SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:33 schreef wdn het volgende:
Ze zitten nog steeds op het plein
Dag 1 AM is bijna ten einde.Jep, zon beetje de helft van de tentjes is weg maar er staan er nog steeds best veel. Het plein blijft toch een verzamelpunt van mensen die hun verhalen kwijt willen en aankomende strategieën besprekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
Thanks, gemist. Als ik het goed zie wordt die vanaf 01:45 doorlopend herhaald.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 20:31 schreef marcodej het volgende:
Wow, veel indrukwekkender dan weermee Kurpershoek kwam.
Wordt ff de DVR aanzettenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 21:11 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Thanks, gemist. Als ik het goed zie wordt die vanaf 01:45 doorlopend herhaald.
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:03 schreef yavanna het volgende:
The Guy Behind Omar Suleiman viel meer mensen op..
[ link | afbeelding ]
& maakt een nieuwe avatar trend
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:embee Embee
"I resign as leader of Egypt. No, not RESIGN! I REIGN! REIGN! DAMN YOU AUTOCORRECT" - Husni Mubarak | RT @seanbonner #jan25 #Egypt
15 minutes ago Favorite Retweet Reply
Ziet er goed uitquote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:30 schreef raistlin6 het volgende:
Stukje aan toegevoegd:
De betogers zijn bezig met het vormen van een zogeheten Raad van Behoeders die de revolutie moet bewaken en moet onderhandelen met de Hogere Raad van de Strijdkrachten. Dat heeft een van de betogers op het plein laten weten.
De raad van de betogers zal gedurende de transitieperiode oproepen voor betogingen kunnen doen of juist een oproep doen niet te gaan betogen, aldus de man op het Tahrir-plein in het centrum van Caïro.
Verontrustendquote:Fireworks over Tahrir Square. Will there be fireworks tomorrow when Army tries to clear the square?
En gelijk hebben ze! Mubarak weg oke, maar het regime is daarmee niet opgehouden te bestaan. Hoop dat ze snel horen hoe nu verder.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:19 schreef raistlin6 het volgende:
Egypte: Demonstranten blijven nog
De harde kern van betogers op het Tahrir-plein in Caïro zegt zaterdag te blijven totdat de legertop, die sinds president Hosni Mubarak is opgestapt de macht in handen heeft, de door de betogers geëiste hervormingen doorvoert.
De groep demonstranten wil dat de noodtoestand wordt opgeheven en dat het onlangs ingestelde kabinet en het parlement hun functies neerleggen, zo staat in een communiqué. De betogers willen dat een presidentiële raad, met daarin vier burgers en een legerfunctionaris, het land bestuurt in de transitieperiode. Ook moet een overgangsregering verkiezingen voorbereiden, die binnen negen maanden moeten plaatsvinden.
Verder moet er een nieuwe grondwet komen en vrijheid voor de media en belangenverenigingen die groepen als advocaten, artsen en ingenieurs vertegenwoordigen. Militaire en tijdelijke rechtbanken moeten worden opgeheven.
Op de beelden die ik heb gezien was het nog aardig drukquote:Op zondag 13 februari 2011 00:03 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
En gelijk hebben ze! Mubarak weg oke, maar het regime is daarmee niet opgehouden te bestaan. Hoop dat ze snel horen hoe nu verder.
Hoe was het vandaag, kon het door verplichtingen niet volgen helaas!
Weinig caps van het plein vandaag op FOK! AJE geen uitzending meer vanaf het plein?
Druk met feestende mensen of mensen die toch nog voor het uiterste gaan ?quote:Op zondag 13 februari 2011 00:08 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Op de beelden die ik heb gezien was het nog aardig druk![]()
Ook niet veel gezien vandaag, 2 weken het huishouden op een lager pitje moet je toch even inhalen
Ik heb voor mijzelf besloten niet te sceptisch tegenover de MB te staan, en daarbij ook nog de gedachte dat het zeker een partij is waar ook mee moet worden gesproken ze willen tenslotte democratie en daarin moet je niemand uitsluiten of je het nu eens bent me ze ja of nee.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:08 schreef Noelle06 het volgende:
Ik lag in me bed vannacht en hoorde woorden nog na van "Mubarak steps Down" maar ben nu eigenlijk wel een beetje bang voor MB. Vooral omdat ze vorig weekend overleg hebben gehad voor het eerst weer met de regering. Meer mensen daar een gedachten over ?
Feesten, Schoonmaken en nog een stuk harde kern wat i.d.d. blijft zitten als een soort stok achter de deur.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:11 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Druk met feestende mensen of mensen die toch nog voor het uiterste gaan ?
De hele regering moet opstappen en anders basta en blijven we zitten op Tahrir.
Suleiman ...blijft hij nou wel of niet aan ?
Zou het ook niet willen maar iets in me zegt dat MB wel eens een grote rol kan gaan spelen nu. Wil ze zeker een kans geven maar waarom nu wel overleg met regering terwijl ze jaren buiten gesloten werden.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:13 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Ik heb voor mijzelf besloten niet te sceptisch tegenover de MB te staan, en daarbij ook nog de gedachte dat het zeker een partij is waar ook mee moet worden gesproken ze willen tenslotte democratie en daarin moet je niemand uitsluiten of je het nu eens bent me ze ja of nee.
Ik ben het ook niet eens met de PVV en waar ze voor staan maar ik zou niet willen dat ze verboden worden omdat bv meerderheid het niet eens is met ze.
idd. Is de hele regering nu weg en heeft het leger het heft in handen of is alleen Mubarak weg als president.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:14 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Feesten, Schoonmaken en nog een stuk harde kern wat i.d.d. blijft zitten als een soort stok achter de deur.
Suleiman niet veel over gelezen en is voor mij ook nog onduidelijk.
Ze waren aardig vogelvrij natuurlijk dus dan wordt praten met het regime een gevaarlijk iets, dan duik je eerder onder als beweging lijkt me.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:17 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Zou het ook niet willen maar iets in me zegt dat MB wel eens een grote rol kan gaan spelen nu. Wil ze zeker een kans geven maar waarom nu wel overleg met regering terwijl ze jaren buiten gesloten werden.
Het nieuwe kabinet zit nog voor zover ik heb kunnen opmaken uit het 4e bericht van het leger, maar er zijn er inmiddels wel een aantal weg en hebben huisarrest. vraag is dus i.d.d. alleen wat er met Suleiman is gebeurd in de tussentijd. I.i.g is Tantawi nu tijdelijk de opperbaas voor zover ik weet.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:18 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
idd. Is de hele regering nu weg en heeft het leger het heft in handen of is alleen Mubarak weg als president.
Tantawi is de opperhoofd van het leger ?quote:Op zondag 13 februari 2011 00:23 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Het nieuwe kabinet zit nog voor zover ik heb kunnen opmaken uit het 4e bericht van het leger, maar er zijn er inmiddels wel een aantal weg en hebben huisarrest. vraag is dus i.d.d. alleen wat er met Suleiman is gebeurd in de tussentijd. I.i.g is Tantawi nu tijdelijk de opperbaas voor zover ik weet.
quote:Op zondag 13 februari 2011 00:27 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Tantawi is de opperhoofd van het leger ?
Is dat de man die de Amerikanen "de poedel" noemen? (volgens wikileaks)quote:
quote:Op zondag 13 februari 2011 00:29 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Is dat de man die de Amerikanen "de poedel" noemen? (volgens wikileaks)
Zoals Mubarak dat ooit was ? Of zeg ik nu iets fout en was Mubarak hoofd van marechausee?quote:
Bijna het complete hoge kader komt uit het leger volgens mij.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:31 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Zoals Mubarak dat ooit was ? Of zeg ik nu iets fout en was Mubarak hoofd van marechausee?
Dus conclusie, het leger heb het nu overgenomen maar het regime blijft !quote:Op zondag 13 februari 2011 00:32 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Bijna het complete hoge kader komt uit het leger volgens mij.
Al die lui zijn boven de 69 jaar oid?quote:Op zondag 13 februari 2011 00:32 schreef Mr_Memory het volgende:
Jeetje die man is ook al dik 75 jaar.![]()
Deze man is alergisch voor veranderingen.
quote:Op zondag 13 februari 2011 00:32 schreef yavanna het volgende:
Sandmonkey is al in kerstsfeer.
[ afbeelding ]
![]()
Zo zwart/wit zou ik het niet zeggen. En volgens mij is de meerderheid van de Youth Movement ook wel overtuigd van de goede wil van het leger.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:33 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Dus conclusie, het leger heb het nu overgenomen maar het regime blijft !
De uitspraken en toezeggingen van Mubarak afgelopen donderdag vervallen.
Overtuigd nu zeker maar waarom blijft de harde kern door vechten omdat ze willen dat het hele regime valt. Met de demonstratie hebben ze bereikt dat Mubarak weg is maar denk dat ze daar ook even nu niet weten hoe verder. Feeststemming omdat Mubarak weg is maar vandaag of morgen gaan ze ook verder denken als ze er dan achter komen dat het op de oude voet verder gaat als Suleiman blijft tot september zo wie zo en dan verkiezingen zoals beloofd is maar hoe eerlijk gaat dat dan weer. Hoop echt dat de regering hun ogen zijn open gegaan en dat ze over gaan op een democratisch land! Denk wel dat er dan een veel jongere regering zich gevormd moet gaan worden. Alles wat er nu zat is ruim boven de 65.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:35 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Zo zwart/wit zou ik het niet zeggen. En volgens mij is de meerderheid van de Youth Movement ook wel overtuigd van de goede wil van het leger.
Trustequote:Op zondag 13 februari 2011 00:41 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Ik ga maffen, tot morgen mensen.
Thanks, maar even AJE aanzet.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:59 schreef MangoTree het volgende:
How Cyber-Pragmatism Brought Down Mubarak
Het nieuws van 01:00 nu op AJE, misschien nieuws van het plein.
Zouden ze weten wat twitter is?quote:Op zondag 13 februari 2011 01:04 schreef Noelle06 het volgende:
Wat erg als je de top ziet van het leger. Allemaal oudjes, ze kunnen hun ogen bijna niet open houden
Nog niet voorbij zien komen.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:05 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Zouden ze weten wat twitter is?
Geen nieuws dus dat het leger het plein evacueert. Denk onbetrouwbare tweet.
Nu ineens wel belangrijk die Curfewquote:Op zondag 13 februari 2011 01:11 schreef MangoTree het volgende:
occupiedcairo Army getting strict about curfew. Had to do some serious talking to get through. #jan25
Ze doen waarschijnlijk lastig met mensen die nu nog terug het plein op willen, iets met een avondklok
Dima_Khatib Al Jazeera does not have a bureau in #Algeria nor correspondents. Banned for a very very long time, like #Tunisia before liberation #feb12quote:Op zondag 13 februari 2011 01:12 schreef Noelle06 het volgende:
Algerije, Tunesie en Yemen volgende landen. Zou AJe daar ook live vanuit kunnen zenden ?
Net zoals Egypte dagen geleden ? Dit is het begin van een MO oorlog. En Iran kijkt toe, dat is mijn gevoel nuquote:Op zondag 13 februari 2011 01:14 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Dima_Khatib Al Jazeera does not have a bureau in #Algeria nor correspondents. Banned for a very very long time, like #Tunisia before liberation #feb12
Ze krijgen wel via mobiel beelden het land uit maar ik geloof dat in Algerije facebook plat ligt.
Iran is ook aan het rommelen hoor. Alleen nog afwachten, net als de meeste landen.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:18 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Net zoals Egypte dagen geleden ? Dit is het begin van een MO oorlog. En Iran kijkt toe, dat is mijn gevoel nu
quote:Op zondag 13 februari 2011 00:37 schreef yavanna het volgende:
Mubarak's final hours: Desperate bids to stay
Iran juichte de demonstratie van het egyptische volk toe en dan heb ik in me achterhoofd nu de MB. Heb er een naar gevoel over. Gisteravond was ik in feeststemming voor het volk van Egypte maar nu ik er langer over na denk en terug denk al de beelden en uitspraken van andere landen heb ik een rot gevoel. De MB die afgelopen weekemnd ineens met regering om de tafel heb gezeten enz...quote:Op zondag 13 februari 2011 01:19 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Iran is ook aan het rommelen hoor. Alleen nog afwachten, net als de meeste landen.
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar de laatste twee weken nogal bewust geraakt van die hele situatie. Dat is dan iniedergeval een goed punt. Ik wist ook niet dat NL zoveel wapens aan Egypte heeft geleverd. Als het leger had ingegrepen...quote:Op zondag 13 februari 2011 01:16 schreef Noelle06 het volgende:
Yemen is toch nog veel armer als Egypte die kunnen zich helemaal niet veroorloven om dagen te demonstreren zegt de vader van me dochters vriendje. In Yemen is het eigenlijk erger gesteld als in Egypte
Idd. dit gaat nu verder bij mij. Niet meer klakkeloos stemmen maar je er in verdiepen.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:22 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar de laatste twee weken nogal bewust geraakt van die hele situatie. Dat is dan iniedergeval een goed punt. Ik wist ook niet dat NL zoveel wapens aan Egypte heeft geleverd. Als het leger had ingegrepen...Ik ben wel blij dat ik nu meer van dat soort dingen weet, als is het nog maar een beetje. Maar ik wil er wel wat mee doen (al is het beter partijprogramma's lezen voordat ik stem bijv.). Dus als meer mensen dat hebben is het iniedergeval goed!
Ik snap wel wat je zegt, maar ik kan het niet echt met je eens zijn.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:22 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Iran juichte de demonstratie van het egyptische volk toe en dan heb ik in me achterhoofd nu de MB. Heb er een naar gevoel over. Gisteravond was ik in feeststemming voor het volk van Egypte maar nu ik er langer over na denk en terug denk al de beelden en uitspraken van andere landen heb ik een rot gevoel. De MB die afgelopen weekemnd ineens met regering om de tafel heb gezeten enz...
Idd een rotgevoel en denk veel Egyptenaren met mij. Mubarak is weg maar de regering is er nog en het leger regeert/d ! Heb je gezien wat voor mensen de top van het leger zijn? Mannen bijna allemaal boven de 65 jaar en die tijdens een top net hun ogen open kunnen houden.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:27 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je zegt, maar ik kan het niet echt met je eens zijn.
Natuurlijk kan het nu de verkeerde kant op gaan, dat kan altijd. Maar voor de weg vooruit moest er een dictator weg. Er zullen organisaties zijn die het machtsvacuum in willen duiken, maar ook die zijn er altijd.
Ik denk dat een beetje meer hoop wel mag. Een dictator is weg en dat is positief, hoe het nu verloopt ligt voor een groot deel in handen van het Egyptische volk en dat is waar het hoort te liggen.
Wat jij hier zegt is eigenlijk net zoiets als zeggen ja, ik was eerst wel blij dat die kanker weg is, maar nu is er een kans op terugkomst van de kanker. Dus nu heb ik een rotgevoel.
Dat overleg was toch om de eisen te onderstrepen van de protestanten? Geen onderhandelingen.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:30 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Idd een rotgevoel en denk veel Egyptenaren met mij. Mubarak is weg maar de regering is er nog en het leger regeert/d ! Heb je gezien wat voor mensen de top van het leger zijn? Mannen bijna allemaal boven de 65 jaar en die tijdens een top net hun ogen open kunnen houden.
En dan in me achterhoofd dat de MB sinds jaren vorig weekend overleg heb gehad met de regering?
Ik ben blij dat het leger nu eindelijk gekozen heeft. Tot nu toe is wat ze doen goed en positief. Boeiend dat die figuren oud zijn. Als de dictator wegvalt en niemand stapt erin heb je pas echt een probleem, dan kunnen er bijvoorbeeld niet eens verkiezingen worden uitgeschreven. Het leger dat erin stapt is in mijn ogen het beste dat kon gebeuren.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:30 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Idd een rotgevoel en denk veel Egyptenaren met mij. Mubarak is weg maar de regering is er nog en het leger regeert/d ! Heb je gezien wat voor mensen de top van het leger zijn? Mannen bijna allemaal boven de 65 jaar en die tijdens een top net hun ogen kunnen houden.
En dan in me achterhoofd dat de MB sinds jaren vorig weekend overleg heb gehad met de regering
Ja.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:33 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Dat overleg was toch om de eisen te onderstrepen van de protestanten? Geen onderhandelingen.
Na wat ik gezien heb wel. Kijken of hun wat konden doen om het volk te steunen maar ook om Mubarak tegemoet te zien. Vorige week zondag was het...misschien nog wat van terug te lezen. Even zoeken nu.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:33 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Dat overleg was toch om de eisen te onderstrepen van de protestanten? Geen onderhandelingen.
Ze wilden Mubarak niet tegemoetzien, de verklaring na het overleg was dat ze Mubarak weg wilden hebben per direct en daarna niet de macht over wilden nemen.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:36 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Na wat ik gezien heb wel. Kijken of hun wat konden doen om het volk te steunen maar ook om Mubarak tegemoet te zien. Vorige week zondag was het...misschien nog wat van terug te lezen. Even zoeken nu.
De top van het leger heb gekozen oftewel het is in hun handen gelegd door Mubarak!quote:Op zondag 13 februari 2011 01:34 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het leger nu eindelijk gekozen heeft. Tot nu toe is wat ze doen goed en positief. Boeiend dat die figuren oud zijn. Als de dictator wegvalt en niemand stapt erin heb je pas echt een probleem, dan kunnen er bijvoorbeeld niet eens verkiezingen worden uitgeschreven. Het leger dat erin stapt is in mijn ogen het beste dat kon gebeuren.
Wat ik tot nu toe over de MB gehoord en gelezen heb is dat ze te vergelijken zijn met de ChristenUnie. Religieus, maar niet radicaal. Daarnaast heeft iedere oppositiepartij gesprekken gehad afgelopen weekend. Dat overleg bestond eruit dat ook zij, net als alle andere oppositiepartijen de regering weg wilden hebben.
MB heeft daar als extra reden nog voor dat ze verboden waren als partij door Mubarak.
Bij democratie hoort ook de MB, als de mensen in Egypte daar op willen stemmen, moeten ze die mogelijkheid krijgen.
Idd. als ze daar voor willen kiezen is dat net als hier de PVV waar de mensen voor kiezen. Zo voel ik dat nu .quote:Op zondag 13 februari 2011 01:37 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ze wilden Mubarak niet tegemoetzien, de verklaring na het overleg was dat ze Mubarak weg wilden hebben per direct en daarna niet de macht over wilden nemen.
Daarnaast nogmaals:
Bij democratie hoort ook de MB, als de mensen in Egypte daar op willen stemmen, moeten ze die mogelijkheid krijgen.
Wie had anders de verkiezingen moeten regelen dan het leger? De MB? Een paar demonstranten die geen verstand van politiek hebben? Het leger is de goede keus, er is in ieder geval geen andere.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:40 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
De top van het leger heb gekozen oftewel het is in hun handen gelegd door Mubarak!
En ja MB hoort nu ook tot de verkiezingen en als het Egyptisch volk daar ooit voor kiest ok, maar mijn gevoel bij hun is niet lekker. Jaren mochten ze hun bek niet open trekken en nu wel op komen dravenwat is daar de rede van geweest.
MB vergelijken met Christen Unie is een goede vergelijking !
1) Ghonim is geen Egyptenaar.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:46 schreef Noelle06 het volgende:
Wat daar moet komen is een verjonging van de regering met Ghonim als leider om het te vormen.
Een democratische regering zal moelijk van de grond komen met de mensen die er nu zitten !
Kan er maar een ding opzeggen. Het leger(top) zijn de kinderen van Mubarak. Zoals Mubarak ooit de leider was van het leger ! MB prima zoals ze zich nu voordoen maar ook jij weet wat er uit voort kan komen. Me ouders zeiden het al jaren geleden. Ooit zal de EU een moslim wereld zijn en wij buigen. En met dit alles gevolgd te hebben ben ik daar wel een beetje bang voor, daarom misschien mijn reacties .quote:Op zondag 13 februari 2011 01:44 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Wie had anders de verkiezingen moeten regelen dan het leger? De MB? Een paar demonstranten die geen verstand van politiek hebben? Het leger is de goede keus, er is in ieder geval geen andere.
Natuurlijk komen ze nu wel opdraven. ZE WAREN VERBODEN DOOR EEN DICTATOR.
Vrijheid wilden de demonstranten, nu zeg jij dat die vrijheid op zich goed is, zolang een compleet normale partij maar verboden blijft?
Je bent een goed persoon hoor en sorry als ik nu wat hard ben, maar ik vind je reacties echt heel erg hypocriet. Vrijheid en democratie + dictator weg is goed, maar daarna mogen er maar een paar partijen de macht krijgen en anderen niet.
Vrijheid is vrijheid en democratie is democratie.
Als je stelt dat daar uitzonderingen op moeten worden gemaakt dan zeg je wat Mubarak zei en is er geen sprake van democratie of vrijheid.
Je vergelijkt de MB hierboven met de PVV qua radicaalheid. Ik maak hier uit op dat jij niet voor de PVV bent, maar ik zie zo veel angst voor de islam in je posts, het past precies binnen wat de PVV zegt.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:50 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Kan er maar een ding opzeggen. Het leger(top) zijn de kinderen van Mubarak. Zoals Mubarak ooit de leider was van het leger ! MB prima zoals ze zich nu voordoen maar ook jij weet wat er uit voort kan komen. Me ouders zeiden het al jaren geleden. Ooit zal de EU een moslim wereld zijn en wij buigen. En met dit alles gevolgd te hebben ben ik daar wel een beetje bang voor, daarom misschien mijn reacties .
Welke stappen dan ? Heb er nog niks van vernomen. Het leger regeerd/t !quote:Op zondag 13 februari 2011 01:47 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
1) Ghonim is geen Egyptenaar.
2) Ghonim is op dit moment niet echt stabiel te noemen
3) Wie ben jij om te bepalen wat daar moet komen? Dat staat lijnrecht tegenover democratie.
4) Ze hebben tot nu toe de juiste stappen gezet om tot democratie te komen
Oke nu begin je echt te raaskallen.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:54 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Welke stappen dan ? Heb er nog niks van vernomen. Het leger regeerd/t !
Een mens kan juist in dit soort situaties heel stabiel zijn maar kan vallen als het wordt overgedragen. Ghonim heb veel mee gemaakt maar vecht door tot het einde maar kan ook breken. Maar ik als mens heb super waardereing voor hem. Stabiel is hij nog maar zal breken ooit door wat hij heb mee gemaakt maar als je zijn power ziet en leest gaat hij tot het einde nu
hquote:Op zondag 13 februari 2011 01:53 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Je vergelijkt de MB hierboven met de PVV qua radicaalheid. Ik maak hier uit op dat jij niet voor de PVV bent, maar ik zie zo veel angst voor de islam in je posts, het past precies binnen wat de PVV zegt.
Mubarak was ooit de leider van het leger, nu heeft het leger de demonstranten beschermd, geweigerd op ze te schieten, ook al heeft Mubarak zn regering die opdracht gegeven. En heeft het leger voor een groot deel gezorgd dat Mubarak is afgetreden met relatief weinig doden.
Jammer dat je mijn mening vindt als raaskalken.quote:Op zondag 13 februari 2011 01:56 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Oke nu begin je echt te raaskallen.
Ik ga lekker naar bed, maar zal toch nog even inhoudelijk op je reageren.
Ik heb ook waardering voor Ghonim en ja hij heeft veel meegemaakt, maar gebaseerd op alles wat je over en van hem ziet mag blijken dat hij nu niet geestelijk stabiel is, dat kan ook niet en wordt vanzelf weer beter, maar stabiel is hij nu niet.
Wat ze tot nu toe hebben gedaan is beloofd democratische hervormingen door te voeren en chaos en anarchie voorkomen. Meer kunnen ze niet doen in een dag.
Heb hem ook gezien, was inderdaad goedquote:Op zondag 13 februari 2011 02:19 schreef MangoTree het volgende:
Die reportage op Canvas was idd een stuk beter dan die van de KRO. Wat een verschil! Ik zeg nog maar een keer dat ie de hele nacht doorlopend uitgezonden wordt.
Vond ik ook. Komt het dichtsbij de waarheid wat we nu aan antwoorden kunnen verwachten.quote:
Eerst even de opmerking dat ik je niet veroordeel !quote:Op zondag 13 februari 2011 01:57 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
h
Het leger en de top dat is een heel groot verschil. het leger wilde niet schieten omdat ? het misschien op eigen gezin enz. zou schieten.
Ben pro pvv wat betreft vrijheid maar niet wat betrefd moslim. Laat een ieder in zijn waarde. Ben zelf heel christelijk opgevoed en weet hoe mensen je kunnen bekritisren en dan is het zaak sta je er boven of ga je mee met de ander.
die rudi vranckx is wel een heldquote:Op zondag 13 februari 2011 02:19 schreef MangoTree het volgende:
Die reportage op Canvas was idd een stuk beter dan die van de KRO. Wat een verschil! Ik zeg nog maar een keer dat ie de hele nacht doorlopend uitgezonden wordt.
Ghonim is wel een Egyptenaarquote:Op zondag 13 februari 2011 01:47 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
1) Ghonim is geen Egyptenaar.
2) Ghonim is op dit moment niet echt stabiel te noemen
3) Wie ben jij om te bepalen wat daar moet komen? Dat staat lijnrecht tegenover democratie.
4) Ze hebben tot nu toe de juiste stappen gezet om tot democratie te komen
is volgens mij de link hierboven ; http://www.deredactie.be/(...)mas/vranckx/1.961958quote:Op zondag 13 februari 2011 10:30 schreef Dekatria het volgende:
Iemand die Belgische repo online gevonden toevallig?
Goeiemorgenquote:Op zondag 13 februari 2011 10:36 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
is volgens mij de link hierboven ; http://www.deredactie.be/(...)mas/vranckx/1.961958
goedemorgen trouwens nog
quote:Ssirgany Sarah El Sirgany
RT @heba_afahmy: Army firing blank shots in the air infront of ministry of interior to disperse low ranking officers protesting#jan25#egypt
Huh, het probleem is toch dat er veel te weinig 'democratische principes' zijn?quote:Op zondag 13 februari 2011 10:59 schreef Dance99Vv het volgende:
Uit de telegraaf :
De Hogere Raad van de Strijdkrachten maakte zaterdag al bekend dat de huidige regering voorlopig aanblijft. Tot wanneer dat het geval zou zijn, werd niet gemeld. De betogers willen dat er een nieuwe interim-regering komt en zijn ontevreden over het aanblijven van de huidige ministers.
De vorm van de regering zal zo blijven tot het proces van transformatie over een paar maanden afgerond is. Daarna zal een nieuwe regering worden benoemd op basis van de democratische principes die nu al gelden,
Ja dat viel me ook opquote:Op zondag 13 februari 2011 11:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Huh, het probleem is toch dat er veel te weinig 'democratische principes' zijn?
Ik ken de constitutie niet, maar volgens mij zaten daar wel goede zaken in maar wordt dat teniet gedaan door de Emergency Law en een aantal toevoegingen, vandaar ook o.a. dat ze Emergency Law opgeheven willen hebben.quote:
bron?quote:Op zondag 13 februari 2011 10:11 schreef Dance99Vv het volgende:
SOldiers beat up protesters refusing to leave liberation sqaure
Inderdaad, ik dacht ook dat het nu wel klaar was... Al waren er wat dubieuze punten zoals het aanblijven van de regering, ondanks dat het leger alle eisen zou inwilligen.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:22 schreef RvLaak het volgende:
Denk je dat de ellende is afgelopen, gaat het gewoon door... Na ja, hopen dat ze vol kunnen houden & het leger luistert
Het belangrijkste is dan dat de NDP veel te veel te zeggen heeft.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:21 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Ik ken de constitutie niet, maar volgens mij zaten daar wel goede zaken in maar wordt dat teniet gedaan door de Emergency Law en een aantal toevoegingen, vandaar ook o.a. dat ze Emergency Law opgeheven willen hebben.
okaj , ja ik ben nog niet zo lang online ben ff de streams aan het aanslingeren ..quote:
Het lijkt me niet onmogelijk om nog eens een strategische plek te bezetten wanneer het nodig is. Laat ze eerst maar eens een weekje naar huis gaan, uitrusten, genezen en geestelijk/emotioneel tot rust komen... Om dan gewoon weer door te gaan waar ze gebleven waren.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:29 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
je ziet wel op de beelden dat het leger bijna meehelpt op te ruimen ( m.a.w. ze dus dwingt , leger begint zelf gewoon ook alles af te breken .. lopen echt zo riond van ja en dit kan neer , en dit kan weg ...
en als het tahrir plein dusdanig leeg geruimd is , is het moeilijk om het te behouden mocht het nodig zijn ( en naar mijn mening is het nodig , het regime zit gewoon nog ...)
pfff indd. ze zijn er nog lang niet ...
quote:Presidential candidatures (article 76)
Article 76 on candidates for president:
Under this article of the existing constitution only a handful of candidates can stand in the next presidential elections, which are due by September -- one from Mubarak's National Democratic Party (NDP) and others from small recognized parties with little weight.
In theory independents could also stand but they would need endorsements from 250 elected officials, including 65 members of the lower house of parliament, where the NDP has a stranglehold.
The opposition wants to open the system up to include independent politicians able to challenge the NDP candidate -- people such as former UN nuclear watchdog chief Mohamed ElBaradei and current Arab League Secretary Amr Moussa.
Term limits for the president (article 77)
The existing constitution allows the president to seek re-election indefinitely. Mubarak is now on his fifth term. The opposition wants to limit the president to two terms in office, as in many democratic countries.
The conduct of elections (article 88, 76)
The opposition wants constitutional changes to deter election rigging, a widespread practice for many decades. The most important step would be to reinstate the principle of judicial supervision eliminated from the constitution in 2007 (Article 88).They would also like to restructure the Presidential Election Commission, the composition of which is weighted in favor of whoever controls parliament (Article 76).
Court rulings on rigged votes (article 93)
Another constitutional provision which could help reduce electoral abuses would be to abolish the principle in Article 93 that only parliament can rule on the eligibility of its members. The NDP majority has used this to ignore court rulings invalidating election results.
Amendments to constitution (article 189)
The rules say the president can ask parliament to approve an amendment or parliament can propose its own amendments. But all amendments must be approved in a referendum.
President's use of military justice (article 179)
This article allows the president to transfer any case concerning "terror" to any judicial body, which gives him the right to use military courts. The government has long used military courts in cases concerning national security and Islamist violence where verdicts are swifter. The emergency laws also allow for trying civilians in military courts
ik vraag me af of dat slim is , kijk de regering en leger hebben nu gezien "hoe ze het zolang hebben kunnen volhouden "..quote:Op zondag 13 februari 2011 11:30 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Het lijkt me niet onmogelijk om nog eens een strategische plek te bezetten wanneer het nodig is. Laat ze eerst maar eens een weekje naar huis gaan, uitrusten, genezen en geestelijk/emotioneel tot rust komen... Om dan gewoon weer door te gaan waar ze gebleven waren.
quote:AymanM Ayman Mohyeldin
Press conference with caretaker PM about to begin in cairo
2 minutes ago Favorite Retweet Reply
quote:Op zondag 13 februari 2011 11:38 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
richardengelnbc #egypt.. egyptians say police worry if they can't take bribes anymore.. they can't survive on salaries, which are low
Nummer 5 is inderdaad de laatste, en hoe laat dat het ongeveer is weet ik niet. Ben constant aan het opnemen, en uploaden gaat ook constant door, alleen dat gaat niet zo snel.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:49 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
net ff alle filmpjes gekeken ( thnx Flash!)
maar nummer 5 is ook qua tijd het laatste he ??
zie je dat rechts clubje roodbaretten staan , iets meer links militairen .. plein is zo goed als leeg ( midden rotonde) en nog mensen , vraag ik me echt af in hoeverre ze gaan dalijk reageren als die mensen niet weg willen ( geen goed gevoel nu )
op allerlaatst lopen alle roodbaretten weg , na , zoals het leek , eerst met zn allen ff gesproken over "hoe gaan we ze nu weg krijgen "....
hoelang geleden zijn deze beelden ?
(laatste filmpje )
okaj ,maakt niet uit, ik heb weer een duidelijk beeld kunnen zien van hoe het ervoor staat ! mijn dank is groot !!quote:Op zondag 13 februari 2011 11:59 schreef Flashbox het volgende:
[..]
Nummer 5 is inderdaad de laatste, en hoe laat dat het ongeveer is weet ik niet. Ben constant aan het opnemen, en uploaden gaat ook constant door, alleen dat gaat niet zo snel.
quote:Op zondag 13 februari 2011 12:11 schreef yavanna het volgende:
G'afternoon.![]()
De berichten dat het leger vandaag gaat ontruimen lijken te kloppen?
Dima_Khatib Dima Khatib
Protesters say they don't want to block traffic downtown Cairo. But they want guarantees for compliance with their demands #jan25
Dima_Khatib Dima Khatib
Army says doesn't want to evict protesters by force. But earlier on there were skirmishes & army removed tents #jan25 #egypt
goedemorgen ( uhmmiddagquote:Op zondag 13 februari 2011 12:11 schreef yavanna het volgende:
G'afternoon.![]()
De berichten dat het leger vandaag gaat ontruimen lijken te kloppen?
Dima_Khatib Dima Khatib
Protesters say they don't want to block traffic downtown Cairo. But they want guarantees for compliance with their demands #jan25
Dima_Khatib Dima Khatib
Army says doesn't want to evict protesters by force. But earlier on there were skirmishes & army removed tents #jan25 #egypt
Potver.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:10 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[ afbeelding ]
(All times are local in Egypt, GMT+2)
12:18pm Military has been firing into the air to disperse a protest in front of the interior ministry. A source told Al Jazeera that 500 police protesters had gathered to call for higher wages and to protest against the senior officials of the police force for destroying the credibility and image of the police.
12:08pm Our correspondent Hoda Abdel-Hamid says a small demonstration chanting "the people and the police are one" entered Tahrir Square a short while ago but was booed out by the remaining pro-democracy protesters.
11:35am In Alexandria, a few hundreds of workers at Bank of Alexandria are holding a protest, demanding details be released about the banks sale by the state to the private sector. Also, several hundred workers from the building company The Arab Contractors, used for almost all major construction projects by the state, are protesting in downtown Alexandria demanding better pay.
10:45am The cabinet, appointed when Hosni Mubarak was still in office, will not undergo a major reshuffle and will stay to oversee a political transformation in the coming months, the cabinet spokesman says.
"The shape of the government will stay until the process of transformation is done in a few months, then a new government will be appointed based on the democratic principles in place," the spokesman told Reuters, adding that it was possible some portfolios could change hands in that period.
9:18am Our correspondent James Bays says there have been some "very small scuffles" as troops tried to get protesters to leave Tahrir Square in Cairo.
"I think it reflects a bigger problem," he says. "The military believes that now Mubarak is out, it's time for stability. But some of the protesters think not enough has been done yet. They don't want to clear that square until the army has handed over to a civilian government."
8:39am Soldiers have moved in among protesters still in Tahrir Square, Reuters reports, as traffic started flowing through the square again this morning.
Protesters chanted "Peacefully, peacefully" as the soldiers moved, and a few resisted the line of troops.
"The army is the backbone of Egypt. Their solution is not to remove us from the square. They must respond to our demands," a protester said over loudspeakers.
7:30am Robert Fisk writes in The Independent about how the Mubarak regime used street children in Cairo as pawns during the uprising: "Children interviewed by The Independent on Sunday, however, have also revealed how Mubarak supporters deliberately brought children to the outskirts of Tahrir Square to throw stones at the pro-democracy supporters, how they persuaded penniless street kids to participate in their pro-Mubarak marches. Swarms of other children forced their way into the square itself because they discovered that the protesters were kind to them, feeding them sandwiches and giving them cigarettes and money."
7:20am @ayakhalil's #Egypt "Victory is sweet" cupcakes posted on Twitter:
[ afbeelding ]
Zag de caps net.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:14 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
goedemorgen ( uhmmiddag)
jah ..plein is bijna leeg ..
ik heb er ook een heel slechtgevoel over ...quote:Op zondag 13 februari 2011 12:17 schreef yavanna het volgende:
[..]
Zag de caps net.Nu maar hopen dat er nog naar de anti's geluisterd gaat worden.
dat laatste zie ik dus ook zo .. juist als het leger allleen kwaad wil zal het ook alles op alles zetten om te voorkomen dat ze dit nog een x lukt, ( zie reactie van mij eerder )quote:Op zondag 13 februari 2011 12:20 schreef raistlin6 het volgende:
Hmm, wat ik er zo even snel uithaal. Ik vind het moeilijk. Enerzijds is het goed dat de demonstranten doorgaan tot er daadwerkelijk sprake is van democratie en vrijheid. Anderzijds kun je niet verwachten dat ze dat in 48 uur rond hebben.
De tijd die het wel kost zorgt ervoor dat de economie daar voor de komende jaren onherstelbaar beschadigd raakt als het normale leven niet verdergaat en dat wil ook niemand.
Enerzijds vind ik dat het leger veel meer tijd moet krijgen om hervormingen door te voeren, anderzijds als ze Tahrir verlaten, en het leger wil alleen maar kwaad, dan heroveren ze het plein niet zo makkelijk meer.
quote:Op zondag 13 februari 2011 12:19 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
interessant artikel over de hele regio .. bijgewerkt op 10 feb . http://www.globalpost.com(...)le-east-north-africa
( ff oftopic .. hoorde dat gisteren heel veel -duizenden -Tunesiërs in dat eiland bij italië ( lampedusa ) aankwamen met bootjes)
De demonstraten verwachten niet dat er opeens een goed rollende democratie is, ze hebben echter enkele eisen waar ze toezeggingen voor zouden willen. Niet onbegrijpelijk wanneer je nu o.a. al ziet dat er mensen worden aangesteld die een slechte rep. hebben bij het volk, zoals de nieuwe minister van informatie.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:20 schreef raistlin6 het volgende:
Hmm, wat ik er zo even snel uithaal. Ik vind het moeilijk. Enerzijds is het goed dat de demonstranten doorgaan tot er daadwerkelijk sprake is van democratie en vrijheid. Anderzijds kun je niet verwachten dat ze dat in 48 uur rond hebben.
De tijd die het wel kost zorgt ervoor dat de economie daar voor de komende jaren onherstelbaar beschadigd raakt als het normale leven niet verdergaat en dat wil ook niemand.
Enerzijds vind ik dat het leger veel meer tijd moet krijgen om hervormingen door te voeren, anderzijds als ze Tahrir verlaten, en het leger wil alleen maar kwaad, dan heroveren ze het plein niet zo makkelijk meer.
ja maar dat word errug moeilijk nu , ze staan er nu letterlijk en figuurlijk erg kwetsbaar bij ....quote:Op zondag 13 februari 2011 12:24 schreef raistlin6 het volgende:
+ (wederom ANP)
CAIRO (ANP) - De betogers op het Tahrirplein in de Egyptische hoofdstad Caïro moeten hun boeltje pakken en vertrekken. ,,We willen geen demonstranten meer op dit plein na vandaag'', aldus het hoofd van de militaire politie Mohamed Ibrahim Moustafa Ali zondag.
Het plein in het centrum van Caïro was dagenlang het epicentrum van het verzet tegen het bewind van president Hosni Mubarak. Die vertrok vrijdag, maar zijn regering bleef aan. Het leger heeft het heft momenteel in handen in Egypte.
Veel demonstranten hebben het plein na de val van Mubarak verlaten, maar honderden bleven achter. Zij stellen ontevreden te zijn over de beslissingen die het leger tot nog toe genomen heeft. Ooggetuigen meldden aan het einde van de zondagochtend dat duizenden betogers terugkeren naar het plein om het leger alsnog te dwingen een interimregering in te stellen.
Klopt dat is het enerzijds gedeelte van mijn postquote:Op zondag 13 februari 2011 12:28 schreef yavanna het volgende:
[..]
[..]
De demonstraten verwachten niet dat er opeens een goed rollende democratie is, ze hebben echter enkele eisen waar ze toezeggingen voor zouden willen. Niet onbegrijpelijk wanneer je nu o.a. al ziet dat er mensen worden aangesteld die een slechte rep. hebben bij het volk, zoals de nieuwe minister van informatie.
Men is bang dat er wellicht sprake is van alleen een andere leiding is, zonder de gewenste veranderingen.
1 van de eisen was dat het hele regime zou opstappen .. en dat is dus niet gebeurd ...quote:Op zondag 13 februari 2011 12:28 schreef yavanna het volgende:
[..]
[..]
De demonstraten verwachten niet dat er opeens een goed rollende democratie is, ze hebben echter enkele eisen waar ze toezeggingen voor zouden willen. Niet onbegrijpelijk wanneer je nu o.a. al ziet dat er mensen worden aangesteld die een slechte rep. hebben bij het volk, zoals de nieuwe minister van informatie.
Men is bang dat er wellicht sprake is van alleen een andere leiding is, zonder de gewenste veranderingen.
Dat kan bijna als verloren worden beschouwd.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:27 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
(All times are local in Egypt, GMT+2)
1:01pm A couple of hundred people are in Tahrir Square. Some groups chant "The people want you to leave the square" and others respond "We're not leaving".
[ afbeelding ]
yep ... het is nu te laat .. Tahrir dorp is weg ...de kracht van de verbroedering is letterlijk opgeruimd ...quote:Op zondag 13 februari 2011 12:30 schreef yavanna het volgende:
[..]
Dat kan bijna als verloren worden beschouwd.
quote:Op zondag 13 februari 2011 12:06 schreef Dance99Vv het volgende:
belftes beloftes en nog eens beloftes maar alles blijft bij het oude dat is het probleem
quote:Op zondag 13 februari 2011 12:07 schreef Dance99Vv het volgende:
allereerst de emergencylaw en ten tweede geen duidelijk timetable naar hervorming
Volgens presstv welquote:Op zondag 13 februari 2011 12:32 schreef raistlin6 het volgende:
Heeft het leger nou in de lucht geschoten om demonstranten naar huis te sturen btw?
iemand hier had het op presstv gezien / gehoord , en AJE meld het ook in zn liveblogquote:Op zondag 13 februari 2011 12:32 schreef raistlin6 het volgende:
Heeft het leger nou in de lucht geschoten om demonstranten naar huis te sturen btw?
toevoeging .. meld bij interior ministryquote:12:18pm Military has been firing into the air to disperse a protest in front of the interior ministry. A source told Al Jazeera that 500 police protesters had gathered to call for higher wages and to protest against the senior officials of the police force for destroying the credibility and image of the police.
Ja.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:31 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
yep ... het is nu te laat .. Tahrir dorp is weg ...de kracht van de verbroedering is letterlijk opgeruimd ...![]()
oh ja ,.. hoorde ook ergens , die ananas fikkie is opgestapt ??
ja hoe heette die vent ook alweer .. lijkt veel op anans fikie i.i.g. , die zou opgestapt zijn..quote:Op zondag 13 februari 2011 12:33 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ja.![]()
Uhm, 'ananas' heb ik even gemist.
#egypt.. now a group of protesters are protesting for protesters to leave #tahrir..
Hoe ik het gisteren meekreeg zou min. van Informatie El Feki idd op zijn gestapt en tevens een reisverbod hebben gekregen, zodat ie niet kan vluchten.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:37 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ja hoe heette die vent ook alweer .. lijkt veel op anans fikie i.i.g. , die zou opgestapt zijn..
maarre uh ,..protesters protesting ...etc. uhm .. die kan ik ff niet volgen ..
Inderdaad, ze kunnen wel weer gaan protesteren.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:36 schreef raistlin6 het volgende:
Regering Egypte blijft tot einde transitie
De Egyptische regering blijft aan tot de overgangsperiode in het Noord-Afrikaanse land achter de rug is. Dat maakte een woordvoerder van het kabinet zondag bekend. Volgens hem gaat het om een periode van een aantal maanden.
"De vorm van de regering zal zo blijven tot het proces van transformatie over een paar maanden afgerond is. Daarna zal een nieuwe regering worden benoemd op basis van de democratische principes die nu al gelden", aldus de woordvoerder, die niet uitsloot dat een aantal ministers van portefeuille zal wisselen. Vermoedelijk houdt de toelichting in dat de huidige ministers, nog benoemd door de inmiddels vertrokken president Hosni Mubarak, in functie blijven tot de verkiezingen in september.
De Hogere Raad van de Strijdkrachten maakte zaterdag al bekend dat de huidige regering voorlopig aanblijft. Tot wanneer dat het geval zou zijn, werd niet gemeld. De betogers willen dat er een nieuwe interim-regering komt en zijn ontevreden over het aanblijven van de huidige ministers.
Het leger wil dat de honderden demonstranten die op het Tahrir-plein zijn achtergebleven huiswaarts keren, deze wens wordt kracht bijgezet door het vuren van waarschuwingsschoten in de lucht. Door de ontevredenheid over de maatregelen tot nu toe meldden ooggetuigen dat inmiddels weer duizenden mensen richting Tahrir-plein onderweg zijn om zich bij de achtergebleven groep te voegen.
Er protesteren nu mensen tegen de demonstranten die nog op het plein staan.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:37 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ja hoe heette die vent ook alweer .. lijkt veel op anans fikie i.i.g. , die zou opgestapt zijn..
maarre uh ,..protesters protesting ...etc. uhm .. die kan ik ff niet volgen ..
Er is niet bij het plein geschoten maar bij het interior ministry en ivm politie stakers, dacht ik te lezen.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:36 schreef raistlin6 het volgende:
Regering Egypte blijft tot einde transitie
De Egyptische regering blijft aan tot de overgangsperiode in het Noord-Afrikaanse land achter de rug is. Dat maakte een woordvoerder van het kabinet zondag bekend. Volgens hem gaat het om een periode van een aantal maanden.
"De vorm van de regering zal zo blijven tot het proces van transformatie over een paar maanden afgerond is. Daarna zal een nieuwe regering worden benoemd op basis van de democratische principes die nu al gelden", aldus de woordvoerder, die niet uitsloot dat een aantal ministers van portefeuille zal wisselen. Vermoedelijk houdt de toelichting in dat de huidige ministers, nog benoemd door de inmiddels vertrokken president Hosni Mubarak, in functie blijven tot de verkiezingen in september.
Het leger wil dat de honderden demonstranten die op het Tahrir-plein zijn achtergebleven huiswaarts keren, deze wens wordt kracht bijgezet door het vuren van waarschuwingsschoten in de lucht. Door de ontevredenheid over de maatregelen tot nu toe meldden ooggetuigen dat inmiddels weer duizenden mensen richting Tahrir-plein onderweg zijn om zich bij de achtergebleven groep te voegen.
Ah ok, ik was niet bekend met de Ananas bijnaam.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:38 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Hoe ik het gisteren meekreeg zou min. van Informatie El Feki idd op zijn gestapt en tevens een reisverbod hebben gekregen, zodat ie niet kan vluchten.
dus toch ... ( was ff lastige zin , ) maarre das mooi balen ,.. nou lukt het ze nooit meer, en als dat uit de hand loopt , zal het leger de kant kiezen van de mensen die nu verder willen met het dagelijks leven ...quote:Op zondag 13 februari 2011 12:39 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Er protesteren nu mensen tegen de demonstranten die nog op het plein staan.
Ze willen dus dat het normale leven begint en dat ze nu stoppen met het Tahrir-plein bezet te houden.
el feki zn voornaam lijkt heel erg op ananasquote:Op zondag 13 februari 2011 12:43 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ah ok, ik was niet bekend met de Ananas bijnaam.
okej thnx !quote:Op zondag 13 februari 2011 12:38 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Hoe ik het gisteren meekreeg zou min. van Informatie El Feki idd op zijn gestapt en tevens een reisverbod hebben gekregen, zodat ie niet kan vluchten.
yep .. want wat er nu staat is "de harde kern "en ik vermoed dat juist die .. dalijk gaan "verdwijnen "......quote:Op zondag 13 februari 2011 12:43 schreef yavanna het volgende:
Sandmonkey Mahmoud Salem
The Army is taking pictures and recording videos of the protesters in Tahrir. Should we be worried? #jan25
quote:Op zondag 13 februari 2011 12:44 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
el feki zn voornaam lijkt heel erg op ananas
quote:Op zondag 13 februari 2011 12:46 schreef raistlin6 het volgende:
Ik heb een oplossing bedacht die voor ons wel prettig is. Ayman en die chick van AJE als transitieregering.
Het gebeurd blijkbaar al langer, zie onderstaand.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:44 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
yep .. want wat er nu staat is "de harde kern "en ik vermoed dat juist die .. dalijk gaan "verdwijnen "......
hahha jah ( ik ken het ) ergste is zulke beelden krijg je er ook niet meer uit ..quote:Op zondag 13 februari 2011 12:46 schreef yavanna het volgende:
[..]
Bij Gamal Mubarak, moet ik steeds aan een kameel denken, slaat nergens op maar pictures pictures.
hahhahquote:Op zondag 13 februari 2011 12:46 schreef raistlin6 het volgende:
Ik heb een oplossing bedacht die voor ons wel prettig is. Ayman en die chick van AJE als transitieregering.
Wat houd die nooit wetgeving nou precies in dan? Daar heb ik niet veel van mee gekregenquote:Op zondag 13 februari 2011 12:49 schreef raistlin6 het volgende:
Overigens denk ik dat het leger niet anders kan dat het tot nu toe doet. Stabiele situatie is nu nodig om veranderingen door te kunnen voeren.
Maatregelen die ik tot nu toe heb meegekregen:
- reisverboden voor oude regeringsleden
- noodwetgeving mogelijk vrijdag weg
- beloften gemaakt over verkiezingen en hervormingen
- economie niet verneuken door proberen mensen weer naar huis te laten gaan
quote:pakinamamer Pakinam and Voice
@ @AymanM of course not -- The revolution itself was supposed to start on Jan24 but everyone was late ;-)
gnagnaquote:Op zondag 13 februari 2011 12:50 schreef yavanna het volgende:
IceQueer Ice Queer
Hehe I just broke the #police's march with my car in #Tahrir! Lol
Die noodwetgeving is tientallen (20 of 30 dat weet ik even niet) jaren geleden door Mubarak ingevoerd en geeft leger en politie macht om mensen zomaar op te pakken en om media te verbieden. (Onder andere.)quote:Op zondag 13 februari 2011 12:50 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Wat houd die nooit wetgeving nou precies in dan? Daar heb ik niet veel van mee gekregen
Ze hebben gisteren maximaal 9 maanden voor de verkiezingen beloofd, ze proberen september vast te houden.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:51 schreef Dance99Vv het volgende:
Er is geen timetable , erg belangrijk lijkt mij
http://www.fidh.org/THE-EMERGENCY-LAW-IN-EGYPTquote:Op zondag 13 februari 2011 12:50 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Wat houd die nooit wetgeving nou precies in dan? Daar heb ik niet veel van mee gekregen
toevoeging : en te veroordelenquote:Op zondag 13 februari 2011 12:51 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Die noodwetgeving is tientallen (20 of 30 dat weet ik even niet) jaren geleden door Mubarak ingevoerd en geeft leger en politie macht om mensen zomaar op te pakken en om media te verbieden. (Onder andere.)
Ja idd, die is wel belangrijk. Was even snel uit mijn hoofd, linkje van doetter boven je post is volledig.quote:
Zulke foto's helpen dan ook niet echt.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:49 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
hahha jah ( ik ken het ) ergste is zulke beelden krijg je er ook niet meer uit ..
maar goed , er zijn veel fikie's maar ik heb em gevonden ( moest het zeker weten)
Anas el-Feki,minister of mass media in the Egyptian government.
weet alleen nu niet zeker of hij de fikkie is die op gestapt is ( zijn er dus best veel , die fikkies)
Nu snap ik die bijnaam ananas ...met zo'n kopquote:Op zondag 13 februari 2011 12:54 schreef yavanna het volgende:
[..]
Zulke foto's helpen dan ook niet echt.![]()
[ afbeelding ]
Anas el-Feki
Ze hebben ook gezegd sowieso niet de macht over te geven voor er democratische verkizeingen zijn geweest. En er was iets met een wet waarbij de oppositiegroeperingen hadden aangegeven dat niet te willen omdat er dan binnen twee maanden verkiezingen moesten zijn en dat was te kort om een partijprogramma te hebben, campagne te voeren e.d.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:52 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ze hebben gisteren maximaal 9 maanden voor de verkiezingen beloofd, ze proberen september vast te houden.
Heb je ook gelijk in, ik probeer mijn enerzijds, anderzijds dilemma op te lossen. Ik vind het namelijk echt moeilijk. Ja, ze moeten hun eisen niet laten varen, maar tegelijkertijd moeten ze het ook een klein beetje tijd geven.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:58 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ze hebben ook gezegd sowieso niet de macht over te geven voor er democratische verkizeingen zijn geweest. En er was iets met een wet waarbij de oppositiegroeperingen hadden aangegeven dat niet te willen omdat er dan binnen twee maanden verkiezingen moesten zijn en dat was te kort om een partijprogramma te hebben, campagne te voeren e.d.
Maargoed, dadelijk komt de PM een persconferentie geven, dingen kunnen dus weer veranderd zijn.
quote:Op zondag 13 februari 2011 12:54 schreef yavanna het volgende:
[..]
Zulke foto's helpen dan ook niet echt.![]()
[ afbeelding ]
Anas el-Feki
quote:Op zondag 13 februari 2011 12:56 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Nu snap ik die bijnaam ananas ...met zo'n kop
Ja, daar was het wachten op inderdaad, een revolutiepartij, die een absolute meerderheid gaat pakken bij de verkiezingen.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:59 schreef yavanna het volgende:
#egypt.. youth breaking away from NDP (mubarak's party) to form "Shebab Masr al-Gidid Party" -- New Egypt Youth Party.
Dat is i.d.d ook de spagaat waar ik in zitquote:Op zondag 13 februari 2011 13:00 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in, ik probeer mijn enerzijds, anderzijds dilemma op te lossen. Ik vind het namelijk echt moeilijk. Ja, ze moeten hun eisen niet laten varen, maar tegelijkertijd moeten ze het ook een klein beetje tijd geven.
Haha lastig he. Zit met hetzelfde. Ik kom steeds tot de conclusie dat het leger in zon korte tijd doet wat het kan. Dus ik denk dat dat positief betekent.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:02 schreef Daniel1976 het volgende:
Zucht, ik kan niet kiezen of ik nou optimistisch of pessimistisch moet zijn na de laatste berichten
Jah dat is hem. Hij is trouwens ontslagen door Shafiq, dus niet zelf opgestaptquote:Op zondag 13 februari 2011 12:49 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
hahha jah ( ik ken het ) ergste is zulke beelden krijg je er ook niet meer uit ..
maar goed , er zijn veel fikie's maar ik heb em gevonden ( moest het zeker weten)
Anas el-Feki,minister of mass media in the Egyptian government.
weet alleen nu niet zeker of hij de fikkie is die op gestapt is ( zijn er dus best veel , die fikkies)
Dat denk ik ook maar aan de andere kant is het weinig positief wanneer het regime nog tot september blijft zitten.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:03 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Haha lastig he. Zit met hetzelfde. Ik kom steeds tot de conclusie dat het leger in zon korte tijd doet wat het kan. Dus ik denk dat dat positief betekent.
Wat je eerder schreef, enkele maanden afwachten en mocht het nodig zijn weer demonstreren, lijkt op dit moment het beste is. Veranderingen kunnen niet overnacht gaan en de grote steun aan mensen op het plein is momenteel weg. Of zoals mensen zo graag hebben gezegd de laatste weken, 'er is geen momentum meer'.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:00 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in, ik probeer mijn enerzijds, anderzijds dilemma op te lossen. Ik vind het namelijk echt moeilijk. Ja, ze moeten hun eisen niet laten varen, maar tegelijkertijd moeten ze het ook een klein beetje tijd geven.
Eens, tegelijkertijd zoals iemand op de FP postte, je kunt niet ineens mensen uit je hoed toveren die in staat zijn om een land tijdelijk te besturen.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:05 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Dat denk ik ook maar aan de andere kant is het weinig positief wanneer het regime nog tot september blijft zitten.
Helaas roept mijn sociaal leven, ben benieuwd hoe het er vanavond voor staat.
ooooh , de sneaky trutquote:Op zondag 13 februari 2011 13:04 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Jah dat is hem. Hij is trouwens ontslagen door Shafiq, dus niet zelf opgestapt
Zijn secretaresse is op het vliegveld gesnapt, toen ze een ticket voor hem probeerde te boeken....
Tsja rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Hoewel Suleiman er nog steeds zit nu natuurlijk.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:03 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Haha lastig he. Zit met hetzelfde. Ik kom steeds tot de conclusie dat het leger in zon korte tijd doet wat het kan. Dus ik denk dat dat positief betekent.
Hmja same here. Aan de ene kant is er de vrees voor een schijnveiligheid (Regime lijkt te zijn verdwenen maar zit er nog, zij het zonder frontman), aan de andere kant de hoop dat dit maar tijdelijk is.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:03 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
juist .. en wie weet hoeveel mensen er vanaf nu tot september "verdwijnenen "...quote:Op zondag 13 februari 2011 13:08 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Hoewel Suleiman er nog steeds zit nu natuurlijk.
Die opper bevelhebber komt niet zo goed uit de wiki cables.
Ik hoorde gisteren iemand zeggen dat het tot nu toe allemaal geregiseerd is geweest de laatste dagen. Dus hinten op aftreden mubarak, dan mubarak ontkennend laten speechen en een dag later wel mubarak wegwerken zodat het volk uitzinnig wordt en naar huis gaat.
Ze hebben mubarak dan wel geofferd maar het regime zit er nog steeds dat is een beetje eng.
"Ik heb Suleiman ontslagen omdat hij leugens heeft verspreid. Ik blijf de president van Egypte tot mijn dood."quote:Op zondag 13 februari 2011 13:09 schreef raistlin6 het volgende:
Zat gisteren nog te denken dat het echt een meesterzet zou zijn van Mubarak om terug te komen als Tahrir leeg is en zo op de staats-tv MUAHAHHAHA.
quote:Op zondag 13 februari 2011 13:09 schreef raistlin6 het volgende:
Zat gisteren nog te denken dat het echt een meesterzet zou zijn van Mubarak om terug te komen als Tahrir leeg is en zo op de staats-tv MUAHAHHAHA.
Dan breekt de pleuris uit. Ik denk dat of het leger gaat mensen de komende maanden oppakken. Of er komt echt een 'democratie' ... hmmm.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:11 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
nee dat zou echt fout zijn
Toen ik het live zag schrok ik echt heel erg. Staat nu nog op mijn netvlies gebrand.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:11 schreef yavanna het volgende:
Zou je ooit nog naar die kameelrijders/verhuurders kunnen kijken zonder de beelden te zien waar men het Tahrirplein binnenviel op kamelen en paarden.
richardengelnbc richard engel
#egypt.. tomorrow.. camel guides, tour guides at pyramids to make a valentine's day 'love appeal' for tourists to return
indd. iran maandag vermoedelijk .. ik probeer b.t.w. topic algerije , beetje op de hoogte te houden , maar lijkt wel of ik als enig me daar mee bezig hou ( beseffen jullie dat er vanaf gisteren geen nieuwe tweets meer zijn , alleen retweets , ik vraag me heel erg af wat daar nu allemaal speelt ! )quote:Op zondag 13 februari 2011 13:11 schreef raistlin6 het volgende:
Vanaf maandag wordt het trouwens echt chaotisch voor ons (te veel demonstraties in te veel topics).
Geen nieuwe tweets? Is het internet daar weg dan?quote:Op zondag 13 februari 2011 13:12 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
indd. iran maandag vermoedelijk .. ik probeer b.t.w. topic algerije , beetje op de hoogte te houden , maar lijkt wel of ik als enig me daar mee bezig hou ( beseffen ullie dat er vanaf gisteren geen nieuwe tweets meer zijn , alleen retweets , ik vraag me gheel erg af wqat daar nu allemaal speelt ! )
maar goed , is indd. andere topic ..
