Ja weet ik wel...quote:Op woensdag 14 december 2011 08:56 schreef Etcetera het volgende:
En als je niets doet, gecontroleerd wordt, ben je de sjaak. Vandaar dat ik afgelopen jaar de makkelijkste weg heb gekozen. Foto was toch lelijk
Ik zou wel even aan de DUO vragen of ze je het zwart op wit willen geven dat je abbo stopgezet is. Stel je krijgt later problemen kun je wel bewijzen dat jij het juiste gedaan hebt.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:18 schreef Saekerhett het volgende:
Update:
Net de DUO gebeld, kreeg een vriendelijke vrouw aan de telefoon die zo te horen wist waar ze over sprak en ze zei dat mijn studentenreisproduct inderdaad allang is stopgezet en dat ik dat goed afgehandeld had en dat zij dit doorgegeven hadden aan de OV-chipkaartmensjes, dus ik moet echt bij die lui zijn. Ik heb op dit moment dus niks meer met de DUO te maken, want ik heb alles correct gedaan. Ook zei ze dat ik nu gewoon met de chipkaart op saldo zou moeten kunnen reizen, maar daarvoor moet ik bij de klantenservice van de OV-chipkaart zijn.
Ik heb die lui van de OV-chipkaart gisteren een mail gestuurd over deze situatie, uiteraard krijg ik geen ontvangstbevesting o.i.d., vanmorgen nog eens gebeld en kreeg een dom Surinaams wijf aan de telefoon die dus blijkbaar helemaal niet wist waar het over ging en mij onterecht doorverwees naar de DUO, én ik heb vanmiddag op een NS-automaat geprobeerd om dat abonnement eraf te halen, wat uiteraard ook niet lukte...
Verder wordt er ook totaal niets geregistreerd online waar ik in- en uitcheck, er wordt niets van mijn saldo afgeschreven, helemaal niets...
Fuck it, als jullie blijkbaar zó graag willen hebben dat ik gratis kan reizen, dan doe ik dat ook gewoon.
Stelletje achterlijken.
Dat heb ik allang zwart op wit, dat staat al 1,5 jaar aangegeven als ik met DigID inlog op ocwduo.nlquote:Op woensdag 14 december 2011 15:10 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Ik zou wel even aan de DUO vragen of ze je het zwart op wit willen geven dat je abbo stopgezet is. Stel je krijgt later problemen kun je wel bewijzen dat jij het juiste gedaan hebt.
quote:Op woensdag 14 december 2011 15:20 schreef Etcetera het volgende:
Zou ik een screenshotje mogen van hoe dat eruit zietik wil wel eens zien of het bij mij ook klopt namelijk (ik heb mijn volledige recht op OV indertijd opgebruikt trouwens, kan zijn dat daar verschil in zit). persoonlijke gegevens uiteraard uitvlakken
quote:GVB verdient bonus met punctualiteit
Het Gementelijk Vervoersbedrijf Amsterdam krijgt voor het eerste halfjaar van 2011 een bonus van bijna 1 miljoen euro voor de geleverde prestaties. De bonus is vooral te danken aan de punctualiteit. Bij het vervoersbedrijf reed het eerste kwartaal 87% van de trams en ongeveer 88% van de bussen en metro's op tijd.
In het tweede kwartaal is de punctualiteit verder verbeterd, waardoor gemiddeld over het eerste half jaar 90,8 van de metro's op tijd kwam, 89,3% van de bussen en 87,5% voor de trams. Voor de punctualiteitscijfers krijgt het GVB van de stadsregio Amsterdam een bonus van ruim 1,2 miljoen euro.
Prestaties omtrent rituitval voldeden echter niet aan de norm. Bij de metro viel in het eerste half jaar (2,1% van de ritten uit, bij de tram 1,24%. Bussen vielen relatief weinig uit. (0,75%). Ook de prestaties op het gebied van vervoerscapaciteit waren voor verbetering vatbaar. Daarom is er op de bonus een bedrag van 243.170 euro in mindering gebracht. De bonus komt daarmee uit op een bedrag van iets minder dan 1 miljoen euro (976.265 euro).
Ieder half jaar wordt door de Stadsregio Amsterdam, de opdrachtgever van GVB, gekeken hoe GVB heeft gepresteerd. Dit kan leiden tot een bonus voor geleverde prestaties, maar ook tot een malus. Ook in 2010 kreeg GVB al een bonus voor de geleverde prestaties.
quote:
Met uitzondering van de feestdagen en weekenden, ja. Anders heb je alleen maar korting.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:01 schreef Internepper het volgende:
Is mijn OV 'gewoon' geldig in de kerstvakantie?
Oke, bedankt!quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:02 schreef o.us het volgende:
[..]
Met uitzondering van de feestdagen en weekenden, ja. Anders heb je alleen maar korting.
De blokkade is er btw alleen tijdens de zomervakantie.
Ik was dus niet de enige:quote:Op maandag 12 december 2011 22:05 schreef mamaisboos. het volgende:
Ik ben vanavond beboet voor zwartrijden omdat ik niet had ingecheckt.. Dat terwijl ik dit traject om de dag rijd. Afgelopen maand ben ik 3x gecontroleerd en er is nog nooit een opmerking over gemaakt.
Toen ik vroeg sinds wanneer ik met een week-ov doordeweeks moest inchecken werd mij verteld dat dit sinds 1 november moet... Natuurlijk was ik het er helemaal niet mee eens en had het liefst mijn ID in mn zak gehouden.
De conducteur vertelde mij dat ik altijd een brief kon schrijven aan Arriva, maar dat is natuurlijk onbegonnen werk, hun woord tegen de mijne...
Nu net even na gekeken en overal staat inderdaad te lezen dat ik sinds 3 november overal moet inchecken (bye bye privacy).. Het vreemde hieraan is dat ik nergens heb gehoord of gelezen dat dit sinds 3 november moet. Zijn hier uberhaubt reclames over gemaakt oid?
Ik vraag mij dan nog steeds af welke moeite ze hebben gedaan, want ik heb er nooooit iets over gelezen.quote:Ondanks het feit dat wij veel energie hebben gestoken in de communicatie over het verplicht in- en uitchecken voor studenten met ingang van 3 november, zijn velen van u onvoldoende op de hoogte gebleken van het ‘verplicht inchecken’ bij Arriva.
Dat heeft geleid tot veel onduidelijkheid, niet alleen in contact met onze stewards op de trein, maar ook met onze afdeling Klantenservice. Dit betreuren wi
Boetes vergeten in te checken worden eenmalig ingetrokken
Alle ontvangen reacties hebben wij serieus onder de loep genomen en wij hebben op basis van het aantal binnengekomen reacties besloten alle opgelegde boetes, vanaf 3 november tot en met 13 december 2011, voor ‘vergeten in te checken’ eenmalig te seponeren. Heeft u een boete ontvangen dan ontvangt u persoonlijk bericht van Arriva. Heeft u uw boete al betaald, dan wordt het bedrag teruggestort op uw rekeningnummer. Heeft u nog niet betaald, dan hoeft u dit ook niet meer te doen.
Sowieso een vreemde datum om het verplicht te stellen. Vanaf 1 januari (zoals de NS dat doet) is veel logischer, en hun maken er ook nog flink reclame over ook!quote:Op zaterdag 17 december 2011 13:53 schreef mamaisboos. het volgende:
[..]
Ik was dus niet de enige:
http://www.arriva.nl/nieu(...)e-checken-studenten/
[..]
Ik vraag mij dan nog steeds af welke moeite ze hebben gedaan, want ik heb er nooooit iets over gelezen.
Om hier effe op terug te komen: Sinds eind vorige week werkt het ineens allemaal prima en staat het ook netjes geregistreerd, kloppen in- en uitchecks en het saldo ookquote:Op woensdag 14 december 2011 13:18 schreef Saekerhett het volgende:
Update:
Net de DUO gebeld, kreeg een vriendelijke vrouw aan de telefoon die zo te horen wist waar ze over sprak en ze zei dat mijn studentenreisproduct inderdaad allang is stopgezet en dat ik dat goed afgehandeld had en dat zij dit doorgegeven hadden aan de OV-chipkaartmensjes, dus ik moet echt bij die lui zijn. Ik heb op dit moment dus niks meer met de DUO te maken, want ik heb alles correct gedaan. Ook zei ze dat ik nu gewoon met de chipkaart op saldo zou moeten kunnen reizen, maar daarvoor moet ik bij de klantenservice van de OV-chipkaart zijn.
Ik heb die lui van de OV-chipkaart gisteren een mail gestuurd over deze situatie, uiteraard krijg ik geen ontvangstbevesting o.i.d., vanmorgen nog eens gebeld en kreeg een dom Surinaams wijf aan de telefoon die dus blijkbaar helemaal niet wist waar het over ging en mij onterecht doorverwees naar de DUO, én ik heb vanmiddag op een NS-automaat geprobeerd om dat abonnement eraf te halen, wat uiteraard ook niet lukte...
Verder wordt er ook totaal niets geregistreerd online waar ik in- en uitcheck, er wordt niets van mijn saldo afgeschreven, helemaal niets...
Fuck it, als jullie blijkbaar zó graag willen hebben dat ik gratis kan reizen, dan doe ik dat ook gewoon.
Stelletje achterlijken.
Wat je schrijft klopt niet. Officieel moet nu ook al bij onderbreken van een reis met de NS in- en uitchecken, als je reist met een OV-chipkaart. Ook als er geen poortjes staan. Maar dit kunnen ze natuurlijk niet controleren. Met een papieren kaartje ben je bij het onderbreken van een reis dus goedkoper uit.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
aks je een enkele reis onderbreekt, kan je nu nog gewoon verder reizen met de OV chipkaart, je hoeft niet eerst uit te checken en daarna weer inchecken. Het opstaptarief zit trouwens gewoon in de prijs van de enkele reis, papieren enkeltje is even duur als de OV chipkaart.
LET WEL je moet er minimaal 20 euro op hebben staan, anders kan je NIET inchecken en NIET reizen dus.
Maarover 1 of 2 jaar gaan veel poortjes dicht, dan moet je wel uitchecken. Wel heel vaag de regel van de NS nu dat je zonder uitchecken je reis kan onderbreken.
En tot slot als je met een andere vervoerder reist met de trein betaal je WEL meerdere keren het instaptarief van 0,79 cent.
En dus krijgen ze dankzij de OVchip plots 15 miljoen meer dan begroot. Geen bezuiniging nodig in Adamquote:Belangrijker echter is dat het Amsterdamse openbaar vervoer veel meer geld oplevert dan jarenlang werd gedacht. Vóór de afschaffing van de strippenkaart werden de opbrengsten uit de kaartverkoop via een ingewikkeld rekenmodel verdeeld over alle vervoerders in heel Nederland. Nu reizigers een ov-chipkaart gebruiken, komen de opbrengsten automatisch bij de goede vervoerder terecht.
maar wat ze er niet bij zetten is dat een groot deel van de "winst"komt van vergeten uit te checken en oplaadtransacties die fout gaan, waardoor je -of weken moet wachten op je geld- of het gewoon niet terug krijgt-quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:32 schreef MisterSqueaky het volgende:
En de OV chipkaart blijkt dan toch ook goede kanten te hebben:
http://www.parool.nl/paro(...)bonus-voor-GVB.dhtml
[..]
En dus krijgen ze dankzij de OVchip plots 15 miljoen meer dan begroot. Geen bezuiniging nodig in Adam
Nouja, tenzij ze de schoonmakers toch meer moeten betalen...
quote:Einde diverse afspraken OV-kaart
HAARLEM - Binnen afzienbare tijd hanteren alle treinvervoerders in Nederland dezelfde abonnementsvormen. Reizigers kunnen dan ook gebruikmaken van dezelfde kortingsregelingen. Vervoerders zijn daarover momenteel met elkaar in gesprek.
De nieuwe regeling moet een einde maken aan het feit dat reizigers die op één traject via twee vervoerders reizen, op dit moment twee keer het opstaptarief betalen. Ook omzeilen de vervoerders voortaan problemen over verschillende kosten per kilometer en elkaar dwarszittende kortingsregelingen. Met de nieuwe afspraken volgt het reizigersvervoer de aanbevelingen van de commissie Meijdam. Die heeft onder meer gepleit voor het per traject één keer inchecken en één keer uitchecken. Het is nog niet bekend, wanneer de nieuwe regeling ingaat, staat vandaag op de speciale ombudspagina in de dagbladen van HDC Media.
Naast eenduidige regels rond de OV-kaart is volgens NS-woordvoerder Eric Trinthamer ook behoefte aan de komst van één Vervoersautoriteit, die kan bepalen of bij een grote storing reizigers compensatie krijgen of niet. Tot nu toe bepaalt elke vervoerder afzonderlijk of de schade van gedupeerde reizigers wel of niet vergoed wordt. Dit vraagstuk is vooral urgent bij storingen, waarvoor de vervoerder niet direct verantwoordelijk is. Of bijvoorbeeld in de winterperiode, wanneer een klant zijn product door uiteenlopende omstandigheden niet kan gebruiken. In dit soort gevallen zal de Vervoersautoriteit moeten uitmaken of een vergoeding wordt betaald of niet. Ook het OV loket van Rover, de Reizigersvereniging voor het openbaar vervoer, steunt de instelling van één servicepunt. Daardoor kunnen vervoersbedrijven schade direct vergoeden en later onderling 'uitvechten', wie voor de schade verantwoordelijk is. Het OV loket wil 'één plek om geld terug te krijgen in geval van een defecte kaart en wanneer iemand vergeten is uit te checken'. Tevens pleit het voor een 'zichtkaart' voor verstandelijk gehandicapten, zodat zij niet langer hoeven in- en uit te checken en 'gewoon' met een abonnement kunnen reizen. Voor deze mensen is de ov-chipkaart een ramp.
Het is gewoon godgeklaagd dat dat er niet vanaf het begin is. Waar was V&W. Waar was de Kamer?quote:De nieuwe regeling moet een einde maken aan het feit dat reizigers die op één traject via twee vervoerders reizen, op dit moment twee keer het opstaptarief betalen. Ook omzeilen de vervoerders voortaan problemen over verschillende kosten per kilometer en elkaar dwarszittende kortingsregelingen. Met de nieuwe afspraken volgt het reizigersvervoer de aanbevelingen van de commissie Meijdam
Dus een betalend persoon vond het niet kunnen dat jij van hem probeerde te profiteren, wat een lulquote:Op woensdag 25 april 2012 19:39 schreef Gulmez het volgende:
skirre ov chipkaart, vandaag weer ruzie gehad door dat systeem
[ afbeelding ]
zoals altijd staan die poortjes dicht voor je bij de metro kan komen, dus ik ging achter een nigger staan, en toen hij met zn ov kaart dat poortje opende liep ik er snel achteraan, en dat gaat altijd goed als je dat bij een vrouw doet, alleen had ik nu haast en was er geen meisje in de buurt, gelijk ruzie , echt tyfus systeem
Even in en uitchecken zonder te reizen kost je ook al het kilometer-tarief. Dat levert ze miljoenen op per dag.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het is gewoon godgeklaagd dat dat er niet vanaf het begin is. Waar was V&W. Waar was de Kamer?
Vergat ik (bij introductie was dit nog niet mogelijk).quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:18 schreef Tochjo het volgende:
De abonnementen Altijd Voordeel en Altijd Vrij zijn ook als maandabonnement beschikbaar.
En als ik wel een OV chipkaart heb ?? Ja dan doe je natuurlijk hetzelfde jezusquote:Wanneer u naar het buitenland wilt reizen en niet in het bezit bent van een OV-chipkaart, kunt u op verschillende manieren uw homeprint of papieren ticket aanschaffen. Internet is hiervoor in de meeste gevallen het makkelijkst en goedkoopst. Bekijk hier en selectie van de verschillende bestemmingen van NS Hispeed.
Neestal heb je bij een storing al ingecheckt. Toch handig van NS dat ik dan in sommige gevallen ook nog kan uitchecken.quote:NS zet bussen in
Ook als NS bussen inzet, gepland of ongeplan, heeft u een geldig vervoerbewijs nodig. U moet dan dus gewoon in- en uitchecken op het station. In sommige gevallen zijn er bij busvervoer door NS mobiele in- en uitcheckpalen aanwezig.
Als je die abonnementen hier boven genoemd bedoelt: die kun je on-line aanvragen maar zul je nog wel bij een ophaalautomaat op de kaart moeten zetten.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:19 schreef Blushy_Pawtje het volgende:
kan je een NS maand abonnement online op je persoonlijke OV Chipkaart zetten?
of moet ik dat morgenvroeg op het station doen?
Voor de metro heb je geen bijzonder reisprodukt nodig. Je ov chipkaart werkt gewoon.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:51 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Het lijkt erop dat ik overmorgen naar Amsterdam moet. Een deel van de reis moet ik afleggen met de metro. Moet ik dan nog een apart product op mijn kaart zetten? Gewoonlijk reis ik alleen met bus en trein in het oosten des lands.
Op ov9292 staat geen ritprijs genoemd onder OV-chipkaart...
Oh ok!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:54 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Voor de metro heb je geen bijzonder reisprodukt nodig. Je ov chipkaart werkt gewoon.
Sterker nog: het is het enige waarmee je mag reizen
Bij de NS moest je idd Reizen op Saldo op je kaart zetten ja. Bus snap ik niet eigenlijk, waar was dat?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:02 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Oh ok!
Ik heb al eens bij een bus gestaan, en toen bleek ik iets te moeten activeren. Een week later bij de NS hetzelfde geëmmer... Dus bijzonder dat het voor de metro dan niet hoeft! Ben benieuwd of het een keer vlekkeloos gaat...
Regio Nijmegen (busmaatschappij Breng).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bij de NS moest je idd Reizen op Saldo op je kaart zetten ja. Bus snap ik niet eigenlijk, waar was dat?
Breng heeft voor mij altijd probleemloos gewerkt*, zonder dat ik iets op mijn chipkaart hoefde te zetten...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:09 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Regio Nijmegen (busmaatschappij Breng).
Gek dat je dat bij de NS wel moet doen, ja het is een ander systeem meneer !!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:54 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Voor de metro heb je geen bijzonder reisprodukt nodig. Je ov chipkaart werkt gewoon.
Sterker nog: het is het enige waarmee je mag reizen
Bij de NS moet je aangeven of je eerste of tweede klas wil reizen. Bussen hebben geen eerste en tweede klas.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Gek dat je dat bij de NS wel moet doen, ja het is een ander systeem meneer !!
Que !!!??????? Zelfde systeem toch
Ze kunnen dat ook standaard op tweede klasse zetten natuurlijk. De meeste mensen zullen daarvoor kiezen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 07:07 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Bij de NS moet je aangeven of je eerste of tweede klas wil reizen. Bussen hebben geen eerste en tweede klas.
Zul je toch moeten ophalen?quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:53 schreef macca728 het volgende:
Ook moet je elk jaar weer je voordeelurenabonnement activeren, kan ook automatisch
Ja tuurlijk en als je eenmaal kiest voor tweede klasse kan dat ook worden ingesteld.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waarom?
Technisch is het echt wel mogelijk om dat automatisch te laten activeren.
Het was nog beter geweest als NS chipautomaten twee scanvlakjes hadden gehad: 1e klas en 2e klas. Dan kon je per reis makkelijk kiezen zonder eerst naar een automaat te hoeven lopen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ze kunnen dat ook standaard op tweede klasse zetten natuurlijk. De meeste mensen zullen daarvoor kiezen.
Ik ben benieuwd hoe vaak het gaat gebeuren als de kaartjes straks zijn afgeschaft en mensen niet kunnen reizen.quote:Het is niet de eerste keer dat er problemen zijn met de incheckpalen op Utrecht Centraal, het op een na drukste station van Nederland.
Nee, het is een storing van het netwerk. Niet van de chipkaartlezers.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:52 schreef macca728 het volgende:
weer een storing van de chipkaartlezers op Utrecht CS
http://www.nu.nl/binnenla(...)recht-centraal-.html
[..]
Ik ben benieuwd hoe vaak het gaat gebeuren als de kaartjes straks zijn afgeschaft en mensen niet kunnen reizen.
Ok je kan niet in en uitchecken.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:23 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee, het is een storing van het netwerk. Niet van de chipkaartlezers.
Klopt, dat las ik gisteren ook in het blad Spoor.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:31 schreef macca728 het volgende:
Overigens ook gelezen op NS dat als je mensen mee wilt nemen op jouw kortingskaart die mensen vooraf dat aan moeten geven bij een automaat, voor het inchecken
Niet echt makkelijk, je medereizigers moeten een OV chipkaart hebben (bij zich hebben) en minimaal 10 euro. De meeste van mijn kennissen die weleens meereizen hebben geen OV chipkaart of nemen hem nooit mee (hebben auto)quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:57 schreef Felixa het volgende:
[..]
Klopt, dat las ik gisteren ook in het blad Spoor.
Dit is de regeling:
1) Uw medereiziger heeft een OV-chipkaart waarmee gereisd kan worden bij NS.
2) Bij de NS-kaartautomaat is op deze OV-chipkaart het product "Samenreiskorting" geladen.
3) Het saldo op deze OV-chipkaart is minimaal EUR 10,-.
4) Door in- en uit te checken bij een NS-kaartlezer wordt de korting voor uw medereiziger verrekend.
5) 30 minuten na het uitchecken vervalt de Samenreiskorting automatisch.
6) Samenreiskorting op de OV-chipkaart is nog niet mogelijk bij de overige vervoerders.
Dan kopen ze toch gewoon een papieren kaartje met korting, zoals het altijd is gegaan?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Niet echt makkelijk, je medereizigers moeten een OV chipkaart hebben (bij zich hebben) en minimaal 10 euro. De meeste van mijn kennissen die weleens meereizen hebben geen OV chipkaart of nemen hem nooit mee (hebben auto)
Al is het grootste voordeel van de ov chipkaart - niet in de rij voor de kaartjesautomaat moeten staan - daarmee wel ongedaan gemaaktquote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:05 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dan kopen ze toch gewoon een papieren kaartje met korting, zoals het altijd is gegaan?
Het ging er juist om dat er nog geen mogelijkheid tot samenreizen met korting was voor mensen die wél een OV-chipkaart hebben. En die is er nu dus wel.
kaartjes gaan toch verdwijnen ?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:05 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dan kopen ze toch gewoon een papieren kaartje met korting, zoals het altijd is gegaan?
Het ging er juist om dat er nog geen mogelijkheid tot samenreizen met korting was voor mensen die wél een OV-chipkaart hebben. En die is er nu dus wel.
Ik vraag mij soms wel eens af hoeveel translink verdient aan al dat geld dat op OV chipkaarten geparkeerd staat. Ze betalen daar immers geen rente over aan mij, maar vangen dat zelf vast wel...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Niet echt makkelijk, je medereizigers moeten een OV chipkaart hebben (bij zich hebben) en minimaal 10 euro. De meeste van mijn kennissen die weleens meereizen hebben geen OV chipkaart of nemen hem nooit mee (hebben auto)
Ze verdienen nog meer aan het onterecht afgeschreven geld.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:41 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ik vraag mij soms wel eens af hoeveel translink verdient aan al dat geld dat op OV chipkaarten geparkeerd staat. Ze betalen daar immers geen rente over aan mij, maar vangen dat zelf vast wel...
Wellicht. Maar als een miljoen mensen allemaal altijd minstens 10 euro op hun kaart hebben staan hebben ze permanent 10 miljoen in kas om rente over te trekken. En de werkelijke aantallen liggen aanzienlijk hoger - ik ken genoeg mensen die altijd E 30 of meer op hun kaart hebben; en er zullen vast meer dan 1 miljoen mensen met een chipkaart zijn...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ze verdienen nog meer aan het onterecht afgeschreven geld.
om de mensen te controleren.quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:55 schreef Schenkstroop het volgende:
Waarom heeft de overheid het OV geholpen aan dit dure (duur voor de klant) systeem met gemeenschapsgelden. Zo is het gegaan toch?
Controle op bewegingen van mensen en geldklopperij.quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:55 schreef Schenkstroop het volgende:
Waarom heeft de overheid het OV geholpen aan dit dure (duur voor de klant) systeem met gemeenschapsgelden. Zo is het gegaan toch?
vast niet en anders duurt het maanden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:30 schreef jaren80 het volgende:
OV studentenkaart kwijt, inmiddels een nieuwe aangevraagd maar ik moet wel voor een week zelf de reiskosten gaan betalen. Hetgeen wat mijn schuld is natuurlijk.
Maar zijn er mogelijkheden om dat te declareren?
Binnen 7 dagen zeiden ze aan de telefoon.quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
vast niet en anders duurt het maanden.
alleen de laatste 10 transacties kan je dan uitdraaien bij een automaat. Niet via internet.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:21 schreef Cue_ het volgende:
Een vraagje over de ov-chipkaart.
Een collega van mij moet nu voor de baas gaan reizen naar Utrecht en daar ook stukjes met de bus doen. Aangezien voor de bus alleen nog maar mogelijk is met de Chipkaart (nouja, of heeel veel geld neertellen) moet hij dus een chipkaart aanschaffen (deze is niet via het werk beschikbaar).
Is het mogelijk om van een anonieme kaart een transactieoverzicht te draaien? Of zijn er hier ervaringen mee?
Is dit gewoon via de kaartjesautomaat van de NS.. en dat is dus echt alle transacties die gedaan zijn incl bus en tram enzo?quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:23 schreef macca728 het volgende:
alleen de laatste 10 transacties kan je dan uitdraaien bij een automaat. Niet via internet.
ja via automaat NS of van busvervoerder, maar alleen de laatste 10 transacties he ook van bus en tram en elke keer in en uitchecken telt elke keer als 1 transactie.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is dit gewoon via de kaartjesautomaat van de NS.. en dat is dus echt alle transacties die gedaan zijn incl bus en tram enzo?
Hij gaat die van z'n zoon gebruiken die een anonieme heeft. En tis alleen voor volgende week, verder reist hij zelden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:10 schreef MisterSqueaky het volgende:
Waarom wil hij overigens een anonieme kaart als hij hem alleen voor de zaak zou gebruiken ? Die aanschaffen is duurder dan een kaart op naam & privacy is geen issue omdat het zakelijk is.
Ik ga er daarnaast van uit - maar dat kan ik mis hebben - dat het kaartnummer op de uitdraai staat. Als hij deze reiskosten dus declareert is ook een anonieme kaart meteen aan zijn naam gekoppeld.
Nee dat moet niet uitmaken. Rijdt je bus dezelfde route ? Dan moet het in principe gelijk zijn al zijn er wel wat kleine afwijkingen mogelijk als de kaartlezer een andere halte "leest". Dat is wel mogelijk, maar dan moet je het wel kunnen zien op internet als je je kaart geregistreerd hebt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Het viel me laatst op dat ik verschillende tarieven betaal per bus bij Connexxion. De standaardprijs is ¤1.23 voor mijn rit en dit wordt in de meeste gevallen ook afgeschreven. Echter, wanneer de bus er langer over doet (bijvoorbeeld in de spits) dan schrijft ie meer af. Vanmiddag had de bus toevallig alle stoplichten mee en betaalde ik 99 cent. In de meeste gevallen is het echter altijd meer dan die ¤1.23.
Dit is toch vreemd aangezien je betaalt per kilometer en het dus niet uit zou moeten maken hoe lang de bus daar over doet? Ik heb daar immers geen invloed op (zou helemaal mooi zijn als de NS dit zou hanteren). Of heb ik het verkeerd begrepen?
Bus rijdt altijd dezelfde route inderdaad. Dan ga ik maar eens de registraties nalopen van het weekend.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee dat moet niet uitmaken. Rijdt je bus dezelfde route ? Dan moet het in principe gelijk zijn al zijn er wel wat kleine afwijkingen mogelijk als de kaartlezer een andere halte "leest". Dat is wel mogelijk, maar dan moet je het wel kunnen zien op internet als je je kaart geregistreerd hebt.
Anders moet je eens informeren bij Connexxion hoe dat mogelijk is.
Eerst moeten we alles decentraliseren van de vervoerder tot de kaartautomaat, nu moet alles maar weer centraliseren omdat ze onderling er niet uitkomenquote:
Hoezo moet het in het principe gelijk zijn? De weg staat wagenwijd open voor gedifferentieerde tarieven op welke tijd je gebruik maakt van de dienst.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee dat moet niet uitmaken. Rijdt je bus dezelfde route ? Dan moet het in principe gelijk zijn al zijn er wel wat kleine afwijkingen mogelijk als de kaartlezer een andere halte "leest". Dat is wel mogelijk, maar dan moet je het wel kunnen zien op internet als je je kaart geregistreerd hebt.
Anders moet je eens informeren bij Connexxion hoe dat mogelijk is.
rijden er al bussen met spitstarieven dan ? Ik ga altijd met dezelfde bus dezelfde route op verschillende tijden en de prijs blijft gelijk. Als je met een andere vervoerder zal gaan zal dat wel afwijken ja, maar met dezelfde vervoerder moet dezelfde afstand gelijke prijs zijn.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hoezo moet het in het principe gelijk zijn? De weg staat wagenwijd open voor gedifferentieerde tarieven op welke tijd je gebruik maakt van de dienst.
Dat niemand, helemaal niemand, op een gegeven moment weet wat een reis kost of gaat kosten, ach, een kniesoor die daar op let.
Niet dat ik direct weet, maar ze zijn er vast wel.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 02:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
rijden er al bussen met spitstarieven dan ?
Das het leuke, dat hoeft helemaal niet meer. Iedere vervoerder mag lekker zelf bepalen wat ie wanneer rekent en aan wie. En hoeft daar helemaal niet open over te zijn, als het maar ergens op de meest schimmige plaats denkbaar vermeld staat.quote:Als je met een andere vervoerder zal gaan zal dat wel afwijken ja, maar met dezelfde vervoerder moet dezelfde afstand gelijke prijs zijn.
onzin. tarieven worden door de concessiehouder bepaald.quote:Das het leuke, dat hoeft helemaal niet meer. Iedere vervoerder mag lekker zelf bepalen wat ie wanneer rekent en aan wie. En hoeft daar helemaal niet open over te zijn, als het maar ergens op de meest schimmige plaats denkbaar vermeld staat.
maar niemand weet hoe of wat. Vroeger was het tarief duidelijk, paar strippen, nu weet je niet van te voren wat je moet betalen. Of wat de goedkoopste optie is.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:39 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
onzin. tarieven worden door de concessiehouder bepaald.
oh ok, grappig dat die woordvoerder benadrukt dat het reizen buiten de spits juist goedkoper wordt terwijl het tarief buiten de spits gelijk blijft (10 cent) en in de spits verhoogd wordt (12,5 cent)quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Niet dat ik direct weet, maar ze zijn er vast wel.
Hier bijvoorbeeld: http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/article7352576.ece
quote:Buiten de spits met de trein wordt lucratief
De spoorvervoerders willen met een proef testen of reizigers tegen betaling de trein tijdens daluren willen nemen in plaats van tijdens de spits zo meldt Het Financieele Dagblad.
Met een betere spreiding van de reizigers zou het treinmaterieel veel efficiënter kunnen worden benut. De NS, Syntus en Veolia beginnen daarom in september met een grootschalige proef van vier maanden, waarbij reizen buiten de spits wordt gepromoot door reizigers daarvoor te betalen.
Verdiensten werkgever
3000 jaartrajectkaarthouders krijgen per keer dat ze de spits mijden een bedrag van ¤ 3 tot ¤ 7, afhankelijk van de afstand die ze afleggen. Volgens het FD kunnen de verdiensten voor de hele proefperiode oplopen tot zo’n ¤ 600. “De werkgever moet er natuurlijk wel mee akkoord gaan dat deelnemers later op hun werk verschijnen, of eerder de deur achter zich dichttrekken. Instemming van de werkgever is eens temeer nodig, omdat hij vaak de trajectkaart betaalt,” aldus een woordvoerder van de NS.
De proef wordt begin 2013 geëvalueerd.
ja klantenservice is tegenwoordig klanten ontmoedigen....quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:25 schreef GekkePoes het volgende:
ik liep langs een chipkaart paal, wat niet is te voorkomen, om een kennis uit te zwaaien, en ik hoorde "pliep" nondeju. er stond "U bent ingecheckt, fijne reis verder" en uitchecken lukte niet . Dus naar de andere kant gelopen om een andere inchekpaal te vinden zegt ook die paal "U bent al ingecheckt ! " moest ik naar het loket om daar het hele verhaal uit te legggen, en werd ik nog raar aangekeken. "U had toch kunnen uitchecken bij dezelfde paal En u dient niet op het peron te komen als u niet van plan bent met de trein of bus te reizen!!!! ( jezus sukkel die je bent gvd verspil me tijd niet dacht die vrouw) ?
Nee dat werkt niet. zei ik. ik wil graag dat U me nu uitcheckt en als er geld word afgeschreven wil ik dat graag terug hebben.
"Daar kan ik niet voor zorgen u dient dan een formulier in te vull..."
ben weggelopen voordat dat ongestelde mevrouwding haar verhaal heeft kunnen afmaken en naar een conducteur gelopen, . ik vertelde het zelfde verhaal , de meneer keek me vriendelijk aan en zei, "ok ik zal even kijken, aha ik zie het al, dat was dit paaltje, nummer 124nogwat. u bent alweer weer uitgechecked. alstublieft, fijne dag verder."
Het makkelijkst is om de kaart zonder automatisch opladen aan te vragen. Na ontvangst kun je op de website ov-chipkaart.nl het product ‘automatisch opladen’ aanvragen. Hier kun je een bedrag en rekeningnummer kiezen waar de kaart aan gekoppeld wordt. Vervolgens zul je eenmalig het product moeten ophalen bij een ophaalpunt.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 09:24 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een vraag over opladen. Ik heb een kaart voor mijn zoontje aangevraagd, omdat hij met zijn oma op vakantie gaat over een paar weken. Ik wil daar 20 euro automatisch opladen voor aanvragen. Maar als ik dat probeer krijg ik de melding dat alleen de kaarthouder dat kan doen. Ik ben de rekeninghouder, mijn zoontje is de kaarthouder. Hoe krijg ik dat automatisch opladen er nu op? Mijn zoontje is 11 dus die kan dat niet zelf doen lijkt me.
Ik heb uiteraard de klantenservice gemaild, maar daar krijg je niet zo snel antwoord van, en ik hoop dat hier iemand is die me alvast op weg kan helpen
Dat heb ik gedaan. Rekeningnummer ook ingevuld en dergelijke. Maar als ik nu het automatisch opladen wil aanvragen lukt dat niet omdat hij dan meldt dat ik de kaarthouder niet ben.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:09 schreef Aether het volgende:
Het makkelijkst is om de kaart zonder automatisch opladen aan te vragen. Na ontvangst kun je op de website ov-chipkaart.nl het product ‘automatisch opladen’ aanvragen. Hier kun je een bedrag en rekeningnummer kiezen waar de kaart aan gekoppeld wordt. Vervolgens zul je eenmalig het product moeten ophalen bij een ophaalpunt.
Voor de trein moet je ook nog eenmalig het reisproduct ‘reizen op saldo’ moeten aanvragen/ophalen.
Dan heb je waarschijnlijk de kaart aangevraagd als kaarthouders en niet als rekeninghouder ?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:28 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Rekeningnummer ook ingevuld en dergelijke. Maar als ik nu het automatisch opladen wil aanvragen lukt dat niet omdat hij dan meldt dat ik de kaarthouder niet ben.
Haha, waar maak je je druk om. Heb ik ook wel eens gehad, dan check ik gewoon niet uit, boeiend. Als je dan een volgende keer weer gaat reizen (al is het een paar uur daarna), kan je gewoon weer inchecken zonder dat je überhaupt hoeft uit te checken.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:25 schreef GekkePoes het volgende:
ik liep langs een chipkaart paal, wat niet is te voorkomen, om een kennis uit te zwaaien, en ik hoorde "pliep" nondeju. er stond "U bent ingecheckt, fijne reis verder" en uitchecken lukte niet . Dus naar de andere kant gelopen om een andere inchekpaal te vinden zegt ook die paal "U bent al ingecheckt ! " moest ik naar het loket om daar het hele verhaal uit te legggen, en werd ik nog raar aangekeken. "U had toch kunnen uitchecken bij dezelfde paal En u dient niet op het peron te komen als u niet van plan bent met de trein of bus te reizen!!!! ( jezus sukkel die je bent gvd verspil me tijd niet dacht die vrouw) ?
Nee dat werkt niet. zei ik. ik wil graag dat U me nu uitcheckt en als er geld word afgeschreven wil ik dat graag terug hebben.
"Daar kan ik niet voor zorgen u dient dan een formulier in te vull..."
ben weggelopen voordat dat ongestelde mevrouwding haar verhaal heeft kunnen afmaken en naar een conducteur gelopen, . ik vertelde het zelfde verhaal , de meneer keek me vriendelijk aan en zei, "ok ik zal even kijken, aha ik zie het al, dat was dit paaltje, nummer 124nogwat. u bent alweer weer uitgechecked. alstublieft, fijne dag verder."
Nee, juist niet. Mijn zoontje is de kaarthouder, ik ben de rekeninghouder.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:55 schreef macca728 het volgende:
Dan heb je waarschijnlijk de kaart aangevraagd als kaarthouders en niet als rekeninghouder ?
dus jj betaalt gewoon lekker 20 euro om op het perron te lopen ? Boeiend ja.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:57 schreef Ziba het volgende:
[..]
Haha, waar maak je je druk om. Heb ik ook wel eens gehad, dan check ik gewoon niet uit, boeiend. Als je dan een volgende keer weer gaat reizen (al is het een paar uur daarna), kan je gewoon weer inchecken zonder dat je überhaupt hoeft uit te checken.
Nou succes, de klantenservice zal je wel verwijzen naar een ander denk ik zo hahaquote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:00 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Mijn zoontje is de kaarthouder, ik ben de rekeninghouder.
Mensen zoals jij zijn de reden dat de ov-chipkaart is ingevoerd. Wat extra geld in het laatje is immers nooit weg.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:57 schreef Ziba het volgende:
[..]
Haha, waar maak je je druk om. Heb ik ook wel eens gehad, dan check ik gewoon niet uit, boeiend. Als je dan een volgende keer weer gaat reizen (al is het een paar uur daarna), kan je gewoon weer inchecken zonder dat je überhaupt hoeft uit te checken.
Nee hoor. Ik reis gratis met een studenten-ov en dat blijf ik ook nog lang doen. Als ik per ongeluk incheck terwijl ik niet hoef te reizen maakt dat helemaal niets uit, checkt gewoon vanzelf uit op den duur.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Mensen zoals jij zijn de reden dat de ov-chipkaart is ingevoerd. Wat extra geld in het laatje is immers nooit weg.
Als je bent ingecheckt bij NS en je houdt je kaart voor een kaartautomaat, dan verschijnt er een melding dat de kaart nog niet is uitgecheckt bij NS.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:13 schreef macca728 het volgende:
Ik vind het trouwens wel rete irritant dat er nog steeds geen lezers staan waar je kan checken of je ingecheckt bent op de stations.
Ja maar die automaten staan vaak aan het begin van het station, ik bedoel als ik gewoon op het perron staat ofzo Dan ga ik naturlijk niet eerst helemaal teruglopen, als ik het niet zeker weet of het goed gegaan is.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:56 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Als je bent ingecheckt bij NS en je houdt je kaart voor een kaartautomaat, dan verschijnt er een melding dat de kaart nog niet is uitgecheckt bij NS.
Alleen na 10x ofzo wordt je kaart dan geblokkeerd....quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:53 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik reis gratis met een studenten-ov en dat blijf ik ook nog lang doen. Als ik per ongeluk incheck terwijl ik niet hoef te reizen maakt dat helemaal niets uit, checkt gewoon vanzelf uit op den duur.
Tot je het een keer hebt tijdens je 'niet-gratis-reizenperiode'quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:53 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik reis gratis met een studenten-ov en dat blijf ik ook nog lang doen. Als ik per ongeluk incheck terwijl ik niet hoef te reizen maakt dat helemaal niets uit, checkt gewoon vanzelf uit op den duur.
Valt meequote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:11 schreef macca728 het volgende:
Nou succes, de klantenservice zal je wel verwijzen naar een ander denk ik zo haha
Zou alleen handig zijn als ze dat ook vermelden, in plaats van pas als je probeert om dat opladen aan te vragen.quote:Op 30-6-2012 heeft u ons een e-mail gestuurd. Daarin geeft u aan dat u problemen heeft met het aanvragen van automatisch opladen voor uw zoon. Dit vinden wij vervelend voor u.
Als u automatische opladen wilt aanvragen voor uw zoon dient u eerst een kaarthouderaccount aan te maken voor uw zoon. Vervolgens gaat u met deze kaarthouderaccount automatisch opladen aanvragen. u kunt dan uw eigen rekeningnummer gebruiken en aangeven dat u rekeninghouder bent.
ov-chipkaart.nl loopt een paar dagen achter met bijwerken van transacties.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:22 schreef Etcetera het volgende:
Begin deze week stond er 60 euro op mijn OV-chipkaart. Nu staat er nog 5,72 op. Ik heb volgens de uitdraai van de transacties 49,50 verreisd.
Het zal aan mij liggen, maar dat klopt toch niet helemaal
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 01:52 schreef KingRoland het volgende:
Dit is letterlijk het enigste enige topic waar ik urenlang kan klagen over het onderwerp zelf.
Waar zijn die mensen gebleven die zeiden dat vervoerders geen misbruik gingen maken van de reisgegevens ?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:10 schreef Aether het volgende:
RET betaalt dwangsom voor bewaren reisgegevens
Het Rotterdamse vervoersbedrijf RET moet het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) een boete van 120 duizend euro betalen voor het bewaren van reisgegevens van studenten. Dat heeft het CBP donderdag bekendgemaakt.
Het CBP had het vervoersbedrijf in juni vorig jaar al een dwangsom opgelegd voor het te lang bewaren van de OV-chipkaartgegevens van studenten. RET kreeg toen tot het einde van het jaar om de maximale wettelijke bewaartermijn van twee jaar in te voeren en de gegevens na afloop van die termijn te vernietigen of anonimiseren.
Identificeren
Het CBP concludeerde in juni van dit jaar dat RET en NS zich nu inderdaad houdt aan de maximale bewaartermijn, maar dat de reisgegevens niet zijn vernietigd of onvoldoende geanonimiseerd. Het vervoersbedrijf had wel geprobeerd de gegevens te anonimiseren, maar het bleek toch mogelijk reizigers te identificeren.
Toekomst
RET heeft de dwangsom betaald, maar heeft wel bezwaar gemaakt. Inmiddels heeft het bedrijf alle reisgegevens ouder dan de wettelijke termijn alsnog vernietigd. RET gaat in de toekomst zorgen voor tijdige verwijdering, laat het bedrijf weten.
NS
Eind 2010 bleek uit onderzoek van privacywaakhond CBP al dat RET, maar ook openbaarvervoerbedrijven GVB en NS de wet overtraden door reisgegevens van studenten te lang te bewaren. De bedrijven zegden vervolgens toe nieuwe termijnen in te voeren. De NS kreeg om dezelfde reden eerder al een dwangsom opgelegd van 125 duizend euro. Het bedrijf heeft bezwaar aangetekend tegen de beslissing.
gegevens zijn alleen te lang bewaard, nergens staat dat er misbruik van is gemaakt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waar zijn die mensen gebleven die zeiden dat vervoerders geen misbruik gingen maken van de reisgegevens ?
Vervoerders zijn gewaarschuwd en hebben daar gewoon lak aan. Als jij ze wilt vertrouwen prima.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:14 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
gegevens zijn alleen te lang bewaard, nergens staat dat er misbruik van is gemaakt.
Ws een keer vergeten uit te checken ?? Of de lezer weigerde.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:44 schreef Etcetera het volgende:
Niet echt. Ik mis geloof ik 1 transactie, maar dat is nooit 5 euro, hoogstens 1 of 2 euro.
Ik heb er 31,- saldo opstaan met automatisch opladen, kan ik dan morgen gewoon met het Reizen op Saldo NS met de bus reizen? Of werkt dat enkel in de trein?quote:Studenten Weekabon Korting, Regisseur Studenten Reisrecht
Tweede klasse
Let op: Geblokkeerd
Studenten Weekabon vrij Reizen, Regisseur Studenten Reisrecht
Tweede klasse
Let op: Geblokkeerd
Reizen op Saldo NS Vol tarief, NS
Tweede klasse
Nee hoor in de bus (en metro,tram) werkt reizen op saldo automatisch (als er geld opstaat) . Alleen voor trein moet je het apart activeren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:49 schreef Blistering het volgende:
Even een bumpje![]()
Ik heb vanaf 1 september recht op studenten OV, en die staan ook al bij m'n producten. Ik heb zojuist ook het product opgehaald in de winkel. Anyway, nu moet ik morgen (en de gehele volgende week) ook al naar school, maar m'n OV is dus nog niet geldig.
Deze producten staan erop:
[..]
Ik heb er 31,- saldo opstaan met automatisch opladen, kan ik dan morgen gewoon met het Reizen op Saldo NS met de bus reizen? Of werkt dat enkel in de trein?
Klopt !quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:52 schreef Blistering het volgende:
Oh mooi, daar hoef je dus geen apart product voor te hebben?
Wat fijn, bedankt!
Ja je kan nog steeds 3 mensen meenemen, makkelijkst is gewoon losse kaartjes kopen zolang het kan. Volgens NS gaat dat eruit uiterlijk begin 2013.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:17 schreef Cue_ het volgende:
trouwens even een vraagje.
ik heb bij de NS zo'n voordeelurenabbo, dus 40% korting. Is het nog steeds zo dat je daarbij dus (tot max) 3 mensen mee mag nemen met korting?
en zo ja. Hoe doe je dat met mensen die een gewone chipkaart hebben?
Enige wat ik kan bedenken is dat je dus gewoon een kaartje koopt met korting. Maar ooit zouden die kaartjes er toch uit gaan? ho egaan ze het dan doen?
Pff ewat een gedoe voor wat korting zegquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:23 schreef macca728 het volgende:
Ja je kan nog steeds 3 mensen meenemen, makkelijkst is gewoon losse kaartjes kopen zolang het kan.
Met de OV chipkaart moet iedereen een OV chipkaart hebben en zelf naar een automaat gaan om aan te geven dat ze met korting willen reizen. Ze moeten dus ook zelf saldo hebben uiteraard ( min borg is 10 of 20 euro, dat kan ik er niet uithalen bij NS, ws 20 euro tenzij ze ook een NS OV chipkaart hebben).
Op de terugreis moeten ze weer naar een automaat. Ze moeten dus wel allemaal een OV chipkaart bij zich hebben.
Ja leuk he, het grappige is dat mijn vrienden die ik weleens meeneem hun OV chipkaart nooit bij zich hebben omdat ze louter de auto gebruiken. Echt irritant hoe ze dit "oplossen"quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Pff ewat een gedoe voor wat korting zeg
Gelukkig zijn er nog kaartjes
Inderdaad. Grootste probleem vind ik het minimum bedrag en dat er altidj wel een restant op zal staan.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:26 schreef macca728 het volgende:
Ja leuk he, het grappige is dat mijn vrienden die ik weleens meeneem hun OV chipkaart nooit bij zich hebben omdat ze louter de auto gebruiken. Echt irritant hoe ze dit "oplossen"
Nee voor toeristen is het straks onmogelijk om met de trein te reizen, die gaan echt niet eerst 27,50 betalen voordat ze uberhaupt gereisd hebben.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Grootste probleem vind ik het minimum bedrag en dat er altidj wel een restant op zal staan.
Lijkt mij niet echt prettig als toerist zijnde
Met strippenkaart had je geen probleem!!!quote:Op maandag 10 september 2012 10:18 schreef macca728 het volgende:
Vandaag weer een groot artikel in het AD dat het uitchecken vaak misgaat en dat mensen ondanks beloften van de RET nog steeds vaak te lang op hun geld moeten wachten en/of te weinig geld terugkrijgen van de RET, waardoor er weer formulieren moeten worden ingevuld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |