abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 februari 2011 @ 13:57:32 #1
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_92677720
Vorige deel: Zwangerschap en geboorte deel 745

Februari:
22 februari 2011: Chooselife (papa)
23 februari 2011: MamaPurk (meisje)

Maart:
12 maart 2011: DJMO (jongen)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje (meisje)
06 april 2011: Nienna (meisje)
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear (papa)
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar (papa)

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor *** (meisje)
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79 (jongen)
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa) (jongen)
14 juni 2011: Danielle_
17 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: Popples en Prowl
12 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa

Augustus:
02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
05 augustus 2011: Sannne
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
31 augustus 2011: Linda2205

September:
01 september 2011: LeNeHe
06 september 2011: wickie
11 september 2011: Mevr_Mus
14 september 2011: boembaa
19 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
26 september 2011: Lujaxa

Oktober
18 oktober 2011: Throttle

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 12-02-2011 15:08:55 ]
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 februari 2011 @ 14:30:55 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92678607
wtf .. er zijn er nog maar drie voor me? :o
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_92679081
:W

Vanyel en DML, gefeliciteerd met jullie beebjes! Wat een mooierd heb je, DML! O+

Mag mijn datum naar de 31e van aug? Ik ben een weekje teruggezet. En mn ticker erbij? http://babystrology.com/t(...)8&day=31&babycount=1

Ik lees wel alles mee met jullie, maar ik ben echt te duf om te reageren steeds, sorry :@
Lotte!
Noah!
pi_92679542
Ik wil ook zo'n ticker maar welke url moet ik dan kopieren?
  zaterdag 12 februari 2011 @ 15:05:59 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92679719
Ik heb stengeltje (Wie??? Juist! :+ ) uit de OP gegooid, scheelt weer een plekje voor de wachtende dames. :+

Linda, het is aangepast. :)
pi_92679994
Thnx BE!

f_r, als je hier> http://babystrology.com/t(...)8&day=31&babycount=1

de naam, maand en dag veranderd, heb je de jouwe. Je moet je uitgerekende datum nemen.

Bij jou dus bijv:

http://babystrology.com/t(...)6&day=17&babycount=1
Lotte!
Noah!
pi_92680355
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:30 schreef DJMO het volgende:
wtf .. er zijn er nog maar drie voor me? :o
Nee! Twee zelfs maar!!! :+ w/
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_92680739
Nog 20 boven mij, en al 23 onder mij....

Tijd gaat snel zeg!
  zaterdag 12 februari 2011 @ 15:51:13 #9
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_92681216
Tally!!!! We staan 9e!

Pantoef, welkom trouwens (weet niet of er nog een nieuwe zwangere aan mijn aandacht ontsnapt is btw!)

Gaat wel een stuk langzamer hier merk ik nu de veelposters lekker van hun beebje aan het genieten zijn! Dames, wordt tijd dat we daar maar iets aan gaan doen he!
Over 3 weken heb ik verlof, dus dan zal ik ook wat meer posten hier!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 februari 2011 @ 15:53:17 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92681281
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:24 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Nee! Twee zelfs maar!!! :+ w/
eng! komt ineens hard dichterbij zo :X :D
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_92681452
Aaah, door de gedeelde 9e plaats van Tally en Jeetjejom sta ik ineens 10e! wtf! dat gaat snehel! :o
pi_92681558
Ja, het gaat super snel.... ik stond pas nog onderaan het lijstje.. nu staan er al 19 onder mij!! :o :D
pi_92681610
Dank je linda
pi_92681807
Ik sta tweede en wou dat ons babymeisje er al was!!!

[klaagmodus]
ik heb echt een slechte dag, alles doet zeer, ik wil alleen maar liggen, maar liggen doet ook zeer, ze mag van mij nu wel komen, of ik wil me morgen gewoon weer happy en blij voelen!!
[einde klaagmodus]

Welkom Pantoefje!

En ik vind het niet zo erg dat het niet zo hard gaat hier hoef ik ook niet steeds zoveel bij te lezen ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_92682060
Balen Mamaplurk hopelijk komt jullie meisje snel
pi_92682122
MamaPurk; :* hopelijk voel je je snel weer beter en komt je beeb snel!.

Ik kreeg vandaag van mijn lief een 9 maanden dagboek van Pauline Oud, erg leuk en lief van hem O+

Ben gister echt heel pissig op mijn baas geweest; heb deze week op mijn werk verteld dat ik zwanger ben. Vanaf toen liep hij iedere keer als hij mij zag te roepen "LeNeHe heeft het gedaan, ze is niet meer onbevlekt" en dan lachend weglopen. :X En constant over sex te roepen (en het is al zo'n engerd).
Ik heb eerst waar iedereen bij was er iets van gezegd en later ben ik zijn kantoor binnengelopen en heb hem laten weten dat ik niet gediend ben van zulke opmerkingen.
Normaal durf ik dat soort dingen niet zo, maar zal wel aan mijn hormonen liggen. Mocht hij toch doorgaan met stomme opmerkingen dan ga ik een klacht indien bij personeelszaken.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_92682286
Whooo, ik sta gewoon nr 4. Het besef komt nu ook langzaamaan dat we over maximaal twee maanden écht met zijn vijven zijn. O+
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_92682377
LeNeHe, groot gelijk heb je, waar haalt je baas eht leef vandaan om zo met zijn personeel om te gaan zeg. ik zou denk ik ook echt boos zijn geworden, en handig he die hormonen die daar dan lekker aan mee wekren :)
  zaterdag 12 februari 2011 @ 16:27:40 #19
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92682457
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:17 schreef LeNeHe het volgende:

Ik kreeg vandaag van mijn lief een 9 maanden dagboek van Pauline Oud, erg leuk en lief van hem O+

Ben gister echt heel pissig op mijn baas geweest; heb deze week op mijn werk verteld dat ik zwanger ben. Vanaf toen liep hij iedere keer als hij mij zag te roepen "LeNeHe heeft het gedaan, ze is niet meer onbevlekt" en dan lachend weglopen. :X En constant over sex te roepen (en het is al zo'n engerd).
Ik heb eerst waar iedereen bij was er iets van gezegd en later ben ik zijn kantoor binnengelopen en heb hem laten weten dat ik niet gediend ben van zulke opmerkingen.
Normaal durf ik dat soort dingen niet zo, maar zal wel aan mijn hormonen liggen. Mocht hij toch doorgaan met stomme opmerkingen dan ga ik een klacht indien bij personeelszaken.
Leuk, dat dagboek heb ik ook. Ik vind het een prettig ding om bij te houden, niet teveel werk, maar je hebt toch een soort naslagwerk waarin je af en toe kan teruglezen.

Wat stom van je baas, enorm onfatsoenlijk ook. En idd, onder invloed van zwangerschapshormonen durf en zeg je snel meer dan normaal. Je beschermd dan van nature jezelf en je kind volgens mij, dus verweer je je ook makkelijker.
pi_92682583
Wat een hork van een baas zeg LeNeHe.
Hoe haalt hij het in zijn hoofd zoiets te zeggen
pi_92683182
Aaah, door de gedeelde 9e plaats van Tally en Jeetjejom sta ik ineens 10e! wtf! dat gaat snehel!

LeNeHe wat een eikel van een baas zeg! Goed dat je er wat van gezegd hebt. En idd als hij het nog eens flikt, gelijk een klacht indienen. Is ie helemaal gek geworden.
pi_92683723
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:14 schreef Linda2205 het volgende:
Thnx BE!

f_r, als je hier> http://babystrology.com/t(...)8&day=31&babycount=1

de naam, maand en dag veranderd, heb je de jouwe. Je moet je uitgerekende datum nemen.

Bij jou dus bijv:

http://babystrology.com/t(...)6&day=17&babycount=1
De ticker is gelukt maar hoe kan ik nu bij fok de naam veranderen?
Nu staat er bij mijn onderschrift de hele url dat kan anders maar hoe?
Ik voel mij nu echt dom
pi_92683972
oeee LeNehe, ik zou ook echt uit mijn vel springen van zulke opmerkingen, vooral als het al een beetje een onguur typje is .. bah!
knap dat je dr wat van gezegd hebt hoor! :Y :*

Linda; ik herken dat gevoel wel, ik kan ook echt het dreumestopic niet meer bijhouden, heb niet de energie om op iedereen te reageren, en volg het ook allemaal niet meer... vind het wel jammer, maar lukt nu echt niet.
Hoe voel je je verder? naast in en in moe?

FR; hoe is het vandaag met je? ben je al iets minder misselijk dan gister?

hmm de lijst gaat idd best snel! maja ik houd me daar niet zo mee bezig, de vorige keer heb ik de top 10 niet eens gehaald ;)
en ook geen meldplicht en dergelijke....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_92684285
Lief dat je er naar vraagt. Ik ben nog steeds heel misselijk en heb al doverse keren moeten spugen vandaag.
pi_92684576
he gat, wat ontzettend naar... en nog bloed bij het spugen?
Ik hoop zo voor je dat je toch nog een beetje verbetering gaat zien aan het einde van je zwangerschap... lijkt me echt niet leuk zo...
:*
pi_92684675
f_r, wat vervelend zeg, en volgens mij moet je bij de ticker [url= titeltje ] en dan de link en dan [/url ] doen.

En LeNeHe, wat een hork van een baas zeg..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 februari 2011 @ 17:56:49 #27
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92685632
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:04 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik voel mij nu echt dom
1[url=http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Ferrari&year=2011&month=6&day=17&babycount=1]hier je eigen tekst invullen[/url] 
Dat stuk in de code volledig kopieren, en de tekst vervangen ;)

pi_92687397
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:04 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik voel mij nu echt dom
Bij mij staatie zo:

1[url="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Linda&year=2011&month=8&day=31&babycount=1"]Baby![/url]
Lotte!
Noah!
pi_92687467
Ow, haha...spuit 11...eerst tot het einde lezen. Maar nu weet je wel zeker dat het goed gaat, Ferrari ;)

BJ, verder voel ik me prima! Bijna niet gespuugd, das wel anders met de vorige keer. Woensdag een echo gehad en beebie ziet er tot zo ver erg goed uit, alles erop en eraan en druk in beweging. Ik heb een ernstig jongetjes-voorgevoel. Bij Lotte klopt het, we zullen het meemaken...

Lenehe... wat een eikel, je baas! Waar haaltie het vandaan? Net een kleuter joh, die net snapt hoe alles werkt... |:(
Lotte!
Noah!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 februari 2011 @ 19:04:39 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92687736
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:17 schreef LeNeHe het volgende:

ik denk dat ik acuut een klacht mbt seksuele intimidatie had ingediend over hem :X

pi_92687943
wow, ik heb opzich geen last van mijn darmen of gassen enzo :P maar ik heb al wel een bolle buik..
en dat met 4 wk 6 dagen :')
pi_92688136
Er zit echt heel veel verschil tussen alle buiken. Je kunt er echt niets van zeggen hoe groot je buik gaat worden
pi_92688145
En het is gelukt thanks allemaal
pi_92688222
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 19:16 schreef ferrari_rood het volgende:
Er zit echt heel veel verschil tussen alle buiken. Je kunt er echt niets van zeggen hoe groot je buik gaat worden
mwoah als t net als de vorige keer gaat dan gaat het heel langzaamaan en eindig ik als een kamerolifant door de vele liters vruchtwater :P
pi_92688716
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:51 schreef Jeetjejom het volgende:

Gaat wel een stuk langzamer hier merk ik nu de veelposters lekker van hun beebje aan het genieten zijn! Dames, wordt tijd dat we daar maar iets aan gaan doen he!
Over 3 weken heb ik verlof, dus dan zal ik ook wat meer posten hier!
Ik over een weekje, dus dan ben ik ook meer aanwezig.

Lenehe...wat een hork zeg.
Throttle, lekker van genieten van het bolletje...ook al zijn het je darmen.
pi_92688866
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 19:30 schreef -Nienna- het volgende:

[..]

Ik over een weekje, dus dan ben ik ook meer aanwezig.

Lenehe...wat een hork zeg.
Throttle, lekker van genieten van het bolletje...ook al zijn het je darmen.
hehehe mooie uitspraak

ik koester mijn darmen O+
pi_92688916
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 19:33 schreef throttle het volgende:

[..]

hehehe mooie uitspraak

ik koester mijn darmen O+
Hehe, tuurlijk, ik ook hoor!
pi_92696888
Ik voel me sinds vanmiddag echt zwaar klote.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanmiddag even bij de huisarts geweest en die heeft me iets me gegeven dat de constipatie zou moeten verhelpen.. maar das niet direct dat dat werkt.
Vanavond niet kunnen eten van de buikpijn en de misselijkheid die ik krijg van de pijn.. Net naar een feestje geweest maar binnen een uurtje toch maar weer gegaan want ik viel gewoon bijna flauw :+ zo bleek zag ik.
Nu thuis nog even op m'n lui stoel met een kopje kippenbouillon, hopen dat dat wat werkt en dadelijk met een kruik naar bed en hopelijk morgen weer helemaal fit.. Hoop dan weer te kunnen gaan sporten en nog op visite te kunnen (en hopelijk dat m'n stoelgang weer op gang komt op een goeie manier)

[/egopost]
pi_92697517
Hilliebillie kut is dat..
Ik ken het, zit dus met hetzelfde probleem, heb alweer de hele avond diarree. En de halve week vooraf constipatie waardoor ik 's nacht lekker wakker lig met buikpijn en maagzuur gezeik.
Hoop toch echt dat dit over een paar weken anders wordt. Elke week is mn weekend naar de knoppen }:|

Wel is voor het eerst dat ik de afgelopen dagen weer een beetje mens heb gevoeld qua energie level. Gewoon het huishouden fatsoenlijk kunnen doen en ook nog voorbereiden voor de klussers die de afgelopen dagen over de vloer zijn geweest. Oja en een gezellige hyper dreumes vermaken :s)

FR, nog even een hele grote succeswens en wat is het kut zeg voor jou. Ik heb er geen verstand van maar ik vind het zo raar dat je niet met meer zorg begeleid wordt. Ik vind het zeer heftig klinken en ik zou het persoonlijk maar moeilijk trekken volgens mij. :*

Voor de rest zag ik heel veel mooie echo's O+ O+

Oja, het wordt een beetje bizar.. Een vriendinnetje en ex-collega is ook zwanger een weekje later uitgerekend dan ik. Ik ben zo blij voor haar ze waren al 4/5 jaar bezig en zouden 4 januari met de IUI behandelingen gaan beginnen. En toen werd ze zomaar spontaan zwanger.
En toen zei een andere collega van me dat hij vader wordt en 10 september is uitgerekend. En dan hoor ik net van mn broer dat een goede vriendin van hem 16 september is uitgerekend.
Een ware babyboom om me heen. En ik ben dus zowat de enige die het nog niet echt 'out in the open' heeft terwijl ik als eerste ben uitgerekend (en ook al 2 goede echo's heb gehad).
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_92700459
Ferrari, ik weet bijna niet meer wat ik tegen je moet zeggen. Ik heb zoveel bewondering voor je doorzettingsvermogen (je hebt natuurlijk ook geen keus maar toch) en je klaagt bijna nooit. Ik denk dat iedereen hier je zo gunt dat die ellendige misselijkheid en spugerij eindelijk eens ophoudt. :*

Hillie en Wickie, hopelijk doen jullie darmen snel weer normaal!

Lenehe, ongelooflijk wat je baas doet. Wat gaat die eikel enorm over de fatsoensgrenzen. Hebben jullie een afdeling HRM/personeelszaken? Als ie er niet mee ophoudt dat zou ik het daar ook zeker aankaarten.

JJ je gaat gewoon al bijna met verlof! Meiden wat gaat die lijst snel :o , ik sta alweer in de top 5! We hebben er hier zoveel zin in! *O* Ik merk ook wel dat ons meisje minder ruimte heeft/krijgt, haar bewegingen zijn echt een stukje subtieler, wat wel regelmatig behoorlijk pijn doet is de drukkende beweging richting 'de uitgang' zeg maar, auw...