Ik hou het in de gaten, maar er zijn te weinig media en objectieve bronnen om iets mee te kunnen.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:12 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
indd. iran maandag vermoedelijk .. ik probeer b.t.w. topic algerije , beetje op de hoogte te houden , maar lijkt wel of ik als enig me daar mee bezig hou ( beseffen ullie dat er vanaf gisteren geen nieuwe tweets meer zijn , alleen retweets , ik vraag me gheel erg af wqat daar nu allemaal speelt ! )
maar goed , is indd. andere topic ..
Flikker op! nooit niet dat ik nog in de buurtkom van die mafketels.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:11 schreef yavanna het volgende:
Zou je ooit nog naar die kameelrijders/verhuurders kunnen kijken zonder de beelden te zien waar men het Tahrirplein binnenviel op kamelen en paarden.
richardengelnbc richard engel
#egypt.. tomorrow.. camel guides, tour guides at pyramids to make a valentine's day 'love appeal' for tourists to return
De ene helft zegt van wel en de andere zegt van niet. Zijn wel weer speak to tweet nummers, net als bij Egypte.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:13 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Geen nieuwe tweets? Is het internet daar weg dan?
ja vanaf gisteren .. maar moet je ff daarheen gaan anders krijg ik gezeur dat ik offtopic ben :pquote:Op zondag 13 februari 2011 13:13 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Internet is vertraagd/afgesloten ja, en Facebookaccounts worden verwijderd door de overheid voor zover ik heb begrepen. Egypte all over again dus.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:13 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Geen geld en de leugen dat Hezbollah, Iranezen, Israeli's op het tahrir plein zaten. Ik vergeef ze wel.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:14 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Flikker op! nooit niet dat ik nog in de buurtkom van die mafketels.
Dat zullen ze weten ook.
Ik kots op die ventjes. Standplaats piramides van Giza, dan weet iedereen dat, laat een camel ride uit je kop
nee nieuwe artikels en bronnen dat het er echt plat is .. ( behalve bepaalde servers , bedrijven e.d. )quote:Op zondag 13 februari 2011 13:14 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
De ene helft zegt van wel en de andere zegt van niet. Zijn wel weer speak to tweet nummers, net als bij Egypte.
Dit is niet goed.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:15 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
nee nieuwe artikels en bronnen dat het er echt plat is .. ( behalve bepaalde servers , bedrijven e.d. )
Hehe ik was je voor gisteren.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:18 schreef Bartholomaeus het volgende:
doeterniettoezegiktoch
Heb jij misschien een lijst van twitteraars uit Algerij?
Dan kan ik een list maken op twitter.
Net als die dutch papparazi list over Egypte.
Good callquote:Op zondag 13 februari 2011 13:18 schreef Bartholomaeus het volgende:
doeterniettoezegiktoch
Heb jij misschien een lijst van twitteraars uit Algerij?
Dan kan ik een list maken op twitter.
Net als die dutch papparazi list over Egypte.
nee indd.quote:
die van http://blogsofwar.com/algeria/ werkt ook goedquote:Op zondag 13 februari 2011 13:18 schreef raistlin6 het volgende:
Algerije: mijn gemaakte tweet lijstje: komt nog genoeg nieuws uit Algerije, er gebeurt nu gewoon niet verschrikkelijk veel.
http://twitter.com/#!/list/raistlin6/algeria-feb12
Mooie update. Minder goed nieuws maar toen die beelden er waren die dagen leek het nog wel veel erger te, kunnen, zijn.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:17 schreef Daniel1976 het volgende:
O btw nog details over de gestolen goederen uit het museum, zag het hier al ff als tweet voorbij komen:
‘s Werelds grootste Egyptologisch museum wordt geplunderd
oooh .. kweet echt niet of dit nu goed nieuws is , aaangezien ik bang ben dat het leger hierop zeker niet goed gaat reagerenquote:Op zondag 13 februari 2011 13:20 schreef yavanna het volgende:
Sandmonkey Mahmoud Salem
The egyptian people are moving back to Tahrir..the crowds are increasing..the flags are back. #jan25
Ja, maar dan moet ik steeds gaan uitzoeken of het wel of geen bron dicht bij het nieuws is. Deze plaatst gewoon alles over het onderwerp, die ik heb gemaakt heb ik al gecheckt op betrouwbaarheid.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:20 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
die van http://blogsofwar.com/algeria/ werkt ook goed
Toppie!quote:Op zondag 13 februari 2011 13:19 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Hehe ik was je voor gisteren.
Om jou te sarrenquote:Op zondag 13 februari 2011 13:21 schreef -jos- het volgende:
waarom blijven jullie hier doorposten over Algerije als jullie zelf toegeven dat het offtopic is?
Sure.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:21 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Toppie!![]()
Mag ik jou ook volgen op twitter?
Heb je ook twitter?quote:Op zondag 13 februari 2011 13:19 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Good callvoeg ik ze ook meteen ff toe.
ik krijg em nie meer open - jou link - ???( moet ingelogd zijnquote:Op zondag 13 februari 2011 13:19 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Hehe ik was je voor gisteren.
richardengelnbc richard engelquote:Op zondag 13 februari 2011 13:14 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Flikker op! nooit niet dat ik nog in de buurtkom van die mafketels.
Dat zullen ze weten ook.
Ik kots op die ventjes. Standplaats piramides van Giza, dan weet iedereen dat, laat een camel ride uit je kop
Goed punt jongens, Algerije in eigen topic (reeks) svpquote:Op zondag 13 februari 2011 13:21 schreef -jos- het volgende:
waarom blijven jullie hier doorposten over Algerije als jullie zelf toegeven dat het offtopic is?
omdat het niet zo super off topic is en rustig was op het forum ..quote:Op zondag 13 februari 2011 13:21 schreef -jos- het volgende:
Vraagje, kunnen we geen algemeen topic hebben over de demonstraties, zodat we het wel door elkaar kunnen posten? Het houdt immers wel verband met elkaar.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Goed punt jongens, Algerije in eigen topic (reeks) svp
Ik heb toch het idee dat het nooit tot een proces zal komen.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:22 schreef -jos- het volgende:
AlMasryAlYoum_E Allegations that #Mubarak murdered protesters submitted to attorney general http://ow.ly/3VsIz #Jan25 #Egypt
vind ik wel een goed plan , zeker vanwege het vooruitzicht , van verschillende activiteiten , in verschillende landen ( yemen , en iran komen zelfs weer berichten over )quote:Op zondag 13 februari 2011 13:24 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Vraagje, kunnen we geen algemeen topic hebben over de demonstraties, zodat we het wel door elkaar kunnen posten? Het houdt immers wel verband met elkaar.
http://twitter.com/#!/raistlin6/algeria-feb12quote:Op zondag 13 februari 2011 13:24 schreef Bartholomaeus het volgende:
Raistlin? Ik kan nergens de volg knop vinden van je list?
Werkt.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:25 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
http://twitter.com/#!/raistlin6/algeria-feb12
Hier zou die wel moeten zitten? Anders weet ik het ook niet, zijn wel followers en heb niks veranderd.
Staat nog altijd lekker vol!quote:Op zondag 13 februari 2011 13:27 schreef mazaru het volgende:
Het wordt langzaam aan weer drukker.
[ afbeelding ]
We hebben sowieso de WAFD beweging, de NDP, die nieuwe Egypte jongeren partij, partij van El Baradei en de MB gaat heus wel meedoen.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:29 schreef Confetti het volgende:
Nu de moslimbroederschap heeft aangekondigd niet met de verkiezingen mee te doen gaan we toch gewoon weer een nieuwe dictator krijgen? Of verkiezingen met 1 echte kandidaat..die van het leger.
Het bovenste plaatje is om 12.30 gepostquote:Op zondag 13 februari 2011 13:28 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Staat nog altijd lekker vol!
Ja daar wacht ik ook al uren op gvdquote:Op zondag 13 februari 2011 13:33 schreef yavanna het volgende:
Two and a half hours later, press conference with Shafiq still not started. The ways of the ancient regime persist. #egypt #jan25
Lol als ze gaan eisen dat Egyptenaren zich aan afgesproken tijden gaan houden dan kunnen ze gaan beginnen met huizen bouwen op Tahrir, dat gaat immers nooit gebeuren.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:33 schreef yavanna het volgende:
Two and a half hours later, press conference with Shafiq still not started. The ways of the ancient regime persist. #egypt #jan25
quote:Op zondag 13 februari 2011 13:35 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Lol als ze gaan eisen dat Egyptenaren zich aan afgesproken tijden gaan houden dan kunnen ze gaan beginnen met huizen bouwen op Tahrir, dat gaat immers nooit gebeuren.
LPC?quote:
In dit geval kan het ook betekenen dat 'men' het niet eens is met wat er moet gaan gebeuren, wat er in de speech moet gaan komen.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:35 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Lol als ze gaan eisen dat Egyptenaren zich aan afgesproken tijden gaan houden dan kunnen ze gaan beginnen met huizen bouwen op Tahrir, dat gaat immers nooit gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |