Bron: nrc.nlquote:In Beeld: het beschadigde Egyptisch Museum
29 januari 2011, 18:24, door Ernst-Jan Pfauth
[url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Egyptisch_Museum_(Ca%C3%AFro)‘s Werelds grootste Egyptologisch museum[/url] is gisteren geplunderd, meldt Al Jazeera. Tijdens de protesten in Kairo vielen plunderaars het museum binnen en vernielden ze vitrines. Naar verluidt vormden burgers een menselijk schild om het museum te beschermen en later nam het leger dat over. Autoriteiten melden dat er niets verdwenen is, maar zij konden de volgende beschadigingen echter niet voorkomen:
Twitterpic van het menselijk schild rond het museum:
Veel Egyptenaren zijn onopgeleid, teringarm en zullen dat 100% zeker de rest van hun leven blijven. Als je in de chaos iets mee kunt nemen en verkopen is je leven ineens niet meer klote.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:24 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Bron: nrc.nl
GVD, hier was ik al bang voor! Waarom zijn er toch altijd van die kl@@tzakken die het niet kunnen nalaten om het erfgoed van dat land te vernielen?!![]()
gokje, gepleegd door provocateurs aangestuurd door Mubarak en de zijnen om een rede te hebben hard op te treden tegen de betogers. pure propaganda.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Dat snap ik dus echt niet.
De historie en toerismebron (en dus geldbron) van je land vernielen.
quote:Update 18.41 uur
Burgers hebben een aantal plunderaars te pakken gekregen, bij het doorzoeken van hun spullen vonden ze ID-bewijzen waaruit zou blijken dat het inderdaad politietroepen in dienst van Mubarak zijn, zo meldt Al Jazeera. Verder zijn er veel berichten over gewonden bij nieuwe bestormingen op de ministeries van Informatie en Binnenlandse Zaken.
Wat hun goed recht is, aangezien het ding gejat is. Dat het jou niet aanstaat hoe ze met hun spullen omgaan is net zo relevant als dat het mij niet zou aanstaan hoe jij met jouw spullen omgaat.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:02 schreef Djaser het volgende:
Dat hele museum was sowieso al een voorbeeld hoe je niet met cultureel erfgoed om moet gaan, en dat willen ze ook nog de buste van Nefertite terug.
Idd, dus teruggeven, die buste. Waar is die nu eigenlijk?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat hun goed recht is, aangezien het ding gejat is. Dat het jou niet aanstaat hoe ze met hun spullen omgaan is net zo relevant als dat het mij niet zou aanstaan hoe jij met jouw spullen omgaat.
Berlijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Idd, dus teruggeven, die buste. Waar is die nu eigenlijk?
Want toen waren de pyramides ook niet geplunderd neequote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:51 schreef DrDentz het volgende:
4000 jaar geleden had Egypte toch meer beschaving dan nu blijkt
Laat ze nu nog maar even wachtenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Idd, dus teruggeven, die buste. Waar is die nu eigenlijk?
Is het beeld gemaakt ten tijde van huidige Arabisch republiek, of tijdens haar bestaan gevonden?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat hun goed recht is, aangezien het ding gejat is. Dat het jou niet aanstaat hoe ze met hun spullen omgaan is net zo relevant als dat het mij niet zou aanstaan hoe jij met jouw spullen omgaat.
Ja idd. Tot de rust-if ever-teruggekeerd is en er nog wat over is van het museum. Voorlopig maar even veilig in Berlijn laten blijven.quote:
Ga vooral je gang. Maar vergeet dan even niet om alles wat uit andere culturen hier in nederland gevonden is, terug te gaan geven aan de landen waar het thuishoort.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:55 schreef Djaser het volgende:
[..]
Is het beeld gemaakt ten tijde van huidige Arabisch republiek, of tijdens haar bestaan gevonden?
Zo niet, dan valt er nog wel wat te zeggen over wie het beeld toe behoort.
Klets. Een land mag met haar culturele verleden omgaan zoals ze dat zelf wil. Dat die manier niet altijd iedereen zal aanstaan, is uiteraard vervelend, maar mag nooit een reden zijn om een land zijn eigendom te onthouden.quote:Verwaarlozing van cultureel erfgoed is overigens de beste reden die ik kan bedenken om museum stukken niet terug te geven aan het land van herkomst.
