Een LK heb ikzelf echt als heel fijn ervaren. Als je je daardoor zekerder voelt gewoon een bellen. Je kunt ook kijken of ze lactatiekundige begeleiding via het kraamzorgcentrum bieden.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:07 schreef Vanyel het volgende:
Staan nog best wat dingen in die de kraam anders doet/vertelt. Maar t blijft tekst. Misschien voor de finesses toch nog een lk regelen, wel zo veilig.
Jammer genoeg weten de meeste kraamhulpen niet veel van borstvoeding.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:07 schreef Vanyel het volgende:
Staan nog best wat dingen in die de kraam anders doet/vertelt. Maar t blijft tekst. Misschien voor de finesses toch nog een lk regelen, wel zo veilig.
Donderdagquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:22 schreef pessie het volgende:
[..]
Een LK heb ikzelf echt als heel fijn ervaren. Als je je daardoor zekerder voelt gewoon een bellen. Je kunt ook kijken of ze lactatiekundige begeleiding via het kraamzorgcentrum bieden.
Hoe voed jij 's nachts?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Donderdag
Fijn vind ik dat. Overdag gaat het best prima, maar 's nachts is ruk en ik zou ook wel eens een andere houding voor elkaar willen krijgen.
Je kan proberen om liggend te voeden. Leg een kussentje in zn rug, dan rolt hij niet terug, buik tegen je aan en je onderste arm boven je hoofd. Dan heb je 1 arm/hand om je borst wat te sturen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:11 schreef Vanyel het volgende:
Slecht. Ik heb liggend, zittend op stoel (madonna) en zittend op bed (madonna en rugby) geprobeerd en het lukt allemaal niet echt.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:21 schreef Asyniur het volgende:
Mooie curves Saffier!
Ik geef een jaar bv!![]()
Maar zo werkt het toch ook in een gecertificeerd ziekenhuisquote:Ow en mijn kraam zei trouwens nog iets 'schokkends'. Ze zei dat een kraamzorgcentrum al een bv certificaat mag voeren als 2 (twee!) kraamverzorgsters de volledige cursus hebben gevolgd (en zich een paar keer per jaar laten bijscholen). Dan krijgt de rest een middagje les en dan krijgt het kraamcentrum dus een bv certificaat...
Wat ben ik blij dat mijn kraam dus één van die cursisten is (en heel erg gemotiveerd)! Ik wil haar volgende keer weer
ja maar ja maar, dat wist ík niet :Squote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
Maar zo werkt het toch ook in een gecertificeerd ziekenhuis
E nam in het begin ook maar een klein hapje. Heel lastig om te corrigeren. Ik kreeg dan ook vreselijke kloven.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:22 schreef Vanyel het volgende:
Mijn kraam is meer van t corrigeren door aan haar kin te trekken of mijn tepel dieper te duwen (maar verder is ze heel ok). Ik doe het dan liever meteen goed.
Het ging trouwens even perfect, maar lukt nu het slechtst.
Kietelen is wel een tof idee als ik nog ergens een hand vrij vind.
Au van die kloven. Mijn tepels zijn wel gevoelig, maar dat lijkt me redelijk vanzelfsprekend. Ik doe haar mondje trouwens ook wat verder open door zachtjes aan de kin te duwen/trekken, maar dat voelt toch wat subtieler dan hoe de kraam het deed.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:40 schreef Cantare het volgende:
E nam in het begin ook maar een klein hapje. Heel lastig om te corrigeren. Ik kreeg dan ook vreselijke kloven.Bij mij hielp het om buik-tegen-buik E met haar neusje op tepelhoogte te leggen, met m'n ene hand de tepel voor te vormen, wachten tot ze haar mond open deed en dan met de andere hand in haar ruggetje haar wat naar me toe duwen.
Hm, lastig uit te leggen.![]()
En verder duwde ik haar mondje tijdens het drinken ook wel wat verder open door zacht met mijn vinger op haar kinnetje te duwen. Niet ideaal, maar ja, je moet wat. Het is overigens helemaal goed gekomen, nu alweer bijna een halfjaar bv.
Drinken uit een cupje? Als in echt 'normaal' drinken?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:37 schreef Ticootje het volgende:
Als je toch anders wilt of moet voeden kun je misschien beter kiezen voor vingervoeden of drinken uit een cupje.
Wat een strakke lijnen, die curvesquote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:28 schreef Sugarsnap het volgende:
Eline maakt soms ook een te kleine hap, vooral als ze veel honger heeft. Ik koppel haar dan weer af en probeer het opnieuw. Vaak glijdt ze ook weg tijdens het drinken en dan druk ik idd zachtjes op haar kinnetje om de hap weer groter te maken.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:40 schreef Sugarsnap het volgende:
'Experimenteer' dan eens als ze geen/weinig honger heeft. Gewoon ff oefenen met waar je kunt gaan zitten, welke houding is fijn, etc.
Hoe ziet zo'n cupje eruit (lees: waar haal je het vandaan)?quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:43 schreef Ticootje het volgende:
Het is inderdaad gewoon een kwestie van oefenen, niet alleen voor jou maar zeker ook voor die kleine.
Uit een cupje drinken is inderdaad bijna zoals normaal drinken, maar je zult zien dat een kindje als een poesje het cupje leegdrinkt door de melk met haar tong naar binnen te lepelen. Het gaan als het goed is net zo snel als een flesje geven
Ik was net iets relaxter geworden met wegen en had sinds zaterdag niet meer op onze weegschaal gekeken wat haar gewicht was. Zojuist maar weer eens erop gelegd: niks aangekomen. Even rustig ademhalen en morgen nog maar eens wegen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:35 schreef Twinkly het volgende:
Claudia, wat fijn dat Lena zo goed aankomt!![]()
Koeienmelk en mensen melk is allebei een levend product, maar anders van samenstelling. Daar staat er ook dat koeienmelk nog meer op mensenmelk lijkt dan kunstvoeding, maar door die samenstelling zou een kind er niet op kunnen overleven, net als een koe niet op mensenmelk zou kunnen overleven.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:46 schreef Twinkly het volgende:
Oh, ClaudiaMisschien is ze nu gewoon heel hard in de lengte aan het groeien en krijgt ze morgen ofzo inderdaad een regeldagje
Ik kan ook nog steeds niet liggend voeden trouwens. Ik vind het naar voelen, waarschijnlijk omdat mijn tepel die manier van aanhappen niet gewend is en ik vind het teveel gedoe.
Tico, wat een verschil tussen borstvoeding en kunstvoeding! En toch vind ik het knap dat we dat best wel een beetje na kunnen maken in de vorm van kunstvoeding.
Het verschil tussen koemelk en mensenmelk zie ik daar niet echt, die borstvoedingsfoto is gewoon beter scherp gesteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |