abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105565772
Net gebeld, kreeg een moeilijk verstaanbaar Surinaams wijf aan de telefoon die me weer doorverwees naar de DUO. Ik zou eventueel bij een automaat kunnen proberen om het eraf te halen, misschien dat dat ook ging werken en anders zou de DUO een brief met instructies moeten sturen.

Echt, ik heb zo de neiging om gewoon NIETS te doen en in het vervolg gewoon gratis met de bus te reizen he... je moet zo achterlijk veel moeite doen om iets opgelost te krijgen, ook al is het hun fout.
pi_105565816
Hoe krijg je mensen uit de bus, nou zo dus.

Gisteren ook weer met de bus, barstensvol scholieren, iedereen uitstappen 50 man, is 1 kaartlezer kapot van de 2 achter. Voorin stapten al mensen in dus was geen optie.

Duurde erg lang voordat ik er uit was.
  Redactie Frontpage woensdag 14 december 2011 @ 08:56:54 #154
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_105565821
En als je niets doet, gecontroleerd wordt, ben je de sjaak. Vandaar dat ik afgelopen jaar de makkelijkste weg heb gekozen. Foto was toch lelijk :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_105565856
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 08:56 schreef Etcetera het volgende:
En als je niets doet, gecontroleerd wordt, ben je de sjaak. Vandaar dat ik afgelopen jaar de makkelijkste weg heb gekozen. Foto was toch lelijk :')
Ja weet ik wel...

Ik heb trouwens nog een andere OV-chipkaart die ik van de NS kreeg toen ik gebruik maakte van dat 'uitgestudeerd aanbod' (een jaar lang gratis met 40% korting reizen na afstuderen). Misschien dat ik die kaart maar ga gebruiken en die andere in ga leveren. Dat schijnt te kunnen en dan krijg je het geld dat op die kaart staat terug op je rekening. Moet nog effe uitzoeken hoe en wat.
pi_105565954
De OV-chipkaart, leuker EN makkelijker kunnen we het niet maken *kuch*..
pi_105572711
Update:

Net de DUO gebeld, kreeg een vriendelijke vrouw aan de telefoon die zo te horen wist waar ze over sprak en ze zei dat mijn studentenreisproduct inderdaad allang is stopgezet en dat ik dat goed afgehandeld had en dat zij dit doorgegeven hadden aan de OV-chipkaartmensjes, dus ik moet echt bij die lui zijn. Ik heb op dit moment dus niks meer met de DUO te maken, want ik heb alles correct gedaan. Ook zei ze dat ik nu gewoon met de chipkaart op saldo zou moeten kunnen reizen, maar daarvoor moet ik bij de klantenservice van de OV-chipkaart zijn.

Ik heb die lui van de OV-chipkaart gisteren een mail gestuurd over deze situatie, uiteraard krijg ik geen ontvangstbevesting o.i.d., vanmorgen nog eens gebeld en kreeg een dom Surinaams wijf aan de telefoon die dus blijkbaar helemaal niet wist waar het over ging en mij onterecht doorverwees naar de DUO, én ik heb vanmiddag op een NS-automaat geprobeerd om dat abonnement eraf te halen, wat uiteraard ook niet lukte...

Verder wordt er ook totaal niets geregistreerd online waar ik in- en uitcheck, er wordt niets van mijn saldo afgeschreven, helemaal niets...

Fuck it, als jullie blijkbaar zó graag willen hebben dat ik gratis kan reizen, dan doe ik dat ook gewoon.

Stelletje achterlijken.
pi_105576878
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:18 schreef Saekerhett het volgende:
Update:

Net de DUO gebeld, kreeg een vriendelijke vrouw aan de telefoon die zo te horen wist waar ze over sprak en ze zei dat mijn studentenreisproduct inderdaad allang is stopgezet en dat ik dat goed afgehandeld had en dat zij dit doorgegeven hadden aan de OV-chipkaartmensjes, dus ik moet echt bij die lui zijn. Ik heb op dit moment dus niks meer met de DUO te maken, want ik heb alles correct gedaan. Ook zei ze dat ik nu gewoon met de chipkaart op saldo zou moeten kunnen reizen, maar daarvoor moet ik bij de klantenservice van de OV-chipkaart zijn.

Ik heb die lui van de OV-chipkaart gisteren een mail gestuurd over deze situatie, uiteraard krijg ik geen ontvangstbevesting o.i.d., vanmorgen nog eens gebeld en kreeg een dom Surinaams wijf aan de telefoon die dus blijkbaar helemaal niet wist waar het over ging en mij onterecht doorverwees naar de DUO, én ik heb vanmiddag op een NS-automaat geprobeerd om dat abonnement eraf te halen, wat uiteraard ook niet lukte...

Verder wordt er ook totaal niets geregistreerd online waar ik in- en uitcheck, er wordt niets van mijn saldo afgeschreven, helemaal niets...

Fuck it, als jullie blijkbaar zó graag willen hebben dat ik gratis kan reizen, dan doe ik dat ook gewoon.

Stelletje achterlijken.
Ik zou wel even aan de DUO vragen of ze je het zwart op wit willen geven dat je abbo stopgezet is. Stel je krijgt later problemen kun je wel bewijzen dat jij het juiste gedaan hebt.
pi_105577049
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:10 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

Ik zou wel even aan de DUO vragen of ze je het zwart op wit willen geven dat je abbo stopgezet is. Stel je krijgt later problemen kun je wel bewijzen dat jij het juiste gedaan hebt.
Dat heb ik allang zwart op wit, dat staat al 1,5 jaar aangegeven als ik met DigID inlog op ocwduo.nl ;)
  Redactie Frontpage woensdag 14 december 2011 @ 15:20:37 #160
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_105577242
Zou ik een screenshotje mogen van hoe dat eruit ziet :@ ik wil wel eens zien of het bij mij ook klopt namelijk (ik heb mijn volledige recht op OV indertijd opgebruikt trouwens, kan zijn dat daar verschil in zit). persoonlijke gegevens uiteraard uitvlakken ;)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_105577999
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:20 schreef Etcetera het volgende:
Zou ik een screenshotje mogen van hoe dat eruit ziet :@ ik wil wel eens zien of het bij mij ook klopt namelijk (ik heb mijn volledige recht op OV indertijd opgebruikt trouwens, kan zijn dat daar verschil in zit). persoonlijke gegevens uiteraard uitvlakken ;)


:)
pi_105579696
Bestaat er nog toonrecht op OV Chipkaarten (traject van Arriva) ?
pi_105614526
quote:
GVB verdient bonus met punctualiteit
Het Gementelijk Vervoersbedrijf Amsterdam krijgt voor het eerste halfjaar van 2011 een bonus van bijna 1 miljoen euro voor de geleverde prestaties. De bonus is vooral te danken aan de punctualiteit. Bij het vervoersbedrijf reed het eerste kwartaal 87% van de trams en ongeveer 88% van de bussen en metro's op tijd.

In het tweede kwartaal is de punctualiteit verder verbeterd, waardoor gemiddeld over het eerste half jaar 90,8 van de metro's op tijd kwam, 89,3% van de bussen en 87,5% voor de trams. Voor de punctualiteitscijfers krijgt het GVB van de stadsregio Amsterdam een bonus van ruim 1,2 miljoen euro.

Prestaties omtrent rituitval voldeden echter niet aan de norm. Bij de metro viel in het eerste half jaar (2,1% van de ritten uit, bij de tram 1,24%. Bussen vielen relatief weinig uit. (0,75%). Ook de prestaties op het gebied van vervoerscapaciteit waren voor verbetering vatbaar. Daarom is er op de bonus een bedrag van 243.170 euro in mindering gebracht. De bonus komt daarmee uit op een bedrag van iets minder dan 1 miljoen euro (976.265 euro).

Ieder half jaar wordt door de Stadsregio Amsterdam, de opdrachtgever van GVB, gekeken hoe GVB heeft gepresteerd. Dit kan leiden tot een bonus voor geleverde prestaties, maar ook tot een malus. Ook in 2010 kreeg GVB al een bonus voor de geleverde prestaties.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Redactie Frontpage donderdag 15 december 2011 @ 13:49:03 #164
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_105614582
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:40 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:)
^O^ Thanks
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:01:49 #165
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_105651250
Is mijn OV 'gewoon' geldig in de kerstvakantie? :)
040
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:02:58 #166
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_105651286
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:01 schreef Internepper het volgende:
Is mijn OV 'gewoon' geldig in de kerstvakantie? :)
Met uitzondering van de feestdagen en weekenden, ja. Anders heb je alleen maar korting.
De blokkade is er btw alleen tijdens de zomervakantie :).
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:03:40 #167
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_105651297
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:02 schreef o.us het volgende:

[..]

Met uitzondering van de feestdagen en weekenden, ja. Anders heb je alleen maar korting.
De blokkade is er btw alleen tijdens de zomervakantie :).
Oke, bedankt!
040
pi_105657806
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:03 schreef Internepper het volgende:

[..]

Oke, bedankt!
En anders is er nog altijd een super handige site waar je kunt kijken :P.
pi_105691348
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 22:05 schreef mamaisboos. het volgende:
Ik ben vanavond beboet voor zwartrijden omdat ik niet had ingecheckt.. Dat terwijl ik dit traject om de dag rijd. Afgelopen maand ben ik 3x gecontroleerd en er is nog nooit een opmerking over gemaakt.

Toen ik vroeg sinds wanneer ik met een week-ov doordeweeks moest inchecken werd mij verteld dat dit sinds 1 november moet... Natuurlijk was ik het er helemaal niet mee eens en had het liefst mijn ID in mn zak gehouden.

De conducteur vertelde mij dat ik altijd een brief kon schrijven aan Arriva, maar dat is natuurlijk onbegonnen werk, hun woord tegen de mijne...
Nu net even na gekeken en overal staat inderdaad te lezen dat ik sinds 3 november overal moet inchecken (bye bye privacy).. Het vreemde hieraan is dat ik nergens heb gehoord of gelezen dat dit sinds 3 november moet. Zijn hier uberhaubt reclames over gemaakt oid?
Ik was dus niet de enige:
http://www.arriva.nl/nieu(...)e-checken-studenten/
quote:
Ondanks het feit dat wij veel energie hebben gestoken in de communicatie over het verplicht in- en uitchecken voor studenten met ingang van 3 november, zijn velen van u onvoldoende op de hoogte gebleken van het ‘verplicht inchecken’ bij Arriva.

Dat heeft geleid tot veel onduidelijkheid, niet alleen in contact met onze stewards op de trein, maar ook met onze afdeling Klantenservice. Dit betreuren wi
Boetes vergeten in te checken worden eenmalig ingetrokken

Alle ontvangen reacties hebben wij serieus onder de loep genomen en wij hebben op basis van het aantal binnengekomen reacties besloten alle opgelegde boetes, vanaf 3 november tot en met 13 december 2011, voor ‘vergeten in te checken’ eenmalig te seponeren. Heeft u een boete ontvangen dan ontvangt u persoonlijk bericht van Arriva. Heeft u uw boete al betaald, dan wordt het bedrag teruggestort op uw rekeningnummer. Heeft u nog niet betaald, dan hoeft u dit ook niet meer te doen.
Ik vraag mij dan nog steeds af welke moeite ze hebben gedaan, want ik heb er nooooit iets over gelezen.
pi_105768701
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:53 schreef mamaisboos. het volgende:

[..]

Ik was dus niet de enige:
http://www.arriva.nl/nieu(...)e-checken-studenten/

[..]

Ik vraag mij dan nog steeds af welke moeite ze hebben gedaan, want ik heb er nooooit iets over gelezen.
Sowieso een vreemde datum om het verplicht te stellen. Vanaf 1 januari (zoals de NS dat doet) is veel logischer, en hun maken er ook nog flink reclame over ook!
pi_105768755
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:18 schreef Saekerhett het volgende:
Update:

Net de DUO gebeld, kreeg een vriendelijke vrouw aan de telefoon die zo te horen wist waar ze over sprak en ze zei dat mijn studentenreisproduct inderdaad allang is stopgezet en dat ik dat goed afgehandeld had en dat zij dit doorgegeven hadden aan de OV-chipkaartmensjes, dus ik moet echt bij die lui zijn. Ik heb op dit moment dus niks meer met de DUO te maken, want ik heb alles correct gedaan. Ook zei ze dat ik nu gewoon met de chipkaart op saldo zou moeten kunnen reizen, maar daarvoor moet ik bij de klantenservice van de OV-chipkaart zijn.

Ik heb die lui van de OV-chipkaart gisteren een mail gestuurd over deze situatie, uiteraard krijg ik geen ontvangstbevesting o.i.d., vanmorgen nog eens gebeld en kreeg een dom Surinaams wijf aan de telefoon die dus blijkbaar helemaal niet wist waar het over ging en mij onterecht doorverwees naar de DUO, én ik heb vanmiddag op een NS-automaat geprobeerd om dat abonnement eraf te halen, wat uiteraard ook niet lukte...

Verder wordt er ook totaal niets geregistreerd online waar ik in- en uitcheck, er wordt niets van mijn saldo afgeschreven, helemaal niets...

Fuck it, als jullie blijkbaar zó graag willen hebben dat ik gratis kan reizen, dan doe ik dat ook gewoon.

Stelletje achterlijken.
Om hier effe op terug te komen: Sinds eind vorige week werkt het ineens allemaal prima en staat het ook netjes geregistreerd, kloppen in- en uitchecks en het saldo ook :')
  Redactie Frontpage maandag 19 december 2011 @ 13:34:47 #172
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_105768798
Ik had DUO gemaild, over het stopzetten van m'n studenten reisproduct enzo. Maar ik hoef niks te doen en zij hebben het stopgezet.

No way dat ik die OV chip nog ga gebruiken trouwens want ik vertrouw het voor geen meter, maar van DUO heb ik niks te vrezen ^O^
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_105967416
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 00:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

aks je een enkele reis onderbreekt, kan je nu nog gewoon verder reizen met de OV chipkaart, je hoeft niet eerst uit te checken en daarna weer inchecken. Het opstaptarief zit trouwens gewoon in de prijs van de enkele reis, papieren enkeltje is even duur als de OV chipkaart.

LET WEL je moet er minimaal 20 euro op hebben staan, anders kan je NIET inchecken en NIET reizen dus.

Maarover 1 of 2 jaar gaan veel poortjes dicht, dan moet je wel uitchecken. Wel heel vaag de regel van de NS nu dat je zonder uitchecken je reis kan onderbreken.

En tot slot als je met een andere vervoerder reist met de trein betaal je WEL meerdere keren het instaptarief van 0,79 cent.
Wat je schrijft klopt niet. Officieel moet nu ook al bij onderbreken van een reis met de NS in- en uitchecken, als je reist met een OV-chipkaart. Ook als er geen poortjes staan. Maar dit kunnen ze natuurlijk niet controleren. Met een papieren kaartje ben je bij het onderbreken van een reis dus goedkoper uit.

FAQ op 9292OV.nl
Wat moet ik doen als ik mijn reis met NS wil onderbreken?
Als u gewoon overstapt op een andere NS-trein, dan hoeft u niet uit en weer in te checken. Echter, als u reist van bijvoorbeeld Rotterdam naar Groningen en de reis in Utrecht een paar uur onderbreekt, om bijvoorbeeld te shoppen, dan moet wel uitgecheckt en opnieuw ingecheckt worden. Dit moet namelijk iedere keer als men het station verlaat en als een tussenstop wordt gemaakt. Een tussenstop betekent bij NS dat je niet de eerstvolgende trein neemt, maar een latere. Reist u niet rechtstreeks van begin- naar eindpunt maar neemt u een omweg via een ander station? Dan moet u uitchecken en weer inchecken op dit tussenstation. Dat is een duidelijk verschil met het gebruik van ‘papieren’ vervoerbewijzen.

Voorwaarden Reizen op Saldo bij NS, versie D2.3; 10 september 2009.
2.3 In aanvulling op het bepaalde in art. 6.9 AVR-NS dient met Reizen op Saldo bij NS bij het onderbreken van de reis de Rit afgesloten te worden met een Check-uit op het betreffende station. Bij het vervolgen van de reis dient opnieuw Ingecheckt te worden. Zo bestaat bijvoorbeeld een reis die tussentijds is onderbroken uit twee Ritten.

En in die voorwaarden wordt onderbreken van een reis als volgt gedefinieerd:

Onderbreken/onderbroken: De situaties waarbij Reiziger de laatste NS-kaartlezer(s) passeert om het station te verlaten of om gebruik te maken van een voorziening binnen
het station die buiten het door de NS-kaartlezers omsloten gebied ligt.

Dus: even de reis onderbreken om een broodje halen buiten het stationsgebied en/of de kaartlezers, dat kost dat je basistarief. Tien uur lang zitten in Starbucks op het station zitten mag natuurlijk wel van de NS. :+
pi_106121224
Kan van dit topic geen (centrale) reeks gemaakt worden? Dan is alles makkelijker terug te vinden.
Bovendien verdwijnt dan de wildgroei aan OV-chipkaart vragen (zoals ook al genoemd in de OP)
pi_106134777
mijn OV chipkaart verloopt binnenkort, kan je bij de RET nu ook gewoon kostenloos je saldo ovezetten netals bij NS ?
pi_106935066
En de OV chipkaart blijkt dan toch ook goede kanten te hebben:

http://www.parool.nl/paro(...)bonus-voor-GVB.dhtml

quote:
Belangrijker echter is dat het Amsterdamse openbaar vervoer veel meer geld oplevert dan jarenlang werd gedacht. Vóór de afschaffing van de strippenkaart werden de opbrengsten uit de kaartverkoop via een ingewikkeld rekenmodel verdeeld over alle vervoerders in heel Nederland. Nu reizigers een ov-chipkaart gebruiken, komen de opbrengsten automatisch bij de goede vervoerder terecht.
En dus krijgen ze dankzij de OVchip plots 15 miljoen meer dan begroot. Geen bezuiniging nodig in Adam :)

Nouja, tenzij ze de schoonmakers toch meer moeten betalen...
pi_106938494
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:32 schreef MisterSqueaky het volgende:
En de OV chipkaart blijkt dan toch ook goede kanten te hebben:

http://www.parool.nl/paro(...)bonus-voor-GVB.dhtml

[..]

En dus krijgen ze dankzij de OVchip plots 15 miljoen meer dan begroot. Geen bezuiniging nodig in Adam :)

Nouja, tenzij ze de schoonmakers toch meer moeten betalen...
maar wat ze er niet bij zetten is dat een groot deel van de "winst"komt van vergeten uit te checken en oplaadtransacties die fout gaan, waardoor je -of weken moet wachten op je geld- of het gewoon niet terug krijgt-
ik heb voor mijn dochter wel eens geprobeert die 4 euro terug te krijgen omdat het uitcheckding niet werkte.. welnu de site en het formulier is zo ondoorzichtig dat je al een volhouder moet zijn, en dan gaat de verbinding ook nog de mist in,of hi accepteerd het formulier niet......veel mensen hebben dan zoiets van.. laat maar.. voor die 4 euro...
pi_107854026
Kilometertarief per vervoerder (trein, bus, metro).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_108556855
'Geen boete bij niet inchecken ov-jaarkaart'

DEN HAAG - Als houders van een ov-jaarkaart vergeten in te checken, moet worden voorkomen dat zij daarvoor een boete krijgen. Dat heeft verkeersminister Melanie Schultz woensdag geschreven aan nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer. Hij had Schultz verzocht om deze groep reizigers uit te zonderen.

De VVD-bewindsvrouw is het met Brenninkmeijer eens dat het beboeten van jaarkaarthouders leidt tot onbegrip. „Het feit dat deze groep wat tijd of plaats betreft nooit buiten hun reisrecht kunnen reizen, onderscheidt deze groep reizigers van alle andere reizigers die met een abonnement reizen”, schrijft ze.
Schultz heeft de vervoerders gevraagd om coulant te zijn als jaarkaarthouders vergeten in of uit te checken. „Daarnaast ben ik voornemens om in zijn algemeenheid de mogelijkheden te verkennen hoe in voorkomende gevallen strafvervolging van deze specifieke groep reizigers voorkomen kan worden”, staat in de brief.

Ondanks hun jaarkaart is besloten dat mensen met zo'n abonnement hun ov-chipkaart toch in en uit moeten scannen. Op die manier kan de verdeling van de inkomsten over de verschillende vervoerders worden bepaald. Niet inchecken betekent onder de huidige regelgeving dat er sprake is van een ongeldig vervoerbewijs voor de betreffende reis.

Bron: Telegraaf
pi_110773286
quote:
Einde diverse afspraken OV-kaart
HAARLEM - Binnen afzienbare tijd hanteren alle treinvervoerders in Nederland dezelfde abonnementsvormen. Reizigers kunnen dan ook gebruikmaken van dezelfde kortingsregelingen. Vervoerders zijn daarover momenteel met elkaar in gesprek.

De nieuwe regeling moet een einde maken aan het feit dat reizigers die op één traject via twee vervoerders reizen, op dit moment twee keer het opstaptarief betalen. Ook omzeilen de vervoerders voortaan problemen over verschillende kosten per kilometer en elkaar dwarszittende kortingsregelingen. Met de nieuwe afspraken volgt het reizigersvervoer de aanbevelingen van de commissie Meijdam. Die heeft onder meer gepleit voor het per traject één keer inchecken en één keer uitchecken. Het is nog niet bekend, wanneer de nieuwe regeling ingaat, staat vandaag op de speciale ombudspagina in de dagbladen van HDC Media.

Naast eenduidige regels rond de OV-kaart is volgens NS-woordvoerder Eric Trinthamer ook behoefte aan de komst van één Vervoersautoriteit, die kan bepalen of bij een grote storing reizigers compensatie krijgen of niet. Tot nu toe bepaalt elke vervoerder afzonderlijk of de schade van gedupeerde reizigers wel of niet vergoed wordt. Dit vraagstuk is vooral urgent bij storingen, waarvoor de vervoerder niet direct verantwoordelijk is. Of bijvoorbeeld in de winterperiode, wanneer een klant zijn product door uiteenlopende omstandigheden niet kan gebruiken. In dit soort gevallen zal de Vervoersautoriteit moeten uitmaken of een vergoeding wordt betaald of niet. Ook het OV loket van Rover, de Reizigersvereniging voor het openbaar vervoer, steunt de instelling van één servicepunt. Daardoor kunnen vervoersbedrijven schade direct vergoeden en later onderling 'uitvechten', wie voor de schade verantwoordelijk is. Het OV loket wil 'één plek om geld terug te krijgen in geval van een defecte kaart en wanneer iemand vergeten is uit te checken'. Tevens pleit het voor een 'zichtkaart' voor verstandelijk gehandicapten, zodat zij niet langer hoeven in- en uit te checken en 'gewoon' met een abonnement kunnen reizen. Voor deze mensen is de ov-chipkaart een ramp.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 25 april 2012 @ 17:56:31 #181
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110776280
-laat maar-
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 25 april 2012 @ 19:21:05 #182
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_110779411
quote:
De nieuwe regeling moet een einde maken aan het feit dat reizigers die op één traject via twee vervoerders reizen, op dit moment twee keer het opstaptarief betalen. Ook omzeilen de vervoerders voortaan problemen over verschillende kosten per kilometer en elkaar dwarszittende kortingsregelingen. Met de nieuwe afspraken volgt het reizigersvervoer de aanbevelingen van de commissie Meijdam
Het is gewoon godgeklaagd dat dat er niet vanaf het begin is. Waar was V&W. Waar was de Kamer?
pi_110780501
skirre ov chipkaart, vandaag weer ruzie gehad door dat systeem



zoals altijd staan die poortjes dicht voor je bij de metro kan komen, dus ik ging achter een nigger staan, en toen hij met zn ov kaart dat poortje opende liep ik er snel achteraan, en dat gaat altijd goed als je dat bij een vrouw doet, alleen had ik nu haast en was er geen meisje in de buurt, gelijk ruzie , echt tyfus systeem
pi_110784164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:39 schreef Gulmez het volgende:
skirre ov chipkaart, vandaag weer ruzie gehad door dat systeem

[ afbeelding ]

zoals altijd staan die poortjes dicht voor je bij de metro kan komen, dus ik ging achter een nigger staan, en toen hij met zn ov kaart dat poortje opende liep ik er snel achteraan, en dat gaat altijd goed als je dat bij een vrouw doet, alleen had ik nu haast en was er geen meisje in de buurt, gelijk ruzie , echt tyfus systeem
Dus een betalend persoon vond het niet kunnen dat jij van hem probeerde te profiteren, wat een lul :(
You can trust me, trust nobody...
pi_110786968
Ik vind dat ze die poortjes beter standaard open kunnen zetten , controle is er toch wel dus die poortjes zijn overbodig..
  zondag 29 april 2012 @ 03:36:41 #186
341960 LulaHoola
In 't echt xxxxx !
pi_110920632
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het is gewoon godgeklaagd dat dat er niet vanaf het begin is. Waar was V&W. Waar was de Kamer?
Even in en uitchecken zonder te reizen kost je ook al het kilometer-tarief. Dat levert ze miljoenen op per dag.
no chicken mc nuggets.
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:21:57 #187
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_111678594
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/nieuwe-abonnementen

Als je dit abonnement koopt, heb je dan:

• een maand lang op de aangewezen tijdstippen gratis reizen?
• een maand lang op de aangewezen tijdstippen reizen en er zelf geld opzetten als saldo?
of
• 25 euro als saldo op je kaart met die bijbehorende kortingen?

Kan je er sowieso 2 abonnementen op zetten? (dit gaat dus over m'n nichtje die er een busabonnement op heeft zitten)
When all else fails, you always have delusion.
pi_111679916
Je vraag is onduidelijk: je spreekt over dit abonnement, maar er zijn vijf nieuwe abonnementen met eigen kortingspercentages. In het algemeen geldt dat elk van de nieuwe abonnementen als product op een persoonlijke OV-chipkaart kan worden geladen. Het abonnement kan je dan, bij inchecken bij een treinvervoerder, op sommige tijden (afhankelijk van het tijdstip van inchecken) recht op korting of vrij reizen geven. Op de kaart kun je verder gewoon saldo laden. Dat is zelfs nodig als je niet gratis kan reizen, maar met korting. En je kunt ook nog andere abonnementen op de kaart hebben staan, bijvoorbeeld een kortingsabonnement voor busreizen.
pi_111680375
Houd er rekening mee dat je zo'n abonnement voor minimaal een jaar afsluit.
Als je een maand op een vast traject wilt reizen kun je beter een maandtraject-abonnement kiezen (nog papieren kaart).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_111684347
De abonnementen Altijd Voordeel en Altijd Vrij zijn ook als maandabonnement beschikbaar.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:42:06 #191
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_111697013
Directlink was niet goed..

Ik kreeg al antwoord van NS via facebook :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_111697369
Van de week mijn nieuwe voordeelurenabonnement maar proberen te activeren. Die stond klaar volgens de brief van de NS.

Nou mooi niet, NS gemaild, duurt het nu weer 10 werkdagen voordat ik het kan activeren.

Gelukkig op tijd gedaan, anders had ik gewoon 2 weken geen korting gehad.
pi_111708349
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 22:18 schreef Tochjo het volgende:
De abonnementen Altijd Voordeel en Altijd Vrij zijn ook als maandabonnement beschikbaar.
Vergat ik (bij introductie was dit nog niet mogelijk).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_111717246
ben je als klant van NS een aby ofzo

quote:
Wanneer u naar het buitenland wilt reizen en niet in het bezit bent van een OV-chipkaart, kunt u op verschillende manieren uw homeprint of papieren ticket aanschaffen. Internet is hiervoor in de meeste gevallen het makkelijkst en goedkoopst. Bekijk hier en selectie van de verschillende bestemmingen van NS Hispeed.
En als ik wel een OV chipkaart heb ?? Ja dan doe je natuurlijk hetzelfde jezus
pi_111717339
en dan deze

quote:
NS zet bussen in

Ook als NS bussen inzet, gepland of ongeplan, heeft u een geldig vervoerbewijs nodig. U moet dan dus gewoon in- en uitchecken op het station. In sommige gevallen zijn er bij busvervoer door NS mobiele in- en uitcheckpalen aanwezig.
Neestal heb je bij een storing al ingecheckt. Toch handig van NS dat ik dan in sommige gevallen ook nog kan uitchecken.

Echt dom die site.
pi_111778353
kan je een NS maand abonnement online op je persoonlijke OV Chipkaart zetten?
of moet ik dat morgenvroeg op het station doen?
pi_111778899
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:19 schreef Blushy_Pawtje het volgende:
kan je een NS maand abonnement online op je persoonlijke OV Chipkaart zetten?
of moet ik dat morgenvroeg op het station doen?
Als je die abonnementen hier boven genoemd bedoelt: die kun je on-line aanvragen maar zul je nog wel bij een ophaalautomaat op de kaart moeten zetten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 21 mei 2012 @ 22:02:41 #198
341960 LulaHoola
In 't echt xxxxx !
pi_111853160
Ach, ik zie er toch vanaf. Ondingen en te duur.

[ Bericht 67% gewijzigd door LulaHoola op 21-05-2012 22:09:09 ]
no chicken mc nuggets.
pi_112182675
Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Het lijkt erop dat ik overmorgen naar Amsterdam moet. Een deel van de reis moet ik afleggen met de metro. Moet ik dan nog een apart product op mijn kaart zetten? Gewoonlijk reis ik alleen met bus en trein in het oosten des lands.

Op ov9292 staat geen ritprijs genoemd onder OV-chipkaart...
pi_112182861
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:51 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Het lijkt erop dat ik overmorgen naar Amsterdam moet. Een deel van de reis moet ik afleggen met de metro. Moet ik dan nog een apart product op mijn kaart zetten? Gewoonlijk reis ik alleen met bus en trein in het oosten des lands.

Op ov9292 staat geen ritprijs genoemd onder OV-chipkaart...
Voor de metro heb je geen bijzonder reisprodukt nodig. Je ov chipkaart werkt gewoon.
Sterker nog: het is het enige waarmee je mag reizen :P
pi_112183412
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:54 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Voor de metro heb je geen bijzonder reisprodukt nodig. Je ov chipkaart werkt gewoon.
Sterker nog: het is het enige waarmee je mag reizen :P
Oh ok!
Ik heb al eens bij een bus gestaan, en toen bleek ik iets te moeten activeren. Een week later bij de NS hetzelfde geëmmer... Dus bijzonder dat het voor de metro dan niet hoeft! Ben benieuwd of het een keer vlekkeloos gaat...
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 29 mei 2012 @ 20:04:08 #202
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_112183491
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:02 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Oh ok!
Ik heb al eens bij een bus gestaan, en toen bleek ik iets te moeten activeren. Een week later bij de NS hetzelfde geëmmer... Dus bijzonder dat het voor de metro dan niet hoeft! Ben benieuwd of het een keer vlekkeloos gaat...
Bij de NS moest je idd Reizen op Saldo op je kaart zetten ja. Bus snap ik niet eigenlijk, waar was dat?
pi_112183822
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:04 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Bij de NS moest je idd Reizen op Saldo op je kaart zetten ja. Bus snap ik niet eigenlijk, waar was dat?
Regio Nijmegen (busmaatschappij Breng).
pi_112184062
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:09 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Regio Nijmegen (busmaatschappij Breng).
Breng heeft voor mij altijd probleemloos gewerkt*, zonder dat ik iets op mijn chipkaart hoefde te zetten...

* Nouja, wat de OVchip betreft. Voor de rest is het een flutmaatschappij ;)
pi_112196206
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:54 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Voor de metro heb je geen bijzonder reisprodukt nodig. Je ov chipkaart werkt gewoon.
Sterker nog: het is het enige waarmee je mag reizen :P
Gek dat je dat bij de NS wel moet doen, ja het is een ander systeem meneer !!

Que !!!??????? Zelfde systeem toch
pi_112202688
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Gek dat je dat bij de NS wel moet doen, ja het is een ander systeem meneer !!

Que !!!??????? Zelfde systeem toch
Bij de NS moet je aangeven of je eerste of tweede klas wil reizen. Bussen hebben geen eerste en tweede klas.
pi_112203643
quote:
3s.gif Op woensdag 30 mei 2012 07:07 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Bij de NS moet je aangeven of je eerste of tweede klas wil reizen. Bussen hebben geen eerste en tweede klas.
Ze kunnen dat ook standaard op tweede klasse zetten natuurlijk. De meeste mensen zullen daarvoor kiezen.

Ook moet je elk jaar weer je voordeelurenabonnement activeren, kan ook automatisch
pi_112206383
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:53 schreef macca728 het volgende:
Ook moet je elk jaar weer je voordeelurenabonnement activeren, kan ook automatisch
Zul je toch moeten ophalen?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:59:39 #209
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_112206548
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:54 schreef Aether het volgende:

[..]

Zul je toch moeten ophalen?
Waarom?

Technisch is het echt wel mogelijk om dat automatisch te laten activeren. :')
pi_112206663
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Waarom?

Technisch is het echt wel mogelijk om dat automatisch te laten activeren. :')
Ja tuurlijk en als je eenmaal kiest voor tweede klasse kan dat ook worden ingesteld.

En het is niet eens erg hoor, maar wel als je een brief krijgt dat je het moet activeren en dat het dan weer niet klaarstaat bij een automaat.

Als ik hem had geactiveerd bij de eerstvolgende treinreis had ik gewoon 2 weken de volle prijs moeten betalen door de fout van de NS want je moet vervolgens 10 werkdagen wachten, terwijl het mij lijkt dat je het ook gelijk kan klaarzetten.
pi_112228451
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ze kunnen dat ook standaard op tweede klasse zetten natuurlijk. De meeste mensen zullen daarvoor kiezen.
Het was nog beter geweest als NS chipautomaten twee scanvlakjes hadden gehad: 1e klas en 2e klas. Dan kon je per reis makkelijk kiezen zonder eerst naar een automaat te hoeven lopen.

En als ze een systeem voor samenreiskorting hadden geïmplementeerd.

Maar ja, dat hebben ze niet gedaan.
pi_112297973
weer een storing van de chipkaartlezers op Utrecht CS

http://www.nu.nl/binnenla(...)recht-centraal-.html

quote:
Het is niet de eerste keer dat er problemen zijn met de incheckpalen op Utrecht Centraal, het op een na drukste station van Nederland.
Ik ben benieuwd hoe vaak het gaat gebeuren als de kaartjes straks zijn afgeschaft en mensen niet kunnen reizen.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 1 juni 2012 @ 10:23:23 #213
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_112298863
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:52 schreef macca728 het volgende:
weer een storing van de chipkaartlezers op Utrecht CS

http://www.nu.nl/binnenla(...)recht-centraal-.html

[..]

Ik ben benieuwd hoe vaak het gaat gebeuren als de kaartjes straks zijn afgeschaft en mensen niet kunnen reizen.
Nee, het is een storing van het netwerk. Niet van de chipkaartlezers.
pi_112300901
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 10:23 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Nee, het is een storing van het netwerk. Niet van de chipkaartlezers.
Ok je kan niet in en uitchecken.
pi_112303029
Overigens ook gelezen op NS dat als je mensen mee wilt nemen op jouw kortingskaart die mensen vooraf dat aan moeten geven bij een automaat, voor het inchecken

[ Bericht 16% gewijzigd door macca728 op 02-06-2012 00:55:32 ]
pi_112345296
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:31 schreef macca728 het volgende:
Overigens ook gelezen op NS dat als je mensen mee wilt nemen op jouw kortingskaart die mensen vooraf dat aan moeten geven bij een automaat, voor het inchecken

Klopt, dat las ik gisteren ook in het blad Spoor.
Dit is de regeling:

1) Uw medereiziger heeft een OV-chipkaart waarmee gereisd kan worden bij NS.
2) Bij de NS-kaartautomaat is op deze OV-chipkaart het product "Samenreiskorting" geladen.
3) Het saldo op deze OV-chipkaart is minimaal EUR 10,-.
4) Door in- en uit te checken bij een NS-kaartlezer wordt de korting voor uw medereiziger verrekend.
5) 30 minuten na het uitchecken vervalt de Samenreiskorting automatisch.
6) Samenreiskorting op de OV-chipkaart is nog niet mogelijk bij de overige vervoerders.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_112346860
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:57 schreef Felixa het volgende:

[..]

Klopt, dat las ik gisteren ook in het blad Spoor.
Dit is de regeling:

1) Uw medereiziger heeft een OV-chipkaart waarmee gereisd kan worden bij NS.
2) Bij de NS-kaartautomaat is op deze OV-chipkaart het product "Samenreiskorting" geladen.
3) Het saldo op deze OV-chipkaart is minimaal EUR 10,-.
4) Door in- en uit te checken bij een NS-kaartlezer wordt de korting voor uw medereiziger verrekend.
5) 30 minuten na het uitchecken vervalt de Samenreiskorting automatisch.
6) Samenreiskorting op de OV-chipkaart is nog niet mogelijk bij de overige vervoerders.
Niet echt makkelijk, je medereizigers moeten een OV chipkaart hebben (bij zich hebben) en minimaal 10 euro. De meeste van mijn kennissen die weleens meereizen hebben geen OV chipkaart of nemen hem nooit mee (hebben auto)
pi_112347277
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 15:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Niet echt makkelijk, je medereizigers moeten een OV chipkaart hebben (bij zich hebben) en minimaal 10 euro. De meeste van mijn kennissen die weleens meereizen hebben geen OV chipkaart of nemen hem nooit mee (hebben auto)
Dan kopen ze toch gewoon een papieren kaartje met korting, zoals het altijd is gegaan?
Het ging er juist om dat er nog geen mogelijkheid tot samenreizen met korting was voor mensen die wél een OV-chipkaart hebben. En die is er nu dus wel. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_112347499
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:05 schreef Felixa het volgende:

[..]

Dan kopen ze toch gewoon een papieren kaartje met korting, zoals het altijd is gegaan?
Het ging er juist om dat er nog geen mogelijkheid tot samenreizen met korting was voor mensen die wél een OV-chipkaart hebben. En die is er nu dus wel. :)
Al is het grootste voordeel van de ov chipkaart - niet in de rij voor de kaartjesautomaat moeten staan - daarmee wel ongedaan gemaakt ;)
pi_112348138
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:05 schreef Felixa het volgende:

[..]

Dan kopen ze toch gewoon een papieren kaartje met korting, zoals het altijd is gegaan?
Het ging er juist om dat er nog geen mogelijkheid tot samenreizen met korting was voor mensen die wél een OV-chipkaart hebben. En die is er nu dus wel. :)
kaartjes gaan toch verdwijnen ?
pi_112348391
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

kaartjes gaan toch verdwijnen ?
Uiteindelijk wel ja.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_112348427
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 15:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Niet echt makkelijk, je medereizigers moeten een OV chipkaart hebben (bij zich hebben) en minimaal 10 euro. De meeste van mijn kennissen die weleens meereizen hebben geen OV chipkaart of nemen hem nooit mee (hebben auto)
Ik vraag mij soms wel eens af hoeveel translink verdient aan al dat geld dat op OV chipkaarten geparkeerd staat. Ze betalen daar immers geen rente over aan mij, maar vangen dat zelf vast wel...
pi_112349131
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:41 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Ik vraag mij soms wel eens af hoeveel translink verdient aan al dat geld dat op OV chipkaarten geparkeerd staat. Ze betalen daar immers geen rente over aan mij, maar vangen dat zelf vast wel...
Ze verdienen nog meer aan het onterecht afgeschreven geld.

Het ging bij mijn moeder pas geledne ook fout in de bus (terwijl ze het wel goed deed) en ik wacht al 5 weken op het geld.
pi_112349136
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:40 schreef Felixa het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel ja.
Dit jaar of volgend jaar.
pi_112350006
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 17:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ze verdienen nog meer aan het onterecht afgeschreven geld.
Wellicht. Maar als een miljoen mensen allemaal altijd minstens 10 euro op hun kaart hebben staan hebben ze permanent 10 miljoen in kas om rente over te trekken. En de werkelijke aantallen liggen aanzienlijk hoger - ik ken genoeg mensen die altijd E 30 of meer op hun kaart hebben; en er zullen vast meer dan 1 miljoen mensen met een chipkaart zijn...
pi_112526213
Zit ik weer te wachetn tot de RET mijn geld is terugstort, nadat het is misgegaan in hun bus.

Ze hebben al mijn gegevens en ik wacht al weer 5 weken. Ook op emails geen reactie.

Wat zijn ze daar aan het doen man.
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:32:50 #227
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_112540310
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:37 schreef macca728 het volgende:
Wat zijn ze daar aan het doen man.
Rentenieren.
  woensdag 6 juni 2012 @ 22:55:03 #228
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112546404
Waarom heeft de overheid het OV geholpen aan dit dure (duur voor de klant) systeem met gemeenschapsgelden. Zo is het gegaan toch?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_112548308
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:55 schreef Schenkstroop het volgende:
Waarom heeft de overheid het OV geholpen aan dit dure (duur voor de klant) systeem met gemeenschapsgelden. Zo is het gegaan toch?
om de mensen te controleren.
  donderdag 7 juni 2012 @ 08:40:16 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_112556099
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:55 schreef Schenkstroop het volgende:
Waarom heeft de overheid het OV geholpen aan dit dure (duur voor de klant) systeem met gemeenschapsgelden. Zo is het gegaan toch?
Controle op bewegingen van mensen en geldklopperij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:30:00 #231
376790 jaren80
PHPgeenstijl
pi_112557063
OV studentenkaart kwijt, inmiddels een nieuwe aangevraagd maar ik moet wel voor een week zelf de reiskosten gaan betalen. Hetgeen wat mijn schuld is natuurlijk.

Maar zijn er mogelijkheden om dat te declareren?
pi_112557780
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:30 schreef jaren80 het volgende:
OV studentenkaart kwijt, inmiddels een nieuwe aangevraagd maar ik moet wel voor een week zelf de reiskosten gaan betalen. Hetgeen wat mijn schuld is natuurlijk.

Maar zijn er mogelijkheden om dat te declareren?
vast niet en anders duurt het maanden.
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:24:03 #233
376790 jaren80
PHPgeenstijl
pi_112558444
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

vast niet en anders duurt het maanden.
Binnen 7 dagen zeiden ze aan de telefoon.
  donderdag 7 juni 2012 @ 13:21:02 #234
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_112564750
Een vraagje over de ov-chipkaart.
Een collega van mij moet nu voor de baas gaan reizen naar Utrecht en daar ook stukjes met de bus doen. Aangezien voor de bus alleen nog maar mogelijk is met de Chipkaart (nouja, of heeel veel geld neertellen) moet hij dus een chipkaart aanschaffen (deze is niet via het werk beschikbaar).

Is het mogelijk om van een anonieme kaart een transactieoverzicht te draaien? Of zijn er hier ervaringen mee?
pi_112564857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:21 schreef Cue_ het volgende:
Een vraagje over de ov-chipkaart.
Een collega van mij moet nu voor de baas gaan reizen naar Utrecht en daar ook stukjes met de bus doen. Aangezien voor de bus alleen nog maar mogelijk is met de Chipkaart (nouja, of heeel veel geld neertellen) moet hij dus een chipkaart aanschaffen (deze is niet via het werk beschikbaar).

Is het mogelijk om van een anonieme kaart een transactieoverzicht te draaien? Of zijn er hier ervaringen mee?
alleen de laatste 10 transacties kan je dan uitdraaien bij een automaat. Niet via internet.
  donderdag 7 juni 2012 @ 13:26:13 #236
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_112564958
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:23 schreef macca728 het volgende:
alleen de laatste 10 transacties kan je dan uitdraaien bij een automaat. Niet via internet.
Is dit gewoon via de kaartjesautomaat van de NS.. en dat is dus echt alle transacties die gedaan zijn incl bus en tram enzo?
pi_112571899
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Is dit gewoon via de kaartjesautomaat van de NS.. en dat is dus echt alle transacties die gedaan zijn incl bus en tram enzo?
ja via automaat NS of van busvervoerder, maar alleen de laatste 10 transacties he ook van bus en tram en elke keer in en uitchecken telt elke keer als 1 transactie.
pi_112576129
Waarom wil hij overigens een anonieme kaart als hij hem alleen voor de zaak zou gebruiken ? Die aanschaffen is duurder dan een kaart op naam & privacy is geen issue omdat het zakelijk is.

Ik ga er daarnaast van uit - maar dat kan ik mis hebben - dat het kaartnummer op de uitdraai staat. Als hij deze reiskosten dus declareert is ook een anonieme kaart meteen aan zijn naam gekoppeld.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 01:20:45 #239
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_112597212
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:10 schreef MisterSqueaky het volgende:
Waarom wil hij overigens een anonieme kaart als hij hem alleen voor de zaak zou gebruiken ? Die aanschaffen is duurder dan een kaart op naam & privacy is geen issue omdat het zakelijk is.

Ik ga er daarnaast van uit - maar dat kan ik mis hebben - dat het kaartnummer op de uitdraai staat. Als hij deze reiskosten dus declareert is ook een anonieme kaart meteen aan zijn naam gekoppeld.
Hij gaat die van z'n zoon gebruiken die een anonieme heeft. En tis alleen voor volgende week, verder reist hij zelden.
Het is meer dat hij gewoon een kaart nodig heeft maandag en dus een persoonlijke niet gaat werken want duurt 3 weken ofzo (dacht ik) in ieder geval is nu niet meer te doen. En hij dus die van z'n zoon wou gebruiken, een anonieme. Maar het was even de vraag of je wel ergens die transacties zou kunnen zien ivm declaratie ervan. Blijkt dus gewoon via de automaten uit te printen, helemaal goed :)
pi_112948178
Het viel me laatst op dat ik verschillende tarieven betaal per bus bij Connexxion. De standaardprijs is ¤1.23 voor mijn rit en dit wordt in de meeste gevallen ook afgeschreven. Echter, wanneer de bus er langer over doet (bijvoorbeeld in de spits) dan schrijft ie meer af. Vanmiddag had de bus toevallig alle stoplichten mee en betaalde ik 99 cent. In de meeste gevallen is het echter altijd meer dan die ¤1.23.

Dit is toch vreemd aangezien je betaalt per kilometer en het dus niet uit zou moeten maken hoe lang de bus daar over doet? Ik heb daar immers geen invloed op (zou helemaal mooi zijn als de NS dit zou hanteren :') ). Of heb ik het verkeerd begrepen?
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_112949387
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 21:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Het viel me laatst op dat ik verschillende tarieven betaal per bus bij Connexxion. De standaardprijs is ¤1.23 voor mijn rit en dit wordt in de meeste gevallen ook afgeschreven. Echter, wanneer de bus er langer over doet (bijvoorbeeld in de spits) dan schrijft ie meer af. Vanmiddag had de bus toevallig alle stoplichten mee en betaalde ik 99 cent. In de meeste gevallen is het echter altijd meer dan die ¤1.23.

Dit is toch vreemd aangezien je betaalt per kilometer en het dus niet uit zou moeten maken hoe lang de bus daar over doet? Ik heb daar immers geen invloed op (zou helemaal mooi zijn als de NS dit zou hanteren :') ). Of heb ik het verkeerd begrepen?
Nee dat moet niet uitmaken. Rijdt je bus dezelfde route ? Dan moet het in principe gelijk zijn al zijn er wel wat kleine afwijkingen mogelijk als de kaartlezer een andere halte "leest". Dat is wel mogelijk, maar dan moet je het wel kunnen zien op internet als je je kaart geregistreerd hebt.

Anders moet je eens informeren bij Connexxion hoe dat mogelijk is.
pi_112949678
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 22:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee dat moet niet uitmaken. Rijdt je bus dezelfde route ? Dan moet het in principe gelijk zijn al zijn er wel wat kleine afwijkingen mogelijk als de kaartlezer een andere halte "leest". Dat is wel mogelijk, maar dan moet je het wel kunnen zien op internet als je je kaart geregistreerd hebt.

Anders moet je eens informeren bij Connexxion hoe dat mogelijk is.
Bus rijdt altijd dezelfde route inderdaad. Dan ga ik maar eens de registraties nalopen van het weekend.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_112954542
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:41 schreef Aether het volgende:

[..]

Eerst moeten we alles decentraliseren van de vervoerder tot de kaartautomaat, nu moet alles maar weer centraliseren omdat ze onderling er niet uitkomen :'). Ik heb nu mijn 3e ov-chipkaart in 2 jaar tijd, alle drie zijn ze persoonlijk en alle drie werken ze nog :'). Ik krijg alleen bij ieder nieuw abonnement een nieuwe kaart...
  vrijdag 15 juni 2012 @ 23:55:44 #244
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_112955017
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 22:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee dat moet niet uitmaken. Rijdt je bus dezelfde route ? Dan moet het in principe gelijk zijn al zijn er wel wat kleine afwijkingen mogelijk als de kaartlezer een andere halte "leest". Dat is wel mogelijk, maar dan moet je het wel kunnen zien op internet als je je kaart geregistreerd hebt.

Anders moet je eens informeren bij Connexxion hoe dat mogelijk is.
Hoezo moet het in het principe gelijk zijn? De weg staat wagenwijd open voor gedifferentieerde tarieven op welke tijd je gebruik maakt van de dienst.

Dat niemand, helemaal niemand, op een gegeven moment weet wat een reis kost of gaat kosten, ach, een kniesoor die daar op let.
pi_112959227
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:55 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hoezo moet het in het principe gelijk zijn? De weg staat wagenwijd open voor gedifferentieerde tarieven op welke tijd je gebruik maakt van de dienst.

Dat niemand, helemaal niemand, op een gegeven moment weet wat een reis kost of gaat kosten, ach, een kniesoor die daar op let.
rijden er al bussen met spitstarieven dan ? Ik ga altijd met dezelfde bus dezelfde route op verschillende tijden en de prijs blijft gelijk. Als je met een andere vervoerder zal gaan zal dat wel afwijken ja, maar met dezelfde vervoerder moet dezelfde afstand gelijke prijs zijn.

Al ben ik wel met je eens dat je niet meer kan vergelijken wat het goedkoopste is, als ik ipv de sneldienst de gewone bus neem moet ik meer betalen voor wat vroeger dezelfde prijs was, echt krom.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:19:47 #246
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_112962950
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 02:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

rijden er al bussen met spitstarieven dan ?
Niet dat ik direct weet, maar ze zijn er vast wel.

Hier bijvoorbeeld: http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/article7352576.ece

quote:
Als je met een andere vervoerder zal gaan zal dat wel afwijken ja, maar met dezelfde vervoerder moet dezelfde afstand gelijke prijs zijn.
Das het leuke, dat hoeft helemaal niet meer. Iedere vervoerder mag lekker zelf bepalen wat ie wanneer rekent en aan wie. En hoeft daar helemaal niet open over te zijn, als het maar ergens op de meest schimmige plaats denkbaar vermeld staat.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:39:02 #247
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_112963380
quote:
Das het leuke, dat hoeft helemaal niet meer. Iedere vervoerder mag lekker zelf bepalen wat ie wanneer rekent en aan wie. En hoeft daar helemaal niet open over te zijn, als het maar ergens op de meest schimmige plaats denkbaar vermeld staat.
onzin. tarieven worden door de concessiehouder bepaald.
pi_112964020
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:39 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

onzin. tarieven worden door de concessiehouder bepaald.
maar niemand weet hoe of wat. Vroeger was het tarief duidelijk, paar strippen, nu weet je niet van te voren wat je moet betalen. Of wat de goedkoopste optie is.
pi_112964104
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Niet dat ik direct weet, maar ze zijn er vast wel.

Hier bijvoorbeeld: http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/article7352576.ece

oh ok, grappig dat die woordvoerder benadrukt dat het reizen buiten de spits juist goedkoper wordt terwijl het tarief buiten de spits gelijk blijft (10 cent) en in de spits verhoogd wordt (12,5 cent)

Dan wordt het reizen toch echt duurder, wat niet mocht volgens de overheid.
pi_113428535
quote:
Buiten de spits met de trein wordt lucratief
De spoorvervoerders willen met een proef testen of reizigers tegen betaling de trein tijdens daluren willen nemen in plaats van tijdens de spits zo meldt Het Financieele Dagblad.

Met een betere spreiding van de reizigers zou het treinmaterieel veel efficiënter kunnen worden benut. De NS, Syntus en Veolia beginnen daarom in september met een grootschalige proef van vier maanden, waarbij reizen buiten de spits wordt gepromoot door reizigers daarvoor te betalen.

Verdiensten werkgever
3000 jaartrajectkaarthouders krijgen per keer dat ze de spits mijden een bedrag van ¤ 3 tot ¤ 7, afhankelijk van de afstand die ze afleggen. Volgens het FD kunnen de verdiensten voor de hele proefperiode oplopen tot zo’n ¤ 600. “De werkgever moet er natuurlijk wel mee akkoord gaan dat deelnemers later op hun werk verschijnen, of eerder de deur achter zich dichttrekken. Instemming van de werkgever is eens temeer nodig, omdat hij vaak de trajectkaart betaalt,” aldus een woordvoerder van de NS.

De proef wordt begin 2013 geëvalueerd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_113430190
ik liep langs een chipkaart paal, wat niet is te voorkomen, om een kennis uit te zwaaien, en ik hoorde "pliep" nondeju. er stond "U bent ingecheckt, fijne reis verder" en uitchecken lukte niet . Dus naar de andere kant gelopen om een andere inchekpaal te vinden zegt ook die paal "U bent al ingecheckt ! " moest ik naar het loket om daar het hele verhaal uit te legggen, en werd ik nog raar aangekeken. "U had toch kunnen uitchecken bij dezelfde paal En u dient niet op het peron te komen als u niet van plan bent met de trein of bus te reizen!!!! ( jezus sukkel die je bent gvd verspil me tijd niet dacht die vrouw) ?

Nee dat werkt niet. zei ik. ik wil graag dat U me nu uitcheckt en als er geld word afgeschreven wil ik dat graag terug hebben.

"Daar kan ik niet voor zorgen u dient dan een formulier in te vull..."

ben weggelopen voordat dat ongestelde mevrouwding haar verhaal heeft kunnen afmaken en naar een conducteur gelopen, . ik vertelde het zelfde verhaal , de meneer keek me vriendelijk aan en zei, "ok ik zal even kijken, aha ik zie het al, dat was dit paaltje, nummer 124nogwat. u bent alweer weer uitgechecked. alstublieft, fijne dag verder."
🐱
pi_113430449
Je kunt pas na drie minuten weer in/uitchecken bij NS.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_113430460
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:25 schreef GekkePoes het volgende:
ik liep langs een chipkaart paal, wat niet is te voorkomen, om een kennis uit te zwaaien, en ik hoorde "pliep" nondeju. er stond "U bent ingecheckt, fijne reis verder" en uitchecken lukte niet . Dus naar de andere kant gelopen om een andere inchekpaal te vinden zegt ook die paal "U bent al ingecheckt ! " moest ik naar het loket om daar het hele verhaal uit te legggen, en werd ik nog raar aangekeken. "U had toch kunnen uitchecken bij dezelfde paal En u dient niet op het peron te komen als u niet van plan bent met de trein of bus te reizen!!!! ( jezus sukkel die je bent gvd verspil me tijd niet dacht die vrouw) ?

Nee dat werkt niet. zei ik. ik wil graag dat U me nu uitcheckt en als er geld word afgeschreven wil ik dat graag terug hebben.

"Daar kan ik niet voor zorgen u dient dan een formulier in te vull..."

ben weggelopen voordat dat ongestelde mevrouwding haar verhaal heeft kunnen afmaken en naar een conducteur gelopen, . ik vertelde het zelfde verhaal , de meneer keek me vriendelijk aan en zei, "ok ik zal even kijken, aha ik zie het al, dat was dit paaltje, nummer 124nogwat. u bent alweer weer uitgechecked. alstublieft, fijne dag verder."
ja klantenservice is tegenwoordig klanten ontmoedigen....
  Redactie Frontpage donderdag 28 juni 2012 @ 19:14:22 #254
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_113523248
Heeft Qbuzz geen gegevens doorgestuurd over chipkaart gebruik sinds maandag? Informatie van dinsdag staat er nog niet :{
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 juni 2012 @ 09:24:15 #255
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113586497
Ik heb een vraag over opladen. Ik heb een kaart voor mijn zoontje aangevraagd, omdat hij met zijn oma op vakantie gaat over een paar weken. Ik wil daar 20 euro automatisch opladen voor aanvragen. Maar als ik dat probeer krijg ik de melding dat alleen de kaarthouder dat kan doen. Ik ben de rekeninghouder, mijn zoontje is de kaarthouder. Hoe krijg ik dat automatisch opladen er nu op? Mijn zoontje is 11 dus die kan dat niet zelf doen lijkt me.

Ik heb uiteraard de klantenservice gemaild, maar daar krijg je niet zo snel antwoord van, en ik hoop dat hier iemand is die me alvast op weg kan helpen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_113586550
Ik reis nu al 2 jaar op het traject Zaandam - Amsterdam Sloterdijk zonder in te checken. Op mijn werk ontvang ik een vaste reiskosten vergoeding, die gelijk staat aan de reiskosten.

De reden dat ik niet incheck is omdat er op dat traject in de spits toch nooit gecontroleerd wordt. De treinen zitten dan immers prop vol. Een dag retour op dat traject kost ¤ 4,20 en dat 5 dagen per week 2 jaar lang. Reken maar uit hoeveel ik al wel niet bespaard heb :). Toch al gauw zo'n ¤2k euri´s
pi_113587095
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 09:24 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een vraag over opladen. Ik heb een kaart voor mijn zoontje aangevraagd, omdat hij met zijn oma op vakantie gaat over een paar weken. Ik wil daar 20 euro automatisch opladen voor aanvragen. Maar als ik dat probeer krijg ik de melding dat alleen de kaarthouder dat kan doen. Ik ben de rekeninghouder, mijn zoontje is de kaarthouder. Hoe krijg ik dat automatisch opladen er nu op? Mijn zoontje is 11 dus die kan dat niet zelf doen lijkt me.

Ik heb uiteraard de klantenservice gemaild, maar daar krijg je niet zo snel antwoord van, en ik hoop dat hier iemand is die me alvast op weg kan helpen :)
Het makkelijkst is om de kaart zonder automatisch opladen aan te vragen. Na ontvangst kun je op de website ov-chipkaart.nl het product ‘automatisch opladen’ aanvragen. Hier kun je een bedrag en rekeningnummer kiezen waar de kaart aan gekoppeld wordt. Vervolgens zul je eenmalig het product moeten ophalen bij een ophaalpunt.

Voor de trein moet je ook nog eenmalig het reisproduct ‘reizen op saldo’ moeten aanvragen/ophalen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 juni 2012 @ 10:28:07 #258
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113587414
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 10:09 schreef Aether het volgende:

Het makkelijkst is om de kaart zonder automatisch opladen aan te vragen. Na ontvangst kun je op de website ov-chipkaart.nl het product ‘automatisch opladen’ aanvragen. Hier kun je een bedrag en rekeningnummer kiezen waar de kaart aan gekoppeld wordt. Vervolgens zul je eenmalig het product moeten ophalen bij een ophaalpunt.

Voor de trein moet je ook nog eenmalig het reisproduct ‘reizen op saldo’ moeten aanvragen/ophalen.
Dat heb ik gedaan. Rekeningnummer ook ingevuld en dergelijke. Maar als ik nu het automatisch opladen wil aanvragen lukt dat niet omdat hij dan meldt dat ik de kaarthouder niet ben.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_113587928
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 10:28 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan. Rekeningnummer ook ingevuld en dergelijke. Maar als ik nu het automatisch opladen wil aanvragen lukt dat niet omdat hij dan meldt dat ik de kaarthouder niet ben.
Dan heb je waarschijnlijk de kaart aangevraagd als kaarthouders en niet als rekeninghouder ?
pi_113587966
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:25 schreef GekkePoes het volgende:
ik liep langs een chipkaart paal, wat niet is te voorkomen, om een kennis uit te zwaaien, en ik hoorde "pliep" nondeju. er stond "U bent ingecheckt, fijne reis verder" en uitchecken lukte niet . Dus naar de andere kant gelopen om een andere inchekpaal te vinden zegt ook die paal "U bent al ingecheckt ! " moest ik naar het loket om daar het hele verhaal uit te legggen, en werd ik nog raar aangekeken. "U had toch kunnen uitchecken bij dezelfde paal En u dient niet op het peron te komen als u niet van plan bent met de trein of bus te reizen!!!! ( jezus sukkel die je bent gvd verspil me tijd niet dacht die vrouw) ?

Nee dat werkt niet. zei ik. ik wil graag dat U me nu uitcheckt en als er geld word afgeschreven wil ik dat graag terug hebben.

"Daar kan ik niet voor zorgen u dient dan een formulier in te vull..."

ben weggelopen voordat dat ongestelde mevrouwding haar verhaal heeft kunnen afmaken en naar een conducteur gelopen, . ik vertelde het zelfde verhaal , de meneer keek me vriendelijk aan en zei, "ok ik zal even kijken, aha ik zie het al, dat was dit paaltje, nummer 124nogwat. u bent alweer weer uitgechecked. alstublieft, fijne dag verder."
Haha, waar maak je je druk om. Heb ik ook wel eens gehad, dan check ik gewoon niet uit, boeiend. Als je dan een volgende keer weer gaat reizen (al is het een paar uur daarna), kan je gewoon weer inchecken zonder dat je überhaupt hoeft uit te checken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 juni 2012 @ 11:00:13 #261
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113588005
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 10:55 schreef macca728 het volgende:

Dan heb je waarschijnlijk de kaart aangevraagd als kaarthouders en niet als rekeninghouder ?
Nee, juist niet. Mijn zoontje is de kaarthouder, ik ben de rekeninghouder.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_113588187
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 10:57 schreef Ziba het volgende:

[..]

Haha, waar maak je je druk om. Heb ik ook wel eens gehad, dan check ik gewoon niet uit, boeiend. Als je dan een volgende keer weer gaat reizen (al is het een paar uur daarna), kan je gewoon weer inchecken zonder dat je überhaupt hoeft uit te checken.
dus jj betaalt gewoon lekker 20 euro om op het perron te lopen ? Boeiend ja.

Ja daarna kan je gewoon weer lekker inchecken, tuurlijk het kost je alleen 20 euro als je eerst incheckt en daarna gewoon niet uitcheckt.
pi_113588202
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Mijn zoontje is de kaarthouder, ik ben de rekeninghouder.
Nou succes, de klantenservice zal je wel verwijzen naar een ander denk ik zo haha
pi_113588236
Ik vind het trouwens wel rete irritant dat er nog steeds geen lezers staan waar je kan checken of je ingecheckt bent op de stations.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 11:24:35 #265
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113588497
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 10:57 schreef Ziba het volgende:

[..]

Haha, waar maak je je druk om. Heb ik ook wel eens gehad, dan check ik gewoon niet uit, boeiend. Als je dan een volgende keer weer gaat reizen (al is het een paar uur daarna), kan je gewoon weer inchecken zonder dat je überhaupt hoeft uit te checken.
Mensen zoals jij zijn de reden dat de ov-chipkaart is ingevoerd. Wat extra geld in het laatje is immers nooit weg.
pi_113589087
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:24 schreef Zelva het volgende:

[..]

Mensen zoals jij zijn de reden dat de ov-chipkaart is ingevoerd. Wat extra geld in het laatje is immers nooit weg.
Nee hoor. Ik reis gratis met een studenten-ov en dat blijf ik ook nog lang doen. Als ik per ongeluk incheck terwijl ik niet hoef te reizen maakt dat helemaal niets uit, checkt gewoon vanzelf uit op den duur.
pi_113589154
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:13 schreef macca728 het volgende:
Ik vind het trouwens wel rete irritant dat er nog steeds geen lezers staan waar je kan checken of je ingecheckt bent op de stations.
Als je bent ingecheckt bij NS en je houdt je kaart voor een kaartautomaat, dan verschijnt er een melding dat de kaart nog niet is uitgecheckt bij NS.
pi_113589570
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:56 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Als je bent ingecheckt bij NS en je houdt je kaart voor een kaartautomaat, dan verschijnt er een melding dat de kaart nog niet is uitgecheckt bij NS.
Ja maar die automaten staan vaak aan het begin van het station, ik bedoel als ik gewoon op het perron staat ofzo Dan ga ik naturlijk niet eerst helemaal teruglopen, als ik het niet zeker weet of het goed gegaan is.
pi_113589576
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:53 schreef Ziba het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik reis gratis met een studenten-ov en dat blijf ik ook nog lang doen. Als ik per ongeluk incheck terwijl ik niet hoef te reizen maakt dat helemaal niets uit, checkt gewoon vanzelf uit op den duur.
Alleen na 10x ofzo wordt je kaart dan geblokkeerd....
  zaterdag 30 juni 2012 @ 12:25:36 #270
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113589758
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:53 schreef Ziba het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik reis gratis met een studenten-ov en dat blijf ik ook nog lang doen. Als ik per ongeluk incheck terwijl ik niet hoef te reizen maakt dat helemaal niets uit, checkt gewoon vanzelf uit op den duur.
Tot je het een keer hebt tijdens je 'niet-gratis-reizenperiode' :')

Trouwens ook behoorlijk achterlijk dat je mensen gaat adviseren wat te doen aan de hand van een situatie die alleen op jou van toepassing is. :|W
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 juli 2012 @ 11:52:02 #271
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113623305
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:11 schreef macca728 het volgende:

Nou succes, de klantenservice zal je wel verwijzen naar een ander denk ik zo haha
Valt mee :')

quote:
Op 30-6-2012 heeft u ons een e-mail gestuurd. Daarin geeft u aan dat u problemen heeft met het aanvragen van automatisch opladen voor uw zoon. Dit vinden wij vervelend voor u.

Als u automatische opladen wilt aanvragen voor uw zoon dient u eerst een kaarthouderaccount aan te maken voor uw zoon. Vervolgens gaat u met deze kaarthouderaccount automatisch opladen aanvragen. u kunt dan uw eigen rekeningnummer gebruiken en aangeven dat u rekeninghouder bent.
Zou alleen handig zijn als ze dat ook vermelden, in plaats van pas als je probeert om dat opladen aan te vragen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_114323364
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-flink-duurder.html

Flinke prijsstijging door tegenvallende opbrengst OV chipkaart.

En de reiziger maar denken dat het reizen goedkoper zou worden door de OV chipkaart.
Eerst 5 miljard investeren en dan tot de conclusie komen dat er minder reizigers komen.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 juli 2012 @ 16:22:17 #273
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_114466375
Begin deze week stond er 60 euro op mijn OV-chipkaart. Nu staat er nog 5,72 op. Ik heb volgens de uitdraai van de transacties 49,50 verreisd.
Het zal aan mij liggen, maar dat klopt toch niet helemaal :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_114467204
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:22 schreef Etcetera het volgende:
Begin deze week stond er 60 euro op mijn OV-chipkaart. Nu staat er nog 5,72 op. Ik heb volgens de uitdraai van de transacties 49,50 verreisd.
Het zal aan mij liggen, maar dat klopt toch niet helemaal :')
ov-chipkaart.nl loopt een paar dagen achter met bijwerken van transacties.
Kan dat het zijn?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 juli 2012 @ 16:44:42 #275
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_114467278
Niet echt. Ik mis geloof ik 1 transactie, maar dat is nooit 5 euro, hoogstens 1 of 2 euro.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_114818415
Ik heb een studenten ov chipkaart, daar zaten na 3 jaar lang 16x per dag gebruiken toch wat deukjes, krassen en scheuren in dus voordat ie kapot ging heb ik m zelf maar opgestuurd als kapot zijnde. Ik wil niet de kans lopen dat dat ding midden in het collegejaar kapot gaat en ik mn reiskosten a la 30 euro per dag zelf moet betalen.

Maar goed, op de site staat op de ene pagina dat ik binnen 2 weken een nieuwe zou moeten hebben, op de andere pagina staat 3 weken. Prima, ga ik uit van 3 weken, er is nu 1 week voorbij. Sturen ze nog iets van een bevestiging dat ze je kaart hebben ontvangen oid? Ik heb helemaal niets gehoord verder. Heeft iemand hier ervaring mee?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 01:52:42 #277
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_114881535
Dit is letterlijk het enige topic waar ik urenlang kan klagen over het onderwerp zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door KingRoland op 31-07-2012 01:59:49 ]
graag op anoniem
pi_114881606
Klotesysteem. Ik heb een jaar Bestuurskunde gedaan en een jaar Frans, allebei mee gekapt, en nu kan ik niet instellen dat ik (week-)OV wil hebben. Gebeld en dan zou ik een of ander onvindbaar formulier moeten uitprinten, fijn allemaal
pi_114881635
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 01:52 schreef KingRoland het volgende:
Dit is letterlijk het enigste enige topic waar ik urenlang kan klagen over het onderwerp zelf.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 02:00:03 #280
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_114881693
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 01:56 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

jij je zin
graag op anoniem
pi_115671548
RET betaalt dwangsom voor bewaren reisgegevens
Het Rotterdamse vervoersbedrijf RET moet het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) een boete van 120 duizend euro betalen voor het bewaren van reisgegevens van studenten. Dat heeft het CBP donderdag bekendgemaakt.

Het CBP had het vervoersbedrijf in juni vorig jaar al een dwangsom opgelegd voor het te lang bewaren van de OV-chipkaartgegevens van studenten. RET kreeg toen tot het einde van het jaar om de maximale wettelijke bewaartermijn van twee jaar in te voeren en de gegevens na afloop van die termijn te vernietigen of anonimiseren.

Identificeren
Het CBP concludeerde in juni van dit jaar dat RET en NS zich nu inderdaad houdt aan de maximale bewaartermijn, maar dat de reisgegevens niet zijn vernietigd of onvoldoende geanonimiseerd. Het vervoersbedrijf had wel geprobeerd de gegevens te anonimiseren, maar het bleek toch mogelijk reizigers te identificeren.

Toekomst
RET heeft de dwangsom betaald, maar heeft wel bezwaar gemaakt. Inmiddels heeft het bedrijf alle reisgegevens ouder dan de wettelijke termijn alsnog vernietigd. RET gaat in de toekomst zorgen voor tijdige verwijdering, laat het bedrijf weten.

NS
Eind 2010 bleek uit onderzoek van privacywaakhond CBP al dat RET, maar ook openbaarvervoerbedrijven GVB en NS de wet overtraden door reisgegevens van studenten te lang te bewaren. De bedrijven zegden vervolgens toe nieuwe termijnen in te voeren. De NS kreeg om dezelfde reden eerder al een dwangsom opgelegd van 125 duizend euro. Het bedrijf heeft bezwaar aangetekend tegen de beslissing.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_115694375
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 09:10 schreef Aether het volgende:
RET betaalt dwangsom voor bewaren reisgegevens
Het Rotterdamse vervoersbedrijf RET moet het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) een boete van 120 duizend euro betalen voor het bewaren van reisgegevens van studenten. Dat heeft het CBP donderdag bekendgemaakt.

Het CBP had het vervoersbedrijf in juni vorig jaar al een dwangsom opgelegd voor het te lang bewaren van de OV-chipkaartgegevens van studenten. RET kreeg toen tot het einde van het jaar om de maximale wettelijke bewaartermijn van twee jaar in te voeren en de gegevens na afloop van die termijn te vernietigen of anonimiseren.

Identificeren
Het CBP concludeerde in juni van dit jaar dat RET en NS zich nu inderdaad houdt aan de maximale bewaartermijn, maar dat de reisgegevens niet zijn vernietigd of onvoldoende geanonimiseerd. Het vervoersbedrijf had wel geprobeerd de gegevens te anonimiseren, maar het bleek toch mogelijk reizigers te identificeren.

Toekomst
RET heeft de dwangsom betaald, maar heeft wel bezwaar gemaakt. Inmiddels heeft het bedrijf alle reisgegevens ouder dan de wettelijke termijn alsnog vernietigd. RET gaat in de toekomst zorgen voor tijdige verwijdering, laat het bedrijf weten.

NS
Eind 2010 bleek uit onderzoek van privacywaakhond CBP al dat RET, maar ook openbaarvervoerbedrijven GVB en NS de wet overtraden door reisgegevens van studenten te lang te bewaren. De bedrijven zegden vervolgens toe nieuwe termijnen in te voeren. De NS kreeg om dezelfde reden eerder al een dwangsom opgelegd van 125 duizend euro. Het bedrijf heeft bezwaar aangetekend tegen de beslissing.
Waar zijn die mensen gebleven die zeiden dat vervoerders geen misbruik gingen maken van de reisgegevens ?
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:14:18 #283
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_115694973
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 20:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waar zijn die mensen gebleven die zeiden dat vervoerders geen misbruik gingen maken van de reisgegevens ?
gegevens zijn alleen te lang bewaard, nergens staat dat er misbruik van is gemaakt.
pi_115704264
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:14 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

gegevens zijn alleen te lang bewaard, nergens staat dat er misbruik van is gemaakt.
Vervoerders zijn gewaarschuwd en hebben daar gewoon lak aan. Als jij ze wilt vertrouwen prima.
pi_115704290
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:44 schreef Etcetera het volgende:
Niet echt. Ik mis geloof ik 1 transactie, maar dat is nooit 5 euro, hoogstens 1 of 2 euro.
Ws een keer vergeten uit te checken ?? Of de lezer weigerde.
pi_115814998
Even een bumpje :D

Ik heb vanaf 1 september recht op studenten OV, en die staan ook al bij m'n producten. Ik heb zojuist ook het product opgehaald in de winkel. Anyway, nu moet ik morgen (en de gehele volgende week) ook al naar school, maar m'n OV is dus nog niet geldig.

Deze producten staan erop:

quote:
Studenten Weekabon Korting, Regisseur Studenten Reisrecht
Tweede klasse
Let op: Geblokkeerd

Studenten Weekabon vrij Reizen, Regisseur Studenten Reisrecht
Tweede klasse
Let op: Geblokkeerd

Reizen op Saldo NS Vol tarief, NS
Tweede klasse
Ik heb er 31,- saldo opstaan met automatisch opladen, kan ik dan morgen gewoon met het Reizen op Saldo NS met de bus reizen? Of werkt dat enkel in de trein?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_115815035
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:49 schreef Blistering het volgende:
Even een bumpje :D

Ik heb vanaf 1 september recht op studenten OV, en die staan ook al bij m'n producten. Ik heb zojuist ook het product opgehaald in de winkel. Anyway, nu moet ik morgen (en de gehele volgende week) ook al naar school, maar m'n OV is dus nog niet geldig.

Deze producten staan erop:

[..]

Ik heb er 31,- saldo opstaan met automatisch opladen, kan ik dan morgen gewoon met het Reizen op Saldo NS met de bus reizen? Of werkt dat enkel in de trein?
Nee hoor in de bus (en metro,tram) werkt reizen op saldo automatisch (als er geld opstaat) . Alleen voor trein moet je het apart activeren.
pi_115815056
Oh mooi, daar hoef je dus geen apart product voor te hebben?

Wat fijn, bedankt! ^O^
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_115815389
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:52 schreef Blistering het volgende:
Oh mooi, daar hoef je dus geen apart product voor te hebben?

Wat fijn, bedankt! ^O^
Klopt !
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:17:38 #290
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_115815707
trouwens even een vraagje.

ik heb bij de NS zo'n voordeelurenabbo, dus 40% korting. Is het nog steeds zo dat je daarbij dus (tot max) 3 mensen mee mag nemen met korting?

en zo ja. Hoe doe je dat met mensen die een gewone chipkaart hebben?
Enige wat ik kan bedenken is dat je dus gewoon een kaartje koopt met korting. Maar ooit zouden die kaartjes er toch uit gaan? ho egaan ze het dan doen?
pi_115815884
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:17 schreef Cue_ het volgende:
trouwens even een vraagje.

ik heb bij de NS zo'n voordeelurenabbo, dus 40% korting. Is het nog steeds zo dat je daarbij dus (tot max) 3 mensen mee mag nemen met korting?

en zo ja. Hoe doe je dat met mensen die een gewone chipkaart hebben?
Enige wat ik kan bedenken is dat je dus gewoon een kaartje koopt met korting. Maar ooit zouden die kaartjes er toch uit gaan? ho egaan ze het dan doen?
Ja je kan nog steeds 3 mensen meenemen, makkelijkst is gewoon losse kaartjes kopen zolang het kan. Volgens NS gaat dat eruit uiterlijk begin 2013.

Met de OV chipkaart moet iedereen een OV chipkaart hebben en zelf naar een automaat gaan om aan te geven dat ze met korting willen reizen. Ze moeten dus ook zelf saldo hebben uiteraard ( min borg is 10 of 20 euro, dat kan ik er niet uithalen bij NS, ws 20 euro tenzij ze ook een NS OV chipkaart hebben).

Op de terugreis moeten ze weer naar een automaat. Ze moeten dus wel allemaal een OV chipkaart bij zich hebben.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:25:10 #292
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_115815935
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:23 schreef macca728 het volgende:

Ja je kan nog steeds 3 mensen meenemen, makkelijkst is gewoon losse kaartjes kopen zolang het kan.

Met de OV chipkaart moet iedereen een OV chipkaart hebben en zelf naar een automaat gaan om aan te geven dat ze met korting willen reizen. Ze moeten dus ook zelf saldo hebben uiteraard ( min borg is 10 of 20 euro, dat kan ik er niet uithalen bij NS, ws 20 euro tenzij ze ook een NS OV chipkaart hebben).

Op de terugreis moeten ze weer naar een automaat. Ze moeten dus wel allemaal een OV chipkaart bij zich hebben.
Pff ewat een gedoe voor wat korting zeg :X
Gelukkig zijn er nog kaartjes O+
pi_115815975
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:25 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Pff ewat een gedoe voor wat korting zeg :X
Gelukkig zijn er nog kaartjes O+
Ja leuk he, het grappige is dat mijn vrienden die ik weleens meeneem hun OV chipkaart nooit bij zich hebben omdat ze louter de auto gebruiken. Echt irritant hoe ze dit "oplossen"
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:27:52 #294
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_115816040
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:26 schreef macca728 het volgende:
Ja leuk he, het grappige is dat mijn vrienden die ik weleens meeneem hun OV chipkaart nooit bij zich hebben omdat ze louter de auto gebruiken. Echt irritant hoe ze dit "oplossen"
Inderdaad. Grootste probleem vind ik het minimum bedrag en dat er altidj wel een restant op zal staan.
Lijkt mij niet echt prettig als toerist zijnde :X
pi_115816168
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Inderdaad. Grootste probleem vind ik het minimum bedrag en dat er altidj wel een restant op zal staan.
Lijkt mij niet echt prettig als toerist zijnde :X
Nee voor toeristen is het straks onmogelijk om met de trein te reizen, die gaan echt niet eerst 27,50 betalen voordat ze uberhaupt gereisd hebben.
pi_116103387
http://www.nu.nl/binnenla(...)tik-vingers-cbp.html

dus wel degelijk misbruik van de opgeslagen reisgegevens.
pi_116171156
Vorige week ook weer iets raars gehad. Heb dalurenkorting Noord Brabant product er nog opstaan. Vorige week paar keer met de bus in Utrecht stad geweest, Connexxion geloof ik. En ben gewoon ingecheckt op mn dalurenkorting product! Overigens wel gewoon vol tarief berekend. Lekker dan, als je over moet stappen en hij pakt hem een keer niet, ben je mooi dubbel opstaptarief kwijt.
pi_116594061
Vandaag weer een groot artikel in het AD dat het uitchecken vaak misgaat en dat mensen ondanks beloften van de RET nog steeds vaak te lang op hun geld moeten wachten en/of te weinig geld terugkrijgen van de RET, waardoor er weer formulieren moeten worden ingevuld.
pi_116617383
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:18 schreef macca728 het volgende:
Vandaag weer een groot artikel in het AD dat het uitchecken vaak misgaat en dat mensen ondanks beloften van de RET nog steeds vaak te lang op hun geld moeten wachten en/of te weinig geld terugkrijgen van de RET, waardoor er weer formulieren moeten worden ingevuld.
Met strippenkaart had je geen probleem!!! :Y
pi_116638339
Wat een rotkaart is het ook :r
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_116638347
Dicht :)
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')