abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93384546
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 17:57 schreef Ssserpente het volgende:
zo'n tweeënhalve fles wijn teveel op
_O- Gij zuipschuit! Netjes hoor, 140cc. Grappig om dan te zien hoe flexibel je borsten inmiddels na zoveel tijd zijn in de zin van hoeveel productie je eigenlijk gewoon hebt zonder het te merken.
pi_93384617
Ssserpente
Wat goed zeg! Kon je nog wel lopen na al die wijn ;)

Ik ging vanmorgen volgens Lotte melk maken voor Jelle en papa. Kolven dus ;)
Ze is er momenteel heel erg mee bezig, laat haar pop "uit de buik" drinken, pop moet bij mij drinken, houdt een flesje op dr blote buik als kolf en wilde pas met kolven wel helpen vasthouden en "pompen" (handkolf). Heel lief!
pi_93384749
Gossie, dat helpen O+ Wil ze zelf ook weer drinken mrien?
pi_93385124
quote:
Op zondag 27 februari 2011 12:30 schreef WupWup het volgende:
Gossie, dat helpen O+ Wil ze zelf ook weer drinken mrien?
Ze probeert soms op schoot te kruipen en mn shirt omhoog te trekken met de opmerking Lotte buik drinken? Maar ze vind het prima als ik zeg dat dat Jelle melk is.
pi_93387030
Wat lief, dat helpen! Ik heb Ivan nog niet met een borstkolf voor z'n buik gezien. Als 'ie dat wel doet sta ik er meteen bovenop met de camera. O-)

Had ik al gezegd dat we de weegschaal de deur uitdoen? Ik werd er op den duur toch gek van, dan weer 2 dagen afgevallen en ineens in 1 dag tijd weer gigantisch aangekomen... Over het algemeen zag de gewichtstoename er prima uit en daar doen we het maar mee.

Ik krijg er ook steeds meer vertrouwen in dat Lena het eten zelf reguleert. Ze komt overdag wat vaker - ik maak haar er vrijwel niet meer wakker voor - en ik zie ook tekenen dat genoeg gewoon genoeg is. We zijn bijvoorbeeld zaterdag begonnen om met een fles te oefenen. Vandaag had ze genoeg gedronken aan de borst maar voelde ik dat mijn borst nog niet lekker leeg was. Ik heb die borst afgekolfd en de rest m.b.v. een fles aangeboden. Ze moest er niets van hebben. Vanacht drong ik haar bovendien een bost met stuwing op en ze gaf een mondje terug terwijl ze dat normaliter nooit doet. Kortom: vol is vol.

Wat ik nog wilde vragen: hoe vaak zou het nodig zijn om te oefenen met de fles? Om de dag? Of kan het ook minder vaak?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:45:33 #276
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93387837
Ssserpente mooi zeg!

Mrien, geweldig die interesse van Lotte voor borstvoeding!

Claudia, volgens mij raden ze aan dagelijks te oefenen. Hier hebben we eigenlijk niet geoefend, hij heeft nooit moeilijk gedaan met een fles.
pi_93392210
Meerdere keren per week oefenen kan handig zijn zodat ze de techniek niet verleren.
Wij hebben nu 2x geoefend maar zodra hij goed eruit drinkt blijf ik denk ik dagelijks oefenen of om de dag vanwege flesweigeraar toen ik weer aan het werk moest bij Lotte. We wachten nu even tot Jelle weer helemaal fit is en dan wat consequenter oefenen. Al hoef ik pas over 2 maanden aan het werk
pi_93394899
Ssserpente :D!

Claudia, wat fijn dat je nu meer vertrouwen hebt in het drinken van Lena :* Ik zou toch wel echt om de dag oefenen met een klein beetje melk uit de fles, het zou jammer zijn als ze de fles zou gaan weigeren (:X)

Niels heeft gisteren en vandaag bij zijn brood wat melk uit de vriezer gehad, moet toch een keertje op. Gisteren melk van begin mei en vandaag van juni 2010, en het was nog gewoon goed! :o :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_93396630
Wauw, dat is gewoon bijna een jaar geleden! :o Ik heb inmiddels een mooie hoeveelheid in de vriezer. Ik ben alleen zo stom geweest om een paar porties niet binnen 24 uur in te vriezen. Ik ben benieuwd hoe die eruit komen.

Over het oefenen met de fles: ik heb geen zin om twéé keer per dag te kolven. Maar goed, ik heb nog minder zin in een flesweigeraar. Bij Ivan stond ik er niet zo bij stil en ging het gewoon goed, maar ik heb sindsdien zoveel vervelende verhalen gelezen dat ik het risico liever niet neem.

Ik kolf wel elke avond wat af als ik DWDD kijk. :+ We hebben de eerste keer 50 cc gegeven en die had ze zo op, onvoorstelbaar. De techniek is dus nu in ieder geval aanwezig.
pi_93397253
Ssserpente _O- drankorgel! :D
maar wel fijn van je productie.

Mrien wat lief O+

Claudia fijn dat je meer vertrouwen hebt nu!

Hier gaat het prima :) ik blijf alleen wel vergeten met welke kant ik nou voor t laatst gevoed heb wat erin resulteert dat ik maar een gokje waag op links of rechts en dat wreekt zich dan weer een uur later als je denkt van k*t, toch de verkeerde kant :') }:|
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93399812
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, voor m'n gevoel klopt het gewoon niet. Een kind krijg makkelijker melk uit de borst dan een kolfapparaat, en ik kolf met zo'n groot gemak 60 ml uit één borst dat het me sterk lijkt dat ze 70 ml in totaal binnenkrijgt als ze twee borsten goed leegdrinkt. Maar ik ben heel precies met wegen, dus het zou wel kunnen kloppen...

Pvoesss, hoe oud was V. toen hij in het ziekenhuis lag?
5 weken
pi_93404939
Bij Leia zijn we sowieso vrij vlot flesjes gaan gebruiken (het werd zo intensief met dat fingerfeeden met die hoeveelheden in het begin) en dat is altijd goed gegaan.. Zo hebben we er soms ook een week geen flesje ingepropt en dan weer wel, en dat is gelukkig altijd goed gegaan. Het wordt wel aangeraden inderdaad elke dag te oefenen, maar je hebt denk ik wel snel door of dat echt nodig is of niet!

Hier gaat het gelukkig weer beter. Ik ben al even gestopt met de Dom, en mijn productie was zeer, zeer aan het dippen. Menstruatie liet (en laat..) op zich wachten, waardoor ik amper nog productie had. Afgelopen nachten kwam ze steeds een keer of 2 (ipv de 1 keer normaal) en dronk echt goed en dat merk ik gelijk.. ook aan haar plasluiers. Dus ik ben blij dat het zichzelf zo regelt. :)
  zondag 27 februari 2011 @ 21:28:36 #283
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93412410
Orea wat jammer dat je weer zo'n dip hebt! Ik hoop echt dat et binnenkort doorbreekt en je productie weer automatisch goed loopt.

Huuo, ik las laatst iets over een strikje doen aan de voedingsBH aan de kant waar je het laatst gevoed hebt, idee?

Wij hebben ook in de eerste week al gevoed met een Avent-flesje. Op een gegeven moment hebben we 2 maanden ofzo geen fles gegeven en daarna had hij het ook weer zo door.
pi_93413144
Ik gebruikte een simpel haarelastiekje om m'n pols. Na een weekje ofzo had ik de routine van het wisselen er wel inzitten.
  zondag 27 februari 2011 @ 21:39:15 #285
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93413245
huup, een boobtag! Het is eigenlijk heel simpel: het is een lintje met een drukkertje.
Wil je anders de mijne zolang lenen?

Claudia, ik vries wel vaker later dan 24 uur in hoor. Ik vul namelijk ijsklontjeszakjes en daar gaat zo'n 300ml in.
Ik heb trouwens dagelijks geoefend met de fles. Gewoon 1 voeding per dag door mijn man laten geven, want in eerste instantie ging het goed en toen een tijd lang geen fles gegeven (want het ging toch goed) en toen ik bijna weer moest gaan werken, dronk Harry niet uit de fles. Vanaf toen dus elke dag een fles gegeven. Ik heb zelfs een tijdje op mijn niet-werkdagen om de dag een fles gegeven omdat ik bang was dat hij na 4 dagen geen fles, de 5e dag weer de fles zou weigeren.

Orea, balen van die dip zeg, maar fijn dat het weer bijgetrokken is...
pi_93413975
oh lief hoor maar nah, ik ben gewoon een knurft.

Zo'n tag vergeet ik te wisselen en als ik het wel wissel dan vergeet ik vast of dit nou de kant was die net geweest was of die nu aan de beurt is ofzo :')

zo'n bandje heeft wsl ook heel weinig zin, vandaar dat k em nog steeds niet besteld heb :P ik moet gewoon mn hoofd maar weer ns gebruiken waar ie voor bedoeld is, nadenken :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 27 februari 2011 @ 22:01:43 #287
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93414899
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:48 schreef huuphuup het volgende:
oh lief hoor maar nah, ik ben gewoon een knurft.

Zo'n tag vergeet ik te wisselen en als ik het wel wissel dan vergeet ik vast of dit nou de kant was die net geweest was of die nu aan de beurt is ofzo :')

zo'n bandje heeft wsl ook heel weinig zin, vandaar dat k em nog steeds niet besteld heb :P ik moet gewoon mn hoofd maar weer ns gebruiken waar ie voor bedoeld is, nadenken :+
Oh maar dat dacht ik ook, maar na een tijdje ging het wel goed :Y
Mijn aanbod blijft staan hoor.
  zondag 27 februari 2011 @ 22:29:07 #288
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93417053
Wij hebben vandaag voor het eerst met een flesje geoefend en Eline tutte zo een flesje met 50 cc naar binnen. Geen enkel probleem ermee. En papa vond het heerlijk. Daarna heeft ze nog wat bij mij gedronken en is toen heerlijk in slaap gevallen.
pi_93418026
Fijn dat het ook zo makkelijk ging, Sugarsnap! Hoe vaak gaan jullie nu oefenen?

Lena heeft vanavond een flesje van 110 cc weggeklokt (we hadden 150 cc aangeboden). 110 cc was precies wat ik net daarvoor afgekolfd had. Ik ben er zo blij mee!
  zondag 27 februari 2011 @ 22:51:04 #290
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93418708
Ik wil toch wel om de dag gaan oefenen, kolven gaat nl nog niet zo makkelijk. Maar ik heb dan ook nog ruim 6 weken voordat ik weer moet gaan werken en met om de dag oefenen blijft er voldoende over om een voorraadje aan te leggen.

Fijn dat Lena ook zo makkelijk een flesje drinkt, welke fles gebruiken jullie nu? Eline heeft vanavond uit een Aventfles gedronken, maar ik heb ook nog Tommy Tippee staan.
pi_93419270
Fijn dat het drinken uit de fles zo goed gaat claudia en sugarsnap!
Wij hebben vanavond nog even geprobeerd maar hij moet er niet echt wat van hebben. Van de week een keer 20 cc gedronken maar nu vind hij het echt niks (avent en tommie timmie of hoe die ook heet). We blijven gewoon proberen :)
pi_93432789
Wij gebruiken een Aventfles. Da's pure gemakzucht: we hadden een gratis exemplaar uit een of andere doos en we hebben ze nog van Ivan. Ik moet alleen andere spenen kopen voor op de oude flessen. Daar wil ik mee wachten tot Lena 3 maanden oud is, want ik weet niet welke speen ik moet hebben. We zijn nu met 1+ begonnen en ik vrees dat de volgende speen te snel gaat.

Het kolven ging na de zwangerschap van Ivan heel moeizaam maar nu lukt het best gemakkelijk. Geen idee waar het door komt! Ik ben wel gestopt om dubbelzijdig te kolven. Ik heb gemerkt dat enkelzijdig beter gaat omdat ik de kolf dan beter op mijn borst kan houden. En borstcompressie toepassen werkt ook best goed. Ik kolf braaf elke ochtend één borst af en heb nu al - ik zit op de helft van mijn verlof - een voorraad van 2 liter in de viezer. :o Het klinkt heel veel en is ook heel veel, maar als ik van de ene op de andere dag zou stoppen met borstvoeding zou het maar genoeg zijn voor 2-3 dagen voeding. Gek idee is dat.

Hoelang heb jij nog verlof, mrien? Lastig dat Jelle niet de fles meteen goed pakt, maar hij heeft ook nogal wat achter de rug. Ik kan me voorstellen dat rustig aan blijven proberen het beste is. Tja, wat kun je anders?
pi_93439200
Wat fijn dat het drinken en kolven zo goed gaat Claudia ^O^
Hopelijk gaat het kolven bij jou binnenkort ook beter Sugarsnap!

Hoe krijg je zo'n Avent Via bekertje weer open? :( ! Al gelukt, maar de deksel is nu wel gesloopt :P vandaar dat er extra deksels te koop zijn! :')

[ Bericht 28% gewijzigd door Twinkly op 28-02-2011 14:43:59 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93441003
Het bekertje precies onder het dekseltje inknijpen, Twink, dan komt er lucht bij.

Van Huup geleerd.
pi_93441063
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:58 schreef Ssserpente het volgende:
Het bekertje precies onder het dekseltje inknijpen, Twink, dan komt er lucht bij.

Van Huup geleerd.
Ja, dat heb ik geprobeerd, maar ik kreeg er geen beweging in. Toen heb ik er een mes ondergepropt :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93444034
ik heb vandaag voor het eerst op mijn werk gekolfd :D
1x 150cc en 1x120cc.. wel te weinig maar genoeg als ik extra bij kolf thuis hoop ik.

Hij drinkt minimaal 150cc per keer op he5t kdv elke drie uur a 4 uur.
Soms 200cc.. :o :o :o En hij is vandaag precies 3maanden *O*
pi_93448501
Wauw, wat drinkt hij goed, Pvoesss! Geweldig.
pi_93455906
200 :o

Clau, je móet geen grotere spenen he. Emma drinkt ook nog uit een 1.
pi_93456021
Leyla dronk vandaag 90cc over de hele dag.. Ik kolfde 500cc... Ik kolf dus eigenlijk enkel en alleen om mn productie up to date te houden voor het weekend.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93456055
oe, grotere speen... dat kan ik nog wel proberen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')