abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92788719
tico en morretje hebben kleine dondersteentjes bij het drinken

tf heeft een neefje gefeliciteerd, hopelijk gaat het snel beter met hem en hebben je broer en schoonzus wat aan het advies van een lactatiekundige

vanyel welkom

huup :* gewoon even

wij hebben 2 goede nachten gehad waarin minidraak zelfs niet voor een nachtvoeding kwam
afgelopen nacht was weer knudde (elk uur meldde ze zich) schoonouders nog ziek, maar ik kan teren nog even op die 2 nachten
wanneer is je produktie zo'n beetje stabiel? ik bedoel stel dit zet door en ze blijft nachtvoeding overslaan (die ze op het moment gekolfd krijgt) kan ik er dan goed een voeding weer aflaten of kost dit echt produktie?
pi_92789035
quote:
Op maandag 14 februari 2011 20:50 schreef Vanyel het volgende:
Waarom is dat niet betrouwbaar?
Elke dag wegen is beter, dan zie je de groei ;)
In het Juliana kinderziekenhuis doen ze het ook niet meer, omdat ze kinderen dan 5 gram per voeding zagen drinken en opeen zwaren ze wel 50 gram gegroeid de volgende dag. Het werd mij ook ten zeerste afgeraden om leyla voor en na te gaan wegen toen ze te weinig groeide.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92789206
Dracu, das gewoon een kwestie van proberen. Je productie kan best wat hebben hoor na 9 maanden.
pi_92789657
Wij wegen idd 's ochtends om de groei bij te houden.

Kan me voorstellen dat voor en na de voeding wegen niet perfect weergeeft hoeveel voeding erin gegaan is, maar het geeft een indicatie. Vind ik wel prettig.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_92790136
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:02 schreef Ticootje het volgende:
Dracu, das gewoon een kwestie van proberen. Je productie kan best wat hebben hoor na 9 maanden.
dat idee had ik ook wel, maar bevestiging is wel fijn
en mocht ik merken dat het minder is kan ik altijd weer meer kolven toch?
pi_92790141
Kijk naar je kindje. Plast en poept het goed? Is het tevreden na een voeding. Is het alert als het wakker is? Groeit het minimaal 100 gram per week? ( gerekend vanaf het laagste gewicht.) rond 7 à 8 dagen zijn de meeste wel weer op geboortegewicht.

Ik zit mobiel, dus heel erg reageren is moeilijk.
pi_92790174
quote:
Op maandag 14 februari 2011 21:14 schreef draculettetje het volgende:

[..]

dat idee had ik ook wel, maar bevestiging is wel fijn
en mocht ik merken dat het minder is kan ik altijd weer meer kolven toch?
Yep. Klopt als een bus.
pi_92790246
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Blokvoeden laat je productie dalen. Het is een middel om overstimulatie tegen te gaan.
okay duidelijk, dan gaan we daar niet als zodanig mee door.

Aan de andere kant, ze wil maar 1 borst per keer (net als Amélie toen), en als ze dan steeds maar eens in de 3 uur komt hooguit en ik geef de ene keer links en de andere keer rechts, wat s dan het verschil met blokvoeden? Afgezien van dat je dus niet meerdere keren uit 1 kant laat drinken zeg maar, maar dan maakt het in mijn geval toch eigenlijk geen klap uit? Er wordt iedere paar uur maar uit 1 kant gedronken zeg maar, of ik de dag nou opdeel in blokken of niet.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92790575
Maar dat is niet erg. Tuurlijk zeggen de boekjes 2 borsten per keer, maar je kan het er niet in proppen. Tussen de borsten kun je even verschonen en knuffelen dat je heel even wacht dat ze is uitgebuikt, misschien wil ze dan nog een klein slokje. Maar als ze dat niet wilt dan zit ze gewoon vol. En vol is vol.

Hou haar wel in de gaten met plasluiers en poepluiers, maar dat zal heus goed gaan. Maar mocht je productie er toch onder gaan lijden dan merk je dat als eerste aan de luiers.

Je zou nog eerder kunnen afkoppelen en dan de andere kant geven, als je merkt dat ze vaker moet zuigen voor 1 slok. Dan als meteen wisselen.
pi_92790738
quote:
Op maandag 14 februari 2011 21:14 schreef Ticootje het volgende:
Kijk naar je kindje. Plast en poept het goed? Is het tevreden na een voeding. Is het alert als het wakker is? Groeit het minimaal 100 gram per week? ( gerekend vanaf het laagste gewicht.) rond 7 à 8 dagen zijn de meeste wel weer op geboortegewicht.
Ja is veel werk he, mobiel.

Als je het zo brengt, gaat het goed. Ja op alles, alleen is ze nog geen week, dus die 100 gram per week is nog onduidelijk :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_92790878
ja nee ik vind 1 kant per keer wel prima, ik heb liever dat ze doordrinkt en de achtermelk ook binnen krijgt zeg maar. We laten haar uitbuiken enzo maar vol is vol inderdaad haha krijg je zo'n heel minzaam snoetje met van die op elkaar geperste lippen :')

Geen idee wat ze nu weegt maar de 100 gram hebben we in de kraamweek al wel gehaald. Bij iedere voeding plas en poepluiers dus het zal wel idd.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92790981
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:20 schreef Vanyel het volgende:
Waarom vind jij het zo vervelend?
Een combinatie van factoren. Ik weet dat kinderen niet altijd uit zichzelf om genoeg voeding vragen. Er zijn bijvoorbeeld (jonge) baby's die aan de borst in slaap vallen en die je wakker moet houden of moet prikkelen voor een tweede borst. Het reguleert zichzelf dus niet altijd. En dan is er nog de bloedsuikerspiegelkwestie: de bloedsuikerspiegel van een kind dat een tijd niet gedronken heeft kan zo laag worden dat het niet uit zichzelf om een voeding vraagt. Daarbij is 'wakker en alert zijn' een van de tekenen dat het goed gaat met je kind, en mja, Lena slaapt de godganse dag. Waar trek je de grens tussen onschuldig veel slapen en verontrustend veel slapen?

En dan is er nog mijn eigen productie: liever vaak een klein beetje drinken dan minder vaak een heleboel. Maar goed, mijn zorgen en wensen zijn sterk gekleurd door de ervaring die ik al heb. Huup geeft aan dat het ook heel anders kan! Als je dochter goed aankomt, genoeg plasluiers heeft en alert is lijkt me dat er weinig is om je zorgen over te maken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92791102
Ik denk dat het best goed gaat hoor vanyel. Je kunt gewoon proberen als ze wakker is haar gewoon aan te leggen ook als ze nog niet echt aangeeft honger te hebben. 8x lijkt misschien veel, maar dat is het eigenlijk niet. Waarschijnlijk heb je ook gewoon nog nachtvoedingen, misschien wel 2. Dan is overdag nog 6x voeden en dan ben je er al.
Als ze bij elke voeding er 3 uur zou tussen laten zit je op 8 voedingen.
pi_92794484
Ik maak me geen zorgen hoor, ze is zo tevreden en alert dat ik het gevoel heb dat het gewoon niet slecht kan gaan. Als ze net zoveel zou slapen als Lena zou het anders voelen.
Vond het alleen vreemd. En vraag me wel af wat het doet met mijn productie, maar dat zal ik vanzelf gaan zien.

Dottir is zo'n inslaapvaller. Veel kroelen helpt gelukkig wel en is nog leuk ook.
pi_92794590
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:46 schreef Ticootje het volgende:
Oh en die 8x minimaal voeden is ook voor je eigen productie ;) die moet goed op gang komen en om je productie op peil te houden. Een kraam heeft niet altijd goede adviezen als het gaat over borstvoeding. Op verzoek is dus ook jouw verzoek. Dan moet je je kindje wakker maken voor de voeding als ze er te lang tussen laten zitten. Voor en na een voeding wegen is niet betrouwbaar.
Klopt, ik heb al meegemaakt dat kindjes zouden zijn afgevallen tijdens het drinken :') Het is niet eens een indicatie dus.
pi_92795386
Hmmm, nog zo'n vraag. Vrouw zit een boekje te lezen over maaltijd en borstvoeding. Daar staat dat je tepel er niet als een lippenstift uit mag zien na de voeding omdat ie dan wordt afgeklemd en pijnlijk is. Ik heb dat weleens, maar doet dan niet noodzakelijkerwijs pijn. Deskundige meningen hier?
  maandag 14 februari 2011 @ 22:32:49 #47
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92796110
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:43 schreef Morretje het volgende:
Whoei Claudia, dat klinkt goed! ^O^

Mijn miep heeft een nieuw 'dingetje': als ze drinkt, dan rolt ze m'n vel tussen d'r duim en wijsvinger :X En ik had volgens mij hier gelezen dat Harry van Asyniur dat ook deed met een gekneusd melkkanaal tot gevolg.. dus ik probeer het d'r af te leren :P
:X
Ik leid hem af door er mijn vingers/duim tussen te steken en dan met zijn handje te 'spelen'.
Tegenwoordig aait hij alleen nog maar alles binnen handbereik (borst/buik). Alleen bij 2 blote borsten, gaat hij spelen/rollen met de andere tepel :X

Oi TF, arm kindje!

Vanyel, fijn dat het goed gaat!
Op den duur gaat die 'lippenstift'tepel wel zeer doen (eiegn ervaring). Tepel moet rond uit het mondje komen.
pi_92796814
Die lippenstift is een indicatie dat het kindje niet goed aanligt. Je kunt er op den duur kloven van krijgen, ondanks dat het nu nog geen pijn doet en het kan zijn dat de borst niet goed geleegd wordt. En dat kan weer andere gevolgen met zich meebrengen.
Een superfijne site met allerlei betrouwbare informatie omtrent borstvoeding is borstvoeding.com. Specifiek over aanleggen / aanhappen hebben ze ook een goed artikel: http://www.borstvoeding.c(...)mtijd/aanleggen.html
Het lijkt soms een hele wetenschap om je kind de borst te geven, maar eenmaal weten is nooit meer vergeten ;)
pi_92798568
Staan nog best wat dingen in die de kraam anders doet/vertelt. Maar t blijft tekst. Misschien voor de finesses toch nog een lk regelen, wel zo veilig.
pi_92804785
quote:
Op maandag 14 februari 2011 22:14 schreef WupWup het volgende:

[..]

Klopt, ik heb al meegemaakt dat kindjes zouden zijn afgevallen tijdens het drinken :') Het is niet eens een indicatie dus.
Dat heb ik hier dus ook, heel andere resultaten soms. Mja het moet
En het is stressvol, krijgt hij wel genoeg, wat als etc

[ Bericht 5% gewijzigd door mrien op 15-02-2011 04:32:09 ]
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:22:37 #51
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92813697
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:07 schreef Vanyel het volgende:
Staan nog best wat dingen in die de kraam anders doet/vertelt. Maar t blijft tekst. Misschien voor de finesses toch nog een lk regelen, wel zo veilig.
Een LK heb ikzelf echt als heel fijn ervaren. Als je je daardoor zekerder voelt gewoon een bellen. Je kunt ook kijken of ze lactatiekundige begeleiding via het kraamzorgcentrum bieden.
pi_92813988
Voor en na de voeding wegen gaf bij ons een vrij goede indicatie van de hoeveelheid die was gedronken, was mijn indruk. Het heeft er naar mijn idee wel eens naast gezeten en toen nam de verpleging mijn indruk als maatgevend en niet hetgeen er op de weegschaal stond.

Mijn kraambureau bood ook lactatiekundige begeleiding!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:10:29 #53
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92817876
Vanmorgen gewogen en gemeten *O* 66.5 cm en 6405 gram. Ik ben trots, morgen geef ik 6 maanden bv O+ aan mijn kleine prulletje O+

Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_92818445
Je muppet gaat lekker saffier!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:28:43 #55
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92818714
Saffier wat doet Ylana het goed!
pi_92818944
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:07 schreef Vanyel het volgende:
Jammer genoeg weten de meeste kraamhulpen niet veel van borstvoeding.
Ik zou af gaan op stefan kleintjes zijn boek over borstvoeding, dan weet je dat het juist is.
Of een LK inderdaad
pi_92819036
Saffier, je hebt een lange slanke den O+
pi_92819141
Geweldige curves Saffier, wat doen jullie het goed!!

Ik ben begonnen met afbouwen van de dom...
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:57:03 #59
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92820015
Dankjullie wel :)
Ik was best ff zenuwachtig voor het groeien/wegen na dat dipje vorige maand en die dip in productie 2 weken geleden :@ Sindsdien heb ik weer 2 nachtvoedingen, dat probeer ik een beetje te sturen, tot nu toe zonder resultaat, dat komt wel weer.

Wup succes met afbouwen, rustig aan, het lukt je wel :Y
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_92820292
Hele mooie curves inderdaad ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')