quote:pakinamamer Pakinam and Voice
@ @AymanM of course not -- The revolution itself was supposed to start on Jan24 but everyone was late ;-)
gnagnaquote:Op zondag 13 februari 2011 12:50 schreef yavanna het volgende:
IceQueer Ice Queer
Hehe I just broke the #police's march with my car in #Tahrir! Lol
Die noodwetgeving is tientallen (20 of 30 dat weet ik even niet) jaren geleden door Mubarak ingevoerd en geeft leger en politie macht om mensen zomaar op te pakken en om media te verbieden. (Onder andere.)quote:Op zondag 13 februari 2011 12:50 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Wat houd die nooit wetgeving nou precies in dan? Daar heb ik niet veel van mee gekregen
Ze hebben gisteren maximaal 9 maanden voor de verkiezingen beloofd, ze proberen september vast te houden.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:51 schreef Dance99Vv het volgende:
Er is geen timetable , erg belangrijk lijkt mij
http://www.fidh.org/THE-EMERGENCY-LAW-IN-EGYPTquote:Op zondag 13 februari 2011 12:50 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Wat houd die nooit wetgeving nou precies in dan? Daar heb ik niet veel van mee gekregen
toevoeging : en te veroordelenquote:Op zondag 13 februari 2011 12:51 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Die noodwetgeving is tientallen (20 of 30 dat weet ik even niet) jaren geleden door Mubarak ingevoerd en geeft leger en politie macht om mensen zomaar op te pakken en om media te verbieden. (Onder andere.)
Ja idd, die is wel belangrijk. Was even snel uit mijn hoofd, linkje van doetter boven je post is volledig.quote:
Zulke foto's helpen dan ook niet echt.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:49 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
hahha jah ( ik ken het ) ergste is zulke beelden krijg je er ook niet meer uit ..
maar goed , er zijn veel fikie's maar ik heb em gevonden ( moest het zeker weten)
Anas el-Feki,minister of mass media in the Egyptian government.
weet alleen nu niet zeker of hij de fikkie is die op gestapt is ( zijn er dus best veel , die fikkies)
Nu snap ik die bijnaam ananas ...met zo'n kopquote:Op zondag 13 februari 2011 12:54 schreef yavanna het volgende:
[..]
Zulke foto's helpen dan ook niet echt.![]()
[ afbeelding ]
Anas el-Feki
Ze hebben ook gezegd sowieso niet de macht over te geven voor er democratische verkizeingen zijn geweest. En er was iets met een wet waarbij de oppositiegroeperingen hadden aangegeven dat niet te willen omdat er dan binnen twee maanden verkiezingen moesten zijn en dat was te kort om een partijprogramma te hebben, campagne te voeren e.d.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:52 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ze hebben gisteren maximaal 9 maanden voor de verkiezingen beloofd, ze proberen september vast te houden.
Heb je ook gelijk in, ik probeer mijn enerzijds, anderzijds dilemma op te lossen. Ik vind het namelijk echt moeilijk. Ja, ze moeten hun eisen niet laten varen, maar tegelijkertijd moeten ze het ook een klein beetje tijd geven.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:58 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ze hebben ook gezegd sowieso niet de macht over te geven voor er democratische verkizeingen zijn geweest. En er was iets met een wet waarbij de oppositiegroeperingen hadden aangegeven dat niet te willen omdat er dan binnen twee maanden verkiezingen moesten zijn en dat was te kort om een partijprogramma te hebben, campagne te voeren e.d.
Maargoed, dadelijk komt de PM een persconferentie geven, dingen kunnen dus weer veranderd zijn.
quote:Op zondag 13 februari 2011 12:54 schreef yavanna het volgende:
[..]
Zulke foto's helpen dan ook niet echt.![]()
[ afbeelding ]
Anas el-Feki
quote:Op zondag 13 februari 2011 12:56 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Nu snap ik die bijnaam ananas ...met zo'n kop
Ja, daar was het wachten op inderdaad, een revolutiepartij, die een absolute meerderheid gaat pakken bij de verkiezingen.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:59 schreef yavanna het volgende:
#egypt.. youth breaking away from NDP (mubarak's party) to form "Shebab Masr al-Gidid Party" -- New Egypt Youth Party.
Dat is i.d.d ook de spagaat waar ik in zitquote:Op zondag 13 februari 2011 13:00 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in, ik probeer mijn enerzijds, anderzijds dilemma op te lossen. Ik vind het namelijk echt moeilijk. Ja, ze moeten hun eisen niet laten varen, maar tegelijkertijd moeten ze het ook een klein beetje tijd geven.
Haha lastig he. Zit met hetzelfde. Ik kom steeds tot de conclusie dat het leger in zon korte tijd doet wat het kan. Dus ik denk dat dat positief betekent.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:02 schreef Daniel1976 het volgende:
Zucht, ik kan niet kiezen of ik nou optimistisch of pessimistisch moet zijn na de laatste berichten
Jah dat is hem. Hij is trouwens ontslagen door Shafiq, dus niet zelf opgestaptquote:Op zondag 13 februari 2011 12:49 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
hahha jah ( ik ken het ) ergste is zulke beelden krijg je er ook niet meer uit ..
maar goed , er zijn veel fikie's maar ik heb em gevonden ( moest het zeker weten)
Anas el-Feki,minister of mass media in the Egyptian government.
weet alleen nu niet zeker of hij de fikkie is die op gestapt is ( zijn er dus best veel , die fikkies)
Dat denk ik ook maar aan de andere kant is het weinig positief wanneer het regime nog tot september blijft zitten.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:03 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Haha lastig he. Zit met hetzelfde. Ik kom steeds tot de conclusie dat het leger in zon korte tijd doet wat het kan. Dus ik denk dat dat positief betekent.
Wat je eerder schreef, enkele maanden afwachten en mocht het nodig zijn weer demonstreren, lijkt op dit moment het beste is. Veranderingen kunnen niet overnacht gaan en de grote steun aan mensen op het plein is momenteel weg. Of zoals mensen zo graag hebben gezegd de laatste weken, 'er is geen momentum meer'.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:00 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in, ik probeer mijn enerzijds, anderzijds dilemma op te lossen. Ik vind het namelijk echt moeilijk. Ja, ze moeten hun eisen niet laten varen, maar tegelijkertijd moeten ze het ook een klein beetje tijd geven.
Eens, tegelijkertijd zoals iemand op de FP postte, je kunt niet ineens mensen uit je hoed toveren die in staat zijn om een land tijdelijk te besturen.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:05 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Dat denk ik ook maar aan de andere kant is het weinig positief wanneer het regime nog tot september blijft zitten.
Helaas roept mijn sociaal leven, ben benieuwd hoe het er vanavond voor staat.
ooooh , de sneaky trutquote:Op zondag 13 februari 2011 13:04 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Jah dat is hem. Hij is trouwens ontslagen door Shafiq, dus niet zelf opgestapt
Zijn secretaresse is op het vliegveld gesnapt, toen ze een ticket voor hem probeerde te boeken....
Tsja rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Hoewel Suleiman er nog steeds zit nu natuurlijk.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:03 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Haha lastig he. Zit met hetzelfde. Ik kom steeds tot de conclusie dat het leger in zon korte tijd doet wat het kan. Dus ik denk dat dat positief betekent.
Hmja same here. Aan de ene kant is er de vrees voor een schijnveiligheid (Regime lijkt te zijn verdwenen maar zit er nog, zij het zonder frontman), aan de andere kant de hoop dat dit maar tijdelijk is.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:03 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
juist .. en wie weet hoeveel mensen er vanaf nu tot september "verdwijnenen "...quote:Op zondag 13 februari 2011 13:08 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Hoewel Suleiman er nog steeds zit nu natuurlijk.
Die opper bevelhebber komt niet zo goed uit de wiki cables.
Ik hoorde gisteren iemand zeggen dat het tot nu toe allemaal geregiseerd is geweest de laatste dagen. Dus hinten op aftreden mubarak, dan mubarak ontkennend laten speechen en een dag later wel mubarak wegwerken zodat het volk uitzinnig wordt en naar huis gaat.
Ze hebben mubarak dan wel geofferd maar het regime zit er nog steeds dat is een beetje eng.
"Ik heb Suleiman ontslagen omdat hij leugens heeft verspreid. Ik blijf de president van Egypte tot mijn dood."quote:Op zondag 13 februari 2011 13:09 schreef raistlin6 het volgende:
Zat gisteren nog te denken dat het echt een meesterzet zou zijn van Mubarak om terug te komen als Tahrir leeg is en zo op de staats-tv MUAHAHHAHA.
quote:Op zondag 13 februari 2011 13:09 schreef raistlin6 het volgende:
Zat gisteren nog te denken dat het echt een meesterzet zou zijn van Mubarak om terug te komen als Tahrir leeg is en zo op de staats-tv MUAHAHHAHA.
Dan breekt de pleuris uit. Ik denk dat of het leger gaat mensen de komende maanden oppakken. Of er komt echt een 'democratie' ... hmmm.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:11 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
nee dat zou echt fout zijn
Toen ik het live zag schrok ik echt heel erg. Staat nu nog op mijn netvlies gebrand.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:11 schreef yavanna het volgende:
Zou je ooit nog naar die kameelrijders/verhuurders kunnen kijken zonder de beelden te zien waar men het Tahrirplein binnenviel op kamelen en paarden.
richardengelnbc richard engel
#egypt.. tomorrow.. camel guides, tour guides at pyramids to make a valentine's day 'love appeal' for tourists to return
indd. iran maandag vermoedelijk .. ik probeer b.t.w. topic algerije , beetje op de hoogte te houden , maar lijkt wel of ik als enig me daar mee bezig hou ( beseffen jullie dat er vanaf gisteren geen nieuwe tweets meer zijn , alleen retweets , ik vraag me heel erg af wat daar nu allemaal speelt ! )quote:Op zondag 13 februari 2011 13:11 schreef raistlin6 het volgende:
Vanaf maandag wordt het trouwens echt chaotisch voor ons (te veel demonstraties in te veel topics).
Geen nieuwe tweets? Is het internet daar weg dan?quote:Op zondag 13 februari 2011 13:12 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
indd. iran maandag vermoedelijk .. ik probeer b.t.w. topic algerije , beetje op de hoogte te houden , maar lijkt wel of ik als enig me daar mee bezig hou ( beseffen ullie dat er vanaf gisteren geen nieuwe tweets meer zijn , alleen retweets , ik vraag me gheel erg af wqat daar nu allemaal speelt ! )
maar goed , is indd. andere topic ..
Ik hou het in de gaten, maar er zijn te weinig media en objectieve bronnen om iets mee te kunnen.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:12 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
indd. iran maandag vermoedelijk .. ik probeer b.t.w. topic algerije , beetje op de hoogte te houden , maar lijkt wel of ik als enig me daar mee bezig hou ( beseffen ullie dat er vanaf gisteren geen nieuwe tweets meer zijn , alleen retweets , ik vraag me gheel erg af wqat daar nu allemaal speelt ! )
maar goed , is indd. andere topic ..
Flikker op! nooit niet dat ik nog in de buurtkom van die mafketels.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:11 schreef yavanna het volgende:
Zou je ooit nog naar die kameelrijders/verhuurders kunnen kijken zonder de beelden te zien waar men het Tahrirplein binnenviel op kamelen en paarden.
richardengelnbc richard engel
#egypt.. tomorrow.. camel guides, tour guides at pyramids to make a valentine's day 'love appeal' for tourists to return
De ene helft zegt van wel en de andere zegt van niet. Zijn wel weer speak to tweet nummers, net als bij Egypte.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:13 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Geen nieuwe tweets? Is het internet daar weg dan?
ja vanaf gisteren .. maar moet je ff daarheen gaan anders krijg ik gezeur dat ik offtopic ben :pquote:Op zondag 13 februari 2011 13:13 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Internet is vertraagd/afgesloten ja, en Facebookaccounts worden verwijderd door de overheid voor zover ik heb begrepen. Egypte all over again dus.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:13 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Geen geld en de leugen dat Hezbollah, Iranezen, Israeli's op het tahrir plein zaten. Ik vergeef ze wel.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:14 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Flikker op! nooit niet dat ik nog in de buurtkom van die mafketels.
Dat zullen ze weten ook.
Ik kots op die ventjes. Standplaats piramides van Giza, dan weet iedereen dat, laat een camel ride uit je kop
nee nieuwe artikels en bronnen dat het er echt plat is .. ( behalve bepaalde servers , bedrijven e.d. )quote:Op zondag 13 februari 2011 13:14 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
De ene helft zegt van wel en de andere zegt van niet. Zijn wel weer speak to tweet nummers, net als bij Egypte.
Dit is niet goed.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:15 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
nee nieuwe artikels en bronnen dat het er echt plat is .. ( behalve bepaalde servers , bedrijven e.d. )
Hehe ik was je voor gisteren.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:18 schreef Bartholomaeus het volgende:
doeterniettoezegiktoch
Heb jij misschien een lijst van twitteraars uit Algerij?
Dan kan ik een list maken op twitter.
Net als die dutch papparazi list over Egypte.
Good callquote:Op zondag 13 februari 2011 13:18 schreef Bartholomaeus het volgende:
doeterniettoezegiktoch
Heb jij misschien een lijst van twitteraars uit Algerij?
Dan kan ik een list maken op twitter.
Net als die dutch papparazi list over Egypte.
nee indd.quote:
die van http://blogsofwar.com/algeria/ werkt ook goedquote:Op zondag 13 februari 2011 13:18 schreef raistlin6 het volgende:
Algerije: mijn gemaakte tweet lijstje: komt nog genoeg nieuws uit Algerije, er gebeurt nu gewoon niet verschrikkelijk veel.
http://twitter.com/#!/list/raistlin6/algeria-feb12
Mooie update. Minder goed nieuws maar toen die beelden er waren die dagen leek het nog wel veel erger te, kunnen, zijn.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:17 schreef Daniel1976 het volgende:
O btw nog details over de gestolen goederen uit het museum, zag het hier al ff als tweet voorbij komen:
‘s Werelds grootste Egyptologisch museum wordt geplunderd
oooh .. kweet echt niet of dit nu goed nieuws is , aaangezien ik bang ben dat het leger hierop zeker niet goed gaat reagerenquote:Op zondag 13 februari 2011 13:20 schreef yavanna het volgende:
Sandmonkey Mahmoud Salem
The egyptian people are moving back to Tahrir..the crowds are increasing..the flags are back. #jan25
Ja, maar dan moet ik steeds gaan uitzoeken of het wel of geen bron dicht bij het nieuws is. Deze plaatst gewoon alles over het onderwerp, die ik heb gemaakt heb ik al gecheckt op betrouwbaarheid.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:20 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
die van http://blogsofwar.com/algeria/ werkt ook goed
Toppie!quote:Op zondag 13 februari 2011 13:19 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Hehe ik was je voor gisteren.
Om jou te sarrenquote:Op zondag 13 februari 2011 13:21 schreef -jos- het volgende:
waarom blijven jullie hier doorposten over Algerije als jullie zelf toegeven dat het offtopic is?
Sure.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:21 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Toppie!![]()
Mag ik jou ook volgen op twitter?
Heb je ook twitter?quote:Op zondag 13 februari 2011 13:19 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Good callvoeg ik ze ook meteen ff toe.
ik krijg em nie meer open - jou link - ???( moet ingelogd zijnquote:Op zondag 13 februari 2011 13:19 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Hehe ik was je voor gisteren.
richardengelnbc richard engelquote:Op zondag 13 februari 2011 13:14 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Flikker op! nooit niet dat ik nog in de buurtkom van die mafketels.
Dat zullen ze weten ook.
Ik kots op die ventjes. Standplaats piramides van Giza, dan weet iedereen dat, laat een camel ride uit je kop
Goed punt jongens, Algerije in eigen topic (reeks) svpquote:Op zondag 13 februari 2011 13:21 schreef -jos- het volgende:
waarom blijven jullie hier doorposten over Algerije als jullie zelf toegeven dat het offtopic is?
omdat het niet zo super off topic is en rustig was op het forum ..quote:Op zondag 13 februari 2011 13:21 schreef -jos- het volgende:
Vraagje, kunnen we geen algemeen topic hebben over de demonstraties, zodat we het wel door elkaar kunnen posten? Het houdt immers wel verband met elkaar.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Goed punt jongens, Algerije in eigen topic (reeks) svp
Ik heb toch het idee dat het nooit tot een proces zal komen.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:22 schreef -jos- het volgende:
AlMasryAlYoum_E Allegations that #Mubarak murdered protesters submitted to attorney general http://ow.ly/3VsIz #Jan25 #Egypt
vind ik wel een goed plan , zeker vanwege het vooruitzicht , van verschillende activiteiten , in verschillende landen ( yemen , en iran komen zelfs weer berichten over )quote:Op zondag 13 februari 2011 13:24 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Vraagje, kunnen we geen algemeen topic hebben over de demonstraties, zodat we het wel door elkaar kunnen posten? Het houdt immers wel verband met elkaar.
http://twitter.com/#!/raistlin6/algeria-feb12quote:Op zondag 13 februari 2011 13:24 schreef Bartholomaeus het volgende:
Raistlin? Ik kan nergens de volg knop vinden van je list?
Werkt.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:25 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
http://twitter.com/#!/raistlin6/algeria-feb12
Hier zou die wel moeten zitten? Anders weet ik het ook niet, zijn wel followers en heb niks veranderd.
Staat nog altijd lekker vol!quote:Op zondag 13 februari 2011 13:27 schreef mazaru het volgende:
Het wordt langzaam aan weer drukker.
[ afbeelding ]
We hebben sowieso de WAFD beweging, de NDP, die nieuwe Egypte jongeren partij, partij van El Baradei en de MB gaat heus wel meedoen.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:29 schreef Confetti het volgende:
Nu de moslimbroederschap heeft aangekondigd niet met de verkiezingen mee te doen gaan we toch gewoon weer een nieuwe dictator krijgen? Of verkiezingen met 1 echte kandidaat..die van het leger.
Het bovenste plaatje is om 12.30 gepostquote:Op zondag 13 februari 2011 13:28 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Staat nog altijd lekker vol!
Ja daar wacht ik ook al uren op gvdquote:Op zondag 13 februari 2011 13:33 schreef yavanna het volgende:
Two and a half hours later, press conference with Shafiq still not started. The ways of the ancient regime persist. #egypt #jan25
Lol als ze gaan eisen dat Egyptenaren zich aan afgesproken tijden gaan houden dan kunnen ze gaan beginnen met huizen bouwen op Tahrir, dat gaat immers nooit gebeuren.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:33 schreef yavanna het volgende:
Two and a half hours later, press conference with Shafiq still not started. The ways of the ancient regime persist. #egypt #jan25
quote:Op zondag 13 februari 2011 13:35 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Lol als ze gaan eisen dat Egyptenaren zich aan afgesproken tijden gaan houden dan kunnen ze gaan beginnen met huizen bouwen op Tahrir, dat gaat immers nooit gebeuren.
LPC?quote:
In dit geval kan het ook betekenen dat 'men' het niet eens is met wat er moet gaan gebeuren, wat er in de speech moet gaan komen.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:35 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Lol als ze gaan eisen dat Egyptenaren zich aan afgesproken tijden gaan houden dan kunnen ze gaan beginnen met huizen bouwen op Tahrir, dat gaat immers nooit gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |