoorbeeld het hele jaar goed zonder stal?\
Dat dacht ik ookquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:13 schreef pinine het volgende:
[..]
het voordeel van die schotse hooglanders is nu juist dat ze het hele jaar buiten kunnen lopen en die oude koeierassen niet en ze s' winters op stal zetten is niet de bedoeling
Ik dacht dat wolven vooral muizen aten, met huid en haar en ingewanden.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:36 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
hier nog wat feitjes over de wolf:
Ze maken belangrijk onderdeel uit van een ecosysteem. Daar waar ze zich ophouden, komen geen prooidieren in de buurt, waardoor er weer bomen gaan groeien.
Wolven leven in roedels van ongeveer 10 dieren en eten 3-4 kg per dier per dag. Ze jagen op gemakkelijke prooien, dus bij voorkeur de jonge en zwakke dieren, die ze doden met de snelheid van een geweerschot. Jonge dieren wegen ongeveer 50 kilo, dus dat is er 1 per dag, maar volwassen dieren, daar doen ze wel een paar dagen mee en dan blijft er ook nog wel wat over.
Het schijnt dat de stress bij grazers, die wordt veroorzaakt door de aanwezigheid van roofdieren, zorgt voor een verminderde vruchtbaarheid.
Tot slot profiteren ook vogels van het feit dat er regelmatig etensresten van wolven liggen. Zo wordt met name de zeearend genoemd, een vogelsoort die zich net weer tot ieders grote vreugde in de Oostvaardersplassen heeft gesetteld.
Pastinaakstamppot mag toch nog wel?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Alle stamppotvreters het land uit
en de relevantie in dit topic is ... ?quote:
Wel grappig die Wilders.quote:Op woensdag 23 februari 2011 01:04 schreef Klaudias het volgende:
[..]
en de relevantie in dit topic is ... ?
Volgens mij kan er in de 2e kamer niemand rekenen, daarom zitten ze ook daar.quote:Op woensdag 23 februari 2011 01:52 schreef Kees22 het volgende:
Samenvattend: Wilders kan niet rekenen (en daarin is hij helaas niet de enige), maar hij weet bovendien zijn kansen niet te grijpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |