Kraamhulp vindt het prima, zolang ze genoeg binnenkrijgt. Daarom wegen we dus ook voor en na de voeding.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat vindt je kraamhulp daarvan?
Ik vind het zelf maar niks als Lena zo infrequent drinkt, vooral omdat ze zoveel slaapt. Ze zit vandaag op 5,5 voedingen. Ik probeer er nog 2 in te proppen voor de nacht. Ik ben al de hele dag bezig haar wakker te maken. Blegh.
Blokvoeden laat je productie dalen. Het is een middel om overstimulatie tegen te gaan.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:28 schreef huuphuup het volgende:
Fijn dat t goed gaat VanyelKlinkt als hoe het bij Amélie ging in t begin, die kwam ook weinig ( ik kwam toen echt niet aan de 8 keer hoor pessie
), maar dronk veel en goed per keer en kwam goed aan, dat was prima volgens onze lk. Gewoon een effectieve drinker zei ze.
Ik twijfel over doorgaan met blokvoeden. Elin komt ook niet zo vaak op een dag, in een blok van 3 uur komt ze hooguit 1 of bij uitzondering 2 keer heb k gemerkt. Op zich drinkt ze wel duidelijk hoorbaar en ik heb wel het idee dat ze genoeg binnenkrijgt maar ik heb niet meer 1 zware tiet aan een kant en dat maakt me onzeker over of k niet mn startende productie om zeep help
Elke dag wegen is beter, dan zie je de groeiquote:
dat idee had ik ook wel, maar bevestiging is wel fijnquote:Op maandag 14 februari 2011 21:02 schreef Ticootje het volgende:
Dracu, das gewoon een kwestie van proberen. Je productie kan best wat hebben hoor na 9 maanden.
Yep. Klopt als een bus.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:14 schreef draculettetje het volgende:
[..]
dat idee had ik ook wel, maar bevestiging is wel fijn
en mocht ik merken dat het minder is kan ik altijd weer meer kolven toch?
okay duidelijk, dan gaan we daar niet als zodanig mee door.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Blokvoeden laat je productie dalen. Het is een middel om overstimulatie tegen te gaan.
Ja is veel werk he, mobiel.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:14 schreef Ticootje het volgende:
Kijk naar je kindje. Plast en poept het goed? Is het tevreden na een voeding. Is het alert als het wakker is? Groeit het minimaal 100 gram per week? ( gerekend vanaf het laagste gewicht.) rond 7 à 8 dagen zijn de meeste wel weer op geboortegewicht.
Een combinatie van factoren. Ik weet dat kinderen niet altijd uit zichzelf om genoeg voeding vragen. Er zijn bijvoorbeeld (jonge) baby's die aan de borst in slaap vallen en die je wakker moet houden of moet prikkelen voor een tweede borst. Het reguleert zichzelf dus niet altijd. En dan is er nog de bloedsuikerspiegelkwestie: de bloedsuikerspiegel van een kind dat een tijd niet gedronken heeft kan zo laag worden dat het niet uit zichzelf om een voeding vraagt. Daarbij is 'wakker en alert zijn' een van de tekenen dat het goed gaat met je kind, en mja, Lena slaapt de godganse dag. Waar trek je de grens tussen onschuldig veel slapen en verontrustend veel slapen?quote:
Klopt, ik heb al meegemaakt dat kindjes zouden zijn afgevallen tijdens het drinkenquote:Op maandag 14 februari 2011 20:46 schreef Ticootje het volgende:
Oh en die 8x minimaal voeden is ook voor je eigen productiedie moet goed op gang komen en om je productie op peil te houden. Een kraam heeft niet altijd goede adviezen als het gaat over borstvoeding. Op verzoek is dus ook jouw verzoek. Dan moet je je kindje wakker maken voor de voeding als ze er te lang tussen laten zitten. Voor en na een voeding wegen is niet betrouwbaar.
quote:Op maandag 14 februari 2011 11:43 schreef Morretje het volgende:
Whoei Claudia, dat klinkt goed!![]()
Mijn miep heeft een nieuw 'dingetje': als ze drinkt, dan rolt ze m'n vel tussen d'r duim en wijsvingerEn ik had volgens mij hier gelezen dat Harry van Asyniur dat ook deed met een gekneusd melkkanaal tot gevolg.. dus ik probeer het d'r af te leren
Dat heb ik hier dus ook, heel andere resultaten soms. Mja het moetquote:Op maandag 14 februari 2011 22:14 schreef WupWup het volgende:
[..]
Klopt, ik heb al meegemaakt dat kindjes zouden zijn afgevallen tijdens het drinkenHet is niet eens een indicatie dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |