abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92858724
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
Het heeft mij geholpen om het te zien als het enige wat er echt toe deed, voeden. De rest kan een ander immers ook doen. En daarbij is genoeg rust voor jezelf ook héél belangrijk, want als je moe bent is het lastig om geduld op te brengen.
Wat dat betreft word ik enorm goed verzorgd. Ik hoef alleen maar te gaan zitten, vrouw brengt kind en alles wat ik verder kan willen, haalt haar weer weg voor het verschonen, maakt haar kruik, legt haar in bed en ga zo maar door. Vannacht heb ik alleen even gekolfd omdat ik op springen voelde en verder heerlijk geslapen, dus de wereld ziet er weer heel anders uit.

We hebben trouwens wel een spuitje, maar dat is met stevige punt, beter volgens de kraam. Ik had hier al wel eens frustraties gelezen over de wisselende info, maar die is idd enorm verwarrend. Iedereen heeft een mening over hoe het werkt en wat het beste is.
Hier lezen wat anderen doen als het niet gaat vind ik wel relaxt. Kan ik eruitvissen wat me aanspreekt en waar ik zelf niet was opgekomen. Dank :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_92858780
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Koeienmelk en mensen melk is allebei een levend product, maar anders van samenstelling. Daar staat er ook dat koeienmelk nog meer op mensenmelk lijkt dan kunstvoeding, maar door die samenstelling zou een kind er niet op kunnen overleven, net als een koe niet op mensenmelk zou kunnen overleven.
Nee, precies. Maar ik bedoel dat ik dat er op die microscoop-foto er niet uit haal, terwijl ze het wel zo brengen. Daarvoor zouden ze een chemische analyse moeten laten zien.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92858815
Ik vind het vooral mooi om te zien dat de melk echt van alles bevat, het leeft echt. Dat is toch gaaf! En dat maak ik! Ik kan dingen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 16 februari 2011 @ 11:07:04 #104
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92858855
Wij hebben met Nathan ook een spuit met een stevige punt gebruikt destijds, het werkt op zich wel hoor.

Tico, toch zijn er veel baby's die wel zijn grootgeworden op koemelk. Zo is er in Zwitserland een onderzoek geweest naar baby's die koemelk kregen en baby's die kunstvoeding kregen, de koemelk-baby's bleken minder allergieën te ontwikkelen dan de kv-baby's. Toch blijf ik bv het meest natuurlijk en het beste vinden.

Tico, ik kan ook iets! *O* !
pi_92858924
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe pakken jullie het wegen eigenlijk aan, Vanyel?
's ochtends voor de eerste voeding op de weegschaal. Ze is nog niet terug op geboortegewicht, maar komt wel elke dag wat aan, dus das wel geruststellend. Dat is overigens wel met bijvoeden.

Ik heb t verhaal over Lena's gewicht gemist, maar dat groeit niet naar wens?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_92859110
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]

's ochtends voor de eerste voeding op de weegschaal. Ze is nog niet terug op geboortegewicht, maar komt wel elke dag wat aan, dus das wel geruststellend. Dat is overigens wel met bijvoeden.

Je kindje wordt ook sterker he? Dus dat bijvoeden is gewoon een tijdelijk iets.

Laat straks de laktatiekundige maar goed vertellen en hou je lekker aan haar advies. Laat je dan ook niet onzeker maken door andere adviezen van je kraam of cb, een laktatiekundige heeft ervoor geleerd en je kan er echt vanuit gaan dat haar informatie klopt.

Zowel een kraamverzorgende als een cb kunnen met hun goedbedoelde adviezen de borstvoeding om zeep helpen omdat ze vaak weinig verstand hebben van borstvoeding en daardoor de verkeerde adviezen geven. Ik zeg vaak, er zijn ook echt wel cb's en kraamverzorgende die het wel weten, maar helaas gaat die vlieger niet altijd op.
pi_92859201
Oh net als mijn verloskundige... Die kwam in de kraamweek vertellen dat Leyla echt minimaal 2 uur tussen voedingen moest laten, want ze groeide zo hard, dan zou ze later diabetes kunnen krijgen... Welk principe van voeden op verzoek ze dan gemist heeft....

En dat maakte ook mij dus onzeker... Maar gelukkig heb ik hele lieve collega's van de VBN op de mail, die me er zo weer van hadden overtuigd dat ik het echt wel beter wist en dat het advies een raar advies was.

Zelfde met adviezen van cb's dat er opeens geen nachtvoedingen meer gegeven mogen worden na 4 maanden ofzo... Dat gaat nergens over, een kindje heeft honger en dan zou je niet mogen voeden. Das raar. En nachtvoedingen zijn hartstikke goed voor je productie.
pi_92859296
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:09 schreef Vanyel het volgende:
Ze groeit heel netjes, maar omdat er regelmatig dagen tussen zitten waarop ik vind dat ze uit zichzelf weinig om een voeding vraagt wil ik haar gewicht in de gaten houden. Ivan kwam namelijk niet goed aan en daardoor zijn we na 3 maanden op kunstvoeding overgestapt. Het is dus puur preventief. Mocht blijken dat Lena niet goed groeit, dan stap ik meteen naar een lactatiekundige.

Ik vond zelf spuitjes trouwens maar vervelend. Die gaven me heel sterk het gevoel van dwangvoederen. Bij Lena hebben we in het ziekenhuis een sonde gebruikt, een buisje van de voeding naar haar mond dat ik zachtjes naast mijn pink duwde als ze op mijn pink begon te zuigen. Dat vond ik een heel fijne methode. Maar het blijft gerommel; als een kind een flesje goed drinkt is dat toch het makkelijkste (zij het niet het verstandigste). Wij gaan over een dikke week beginnen om met flesjes te oefenen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92859350
Ik overweeg trouwens om sowieso maar naar een lactatiekundige te stappen, gewoon omdat ik me toch steeds zorgen blijf maken. Denken jullie dat dat zin heeft? Er is namelijk feitelijk niks aan de hand.
pi_92859399
Je kan gewoon bellen met eentje bij jullie in de buurt en het voorleggen. Dat hebben wij destijds ook gedaan. Dat vond ik erg fijn. Mocht het nodig zijn kan ze langskomen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_92859412
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik overweeg trouwens om sowieso maar naar een lactatiekundige te stappen, gewoon omdat ik me toch steeds zorgen blijf maken. Denken jullie dat dat zin heeft? Er is namelijk feitelijk niks aan de hand.
Heeft je cb een laktatiekundige? Misschien eens een spreekuur inlopen dan.
Er hoeft niet perse iets aan de hand te zijn, maar misschien je verhaal doen, laten aanhoren en je gerust laten stellen is voor jou ook voldoende om vertrouwen in jezelf en Lena te krijgen dat jullie het gewoon hartstikke goed doen.
  woensdag 16 februari 2011 @ 11:25:49 #112
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92859502
Pff, Claudia, daar wordt je ook niet zekerder van. Maar je kunt natuurlijk het voorleggen bij een lk.

Er werd gevraagd om foto's van mijn prulleke
Lekker drinken

Vol
pi_92859570
Grappig van die 2 uur :)
Mijn vk was degene die zei dat ik vannacht het voeden aan een ander moest overlaten. 8u slaap later vind ik haar helemaal de bom *O*
pi_92859617
Die volle is lief *O*
  woensdag 16 februari 2011 @ 11:33:43 #115
259886 pessie
pi_92859821
Sugar vooral die laatste, zoooo mooi en lief en schattig... Ik hoor iets klapperen, jullie ook?

Vanyel, in de kraamweek is het belangrijk om 's nachts te voeden vanwege het op gang komen van je productie. Juist tussen 2 en 5 is je prolactine niveau het hoogst. Het is even pittig, maar op een gegeven moment komt het echt goed!
pi_92860057
Ah die drinkfoto!! Helemaal in trance.. Zo lief.
pi_92860650
Vanyel,

Ken je www.borstvoedingsforum.nl? Daar heb je een aantal CP's van de VBN en LLL leidsters en ook een stuk of 2-3 laktatiekundige die je echt van goede informatie kunnen geven.

Hier roepen we misschien ook allemaal wat anders, dat maakt het voor jou ook onoverzichtelijk. Hier hebben we vooral zelf ervaring met borstvoeding, maar geschoold zijn we zeker niet allemaal. Ik denk dat je vooral behoefte hebt aan kloppende informatie waar je echt iets mee kan.
pi_92861756
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:33 schreef pessie het volgende:
Vanyel, in de kraamweek is het belangrijk om 's nachts te voeden vanwege het op gang komen van je productie. Juist tussen 2 en 5 is je prolactine niveau het hoogst.
Daarom wel gekolfd om iig wel wat te vragen van de borst.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat je vooral behoefte hebt aan kloppende informatie waar je echt iets mee kan.
:Y
Daarom morgen dus een LK op bezoek.
pi_92862164
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:17 schreef Ticootje het volgende:
Oh net als mijn verloskundige... Die kwam in de kraamweek vertellen dat Leyla echt minimaal 2 uur tussen voedingen moest laten, want ze groeide zo hard, dan zou ze later diabetes kunnen krijgen... Welk principe van voeden op verzoek ze dan gemist heeft....
:|W

O+ Sugarsnap, wat een geweldige foto's! O+

Ik zou trouwens echt niet zonder liggend voeden kunnen. Dat is echt onmisbaar 's nachts en voor de middagdut. Als Emma klaar is, draait ze zich om en slaapt ze alweer. De rugbyhouding heb ik echter nooit voor elkaar gekregen.

Vanyel, goed plan van die lk. Claudia, het kan voor jou ook zeker geen kwaad. Persoonlijk zou ik niet die van het cb nemen overigens, maar dat komt ook door eigen ervaring met lk van het cb. Dat bleek hier gewoon een muts die het ook niet snapt :')
  woensdag 16 februari 2011 @ 12:44:01 #120
259886 pessie
pi_92862328
Weet je Vanyel, ik denk dat je eigenlijk al heel goed bezig bent! Alleen het aanhappen is nog even oefenen.
Maar zoals tico al zegt, we hebben lang niet allemaal een opleiding gevolgd, we hebben door de tijd onszelf dingen aangeleerd (ik heb zelf niet geleerd voor zaken die met borstvoeding te maken hebben, toch heb ik in het afgelopen half jaar wel veel ervaring opgedaan) Als ikzelf een probleem heb bel ik graag met mn LK, gewoon omdat ik weet dat ze alles weet.

Wup herkenbaar, zowel van dat liggend voeden :) als van de rugbyhouding :') als van de LK van het cb :')
pi_92862347
Geweldige foto's, Sugarsnap!

Ik ga het eens met mijn vriend over het inschakelen van een lactatiekundige hebben, kijken wat hij ervan vindt.

On the upside: ik heb al ruim een liter afgekolfde melk in de vriezer staan door braaf elke dag een klein beetje te kolven. :o
pi_92862647
Oh Claudia, vervelend die bezorgdheid om het gewicht. Nodeloos om te zeggen dat ik dat herken. Daarom vind ik het ook zo vervelend voor je. Het vreet zo. Echt ik zou het aan een LK voorleggen en laat je geruststellen, want er is niets belangrijkers dan vertrouwen hebben in jezelf en je kind. :*

Vanyel, succes er mee! Ik kan je niet verder helpen dan dat :)

SS, wat ontzettend lief! Die laatste herinnert me aan Amy toen ze nog bv kreeg.
Al gaan mijn eierstokken er niet van rammelen, die zijn verlamd sinds de bevalling volgens mij. Ik had een klein rammeltje toen Lena van Claudia geboren was. Toen dacht ik, 2 snel op elkaar, dan ben ik er daarna van af, het leek zo ideaal (tot het badverhaal :D :P). Maar sinds de opname is het weer doodstil. Ach, ik ben jong en over 5 jaar kan het ook nog, zelfs over 10 jaar.
pi_92865315
Wel grappig, rugby is voor mij juist het makkelijkst. Ik vind dat ook echt heel comfortabel.
pi_92865375
Ik kolf nu 3x op een dag, en ga tot max 450.. Ik merk dat mn productie het echt niet tof vind om maar 2x te kolven.. Tussen 7 en 10 zit dan 3 uur en dan tussen 10 en 14 vier, maar ik ben dan rond 6en pas weer aan het voeden en dat is dan weer 4 uur. Gister was het zelfs pas half 7.

Nu kolf ik om 10 uur 12 uur en 14 uur.. Dan merk ik ook dat die van 12 en 14 uur de melk vetter is, het blijft dan namelijk hangen in mn flesje zoals een goed glas wijn.
pi_92865404
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:10 schreef Vanyel het volgende:
Wel grappig, rugby is voor mij juist het makkelijkst. Ik vind dat ook echt heel comfortabel.
Rugby is een hele fijne houding ja! Omdat je een hand hebt om te sturen en een hand om te ondersteunen.
pi_92865554
Ik heb er in het begin zo enorm van gebaald dat ik niet liggend kon voeden. Het lukte gewoon niet om te oefenen omdat Niels niet wilde drinken als hij geen honger had en als hij wel honger had hij te boos werd als ik in een andere houding ging voeden. Maar toen ik me erbij neer gelegd had dat het niet ging vond ik het een stuk minder erg en vermoeiend. 's Nachts voed ik nu nog steeds zittend tegen een steun.

Claudia, als je zo twijfelt dan kan de LK je misschien net dat stukje vertrouwen geven waardoor je vanaf dan een ontspannen voedingsperiode zult hebben :*

Sugarsnap O+ Die laatste foto met dat melkmondje <3!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92865631
Ik doe bijna alle voedingen liggend. Gewoon een momentje van rust en even aandacht voor drinken.
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:40:47 #128
259886 pessie
pi_92866491
Rugby snap ik gewoon echt niet, met de kraam heb ik het nog even geprobeerd maar het lukte echt niet, ik kreeg Nathan niet in de juiste positie en om nu met mn beweeglijke mannetje nog te gaan oefenen lijkt me niet echt een strak plan.
Wij zijn begonnen met liggend voeden en toen we dat onder de knie hadden zijn we naar zittend gegaan.

Claudia, ik denk dat een LK wel kan helpen je net dat extra vertrouwen te geven.
pi_92868555
Heeft dat niet ook te maken met vorm en formaat van je borsten?
pi_92869502
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:26 schreef Vanyel het volgende:
Heeft dat niet ook te maken met vorm en formaat van je borsten?
Ja, zeker weten. Rugby is volgens mij vooral heel fijn als je grote borsten hebt.
Alhoewel ik rugby ook wel een fijne houding vond toen hij erg klein was en ik heb nu een kleine cup C.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92884059
Met rugby stikte ik Leia praktisch door mijn formaat :P maar in het begin was dat wel het fijnst.. Controle en goed zicht op aanhappen...

Ik geloof dat ik niks meer te klagen heb over mijn productie :X het is een beetje gewoonte geworden om ook op niet werkdagen wat te kolven als Leia er een keer wat langer tussen laat, maar ik heb inmiddels praktisch 4 liter in de vriezer :X heb bijna geen ruimte meer.. doe nu ook maar om de week verversen/omwisselen, zodat wat er in de vriezer ligt wel recent blijft...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eigenlijk alleen een beetje een dip achtig iets gehad rond de 4 maanden, maar inmiddels loopt het beter dan ooit! Muppetje komt elke nacht nog zo rond de 3 of 4 uur, dus voor de productie blijft dat ook wel goed :Y
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:31:09 #132
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92889056
Twinks, wat knap van je!
Ik had nooit een jaar bv gered als ik 's nachts niet liggend kon voeden hoor! :N

MIjn kraam heeft me in de kwaamweek alle houdingen aangeleerd. Ik gebruikte toen vooral de rugby, maar naaarmate babylief groter werd, werd dat de (doorgeschoven) madonnahouding en liggend voeden...
pi_92890233
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:17 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb er in het begin zo enorm van gebaald dat ik niet liggend kon voeden. Het lukte gewoon niet om te oefenen omdat Niels niet wilde drinken als hij geen honger had en als hij wel honger had hij te boos werd als ik in een andere houding ging voeden. Maar toen ik me erbij neer gelegd had dat het niet ging vond ik het een stuk minder erg en vermoeiend. 's Nachts voed ik nu nog steeds zittend tegen een steun.

Hier voed ik ook nog steeds zittend in bed.. een enkele keer ben ik écht te moe en dan ga ik wel liggen.. maar dan gaat 1 kant goed en dan moet ik eigenlijk helemaal draaien en al.. En het bed is dan kleddernat van het slordige drinken.. niet echt een heel groot succes.. Gelukkig drinkt ze wel vrij snel 's nachts, dus met 15 minuten is ze gevoed en weer terug in bed.. Maar liggend zou dan toch wel fijner zijn! :Y
pi_92904917
Ik voed altijd zittend, soms wel flink onderuit gehangen ;)
Liggend vind ik niet zo'n succes, bij Lotte wel regelmatig gedaan, vooral in het begin.
Rugby alleen als hij loopt te klooien, soort van dwingen is het dan ;)

En vannacht en nu voor het eerst weer stuwing, auau
Maar het lijkt weer allemaal te werken ;) na deze voeding nog even kolven, doe ik nu nog 1x op een dag. Afgebouwd van elke voeding, naar om de voeding, naar 's ochtends en 's avonds en nu 's ochtends nog.

Ow en nog even over die domperidom, die heb ik nu dus op eigen risico mee ivm de borstvoeding. Ze wilden het eerst echt niet meegeven en heeft 2x met apotheker gebeld. Moest maar een recept van de dokter meenemen want het stond niet voor niets op de lijst. Mijn verhaal deed er niet toe
pi_92905416
Dat is het enige wat ik echt vervelend vind aan liggend voeden, van kant wisselen. Tegen het knoeien heb ik standaard een dubbelgevouwen flanellen doek onder Lena liggen. Daar kan ik haar ook makkelijk mee door het bed schuiven.

Fijn dat je productie weer op orde lijkt te zijn, mrien! En pff, wat een gedoe om domperidon te krijgen.

Ik gooi er nog eens een vraag in die vaker gesteld is: wat trekken jullie aan om makkelijk borstvoeding te kunnen geven? Ik heb alleen kleding waarmee ik me ontzettend 'exposed' voel en weet niet zo goed wat aan te schaffen dat ook een beetje leuk staat.
pi_92905487
Gewoon spul waarvan de hals flexibel genoeg is dat ik mn borst eruit kan floppen. En laagjes. Dat als het toch omhoog moet dan heb ik een spagettibandtruitje eronder dat ik niet half nakend zit, daar doe ik namelijk niemand een plezier mee.
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:55:20 #137
259886 pessie
pi_92905501
Ik heb voedingshemden van de H&M geweldig vind ik ze. Ik doe er dan een truitje of longsleeve over en klaar! Tijdens het voeden hoef ik dan alleen de BH en het clipje van het hemd los te maken, mn truitje omhoog en zo kan ik overal discreet voeden.
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:57:00 #138
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92905550
Asy, gefeliciteerd met de verjaardag van Harry! *O* *O*

Vanyel, is de LK al geweest? Hopelijk kan ze je goed helpen.

Ik kan nog steeds niet liggend voeden. Rugbyhouding, of doorgeschoven madonnahouding.
Op alle foto's zie je de gewone madonnahouding, maar dat krijg ik ook niet voor elkaar :') Ach, deze manier werkt voor ons, dat is het belangrijkst.

claudia, ik doe meestal een gewoon shirtje, en een vestje eroverheen. Tegen koude rug ;)
Al had ik het mss wel handig gevonden om een buikband onder mijn kleren aan te trekken. Dan is je buik ook bedekt. Heb nu geen zin meer om te kopen, ben te lui.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:57:42 #139
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92905569
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:54 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon spul waarvan de hals flexibel genoeg is dat ik mn borst eruit kan floppen. En laagjes. Dat als het toch omhoog moet dan heb ik een spagettibandtruitje eronder dat ik niet half nakend zit, daar doe ik namelijk niemand een plezier mee.
gaat de nek dan niet flubberen? (jij hebt toch ook grote borsten?)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_92905687
Ik heb vaak 2 laagjes aan nu. Van de positieafdeling van de h&m hebben ze een top en shirt die vrij lang zijn. Die heb ik over elkaar aan en de een trek ik dan wat meer naar beneden of over mn buik tegen kou enzo
pi_92905989
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:57 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

gaat de nek dan niet flubberen? (jij hebt toch ook grote borsten?)
Boeie, h&m spul kost een 10tje. Als het er niet meer uitziet koop ik wel nieuw. Maar tot nu zie je er niets van, na een keertje wassen ziet het er gewoon weer normaal uit.
pi_92909485
Ik vind als onderste laag de positiehemden van de hema heerlijk, helaas zijn die er alleen in roze en blauw.

LK is geweest, goed gesprek gehad over wat wel en niet goed werkt, mijn enorme toren aan kussens beperkt tot een kwart oid op een andere plek (maar nog steeds comfortabel), even geoefend op anderhalve houding (is het doorgeschoven Madonna als je met de andere hand vasthoudt?) en afgesproken het bij die houding te houden tot die altijd zonder moeite goed gaat. En 's nachts alleen flessen om de druk eraf te halen. Ze heeft vandaag laten zien dat ik nog meer te leren heb dan zij, haar techniek is prima.
pi_92909659
Ik heb ook geen echte voedingsshirts, maar die moeten van de zomer nog wel komen heb ik net besloten. Nu heb ik vaak meerdere lagen aan, en trek alles naar beneden als ik thuis ben. Ben ik op stap, dan doe ik 1 omhoog en 1 omlaag. Oh, en ons durp is stom, ik kan alleen maar witte voedingsbh's kopen en voedingsshirts zijn er zelfs bij de hema niet }:|

Fijn Vanyel dat de lk vond dat je Dottir ( O+ prachtige schuilnaam zo) goede techniek heeft. Je eigen techniek verbeteren is toch makkelijker. Ik voedde de eerste weken ook in doorgeschoven madonna, pas na een week of 8 in gewoon madonna.

Ik voed nooit meer liggend, als ik dat doe word ik meerdere keren per nacht in paniek wakker omdat ik denk dat ik haar in bed heb laten liggen. Ze slaapt nooooit meer bij ons, we hebben een co-sleeper die we alleen gebruiken als het alleen slapen niet lukt om wat voor reden, maar het in paniek wakker worden blijft als ik liggend voed.. Dus dan maar zittend/ half liggend op 2 kussens.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:14:06 #144
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92909721
Even ego tussendoor

Ik heb net voor het eerst tussen de voedingen gekolfd en ik had 40 cc. Ik weet niet of dat weinig is of niet, maar ik ben er trots op!
pi_92909951
quote:
Op donderdag 17 februari 2011 12:14 schreef Sugarsnap het volgende:
Even ego tussendoor

Ik heb net voor het eerst tussen de voedingen gekolfd en ik had 40 cc. Ik weet niet of dat weinig is of niet, maar ik ben er trots op!
Ik weet het ook niet, maar hoera! *O*

Ik ga dat ook maar weer eens doen. Dan kom ik vannacht zeker niet tekort (met vanavond kolfsessie erbij natuurlijk).
pi_92909975
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:14 schreef Sugarsnap het volgende:
Even ego tussendoor

Super!
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:42:13 #147
259886 pessie
pi_92910689
Sugar goed zeg!

Vanyel, als je tijd hebt, zou ik dan een pm-tje mogen met Dottir's echte naam? (ik las dat dat niet haar echte naam is). Fijn dat de LK is geweest en dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad! Nog even goed oefenen dus maar fijn dat Dottir zo'n goede techniek heeft!
pi_92916457
Twink welke dosering gebruikte jij toen je ging afbouwen?
pi_92917385
Hoeveel gebruik je nu nog Wup? Ik ben toen begonnen met 3 x 1 tabletje, maar dat werkte 2 dagen en toen zakte alles weer terug.. Op een gegeven moment zat ik toch op 3 x 2 tabletten.. Dat ben ik gaan afbouwen naar 2 x 2 tabletten en toen dat goed ging naar 1 x 2 en 1 x 1 tablet.. Op dit moment nog 2 tabletten op een dag. Alleen 's morgens 1 en 's avonds 1.

Ik twijfel nu om in 1 keer te stoppen, of zouden die 2 tabletjes nog wel zo'n verschil kunnen maken? Het overige afbouwen heeft niks gedaan qua productie, maar nu kolfte ik nog praktisch elke dag.. Geen idee hoe dat gaat als ik weer gewoon alleen mijn werkdagen kolf..
pi_92918346
Ik kom van 3x1, nu 2x1. Zelfde als jij dus, maar ik durf echt niet in 1 keer te stoppen. Sterker nog, na deze strip haal ik nog een doosje bij.
pi_92919160
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:42 schreef pessie het volgende:
Vanyel, als je tijd hebt, zou ik dan een pm-tje mogen met Dottir's echte naam? (ik las dat dat niet haar echte naam is).
Om de illusie van enige anonimiteit op internet te bewaren houden we de naam van (Appel-Bloesem D'Shontay Vanyels-)dottir privé.
pi_92920985
D'Shontay wordt nog een populaire naam :D
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:47:41 #153
259886 pessie
pi_92921770
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Om de illusie van enige anonimiteit op internet te bewaren houden we de naam van (Appel-Bloesem D'Shontay Vanyels-)dottir privé.
Ik snap het! Er zijn ook mensen op het forum die niet willen dat de naam van hun kind op het forum gebruikt wordt maar die anderen wel vertellen wat de naam is, vandaar dat ik het vroeg. Maar Dottir it is!
pi_92921781
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:29 schreef WupWup het volgende:
D'Shontay wordt nog een populaire naam :D
:7 :+

Fijn dat de LK duidelijkheid en een goed gesprek gaf Vanyel! En zeker ook fijn dat Dottir (ik wil steeds Dottie zeggen :D ) het goed doet! Dat scheelt al een enorme zorg en eventuele frustratie.
Komt er nog een vervolgafspraak of is het voorlopig even voldoende zo?

Ik moet nodig een borstvoedingsarmband of zoiets ;( ik weet nog dat ik bij Amélie bijna een jaar gedacht heb van ^&#@* ik moet nodig zo'n ding kopen want ik vergeet steeds welke kant enzo :( en t was ook niet zo goed te voelen. En nu trap ik er dus wéér in :') ik weet het gewoon écht niet meer. Poepirritant! dus ik ga maar iets bedenken erop.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92921808
milkbandje, bij de prettymum. 6 eutjes.
pi_92922040
ja! zo heetten ze! die had k gezien inderdaad maar ik kon er niet meer opkomen hoe die dingen heten.
Nice thnx, die ga k maar bestellen dan. En dan maar hopen dat k niet vergeet dat ding om te draaien :') :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:54:28 #158
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92922052
Wij zijn vandaag even extra gaan wegen.
Het calorieën offensief heeft gewerkt. Aanschouw:

555 gram in precies 2 weken
pi_92922053
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:54 schreef huuphuup het volgende:
ja! zo heetten ze! die had k gezien inderdaad maar ik kon er niet meer opkomen hoe die dingen heten.
Nice thnx, die ga k maar bestellen dan. En dan maar hopen dat k niet vergeet dat ding om te draaien :') :D
Oh je lijkt op mij :D
pi_92922066
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:54 schreef Asyniur het volgende:
Wij zijn vandaag even extra gaan wegen.
Het calorieën offensief heeft gewerkt. Aanschouw:
[ afbeelding ]
555 gram in precies 2 weken
Nice!
  donderdag 17 februari 2011 @ 17:16:09 #161
259886 pessie
pi_92922923
Mooi Asy! Wat een knik zeg!
pi_92923746
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:47 schreef huuphuup het volgende:
Fijn dat de LK duidelijkheid en een goed gesprek gaf Vanyel! En zeker ook fijn dat Dottir (ik wil steeds Dottie zeggen :D ) het goed doet! Dat scheelt al een enorme zorg en eventuele frustratie.
Komt er nog een vervolgafspraak of is het voorlopig even voldoende zo?
Dottie vind ik beduidend minder...
We gaan morgen ff bellen of t plan totdantoe bevalt en dan zien we verder.
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:19:13 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92944238
De voedingsshirts van de Hema vind ik niets... die zijn alleen geschikt met een topje eronder anders loop je zo bloot, en het principe van het stukje wat nog over je borst zou kunnen vallen werkt prima, maar de V-hals valt zo laag dat m'n BH eronder bijna zichtbaar is als ik alleen dat shirt aanheb.

De voedingsshirts van H&M vind ik helemaal O+ met dat dwarsstukje "achter" de overslag-V, zeker nu het weer weer wat mooier wordt en een laag kleding sowieso voldoende is.
Jammer dat ze online alleen het setje van een zwarte en een witte met korte mouwen hebben, ze hebben in de winkel immers meer varianten.

Ik zat vanavond bij Ikea te voeden, in het restaurant op een bank... liep er een ouder echtpaar achterlangs en zij had vooral de baby gezien toen ze aan de zijkant aan kwamen lopen, maar niet dat ik m zat te voeden... terwijl ze achter me stond wilde ze al bijna een aai over z'n hoofdje geven tot ze (op een cm van z'n hoofd) doorhad dat hij gevoed werd :')
Toen vroeg ze maar snel aan B. of het zijn broertje was :D
Had een H&M voedingsshirt aan trouwens 8-)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:23:55 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92944562
Als "voedingsarmband" gebruik ik gewoon dat Pampers armbandje wat je pas cadeau kreeg als je minimaal 3 pakken newborn luiers kocht, en ik doe het gewoon om de arm waar ik het laatst begonnen ben met voeden.

Ieder willekeurig armbandje wat een beetje makkelijk van de ene kant naar de andere te verplaatsen was zou hebben voldaan... zo'n Lance Armstrong bandje was ook goed geweest, maar op een of andere manier zijn die dingen alweer uit en wat minder makkelijk te koop, en toen was net die Pampersactie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:26:15 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92944732
Mooi knik Asy ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 februari 2011 @ 08:38:22 #166
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92953354
Ik had de voedingsshirts van Prenatal, Claudia. En ook een paar van Miss Etam.
Die van de Hema vond ik ook niet fijn.
pi_92953487
Asy, dat ziet er goed uit!! Fijn! :Y

Ik vind die van de Hema ook helemaal niks.. Nou heb ik ook een behoorlijke cupmaat dus ik heb wel wat 'bedekking' nodig en dat vind ik niet bij de Hema shirts.. die van de H&M zijn super! Ze hebben de opening groter gemaakt, dus ook voor vrouwen met grotere borsten zijn ze nu fijn. Die van de Prenatal zijn het beste vind ik! Zij nog van net wat betere kwaliteit dan die van de H&M.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 08:52:20 #168
259886 pessie
pi_92953565
Wat betreft 1 laag kleding, ik ben verslaafd aan hemden. Normaal gesproken loop ik tot half juni in een hemd en dan weer vanaf half/eind augustus. :') . Ik moet dus even een oplossing bedenken voor de 2 maanden daartussen maar aangezien Nathan dan alweer bijna 1 is denk ik niet dat ik dan nog overal moet kunnen voeden. Verder ben ik nu van plan na zn verjaardag te stoppen.
pi_92953809
Ik werk nu ook met 2 lagen, een shirtje met spaghettibandjes en daarboven een gewoon shirt. Het is een beetje suf dat bijna al mijn shirts strak of getailleerd zijn, dus het omhoog schuiven gaat vaak wat lastig. En ik heb nog steeds het gevoel dat er een gigantische witte borst vanonder mijn shirt prijkt. Dat ding is groter dan Lena's hoofd (dat overigens ook gigantisch is). Ik ga denk ik maar eens H&M-shoppen!

Fijn die tips, Vanyel! Zo te horen geeft het rust.

Sugarsnap, 40 cc tussen voedingen in is hartstikke mooi!
pi_92955533
Vanyel, wat fijn dat de LK meegekeken heeft en jullie tips gegeven heeft :* Dat geeft vast een hoop rust. Hopelijk werkt de aanpak goed voor jullie!

Sugarsnap, 40 cc tussen twee voedingen in is volgens mij super!

Asy, echt WOW! :o Wat snel is er al verschil te zien he. Wat goed!! *O* :*

Ik heb altijd een rekbaar Hema hemdje aan en dat trek ik omlaag en mijn bovenkleding omhoog. De H&M voedingsshirts heb ik gekocht toen ik zwanger was, maar nooit gebruikt want de opening zit voor mij precies op een verkeerde plek. Het is een maat S, als iemand belangstelling heeft, alleen de zwarte is nog mooi, de witte heb ik turquoise geverfd en dat is mislukt (naadjes zijn wit gebleven).

Wup, ik gebruikte aan het begin 3 x 20 mg en dat heb ik toen de productie goed toegenomen was afgebouwd naar 's morgens en 's avonds 20 en 's middags 10 mg. Toen dat goed ging 's morgens ook 10 mg, etc. etc. tot ik het afgebouwd had. Met opzet 's avonds steeds als laatste afgebouwd omdat 's nachts de prolactine-productie piekt.
pi_92955771
Asy, wat heeft het calorieen offensief ingehouden? Ben wel erg benieuwd. Ik heb zo'n klein propje die op die lijn hangt en de vorige voor het eerst naar beneden was afgebogen. Volgens het CB niet zorgelijk omdat ze zo ontzettend omslachting kruipt, maar toch..

En ik lurk hier alweer een tijdje mee, vast jullie belevingen lezen, erg leerzaam. Vond het borstvoeden echt zeer moeizaam de vorige keer, maar ook heel prettig.
Claudia, ik had het gisteren niet eens door dat je zat te voeden op een gegeven moment. Dat ging zo heerlijk op je gemak, zo rustig O+
Zo kan het dus ook dacht ik toen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_92955859
Owja, dat wilde ik ook nog zeggen.
Ik zag geen enorme blote witte borst hoor Claudia ;)
  vrijdag 18 februari 2011 @ 10:41:26 #173
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_92956215
Ik heb ook eens een armbandje geprobeerd, maar vergat steeds of die kant dan aan de beurt was of net was geweest... Een (dichtgeknoopt) lintje aan de bovenkant van de voedingsbh werkte wel bij mij (een ringetje had ook gekunt, maar dat lijkt me minder fijn zitten). Die deed ik aan de bovenkant om het los te halen flapje heen en op het moment dat de bh open ging voor het voeden, deed ik dan het lintje naar de andere kant.
Maar eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit, volgens mij. Als je de verkeerde kant geeft, dan merk je dat een voeding later waarschijnlijk wel (of al eerder).

En Claudia, ik wil je niet onzekerder maken, dus ik weet niet of ik je met onderstaande informatie help, maar bij mijn oudste dochter voedde ik niet elke 3 uur. Na de ochtend voeding was de volgende voeding ongeveer na 5 uur, vervolgens na 4 uur, dan na 3 uur en dan bleef ze 's avonds clusteren. Zo zat ze wel op minimaal 6 voedingen op een dag. Ze was wel altijd heel alert en plaste voldoende. Ik geloof dat het zo niet dagelijks ging ('t is alweer 7 jaar geleden), maar iig wel een aantal dagen achterelkaar (clusteren deed ze wel elke avond). Ik vond het vaak wel spannend, omdat ik me dan 's ochtends afvroeg of ze wel voldoende voedingen kreeg, maar ze kwam toch altijd wel vaak genoeg.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_92956355
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:29 schreef Twinkly het volgende:
Owja, dat wilde ik ook nog zeggen.
Ik zag geen enorme blote witte borst hoor Claudia ;)
Hear hear! Ik zag ook geen joekel van een witte borst.
En Lena heeft ook geen gigantisch hoofd! }:|
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92957351
Vergeet ik nog helemaal op de curve van Asy te reageren terwijl ik daarom eigenlijk een post zat te tikken! :o Ik vind het zo fijn dat je calorieenoffensief werkt! :*

Haha, bedankt voor de geruststellende woorden. :D

Voor mij is het deze keer heel anders, het voeden. Toen Ivan er was ging ik altijd in de slaapkamer zitten als ik ging voeden. En ik ga deze keer ook niet krampachtig doen over voeden in het openbaar. Bij Ivan nam ik flesjes afgekolfde melk mee, maar als ik nu op pad ga voed ik Lena tevoren en zie ik wel of ze tussendoor nog voor een voeding komt en plan ik niets.
pi_92957606
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:41 schreef Grijs het volgende:
En Claudia, ik wil je niet onzekerder maken, dus ik weet niet of ik je met onderstaande informatie help, maar bij mijn oudste dochter voedde ik niet elke 3 uur. Na de ochtend voeding was de volgende voeding ongeveer na 5 uur, vervolgens na 4 uur, dan na 3 uur en dan bleef ze 's avonds clusteren. Zo zat ze wel op minimaal 6 voedingen op een dag. Ze was wel altijd heel alert en plaste voldoende. Ik geloof dat het zo niet dagelijks ging ('t is alweer 7 jaar geleden), maar iig wel een aantal dagen achterelkaar (clusteren deed ze wel elke avond). Ik vond het vaak wel spannend, omdat ik me dan 's ochtends afvroeg of ze wel voldoende voedingen kreeg, maar ze kwam toch altijd wel vaak genoeg.
Ik vind het juist fijn om te lezen! Ik vermoed dat Lena ook zoiets zou doen. Misschien maak ik haar niet meer voortdurend wakker als ik meer vertrouwen heb in het aankomen. Nu probeer ik haar overdag elke 2-3 uur aan te leggen omdat ze 's nachts soms wel veel tijd tussen de voedingen inlaat (variërend van 3-6 uur).

Ik ben nu dagelijks aan het wegen en dat geeft weer veel rust omdat ze netjes aankomt. De weging van afgelopen zaterdag was denk ik wat hoog en daardoor vertekenend. Los van alle cijfertjes (het gewicht, het aantal voedingen) zie ik gewoon dat het heel lekker met haar gaat. Ik zeg wel dat ze de hele dag slaapt, maar dat is vooral omdat ik me zo verbaas over het gemak waarmee ze slaapt. Tussen de voedingen in is ze heel wakker en alert.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 11:26:36 #177
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92957731
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:25 schreef wickie het volgende:
Asy, wat heeft het calorieen offensief ingehouden? Ben wel erg benieuwd. Ik heb zo'n klein propje die op die lijn hangt en de vorige voor het eerst naar beneden was afgebogen. Volgens het CB niet zorgelijk omdat ze zo ontzettend omslachting kruipt, maar toch..

En ik lurk hier alweer een tijdje mee, vast jullie belevingen lezen, erg leerzaam. Vond het borstvoeden echt zeer moeizaam de vorige keer, maar ook heel prettig.
Claudia, ik had het gisteren niet eens door dat je zat te voeden op een gegeven moment. Dat ging zo heerlijk op je gemak, zo rustig O+
Zo kan het dus ook dacht ik toen.
Ik ben sowieso weer gaan kolven en productie opkrikken, zodat ik hem weer pap van bv kon geven en ook overdag weer meer bv aanbieden. Roomboter op de boterham. Volle melk, volle yoghurt. Tussendoor geef ik fruit of danoontje of en en (ligt eraan hoe hij gegeten heeft). Bij zijn warme maaltijd doe ik een beetje roomboter en als ik puree maak, gebruik ik de volle melk bij hem.
Ik heb ook weleens een scheutje slagroom door zijn volle yoghurt gedaan maar dat eet hij dan niet zo goed. Hij houdt van het zure van de yoghurt. :)
's Ochtends geef ik hem altijd 140cc bv met speltpap en die 'moet' op. Desnoods voor een DVD van Nijntje. Dan kan ik het de rest van de dag beter loslaten als hij minder goed eet.
En dat laatste is toch nog vaak het geval.
pi_92957788
Ik vind het knap dat je de schouders er zo onder zet, Asyniur. Het is toch niet niks om er voortdurend mee bezig te zijn of hij wel genoeg aankomt, en dat heb je nu al zolang.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 11:39:50 #179
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_92958156
Fijn dat je offensief zo goed werkt Asy!

Claudia, wat heerlijk dat Lena goed aankomt! Probeer je niet blind te staren op het gewicht van dag tot dag maar kijk echt naar het verschil na een dag of vijf of een week. Maar dat weet je zelf maar al te goed. :*
Even uit nieuwsgierigheid:
Als je Lena wakker maakt voor een voeding, kijk je dan ook naar in welke slaapfase ze zit?
Ben je van plan om Lena binnenkort zelf haar schema te laten bepalen?

Ik heb vorige week met een collega een gesprekje gehad over borstvoeding. Ze gaf aan dat het allemaal niet meer zo lekker liep en dat ze dus maar ging stoppen ook al wilde ze dat niet. Ik heb, met dank aan oa dit topic, haar op haar verzoek wat tips gegeven en nu gaat het beter. Het belangrijkste verschil is dat ze er zelf weer vetrouwen in heeft. Zo fijn! O+
Ik heb ook nog laktatiekundigen gepromoot hoor! :D
A grand adventure has begun.
pi_92959792
Nee, ik kijk niet echt naar slaapfase. Heb je tips over hoe je die kunt herkennen? Het is wel een van de dingen die ik vervelend vind. Dat vond ik ook bij Ivan indertijd als ik hem bijvoorbeeld wakker maakte voor de laatste avondvoeding. Over het algemeen komt Lena gelukkig wel zelf voor een voeding.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 12:51:28 #181
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92960503
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 11:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het knap dat je de schouders er zo onder zet, Asyniur. Het is toch niet niks om er voortdurend mee bezig te zijn of hij wel genoeg aankomt, en dat heb je nu al zolang.
Nou ja, eerder maakte ik me niet enorme zorgen. Hij kwam aan, alleen niet altijd zoveel als moest. Nu schrok ik gewoon even.
Toch aan de andere kant: Harry laat zich toch niks dwingen. Vanmorgen heb ik hem pap gevoerd met volle melk (de pap van bv die ik had gemaakt was zuur! :o en ik heb gisteren nog 300cc in de vriezer gestopt dus ik hoop dat daar geen zure melk bij zat want anders kan alles weg straks :{ ).
Toen heb ik hem om 11 uur een half potje fruitprut naar binnen gewurmd en een paar slokken bv uit een beker (meer wilde hij niet). En zojuist geprobeerd een boeterham er in te wurmen. Hij heeft 5 stukjes op en ongeveer 30cc bv. Nu rent en gilt hij hier weer rond :D
Dadelijk nog maar eens proberen.
pi_92963376
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 11:39 schreef Keshet het volgende:
Ik heb vorige week met een collega een gesprekje gehad over borstvoeding. Ze gaf aan dat het allemaal niet meer zo lekker liep en dat ze dus maar ging stoppen ook al wilde ze dat niet. Ik heb, met dank aan oa dit topic, haar op haar verzoek wat tips gegeven en nu gaat het beter. Het belangrijkste verschil is dat ze er zelf weer vetrouwen in heeft. Zo fijn! O+
Ik heb ook nog laktatiekundigen gepromoot hoor! :D
Dát vind ik zo tof, he! Dat we hier niet een beetje in het luchtledige zitten te wauwelen (ok, bij wijze van dan ;) ), maar dat er écht mensen mee zijn geholpen. ^O^ voor jou Keshet!

Asyniur, toffe lijn weer! Als je echt veel calorieren erin wilt stompen, kun je eigenlijk beter zo'n fruitprutje vervangen door borstvoeding, net als yoghurt en melk. Wist je dat je behalve pap ook pannenkoeken kunt maken, dat het door de aardappelpuree kan en dat je er zelfs yoghurt van kunt maken?
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:47:58 #183
259886 pessie
pi_92970386
Asy je bent inderdaad flink aan de slag, mooi dat het ook echt werkt!
  vrijdag 18 februari 2011 @ 22:50:37 #184
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92991379
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:06 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dát vind ik zo tof, he! Dat we hier niet een beetje in het luchtledige zitten te wauwelen (ok, bij wijze van dan ;) ), maar dat er écht mensen mee zijn geholpen. ^O^ voor jou Keshet!

Asyniur, toffe lijn weer! Als je echt veel calorieren erin wilt stompen, kun je eigenlijk beter zo'n fruitprutje vervangen door borstvoeding, net als yoghurt en melk. Wist je dat je behalve pap ook pannenkoeken kunt maken, dat het door de aardappelpuree kan en dat je er zelfs yoghurt van kunt maken?
Ja dat weet ik wel, maar als hij het dan niet opeet, vind ik dat ontzettend zonde van al mijn kostbare melk. Bovendien eet hij al slecht en wil ik dat hij toch verschillende smaken binnenkrijgt.
Hij wil ook gewoon niet altijd borst(voeding). Tis gewoon een eigenwijsje :Y)
  zondag 20 februari 2011 @ 17:06:25 #185
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_93063850
Zo`n spuit met een flexibele tuit, kun je dat bij de apotheek kopen?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_93064038
quote:
Op zondag 20 februari 2011 17:06 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zo`n spuit met een flexibele tuit, kun je dat bij de apotheek kopen?
Hier hadden ze ze niet bij de apotheek, wel bij de thuiszorgwinkel. Hoe gaat het met het kindje van je broer? (broer toch?)
  zondag 20 februari 2011 @ 17:14:22 #187
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_93064191
Met het kindje op zich gaat het goed. Hij is nu thuis. Heeft in het ziekenhuis helaas alleen wel de fles gehad ondanks meermaals aangeven dat ze dat niet wilden :(
Dus nu krijgt hij de fles en weet hij zich geen raad met de borst.
Ik heb haar aangeraden elke 2 uur te kolven, het ventje middels vingervoeden bv te geven en als hij niet hongerig is te oefenen met aanleggen.
En volhouden.
Iemand nog meer tips?
  zondag 20 februari 2011 @ 17:18:04 #188
259886 pessie
pi_93064352
Volhouden vind ik een hele goede tip!
pi_93065074
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:14 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Met het kindje op zich gaat het goed. Hij is nu thuis. Heeft in het ziekenhuis helaas alleen wel de fles gehad ondanks meermaals aangeven dat ze dat niet wilden :(
Dus nu krijgt hij de fles en weet hij zich geen raad met de borst.
Ik heb haar aangeraden elke 2 uur te kolven, het ventje middels vingervoeden bv te geven en als hij niet hongerig is te oefenen met aanleggen.
En volhouden.
Iemand nog meer tips?
wij hebben bij Amélie het vingervoeden gedaan met een gewoon spuitje van de apotheek en dat ging ook.

Vingervoeden lijkt mij in dit geval altijd beter dan met de fles, als ze de bv echt wil proberen, dus dan zou ik voor nu een spuitje bij de apotheek halen en morgen bij de thuiszorg gaan kijken ofzo. We hadden een spuitje met een blauwe binnenstukding.

Verder misschien veel huid op huid contact? lekker in bed gaan liggen met zn twee ofzo? ik roep ook maar wat, geen idee of dat nuttig is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 20 februari 2011 @ 17:41:46 #190
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_93065402
Heb ik haar ook aangeraden. Om haar kindje dichtbij haar te houden en bij de eerste tekenen van honger te voeden :)
Ik zal doorgeven dat er ook een gewoon spuitje bij de apotheek gehaald kan worden. edankt!
pi_93065931
Heeft ze hulp bij het aanleggen van het kindje?

En misschien heeft de apotheek wél een sonde? Daar hebben wij het vingervoeden mee gedaan. Zo ongeveer:

[ Bericht 40% gewijzigd door Claudia_x op 21-02-2011 11:50:54 ]
  zondag 20 februari 2011 @ 19:26:32 #192
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_93069496
TF, anders heb ik nog wel nieuwe sondes liggen die ik naar ze op kan sturen?

Edit: Spuitjes in verschillende maten heb ik ook nog wel!

Als er iemand anders interesse heeft in dat spul is dat ook prima natuurlijk!
A grand adventure has begun.
pi_93075293
Keshet als je wil dan graag! Zal je straks even het adres pmmen :)
On zeh laptop
pi_93104461
Wat zonde toch dat het ziekenhuispersoneel aan hun wensen voorbij zijn gegaan, TF. Ik hoop dat het ze desondanks nog steeds lukt met de borstvoeding!

Hier heeft mevroi 's nachts weer honger, ze komt braaf om de 4 uur :O Dat ben ik niet meer gewend zeg.. Zijn er regeldagen zo rond de 9 maanden ofzo?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_93110606
Ik heb net samen met mijn dochter zitten kolven, zo grappig. Ze wilde helpen vasthouden en "pompen" (handkolf). Zo schattig!

Jelle heeft nu 2x een flesje gekregen, eerste keer zelf gegeven en hij vond het maar niks. Gisteren heeft mijn man het gedaan en heeft hij ongeveer 20cc gedronken, nog niet van harte ;) Nu dus maar weer een beetje gekolfd om te proberen vanavond.

Morgen is hij 8 weken, had eigenlijk eerder willen oefenen (rond 6 weken) maar door het ziek zijn is de prioriteit eerst gegaan naar aansterken, aankomen en weer goed drinken.

Hoe is het vandaag met Leyla en de fles gegaan tico?
pi_93110868
Mrien, wat fijn dat Jelle bij je man toch al best wel een flinke hoeveelheid gedronken heeft uit de fles! Dat komt vast helemaal goed.

TF, wat vreselijk rot dat er toch een fles gegeven is, ondanks dat ze aangaven dat niet te willen! :(
Is het ze al gelukt met fingerfeeding?
pi_93113154
140 over de hele dag en mevroi blieft ook geen fruit.
  maandag 21 februari 2011 @ 19:13:23 #198
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93114919
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:37 schreef Ticootje het volgende:
140 over de hele dag en mevroi blieft ook geen fruit.
-O-
pi_93116874
Ja balen. Maar ik had net een vieze luier, ze had rode wangen... Ik ben benieuwd.
Ik heb ook bambix gehaald, maar dat wil ik haar eigenlijk niet nu geven, omdat ze juist nu in moet halen. Dus ik geef wel wat mee naar het kdv, dan hoop ik dat het bindt en dat ze misschien wel van een lepeltje wilt eten. Ik heb ook haar speentje in de tas gedaan waarmee ik haar uiteindelijk aan de fles kreeg. Dat speentje zou speciaal voor doorkomende tandjes zijn.
pi_93117396
Bambix groeidinges ofzo? Die heb ik ook en bind niet... ja 1 minuut ofzo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')