Ik kreeg gisteren een vervroegd Valentijnscadeau... Mijn lief heeft mij gisteren gevraagd of ik met hem wil trouwen ^) . En daar heb ik natuurlijk heel hard JA op geroepen! *; Ik ga gewoon trouwen WHAAAA! *O* O+
pi_92700858
oooooooh twentemeisje wat geweldig meid!!!
gefeliciteerd!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_92702091
Twentemeisje gefeliciteerd! *O* wat ontzettend leuk!! Weten jullie al een datum, of gaan jullie daar pas over nadenken na de bevalling?
pi_92703293
Twentemeisje, wat een leuk nieuws, gefeliciteerd!

En voor iedereen die zich niet zo geweldig voelt: :*
pi_92707841
Twentemeisje gefeliciteerd!! Wat gaaf zeg!! Geniet lekker van de voorbereidingen en natuurlijk ook van de dag zelf als die aanbreekt!!
pi_92707965
Gefeliciteerd twentemeisje!!!!

Ik zag net op de weegschaal dat ik ietwat afgevallen was. En ik eet verder wel gewoon regelmatig en voldoende, zou het erg veel kwaad kunnen?
  zondag 13 februari 2011 @ 09:53:52 #46
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92708227
Thanks meiden! :*

Deze kreeg ik trouwens ;) (die achterste had ie al eens van mij gehad) :

We denken zelf aan september van dit jaar, dan heb ik de tijd om te herstellen. We houden het klein dus moet te regelen zijn in een half jaartje!

Laiveneertiekje, ben je veel afgevallen? Je kunt het altijd een aan de vk vragen als je er onzeker over bent. :*
  zondag 13 februari 2011 @ 09:54:25 #47
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_92708231
twentemeisje: van harte gefeliciteerd!!!!!

K sta gewoon 7e

K ben even niet zoveel geweest; we wonen op een appartement (nog; we zijn een groter huis aan t verbouwen maar dat duurt nog even). en tot op vorige week hadden we een prachtige werkkamer met beiden een computerplek. Maar ja dat was de enige kamer over; dus vorige week de bureau's en computers er uit en babykamer er in.
Computer is nu naar naast de eettafel verplaatst op een plek waar je zo rottig zit dat je voor je verdriet niet lang computer (wel effectief). Maarrrr we moesten ook nog even een stukje van de kamer behangen. Dus dat hebben we gisteren gedaan en dan ga ik het zo schoonmaken en dan kunnen de meubels op hun plaats en dan is t toch wel officieel een babykamer aan het worden.

Ben nu ruim 32 weken zwanger. Nog 4 werkweken. Afgelopen week een managementdag gehad met management van alle vestigingen van mn bedrijf en dat viel me zwaarder dan ik dacht. Normaal als je werkt kan je nog een beetje zitten en lopen afwisselen; maar nu was je echt afhankelijk van het programma en de spreker en de discussie en de workshop wat je kon doen.
Berg hoofdpijn aan t einde van de dag, maar overleefd.
Ennnnnnnn nu hebben we komende week 2 (!!) management dagen met ons vestigingsmanagementteam. Dusssss weer 2 dagen op stoelen hangen...... je snapt al hoeveel zin ik erin heb }:| }:| }:|
Maar ja komt goed.

Afgelopen week nog bij de verloskundige geweest; alles was weer helemaal goed. Bloeddruk 120/70.
Bij ons controleren ze vanaf week 30 elke keer je urine; is dat bij anderen ook zo?
En de minst prettige verrassing was dat ze bij ons met 36 weken een liggingsecho doen.... en waarom we dat wat minder vinden; omdat wij niet willen weten wat het wordt tot het geboren wordt. Dusssss even goed instructies geven dat we dat niet willen.
K snap het ook niet zo; want ze voelen elke keer hoe het ligt en dat weten ze dan ook feilloos te vertellen. Maar het zal uiteraard met een goede reden zijn (k ga het nog wel even vragen denk ik waarom ze het precies doen.
K mag vantevoren nog een keer, morgen over een week.

En we gaan toch in het ziekenhuis (poliklinisch) bevallen. Manlief had te veel stress dat het thuis ging gebeuren en dat we een te kleine slaapkamer hebben etc.....
Ik vind het wel okay; als er maar een bed is en een verloskundige en natuurlijk manlief zelf. Dan ben ik al tevreden.

Succes iedereen die op t einde loopt en iedereen gefeliciteerd die ik gemist heb de afgelopen anderhalve week.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_92708372
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 09:54 schreef J-net het volgende:
twentemeisje: van harte gefeliciteerd!!!!!

K sta gewoon 7e

K ben even niet zoveel geweest; we wonen op een appartement (nog; we zijn een groter huis aan t verbouwen maar dat duurt nog even). en tot op vorige week hadden we een prachtige werkkamer met beiden een computerplek. Maar ja dat was de enige kamer over; dus vorige week de bureau's en computers er uit en babykamer er in.
Computer is nu naar naast de eettafel verplaatst op een plek waar je zo rottig zit dat je voor je verdriet niet lang computer (wel effectief). Maarrrr we moesten ook nog even een stukje van de kamer behangen. Dus dat hebben we gisteren gedaan en dan ga ik het zo schoonmaken en dan kunnen de meubels op hun plaats en dan is t toch wel officieel een babykamer aan het worden.

Ben nu ruim 32 weken zwanger. Nog 4 werkweken. Afgelopen week een managementdag gehad met management van alle vestigingen van mn bedrijf en dat viel me zwaarder dan ik dacht. Normaal als je werkt kan je nog een beetje zitten en lopen afwisselen; maar nu was je echt afhankelijk van het programma en de spreker en de discussie en de workshop wat je kon doen.
Berg hoofdpijn aan t einde van de dag, maar overleefd.
Ennnnnnnn nu hebben we komende week 2 (!!) management dagen met ons vestigingsmanagementteam. Dusssss weer 2 dagen op stoelen hangen...... je snapt al hoeveel zin ik erin heb }:| }:| }:|
Maar ja komt goed.

Afgelopen week nog bij de verloskundige geweest; alles was weer helemaal goed. Bloeddruk 120/70.
Bij ons controleren ze vanaf week 30 elke keer je urine; is dat bij anderen ook zo?
En de minst prettige verrassing was dat ze bij ons met 36 weken een liggingsecho doen.... en waarom we dat wat minder vinden; omdat wij niet willen weten wat het wordt tot het geboren wordt. Dusssss even goed instructies geven dat we dat niet willen.
K snap het ook niet zo; want ze voelen elke keer hoe het ligt en dat weten ze dan ook feilloos te vertellen. Maar het zal uiteraard met een goede reden zijn (k ga het nog wel even vragen denk ik waarom ze het precies doen.
K mag vantevoren nog een keer, morgen over een week.

En we gaan toch in het ziekenhuis (poliklinisch) bevallen. Manlief had te veel stress dat het thuis ging gebeuren en dat we een te kleine slaapkamer hebben etc.....
Ik vind het wel okay; als er maar een bed is en een verloskundige en natuurlijk manlief zelf. Dan ben ik al tevreden.

Succes iedereen die op t einde loopt en iedereen gefeliciteerd die ik gemist heb de afgelopen anderhalve week.
Ik heb met 36 weken ook een liggingsecho gehad (was protocol ivm mijn bmi) maar daarop was niet meer het geslacht te zien. Ze kijken dan echt alleen waar het hoofdje ligt. Zeker als je nog aangeeft dat je het geslacht niet weet, en ook niet wil weten houden ze daar echt rekening mee.
*poef* nu is het weg
pi_92708377
Jeetje J-net, dat klinkt erg pittig. Maar kun je tijdens het spreken van de 'presentator' niet gewoon gaan staan en rondlopen als je dat prettiger vindt? Dat zullen ze toch wel begrijpen. Zolang je niet gaat rondstampen haha ):O

Ik weet nog niet of ze bij mij ook de urine vaker willen controleren, heb ze er niet over gehoord en de volgende keer dat ik moet zit ik op 31 weken. Ook krijgen wij geen extra echo }:|

Ik wil ook poliklinisch bevallen maar van de week bedacht ik me ineens iets, wellicht dat één van jullie daar antwoord op heeft.
Moet je je van tevoren aanmelden bij zo'n ziekenhuis? Ik bedoel: ze moeten toch weten dat ik een potentiële patiënt ben die rond eind april/begin mei ineens voor hun deur kan staan. Of kan ik ze daarmee gewoon overvallen? Of meldt de vk je voor? Ben het eigenlijk vergeten te vragen aan de vk, dus dat doe ik wellicht de volgende keer even, maar er zijn hier misschien genoeg meiden die antwoord hebben.....
pi_92708443
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 10:06 schreef danic het volgende:
Jeetje J-net, dat klinkt erg pittig. Maar kun je tijdens het spreken van de 'presentator' niet gewoon gaan staan en rondlopen als je dat prettiger vindt? Dat zullen ze toch wel begrijpen. Zolang je niet gaat rondstampen haha ):O

Ik weet nog niet of ze bij mij ook de urine vaker willen controleren, heb ze er niet over gehoord en de volgende keer dat ik moet zit ik op 31 weken. Ook krijgen wij geen extra echo }:|

Ik wil ook poliklinisch bevallen maar van de week bedacht ik me ineens iets, wellicht dat één van jullie daar antwoord op heeft.
Moet je je van tevoren aanmelden bij zo'n ziekenhuis? Ik bedoel: ze moeten toch weten dat ik een potentiële patiënt ben die rond eind april/begin mei ineens voor hun deur kan staan. Of kan ik ze daarmee gewoon overvallen? Of meldt de vk je voor? Ben het eigenlijk vergeten te vragen aan de vk, dus dat doe ik wellicht de volgende keer even, maar er zijn hier misschien genoeg meiden die antwoord hebben.....
Als je poliklinisch bevalt, begin je gewoon thuis, en op een gegeven moment zegt de vk dat je naar het ziekenhuis moet. Zij belt dan het ziekenhuis dat je eraan komt en gaat met je mee. Je maakt dus alleen gebruik van de faciliteiten van het ziekenhuis. Je vk doet je bevalling dan daar. Dit dan met een verpleegkundige van het ziekenhuis. <Mocht het nodig zijn dan is er meer assistentie.
*poef* nu is het weg
pi_92708586
in t ergste geval zit t ziekenhuis bsn je eerste keuze vol en dan moet je maar een ander (hier gelukkig niet meegemaakt hoor)

in mijn ziekenhuis moest je wel van te voren al stickers halen
  zondag 13 februari 2011 @ 10:26:22 #52
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_92708693
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 10:06 schreef danic het volgende:

Ik moet vantevoren een kopietje van mn paspoort brengen bij de balie van het ziekenhuis.
En met 36 weken krijg je bij ons in ieder geval een uitgebreide instructie qua wat te doen als het begint. Bij mijn beste vriendin moet haar man dan ook aanwezig zijn bij die afspraak (die van mij gaat eigenlijk altijd mee, dus daarom dat ze het waarschijnlijk niet gezegd hebben).

Komende 2 managementdagen is het gelukkig met onze eigen groep, dus kan ik inderdaad wat eerder gaan zitten/staan bij wijze van liggen (k ken de dame die de dag belegeid ook).
Maar in de grote groep voel ik me daar toch niet fijn bij. Je loopt al zo in de picture met je dikke buik.
pi_92708861
TM, ik denk dat ik ongeveer 1,5-2 kilo ben afgevallen de laatste weken. (ik zat ook nog maar 3-4 kilo boven mijn startgewicht).

Ik wacht het denk ik ook nog wel even af, ik heb over een week vakantie, en ik vermoed dat het in de vakantie wel bij gaat trekken.
pi_92708967
Oké, duidelijk verhaal, dank jullie wel. Lees wel kleine verschillen dus ik zal de procedure bij ons nog even navragen bij de vk.
Ik hoop niet dat dit ziekenhuis geen plaats heeft zoals Sonnetje zegt, want dan hebben we een probleem. Ik woon in Spijkenisse en de 2 uitvalshoeken zijn dan Dirksland ( ong. 30-45 min. rijden) of Rotterdam. Maar ik zit hier altijd met het probleem van een brug en spits, dus dan maar hopen dat ik 's nachts moet bevallen, dan kunnen we in 25 min. in R'dam zijn, anders kan het zo een uur worden :X
pi_92709193
danic, wat kj zegt dus, maar wat ik wel een goede tip vond: ga van te voren vast een keer kijken (sommige ziekenhuizen geven 'open huis' voor zwangeren. Vond ik erg prettig dat ik wist waar ik terecht zou komen.

Nog een tip: zorg dat je van te voren ingeschreven staat en voldoende stickers hebt, want daar heb je echt geen zin in als je aan het bevallen bent.

twentemeisje, gefeliciteerd!

*weer verder lurkt*
  zondag 13 februari 2011 @ 11:04:37 #56
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92709448
@TM, gefeliciteerd!!! *O*

Ik ben sinds gisteravond flink benauwd, heb het idee/gevoel dat mijn longen minder ruimte hebben. Nu heb ik ook een flinke buik, maar dat is toch wel vroeg met goed 24 weken al?
Ik ben normaal in de loop van het voorjaar ook aan de ventolin vanwege mijn allergie. Dat heb ik nu nog niet in huis, maar het regelmatig tekort aan lucht zorgt ervoor dat ik het toch van de week maar eens ga bestellen bij de huisarts.
pi_92709500
Hier ook standaard een liggingsecho met 36 weken. In mijn geval moet het ook, ons meisje ligt in een stuit. Alhoewel ik daar nu aan twijfel...
Toen ik vannacht wakker werd had ik behoorlijk pijn aan de zijkanten van mijn buik, op mijn zij liggen zowel links als rechts, kon niet. Dus wie weet is ze gedraaid vannacht.

Gisteravond een licht menstruatiekramp-achtig gevoel in mijn buik, iemand enig idee of dat normaal is?

J-net, wij zijn ongeveer even ver en jij gaat dus nog 4 weken door met werken? Petje af hoor, ik ben enorm blij dat ik nog maar 1 weekje hoef.

Laiveneertiekje, ik val ook nog steeds af bij vlagen. Of ik sta stil qua gewicht, maar ik kom in ieder geval amper aan, dus dat betekent feitelijk dat de baby wel alles krijgt, maar ik persoonlijk zelf afval. Zolang de baby het goed doet kan het geen kwaad, de mijne ligt qua groei en gewicht keurig op schema, als dat bij jou ook zo is zou ik me niet al te veel zorgen maken over een beetje afvallen.
  zondag 13 februari 2011 @ 11:39:34 #58
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_92710396
Ja ik werk tot 4 weken vantevoren.
Ik heb nog wel een paar extra vrije dagen in die periode en de afspraak dat ik ook minder uur mag werken (kost me vakantieuren maar k houd dit jaar kilometers over).
Op zich gaat het wel; als ik maar de vrijheid heb om te kunnen gaan en staan waar ik wil. Een overlegje in de ochtend en een overlegje in de middag trek ik prima; maar zodra ik een hele ochtend op een stoel moet zitten gaat het minder goed.

Jeetje Danic wat woon je dichtbij :D
Als je naar Rotterdam moet zal het wel Ikazia worden....
Collega van mij die wilde in het Ikazia bevallen (vanuit Barendrecht) en toen was Ikazia vol en moesten ze naar Zuiderzkh ofzo.

Wij gaan naar het Vlietland in Schiedam (wonen zelf in Vlaardingen).
Dat is enige ziekenhuis waar onze verloskundige mee werkt. We wilden zelf eigenlijk in het Sint Franciscus in Rotterdam; maar dat is vanwege files (A20) niet toegestaan. Of je moet zelf een verloskundige vinden. Maar ja ik heb nu net op 1 na alle verloskundigen in onze praktijk gezien. En het maakt op zich ook niet uit verder.

Hier in mijn buik is het het laatste uur echt feest. Volgens mij ligt het nog steeds hoofd naar beneden; lekker trappen in mn middenrif.....
  zondag 13 februari 2011 @ 11:43:59 #59
238474 Jeetjejom
pi_92710529
TM gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk!!!!
Jouw warmte is genoeg
pi_92710724
Meld!

TM gefeliciteerd *O*

Hier alles rustig, we zijn nu een dagje bij mijn ouders, even voor de afleiding, voel me gelukkig wel beter dan gister!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 13 februari 2011 @ 12:13:08 #61
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92711455
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 10:42 schreef danic het volgende:
Oké, duidelijk verhaal, dank jullie wel. Lees wel kleine verschillen dus ik zal de procedure bij ons nog even navragen bij de vk.
Ik hoop niet dat dit ziekenhuis geen plaats heeft zoals Sonnetje zegt, want dan hebben we een probleem. Ik woon in Spijkenisse en de 2 uitvalshoeken zijn dan Dirksland ( ong. 30-45 min. rijden) of Rotterdam. Maar ik zit hier altijd met het probleem van een brug en spits, dus dan maar hopen dat ik 's nachts moet bevallen, dan kunnen we in 25 min. in R'dam zijn, anders kan het zo een uur worden :X
Dan woon jij ook niet ver van mij vandaan :D ('k zit in poortugaal).

TM O+ gefeliciteerd!!

even verder bijlezen ;)

pi_92712329
Gefeliciteerd TM
Ik wil ook trouwen en riep altijd dat ik eerst wilde trouwen en dan pas aan kinderen wilde beginnen ergens hebben we gefaald
En wij zijn uit de namen nou ja zo goed als bij een jongen zeker en bij een meisje twijfelen we nog tussen 2 namen.

En bedankt voor jullie steun. Het scheelt dat ik nog geen kind thuis heb dus gewoon alles op mijn eigen tempo kan doen. Er zijn ook momenten geweest waarop ik het niet meer trok en er echt overdacht er mee te stoppen. Klinkt misschien heel egoistisch en voor vele onverklaarbaar maar ik was op dat moment zover heen dat ik geen uitweg meer zag.

En de babykamer is gisteren behangen.
pi_92713237
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Gefeliciteerd TM
Ik wil ook trouwen en riep altijd dat ik eerst wilde trouwen en dan pas aan kinderen wilde beginnen ergens hebben we gefaald
En wij zijn uit de namen nou ja zo goed als bij een jongen zeker en bij een meisje twijfelen we nog tussen 2 namen.

En bedankt voor jullie steun. Het scheelt dat ik nog geen kind thuis heb dus gewoon alles op mijn eigen tempo kan doen. Er zijn ook momenten geweest waarop ik het niet meer trok en er echt overdacht er mee te stoppen. Klinkt misschien heel egoistisch en voor vele onverklaarbaar maar ik was op dat moment zover heen dat ik geen uitweg meer zag.

En de babykamer is gisteren behangen.
Wij hebben echt al jaren geleden besloten dat we wel een keer wilden trouwen, maar het kwam er steeds nog niet van.
Toen riepen we dat er drie dure dingen aankwamen(andere auto, kinderen en trouwen), en dat we wel zouden zien in welke volgorde het zou komen.
Toen kregen we een auto ongeluk, dus was de nieuwe auto eerst, en vlak erna bleek ik ook nog zwanger te zijn.
Dus trouwen gaat weer even op de lange baan vrees ik.. :')

en ik kan me in jouw geval heel goed voorstellen dat je het op een gegeven moment helemaal zat was.

Juud, ik begin ook benauwder te worden, vooral 's nachts is het vervelend, draai je je verkeerd om en lig je helemaal naar adem te snakken. Ik probeer dus alles nu maar iets langzamer te doen, en hopen dat het helpt...
pi_92713984
Hmmm, ik zie net dat bij Albert de Mona Gezinspudding Griesmeel/saus in de aanbieding is. Zou ik dar ooit weer níet de associatie van (ik weet niet meer wiens) slijmprop mee hebben?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_92714206
Vanyel, it was me c_/

TM, gefeliciteerd!

Benauwd ben ik al vanaf het begin, ik weet niet beter. En ik mocht een maand of 2 terug nog niet aan de ventolin, bang als de huisarts was dat als ik nog benauwder werd, ze me niets meer kon geven. Gelukkig is het zonder ook goed te doen. Er komt straks een keer een week die nog erg wordt, als er een bepaalde plant bloeit, maar dat is altijd en maar een dag of 10, dus goed te doen.

Over poliklinisch bevallen: even bij je verloskundige en ziekenhuis vragen. Hier mogen we kiezen uit drie ziekenhuizen, eentje in de gemeente, de andere twee er buiten. Maar allemaal in 20 minuten max. te bereiken. Het ziekenhuis in de gemeente doet niet aan voorlichtingsavonden voor mensen die poliklinisch bevallen, wel als je klinisch bevalt. En je 'huurt' dan ook echt alleen de verloskamer, je brengt zelfs je eigen kraamhulp mee ter ondersteuning. Nou werk ik in dat ziekenhuis zelf ook, dus ik vind het niet erg, minder kans om collega's tegen te komen.

Ik heb net gewoon een uurtje gefietst. Wat ben ik blij dat dat gewoon wel gaat. Oke, de eerste 10 seconden zijn niet fijn en afstappen ook niet, maar voor de rest is het pijnvrij. En hijgen als een molenpaard, dat wel. Heb maar wel Driekus bij mijn man op de fiets laten zitten, dat bespaart me 10 kilo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_92714539
TM; wat leuk, gefeliciteerd! *O* Leuk die mokken!

Had pas kaartjes gekocht voor Sibbel hier in het theater. Komen we er net achter dat dat 3 februari was... 8)7 helemaal vergeten dus. Zou het al zwangerschapsdementie zijn :P
I found myself alone,
pi_92720358
Gefeliciteerd TM! Leuk nieuws O+
pi_92722835
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 10:42 schreef danic het volgende:
Dan beval je in het Ruwaard in principe toch? ik geloof dat die wel een redelijke capaciteit hebben hoor :)

En anders pak je in de spits gewoon de metro naar dijkzicht/erasmus, ben je sneller dan met de auto :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 13 februari 2011 @ 17:08:03 #69
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_92724086
Srry ladies, wij zijn erg druk bezig in het nieuwe huisje, dus niet veel tijd om bij te lezen en op alles te reageren....

Maar even een *O* voor TM, wat leueueueuuek!!!!!

En een dikke kus voor Mef, ik zag je foto's in het vorige topic, zorg goed voor jezelf hoor! :*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_92724798
Psst: Takkembah die waren van de vorige keer. TIs het idee dat we dat nu voorkomen ;)
  zondag 13 februari 2011 @ 17:35:45 #71
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_92725353
Oh :@
pfff je ziet wel dat ik niet van het half bijlezen ben

Maar dan nog in combi met je bekken en Driekus... goed voor jezelf zorgen hihihih.

*kruipt weer met rode kaken in lurkstand*
Alexa en Seth zijn lief
pi_92725430
Ik let goed op mezelf, ik beloof het! Jij ook he! Zeker in combi met klussen in het nieuwe huisje.
pi_92725460
TM Gefeliciteerd *O*!! Wat leuk :D ! En wat een bijzonder Valentijnscadeau O+ ! Veel plezier alvast met de voorbereidingen :* .. En een half jaartje moet prima lukken! ^O^

(8> heeft mij op 1 juli 2005 gevraagd (jaja, op school dus O+ ...) en wij zijn op 23 december dat jaar getrouwd. Dat was geen klein feestje ;)... Klein verschilletje is natuurlijk dat we toen Bassie nog niet hadden... :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 13 februari 2011 @ 18:05:54 #74
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92726512
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:43 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Dan beval je in het Ruwaard in principe toch? ik geloof dat die wel een redelijke capaciteit hebben hoor :)

En anders pak je in de spits gewoon de metro naar dijkzicht/erasmus, ben je sneller dan met de auto :+
volgens mij buiten de spits ook :P Ik had het geluk dat ik niet met weeën heen hoefde (bij Jan althans, bij Y zat ik in een bestelbus met weeën om de vier minuten, vanuit vlaardingen, m'n vader was óp van de zenuwen _O- ) maar vanuit Spijkenisse gaat er als ik me niet vergis een rechtstreekse metro naar metro dijkzigt.

Ik had gisterenavond een baalmomentje, m'n man wil perse naar een wedstrijd van Feyenoord ... an sich geen problemen mee, maar wel als ik 38 weken zwanger ben. Hij gaat op zeker z'n telefoon niet horen in het stadion, (nou ben ik in staat om hem om te laten roepen daar) maar ik ben zó bang dat hij never op tijd gaat zijn. Enfin, hij heeft nu afgsproken dat hij onder voorbehoud mee gaat. Voelt toch al een stuk prettiger eerlijk gezegd.

zondag 13 februari 2011 @ 18:08:41 #75
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_92726602
TM hier idem dito trouwens, kwestie van plannen. Ben gevraagd in Jan 09, getrouwd in Jun 09, alles erop en eraan
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 13 februari 2011 @ 18:16:07 #76
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92726822
Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die benauwd is. Ik was het al met traplopen, idd ook vanaf het begin, maar dan is het twee keer diep zuchten en is het weg.
Nu was het echt, 'waar is de ventolin' benauwdheid en omdat ik het vaak erg heb gehad toen in jong was, schiet ik dan sneller in de stress als ik niets in huis heb.
Nu vandaag rustig op de bank gezeten, vanmiddag hadden we toch bezoek en gaat het wel goed, met af en toe een diepe zucht. Ik voelde ook mijn hart bonken en idd ook in bed kon ik alleen op mijn rug liggen, liefst met armen omhoog. Toen vond ik het niet helemaal ok meer, dus toch maar pufjes in huis halen...

En de boom/graspollen komen natuurlijk weer en ik zit in de hoogste catagorie, dus sowieso is een kijkje naar de standaard medicijnen wel nodig, want die zal ik vast niet mogen gebruiken.
  zondag 13 februari 2011 @ 18:17:50 #77
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92726885
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 17:22 schreef mefke79 het volgende:
Psst: Takkembah die waren van de vorige keer. TIs het idee dat we dat nu voorkomen ;)
Ik dacht ook van nu, vond het al onwijs zielig en je bekken en dit....gelukkig maar dat het nu nog niet zo is.
pi_92727321
o nou ja ik heb niet de illusie dat die kousen er voor gaan zorgen dat ik helemaal geen vocht vasthoud, maar alle kleine beetjes helpen in dit geval.

Over hooikoortsspul moet je echt overleggen, veel mag niet. Ventolin gelukkig wel.
pi_92727786
@mefke ik hoop dat de kousen wat helpen
En nu ben ik misselijk maar kan ik niet overgeven en het zit zo hoog.
Ik ben wel blij dat er niks komt maar hoop dat het snel zakt
  zondag 13 februari 2011 @ 18:55:21 #80
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_92728368
Feestje gisteren helemaal in het water gevallen, ik heb 4x moeten overgeven. Steeds weer mezelf opgekalefaterd en tussen de visite gaan zitten, maar na de 4de keer gaf ik het op.
Balen hoor. Ik voel me pas nu weer een beetje mens. Ik vind het erg raar dat ik zo laat in de zwangerschap zo vaak misselijk ben :(
pi_92728924
Dat is wel erg apart aventura. Meestal moet het juist beter gaan.
Succes ermee en als aan blijft houden even contact opnemen met je HA
  zondag 13 februari 2011 @ 19:58:46 #82
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92731730
Dankjewel meiden! :*
We hebben al een locatie op het oog, dus daar ga ik maar eens mee bellen morgen. Omdat we geen vaste datum hebben (alle donder-, vrij- en zaterdagen in september zijn eigenlijk goed) plus een klein gezelschap (ca. 40p) hoop ik dat het allemaal goed te regelen is. Heb er zin in!

Aventura wat naar dat je zo moet overgeven! Misschien toch eens even navragen bij vk/ha?

Wat hooikoorts en vocht betreft, hopelijk is het kleine meiske er voordat ik echt last ga krijgen van de pollen. Nu ben ik ook een beetje een rare, want ik heb vaak last de hooikoorts wanneer de meeste mensen al zijn uitgeproest en vice versa. Ik heb jaren ineens heel weinig last gehad, maar vorig jaar was het weer ouderwetsch. Hopelijk was dat een incident...

Voor de meiden die er heel erg last van hebben hoop ik zo dat ze iets vinden dat het een beetje dragelijk maakt, hooikoorts kan echt hel zijn, helemaal als je er niks tegen mag nemen.

En de pootjes, ai-ai-ai dat was vandaag echt erg, zo dik zijn ze nog niet eerder geweest. Gelukkig geen last van en thank god dat het geen zomer is :D . Net lekker gefietst en straks de beentjes weer omhoog. Fietsen gaat gelukkig nog prima. Vandaag gewoon alweer 33 weken, dus week 34 is begonnen. Snelllllll! Nog maximaal negen weken, en over 4 weken mag ze gewoon al zomaar geboren worden O+ .

Takkembah, hoe lang moeten jullie nog klussen voor het af is?

Mefke wat fijn dat het fietsen lekker ging!!
  zondag 13 februari 2011 @ 20:30:45 #83
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_92734006
Geniet van het vooruitzicht Twentemeisje! Gefeliciteerd.
Vriendlief is een reisje naar Parijs aan het boeken voor ons.
Ik heb zomaar het vermoeden dat hij me gaat vragen O+
pi_92734425
Aventura, ik ben ook nog regelmatig flink misselijk, ik merk dat ik echt heel goed moet opletten dat ik elke 2 uur wat eet. Maar ik ben nu eigenlijk de hele week al gammel, en dat begint wel wat op te breken.
Gelukkig nog maar een week tot de vakantie, maar ik ben nogal gestressed nu, dus ik hoop dat de week snel voorbij is..
pi_92739028
Hé wat leuk, allemaal 'buurtjes ' :W
De bedoeling is idd het Ruwaard en ondanks dat ik daar wat huiverig voor was (ivm slechte berichten), bleek dat het op de afdeling gynaecologie goed geregeld te zijn, dus dat is prettig.
Ik wil echt niet naar het Ikazia. Daar is mijn vriendin vorig jaar bevallen en die is in mijn ogen zo rottig behandeld dat ik liever naar het Zuider of Erasmus ga. Maar daar moet ik gezien de afstand ook niet aan denken.

Ik las net de reactie van iemand (sorry weet niet meer wie :@ ) dat ik me van tevoren moest inschrijven en genoeg stickers moest verdienen.
Die begreep ik niet helemaal. Moet ik me nou van tevoren inschrijven bij het ziekenhuis? En die stickers verdien ik toch bij de vk??? Sorry hoor had blond moeten zijn hihi.
26 maart hebben ze een open dag, dus daar gaan we naar toe, dan kan ik het iig vragen, mocht ik het bij de vk vergeten over 2 weken.
pi_92739165
stickers met je naam enzo :D
dat ze die zo op alles kunnen plakken als je er komt, niet dat je die eerst moet laten aanmaken als je gaat bevallen :D
  zondag 13 februari 2011 @ 21:54:36 #87
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_92741191
Dat doen ze hier nog met ponskaartjes.
pi_92742217
die stickers enzo heb je waarschijnlijk niet nodig bij een poliklinische bevalling want je wordt niet opgenomen, maar huurt alleen de verloskamer, je bent voor het ziekenhuis geen patiënt.
Ik merk de laatste dagen dat m'n behoefte aan eten minder wordt. Herken ik van de vorige keer. Groeispurt over en kind tegen maag, laat mij maar drinken ipv eten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 13 februari 2011 @ 22:06:56 #89
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92742357
Danic: als het gaat om de behandeling van patienten ben je in 't sophia iig heel goed op je plaats. ik ben er nu 2 keer bevallen, en dat is me prima "bevallen" ;) Hoewel zowel zuider als ikazia dichterbij zijn voor mij, moet ik er niet aan denken om daar te bevallen. 't personeel daar is me te koud, kil en klinisch ingesteld zeg maar. gewoon geen goed gevoel bij.

Ik heb een duidelijke isntructie meegekregen wat te doen bij *vul zelf maar in* (weeën, verminderd leven, breken vliezen etc etc). 't enige wat ik nog steeds moet doen is een lijstje telefoonnummers maken voor Johan wie hij moet bellen / sms'en als de bevalling begint. *uitstelgedrag*

pi_92742791
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:05 schreef mefke79 het volgende:
die stickers enzo heb je waarschijnlijk niet nodig bij een poliklinische bevalling want je wordt niet opgenomen, maar huurt alleen de verloskamer, je bent voor het ziekenhuis geen patiënt.
Ik merk de laatste dagen dat m'n behoefte aan eten minder wordt. Herken ik van de vorige keer. Groeispurt over en kind tegen maag, laat mij maar drinken ipv eten.
poliklinisch had ik ze wel nodig hoor
zodat ze me konden registreren, ze moeten toch weten wie er zijn in zo'n ziekenhuis
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 13 februari 2011 @ 22:13:59 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92743070
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:10 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

poliklinisch had ik ze wel nodig hoor
zodat ze me konden registreren, ze moeten toch weten wie er zijn in zo'n ziekenhuis
hier dito. Het is niet alsof je de verloskamer contant betaalt bij het bevallen :D en daarnaast kan poliklinisch altijd klinisch worden als daar (achteraf) een medische noodzaak voor is.

pi_92743250
voor zover ik begreep hoeft het bij ons niet.
pi_92743423
oh oke, nou ja hier werd t specifiek gezegd dat je als je in t zkh wil bevallen stickers moet hebben
pi_92743562
Het Sophia is mij de vorige keer ook heel goed bevallen. Nu wordt ik daar ook de hele zwangerschap begeleid, dus heb deze keer niet echt keus ook.
Ik had de vorige keer heel graag in het Geboortecentrum willen bevallen maar Mette had in het vruchtwater gepoept, dus werden we medisch.
pi_92743582
Wat Sonnetje zegt dus, ik heb allebei de keren wel degelijk stickers nodig gehad. T zou zomaar kunnen dat het per ziekenhuis scheelt natuurlijk. Gewoon ff navragen bij je vk wat de bedoeling is.

Danic ik heb begrepen dat de verlos-afdeling van t ruwaard prima is idd. Voor de rest van de zorg zou k persoonlijk de voorkeur geven aan n ander ziekenhuis.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 13 februari 2011 @ 23:21:58 #96
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92748219
Hier in Eindhoven werken ze gewoon met een ponsplaatje, die dien je dus ook al aan te laten maken voor de bevalling. Nergens geen problemen mee gehad, mijn bevalling is bij beide kindjes klinisch geworden (dus gelukkig deze keer ook geen rekening...)
pi_92755413
mornings ;)

jeempie wat is het vroegggg :O

@Aventura wat naar dat je nu nog zo misselijk bent joh! en zonde dat het feestje zo in het water is gevallen... :*

Twentjemeisje gaat trouwen!!! wat leuk zeg!!! *O* ^) gefeliciteerd met het aanzoek en hoop dat jullie alles lekker kunnen regelen.

over hooikoortsmedicijnen; ik mocht de vorige zwangerschap van de HA gewoon Nasonex gebruiken en gelukkig was dat afdoende.

Ik heb een drukke, maar erg gezellige zondag gehad... high tea met vriendinnen, en vrienden op bezoek... dus te laat naar bed, en natuurlijk niet kunnen slapen, maar toch zit ik, ondanks de misselijkheid met een voldaan gevoel op de bank. Nu maar kijken hoe het werken vandaag gaat...

allemaal een fijne dag!!!
pi_92755483
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:19 schreef huuphuup het volgende:
Wat Sonnetje zegt dus, ik heb allebei de keren wel degelijk stickers nodig gehad. T zou zomaar kunnen dat het per ziekenhuis scheelt natuurlijk. Gewoon ff navragen bij je vk wat de bedoeling is.

Danic ik heb begrepen dat de verlos-afdeling van t ruwaard prima is idd. Voor de rest van de zorg zou k persoonlijk de voorkeur geven aan n ander ziekenhuis.
Dat dus. Je moet niet hopen dat je in Spijkenisse een slagaderlijke bloeding ofzo krijgt, want dan wordt je door het Ruwaard (bij wijze van) met een pleister naar huis gestuurd. Schijnt echt verschrikkelijk te zijn. Maar onze vk heeft ons gerustgesteld over de verlosafdeling.
Die stickers _O- echt hè, lekker dom van me. Maar ja, ik kom voor mezelf gelukkig ook nooit in een ziekenhuis.
Ik ga over 2 weken wel even bij de vk navragen wat ik van tevoren moet doen (stickers, ponskaartje e.d.), komt vast goed.
Volgens mij hebben ze ten tijde van de 12-weken echo een ponskaartje aangemaakt, es ff zoeken waar ik de kaart gelaten heb.....
pi_92755627
het voelt alsof Tienus centimeters gegroeid is vannacht en mij buik niet. Hij zit klem aan alle kanten en probeert even een been ofzo bij mijn ribben buiten te steken. Auw!
pi_92756145
Heerlijke nacht gehad hier! Gisteren gemerkt dat mijn eetlust weer helemaal terug is, zonder zuurbranden na de tijd.. Heb dit weekend geloof ik zelfs plopjes gevoeld!
Ben zeer benieuwd De 21e een VK afspraak dus waarschijnlijk weer het hartje luisteren!

Is het al weer tijd voor verse babys? :7
pi_92756163
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 06:58 schreef danic het volgende:

[..]

Dat dus. Je moet niet hopen dat je in Spijkenisse een slagaderlijke bloeding ofzo krijgt, want dan wordt je door het Ruwaard (bij wijze van) met een pleister naar huis gestuurd. Schijnt echt verschrikkelijk te zijn. Maar onze vk heeft ons gerustgesteld over de verlosafdeling.
Die stickers _O- echt hè, lekker dom van me. Maar ja, ik kom voor mezelf gelukkig ook nooit in een ziekenhuis.
Ik ga over 2 weken wel even bij de vk navragen wat ik van tevoren moet doen (stickers, ponskaartje e.d.), komt vast goed.
Volgens mij hebben ze ten tijde van de 12-weken echo een ponskaartje aangemaakt, es ff zoeken waar ik de kaart gelaten heb.....
Mja het personeel dat in een ziekenhuis werkt kan natuurlijk in alle ziekenhuizen door heel NL werken dus op zich ben ik altijd voorzichtig met een zh per se "slecht" vinden. Maar mijn ervaringen met t ruwaard zijn niet zo geweldig, zacht uitgedrukt :X
Vooral de communicatie met patient en familie is bagger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar echt, over de verloskamers hoef je je niet druk te maken :Y Komt goooooeed!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 februari 2011 @ 09:38:25 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92757205
fijn verhaal huup :X

ik heb echt zo'n bweuh-gevoel. niet komende week, maar de week erop is het vakantie voor Jan, en 7 maart beginnen ze weer. Ik heb al aangegeven dat ik dan wellicht zelf niet kom, maar dat jan 3 kwartier later gebracht word door een vriendin. Geen probleem. Stiekem hoop ik dus in de week vakantie van Jan te bevallen,

Jan is sinds t weekend weer flink verkouden, vraag ik net op de psz of er waterpokken zijn geweest, bingo. vorige week op zijn groep zijn ze geconstateerd. als t tegenzit heeft Jan dus ergens deze week de waterpokken. ik hoop dan wel overtijd te gaan, zodat Jan de baby niet kan besmetten.

pi_92757321
@djmo nog even en je kindje is er.

Note to my self
Volgende keer tijdes control;e in het z-huis vragen naar het protocol om te bevallen daar.
Mijn VK weet al dat ik in het z-huis wil bevallen
pi_92757545
goedemorgend dames

straks om 16u20 echo... ben op van de zenuwen...

Nog geen verse baby's????
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_92757650
Veel plezier lujaxa.
Heb je reden om zenuwachtig te zijn? Ik ben het zelf ook altijd.
pi_92757805
deze keer is het kijken en hopen dat hartje klopt hé

ik ben idd ook altijd zenuwachtig bij de echo's enzo.. maar die eerste echte echo is altijd het meest stresserend vind ik...
Kyan
pi_92757868
Veel plezier bij de echo, Lujaxa. O+

En zenuwen zijn er volgens mij altijd wel toch? Ik heb ze zelf in ieder geval altijd wel en heb de 2 echo's al gehad! Laatste keer het hartje gehoord en daar zullen we de volgende keer denk ik weer naar luisteren O+
  maandag 14 februari 2011 @ 10:15:05 #108
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92758145
Sinds ik mijn meisje zelf voel, rond 14/15 weken ben ik eigenlijk nooit meer zenuwachtig. Daarvoor was ik het ook hoor, lijkt mij ook volkomen normaal.

Vanmiddag ligt de Ventolin voor me klaar, pillen die ik normaal gebruik Xyzal, kan ik nu niet gebruiken en ik hoor tussen de middag welke ik wel kan gebruiken, die liggen dan ook klaar.
Bij de apotheek moet ik dan even overleggen over de juiste oogdruppels en neusspray.

Dus ik ben weer opgelucht, gisteravond in bed weer enorm benauwd en zelfs even wat overeind gaan liggen. Door te ontspannen zakte het na een half uurtje wat af...en ben ik in slaap gevallen.
pi_92758166
Meld 38w5d!

Veel plezier lujaxa!

Ik begin het best zat te worden! Zo gauw ik wat doe krijg ik een harde buik die pas weer zo een beetje verdwijnt als ik ga zitten. Wel redelijk geslapen gelukkig.
Ook hier een snotterige en hangerige dreumes, die regelmatig roept "zusje" dus ik denk dat het tijd word dat ons meisje geboren word.
Morgen weer controle en die zal ik nog wel halen vermoed ik zo :)
pi_92758195
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 10:15 schreef Juud79 het volgende:
Sinds ik mijn meisje zelf voel, rond 14/15 weken ben ik eigenlijk nooit meer zenuwachtig. Daarvoor was ik het ook hoor, lijkt mij ook volkomen normaal.

Vanmiddag ligt de Ventolin voor me klaar, pillen die ik normaal gebruik Xyzal, kan ik nu niet gebruiken en ik hoor tussen de middag welke ik wel kan gebruiken, die liggen dan ook klaar.
Bij de apotheek moet ik dan even overleggen over de juiste oogdruppels en neusspray.

Dus ik ben weer opgelucht, gisteravond in bed weer enorm benauwd en zelfs even wat overeind gaan liggen. Door te ontspannen zakte het na een half uurtje wat af...en ben ik in slaap gevallen.
Ik probeer ook iets minder gespannen te zijn nu ik af en toe plopjes voel.. Best lastig tijdens zo'n eerste zwangerschap!
pi_92759863
Ik voel nog niks :(
pi_92759907
Ik weet ook niet of de betreffende plopjes mijn baby zijn.. Maar hoop het wel! Zie zo uit naar de volgende echo.. O+
  maandag 14 februari 2011 @ 11:10:40 #113
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_92760018
Kwart voor 1 de tweede poging wat betreft 3d echo, ben benieuwd!!!!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_92760118
Succes! Dat het maar een mooi plaatje mag worden O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 februari 2011 @ 12:45:23 #115
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92763774
dames, succes met de echo's ;)

ik merk dat fietsen me nu toch iets zwaarder gaat vallen met Jan achterop. Ik voel de baby dan echt in m'n bekken duwen. En op dit moment ben ik best wel moe, even een middagdipje denk ik, maar ik geloof dat ik zometeen jan z'n slaapzak aantrek en even samen op bed ga liggen. Dan maar het risico dat hij vanavond wat langer wakker is. Ik ben er toch niet dit keer :+ ik heb om half acht een belafspraak met m'n dochter ;)

maandag 14 februari 2011 @ 13:26:41 #116
238474 Jeetjejom
pi_92765387
Succes met de echo's dames!!!!!
Jouw warmte is genoeg
  maandag 14 februari 2011 @ 13:50:46 #117
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92766289
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:07 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik weet ook niet of de betreffende plopjes mijn baby zijn.. Maar hoop het wel! Zie zo uit naar de volgende echo.. O+
Jawel hoor, plopjes, bloepjes, ploefjes, das vast het ukje. ;)
pi_92766359
Veel plezier T_T en hopelijk is alles goed te zien
pi_92766748
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:50 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Jawel hoor, plopjes, bloepjes, ploefjes, das vast het ukje. ;)
O+ O+ O+
pi_92770824
Ik vind dat knap dat jullie die plopjes als baby kunnen vertalen. Ik voel van alles qua plopjes, maar dan denk ik 'Oh kan dat hem zijn?' en 2 seconde later voel ik hetzelfde plopje ergens boven mijn navel. Ja daar zit écht nog geen baby hoor :D
pi_92771219
Ik voel het verschil tussen darmen en baby wel goed maar tot wk 21 voelde ik helemaal niets
  maandag 14 februari 2011 @ 15:57:54 #122
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_92771840

3D poging twee is toch beter gelukt. We waren binnen een kwartier weer buiten deze keer, maar het was het in totaal 2 uur (heen en terugreis) rijden toch wel waard O+

Vorige week heeft de echoscopiste aangegeven dat ze graag wilde dat ik terugkwam, omdat madam met haar gezicht in de placenta zat (moeilijk 3D foto's maken).
pi_92772031
Mooie echo T_T
pi_92773019
Dames, ik schuif een topic op. Ik wens jullie allemaal een goede rest van de zwangerschap :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 14 februari 2011 @ 16:42:29 #125
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_92774001
Baai DML :W tot over een week of vijftien

Tankgirl, mooie plaatjes hoor!!! O+

Hier weer een stickeurrrrrr gehad, alles was cool. Alleen zagen de wallen onder mijn ogen wat zwart... :')
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 14 februari 2011 @ 18:33:05 #126
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_92779583
Als je toch richting Erasmus gaat kan je ook naar schiedam; is meteen na Beneluxtunnel afslag eraf, weg uitrijden en je staat bij de spoedeisende hulp (okay nog 1 rotonde doen, anders sta je al eerder ergens stil).

Ja k moet ook nog ffies me aanmelden bij het ziekenhuis en wat stickertjes verzamelen; en voor mn man een 'te bellen' lijstje maken.
Pffffffff

Vandaag vond k het best pittig het werken: eerst zat de kleine mn middenrif plus ribbenkast te verbouwen en later besloot het te proberen met het hoofdje door mn bekken heen te gaan.
Geen fijne dag dus ;)
Ow en onder een vergadering had het de hik hihihi dat was wel grappig, maar ja was een 1 persoonsgenietmomentje dus de rest had er weinig aan dat ik een beetje zat te grijnzen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 februari 2011 @ 18:37:49 #127
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92779816
als ik m'n kaart kan vinden ( :') ) heb ik genoeg stickers, je krijgt in 't dijkzigt een a-4tje vol mee als je bij de eerste afspraak bloed laat prikken.

Mooie echo Tankgirl!! O+

J-net: dat zijn bij mij juist de momenten dat ik het meest geniet, als niemand het ziet zeg maar ;)

pi_92779839
Mooi is dat hè J-net, die privé-geniet momentjes O+
Ik heb de hik nog niet gevoeld, maar ben er wel nieuwsgierig naar.

Oh, en ik ga er nog steeds vanuit dat ik gewoon in het Ruwaard beval hoor.

Vandaag even kort een leuk gesprek met mijn teamleidster gehad, ze kwam zelf met een goed idee voor mijn rooster.
Ik werk 3 dagen in de week, waarvan de dinsdag een dag is van 08.30-20.30, dus best pittig aan het worden nu. Ze stelde voor dat ik die avonden schrap en er óf een vrije dag voor opnam (nog 4 weken werken x 2 uur per avond) of er overdag een keertje een dag extra voor kom werken. Ik heb gekozen voor het laatste.
Daarbij werk ik maandag, dinsdag en vrijdag en zou vrijdag 18 maart mijn laatste dag worden. Omdat we een weekje weg wilden daarna vond ze het niet handig dat ik dan krap in de tijd kwam met tas inpakken enzo (de schat O+ ) en dus heeft ze me die vrijdag vrij gegeven en werk ik een keer op woensdag. Dus woensdag 16 maart is nu mijn laatste dag!!

Ik = blij met mijn teamleidster ^O^
pi_92781826
Fijn Danic mensen die meedenken :)

Mooie echo TT!! O+

En de hik, ja soms tot irritants aan toe, ik zie mijn buik nu zelfs in het hik ritme bewegen als ze de hik heeft :)

Hier alles nog rustig, het rommelt wel wat met harde buiken en onrust in mijn darmen, morgen controle en ik verwacht dat het nog wel even rustig blijft, maar ja zeker weten doe je dat nooit!
pi_92783203
Oeh ik ga mijn mobiel heel dicht bij me houden, dat begrijp ik nu al!
pi_92784717
Goed zo! De voorspellingen hier waren dat ze gister of vandaag zou komen, de volgende voorspelling is overmorgen ;)
En mijn zusje zegt heel veilig elke dag opnieuw, morgen komt ze let maar op :P er komt dus een dag dat ze gelijk krijgt :+
  maandag 14 februari 2011 @ 20:35:33 #132
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_92787228
Ik kom hier even binnenhuppelen! Heb van huisarts medicijnen tegen misselijkheid gekregen en voor het eerst in 5 weken ben ik niet meer 24/7 kotsmisselijk *O*
Oude (on)bekende.
pi_92787326
Fijn mevr_mus wat heb je gekregen?
  maandag 14 februari 2011 @ 20:49:36 #134
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_92788243
quote:
Op maandag 14 februari 2011 20:36 schreef ferrari_rood het volgende:
Fijn mevr_mus wat heb je gekregen?
Emesafene :) Ben nog steeds misselijk maar het is nu wat meer op de achtergrond en ik houd m'n eten weer binnen :)
Oude (on)bekende.
pi_92788351
Die heb ik al. Ik dacht misschien heb je iets anders gekregen en kan ik dat nog proberen
  maandag 14 februari 2011 @ 20:52:28 #136
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92788479
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:50 schreef ferrari_rood het volgende:
Die heb ik al. Ik dacht misschien heb je iets anders gekregen en kan ik dat nog proberen
Och erm, meis toch.... Ik vind het toch zo naar voor je en je bent zo dapper! :*
pi_92788574
Ik zie het met vlagen echt niet meer zitten hoor.
Ik spuug nog steeds meerdere malen per dag maar gooi er dan niet alles meer uit.
In dat opzicht gaat het wel beter als die misselijkheid dan ook nog eens weg zou gaan.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:58:13 #138
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92788897
En hoe gaat het uberhaupt met eten, kan je wel een beetje 'normaal' eten?
Of moet alles zonder vet en niet scherp enz enz? Omdat anders je maag nog meer van slag raakt..
  maandag 14 februari 2011 @ 20:59:16 #139
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_92788980
Fr, zo begrijpelijk dat je het soms niet meer ziet zitten. Je weet wel waarvoor je het doet, maar hoe het bij jou gaat is lichamelijk en daardoor waarschijnlijk ook emotioneel zo zwaar!

Oude (on)bekende.
pi_92789057
Vet eten gaat beter dan mager eten.
Er is alleen geen peil om te trekken wat ik binnen hou.
Hou ik de ene dag een appel binnen de volgende dag niet.
Maar ik eet 's avonds gewoon en zie wel wat ik daarvan binnen hou. Inmiddels meestal de helft en dat vind ik vrij veel.
pi_92789929
Ik vreet me juist een ongeluk.. hopeloos echt :o
pi_92790329
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:11 schreef throttle het volgende:
what else is new? :D :+

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 14 februari 2011 @ 21:23:24 #143
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_92790725
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:11 schreef throttle het volgende:
Dude :D. Ik ben trots op je!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_92790845
O+ Tankgirl... wow!! Wat een mooie echo's!! O+
  maandag 14 februari 2011 @ 21:25:05 #145
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_92790856
quote:
Op maandag 14 februari 2011 21:17 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Nu weet ik zelfs wie onze nieuwste kloon is :D
Oude (on)bekende.
pi_92791021
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:17 schreef huuphuup het volgende:

[..]

true, maar nu is het werkelijk waar bizar, gisteren heb ik binnen een uur! een bak B&J, reep chocola met druif en noot een doos tofifee en een bak melk met honeypuffs weggevroten.

en daarna had ik honger maar moest ik een beetje huilen omdat ik ook heel vol zat
pi_92791062
Ik dacht trouwens dat iedereen al wist wie ik was :+
  maandag 14 februari 2011 @ 21:29:27 #148
238474 Jeetjejom
pi_92791169
Throttle :o nu voel ik me minder schuldig om die hele doos toffifee die achter mijn kiezen verdwenen is :D
T_t mooie foto's hoor!
Jouw warmte is genoeg
  maandag 14 februari 2011 @ 21:30:43 #149
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_92791266
quote:
Op maandag 14 februari 2011 21:28 schreef throttle het volgende:
Ik dacht trouwens dat iedereen al wist wie ik was :+
Ik ben niet zo scherp :@ Veel te moe ook om te speuren naar kloons :P
Oude (on)bekende.
pi_92791534
Hierbij nog een paar beloofje foto's van onze 20 weken echo en de controle in het ziekenhuis!!

Handje:

Voetje (die wat groter zijn dan gemiddeld :+ ):

Profiel:

[ Bericht 0% gewijzigd door Jose81 op 14-02-2011 21:40:56 ]
pi_92791549
Õch, ik reageer anders ook op pms hoor, deze kloon is er eigenlijk alleen ivm zwager. en dude die bij zwager op t forum zit
  maandag 14 februari 2011 @ 21:37:19 #152
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_92791787
Dat voetje O+
Oude (on)bekende.
  maandag 14 februari 2011 @ 21:54:07 #153
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_92792951
Bedankt voor de complimenten, ben er erg tevreden mee :)
Je krijgt nu ook de standaard opmerkingen van beide oma's:
schoonmoeder: ze lijkt echt veel op d'r vader
mijn moeder: ze lijkt veel op jou!!!

:')

Jose, mooie foto's, vooral het profiel :)
  maandag 14 februari 2011 @ 21:54:46 #154
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_92793012
moooooie echo's meiden!! O+ O+ O+

MwMus; wat fijn dat het met je misselijkheid nu wat beter gaat... :Y

FR; he bah, nog geen verbetering.. :*

Throttle; vreetjannes :+ en wel herkenbaar, ik ben smorgens misselijk, maar in de avond is mijn eetlust meestal weer terug; en ben de laatste weken erg van de vette meuk; kaas, chocolade, chips etc etc...
naja zat toch nog in de min door de buikgriep in december :+

en was een zware dag vandaag en lig nu helemaal kapot op bed tv te kijken.. :O lekker morgen late dienst, dus een beetje bijslapen.. :Y
pi_92794839
Mooie foto's Jose! Dat voetje O+
pi_92795422
Wat een mooie echo's Jose!
Ik zie aan de naam van het ziekenhuis dat jij bij mij in de buurt moet wonen! :o Dat is het ziekenhuis wat het dichtst bij is hier, en waar ik gelegen heb met Wolf.
Niels van Twinkly is er geboren
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 14 februari 2011 @ 22:32:49 #157
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_92796111
Mooie echopics!

Hier weinig nieuws. Tas ingepakt voor driedaagse trainig buiten de deur. Twee nachten hotel. Zie er een beetje tegenop. Ben al sneller moe en ik heb gehoord dat er ook een avondprogramma is. :(
pi_92798495
Wat een prachtige echo's! Jullie zullen wel helemaal in de wolken zijn :D

Werk ze, Aventura!!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 07:21:11 #159
238474 Jeetjejom
pi_92806704
Goeiemorgen! Nog even te duf om mijn bed uit te komen, dus live from my bed:
Mijn tiet lekt! :(
Verder nix te melden....
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 15 februari 2011 @ 07:28:47 #160
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92806734
Jose wat schattig! Dat profieltje O+.

Tankgirl wat een prachtig koppie, wat fijn dat je nu wel mooie foto's mee hebt!!

Lujaxa hoe is jouw echo gegaan?

Live vanuit mijn bed gelukkig geen lektetten te melden ;). Wel een buikbaby die haar kamertje opnieuw aan het indelen is, jemig wat een verbouwing :D (loving these moments!).
pi_92806987
ook live, maar dan vanuit de badkamer. Ons manneke heeft besloten lekker op mijn blaas en darmen te gaan liggen, dus beroerd geslapen. En nu zo op naar de kousen! Zwanger zijn is soms zooo leuk ;(
pi_92807014
Live vanaf mijn werk, lekker vroeg vandaag! Het is heel druk in mijn buik sinds gisteravond. Wel heerlijk geslapen, heb Law & Order net af kunnen kijken :')
pi_92807268
Mooie foto's Jose
Ik heb geen idee wie throttle is

Ik had zo gehoopt dat ons ukje op mijn v-dag mij iets minder ziek zou maken.
Helaas nog niet maar de dag is nog jong
pi_92807805
Meld!

Zometeen voor controle naar het ziekenhuis! Spannend, maar gaan er natuurlijk vanuit dat alles goed is en we weer gewoon naar huis mogen :)
pi_92809546

hartje klopte... baby bewoog ook al.. en zijn 3 dagen vooruit gezet

mogen we dus op 23 september ipv 26 september... ;)
Kyan
  dinsdag 15 februari 2011 @ 10:20:32 #166
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92809611
Fijn Lujaxa!
pi_92809647
mooie echo's josé en tankgirl

ik weet ook niet wie trottle is..

Oh en hier als ik iets eet ligt het op mijn maag.. enkel soep niet.. dus eet al weken alleen maar soep
Kyan
pi_92810157
23 september is iig de verjaardag van throttle.
mooi gemikt.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 10:42:39 #169
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_92810281
mooie echo luxaja, gefeliciteerd!!!

FR; he bah weer misselijk begonnen vandaag.. arme jij. :*

ik heb slecht geslapen... maar vriendlief is thuis, dus kan voor mijn late dienst gelukkig nog wel even een dutje doen. Nu maar afwachten of dat lukt.
pi_92810791
Allemaal mooie echo's O+
pi_92813616
@lujaxa fijn dat alles goed is. En mooi 3 dagen langer zwanger die heb je dus al mooi.
Het is mijn laatste v-dag zonder baby
pi_92813775
F-R gefeliciteerd met je verjaardag! Bijzonder hè, dat je weet dat de volgende verjaardag met kindje gaat zijn?!
pi_92814023
Vriend heeft zijn laatste v-dag zonder kind al gehad alleen dat wisten we toen nog niet. Even als onze laatste vakantie zonder kind. Raar idee hoor
pi_92814318
En als het kindje er straks is, kun je bijna neit bedenken hoe alles was zonder kind FR!

Wij zijn weer goedgekeurd. Bloeddruk was netjes. Ze hebben wel gekeken of er al wat ontsluiting was, maar het zit nog potdicht, we gaan dus weer gewoon afwachten onder het genot van hier en daar een harde buik en alle ongemakjes die erbij horen :)
pi_92815277
Mamapurk fijn goedgekeurd.. en die ongemakjes hopelijk gaan ze nu toch iets doen ;)

Ja gescoord op nieuwjaarsdag _O- ben ik vrij zeker van :Y
Kyan
pi_92818388
Hmm weer wachten dus MP..

Wat een lieve foto Lujaxa!
en zelfs IK weet wie Throttle is. En ik ken dr niet eens :D

Hier vanmorgen zo hard moeten spugen dat er bloed mee kwam en de bloeduitstortingen rondom mijn ogen staan. Sexy.
Zucht, wat moet ik daar nou mee?
pi_92818604
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:22 schreef Sannne het volgende:
Hmm weer wachten dus MP..

Wat een lieve foto Lujaxa!
en zelfs IK weet wie Throttle is. En ik ken dr niet eens :D

Hier vanmorgen zo hard moeten spugen dat er bloed mee kwam en de bloeduitstortingen rondom mijn ogen staan. Sexy.
Zucht, wat moet ik daar nou mee?
Zorg dat je spul eet dat de andere kant op niet zo vreselijk ranzig is.. Vla ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92818703
Maar ik schrok wakker omdat ik moest spugen, er zat nog niks in :D
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:28:47 #179
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_92818718
Altijd fijn om toch even bevestiging te krijgen dat alles goed gaat he, lujaxa :)

Vandaag kraamhulp-planner langs gehad, was erg zenuwachtig want ik wist niet of ze alles wilde bekijken of niet (ben nog helemaal. Gelukkig was het een erg aardige en relaxte mevrouw die rustig alles heeft doorgenomen qua mogelijkheden en vragen. Ze ging niet kijken in de kamer, maar gaf ook wat tips qua aankopen.

Bijvoorbeeld dat ik in het begin alleen een olie en een wasgel moet kopen, omdat als ik of de baby ergens allergisch op reageert, ik alles weg moet doen van die lijn met producten.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:14:57 #180
238474 Jeetjejom
pi_92820859
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 10:39 schreef throttle het volgende:
mooi gemikt.
En van jeetjejom! En dat zijn leuke meiden dus een goed voorteken ;)
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:16:16 #181
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92820913
Septembermeisjes zijn sowieso leuk ;) :P .
pi_92821292
en de verjaardag van lente van serpente!

en de verjaardag van bruce springsteen! En van Sisi! en Ray Charlessss en de dag waarop andre hazes stierf
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:32:57 #183
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92821673
...om maar iets gezelligs te noemen :D .
pi_92825367
Amper bijgelezen hoor...sorry daarvoor.
Las wel iets over slecht slapen. Ik heb afgelopen nacht ook geen oog dicht gedaan. Ik lag gewoonweg niet lekker en bleef maar draaien en draaien. Vanmorgen opgestaan met behoorlijke rugpijn.
Hopelijk gaat het aankomende nacht weer beter, want werken is dan wel zwaar.

*telt af* nog 3 dagen...
pi_92825834
Lujaxa, fijn dat de echo goed is!!

F_R, gefeliciteerd met je verjaardag, en jammer dat je je zo blijft voelen..

Ik ben wel heel moe, maar heb me echt voorgenomen dat ik deze week nog even doorbijt, dat ik daardoor nog net even wat extra werk heb kunnen verzetten vandaag, wat mij hopelijk wat minder werk in de vakantie oplevert.

Hoe zeer doet een pijnlijke harde buik trouwens? Ik had vanmiddag geloof ik een harde buik die niet echt aangenaam aanvoelde, maar ook niet superveel pijn deed. Valt dat dan onder pijnlijk?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 februari 2011 @ 17:20:50 #186
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92826436
gefeliciteerd F_R

Dat is voor iedereen verschillend laiveneertiekje, de mijne gaan nu steeds pijnlijker worden, ik klap soms dubbel van de pijn die het onderin m'n bekken doet. in het begin waren ze wel aanwezig, maar was het meer alsof ik een voetbal had ingeslikt, ik voelde het wel, maar het deed niet echt pijn ..

pi_92826728
Bij mij doen de harde buiken eigenlijk alleen pijn als ik mijn buik aanraak als hij hard is. En verder vind ik ze lastig omdat ik een beetje benauwd wordt als ik een harde buik heb.
Vanmiddag wel 2 uurtjes geslapen, ik ben steeds zo moe en heb nergens meer energie voor, moet me echt overeind slepen elke keer!

Wat veel jarigen op 23 september zeg! Het was de trouwdag van mij opa en oma.. Mooie datum dus!
pi_92829976
Mijn moeder was uitgerekend op 17 september van mij, en vooralsnog zit ik nog op 18 september. Ikzelf ben wel 3 weken te vroeg geboren :P

Verder een vraagje: Ik heb momenteel wat donkerblond haar, maar ik wil het wat blonder hebben. Kan het kwaad om je haren te verven? Ik hoor/lees namelijk verschillende dingen.
Tralalalaaa
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:20:01 #189
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92831533
Volgens mij heb ik nog geen harde buik gehad, of niet als zijnde een harde buik herkend, dat kan natuurlijk ook.
Ik heb wel soms een strak gevoel onderin, als ik druk ben geweest. En soms pijn aan mijn banden na wat langer lopen. Maar echt dat mijn hele buik gespannen is of pijn doet, dat heb ik volgens mij nog niet gehad.

Gelukkig deze week weer minder moe dan de vorige twee weken. Moet wel zeggen dat ik veel doseer.

Ow en voor de mede zwangere hooikoortspatienten. Ik heb nu dit lijstje, waar ik het mee moet doen. Wat een puzzelwerk, er is maar heel weinig wat mag, maar hier gaat het vast mee lukken. :)

- Ventolin (tegen benauwdheid)
- Pollinosan van dr. Vogel (pilletjes tegen hooikoorts)
- Oogdruppels van dr. Vogel (voor jeuk aan de ogen)
- Beclometason neusspray (tegen kriebel en verstopte neus)
pi_92831581
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:48 schreef Take_A_Picture het volgende:
Mijn moeder was uitgerekend op 17 september van mij, en vooralsnog zit ik nog op 18 september. Ikzelf ben wel 3 weken te vroeg geboren :P

Verder een vraagje: Ik heb momenteel wat donkerblond haar, maar ik wil het wat blonder hebben. Kan het kwaad om je haren te verven? Ik hoor/lees namelijk verschillende dingen.
goeie vraag!! ik zit namelijk met het geen dat ik eigenlijk echt wel m'n uitgroei bij wil werken..
zat zelf te denken om de kapper op een onzichtbaar stukje te laten proberen ofzo en dan een paar dagen later terug te gaan.. :?
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:30:12 #191
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92832062
Ik heb alleen een spoeling gedaan toen ik een week of 10 zwanger was. Verfen mag wel volgens mij, maar het kan anders 'pakken' dan normaal. Vorige week heb ik alleen laten knippen, spoeling was er inmiddels uit en ik heb nu weer mijn eigen donkerblond haar.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:33:34 #192
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92832252
Ik heb het laatst ook gewoon weer laten blonderen, er is inderdaad een kans dat het wat anders pakt dan normaal. Maar ik geloof dat het verder niet schadelijk is.

Wat de harde buiken betreft, de omschrijving van DJMO klopt ook wel bij mijn gevoel. Namelijk dat het dan net lijkt alsof ik een voetbal heb ingeslikt. Het heeft tot noch toe nog maar een paar keer pijn gedaan. Het is wel een heel apart 'vol' gevoel in mijn buik.

Bedankt voor je 'anti-pollenlijstje' Juud, ik ga het even opslaan om terug te grijpen als het gekriebel weer begint.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:34:04 #193
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92832287
En F_R natuurlijk van harte met je verjaardag meis! :*
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:40:59 #194
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92832700
Ow schandalig!

F_R, ik vergeet jou helemaal te feliciteren..... :@
Bij deze alsnog. :*
pi_92833148
Lujaxa fijn dat je een goeie echo had! Opluchting hè?

F_R gefeliciteerd met je verjaardag en balen dat je zo beroerd bent.

Hier nog een enorme (vr)eter hoor! Heb elke dag weer trek in iets anders en dan moet ik het hebben.
I found myself alone,
pi_92834715
Bedankt allen.
Mijn pannenkoek zit er nog in ben wel heel misselijk maar het lijkt steeds iets beter te gaan. Ik hou de moed erin
pi_92837108
F_R gefeliciteerd! En laat het ook de enige verjaardag zijn dat je zo misselijk en beroerd bent.

L'tiekje, in 1 stukje en vragen hoe harde buiken voelen en of ze pijn mogen doen en melden dat je hard aan het werk bent :N Harde buiken kunnen ook een teken zijn van te veel doen. Ik snap best dat je nog wat af wilt maken, maar je moet gewoon ook rekening houden met je lichaam, tis topsport wat je aan het doen bent. Je mag moet een beetje lief voor jezelf zijn.

Zo de kousen zijn aangemeten. Eén blik op mijn benen was genoeg om de aanmeetster te overtuigen. Ik was er om negen uur en toen stonden mijn sokken al een halve centimeter diep in mijn huid. Ondanks het omhoog leggen. Ze komen waarschijnlijk deze week binnen, gelukkig zonder teen en we gaan het wel proberen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 februari 2011 @ 21:01:46 #198
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92837509
Ik kreeg vanmiddag een mail van nutricia, dat ik nu tijd voor mezelf moest nemen, ik had echt zoiets van .. oke; letten jullie even op Jan dan? Ik ren echt constant achter 'm aan. heb dan ook meestal harde buiken als ik met hem bezig ben. Wat het meest pijnlijk is op dit moment is als de baby beweegt; dan voel ik het echt steken bij m'n schaambeen en dat trekt door naar beneden. Dat voetje in m'n buik(wand) is wel te doen, maar die pijn in m'n doos is gewoon echt *au*. Ik ga vrijdag vragen of dat wel normaal is; want ik kan het me niet herinneren van Jan of m'n dochter.

pi_92838069
Oh nog gefeliciteerd ferrari rood!!

Pfffff ben echt beroerd, misselijk, rillerig, buikpijn, last van brandend maagzuur en zoooo moe!
Vandaag om 1u kon je me al opvegen. Ik verlangde echt maar mn bed. Ik ga zo dan ook maar slapen.
Tralalalaaa
pi_92838184
gefeli F_R! Dacht dat je valentijnsdag bedoelde. Maar dat was gisteren :D
pi_92838716
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 10:39 schreef throttle het volgende:
mooi gemikt.
Ik weet wie je bent *O* (denk ik :+)
pi_92838772
Tankgirl, ga lekker je bed in joh! Je bent gewoon niet in orde en zwanger zijn is ook een energievreter.

Hier is de kleine meid haar kamertje weer aan het verbouwen, maar ze is nu meer met een 'gentle touch' bezig zeg maar. Zacht genoeg om het leuk en gezellig te houden, maar hard genoeg om haar goed te voelen mijn buik te zien bewegen. Vooral dat laatste is zooooooo O+ O+ O+
pi_92840459
Mefke, ik weet dat je gelijk hebt, maar ik wil zo graag met zo min mogelijk werk de vakantie in.

Ik ben net even relaxed wezen zwemmen, dus nu kan ik zo heerlijk ontspannen mijn bedje in... Morgen nog een lange dag, en dan lekker uitrusten donderdag. Gelukkig heb ik morgen veel tussenuren, dus dan valt het uiteindelijk ook wel weer een beetje mee..
pi_92855625
Goedemorgen iedereen O+

Ik word verkouden -O- Iemand heeft me aangestoken vrees ik! Vervelend... Ook niet zo goed geslapen hierdoor. Wel weer plopjes gevoeld! O+ O+ O+
pi_92856033
blegh, vannacht was ik even bang dat het verkeerd zou gaan :o ik kreeg kramp in mijn bovenbeen, aan de binnenkant. dat had ik de vorige keren nog niet gehad. Niet pijnlijk ofzo maar wel heel eh aanwezig.

gelukkig trok het snel weer weg, maar wat haat ik die eerste weken zeg :(
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:27:31 #206
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92856257
Bah throttle, wat een naar gevoel is dat geweest. Kan me voorstellen dat je ervan schrok. De eerste weken zijn inderdaad te spannend, je zou willen dat je een paar weken door kan zappen.

Een knuffel voor iedereen die zich niet zo lekker voelt!

LT, wel goed voor jezelf zorgen hoor meis, as het niet gaat dan gaat het niet. :*

MamaPurk, hoe was je nacht?
pi_92856447
nouja het vervelende vind ik voornamelijk dat ik vorige keer nergens last van had, geen bloed, geen krampen helemaal niets. wel alle symptomen, misselijk, plassen, zere borsten etc.
Toen bleek het om een blighted ovum te gaan (lege baarmoeder, wel vruchtzak die bleef groeien) maar die was absoluut niet van plan om er zelf uit te komen )
En nu durf ik er niet eens vanuit te gaan dat dit wel goed zit, tot die eerste echo..dus echt heel kut
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:39:18 #208
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92856491
Wanneer heb je de eerste echo? Is inderdaad een behoorlijke k-situatie, daar kan niemand je ook in geruststellen totdat je met eigen ogen ziet dat het goed zit. :*
pi_92856534
1 maart, dus ik hoef nog maar 2 weken te wachten ;( :P
pi_92856872
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:41 schreef throttle het volgende:
1 maart, dus ik hoef nog maar 2 weken te wachten ;( :P
Pff, da's best lang als je je zo onzeker voelt :*
  woensdag 16 februari 2011 @ 10:04:02 #211
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92857157
Twee weken is inderdaad erg lang als je ergens erg onzeker over bent. Kunnen ze niet iets eerder een echo doen (gezien de voorgeschiedenis) of is het dan gewoonweg nog niet zichtbaar (verschil tussen een zich normaal ontwikkelende zwangerschap en blighted ovum)?
Ze kunnen soms bij 6 weken al hartactie zien, maar misschien wordt je ook onterecht ongerust als dat nog niet te zien is terwijl het er wel is...
pi_92857291
Meld!

Ow wat een nare ervaring Throttle.

Hier een belabberde nacht gehad, gisteravond heel veel last van mijn liezen, ik was ervan overtuigd dat ik ongesteld zou worden. Maar het trok gelukkig ook weer weg, aan de andere kant trok het helaas weer weg.
Verder word ik elke keer als ik me ga omdraaien wakker en das heel vaak, ik kan alleen op mijn linker of rechter zij liggen en als ik dan heel even op mijn rug lig dan word ik heel erg benauwd.
Kortom de laatste loodjes zijn echt zwaar en het afwachten daar heb ik me bij neer gelegd. Heb me voorgenomen vooral te genieten van mijn dochtertje nu ze nog lekker alleen is en ik haar nog alle aandacht kan geven!
  woensdag 16 februari 2011 @ 10:14:11 #213
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92857415
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:09 schreef MamaPurk het volgende:
Meld!

Ow wat een nare ervaring Throttle.

Hier een belabberde nacht gehad, gisteravond heel veel last van mijn liezen, ik was ervan overtuigd dat ik ongesteld zou worden. Maar het trok gelukkig ook weer weg, aan de andere kant trok het helaas weer weg.
Verder word ik elke keer als ik me ga omdraaien wakker en das heel vaak, ik kan alleen op mijn linker of rechter zij liggen en als ik dan heel even op mijn rug lig dan word ik heel erg benauwd.
Kortom de laatste loodjes zijn echt zwaar en het afwachten daar heb ik me bij neer gelegd. Heb me voorgenomen vooral te genieten van mijn dochtertje nu ze nog lekker alleen is en ik haar nog alle aandacht kan geven!
:* Hopelijk zet het snel een keer echt dooor MP!
pi_92857620
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:04 schreef twentemeisje het volgende:
Twee weken is inderdaad erg lang als je ergens erg onzeker over bent. Kunnen ze niet iets eerder een echo doen (gezien de voorgeschiedenis) of is het dan gewoonweg nog niet zichtbaar (verschil tussen een zich normaal ontwikkelende zwangerschap en blighted ovum)?
Ze kunnen soms bij 6 weken al hartactie zien, maar misschien wordt je ook onterecht ongerust als dat nog niet te zien is terwijl het er wel is...
Ze kunnen zelfs al bij 5 weken hartactie zien zei onze dokter. Alleen kan het zo zijn dat het net aan niet te zien is. Ikzelf heb een echo met 7 weken gehad en het was duidelijk te zien.
Dus ik hoop voor Throttle dat ze eerder terecht kan, gerustgesteld worden is zoveel beter voor jezelf (en je kind) dan dat je 2 weken in onzekerheid zit! Zeker met zo'n voorgeschiedenis.
Tralalalaaa
pi_92857863
Nah die 2 weken trek ik nog wel hoor. dan ben ik ongeveer 7 weken dus dan zal er wel iets te zien moeten zijn :)
  woensdag 16 februari 2011 @ 10:33:17 #216
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92857878
Inderdaad TAP, dus als je dat wilt kun je het altijd even voorleggen Throttle, wie weet scheelt het heel wat onzekerheid.

Wij hebben ook bij 7 weken al een kloppend hartje gezien bedenk ik me net.
  woensdag 16 februari 2011 @ 10:39:58 #217
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_92858051
* Susie meldt zich weer hier
Best eng eigenlijk.... :@ Hopen dat het nu wel goed blijft gaan. Lief gelooft het nog steeds niet helemaal, die wil echt eerst een echo zien denk ik.
Volgens mijn eigen berekening zal de datum 20 oktober zijn, morgen dus 5 weken...
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 16 februari 2011 @ 10:42:36 #218
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92858120
Welkom terug Susie!! :* Logisch dat het eng is, en dat zal het ook nog wel even blijven (weet ik uit ervaring, je kunt de weken wel voorbij kijken). Maar je bent er weer en we gaan er gewoon vanuit dat het dit keer goed gaat!
pi_92858241
Succes voor Throttle en Susie
pi_92858273
Welkom terug hier Susie :) Ik wens je een fijne en zorgeloze zwangerschap toe!
Dat het eng is snap ik ook helemaal! Maar inderdaad, zoals twentemeisje al zei, gewoon er van uit gaan dat het nu wel goed gaat!
En dat is best moeilijk soms, maar ik denk dat als jij eenmaal je eerste echo hebt gehad dat je je geruster voelt.

Ik zit nu in de 10e week (9 wkn en 3 dagen nu) en ik merk dat ik nu wel zoiets heb van, bij de eerste hadden we nu een echo, en toen met 13 weken het hartje gehoord, die hele draaimolen gaat nu weer beginnen. En nu maar hopen dat ie blijft leven enzo.
Maar ondanks die gedachten zo af en toe ben ik redelijk gerust erin. Ik zit niet elke dag van, 'als het nu nog maar leeft'. Dat valt me eigenlijk wel heel erg mee, ik had gedacht veel gestresster te zijn.

Maar, ik kan niet wachten tot ik volgende week weer een echo mag laten maken, dan is het bijna 11 weken. Wow. Zo groot heb ik een levend wurmpje nog niet mogen zien. Dus dat is erg spannend! En nog eventjes en dan kunnen we het hartje horen. We hebben thuis een doptone dus we zullen weleens gaan luisteren.
Tralalalaaa
pi_92859369
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:55 schreef mefke79 het volgende:
F_R gefeliciteerd! En laat het ook de enige verjaardag zijn dat je zo misselijk en beroerd bent.

L'tiekje, in 1 stukje en vragen hoe harde buiken voelen en of ze pijn mogen doen en melden dat je hard aan het werk bent :N Harde buiken kunnen ook een teken zijn van te veel doen. Ik snap best dat je nog wat af wilt maken, maar je moet gewoon ook rekening houden met je lichaam, tis topsport wat je aan het doen bent. Je mag moet een beetje lief voor jezelf zijn.

Zo de kousen zijn aangemeten. Eén blik op mijn benen was genoeg om de aanmeetster te overtuigen. Ik was er om negen uur en toen stonden mijn sokken al een halve centimeter diep in mijn huid. Ondanks het omhoog leggen. Ze komen waarschijnlijk deze week binnen, gelukkig zonder teen en we gaan het wel proberen.
ik draag vanaf dat we weten dat we zwanger zijn ook terug zo'n kousen
echt een verlichting hoor

[ Bericht 0% gewijzigd door Lujaxa op 16-02-2011 11:27:25 ]
Kyan
pi_92859471
Ik ga m'n kous ook maar weer eens uit het stof trekken.. Ik voel m'n been toch wel meer de laatste week. Tijd om hem weer te gaan dragen, denk inderdaad dat het verlichting zal brengen.
pi_92859536
susie welkom terug en dat alles goed ag blijven gaan

trhotlle nog weekjes onzekerheid en dan hopelijk super echo
Kyan
pi_92859590
Wij hebben vanmiddag weer een echo. Hoop dat ze nu kunnen meten hoever ik ben. Ik heb namelijk helemaal niet het gevoel dat ik zwanger ben. Heb niet eens een uitgetelde datum :? Tis ook raar dat als mensen vragen hoever ik ben dat ik steeds met een weet ik niet aan moet komen. Mar nog een paar uur en dan weten we meer!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_92859727
pfff is idd raar MeNicole.. hopelijk straks een datum
Kyan
  woensdag 16 februari 2011 @ 12:00:56 #226
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_92860832
Menicole, succes!
Throttle, je weet dat de mogelijkheid er is in ieder geval (om te vragen naar een vroegere echo), misschien scheelt dat weer een klein beetje qua spanning.
Susie, welkom terug :*

Over steunkousen, ben ze vandaag vergeten aan te trekken :o Gelukkig valt het lopen wel mee vandaag :)

Kraamhulp-planner zei dat ik mijn verloskundige praktijk moet bellen omdat ik thuis wil bevallen en op de tweede verdieping woon. Als daar iets mis mee is moeten ze dat toch al vragen bij de inschrijving?
  woensdag 16 februari 2011 @ 12:13:03 #227
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92861242
MeNicole succes vandaag! Eindelijk duidelijkheid over je termijn!

We lijken wel een stel ouwe sokken hier met al die steunkousen ;) . Ik ben ze vanochtend ook vergeten aan te trekken (stom) en heb nu geen zin om dat alsnog te doen. Vanmiddag maar even lekker met de pootjes omhoog :).
pi_92862106
Tankgirl, ik zou het wel even bespreken met je VK. Stel het gaat mis, en je moet naar het ziekenhuis, moet er even gekeken worden of je goed verplaatst kan worden (eventueel met takelwagen van de brandweer je raam uit) maar je mag gewoon thuis bevallen hoor, mits je geen overgewicht hebt ;)

Welkom Susie, gefeliciteerd en ik duim met je mee..
Die eerste weken zijn idd afschuwelijk. Ik vond het zó tegenvallen, zwanger zijn. Mega misselijk, je ziet verder niks, je voelt niks. En maar afwachten of het goed blijft gaan.
Nu vind ik het al iets leuker omdat het buikje aan het groeien is en ik uit de gevarenzone ben maar nog steeds wat misselijk en voel nog steeds niks. Verheug me vooral heel erg op de komende weken! Vrij saai nu ;)

Maar gisteren zei iemand tegen me, nog 24 weken. En dat klinkt echt zo kort! Aaah! :D
  woensdag 16 februari 2011 @ 12:39:17 #229
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92862155
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:00 schreef The_Tankgirl het volgende:
Menicole, succes!
Throttle, je weet dat de mogelijkheid er is in ieder geval (om te vragen naar een vroegere echo), misschien scheelt dat weer een klein beetje qua spanning.
Susie, welkom terug :*

Over steunkousen, ben ze vandaag vergeten aan te trekken :o Gelukkig valt het lopen wel mee vandaag :)

Kraamhulp-planner zei dat ik mijn verloskundige praktijk moet bellen omdat ik thuis wil bevallen en op de tweede verdieping woon. Als daar iets mis mee is moeten ze dat toch al vragen bij de inschrijving?
Nou, bij mij vroeg de verloskundige of onze slaapkamer op zolder is, of op de eerste verdieping. Ze willen namelijk niet dat er iets gebeurd en ze je twee trappen af moeten tillen. Een trap is de max en dan moet ie ook redelijk begaanbaar zijn, dus geen wenteltrap bijv.
Het liefst hebben ze een bevalling op de begaande grond, maar dat vind ik zelf niet echt een optie.
Dus als jij op de tweede verdieping woont er er alleen trappen zijn, dan is het lastig, is er ook een lift waar een brancard in past dan is het volgens mij geen probleem. Ik denk wel dat het aan jou is om te melden.
Bij mijn praktijk komen ze trouwens sinds begin dit jaar ook bij de mensen thuis kijken, dus zowel kraamzorg als de verloskundige praktijk. Standaard bij iedereen die 'evt' thuis wil bevallen.
  woensdag 16 februari 2011 @ 12:40:35 #230
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92862203
Ow en vandaag alweer 25 weken zwanger! *O*
Nog maar 15 te gaan. :)
pi_92862236
Wij mochten ook alleen thuis bevallen omdat we een lift hebben, we wonen ook 2 hoog. Dat is idd voor geval van nood. Hier zouden ze anders ook de raam in de keuken eruit moeten halen en dan moet de brandweer je naar beneden helpen. Is leuk voor de buurtjes maar niet voor jezelf. Gelukkig hoef ik dit keer niet in dit huis te bevallen :P
pi_92862743
MeNicole; succes voor vanmiddag :*

Welkom terug Susie! wat fijn dat het zo snel weer raak is, ook ik ga meeduimen voor een plakkertje hoor. :*

Throttle; nog 2 weken afwachten, de eerste weken vond ik ook erg spannend... en 7 weken is toch een vroege echo?

ik sluit me ook aan bij de slechte slaapsters, kriebelhoest... zo irritant.... naja vandaag nog een late dienst en dan lekker 2 dagen vrij.
Morgen op controle bij de VK....
pi_92864109
Welkom terug Susie!
MeNicole, succes!
Throttle, nog evne geduld voor de echo, maar goed uiteindelijk bestaat de hele zwangerschap uit afwachten en toch zoveel mogelijk genieten :)

Ik realiseerde me net dat ik vandaag precies 39 weken ben!! En nu is het weer tijd om te gaan slapen, zoals ik elke middag doe om de slechte nachten een beetje te compenseren :)
pi_92866383
Joh.
:P Toch zou het fijn zijn om eerst maar eens te kijken of er daadwerkelijk iets zit deze keer
pi_92866404
en ja, ik kom maar uit de kast want dat heen en weer gekloon doet t m ook niet voor me
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:44:21 #236
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92866643
:D Het lijkt mij ook erg lastig om te klonen als je een regelmatige poster bent KD ;).

Dus :W throttle en welkom Kleurdoos! Hopelijk vliegen de komende twee weken een beetje snel voorbij en wordt je dan gerustgesteld met een goede echo!
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:44:32 #237
14746 k_i_m
pi_92866655
_O-.
In my life
Why do I smile
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:44:58 #238
14746 k_i_m
pi_92866672
Gefeliciteerd KD!
In my life
Why do I smile
pi_92869270
dankjewel!
  woensdag 16 februari 2011 @ 15:41:12 #240
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92869366
KD, proficiat!!! Spannend :)
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:26:25 #241
238474 Jeetjejom
pi_92874430
Susie welkom terug!!!!
Kd hallo!!! :D hopelijk zie je 1 maart een mooi hartje, maar ik ga er gewoon vanuit!
Jouw warmte is genoeg
pi_92875068
Susie, welkom terug.

En MeNicole2, hoe was de echo?
pi_92878869
Susie welkom terug
Kleurdoos uit de kast welkom

Ik lig alweer in bed gisteren toch nog moet spugen en vandaag ook weer 2 het wordt wel minder maar ik blijf zo misselijk en moe
@sanne hoe is het met jou misselijkheid?
pi_92886016
Susie, you're back! En nou ook echt hier blijven he.

MeNicole..echo?

L'tiekje, ik snap je insteek maar al te goed, zo was ik de vorige keer ook. Maar ik ben toen zo enorm teruggefloten door mijn eigen lichaam. Echt, dat wil je voorkomen, geloof me.

Enne, nou blijkt hier ineens iedereen aan de steunkous...had dat even eerder gemeld, had ik me wat meer gesteund gevoeld :P

Vandaag heerlijk met mijn zussie gewinkeld. Voornamelijk voor Driekus en voor mezelf, maar ook een romper voor Tienus. En als ik maar langzaam loop achter de kinderwagen gaat dat prima.
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:07:09 #245
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92887108
Eens Mefke!

@Laiveneertiekje

Ik was ook heel moe 2/3 weken lang, en ben sinds begin vorige week dingen beter gaan plannen, meer rust te pakken en goed te luisteren naar wat mijn lijf wil en kan. Het helpt!
Voel me sinds afgelopen maandag echt wat beter, minder gapen, minder last van mijn rug, minder last van mijn banden. En weer meer zin om dingen te doen zoals boodschappen en de dingen in huis die moeten gebeuren.

Ben ik een dag moe, probeer ik me daar naar te gedragen.
Voel ik me twee dagen goed, dan pak ik de dingen die zijn blijven liggen.

Ik zei wel vorige week tegen manlief, ik ben blij als ik mijn eigen lijf weer terug heb. De buik is gezellig, maar die van mij is nu al zo flink dat ie in de weg gaat zitten. Het begint langzaam een voetbal te worden. :)

Ik heb volgende week ook vakantie, heerlijk! De kerstvakantie verveelde ik me stierlijk, de dagen dat ik alleen thuis was. Nu kan ik me volgens mij prima vermaken.
pi_92887936
Nou wat Juud zegt dus. Al doe ik dat dus al vanaf het begin, wat knap lastig is met een ventje van 16 maanden, maar tja, je kan gewoon niet alles.

O, ook af te raden nu: schoenen passen in een winkel. En dan elke keer vooroverbukken om die veters dicht te krijgen. Ik heb 1 keer geprobeerd mijn been omhoog te doen (door em op mijn knie te leggen van het andere been) maar dat voel ik nu nog. Geen optie dus. Maar ik heb wel nieuwe platte schoenen met voetbed waar ik mee vooruit kan.
pi_92903387
Goedemorgen dames!

Eerst een :* voor Ferrari, hopelijk heb je een beetje goed geslapen vannacht meis.
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:52 schreef mefke79 het volgende:
Enne, nou blijkt hier ineens iedereen aan de steunkous...had dat even eerder gemeld, had ik me wat meer gesteund gevoeld :P
Daar heb je nu toch juist die kousen voor Mef! ;) Check, hier zitten ze er ook weer omheen.

Het is mij vorige week ook nog gelukt om een paar half-hoge laarzen te scoren. Lekker wijd van boven dus ik kon er nog makkelijk in (zul je zien dat ze straks veel te groot zijn, maar ze waren van 100 voor 30 euro, dus de schade valt dan mee ;)). Het passen zelf ging bij mij inderdaad ook niet erg diva-achtig (jemig wat een expeditie was het om die dingen aan te krijgen)

Voor de vermoeide meiden, neem je rust! Je plukt er echt de vruchten van daarna, ik ben ook veel te lang eigenwijs geweest ;) .

Hier een beroerde nacht, met kennelijk levendige dromen want om 4 uur vloog ik mijn bed uit, hup trap af richting de voordeur omdat ik ervan overtuigd was dat er zojuist iemand had aangebeld. :D Mijn lief vroeg zich volgens mij af of ik ze nog wel allemaal op een rijtje had ;) .

Verder toenemende vochtvoorraden, damn, mijn handen doen zelfs pijn 's nachts en 's morgens, stijf van het vocht. Gelukkig nog maar een paar weekjes :s) .
pi_92903703
quote:
Hier een beroerde nacht, met kennelijk levendige dromen want om 4 uur vloog ik mijn bed uit, hup trap af richting de voordeur omdat ik ervan overtuigd was dat er zojuist iemand had aangebeld. :D Mijn lief vroeg zich volgens mij af of ik ze nog wel allemaal op een rijtje had ;) .
_O-
Maar ook heel herkenbaar.
Hier heb ik vooral last van het omdraaien in bed. Man wat doet dat zeer. Huup had het een paar weken geleden over project flip a wale, nou hier nog 1. Maar dan nog niet zozeer omdat mijn buik zo groot is, maar puur omdat het pijn doet. In mijn banden, maar ook in mijn liezen.
Ben aan het twijfelen of ik dit even moet navragen bij de vk. Kennen jullie dit gevoel?
Ik zit nu in de 29e week en slaap al met een kussen tussen mijn knieën, maar ja het gaat puur om het omdraaien.

quote:
Verder toenemende vochtvoorraden, damn, mijn handen doen zelfs pijn 's nachts en 's morgens, stijf van het vocht. Gelukkig nog maar een paar weekjes :s) .
Bij mij begint het vochtprobleem juist 's nachts. Mijn handen worden helemaal stijf en vingers bewegen kost moeite en is gevoelig. In de loop van de dag trekt dat helemaal weg om dan 's nachts weer opnieuw te beginnen.
Zo lekkere klaagreacties, maar het was even heel herkenbaar allemaal.
pi_92903815
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 08:35 schreef danic het volgende:

[..]

_O-
Maar ook heel herkenbaar.
Hier heb ik vooral last van het omdraaien in bed. Man wat doet dat zeer. Huup had het een paar weken geleden over project flip a wale, nou hier nog 1. Maar dan nog niet zozeer omdat mijn buik zo groot is, maar puur omdat het pijn doet. In mijn banden, maar ook in mijn liezen.
Ben aan het twijfelen of ik dit even moet navragen bij de vk. Kennen jullie dit gevoel?
Ik zit nu in de 29e week en slaap al met een kussen tussen mijn knieën, maar ja het gaat puur om het omdraaien.
:D Ik voel mij ook een deelnemer aan dat project van Huup. Gisteren moest ik bijna een traantje laten nadat ik me van mijn zij op mijn rug draaide, het schoot hevig in een band/spier, echt AUWAUW!

quote:
Bij mij begint het vochtprobleem juist 's nachts. Mijn handen worden helemaal stijf en vingers bewegen kost moeite en is gevoelig. In de loop van de dag trekt dat helemaal weg om dan 's nachts weer opnieuw te beginnen.
Zo lekkere klaagreacties, maar het was even heel herkenbaar allemaal.
In mijn handen begint het bij mij ook 's nachts, met inderdaad stijfheid en pijn. Overdag zijn ze nog wel wat stijf maar niet zo pijnlijk als 's nachts. Mijn voeten slinken normaal 's nachts maar dat zijn ze afgelopen nacht vergeten ;( .

En af en toe even lekker van je af klagen moet toch kunnen? ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door twentemeisje op 17-02-2011 09:19:06 ]
pi_92903973
Zo daar waren we dan eindelijk. Gisteren te mooi wer om binnen te zitten enzo :P

Maar we houden de uitgerekende datum op 17 september. Na de metingen kwamen we weer steeds verschillend uit. We mochten dus zelf een datum nemen halverwege september. Ik wilde de 17de en R de 18 maar ze heeft mijn datum opgeschreven.
Hij was goed gegroeid, Heeft mooie stompjes en is heel erg druk. Hij zwaaide zelfs even O+
We krijgen nog een baby O+
pi_92904014
*O* goed nieuws MeNicole!!!! Wat fijn! En nu kun je je wat concreter richten op een datum/periode. Bij de volgende echo's wordt het vanzelf nog wat duidelijker wanneer het precies is. Geniet ervan meis!
pi_92904063
Ja dat zei de vlos ook. Kan zo zijn dat z emet de 20 weken echo me weer iets verschuiven. Maar noor nu hebben we dit in ieder geval!!
pi_92904386
zeggeuh, er zijn toch wel meer oktoberbaby's?
pi_92904434
MeNicole, je hebt nu iig een datum! *O*

En Mefke en Juud, ik ben ook al veel bezig met plannen en rust nemen, en dat heeft mij de afgelopen weken ook al redelijk wat opgeleverd, maar ik hoopte toch wel dat ik volgende week hooguit 1 dag nog werk hoefde te verzetten, en voor de rest gewoon vakantie kon houden. Maar ik zit goed op schema, en ik kijk even hoeveel puf ik heb om vandaag nog wat te doen, of dat ik gewoon alvast een voorschotje op de vakantie neem(het weer lijkt zo mooi buiten!)

Ik heb 's nacht met omdraaien soms ook last bij mijn liezen, erg irritant is dat dan. En als de uk verkeerd ligt dan ben ik me een partijtje benauwd, gelukkig is er nu nog wel ruimte en gaat hij/zij nog wel anders liggen als je even je hand op je buik legt, maar ik vraag me wel af hoe het straks zal gaan...
pi_92904578
:* Voor alle dames met een slechte nachtrust of save the whale ervaringen ;)

Slechte nacht gehad ook, verkouden en amper kunnen ademen. Toch lekker naar mijn werk gegaan en kan zo af en toe lekker genieten van plopjes O+
pi_92905659
Morgend dames

MeNicole nu kun je uitkijken naar een datum hé...

Hier knakken mijn heupen heerlijk bij het draaien...dat beloofd

Mefke hier moet ik de steunkousen dragen door trombose na geboorte van Xandy. En omdat ik al meteen vocht ophield was dat het slimste... Smorgens ben ik stijf aan de enkels dan gaat trap aflopen beetje minder, maar één keer goed wakker is dat probleem gelukkig opgelost...

trhottle = kleurdoos :W en dan nog eens proficiat hé ;)
Kyan
pi_92905827
Meld!

Menicole, fijn dat alles goed was :)

Hier ook last van het flip a whale probleem. Ook last van heel veel pijn tijdens en voor en na het draaien. Verder ook levendige dromen, die van dat er iemand aanbelde had ik afgelopen weekend..
We wachten nog maar even rustig af wanneer ons meisje zich gaat melden.

Ik voel haar wel minder stevig bewegen nu dus misschien zo toch maar even het ziekenhuis bellen..?!
pi_92906342
Super, Nicole!!

MamaPurk, bij twijfel echt gewoon bellen hoor!

Hier kotsochtend. Weet je hoe vies gal smaakt? Lol. sorry...
Straks een echo! Misschien zien we het geslacht wel :D Al lijkt me dat wat vroeg...
pi_92906578
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:29 schreef Sannne het volgende:
Super, Nicole!!

MamaPurk, bij twijfel echt gewoon bellen hoor!

Hier kotsochtend. Weet je hoe vies gal smaakt? Lol. sorry...
Straks een echo! Misschien zien we het geslacht wel :D Al lijkt me dat wat vroeg...
15 weken... Hele goede echo-mensen zouden een goede gok kunnen wagen. Maar dan is het zeg maar nog wel heel onzeker.
pi_92907086
Morgen 16 :D En met een jongen is de kans groter dat ze het al goed zien lees ik overal.
We zien het wel :)
pi_92907184
Ik heb op een andere zwangerschapspagina wel eens gelezen van iemand die met 12 en 16 weken te horen had gekregen dat het een meisje werd, en bij 19 weken werd het ineens een jongen....

Die kon dus tassen met kleertjes gaan ruilen...

Bij mij was het bij 16+5 nog niet te zien in ieder geval....
pi_92907297
Ik geloof dat wij het bij 17 weken hebben gezien Sannne, ze hield een slag van zo'n 5% om de arm ;). De schaamlipjes waren heel duidelijk te zien in dit geval. Daarna zijn er nog meerdere echo's geweest die dit hebben bevestigd, dus we durfde wel rood/roze behang op de muren van haar kamertje te plakken.

Dat meisje vond het net onder de douche volgens mij ook leuk, ze maakte er haar eigen golfslagbad van daarbinnen. Ik vind het elke dag opnieuw helemaal geweldig om te zien die bewegingen in mijn buik. O+
pi_92907446
Hier enkel bij Xandy overduidelijke schaamlipjes in beeld... bij de andere 2 hebben we tot geboorte of laatste weken moeten wachten voor we het zeker wisten ;)
Kyan
pi_92907782
Ik ben ook zo benieuwd wat er in mijn buik zit! *O* *O*
pi_92907846
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:20 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik ben ook zo benieuwd wat er in mijn buik zit! *O* *O*
Een baby.. Wilde gok hoor.
pi_92907936
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

_O- Dat hoop ik toch wel!
Doelde meer op wat er boven mij getikt was...
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:25:45 #267
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_92907979
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:D
Alexa en Seth zijn lief
pi_92908491
Moeilijk he dat wachten, Cyntiaa :D

Vind al die jongens of meisjeskleren zoooo leuk. Ik heb niet zoveel met die zoete lieve unisex pakjes..Heb nu al veel knalrood en donkerblauw. Dat kan voor beide wel..
pi_92908875
@menicole fijn he een datum nu kun je je ergens op richten
@laveneirtiekje je naam gaat nooit goed denk aan jezelf he.
@mamaplurk even bellen als je het niet vertrouwd

De tandarts was zeer tevreden over mijn gebit.
Ik ging liggen en hij vroeg is er nog iets verandert op gezondheidsgebied
Uh ja ik ben zwanger ja ik dacht al zoiets.
Mijn reactie zo dik ben ik toch nog niet?
Nee zei hij maar normaal ben je dunner.
Morgen naar de 9mnd beurs en ik het zowaar zin om te werken het gaat de oede kant op. Alleen misselijk zijn en af en toe spugen is toch veel fijner dan continu spugen. Nu alleen nog doorslapen want ik lig echt uren wakker.
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:31:55 #270
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_92910307
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:13 schreef Kleurdoos het volgende:
zeggeuh, er zijn toch wel meer oktoberbaby's?
Yupp, check. Als ik het zelf goed berekend hebt, 20 oktober... kan er natuurlijk iets naast zitten....
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:34:08 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92910384
kleurdoos, gefeliciteerd! *O* en dat 't dit keer maar eens gewoon lekker goed mag gaan! :*
in de haak.
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:34:49 #272
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92910415
oh en MeNicole en alle andere nieuwe zwangeren natuurlijk ook van harte geluk gewenst en een mooie & prettige zwangerschap gewenst!
in de haak.
pi_92910882
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:31 schreef Susie het volgende:

[..]

Yupp, check. Als ik het zelf goed berekend hebt, 20 oktober... kan er natuurlijk iets naast zitten....
dan denk ik dat we wel eens op dezelfde dag uitgerekend zijn, althans, ik ga nu uit van een cyclus van 28 dagen, maar ik heb er meestal 1 van 30, dus dat zou dan 20 okt zijn :)
pi_92910943
en ik had t al een aangegeven maar bij mijn moeder wisten ze zeker dat nummer 4 een jongen was en toen werd mijn zusje geboren :+

leuk zo'n voetbalkamer :+ ze is uiteindelijk wel gaan voetballen trouwens
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:01:07 #275
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_92911487
Zo net ffies me aangemeld bij het ziekenhuis en heb een A4tje vol stickers gehad.
Over een uurtje komt de dame van de kraamzorg voor een gesprekje. Ben erg benieuwd. Morgen alweer 33 weken.
pi_92912732
Susie, wow :o ! Je bent alweer terug! *O* Wat fijn! Ik ga duimen dat het nu allemaal goed gaat ^O^ . Gefeliciteerd in ieder geval!! :*

Alle andere nieuwe zwangeren; ook gefeliciteerd!!

quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 22:24 schreef Poppejans het volgende:
Wat een mooie echo's Jose!
Ik zie aan de naam van het ziekenhuis dat jij bij mij in de buurt moet wonen! :o Dat is het ziekenhuis wat het dichtst bij is hier, en waar ik gelegen heb met Wolf.
Niels van Twinkly is er geboren
:W Oh echt? En ik maar denken dat iedereen een eind weg woont... Grappig, zeg! :D
Wij wonen nu nog in Veenendaal, maar ik wil graag weg hier... terug naar Wageningen...
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:01:55 #277
238474 Jeetjejom
pi_92914465
J-net ik heb vandaag ook kz-intake :)

En wij wisten bij 16w dat het een jongetje werd. De vk gaf geen garantie, dus we moesten het wel bij de CEO ook navragen, maar gezien de foto's kon het eigenlijk niet missen. Maar ja soms twijfel ik toch wel, dus denk dat ik volgende week nog maar eens vraag of ze het nog even willen checken :)
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:10:22 #278
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_92914889
Bedankt voor het warme welkom hier. Het is fijn om terug te zijn en hopelijk blijf ik hier ook tot pak 'm beet ergens oktober! :D
@Kleurdoos; mijn 1ste dag van de laatste "menstruatie" ik was namelijk bijna 5 wk zwanger, dus menstruatie kan je het niet helemaal noemen geloof ik was op 13 januari. Alle berekeningen die ik erop los laat zegt 20 oktober. Zou wel grappig zijn... :)
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:11:43 #279
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_92914947
Oh en hier thuis is de eerste "discussie" al geweest; lief wil niet weten wat het gaat worden en ik wel.... grrrr... betekent dat ik het onderspit delf, aangezien ik natuurlijk mijn mond niet kan houden en er flink geshopt zal gaan worden! _O-
pi_92915056
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:28 schreef Jose81 het volgende:

Wij wonen nu nog in Veenendaal, maar ik wil graag weg hier... terug naar Wageningen...
Echt heel dichtbij dus! Ik woon in Wageningen O+ en Twinkly ook
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_92915088
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:11 schreef Susie het volgende:
Oh en hier thuis is de eerste "discussie" al geweest; lief wil niet weten wat het gaat worden en ik wel.... grrrr... betekent dat ik het onderspit delf, aangezien ik natuurlijk mijn mond niet kan houden en er flink geshopt zal gaan worden! _O-
Je kan vragen of ze het opschrijft en in een envelop doet, mocht hij zich bedenken kunnen jullie samen de envelop openmaken.
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:22:35 #282
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_92915428
En dat is dus het ergste, bij mij blijft die enveloppe ook echt niet dicht hoor! Maar goed, we hebben nog errug lang te gaan, dus wie weet kan ik hem nog overtuigen.. hihi! Eerst de eerste weken maar doorkomen.
pi_92915548
Gebeld en meteen langs geweest, ctg gehad, alles is goed en rustig :)
Nu lekker bij mijn ouders, even in bad relaxen (hebben zelf geen bad).
Ga vanavond even uitgebreid proberen bij te lezen enzo :)
pi_92915578
Fijn dat alles goed is mamaplurk geniet van het bad
  donderdag 17 februari 2011 @ 15:20:16 #285
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_92918068
Heb de verloskundigen praktijk opgebeld met mijn vraag of ik nog een thuisbevalling kan krijgen als ik op de 2e verdieping woon (geen lift). Ik moet mijn vraag volgende week tijdens mijn afspraak bespreken, ben benieuwd!
pi_92918306
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:20 schreef The_Tankgirl het volgende:
Heb de verloskundigen praktijk opgebeld met mijn vraag of ik nog een thuisbevalling kan krijgen als ik op de 2e verdieping woon (geen lift). Ik moet mijn vraag volgende week tijdens mijn afspraak bespreken, ben benieuwd!
Ik woon 2 hoog, zonder lift, smalle trap en ik mocht 2x zonder problemen thuis bevallen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_92919120
Ik woon in een huis, maar slaap op zolder. Dus 2 trappen en ik mocht wel thuis bevallen, maar niet in mijn slaapkamer...
Tja ik ga niet op de computerkamer liggen hahaha.
Nu ga ik sowieso voor het het zkh, medisch of niet.....

Alweer 24 weken en vanmorgen bij vk alles goed :)
Niet mieten! Door gieten!
pi_92919961
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je kan vragen of ze het opschrijft en in een envelop doet, mocht hij zich bedenken kunnen jullie samen de envelop openmaken.
Zo hebben vrienden van mij het ook gedaan, ze waren de drempel thuis nog niet over of de envelop was al open :D.
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:25 schreef MamaPurk het volgende:
Gebeld en meteen langs geweest, ctg gehad, alles is goed en rustig :)
Nu lekker bij mijn ouders, even in bad relaxen (hebben zelf geen bad).
Ga vanavond even uitgebreid proberen bij te lezen enzo :)
Fijn dat het goed is MP, geniet van je badmoment!

Een *O* voor de goede controles (ook die bij de tandarts f_r ;) ).
pi_92921937
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:20 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik woon 2 hoog, wel een lift maar die is al met tweelingwagen te klein en ik kon gewoon thuis bevallen.
Moest na de bevalling met ambulance naar het ziekenhuis, bed kon dus de lift niet in dus moest ik op zo'n rolstoelachtige stoel van de trappen af naar beneden gerold worden
pi_92922082
Nu zit ik te stressen. Ik heb wuppie al 2 dagen niet gevoeld en ben wel misselijk maar hoef niet te spugen. Waarschijnlijk gaat het gewoon beter maar ik maak mij dan meteen ongerust
pi_92924051
FR; op zich heeel goed nieuws dat je niet meer zo misselijk bent!! maar kan me voorstellen dat je direct begint te twijfelen...

Ik ben vandaag ook op controle geweest, nu 13 weken, alles prima. Hartje weer gehoord O+ Mooi zo door dus...
en 1ste trimester zit er dus al bijna op :Y
ben nog steeds heeeeeel moe, maar de misselijkheid gaat gelukkig wel wat beter.
Probeer mijn rust te pakken op de momenten dat het kan...
pi_92926767
Ik kwam even snel vertellen dat er 90% zeker een meisje in mijn buik zit :D
Even wachten tot 18 maart, dan weten we het zeker, en dan kan ik los met shoppen, maar heb stiekem al een jurkje gekocht :D

De echo was geweldig, alles erop en eraan, maagje, blaasje (en dus niertjes) ruggengraatje mooi gesloten, hartje klopte super, alles perfect op groei, tis alleen geen dikkerd (heeft ze van dr vader haha).

Ik ben in de wolken :D
  donderdag 17 februari 2011 @ 18:57:26 #293
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_92926803
Terug van een driedaagse training extern, helemaal stuk. Zo'n training hakt er flink in en nu ik zwanger ben helemaal. Ik was af en toe heel emotioneel en ook niet scherp. Ik had 1 nacht van 23 tot 1.30 uur geslapen, dat kwam er ook nog bij. Ik ben blij dat ik weer thuis ben.
  donderdag 17 februari 2011 @ 19:09:28 #294
238474 Jeetjejom
pi_92927391
Sannne gefeliciteerd met het waarschijnlijk zekere hamburgertje :D
Aventura voor jou een digitale knuffel!
Jouw warmte is genoeg
pi_92929105
Sanne een meisje gefeliciteerd
Aventura welkom terug en nu goed op jezelf letten he
Ik heb toch de vk gebeld en mocht langs komen. Het hartje klopte dus alles is goed.
Wel mijn buikpijn in de gaten houden en even contact opnemen met de ha op blaasontsteking uit te sluiten
  donderdag 17 februari 2011 @ 19:44:36 #296
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92929206
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:55 schreef ferrari_rood het volgende:
Nu zit ik te stressen. Ik heb wuppie al 2 dagen niet gevoeld en ben wel misselijk maar hoef niet te spugen. Waarschijnlijk gaat het gewoon beter maar ik maak mij dan meteen ongerust
Als je je zorgen maakt en het morgenochtend nog zo is, gewoon even bellen of je mag langskomen om naar het hartje te luisteren. Ik heb geen idee hoe vaak en hoe goed je haar normaal voelt. Je kan je beter even laten geruststellen dan dat je stress hebt door je zorgen te maken. Het kan ook gewoon het groeien zijn, dat je haar even minder voelt, of ze ligt met haar benen naar je rug toe.

Ik zou me als ik mijn meisje overdag niet een keer had gevoeld al zorgen maken. Maar dat komt omdat ik haar echt heel vaak voel op een dag. Dat is voor iedereen weer anders.
  donderdag 17 februari 2011 @ 19:45:56 #297
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92929285
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:43 schreef ferrari_rood het volgende:
Sanne een meisje gefeliciteerd
Aventura welkom terug en nu goed op jezelf letten he
Ik heb toch de vk gebeld en mocht langs komen. Het hartje klopte dus alles is goed.
Wel mijn buikpijn in de gaten houden en even contact opnemen met de ha op blaasontsteking uit te sluiten
Haha, ik zit net te posten. Goed gedaan! :*
pi_92929578
F-r fijn dat het goed was!
Sannne een meisje Juh!
Aventura Trusten!

Ik lig lekker in een warm badje bij te komen van een drukke dag. Mijn voorhoofdsholte zit weer vol, dus hoofdpijn. Beetje stomen kan geen kwaad nu. Normaal heb ik het nooit, terwijl dit al de 5de of 6de keer is sinds ik zwanger ben.
pi_92930193
*O* voor de goeie echo's!

FR fijn dat je het hartje gehoort hebt :)

Hier een ontspannen middagje gehad. Merk wel dat ik het echt zat begin te worden, die buik word ook maar steeds groter en gaat steeds meer in de weg zitten. Hoop echt dat het niet nog 2 weken duurt.. Maar ja we zullen het wel merken.
In het ziekenhuis hebben ze me wel op het hart gedrukt dat als ik me maar een beetje ongerust voel dat ik weer bel en dan maken ze weer een ctg :) Ik mag zeker niet te lang wachten, dus dat is fijn om te weten, vind mezelf al snel zo een zeurpiet. Waarschijnlijk is ons meisje nu gewoon een beetje gedraaid waardoor haar benen richting mijn rug liggen en daardoor voel ik haar minder krachtig... Heb wel vreselijke rugpijn en pijn aan de binnen kant van mijn bovenbenen.. Maar ja het zal er allemaal wel bij horen :Y
  donderdag 17 februari 2011 @ 21:20:53 #300
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_92935237
Zou een modje mijn uitgerekende datum op 7 september willen zetten?

Ons kindje was vanmiddag op de echo iets groter dan verwacht O+ Ben trouwens helemaal onder de indruk van de bewegelijkheid van het mini-mensje in mijn buik O+
Oude (on)bekende.
  donderdag 17 februari 2011 @ 21:22:37 #301
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92935345
Kleurdoos zwangert?
Van harte meissie! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')