Hoeft van mij niet hoor. Zolang er goed mee om wordt gegaan.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ga vooral je gang. Maar vergeet dan even niet om alles wat uit andere culturen hier in nederland gevonden is, terug te gaan geven aan de landen waar het thuishoort.
Internationaal recht kan wel meer zeggen, ik mag het daar best mee oneens zijn.quote:Overigens zegt internationaal recht, dat het veranderen van staatsvorm geen reden is om eigendomsrecht te ontzeggen. Zo is de bijvoorbeeld Nederlandse staat de iure en de facto eigenaar van alle zaken die gevonden worden in gezonken VOC-schepen.
Ja maak er maar lekker een politieke aangelegenheid aan. Een Egyptische Arabier heeft net zo een grote connectie met het masker van Toetanchamon als jij en ik. Egyptisch erfgoed is allereerst werelderfgoed en dat hoort ten alle tijde beschermt te worden.quote:[..]
Klets. Een land mag met haar culturele verleden omgaan zoals ze dat zelf wil. Dat die manier niet altijd iedereen zal aanstaan, is uiteraard vervelend, maar mag nooit een reden zijn om een land zijn eigendom te onthouden.
Als jouw auto gejat wordt en er is bekend waar hij is, wil je hem ook terug. ook als de dief zegt, dat je hem slecht onderhoudt. Dat is namelijk jouw zaak en gaat hem helemaal geen fluit aan.
Dat loopt al een discussie over, maar daar laat je je gezicht niet meer zien om de een of andere reden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad de hoofdreden. Normen vervagen als je honger hebt.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Veel Egyptenaren zijn onopgeleid, teringarm en zullen dat 100% zeker de rest van hun leven blijven. Als je in de chaos iets mee kunt nemen en verkopen is je leven ineens niet meer klote.
Werelderfgoed hoort beschermd te worden. het is ook mijn erfgoed. Ik zie het Nefertiti beeld liever in Duitsland dan in duizend stukken omdat jij zonodig politiek correct wil zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Inderdaad, tijd om soldaten naar Egypte te sturen!quote:Op zondag 30 januari 2011 19:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Werelderfgoed hoort beschermd te worden. het is ook mijn erfgoed. Ik zie het Nefertiti beeld liever in Duitsland dan in duizend stukken omdat jij zonodig politiek correct wil zijn.
qft.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Veel Egyptenaren zijn onopgeleid, teringarm en zullen dat 100% zeker de rest van hun leven blijven. Als je in de chaos iets mee kunt nemen en verkopen is je leven ineens niet meer klote.
Tsja, als die Egyptenaren denken dat dat de beste manier is van met hun eigendom omgaan dan hebben ze daar natuurlijk het volste recht toe. Toch?quote:Op maandag 31 januari 2011 11:29 schreef Roi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verguld beeld van Toetanchamon jagend in een papyrusboot
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verguld beeld van Toetanchamon staand op een zwarte panter
MEER: http://egyptologie.nl/htm/extranieuws.htm
Nee want dat is van de hele wereld en niet exclusief van de egyptenaren.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Tsja, als die Egyptenaren denken dat dat de beste manier is van met hun eigendom omgaan dan hebben ze daar natuurlijk het volste recht toe. Toch?
Ja, net of al die Egyptenaren achter deze actie staan.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Tsja, als die Egyptenaren denken dat dat de beste manier is van met hun eigendom omgaan dan hebben ze daar natuurlijk het volste recht toe. Toch?
Ze gebruiken natuurlijk wel het Koptisch als liturgische taal, wat afstamt van het klassiek Egyptisch. Wat dat betreft staan ze misschien net ietsje dichter bij de oude cultuur dan hun Arabische landgenoten.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:37 schreef speknek het volgende:
De Kopten zeggen de oorspronkelijke Egyptenaren te zijn. Of dat echt zo is en het geen Grieken zijn is een tweede.
Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar er is nog een andere reden: de band die een bevolking heeft met hun verleden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld. VOC schepen hebben ook vast culturele relicten/artifacten vervoerd, "ontnomen" van een ander volk.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens zegt internationaal recht, dat het veranderen van staatsvorm geen reden is om eigendomsrecht te ontzeggen. Zo is de bijvoorbeeld Nederlandse staat de iure en de facto eigenaar van alle zaken die gevonden worden in gezonken VOC-schepen.
quote:oldiers detained about 50 men trying to break into the Egyptian National Museum in a fresh attempt to loot some of the country's archaeological treasures, the military said Monday.
Snipers were stationed on the roof of the building, and dozens of troops patrolled the grounds of the famed antiquities museum amid fears that the chaos sweeping Cairo could engulf the nation's heritage. Some of the most intense anti-government protests in the past week happened near the museum.
On Monday, half a dozen suspected thieves lay in a group on the floor of the entrance, their faces covered by a blanket. Guards said they were caught trying to enter.
A military general at the museum said soldiers arrested about 35 men trying to break into the building on Sunday, and another 15 on Monday. He spoke on condition of anonymity because he was not authorized to speak to the media.
Troops said they were given orders not to shoot, but to protect the building and its contents.
The majority of the museum was intact, but there were signs of an earlier break-in.
On the second floor, one case containing a gold trinket, two small rods and other small artifacts was broken, and another case was smashed on the first floor. The cases were next to the gated room containing the gold funerary mask of King Tutankhamun that draws millions of tourists a year.
At the museum's gift shop, broken glass, souvenirs and postcards littered the ground.
Zahi Hawass, Egypt's antiquities chief, walked through the darkened museum with a military guard and said the museum was heavily protected by the Egyptian military. Later Monday, he was appointed Minister of State Antiquities in the new government named by President Hosni Mubarak, who faces calls from protesters for his ouster.
"If the museum is safe, Egypt is safe," Hawass said.
A museum administrator found the head of a small clay statue on the stairs.
Looters had broken into the museum on Friday, ripping the heads off two mummies and damaging about 75 small artifacts before soldiers caught them. Hawass said the broken artifacts could be restored.
Museum Director Tarek El Awady said the thieves appeared to be looking for gold, and didn't understand the value of other artifacts.
The museum houses thousands of artifacts spanning the full sweep of Egypt's rich pharaonic history.
Before the army arrived early Saturday morning, young Egyptians, some armed with truncheons grabbed from police, created a human chain at the museum's front gate to ward off looters.
Six boxes of small antiquities were looted from a storage facility in Egypt's Sinai Peninsula, but there were no break-ins at the other 24 antiquities museums across Egypt, according to Hawass.
Jawel hoor, de meeste pyramides werden al na enkele weken nadat de Farao was begraven al geplunderd. In het dal van de Koningen was in die tijd dan ook permanente bewakingf en op grafroven stonden dan ook pittige straffen. Toch zijn er zat bewijzen gevonden dat er geen jaren stond tussen begraven en de eerste grafrovers.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:51 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Want toen waren de pyramides ook niet geplunderd nee
Bron: ad.nlquote:'Nederlandse opgravingsprojecten geplunderd'
Opgravingen bij de Sakkara pyramide. FOTO EPA
LEIDEN - Nederlandse opgravingsprojecten in Egypte worden vernield door plunderaars. Dat heeft Egyptoloog Maarten Raven van het Rijksmuseum voor Oudheden in Leiden vandaag gezegd in een uitzending van de Wereldomroep.
Eén van de belaagde opgravingsprojecten is Sakkara, net buiten Caïro, met graven tot vierduizend jaar oud, onder meer van de hoogste ambtenaren van farao's als Ramses de Tweede en Tutanchamon.
Egyptoloog Raven zegt in een toelichting te hopen dat de plunderaars geen kennis van zaken hebben en de werkelijk kostbare graven met rust laten. "Er is bijvoorbeeld een grafmonument bij van 65 meter lang. Veel graven hebben prachtige reliëfs en inscripties en zijn zeer waardevol. De beste kunstenaars en werklui werden indertijd aangetrokken om de monumenten te maken." Maar Raven zegt bang te zijn dat de plunderaars uit de omgeving komen en wel degelijk weten waar zich de topstukken bevinden.
Volgens zijn informatie worden de musea inmiddels beveiligd. Bij veel opgravingen zou dat nog niet het geval zijn. (ANP)
01/02/11 14u00
Hier ook collega's naast me, "Heb je familie ofzo in egypte dat je dit steeds zit te volgen" "Nee" "Waarom kijk je dan steeds!?!?"quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:46 schreef m0j0 het volgende:
Erg goed om te zien dat menselijke schild.
Kan het niet begrijpen dat er dus mensen zijn die er op uit gaan om een mummy naar de kloten te helpen.
Hier begrijp ik het ook niet, ik zeg het tegen m`n 2 directe collegas, en ik krijg van beide zo`n schouder-ophaal-oh-well reactie.
Kennelijk is een erg belangrijk stuk historie van de Mens niet belangrijk genoeg voor hun, waarschijnlijk vinden ze het resultaat van een of andere voetbal wedstrijd of dans wedstrijd belangrijker.
Van de entreegelden van het British Museum gaat ook niks naar de Brittenquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:22 schreef Daniel1976 het volgende:
2. van de intree gelden van de monumenten is nog nooit iets naar het volk gegaan.
Dat is nou precies waarom ik niet snap dat dingen vernield worden.quote:3. Als jij geen cent te makken hebt en je kunt een beeldje verkopen en daarvan bijna een jaar je gezin te eten geven, wat zou jij doen?
Vernielingen is werk van pro-mubarak als ik de berichten mag geloven.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Van de entreegelden van het British Museum gaat ook niks naar de Brittenhet levert echter toerisme op wat weer veel geld naar de kleinere industrieen (hotels, restaurants, etc) van het land brengt.
[..]
Dat is nou precies waarom ik niet snap dat dingen vernield worden.
Dat is ook niet gek met zoveel armoede. Er zijn maar zat egyptenaren die nog nooit in museum zijn binnen geweest. Of die er ook maar iets van weten. Je kunt het ze niet kwalijk nemen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
Vernieling is het gevolg van onwetendheid. Die gasten snappen de eigen culture geschiedenis niet eens. Dus dan ruk je het gouden deel van het beeld af.
En dan zeggen dat alle tieners in Nederland cultuurbarbaren zijn!quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat is ook niet gek met zoveel armoede. Er zijn maar zat egyptenaren die nog nooit in museum zijn binnen geweest. Of die er ook maar iets van weten. Je kunt het ze niet kwalijk nemen.
Hoewel ik er soms wel beetje bedroefd van word.
Het is wereld erfgoed en mijn achter achter achter achterkleinkinderen moeten ook de kans hebben dat zelf te ervaren.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het heeft ook wel weer wat. Dit hoort bij dat wat de historie wordt op termijn. Een wereldgeschiedenis zonder indrukwekkende gebeurtenissen is wat mij betreft veel minder interessant. Stel je nou eens voor dat alles al zo'n 50000 jaar op rolletjes had gelopen... Ik vind het afgrijzen in dit topic eigenlijk vrij decadent, alsof het de materiële erfenis is wat de cultuur vormt.
Kut kan de foto ff niet vinden dat ding is onderdeel van een staf of zoiets. Er stonden er meerdere van in Tutanckamons graf. Die stonden volgens mij niet in een vitrine.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:56 schreef De_Hertog het volgende:
Wat zien we op die laatste foto? Is dat een leeggehaalde vitrine of is die vrouw gewoon een foto aan het maken van dat object daarbovenop? Die vitrine lijkt compleet leeg maar onbeschadigd, in ieder geval geen 'gewoon' vandalisme dus.
Ok, het ging dus idd om wat op de vitrine lag, niet of er al dan niet wat in lag. Dank je.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:04 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Kut kan de foto ff niet vinden dat ding is onderdeel van een staf of zoiets. Er stonden er meerdere van in Tutanckamons graf. Die stonden volgens mij niet in een vitrine.
edit gevonden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.drhawass.com/b(...)t%27s+new%3F+Feed%29quote:The restoration of the damaged objects at the Egyptian Museum, Cairo
Today I would like to discuss, in detail, some of the objects that were broken at the Egyptian Museum, Cairo. In front of the Amarna galleries, on the first floor of the museum, there is a vitrine that holds a small statue of Akhenaten wearing the blue crown and holding an offering table. This vitrine was smashed, and the statue sustained minor damage; this is the first object that will be cleaned and restored.
[Dr. Zahi Hawass and Christopher Rhoads, from the Wall Street Journal, stand in front of the damaged vitrine containing the walking sticks and gilded fan head of Tutankhamun. (PHOTO: Sandro Vannini)]
Dr. Zahi Hawass and Christopher Rhoads, from the Wall Street Journal, stand in front of the damaged vitrine containing the walking sticks and gilded fan head of Tutankhamun. (PHOTO: Sandro Vannini)
Upstairs, in front of the room that holds the golden mask of Tutankhamun, a vitrine containing two walking sticks and the head of a gilded fan belonging to the king. One stick was stripped of its thin gold sheeting when it was thrown on the floor, but it can be restored. This case, and the one containing the statue of Tutankamun standing on a panther, were the only Tutankhamun cases that suffered from any damage. I carefully rechecked all the other vitrines in the Tutankhamun galleries, and I would like to assure the world that they are safe and untouched.
[Dr. Zahi standing in front of the Anubis Shrine in the Tutankhamun galleries in the Egyptian Museum, Cairo. (PHOTO: Sandro Vannini)]
Dr. Zahi standing in front of the Anubis Shrine in the Tutankhamun galleries in the Egyptian Museum, Cairo. (PHOTO: Sandro Vannini)
The New Kingdom coffin that was damaged by the criminals can easily be restored. These people were searching for mummies in the hopes that they would find gold and red mercury, believed by some people to have magical properties. I think that this shows the ignorance of the thieves.
[Dr. Zahi in front of the smashed vitrine containing the New Kingdom coffin that was damaged by thieves on 28 January 2011. (PHOTO: Sandro Vannini)] I have received many queries on the members of Akhenatens family. While at the museum yesterday, I made sure to visit the mummies of Akhenaten (the mummy from KV55), Queen Tiye (also known as the Elder Lady from KV35), and the mother of Tutankhamun (also known as the Younger Lady from KV35). These three mummies are housed in vitrines next to the second royal mummy room on the west side of the museum, and were not touched or damaged by the looters. They are completely safe.
The museum staff and I have begun to replace the broken vitrines, and to clean the museum and the new bookshop; we are working hard to prepare the museum for its reopening.
Hoeven niet perse de pro-Mubarak luitjes te zijn geweest. Veel mensen zijn uitgebuit en leefden in absolute armoede, het is wel voor te stellen dat men probeert te overleven en dat dit soort dingen gebeuren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:53 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik zag het al voor me gisteren toen ik dit las.. Pro-Mubarak mensen die met hun net geroofde beelden over straat gooien
quote:Sad News
The staff of the database department at the Egyptian Museum, Cairo have given me their report on the inventory of objects at the museum following the break in. Sadly, they have discovered objects are missing from the museum. The objects missing are as follows:
[Tutankhamun being carried by a goddess. (Photo: Griffith Institute)]
Tutankhamun being carried by a goddess. (Photo: Griffith Institute)
1. Gilded wood statue of Tutankhamun being carried by a goddess
2. Gilded wood statue of Tutankhamun harpooning. Only the torso and upper limbs of the king are missing
3. Limestone statue of Akhena
ten holding an offering table
4. Statue of Nefertiti making offerings
5. Sandstone head of an Amarna princess
6. Stone statuette of a scribe from Amarna
7. Wooden shabti statuettes from Yuya (11 pieces)
8. Heart Scarab of Yuya
An investigation has begun to search for the people who have taken these objects, and the police and army plan to follow up with the criminals already in custody. I have said if the Egyptian Museum is safe, than Egypt is safe. However, I am now concerned Egypt is not safe.
[Tutankhamun harpooning. (Photo: Griffith Institute)]
Tutankhamun harpooning. (Photo: Griffith Institute)
In another terrible turn of events, last night a magazine in Dahshur was broken into; it is called De Morgan’s. This magazine contains large blocks and small artifacts.
Zoiets zou niet nodig moeten zijn.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:27 schreef SemperSenseo het volgende:
Triest om dit te lezen. Misschien zou het voor musea beter zijn als zij hun kunst en artefacten zoveel mogelijk verspreiden over de musea in de wereld in niet centreren op een locatie. Dus niet een Van Gogh of Rembrand museum in Amsterdam, niet een museum met alleen Griekse artefacten in Athene, en niet een museum met alleen Egyptische artefacten voornamelijk in Cairo. Dus mocht er een museum ergens zwaar geplunderd worden, dan wordt er wel een Van Gogh schilderijtje, een Grieks beeldje en Egyptisch medaillon gestolen, maar de schade voor ieder afzonderlijke collectie blijft dan beperkt.
Maar rampen of onvoorziene revoluties zijn (vooral over langere tijd) niet uit te sluiten. Het idee om kunst of kennis samen te brengen op één locatie of in één grote collectie is niet nieuw. Bijvoorbeeld: voor WO2 had een Duitse miljonair de grootste collectie ooit van Assyrische artefacten en kunst bijeengebracht. Tijdens WO2: Bam! Een geallieerde bom erop en groot deel van de artefacten zijn vernietigd en weg... en daarmee een groot deel van de nalatenschap van de Assyrische beschaving. Tot op de dag vandaag nog steeds een groot drama.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:32 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Zoiets zou niet nodig moeten zijn.
Het is dan ook niet dat er elke week een museum geplunderd en belaagd wordt zoals de afgelopen weken in dit geval. Overbodige manier van handhaven en het wordt daarbij telkens een hele klus om een Rembrandt-week of een vanwiedanook-jaar te organiseren als je honderden danwel duizenden locaties moet contacteren en al die shit te laten overvliegen.
Waar heb je het over ?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:12 schreef tass het volgende:
Maar wat een geweldig nieuws dat Hawass zijn biezen heeft gepakt! Eindelijk![]()
De dictator van de oudheden is ook weg! Eindelijk kan er een frisse wind doorheen.
Oh man wat ben ik hier blij om!
Maar wat betekent dit verder? Hij is nu dus afgetreden als Minister of Antiquities, dus hij heeft geen toezicht meer etc, maar hoe zit het met het Giza plateau? Is dat een losse functie of hoort ie bij de ministerspost?
Al met al, weer een positieve dag in de geschiedenis van Egypte!
Ik heb vanochtend mijn traditionele Egyptische ontbijt gemaakt: pannenkoekjes met chocoladesaus en poedersuiker![]()
Vind het niet echt het moment om op te stappen.....quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:02 schreef tass het volgende:
Het is dus nog niet bevestigd....
http://www.artsjournal.co(...)s_doubt_on_hawa.html
Even ter info on the hippo:quote:Op zaterdag 5 maart 2011 17:14 schreef Daniel1976 het volgende:
C. Also in the Upper Floor Gallery 43 the display cabinet of the turquoise Hipo, everything disappeared except the turquoise Hipo.
http://allaboutegypt.org/(...)n-objects-recovered/quote:Three perpetrators have been arrested with 12 of the Egyptian Museums missing objects in their possession after spreading videos and pictures of the objects to mobile phones of others trying to find a buyer. The Antiquities police in co-operation with the Armed Forces tracked them and set them a trap with the help of a foreigner who works at the American Embassy in Cairo convening the criminals that he will buy the objects for 50 million dollars. The objects recovered are 7 statues, 5 bronze statues and 1 limestone statue beside 5 necklaces, one is golden and the others are made of faience and colored glass.
wtf is item 6 in die pdf? lijkt een hoaxquote:Op woensdag 16 maart 2011 18:21 schreef Daniel1976 het volgende:
http://www.sca-egypt.org/(...)useum_2011-03-15.pdf
En nu eens engels leren lezen okayquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:47 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
wtf is item 6 in die pdf? lijkt een hoax
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |