quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:51 schreef WupWup het volgende:
Ik gebruik zelf ook 3x1 en dat is hier (ruim) afdoende. Een lactatiekundige zou misschien met een hogere dosis beginnen, maar dat is dan ook in het geval van onderproductie. Daar heb ik zelf geen last van (ik gebruik het voor een hogere kolfopbrengst) en ik weet niet hoe het nu precies bij jou zit. Je moet inderdaad even vragen om de verpakking van 30 stuks, die ligt meestal niet in het display. Die registratie is om te voorkomen dat je geen andere medicatie tegelijk gebruikt wat invloed op elkaar zou kunnen hebben. (overigens werd het bij niet geregistreerd, ze vroeg alleen de laatste keer of ik nog iets anders gebruikte. de eerste keer werd er niks gevraagd, kreeg het zo mee.)
Misschien kun je iemand anders vragen om het te halen als je schoonmoeder haar kont tegen de krib gooit? Borstvoeding lijkt me toch superbelangrijk voor Jelle, zeker nu hij ziek is. Neem aan dat oma het daar toch wel mee eens is als je het zo brengt
Pfff, ik heb daarstraks weer 175cc in 1 keer gekolfd. Ze waren ook keihard, deed zeer. Emma was aan d'r middagslaap begonnen zonder te drinken, alweer! Dus voordat ik naar m'n werk ging nooit meer gevoed. Vervolgens uiteraard superdruk en ik kon uiteindelijk pas om 19.15u kolven. Ik hoop vanavond in ieder geval weer wat in de vriezer te kunnen schuiven. Voorraad staat inmiddels op 250 geloof ik
Oja en grrrrrrr: m'n moeder dacht gisteren lief te zijn en me te laten slapen (ik kwam uit de nachtdienst), dus ze had Emma een flesje moedermelk gegeven. Ja leuk, maar ik werd dus wakker met onwijze stuwing en een kind wat vervolgens nog een half uur doorsliep![]()
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een neefje, yay!
Alleen, het ventje moet in het ziekenhuis blijven omdat hij heel erg geel is.
Moeder wil borstvoeding geven, personeel van het zkh sjouwt met flesjes
Vader en moeder zijn niet zo mondig..wat is nu wijsheid?
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:31 schreef Leandra het volgende:
Gewoon zeggen dat je hem graag borstvoeding wilt geven.
Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje!
quote:Op zondag 13 februari 2011 07:55 schreef Ticootje het volgende:
Juist bij gele babies is borstvoeding zo belangrijk. Omdat die eerste druppels laxerend werken dan zijn ze die eerste poep snel kwijt.
Mag jij langs? Gewoon vragen naar de laktatiekundige. Die mag namelijk een beleid uitstippen waar dan ook de verpleging zich aan te houden heeft.
quote:Op zondag 13 februari 2011 08:30 schreef mrien het volgende:
Vraag me af of dat ziekenhuis het bv certificaat heeft...
Gestart met de domperidomkolven na de voeding ga ik nu om de voeding doen, kijken hoe dat gaat. Ook om Jelle de kans de geven alles zelf weer te regelen. Ook iets meer rust voor mezelf en dat is ook wel erg belangrijk natuurlijk.
Ik voelde me ook overrompeld toen bijvoeden voor het eerst ter sprake kwam. Even later lag ik weer op mijn eigen afdeling en besefte ik dat het echt anders moest en dat ik daar afspraken over moest maken. Het is niet altijd even eenvoudig om voor jezelf op te komen in een ziekenhuis, vooral niet als de infrastructuur je niet duidelijk is en als je zelf ook niet precies weet wat je wilt.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een neefje, yay!
Alleen, het ventje moet in het ziekenhuis blijven omdat hij heel erg geel is.
Moeder wil borstvoeding geven, personeel van het zkh sjouwt met flesjes
Vader en moeder zijn niet zo mondig..wat is nu wijsheid?
Sonde is veel borstvoeding vriendelijker dan een fles. De moeder zou kunnen vragen of ze je neefje kunnen bijvoeden met vingerfeeding of een cupje in plaats van een flesje. Maar een goede laktatiekundige zal dat ook aangeven.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:44 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Pfft bij m`n neefje loopt het niet zo soepel..moeder kolft wel en het ventje krijgt een fles en ook sondevoeding. De bevalling is erg zwaar geweest en hij heeft er een gebroken sleutelbeentje en een hersenschudding aan overgehouden. Nu ligt hij onder de lamp omdat hij veel te geel is.
Ik heb ze verteld om de lactatiekundige te laten komen, hoop maar dat zij wat kan betekenen!
Ik denk dat ik vandaag net de 6 haal, vaker gaat ze vast niet komen gok ik. Dit was pas de 5e 4e namelijk en ze is net klaar.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:17 schreef pessie het volgende:
Vanyel welkom en van harte gefeliciteerd!
Kindjes regelen zelf wel wat ze nodig hebben. Zolang je minimaal 8 keer per dag voed is het voor zover ik weet prima. Sommige moeders voeden 12 keer wat minder en andere 8 keer wat meer.
Wat vindt je kraamhulp daarvan?quote:Op maandag 14 februari 2011 19:23 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk dat ik vandaag net de 6 haal, vaker gaat ze vast niet komen gok ik. Dit was pas de 5e namelijk en ze is net klaar.
Kraamhulp vindt het prima, zolang ze genoeg binnenkrijgt. Daarom wegen we dus ook voor en na de voeding.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat vindt je kraamhulp daarvan?
Ik vind het zelf maar niks als Lena zo infrequent drinkt, vooral omdat ze zoveel slaapt. Ze zit vandaag op 5,5 voedingen. Ik probeer er nog 2 in te proppen voor de nacht. Ik ben al de hele dag bezig haar wakker te maken. Blegh.
Blokvoeden laat je productie dalen. Het is een middel om overstimulatie tegen te gaan.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:28 schreef huuphuup het volgende:
Fijn dat t goed gaat VanyelKlinkt als hoe het bij Amélie ging in t begin, die kwam ook weinig ( ik kwam toen echt niet aan de 8 keer hoor pessie
), maar dronk veel en goed per keer en kwam goed aan, dat was prima volgens onze lk. Gewoon een effectieve drinker zei ze.
Ik twijfel over doorgaan met blokvoeden. Elin komt ook niet zo vaak op een dag, in een blok van 3 uur komt ze hooguit 1 of bij uitzondering 2 keer heb k gemerkt. Op zich drinkt ze wel duidelijk hoorbaar en ik heb wel het idee dat ze genoeg binnenkrijgt maar ik heb niet meer 1 zware tiet aan een kant en dat maakt me onzeker over of k niet mn startende productie om zeep help
Elke dag wegen is beter, dan zie je de groeiquote:
dat idee had ik ook wel, maar bevestiging is wel fijnquote:Op maandag 14 februari 2011 21:02 schreef Ticootje het volgende:
Dracu, das gewoon een kwestie van proberen. Je productie kan best wat hebben hoor na 9 maanden.
Yep. Klopt als een bus.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:14 schreef draculettetje het volgende:
[..]
dat idee had ik ook wel, maar bevestiging is wel fijn
en mocht ik merken dat het minder is kan ik altijd weer meer kolven toch?
okay duidelijk, dan gaan we daar niet als zodanig mee door.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Blokvoeden laat je productie dalen. Het is een middel om overstimulatie tegen te gaan.
Ja is veel werk he, mobiel.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:14 schreef Ticootje het volgende:
Kijk naar je kindje. Plast en poept het goed? Is het tevreden na een voeding. Is het alert als het wakker is? Groeit het minimaal 100 gram per week? ( gerekend vanaf het laagste gewicht.) rond 7 à 8 dagen zijn de meeste wel weer op geboortegewicht.
Een combinatie van factoren. Ik weet dat kinderen niet altijd uit zichzelf om genoeg voeding vragen. Er zijn bijvoorbeeld (jonge) baby's die aan de borst in slaap vallen en die je wakker moet houden of moet prikkelen voor een tweede borst. Het reguleert zichzelf dus niet altijd. En dan is er nog de bloedsuikerspiegelkwestie: de bloedsuikerspiegel van een kind dat een tijd niet gedronken heeft kan zo laag worden dat het niet uit zichzelf om een voeding vraagt. Daarbij is 'wakker en alert zijn' een van de tekenen dat het goed gaat met je kind, en mja, Lena slaapt de godganse dag. Waar trek je de grens tussen onschuldig veel slapen en verontrustend veel slapen?quote:
Klopt, ik heb al meegemaakt dat kindjes zouden zijn afgevallen tijdens het drinkenquote:Op maandag 14 februari 2011 20:46 schreef Ticootje het volgende:
Oh en die 8x minimaal voeden is ook voor je eigen productiedie moet goed op gang komen en om je productie op peil te houden. Een kraam heeft niet altijd goede adviezen als het gaat over borstvoeding. Op verzoek is dus ook jouw verzoek. Dan moet je je kindje wakker maken voor de voeding als ze er te lang tussen laten zitten. Voor en na een voeding wegen is niet betrouwbaar.
quote:Op maandag 14 februari 2011 11:43 schreef Morretje het volgende:
Whoei Claudia, dat klinkt goed!![]()
Mijn miep heeft een nieuw 'dingetje': als ze drinkt, dan rolt ze m'n vel tussen d'r duim en wijsvingerEn ik had volgens mij hier gelezen dat Harry van Asyniur dat ook deed met een gekneusd melkkanaal tot gevolg.. dus ik probeer het d'r af te leren
Dat heb ik hier dus ook, heel andere resultaten soms. Mja het moetquote:Op maandag 14 februari 2011 22:14 schreef WupWup het volgende:
[..]
Klopt, ik heb al meegemaakt dat kindjes zouden zijn afgevallen tijdens het drinkenHet is niet eens een indicatie dus.
Een LK heb ikzelf echt als heel fijn ervaren. Als je je daardoor zekerder voelt gewoon een bellen. Je kunt ook kijken of ze lactatiekundige begeleiding via het kraamzorgcentrum bieden.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:07 schreef Vanyel het volgende:
Staan nog best wat dingen in die de kraam anders doet/vertelt. Maar t blijft tekst. Misschien voor de finesses toch nog een lk regelen, wel zo veilig.
Jammer genoeg weten de meeste kraamhulpen niet veel van borstvoeding.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:07 schreef Vanyel het volgende:
Staan nog best wat dingen in die de kraam anders doet/vertelt. Maar t blijft tekst. Misschien voor de finesses toch nog een lk regelen, wel zo veilig.
Donderdagquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:22 schreef pessie het volgende:
[..]
Een LK heb ikzelf echt als heel fijn ervaren. Als je je daardoor zekerder voelt gewoon een bellen. Je kunt ook kijken of ze lactatiekundige begeleiding via het kraamzorgcentrum bieden.
Hoe voed jij 's nachts?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Donderdag
Fijn vind ik dat. Overdag gaat het best prima, maar 's nachts is ruk en ik zou ook wel eens een andere houding voor elkaar willen krijgen.
Je kan proberen om liggend te voeden. Leg een kussentje in zn rug, dan rolt hij niet terug, buik tegen je aan en je onderste arm boven je hoofd. Dan heb je 1 arm/hand om je borst wat te sturen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:11 schreef Vanyel het volgende:
Slecht. Ik heb liggend, zittend op stoel (madonna) en zittend op bed (madonna en rugby) geprobeerd en het lukt allemaal niet echt.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:21 schreef Asyniur het volgende:
Mooie curves Saffier!
Ik geef een jaar bv!![]()
Maar zo werkt het toch ook in een gecertificeerd ziekenhuisquote:Ow en mijn kraam zei trouwens nog iets 'schokkends'. Ze zei dat een kraamzorgcentrum al een bv certificaat mag voeren als 2 (twee!) kraamverzorgsters de volledige cursus hebben gevolgd (en zich een paar keer per jaar laten bijscholen). Dan krijgt de rest een middagje les en dan krijgt het kraamcentrum dus een bv certificaat...
Wat ben ik blij dat mijn kraam dus één van die cursisten is (en heel erg gemotiveerd)! Ik wil haar volgende keer weer
ja maar ja maar, dat wist ík niet :Squote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
Maar zo werkt het toch ook in een gecertificeerd ziekenhuis
E nam in het begin ook maar een klein hapje. Heel lastig om te corrigeren. Ik kreeg dan ook vreselijke kloven.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:22 schreef Vanyel het volgende:
Mijn kraam is meer van t corrigeren door aan haar kin te trekken of mijn tepel dieper te duwen (maar verder is ze heel ok). Ik doe het dan liever meteen goed.
Het ging trouwens even perfect, maar lukt nu het slechtst.
Kietelen is wel een tof idee als ik nog ergens een hand vrij vind.
Au van die kloven. Mijn tepels zijn wel gevoelig, maar dat lijkt me redelijk vanzelfsprekend. Ik doe haar mondje trouwens ook wat verder open door zachtjes aan de kin te duwen/trekken, maar dat voelt toch wat subtieler dan hoe de kraam het deed.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:40 schreef Cantare het volgende:
E nam in het begin ook maar een klein hapje. Heel lastig om te corrigeren. Ik kreeg dan ook vreselijke kloven.Bij mij hielp het om buik-tegen-buik E met haar neusje op tepelhoogte te leggen, met m'n ene hand de tepel voor te vormen, wachten tot ze haar mond open deed en dan met de andere hand in haar ruggetje haar wat naar me toe duwen.
Hm, lastig uit te leggen.![]()
En verder duwde ik haar mondje tijdens het drinken ook wel wat verder open door zacht met mijn vinger op haar kinnetje te duwen. Niet ideaal, maar ja, je moet wat. Het is overigens helemaal goed gekomen, nu alweer bijna een halfjaar bv.
Drinken uit een cupje? Als in echt 'normaal' drinken?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:37 schreef Ticootje het volgende:
Als je toch anders wilt of moet voeden kun je misschien beter kiezen voor vingervoeden of drinken uit een cupje.
Wat een strakke lijnen, die curvesquote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:28 schreef Sugarsnap het volgende:
Eline maakt soms ook een te kleine hap, vooral als ze veel honger heeft. Ik koppel haar dan weer af en probeer het opnieuw. Vaak glijdt ze ook weg tijdens het drinken en dan druk ik idd zachtjes op haar kinnetje om de hap weer groter te maken.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:40 schreef Sugarsnap het volgende:
'Experimenteer' dan eens als ze geen/weinig honger heeft. Gewoon ff oefenen met waar je kunt gaan zitten, welke houding is fijn, etc.
Hoe ziet zo'n cupje eruit (lees: waar haal je het vandaan)?quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:43 schreef Ticootje het volgende:
Het is inderdaad gewoon een kwestie van oefenen, niet alleen voor jou maar zeker ook voor die kleine.
Uit een cupje drinken is inderdaad bijna zoals normaal drinken, maar je zult zien dat een kindje als een poesje het cupje leegdrinkt door de melk met haar tong naar binnen te lepelen. Het gaan als het goed is net zo snel als een flesje geven
Ik was net iets relaxter geworden met wegen en had sinds zaterdag niet meer op onze weegschaal gekeken wat haar gewicht was. Zojuist maar weer eens erop gelegd: niks aangekomen. Even rustig ademhalen en morgen nog maar eens wegen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:35 schreef Twinkly het volgende:
Claudia, wat fijn dat Lena zo goed aankomt!![]()
Koeienmelk en mensen melk is allebei een levend product, maar anders van samenstelling. Daar staat er ook dat koeienmelk nog meer op mensenmelk lijkt dan kunstvoeding, maar door die samenstelling zou een kind er niet op kunnen overleven, net als een koe niet op mensenmelk zou kunnen overleven.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:46 schreef Twinkly het volgende:
Oh, ClaudiaMisschien is ze nu gewoon heel hard in de lengte aan het groeien en krijgt ze morgen ofzo inderdaad een regeldagje
Ik kan ook nog steeds niet liggend voeden trouwens. Ik vind het naar voelen, waarschijnlijk omdat mijn tepel die manier van aanhappen niet gewend is en ik vind het teveel gedoe.
Tico, wat een verschil tussen borstvoeding en kunstvoeding! En toch vind ik het knap dat we dat best wel een beetje na kunnen maken in de vorm van kunstvoeding.
Het verschil tussen koemelk en mensenmelk zie ik daar niet echt, die borstvoedingsfoto is gewoon beter scherp gesteld.
Wat dat betreft word ik enorm goed verzorgd. Ik hoef alleen maar te gaan zitten, vrouw brengt kind en alles wat ik verder kan willen, haalt haar weer weg voor het verschonen, maakt haar kruik, legt haar in bed en ga zo maar door. Vannacht heb ik alleen even gekolfd omdat ik op springen voelde en verder heerlijk geslapen, dus de wereld ziet er weer heel anders uit.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
Het heeft mij geholpen om het te zien als het enige wat er echt toe deed, voeden. De rest kan een ander immers ook doen. En daarbij is genoeg rust voor jezelf ook héél belangrijk, want als je moe bent is het lastig om geduld op te brengen.
Nee, precies. Maar ik bedoel dat ik dat er op die microscoop-foto er niet uit haal, terwijl ze het wel zo brengen. Daarvoor zouden ze een chemische analyse moeten laten zien.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Koeienmelk en mensen melk is allebei een levend product, maar anders van samenstelling. Daar staat er ook dat koeienmelk nog meer op mensenmelk lijkt dan kunstvoeding, maar door die samenstelling zou een kind er niet op kunnen overleven, net als een koe niet op mensenmelk zou kunnen overleven.
's ochtends voor de eerste voeding op de weegschaal. Ze is nog niet terug op geboortegewicht, maar komt wel elke dag wat aan, dus das wel geruststellend. Dat is overigens wel met bijvoeden.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe pakken jullie het wegen eigenlijk aan, Vanyel?
Je kindje wordt ook sterker he? Dus dat bijvoeden is gewoon een tijdelijk iets.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
's ochtends voor de eerste voeding op de weegschaal. Ze is nog niet terug op geboortegewicht, maar komt wel elke dag wat aan, dus das wel geruststellend. Dat is overigens wel met bijvoeden.
Ik heb t verhaal over Lena's gewicht gemist, maar dat groeit niet naar wens?
Ze groeit heel netjes, maar omdat er regelmatig dagen tussen zitten waarop ik vind dat ze uit zichzelf weinig om een voeding vraagt wil ik haar gewicht in de gaten houden. Ivan kwam namelijk niet goed aan en daardoor zijn we na 3 maanden op kunstvoeding overgestapt. Het is dus puur preventief. Mocht blijken dat Lena niet goed groeit, dan stap ik meteen naar een lactatiekundige.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:09 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb t verhaal over Lena's gewicht gemist, maar dat groeit niet naar wens?
Heeft je cb een laktatiekundige? Misschien eens een spreekuur inlopen dan.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik overweeg trouwens om sowieso maar naar een lactatiekundige te stappen, gewoon omdat ik me toch steeds zorgen blijf maken. Denken jullie dat dat zin heeft? Er is namelijk feitelijk niks aan de hand.
Daarom wel gekolfd om iig wel wat te vragen van de borst.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:33 schreef pessie het volgende:
Vanyel, in de kraamweek is het belangrijk om 's nachts te voeden vanwege het op gang komen van je productie. Juist tussen 2 en 5 is je prolactine niveau het hoogst.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat je vooral behoefte hebt aan kloppende informatie waar je echt iets mee kan.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:17 schreef Ticootje het volgende:
Oh net als mijn verloskundige... Die kwam in de kraamweek vertellen dat Leyla echt minimaal 2 uur tussen voedingen moest laten, want ze groeide zo hard, dan zou ze later diabetes kunnen krijgen... Welk principe van voeden op verzoek ze dan gemist heeft....
Rugby is een hele fijne houding ja! Omdat je een hand hebt om te sturen en een hand om te ondersteunen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:10 schreef Vanyel het volgende:
Wel grappig, rugby is voor mij juist het makkelijkst. Ik vind dat ook echt heel comfortabel.
Ja, zeker weten. Rugby is volgens mij vooral heel fijn als je grote borsten hebt.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:26 schreef Vanyel het volgende:
Heeft dat niet ook te maken met vorm en formaat van je borsten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eigenlijk alleen een beetje een dip achtig iets gehad rond de 4 maanden, maar inmiddels loopt het beter dan ooit! Muppetje komt elke nacht nog zo rond de 3 of 4 uur, dus voor de productie blijft dat ook wel goed![]()
Hier voed ik ook nog steeds zittend in bed.. een enkele keer ben ik écht te moe en dan ga ik wel liggen.. maar dan gaat 1 kant goed en dan moet ik eigenlijk helemaal draaien en al.. En het bed is dan kleddernat van het slordige drinken.. niet echt een heel groot succes.. Gelukkig drinkt ze wel vrij snel 's nachts, dus met 15 minuten is ze gevoed en weer terug in bed.. Maar liggend zou dan toch wel fijner zijn!quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:17 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb er in het begin zo enorm van gebaald dat ik niet liggend kon voeden. Het lukte gewoon niet om te oefenen omdat Niels niet wilde drinken als hij geen honger had en als hij wel honger had hij te boos werd als ik in een andere houding ging voeden. Maar toen ik me erbij neer gelegd had dat het niet ging vond ik het een stuk minder erg en vermoeiend. 's Nachts voed ik nu nog steeds zittend tegen een steun.
gaat de nek dan niet flubberen? (jij hebt toch ook grote borsten?)quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:54 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon spul waarvan de hals flexibel genoeg is dat ik mn borst eruit kan floppen. En laagjes. Dat als het toch omhoog moet dan heb ik een spagettibandtruitje eronder dat ik niet half nakend zit, daar doe ik namelijk niemand een plezier mee.
Boeie, h&m spul kost een 10tje. Als het er niet meer uitziet koop ik wel nieuw. Maar tot nu zie je er niets van, na een keertje wassen ziet het er gewoon weer normaal uit.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:57 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
gaat de nek dan niet flubberen? (jij hebt toch ook grote borsten?)
Ik weet het ook niet, maar hoera!quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:14 schreef Sugarsnap het volgende:
Even ego tussendoor
Ik heb net voor het eerst tussen de voedingen gekolfd en ik had 40 cc. Ik weet niet of dat weinig is of niet, maar ik ben er trots op!
Super!quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:14 schreef Sugarsnap het volgende:
Even ego tussendoor
Ik heb net voor het eerst tussen de voedingen gekolfd en ik had 40 cc. Ik weet niet of dat weinig is of niet, maar ik ben er trots op!
Om de illusie van enige anonimiteit op internet te bewaren houden we de naam van (Appel-Bloesem D'Shontay Vanyels-)dottir privé.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:42 schreef pessie het volgende:
Vanyel, als je tijd hebt, zou ik dan een pm-tje mogen met Dottir's echte naam? (ik las dat dat niet haar echte naam is).
Ik snap het! Er zijn ook mensen op het forum die niet willen dat de naam van hun kind op het forum gebruikt wordt maar die anderen wel vertellen wat de naam is, vandaar dat ik het vroeg. Maar Dottir it is!quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Om de illusie van enige anonimiteit op internet te bewaren houden we de naam van (Appel-Bloesem D'Shontay Vanyels-)dottir privé.
quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:29 schreef WupWup het volgende:
D'Shontay wordt nog een populaire naam
Oh je lijkt op mijquote:Op donderdag 17 februari 2011 16:54 schreef huuphuup het volgende:
ja! zo heetten ze! die had k gezien inderdaad maar ik kon er niet meer opkomen hoe die dingen heten.
Nice thnx, die ga k maar bestellen dan. En dan maar hopen dat k niet vergeet dat ding om te draaien![]()
Nice!quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:54 schreef Asyniur het volgende:
Wij zijn vandaag even extra gaan wegen.
Het calorieën offensief heeft gewerkt. Aanschouw:
[ afbeelding ]
555 gram in precies 2 weken
Dottie vind ik beduidend minder...quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:47 schreef huuphuup het volgende:
Fijn dat de LK duidelijkheid en een goed gesprek gaf Vanyel! En zeker ook fijn dat Dottir (ik wil steeds Dottie zeggen) het goed doet! Dat scheelt al een enorme zorg en eventuele frustratie.
Komt er nog een vervolgafspraak of is het voorlopig even voldoende zo?
Hear hear! Ik zag ook geen joekel van een witte borst.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:29 schreef Twinkly het volgende:
Owja, dat wilde ik ook nog zeggen.
Ik zag geen enorme blote witte borst hoor Claudia
Ik vind het juist fijn om te lezen! Ik vermoed dat Lena ook zoiets zou doen. Misschien maak ik haar niet meer voortdurend wakker als ik meer vertrouwen heb in het aankomen. Nu probeer ik haar overdag elke 2-3 uur aan te leggen omdat ze 's nachts soms wel veel tijd tussen de voedingen inlaat (variërend van 3-6 uur).quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:41 schreef Grijs het volgende:
En Claudia, ik wil je niet onzekerder maken, dus ik weet niet of ik je met onderstaande informatie help, maar bij mijn oudste dochter voedde ik niet elke 3 uur. Na de ochtend voeding was de volgende voeding ongeveer na 5 uur, vervolgens na 4 uur, dan na 3 uur en dan bleef ze 's avonds clusteren. Zo zat ze wel op minimaal 6 voedingen op een dag. Ze was wel altijd heel alert en plaste voldoende. Ik geloof dat het zo niet dagelijks ging ('t is alweer 7 jaar geleden), maar iig wel een aantal dagen achterelkaar (clusteren deed ze wel elke avond). Ik vond het vaak wel spannend, omdat ik me dan 's ochtends afvroeg of ze wel voldoende voedingen kreeg, maar ze kwam toch altijd wel vaak genoeg.
Ik ben sowieso weer gaan kolven en productie opkrikken, zodat ik hem weer pap van bv kon geven en ook overdag weer meer bv aanbieden. Roomboter op de boterham. Volle melk, volle yoghurt. Tussendoor geef ik fruit of danoontje of en en (ligt eraan hoe hij gegeten heeft). Bij zijn warme maaltijd doe ik een beetje roomboter en als ik puree maak, gebruik ik de volle melk bij hem.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:25 schreef wickie het volgende:
Asy, wat heeft het calorieen offensief ingehouden? Ben wel erg benieuwd. Ik heb zo'n klein propje die op die lijn hangt en de vorige voor het eerst naar beneden was afgebogen. Volgens het CB niet zorgelijk omdat ze zo ontzettend omslachting kruipt, maar toch..
En ik lurk hier alweer een tijdje mee, vast jullie belevingen lezen, erg leerzaam. Vond het borstvoeden echt zeer moeizaam de vorige keer, maar ook heel prettig.
Claudia, ik had het gisteren niet eens door dat je zat te voeden op een gegeven moment. Dat ging zo heerlijk op je gemak, zo rustig![]()
Zo kan het dus ook dacht ik toen.
Nou ja, eerder maakte ik me niet enorme zorgen. Hij kwam aan, alleen niet altijd zoveel als moest. Nu schrok ik gewoon even.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het knap dat je de schouders er zo onder zet, Asyniur. Het is toch niet niks om er voortdurend mee bezig te zijn of hij wel genoeg aankomt, en dat heb je nu al zolang.
Dát vind ik zo tof, he! Dat we hier niet een beetje in het luchtledige zitten te wauwelen (ok, bij wijze van danquote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:39 schreef Keshet het volgende:
Ik heb vorige week met een collega een gesprekje gehad over borstvoeding. Ze gaf aan dat het allemaal niet meer zo lekker liep en dat ze dus maar ging stoppen ook al wilde ze dat niet. Ik heb, met dank aan oa dit topic, haar op haar verzoek wat tips gegeven en nu gaat het beter. Het belangrijkste verschil is dat ze er zelf weer vetrouwen in heeft. Zo fijn!![]()
Ik heb ook nog laktatiekundigen gepromoot hoor!
Ja dat weet ik wel, maar als hij het dan niet opeet, vind ik dat ontzettend zonde van al mijn kostbare melk. Bovendien eet hij al slecht en wil ik dat hij toch verschillende smaken binnenkrijgt.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:06 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dát vind ik zo tof, he! Dat we hier niet een beetje in het luchtledige zitten te wauwelen (ok, bij wijze van dan), maar dat er écht mensen mee zijn geholpen.
voor jou Keshet!
Asyniur, toffe lijn weer! Als je echt veel calorieren erin wilt stompen, kun je eigenlijk beter zo'n fruitprutje vervangen door borstvoeding, net als yoghurt en melk. Wist je dat je behalve pap ook pannenkoeken kunt maken, dat het door de aardappelpuree kan en dat je er zelfs yoghurt van kunt maken?
Hier hadden ze ze niet bij de apotheek, wel bij de thuiszorgwinkel. Hoe gaat het met het kindje van je broer? (broer toch?)quote:Op zondag 20 februari 2011 17:06 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zo`n spuit met een flexibele tuit, kun je dat bij de apotheek kopen?
wij hebben bij Amélie het vingervoeden gedaan met een gewoon spuitje van de apotheek en dat ging ook.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:14 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Met het kindje op zich gaat het goed. Hij is nu thuis. Heeft in het ziekenhuis helaas alleen wel de fles gehad ondanks meermaals aangeven dat ze dat niet wilden
Dus nu krijgt hij de fles en weet hij zich geen raad met de borst.
Ik heb haar aangeraden elke 2 uur te kolven, het ventje middels vingervoeden bv te geven en als hij niet hongerig is te oefenen met aanleggen.
En volhouden.
Iemand nog meer tips?
quote:Op maandag 21 februari 2011 18:37 schreef Ticootje het volgende:
140 over de hele dag en mevroi blieft ook geen fruit.
das een end lopen danquote:Op maandag 21 februari 2011 20:27 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een natuurwinkel in de dorpstraat gevonden in Zoetermeer. Daar loop ik vrijdag wel ff heen met de kindjes. We moeten toch de eendjes voeren, dus das op de route.
quote:Op maandag 21 februari 2011 20:13 schreef Ticootje het volgende:
Is de tuinen een natuurwinkel?? Ik ken verder geen natuurwinkels want ik kom daar nooit. Het valt mij namelijk altijd op dat het personeel er vaak meer dood dan levend uitziet, dus zo gezond is biovoer niet. Lekker met kringen onder de ogen, vaal haar. Dat soort dingen.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Tis net als met een tweeling..ze horen bij elkaar maar hebben toch elk hun eigen identitiet
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Tis net als met een tweeling..ze horen bij elkaar maar hebben toch elk hun eigen identitiet
Maar jij hebt een minibaby, die van pvoess is alweer bijna een maand of 4.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:20 schreef Vanyel het volgende:
Damn.. en ik maar blij zijn als ik 80 krijg in een sessie.
Geen regeldagen, tandjespijnquote:Op maandag 21 februari 2011 15:29 schreef Morretje het volgende:
Hier heeft mevroi 's nachts weer honger, ze komt braaf om de 4 uurDat ben ik niet meer gewend zeg.. Zijn er regeldagen zo rond de 9 maanden ofzo?
Wat dan weer de fijne kant van de medaille is.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:49 schreef Vanyel het volgende:
Ja het goeie nieuws is dat mijn lief me er nu uit vindt zien als een lijk en ik dus orders heb gekregen in bed te blijven op t douchen en avondeten na
quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik maak me verder overigens geen zorgen over de totale intake, hoor. Ze drinkt nu weer wat vaker (overdag komt ze vaak uit zichzelf om de 2 uur), bij bepaalde voedingen drinkt ze misschien wat meer per keer (bijvoorbeeld 's nachts als er meer tijd tussen zit) en ze clustert vrijwel elke avond flink.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:57 schreef Ssserpente het volgende:
zo'n tweeënhalve fles wijn teveel op
Ze probeert soms op schoot te kruipen en mn shirt omhoog te trekken met de opmerking Lotte buik drinken? Maar ze vind het prima als ik zeg dat dat Jelle melk is.quote:Op zondag 27 februari 2011 12:30 schreef WupWup het volgende:
Gossie, dat helpenWil ze zelf ook weer drinken mrien?
5 wekenquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, voor m'n gevoel klopt het gewoon niet. Een kind krijg makkelijker melk uit de borst dan een kolfapparaat, en ik kolf met zo'n groot gemak 60 ml uit één borst dat het me sterk lijkt dat ze 70 ml in totaal binnenkrijgt als ze twee borsten goed leegdrinkt. Maar ik ben heel precies met wegen, dus het zou wel kunnen kloppen...
Pvoesss, hoe oud was V. toen hij in het ziekenhuis lag?
Oh maar dat dacht ik ook, maar na een tijdje ging het wel goedquote:Op zondag 27 februari 2011 21:48 schreef huuphuup het volgende:
oh lief hoor maar nah, ik ben gewoon een knurft.
Zo'n tag vergeet ik te wisselen en als ik het wel wissel dan vergeet ik vast of dit nou de kant was die net geweest was of die nu aan de beurt is ofzo![]()
zo'n bandje heeft wsl ook heel weinig zin, vandaar dat k em nog steeds niet besteld hebik moet gewoon mn hoofd maar weer ns gebruiken waar ie voor bedoeld is, nadenken
Ja, dat heb ik geprobeerd, maar ik kreeg er geen beweging in. Toen heb ik er een mes ondergeproptquote:Op maandag 28 februari 2011 14:58 schreef Ssserpente het volgende:
Het bekertje precies onder het dekseltje inknijpen, Twink, dan komt er lucht bij.
Van Huup geleerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |